Uskovien välisestä ystävyydestä

SinkkuUskis

Kuinka olisi viisainta toimia, jos on kaksi uskovaa keskenään ystäviä ja olen toisen kanssa ystävystynyt enemmän mutta siihen toiseen ihastunut.
Tämä ystävä on kuitenkin ihastunut itseeni, ja ongelma on se, että en haluaisi ystävyyden loppuvan jos saa tietää että olen ihastunut toiseen.
Koska itselle on tärkeää, että Jumala johdattaa puoliso asiassa, niin en tuo omia tunteita esille ennenkuin voin olla varma, että kyseinen ihminen on se Jumalan johdattama.

17

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SinkkuUskis

      Olisi myös kiva kuulla kuinka Jumala on johdattanut puoliso asiassa? Jos löytyy heitä jotka on puolison löytänyt Jumalan johdattamana? Kuinka kehtaisin lähestyä tätä, johon olen ollut jo kuukausia ihastunut...mitä jos nolaan itseni ja kaikki esim muut uskovat saa tietää...jos jän ei millään tavoin koe että kuuluisimme yhteen...

      • näinhän-se-menee

        Nauruttaa meillä sinkuilla on aina tuo kohtalo, ihastunut toiseen ja toisen saisi, josta ei välitä. Sinkut syntyvät Shakespearen romanttisesta komediasta ilman onnellista loppua.

        Mutta kyllä silti varmaan kannattaa jollain tapaa antaa tiedoksi että on kiinnostunut, sillä eihän sitä muuten selville saa. Ja jos olet vielä mies, niin sinulla on siinä mielessä helpompi, että nainen jos olisit, niin saisit pelätä vielä sitäkin, että käyttääkö tuo mies minua vain hyväkseen, kun olen tunnustanut ihastukseni.


      • SinkkuUskis
        näinhän-se-menee kirjoitti:

        Nauruttaa meillä sinkuilla on aina tuo kohtalo, ihastunut toiseen ja toisen saisi, josta ei välitä. Sinkut syntyvät Shakespearen romanttisesta komediasta ilman onnellista loppua.

        Mutta kyllä silti varmaan kannattaa jollain tapaa antaa tiedoksi että on kiinnostunut, sillä eihän sitä muuten selville saa. Ja jos olet vielä mies, niin sinulla on siinä mielessä helpompi, että nainen jos olisit, niin saisit pelätä vielä sitäkin, että käyttääkö tuo mies minua vain hyväkseen, kun olen tunnustanut ihastukseni.

        Olen -ikävä kyllä- nainen :D harmittaa kun oon tajunnut että tämä ystävä on ruvenut vihjailemaan että olis kiinnostunut, enemmän kuin vain ystävänä..tulemme hyvin juttuun ja evankelioimme välillä ihmisiä ja...mutta en kuitenkaan halua yhtään enempää..
        Mutta pelkään nolaavani itseni jos jotain paljastan itestäni tuota toista kohtaan...mutta tämän kanssa haluaisin palvella Jeesusta, en ymmärrä, tai ymmärränhän mä, se oli se yks katse ja sen jälkeen tajusin että haluaisin enemmän tutustua tuohon....vaikka olin aiemmin jo nähnyt monesti tuon tyypin ja oltu jopa leffaa katsomassa yhessä, niin nyt se yks rakkaudellinen katse sai mun tunteet sekasin...
        Mä näen selvästi miten hänessä vaikuttaa Jeesuksen rakkaus, ja sitä kaipaisin juuri miehessä...


      • näinhän-se-menee

        Aivan, se on erittäin harmilloista. Naisena olen aina ollut kerrassaan hämmästynyt, miten vähän miehet erottavat oman naisensa joukosta. Heille ilmeisesti käy mikä vain, kunhan on jotakuinkin sutjakan näköinen jne. Tämä saattaa olla toki jokin biologinenkin juttu, silloin kun uroksen pitää siittää mahdollisimman paljon lapsia, siinä ei olla sitten turhan tarkkoja niistä naisista eli biologia on jäänyt sinne, vaikka olemme jo muka sivistyneitä, eikä kukaan nyt enää tietenkään niitä lapsia halua isoa liutaa. On toki tietysti sellaisia naisiakin, mutta tuntuu että jotenkin olisi enemmistössä miesten suhteen tuollainen käyttäytyminen. Nainen taas katsoo biologian kannalta miestä tarkemmin, koska vaikka ei aikoisikaan tehdä lapsia, taas on biologia jäänyt sinne, eikä ole samantekevää, kenen kanssa tässä aloittaa suhteen.


      • näinhän-se-menee

        Sen neuvon annan, että tuo ystävämies, joka nyt kuvittelee olevansa peräti ihastunut sinuun, todellakin hän vain kuvittelee. Tunnen miehet kuin kaksi taskuani, sinkku oppii tuntemaan. Nuorempana minulla oli esim. paljonkin miehiä ystävinä, eikä joukosta löytynyt oikein ketään, joka ei jossain vaiheessa alkanut kuvitella, että koska satumme olemaan eri sukupuolta, niin voisimme oikeastaan sellaisenkin suhteen aloittaa. Ja joukossa oli kaikkia maailmankatsomuksia, yksi uskova ystäväkin, piti sanoa ei. Ei käsittänyt etten minä hänen naisensa ole. Tämähän olisi tosi yksinkertaista, jos täällä pystyisi olemaan kenen tahansa kanssa, vain sen vuoksi että satumme olemaan mies ja nainen.


      • rehellisyyttä
        SinkkuUskis kirjoitti:

        Olen -ikävä kyllä- nainen :D harmittaa kun oon tajunnut että tämä ystävä on ruvenut vihjailemaan että olis kiinnostunut, enemmän kuin vain ystävänä..tulemme hyvin juttuun ja evankelioimme välillä ihmisiä ja...mutta en kuitenkaan halua yhtään enempää..
        Mutta pelkään nolaavani itseni jos jotain paljastan itestäni tuota toista kohtaan...mutta tämän kanssa haluaisin palvella Jeesusta, en ymmärrä, tai ymmärränhän mä, se oli se yks katse ja sen jälkeen tajusin että haluaisin enemmän tutustua tuohon....vaikka olin aiemmin jo nähnyt monesti tuon tyypin ja oltu jopa leffaa katsomassa yhessä, niin nyt se yks rakkaudellinen katse sai mun tunteet sekasin...
        Mä näen selvästi miten hänessä vaikuttaa Jeesuksen rakkaus, ja sitä kaipaisin juuri miehessä...

        Ainakin olisin rehellinen sille toiselle ystävälle, joka on ilmaissut kiinnostuksen romanttiseen suhteeseen. Ei ole reilua pitää ketään roikkumassa turhassa toivossa. On kerrottava, että arvostaa toista hyvänä ystävänä, mutta ei sen enempää. Miesten ja naisten välisessä ystävyydessä on aina se vaara, että toinen ihastuu ja toinen taas ei. Elämää se vain on, mutta tällaiset asiat on hoidettava rehellisesti ja hienotunteisesti. Ja ystävyyden loppuminenkin on hyväksyttävä, jos toinen ei pysty käsittelemään ihastuksen tunteitaan.


      • sinkkuUskis
        rehellisyyttä kirjoitti:

        Ainakin olisin rehellinen sille toiselle ystävälle, joka on ilmaissut kiinnostuksen romanttiseen suhteeseen. Ei ole reilua pitää ketään roikkumassa turhassa toivossa. On kerrottava, että arvostaa toista hyvänä ystävänä, mutta ei sen enempää. Miesten ja naisten välisessä ystävyydessä on aina se vaara, että toinen ihastuu ja toinen taas ei. Elämää se vain on, mutta tällaiset asiat on hoidettava rehellisesti ja hienotunteisesti. Ja ystävyyden loppuminenkin on hyväksyttävä, jos toinen ei pysty käsittelemään ihastuksen tunteitaan.

        No pitäähän hänelle se tehdä selväksi, mutta toivon että osaan sen kertoa niin ettei pahota mieltään...


    • kkjjnn8

      Kaikella on kohtalonsa, turha siis huolia.

    • sinkkuUskis

      Taidan oikeesti olla aika hölmö...mutta eihän se itelle tietysti mitään uutta oo.
      No eilen lähin viemään poikaa kepappiin syömään ja taisin sitä ennen rukoilla jotenkin, että saisin nähä tuota tyyppiä, johon nyt oon ihastunut...

      No istuin naama ikkunaan päin, ja yhtäkkiä tämä tyyppi käveli ulkona siitä ohi. Hän sattui kuitenkin vilkaisemaan sinne pizzerian ikkunasta ja näki minut. Hän nosti kättään ja ja tietenkin myös ite halusin morjestaa, haarukka kädessä jossa oli lihanpala, hyvä ettei se lentänyt haarukasta pojan naamalle kun niin nopeasti sitä heilautin ylös...jotta tyyppi ehtis näkemään että kyllä mä takas moikkaan..

      Tänään lähettiin kahen muksun kanssa kävelemään ja sitä ennen rukoilin jotenkin näin, että saisin nähdä tämän tyypin ulkona, mutta lisäsin puolihuolimattomasti rukoukseen, että jos tämä tyyppi haluaa nähdä myös mut...
      No kotio päin kävellessä hän kävelee tien toisella puolen...ja koska mun käytökseni on aina vähän noloa, niin piti muka yhtäkkiä mennä vilkuilee jotai asuntomyynti ilmotuksia, ööö.... no siin hän sit käveli ohi...

      Mut kun mikään ei riitä, niin laitoin myöhemmin faces viestii ja kysyin....Lähtiskö hän ulos joku päivä! Ei voi olla totta...sit ku hän vastaa kieltävästi, niin välttelen visusti jatkossa näkemästä häntä...

      Onneks voin sanoo, et ei se mitään, oon just tullu kipeeks...

      • näinhän-se-menee

        Miten tarinan jatko, joko hän on vastannut mitään. Toisaalta ei liian hyökkääväkään saa olla...


      • SinkkuUskis
        näinhän-se-menee kirjoitti:

        Miten tarinan jatko, joko hän on vastannut mitään. Toisaalta ei liian hyökkääväkään saa olla...

        ei...ei vastannut..Tosin en tiedä onko lukenutkaan sitä..Ite nolostuin siitä lähettämästäni viestistä ja poistin sen. Mutta tietenkään se ei ole kokonaan poistunut tältä kenelle sen laitoin...


      • näinhän-se-menee

        Yleensä se on niin, että jonkin aikaa kierrellään kuin kissa kuumaa puuroa, ja jos sitten taas tuo kaveri ei koskaan osoita kiinnostusta, saattaa olla niin, että sinäkin vain luulet olevasi ihastunut häneen. Kyllä niitäkin menee joskus väärin. Mutta eihän tällaisissakaan kovin nopeasti toimita.

        Onko siis niin, että kaikki ovat nähneet sen, eikä ainoastaan tämä kaveri. Olisi kannattanut ehkä jossain ikään kuin yksityisemmin. Ehkä hän ei halua lähteä ulos julkisella facebook-sivustolla, jos siellä on isokin jengi koolla. Ja varmaan jos on nähnyt, miettii kuinka vakavissaan sinä olet....Mutta älä silti ala vakuuttamaan rakkauttasi, sillä miehet enemmän haluavat kuitenkin saavuttamatonta. Hän saattaa olla ihan hämmentynytkin...


      • SinkkuUskis
        näinhän-se-menee kirjoitti:

        Yleensä se on niin, että jonkin aikaa kierrellään kuin kissa kuumaa puuroa, ja jos sitten taas tuo kaveri ei koskaan osoita kiinnostusta, saattaa olla niin, että sinäkin vain luulet olevasi ihastunut häneen. Kyllä niitäkin menee joskus väärin. Mutta eihän tällaisissakaan kovin nopeasti toimita.

        Onko siis niin, että kaikki ovat nähneet sen, eikä ainoastaan tämä kaveri. Olisi kannattanut ehkä jossain ikään kuin yksityisemmin. Ehkä hän ei halua lähteä ulos julkisella facebook-sivustolla, jos siellä on isokin jengi koolla. Ja varmaan jos on nähnyt, miettii kuinka vakavissaan sinä olet....Mutta älä silti ala vakuuttamaan rakkauttasi, sillä miehet enemmän haluavat kuitenkin saavuttamatonta. Hän saattaa olla ihan hämmentynytkin...

        Yksityisviestinä laitoin...en aio enää ottaa yhteyttä. Ehkäpä nää omat tunteet laimenee ja ei tosissaan kohta enää itteä kiinnostakkaan :) tosi ilosen olosesti tyyppi kyllä moikannu kun ollaa ohimennen nähty, mutta eihän tuo silti tarkota että häntä sen enempää kiinnostaa lähemmin tutustua.

        Itseasiassa kun olen syvemmin tuota ajatellut, niin kaipaisin enemmänkin hänestä ystävää...en välttämättä nyt heti mitään parisuhdetta.

        Kaipaisin enemmän uskovia ystäväksi, mutta en ole luonteeltani ehkä sellainen kovin helposti lähestyttävä..tai en tiedä..Onhan tämä uskonelämä muuttanut itseä aika paljon ja en enää ole niin ihmisarka kuin vuosia sitten.
        Mutta joskus seurakunnasta kokouksesta lähtiessä on tullut niin yksinäinen olo, kun näillä monilla muilla tuntuu olevan keskenään niin paljon juteltavaa...myös tällä ihastuksen kohteella on siellä paljon kavereita.
        Mutta kukapa heistä nyt mun kanssa tulisi juttelemaan. Ja ite en kehtaa tunkea heidän seuraansa..


      • näinhän-se-menee

        Siihen kannattaa melkeinpä tunkeutua. Voihan sitä ensin kuulostella mistä joku porukka keskustelee ja laittaa jotain väliin.

        Se on muuten huvittavaa, että sinkkuja sitten vielä kadehditaankin. Mistäköhän?


    • kjanefjg

      te ämmät olette kyllä ajatusmaailmaltanne kieroja. :) sorry. Ei voi muuta sanoa. Yksikin naisen logiikallaan päättelee, että monet vain luulee olevansa häneen ihastuneita, kun hän ei kerran itse ollut. KUKKUUUU. Toinen päättelee, että ehkä hän kaipaakin vaan ystävyyttä, koska ei se toinenkaan ole ehkä ihastunut. HALOOOO . Ettekö nyt tajua että ihmisten tunteet on siellä oman pään sisällä tai missä nyt onkaan. ei ne ole yhteisiä. Taitaa ollakin niin, että aitoja rehellisiä tunteita onkin vain miehillä ja naiset vaan projisoi niitä. VAi?

      • SinkkuUskis

        Vähän nyt ehkä käsitit väärin...En kuvittele että en haluaisikaan jotain parisuhdetta, koska toinen ei olisikaan kiinnostunut. Siis minähän en voi tietää mitä toisen mielessä liikkuu, mutta kun olen mietiskellyt omia tunteita, niin tajusin että kaipaisin enemmänkin sellaista ystävää,enemmän kuin ehkä parisuhdetta.
        Olen aikoinaan ollut miehen kanssa yhdessä ja me emme olleet parhaimpia ystäviä keskenään. Ja se on mielestäni tärkeintä, koska suhde ei toimi muuten...joten enemmän haluaisin tutustua tähän ystävänä, ja ehkä sitten joskus enemmän.
        Mutta jätän tämän asian tähän, en rupea ahdistelemaan toista.
        Sitä joka on vihjaillut että haluaisi enemmänkin, niin en mitenkään ole hänestä kiinnostunut, kuin pelkkänä kaverina, ja säälistä en rupea olemaan toisen kanssa.


    • 12___13

      Itse ajattelen näin, ystävä, joka on ihastunut sinuun, vaikuttaa paremmalta vaihtoehdolta kuin se toinen. Kannattaa ehkä tarkkaan miettiä mihin olet siinä toisessa ihastunut ja miettiä, onko kyse ratkaisevasta ja todellisesta asiasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe