Kuhmon seurakunnan Pappisnaiset

markkulanmäkikirkko

Hyvät on seurakunnan palvelijoina,Pääkkönen/Hakulinen.
Käykääpä joskus kuuntelemassa.

Ei tarvitse olla uskossa kovinkaan väkevä,mutta aikalailla sellaisen relafiilistelyn saavat aikaan.

Vetovastuussa oleva Kirkkoherra Suutari,sekä Kanttori Piirainen nauttivat myös kotikenttäedusta,syntyperäisinä Kuhmolaisina.
Unohtamatta muitakaan Kuhmon evlut.srk:n työntekijöitä.

Kiitoksia

25

784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ateistit

      Olen käynyt,senverran samaa paskanjauhantaa jossa ei ole mitään päätä eikä häntää.Ei sovi minun ajatusmaailmaan.Raamattu on hyvä kirja,mutta sitä ei tulkita oikein..

      • siinäseonkin

        Mitenkäs sitä Raamattua tulisi sitten tulkita?


      • pappilukkaritalonpoika
        siinäseonkin kirjoitti:

        Mitenkäs sitä Raamattua tulisi sitten tulkita?

        Onko ne koraania tulkinneet sitten paremmin?

        Ei tuossa keskustelun avauksessa annettu ymmärtää,minkä takia uskonto ja uskovat eivät voisi olla avarakatseisia.

        Aivan tavallisia ovat seurakunnan järjestämissä tilaisuuksissa käyvät ihmiset Kuhmossakin.


      • Ateistit
        siinäseonkin kirjoitti:

        Mitenkäs sitä Raamattua tulisi sitten tulkita?

        Se pitää jokaisen itse pohtia ja oivaltaa,Rasistia,Jeesus on esim.kuvattu vaaleaihoisena,vaikka on syntynyt tummaihoisten massaa..


    • juuttaankäki

      Hyvä on että ateistinkin synnintunto purkautuu.Kieltää ilmiselvän asian ja jättää perustelut Herranhuomaan.

      • Ateistit

        Minä en tiedä synnistä mitään.tee valintoja,hyviä ja huonoja,huonoista Otan opikseni,siinä kaikki.Ja niin se on tarkoitettu..Minun Jumalani on luonto,puut ,suot rämeet,kauniit salolammet ja järvet.Siellä on Hyvä olla..


      • kaluluu
        Ateistit kirjoitti:

        Minä en tiedä synnistä mitään.tee valintoja,hyviä ja huonoja,huonoista Otan opikseni,siinä kaikki.Ja niin se on tarkoitettu..Minun Jumalani on luonto,puut ,suot rämeet,kauniit salolammet ja järvet.Siellä on Hyvä olla..

        Oletko pakanauskon kannattaja?

        Karhun kansa on sellainen luonnonuskonto.


      • Ateistit

        Pakana,joo se sopii hyvin minulle..


    • isänitro

      Miksi ne pitää nuo uskonasiat noin haudanvakavasti ottaa?

      Liittykää Ordotoksikirkkoon,iloiseen idän uskontoon.

      • isänitro

        Nyt vaihtoi kyllä pehmyt D ja Kovatee isänitron kirkossa paikkaa.Liikaa tullut otettua kovaateetä.


    • markkulanmäkikirkko

      Ateistit on nokkautunu.

      Tämä keskusteluhan on rönsynny ihan eri aiheeseen alkuperäisestä keskustelun avauksesta.Hyvä niin,oikein hyvä.

    • messukaikillamausteill

      Heti ollaan käsi ojossa,-jotta mulle kans,kun kirkko ruokaa tai jotain maallista hyvää tarjoaa.Sitten kun olisi sitä uskon sanaa ilmaiseksi tarjolla,niin eipä kelpaakaan.

      Kyllä on ihmispolo niin kiittämätön elämästään.

      • Tyhjäänvaan

        Minä en tarvitse kirkonantimia enkä maallista hyvää.Enkä maksa kyllä kirkollisverojakaan,sinne vielä tyhjään rahaa työntämään,veroja muutenkin saa maksaa melkein puolet palkasta ja mitä sen eteen saa,ei mitään,ei minkäänlaisia terveyspalveluitakaan...


      • voitollayöhönjatakas
        Tyhjäänvaan kirjoitti:

        Minä en tarvitse kirkonantimia enkä maallista hyvää.Enkä maksa kyllä kirkollisverojakaan,sinne vielä tyhjään rahaa työntämään,veroja muutenkin saa maksaa melkein puolet palkasta ja mitä sen eteen saa,ei mitään,ei minkäänlaisia terveyspalveluitakaan...

        Äänestäsi ei ollut siis suoraan sanottuna mihinkään.Olet luuseri,hävinneiden puolueen kannattaja.

        Liity voittoisaan ryhmään kunnallisvaaleissa.Anna äänesi menestyjille.


      • Tyhjäänvaan

        Minä en Anna ääntäni kenellekään,tyhjiä lupauksia vaan ennen vaaleja,o nhan tuo nähty.,Samat kalkkiaivot istuu mitään saamatta aikaan.Sanotko luuseriksi kun maksan veroja johtuu suurista tuloista 48,%.Sinä se luuseri olet kirjoitus tyylistä päätellen,sama kusipää joka kaikissa aiheissa ylistää itseään ja muita moittii,luulee tietävänsä paremmin kaikki,vaikka ei tiedä mitään.pöljä mikä pöljä Mikäpä sitä itse mahtaa kun ei ole annettu ajattelun älykkyyttä..


    • hompsujapompsu

      Vihkiiköhän Kuhmon papit homopareja?Jos sattus tarvitsemaan.

      • alttarillekko

        Kuhmossa on aineksia homoparin vihkimiseenkin.
        Kaksi miestä on kuin paita ja perse ( "miehiä" no,on niillä munat mutta ovat kiinnostuneita naisten jutuista jopa työtä myöten)
        Jos ukki tietäis niin haudassa pyöris hyrränää,Kuhmossa kaksi miestä keskenään ...


      • Kiipeiliä

        No jos he kerran on homoja niin ne on homoja sitten,ja Mikäpä siinä,pitäähän he sitten vihkiä ilmanmuuta.Mukava kun homot edes tekee naistentöitä.Ja se ukko siellä ,(no miten sen nyt ottaa) niin tarkoitukseni oli sanoa et jos hän pitempään on ollut jo niin korkea aika vaihtaakin kylykee..


      • öööööööööööööööööööö
        Kiipeiliä kirjoitti:

        No jos he kerran on homoja niin ne on homoja sitten,ja Mikäpä siinä,pitäähän he sitten vihkiä ilmanmuuta.Mukava kun homot edes tekee naistentöitä.Ja se ukko siellä ,(no miten sen nyt ottaa) niin tarkoitukseni oli sanoa et jos hän pitempään on ollut jo niin korkea aika vaihtaakin kylykee..

        Mitähän tuokin tarkoittanee.


      • Kiipeiliä

        Se tarkoittaa sitä,että homot on ihan yhtä arvokkaita ihmisiä kuin kuka tahansa,jos heillä on hyvä elämä niin mitä se muille kuuluu.Jokainen saa elää kuten haluaa...Homopari voi elää paljon onnellisempaa elämää kuin Me ns.heterot.


      • heteroaesitetään

        Kaikki ihmiset ovat tasavertaisia,kliseinen lause.
        Kyllähän homous vieläkin häiritsee,ei hyväksytä vieläkään tarpeeksi hyvin ja se tuo omat paineensa.Monen pitää olla kaapissa kun läheiset ja perhe(ei rohkeus riitä sanoa ,olen homo) ei hyväksy.


    • eikäjärkeä

      Tässä keskustelussa ei ole päätä eikä häntää.

      • föhntuuli

        Kuhmolaisilla se on vain loputon kierre,tuon kateuden kanssa.


    • pirkkalanpiru

      Kuhmolaiset maksavat tyhmyyttään liikaa veroa kirkolle.48%.

      • 8perhe

        Kiitos kun on oma seurakunta. Olen saanut myös ruoka-apua silloin, kun on ollut vaikeaa, Uskoani ei kyselty. kiitos niislle veronmaksajille, joiden antamia rahoja ne ilivat. Rahaa ei jaettu, vaan lappu kauppaan, millä sai ruokaa, ottakaa selvää asioista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe