Toyota toisiksi huonoin auto ?

Tojojumalat

Täältä saa lukea jatkuvasti kuinka viaton ja hyvä auto Toyota on, niin miten ihmeessä se ei ole Suomen myydyin ?
Tuo kaikkien haukkuma VW kun tuntuu olevan se kaikista huonoin auto, jos tätä palstaa on uskominen ja silti se on suomen myydyin merkki !
Miten te Tojo-hullut selitätte tämän ?

55

3516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VWeiMaailmanMyydyin
    • Luetuostasurketrolli
    • 426HEMI

      no itehän sen juuri kerroit. on täysin eri asia olla suomen myydyin kun maailman laadukkain ja myydyin auto. toyota on maailman suurin autonvalmistaja ja toiseksi vähävikaisin heti kian jälkeen. esimerkiksi wv rankattiin juuri loppuvuodesta päämerkkien huonolaatuisimmaksi ja epäluotettavimmaksi autoksi ja tais olla 6 suurin autonvalmistaja maailmassa. eli tyhmempikin jo ymmärtää ala-asteen matematiikalla että toyota on todellinen jättiläinen verrattuna koko wv konserniin.

    • Pierre_

      Kyllä Tojo on huonoin, vaikka VW on ihan tuntumassa.

      • Molemmathuonoja

        Jaettu viimeinen...Kumpikaan ei ansaitse markkinaosuuksiaan. Vanhalla maineella myyvät.


      • Minuvaan
        Molemmathuonoja kirjoitti:

        Jaettu viimeinen...Kumpikaan ei ansaitse markkinaosuuksiaan. Vanhalla maineella myyvät.

        Markkinaosuudet ovat laskussa, asiakkaat viisastuvat.


      • Tilastut_kuntoon

        VW maksaa kalliisti jenkkisekoilustaan. Toyotan vanhentunut mallisto laskee markkinaosuuksia. Jaettu viimeinen sija.


      • Tilastot_heikkenee

        Tojolla ei ollut enää kykyä luoda uutta mallia Aven korvaajaksi ja tuo Venäjältä Camryn. Kyllä Tojo pysyy viimeisenä tämänkin jälkeen.


    • VW.kuningas2016
    • Tero.toteaa

      Aika luonnollista, että VAGn tuotteet ovat myydyimmät Suomessa, koska keski- ja pienituloinen kansa on ollut tiukilla laman aikana eikä heillä ole ollut varaa hankkia hyvää ja luotettavaa autoa.
      Kansanauto kansalle tuntuu luonnolliselta ratkaisulta, vaikka se lopulta kalliimmaksi tuleekin. Automerkkien paremmuudella ei ole suurtakaan merkitystä kun pääomat vähissä ja liikkumaan pitää päästä.

      • Variksella.mä.vaaputan

        Ostavatko isotuloiset sitten eniten Toyota Yarista? Hehee...


      • Economiini

        Kyllä automerkkien paremmuudella on merkitystä. Jos oma ritsa on aina rikki, se harmittaa - varsinkin jos naapurin auto toimii. Samoin oman auton mätäneminen nopeampaa kuin naapurin harmittaa.


      • Tojourpo
        Variksella.mä.vaaputan kirjoitti:

        Ostavatko isotuloiset sitten eniten Toyota Yarista? Hehee...

        Ei kukaan täysjärkinen Yarisin kaltaista katiskaa halua.


    • rellupösösitukkaovatkaun

      miksi jotkut osta renault merkkisiä autoja tai citroen merkkisä tao peogeot merkkisiä autoja (?)
      Tässä auto merkkejä jotka ovat kestävyydeltään hyviä.
      1 lexus toyota
      2 madza tai mazda
      3 subaru
      4 honda
      5 hyundai
      6 ssangyong
      7 daihatsu
      8 audi
      9 nissa
      10 kia

    • Tojotismi

      Tojolla ajavien Terojen keski-ikä lähentelee 70-vuotta. Suurimmalla osalla on jo pidättely vaikeuksia ja se estää pidempien matkojen ajamisen. Terolle on ihan yhdentekevää kuinka hyvä se kuskinpemkki on istua, kunhan vaan on imukykyinen jos sattuu lirahtamaan hieman enemmän kerralla. Teron koko maailma pyörii Toyotan ympärillä ja hän ei kiireiltään jouda muuta tekemään, kuin palvomaan ja kehumaan rotteloaan päivät pitkät. Jos aikaa sattuu jäämään, niin se käytetään vikatilastojen tutkimiseen...

      • Jännää.on

        Sinulta näitä "tutkimuksia" syntyy ainakin omaan tarpeeseesi enemmän kuin sieniä sateella. Linkki tai tietolähde vaan on pelkästään korviesi välissä, eikä ole keneltäkään jäänyt huomaamatta. Luotettavuus ja uskottavuus ovat aivan samalla tasolla kuin VW:kin.
        Eli viikosta toiseen sitä itteään ja tuutin täydeltä! Jatka vaan samaan malliin niin pysyy palstan taso vakiona! "Tero" levy tosin on hieman jäänyt päälle niinkuin huonossa soittimessa on ihan normaalia, älä anna häiritä!


      • Nuo_ovat
        Jännää.on kirjoitti:

        Sinulta näitä "tutkimuksia" syntyy ainakin omaan tarpeeseesi enemmän kuin sieniä sateella. Linkki tai tietolähde vaan on pelkästään korviesi välissä, eikä ole keneltäkään jäänyt huomaamatta. Luotettavuus ja uskottavuus ovat aivan samalla tasolla kuin VW:kin.
        Eli viikosta toiseen sitä itteään ja tuutin täydeltä! Jatka vaan samaan malliin niin pysyy palstan taso vakiona! "Tero" levy tosin on hieman jäänyt päälle niinkuin huonossa soittimessa on ihan normaalia, älä anna häiritä!

        skitsofrenian tyypillisiä oireita. Potilas on eristäytynyt todellisuudesta ja elää omassa skitsofrenian kuplassaan johon ei maailman raadollisuus yllä. Kuplasta käsin voi laukoa palstoille mitä tahansa paskaa ja valehdella häpeämättä kääntäen tosiasiat kevyesti vaikka päälaelleen mikäli se vain on jotenkin hyödyllistä Toyotan solvaamisen kannalta.


      • Time_manager

        Kyllä se Terojen keski-ikä taitaa jo etääntyä 70 vuodesta.


      • Rasmus_hätiin
        Time_manager kirjoitti:

        Kyllä se Terojen keski-ikä taitaa jo etääntyä 70 vuodesta.

        Ikärasismi on Teroja koskeva sorron muoto - toinen on Esson baarissa hihittelevät kanssa-autoilijat.


      • Esson_baari
        Rasmus_hätiin kirjoitti:

        Ikärasismi on Teroja koskeva sorron muoto - toinen on Esson baarissa hihittelevät kanssa-autoilijat.

        Esson baarin tietäjät hihittelevät, kun joku on höynähtänyt Tojon ostamaan.


    • terotvanhenee

      Tero on jo nukkumassa, että jaksaa taas aamulla lähteä Esson baariin kehumaan Tojoaan. Tojo odottaa lämpimässä tallissa aamusta tapahtuvaa liikkeelle lähtöä.
      Tero on tarkkana miehenä laittanut Tojon vielä lohkolämmittimeen, ettei vaan tule moottoria rasittavaa kylmäkäynnistystä, tallissahan on vain 15 lämmintä.

      • vvxvvbcnhgjjn

        Esson baareja ei ole vuosiin ollut suomessa.


      • Phyikvgfjbk
        vvxvvbcnhgjjn kirjoitti:

        Esson baareja ei ole vuosiin ollut suomessa.

        Ei Tero Esson baarien katoamista ole vielä havainnut. Hänhän kuvittelee vieläkin Tojon olevan ylivertaisen laadukas edelleen.


    • Mainekantaa

      Itse asiassa kumpikin aika huonoja. Molemmilla maine kestävänä, kumpikaan ei enää vuosiin ollut maineensa veroinen. Ford, ranskalaiset menneet ohi. Sekä VW:llä että Toyotalla ollut pahoja konerikkoja ja vaihteisto-ongelmia, lisäksi Toyota ruostuu. Nämä autot eivät ole kelvottomia mutta ne eivät enää aikoihin ole olleet parhaita. Jopa Dacia kestää paremmin.

      • Anonyymi

        Toyotalla ei ole ollut koskaan moottori ongelmia. Ne ovat olleet lähinnä yksittäis tapauksia. Muutama konerikko vuodessa ei ole paljon. Nykyisin Toyotat eivät ruostu juuri lainkaan. Ne ovat vielä 20-vuotiaina lähes ruosteettomia. Ruostuminen on lähinnä Ranskalaisten ja Skodan ongelma. Skodan moottorit ovat varsin heikkoja kestämään. Dieselmoottoreissa on ollut paljon vikoja.


    • analisaattori

      Toisilla merkeillä on hyvä maine ja toisilla taas huono! On merkkejä jotka kansa tuntee rapeudesta ja vikaisuudesta. On merkkejä, jotka tunnetaan suunnitteluvirheistä,surkeasta laadusta , surkeasta takuusta ja huijaavasta valmistajasta. Taivaspaikkakin on jollakin merkillä saavutettavissa. Lisäksi on aatteen velvoittamana valittavia merkkejä. Liikenteessä ei myöskään voi olla huomioimatta merkkiä, tai merkkejä joilla on pakottava tarve päästä ohi kaikesta liikkuvasta, vaikka turvallisuutta uhaten. Ominaisuus tosin voi johtua kuskinkin piittaamattomuusasenteesta. Samat merkit useimmiten ostetaan oman egon kohottamiseksi silloin kun siitä on puutetta. Jotkut merkit tunnetaan kestävyydestään ja luotettavuudestaan ja siitä johtuvasta korkeasta jälleenmyyntiarvostaan. Autotekniikasta jotain ymmärtävät, löytänevät oman menopelinsä näistä ryhmitymistä aika helposti.

      • Economiini

        Joillakin merkeillä maine perustuu menneisyyden meriitteihin, joista ei reaalimaailmassa ole mitään enää jäljellä. Kun kustannuslaskijat alkavat ratkaista auton konstruktiivisia asioita ja valmistuspaikan, on mainen vain kaunis muisto. Vanhat laadun osaajat ja ammattiylpeät työntekijät on korvattu ties millä halpamaiden henkilöillä.


      • ajatusten.tonava
        Economiini kirjoitti:

        Joillakin merkeillä maine perustuu menneisyyden meriitteihin, joista ei reaalimaailmassa ole mitään enää jäljellä. Kun kustannuslaskijat alkavat ratkaista auton konstruktiivisia asioita ja valmistuspaikan, on mainen vain kaunis muisto. Vanhat laadun osaajat ja ammattiylpeät työntekijät on korvattu ties millä halpamaiden henkilöillä.

        Maailman laajin ja luotettavin autoalan julkaisu AutoBild julkaisee ihan vuosittain ja joka vuosi listan jossa autojen omistajat ja käyttäjät mm. ovat antaneet arvionsa omistamiensa automerkkien laadusta ja luotettavuudesta muiden kokonaisuuslaatuun ja luotettavuuteen merkittävästi vaikuttavien seikkojen lisäksi.
        Tutkimuksessa kärkipäässa ei juurikaan vaihtelua ole järin paljon havaittavissa.
        Toyota näyttäisi olevan melko ylivoimainen vuodesta toiseen, etenkin vielä jos hintalaatusuhde otetaan huomioon. Onhan siellä muutama kallis saksalaismerkkikin päässyt jo top ten joukkoon ja jotkut ranskalaisetkin pikkuhiljaa parantelee juoksuaan. Japanilaismerkit kuitenkin suvereenisesti ovat kärkipäätä aina dominoineet ja ranskanrapeat sitä loppupäätä. Menneisyyden meriitteihin lukeutuva wolfsburgilainen kansnautokin edellisvuona vielä pani italian ihmeelle saksalaisella sitkeydellä kampoihin, mutta viimeisessä joutui jo antautumaan. Lieneekö syy siihen kiinalaisyhteistyöllä vain mikä syy on laaduttomuuteen ja onhan siellä valmistuspaikassakin työntekijät aika pitkälti entisiä paimentolaisia ja kamelien ohjastajia, näin ainakin luulisin! Viimeinen sija näin laajassa tutkimuksessa on kuitenkin jo aika paha, ellei katastrofi. Olisiko kahden vuoden takuukin linjassa ko. laatu ja luottettavuusmittauksen kanssa. Tuoretta reaalimaailmaa kuitenkin näyttäisi olevan.


      • Mainio_esimerkki
        Economiini kirjoitti:

        Joillakin merkeillä maine perustuu menneisyyden meriitteihin, joista ei reaalimaailmassa ole mitään enää jäljellä. Kun kustannuslaskijat alkavat ratkaista auton konstruktiivisia asioita ja valmistuspaikan, on mainen vain kaunis muisto. Vanhat laadun osaajat ja ammattiylpeät työntekijät on korvattu ties millä halpamaiden henkilöillä.

        tästä kun kustannusssäästöjen takia Volkswagen konserni palkkasi laaduntappaja Lopezin Opelilta Volkswagenille töihin. Tuloksista kärsimme yhä paskan laadun muodossa. Lopez sai kenkää mutta laadun päästyä tipahtamaan, ei sitä niin vaan enää saatukaan nostettua vanhalle tasolleen. Mukavaa oli havaita että Toyota-palstan trollipoju muistutti tästä Vw konsernia vuodesta -94 alkaen kohdanneesta katastrofista meitä.


    • tojotojo

      Tojon ostamisella takaa oman vehkeensä alamäen alkamisen, ei enään edes viegra auta Teroa. Bemarissa saattaisi vielä hieman puntissa tutista, mutta Terolle merkin vaihtamisesta puhuminenkin jo aiheuttaa verenpaineen kohoamisen.

    • Don_Peugeot

      Tietoisuus Tojon laadun heikkenemisestä alkaa jo saavuttaa ostavan yleisön. Eläkeläisille Tojo on vielä ykkönen, mutta nuorempi väki ei enää ymmärrä vanhanaikaisella tekniikalla toteutetun ja halvalla tehdyn auton ylivertaisuutta.

    • tojojaaudi

      Netti on pilannut monta vanhan kansan uskomusta, tuomalla negatiivisetkin asiat suuren yleisön tietoon.
      Todella moni elää edelleen siinä uskossa että Toyota on kestävä auto, se on ollut historiaa jo lähes 15-vuotta !
      Keskinkertaista laatua ja ominaisuuksissa ei edelleenkään mitään kehuttavaa, moni merkki mennyt kehityksessä ohi jo aikapäivää sitten.
      Hinta-laatusuhde kaukana muista kilpailijoista.

    • parhaat.pärjää

      Sinun kannattaa tutustua vuosittaisiin AutoBildin laatu ja luotettavuusraportteihin ja viisastua. Sieltä löytyy puolueetonta tietoa yleisummistä merkeistä vuosien varrelta ettei tarvitse arvailla. Tule sitten tänne avautumaan kuinka moni merkki on mennyt laadussa ja luotettavuudessa ohi noin keskimäärin. Kerro myös kuinka monta ykkössijaa on Toyota voittanut.

      • Testijumbo

        Autopiltin kyselyssä papparaiset kehuu tojoja, mutta testeissä Tojo pärjää huonosti. Erityisesti tojon ruostumiseen on kiinnitetty huomiota


      • Oma.valinta
        Testijumbo kirjoitti:

        Autopiltin kyselyssä papparaiset kehuu tojoja, mutta testeissä Tojo pärjää huonosti. Erityisesti tojon ruostumiseen on kiinnitetty huomiota

        "Papparaisilla" on pisin kokemus autoista, vaikka juuri mopokortin tai peräti ajokortin saaneet märkäkorvat kuvittelee kaiken tietävänsä kun omasta mielestään ovat maailman parhaita asiantuntijoita. "Papparaisilla" on kokemus ja tietopohja aivan eri tasolla kun kokemusta on parhaimmillaan kymmenistä autoista ja merkeistä, kymmenien vuosien ajalta. VW jäi koko mittelön viimeiseksi. Miksi? Eikö omistajat olleet tyytyväisiä laatuun ja luotettavuuteen? Oliko huolto, takuu ja vastuuominaisuudetkin retuperällä? Testaajille ja heidän maksetuille mielipitelleenkö pitäisi merkki valita? Minulla ainakin omat kokemukset ovat etusijalla, kun itse maksan autoni. Miksi maksaisin ongelmista ja huijatuksi tulemisesta, ei tulisi mieleenkään!


    • tuohoneimuutpysty

      Tuossa on Toyotan ykkössija ehdoton.
      Tojotan keksimä kippiauto ilman kippiä on viimeisin tojotan innovaatio numero yksi.
      Eläköön Tojota. Muiden merkkien insinöörit on vieläkin huuli pyöreänä, miten noin nopea kippilaite ilman hydrauliikkaa on edes mahdollinen.
      https://www.youtube.com/watch?v=MkbaVm6XI3Q

      • mielen.rauhaa

        Et sitten pystynyt vastausta antamaan "parhaat pärjää" nimimerkille?


      • Ei_tietenkään
        mielen.rauhaa kirjoitti:

        Et sitten pystynyt vastausta antamaan "parhaat pärjää" nimimerkille?

        Toyota-palstan trollipoju pystynyt vastaamaan koska kysymyksessä siirryttiin pojun mukavuusalueen ulkopuolelle. Samoin käy jokaisessa ketjussa johon poju osallistuu. On se sen verran nolo ja lapsellinen tollo.


    • Heikot_tietolähteet

      Autobildin selvitykset perustuvat kyselytutkimuksiin, eli niiden luotettavuus on Esson-baari tasoa. Tojo-uskovaiset toistavat omaa mantraansa ja kyselemällä saadaan vakaumuksen syvyys mitattua (ei auton laatua).

    • Das.vilppi

      Noinko paljon harmittaa maailman laajimman ja luotettavimman autojulkaisun raportti, että pitää tutkimusta alkaa kyseenalaistamaan vaikka se on laajuudessaan ja uskottavuudessaan ja monipuolisuudessaan ylivoimainen jossa kaikki autot ovat samalla lähtöviivalla eikä maksetut toimittajat voi asettaa autoja maksettujen mielipiteiden mukaiseen järjestykseen. Tutkimuksessa tutkitaan kunkin merkin laatu ja luotettavuus jossa toki omistajien mielipiteet kysellään kaikilta merkeiltä laajalla otannalla ja tutkitaan myös merkkien huolto ja takuuominaisuudet. Omistajat tietenkin ovat ratkaisevassa asemassa kertoessaan autonsa laadusta ja luotettavuudesta. Kuka sitä paremmin voisi tietää? Ja kysymällä se tietenkin selviää. Voiko puolueettomampaa tutkimusta enää olla? VW:lla laatu ja luotettavuus ovat molemmat aivan pohjalla. Eli kiteyttäen täydellinen mahalasku. Mutta,mutta, pohjalta on hyvä ponnistaa kun on vain yksi suunta! Laatu ja luotettavuus paranee vain tekemällä luotettavampia ja laadukkaampia autoja ja lopettaa huijaaminen ja koijaaminen.

    • h.anuri

      Kertokaa nyt Terot,
      Miksi luotettavin ja vähävikaisin Tojota on ainoa auto, jonka kanssa on ollut ongelmia? Vaimon Tojota Corolla, ensi kerran tielle jättö ajettu n. 20tkm, syy takajarrut jumissa. Miksi ei lähtenyt käymään kun pakkasta reilu 10 astetta? Akussa kyllä riitti voimaa mutta ei vaan suostunu käymään, ajettiin viikko yhdellä eurooppalaisella. Kilometrejä 90tkm ja vesipumppu sökönä. Luotettava ja laadukas, ei kumpaakaan. Tojo on huollettu huolto-ohjelman mukaisesti. Turhaa väittää muuta, keskiluokaa surkeempi luotettavuus.

    • tojotismi

      Auto Bild Suomi 2 / 2017 kirjoittaa ilmeisesti paskaa ? Auto Bild-arvio : Toyota oli aikoinaan laatututkimuksen mallioppilas puhtaalla tuloksellaan. Nämä ajat ovat valitettavasti ohi.
      Tero ei tietenkään usko, vaikka itse omilla silmillään tarkastaa asian. Teron arvio : Maksettu VW:n tai Skodan suunnalta ja siis paikkansa pitämätöntä tekstiä.

      • Konserni.huijaa

        Mitä horiset? Toyota on edelleen tutkimuksen kärkipäässä ja VW aivan viimeisenä!
        Voittanut kisan jopa kolme kertaa peräkkäin ja yhteensä seitsemän kertaa. Ei siihen kukaan muu ole pystynyt!


    • tuulipukutojossa

      Sinä varmaan syötkin lauantaimakkaraa, kun minä pistän leipäni päälle kinkkua.
      Toisille kelpaa vähän vaatimattomampikin kulkupeli, kuten Toyota ja hyvän päälle ymmärtävät valitsevat jotain hieman parempaa !

      • Mieleen.rauhaa

        Ei tämä ole mikään arvailupalsta! Mitäköhän itse syöt kun höpötät jostain lauantaimakkarasta. Jostain kinkusta vaan haaveilet. Oletan että sitä syö.mistä puhuu. Minulla on ollut monen merkkisiä autoja, hyviä ja huonoja. Nyt on Toyota ja leivän päällä palvikinkkua, juustoa ja usein myös graavi lohta. Eläissäni en ole mitään lauantaimakkaraa ostanut, mihin sellaista tarvitaan? Meetvurstia ja Gotleria on joskus tullut ostettua.
        Vikavaagenistit syövät läskisoosia ja kaalisoppaa että pysyisivät lämpimänä kylmässä kotterossaan kun mopon kone ei enää tuota lämpöä pakkaskeleillä.
        Ainoastaan tuskanhiki lämmittää kun joutuu panikoimaan vika ja huijausmaailma seuranaan. Ei ole kivaa kun ostajat alkaa jo kaikkoamaan ja ostavat Toyotan jo pelkästään mielenrauhan vuoksi, niinkuin viime kuun tilastosta voi todeta.
        Ymmärtävät hyvän päälle!


    • Toyota-palstan

      trollipojun tuskan oikein vaistoaa tässäkin ketjussa. Eihän siltä kai kukaan paljoa odota kun on jäänyt yksin puolustamaan Vw-konsernin sekoiluja Toyotaa ja sellaisen omistavia solvaamalla. Kai skitsofreniallaankin on jonkinlaista osuutta asiaan. Terve ei kyllä viitsisi eikä jaksaisi tuulimyllyjä (totuutta) vastaan kovin kauaa taistella.

    • terollakurathousussa

      Toyota jos olisi sekoillut kuin VW, niin niitä ei ostaisi enää kukaan. Terot ovat tuskissaan kun VW kauppa käy kuumana, vaikka kuinka kusettaa vähän joka jutussa.

    • asioiden.nimillä

      Onneksi on Toyota rehellinen valmistaja, eikä sekaannu huijaamiseen. Missä VW on "sekoillut"? En tiedä, enkä ole kuullut. Kaikkihan tietävät että se huijasi ja kusetti kymmenien miljardien edestä. Mikä siinä rikollisessa toiminnassa oli "sekoilua"? Ei ryöstämistäkään kutsuta näpistykseksi. Ei oikein kuumana käynyt VW kauppa viime kuussakaan. Vikavaageneita myytiin 45 % vähemmän kuin Toyotaa, että sellainen myynnin kehitys. Saksassakin karsastavat jo vikavaagenia kun se kusettaa ja huijaa.

      • japskiteimyönnä

      • Paniikissako

        Juttu Vuodelta 2010, eli setsemän vuotta vanha ja väite itse kiihtyvästä Toyotasta on kumottu perättömäna väitteenä jo Amerikassakin. Tosi upea veto trollilta, kun VW suhmuroi ja maksaa huijaamisesta kaikkialla kymmeniä miljardeja.


    • tojotientukkona

      Tero se ajaa Tojolla aina vaan, tapahtuipa sitten mitä tahansa. Terolla ei ole tietoa paremmasta ja se on vain hyvä asia muiden tienkäyttäjien kannalta.
      Tilanne saattaisi muuttua vaaralliseksi jos Tero saisi alleen tehokkaan laatuauton, se saattaisi lähteä käsistä pienellä kaasun polkaisulla.

    • a_siantuntija

      Samaa paskaa on kaikki nykyään. Kukaan autonvalmistaja ei pyri tekemään kestävää ja pitkäikäistä tuotetta. Kertakäyttömeininkiä kaikilla merkeillä.

    • miksi.näin

      Eniten rekisteröidyt automallit Suomessa 2010-luvulla.
      1. Octavia
      2. Golf
      3. Qashqai

      • Anonyymi

        Mahtaako lista olla oikein - jos Auris ja Corolla lasketaan yhteen, kuuluu se listalle myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaako lista olla oikein - jos Auris ja Corolla lasketaan yhteen, kuuluu se listalle myös.

        Eikö Penalle tullut uni?? Liikaa tärkeitä ja upeita kommentteja liikkeellä sinulta koko päivän jne..


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe