kysymys uskoville naispappeudesta

pahaihminen69

auttakaa miestä hädässä kärsin kovasti omantunnon tuskia siitä että en ole kovin suvaitsevainen kristitty.uskoon tulin vihdoin vanhoilla päivilläni kymmenien sekasorron ja kärsimyksen vuosien jälkeen.no aluksi vain nautin Jumalan sanasta kaikissa muodoissa juttelin Kristukselle kuin kaverille ja suhde on omastamielestäni hyvä.mutta mitä enemmän tutustun häneen niin sitä enemmän olen myös alannut tuntemaan tietynlaista suvaitsemattomuutta asioihin jotka ennen olivat yhdentekeviä.yksi suuri on naispappeus, mitä on tapahtunut miksi asia vaivaa minua nyt kun olen vihdoin oikealla tiellä?asia on hankala senkin vuoksi että omalla paikkakunnallani papisto on pääosin naisia.kaipaan kotikirkkooni sanan äärelle mutta miten se sanoma ei tunnu samalta naisen puhumana?luen paljon Raamattua,rukoilen,nautin ,elän ja rakastan mutta otanko asian jotenkin liian vakavasti?vai onko minulla lupa arvostella naisten asemaa pappeina?arvostan naisia suuresti seurakunnan muissa tehtävissä.henkilöinä naispappimme ovat mukavia ja empaattisia.olenko aivan kamala jos uskallan sanoa että naispappeutta ei olisi pitänyt sallia ollenkaan?

11

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samoillalinjoillaolen

      Jumala loi meidät ihmiset miehiksi ja naisiksi. Kun lukee Raamattua, niin Jumala käytti naisia Vanhan testamentin aikana jopa kansa hallinnollisissa tehtävissä, Mooseksen ja Aaronin sisar Mirjan oli kansanjohtaja erämaavaellusaikana ja tuomarina oli Ester, ym.
      Oli myös apostolien aikaan seurakunnassa naisia sananjulistajina; Foibe, Priscilla ja mainitaan toiminnassa olleen sisaria.

      Vapaissa suunnissa on pitkään ollut se periaate että seurakunnan vanhimmat ja pastorit ovat miehiä, mutta ei tätä sääntöä ole enää sielläkään.
      Apostolisissa seurakunnissa annetaan kyllä ymmärtää, että vanhimmistoon kuului miehiä ja seurakunnan paimen oli mies.
      Luterilaisessa seurakunnassa on kirkkoherra ja apuna on seurakuntapastoreita ja kappalaisia, ym. Vapaissa suunnissa seurakunnassa on yleensä ollut pastori ja saarnaaja ja sitten voi olla naisevankelista. Vastaisiko tämä sitten kirkkoherraa ja evankelista sitten kappalaista.

      Olen ollut pitkään uskossa ja suurimman ajan helluntaiseurakunnassa. Olen kyllä sitä mieltä, että ainakin seurakunnan pääpastori, paimen olisi mies ja sitten voisi toimia avustavina pappeina (kappalaisina, evankelistoina, nuorisotyöntekijöinä, diakoneina)myös naisia.

      Ei naispappeus Raamatussa ole niin selvänä kieltona kuin esim. käskyt ja suorannainen osoitus synnistä kuten homous, juoppous, moniavioisuus, mutta Paavalin opetuksista käy selväksi että pappeus ja seurakunnan paimentaminen on miehinen tehtävä.
      Ei ihme jos maassamme ei ole herätystä kun Raamatun arvovaltaa nakerretaan tavalla ja toisella.
      Onneksi asun syrjäseudulla ja ei ainakaan minun seurakuntaani valittaisi pastoriksi naista.

    • äitykkä

      Seurakunnan kaitsijan tulee olla yhden vaimon mies,näin isossa kirjassa sanotaan.Eikä saanut olla äsken kääntynyt.

    • toistamieltä

      Tuosta linkistä löytyy useamman kirjoittajan tekemää blogia, jossa käsitellään tätä naisen asemaa seurakunnassa. Vahvoja ja asiantuntevia kirjoituksia pohdittavaksi sille, jota tämä asia kiinnostaa:

      http://naispastori.blogspot.fi/

      • apostoleja.miehet

        Apostolit olivat kaikki miehiä. Junia myös oli mies, nykyäänkin on nimiä, jotka ovat sekä naisilla, että miehillä samoja esim. Armi nimeä kayttää miehet ja naiset. Naiset eivät ole koskaan olleet apostoleja.


    • fari.g

      naisille oma uskonto

      Naisten uskonnossa todennäköisesti ymmärrettäisiin myös toista osapuolta, eli Juudasta ja juutalaisia, jotka kristillisyydessä ja sen ylimielisyydessä ovat kaiken väärän ja vihattavan mallina. Minun mielestäni se on erittäin vastenmielistä, inhottavaa ja ikävä kilpailukeino, opettaa vihaamaan yhtä pientä kansaa ja pyrkiä hävittämään heidät.
      Olen sataprosenttisen varma, että jos kuoleman tuolla puolen on jotakin, niin kristillisyydellä siellä ei ole kovin helppoa.

      • pianseloppuu

        uskonto ja usko on aika eri asia.jos raamattu joka on kiistaton Jumalan sana ilmoittaa että naisen ei saa toimia pappina niin mikä siinä on että me ihmis raukat emme sitä kertakaikkiaan sulata?kaikkein vähimmällä pääsee jos uskoo Jumalan sanaan sellaisena kuin se on kirjoitettu, ja elää sen mukaan.ei tarvitse olla mikään ruudinkeksijä että näkee että elämme todellakin lopun aikoja.itse en koskaan hyväksy naiselta ehtoollista,en silti koe huonoa omaatuntoa.kunnioitan silti naisia suunnattomasti.


      • pianseloppuu kirjoitti:

        uskonto ja usko on aika eri asia.jos raamattu joka on kiistaton Jumalan sana ilmoittaa että naisen ei saa toimia pappina niin mikä siinä on että me ihmis raukat emme sitä kertakaikkiaan sulata?kaikkein vähimmällä pääsee jos uskoo Jumalan sanaan sellaisena kuin se on kirjoitettu, ja elää sen mukaan.ei tarvitse olla mikään ruudinkeksijä että näkee että elämme todellakin lopun aikoja.itse en koskaan hyväksy naiselta ehtoollista,en silti koe huonoa omaatuntoa.kunnioitan silti naisia suunnattomasti.

        Kenenkään naisen ei koskaan pitäisi ryhtyä papiksi jakamaan ihmisen verta ja ihmisen lihaa syötäväksi, se on kannibalismia, mutta kukaan ei välitä koska siitä maksetaan palkkaa ja rahasta tehdään ja kannatetaan hullutuksia.


      • fari.g kirjoitti:

        Kenenkään naisen ei koskaan pitäisi ryhtyä papiksi jakamaan ihmisen verta ja ihmisen lihaa syötäväksi, se on kannibalismia, mutta kukaan ei välitä koska siitä maksetaan palkkaa ja rahasta tehdään ja kannatetaan hullutuksia.

        Oppi itsekin sanoo olevansa hullutusta pakanoille, ja pahennusta juutalaisille. Tollot uskovat että tämä on hyvä asia, jota se ei tietenkään ole, vaan se on kompastuskivi.

        Kun muslimit pitävät kristittyjä kafireina, tai vääräuskoisina, se on kristitylle kauhistus, että joku pitää vääräuskoisena ja moittii.
        Kristitty ei huomaa kuinka he itse loukkaavat juutalaisia ja ovat pahennukseksi, halveksivat ja ivailevat. Se on jotenkin itsestään selvyys, vaikka siitä pitäisi herätä.


    • 12___13

      "olenko aivan kamala jos uskallan sanoa että naispappeutta ei olisi pitänyt sallia ollenkaan?"

      Et mielestäni. Jos esim. ravintolat saavat vapaasti päättää oman henkilökunnan ja ketä päästävät asiakkaaksi, miksi Jumala ei saisi päättää kenet haluaa papiksi? Ei miksikään.

      Mutta tässä kohtaa minä olen ehkä vielä tiukempi kuin kukaan maallinen pappi, koska mielestäni kaikki papit toimivat väärin, jos ovat olevinaan Jeesuksen opetuslapsi ("kristittyjä"). Jeesus opetti näin:

      "He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa. Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa, ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi'. Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä. Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa. Älkääkä antako kutsua itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne, Kristus. Vaan joka teistä on suurin, se olkoon teidän palvelijanne. Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään."
      Mat. 23:4-12

      Tuolla perusteella ei edes miehen tulisi minun mielestäni pyrkiä papiksi. Ei mielestäni ole mahdollista olla Jeesuksen opetuslapsi ja pyrkiä korkeaan asemaan ja olla vallanahne.

    • ylistys-Jumalalle-

      Naispappeus sai aikaan homous epidemian seurakuntiin, koska naiset ajattelevat vain tunteellisesti.
      Eikös Paavali kirjoittanut suunnilleen näin: Koska nainen petettiin ja joutui lankeemukseen niin sen vuoksi nainen ei saa hallita eikä opettaa miehiä.

      Näin puhuu vain mies: http://www.saarnatuoli.net/?page_id=35

    • 1234567---

      Naispappeus on Raamatun vastaista ehdottomasti. Näitä naispastoreita on lähes joka uskonsuuntauksella valitettavasti. Näin on naispappeus sai aikaan homous epidemian seurakuntiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe