Kun on pakko elää

Vaikkaeienäähaluaisi

En voi tehdä itsemurhaa sukulaisten takia, en voisi tehdä sitä heille.

Mutta en enää jaksaisi tätä "elämää". En kuulu minnekään en jaksa mitään en osaa luoda mitään pysyviä ihmissuhteita. Odotuksia ja haaveita jotka eivät koskaan toteudu. En osaa olla se ihminen joka haluaisin olla. Ei ole mitään elämää.

olen niin väsynyt. Hyppy tuntemattomaan houkuttelee aina vain enemmän ja ehkä vielä jokin päivä se vetää liikaa puoleensa eikä enää pysty elämään vain siksi koska täytyy.

8

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eienäänuori

      Eiköhän monilla ole jossain vaiheessa tuollainen tuntuma, että etsii itseään, paikkaansa ja haluaisi asioiden olevan toisin. Omaan rikkinäisyyteenkin voi saada apua. Itseäni ovat auttaneet terapeuttien Seppo Jokinen ja Tommy Hellstenin kirjat. Saa varmaan kirjastosta. Ja onhan niitä paljonkin itsehoitokirjoja.
      Oletan että olet nuori ihminen tai nuori aikuinen.

      • Vaikkaeienäähaluaisi

        En ole niin nuori kuin mitä varmaan luulet. Mitkään elämänhoito oppaat eivät ole koskaan minua mitenkään auttaneet, itse asioiden oivaltaminen sitten vaikka vaikeimman kautta enemmänkin. Minulla on jonkinlainen elämänhalu mutta toivon ja olen lapsesta asti toivonut että sattuisi jokin onnettomuus tai sairaus johon kuolisin niin se ei olisi niin paha paikka läheisille.

        Tyhjä elämä ilman oikeita ystäviä ja päämäärää, tarkoitusta, tuntuu niin raskaalta ja turhalta. Tiedän että vain itse voin itseäni auttaa mutta olen siinä niin huono.

        En oikein luota ihmisiin. Se ei auta että on kohdannut elämässä niin paljon pettymystä ja pahaa. Kun on uskaltanut luottaa on tullut petetyksi ja pahempaa. Sitä menettää toivonsa ihmisistä ja oman arvonsa, uskoo ettei ansaitsekaan parempaa kohtelua tai ystävyyttä/rakkautta. Mikä ei tapa niin se vahvistaa ei kyllä pidä paikkaansa. Se kovettaa ja katkeroittaa, mutta sama pohjaton tyhjyys ja epätoivo sisällä silti.

        En edes tarvitsisi välttämättä ystäviä jos olisi jokin toisenlainen tarkoitus elämällä. Energiaa sen luomiseksi ei ole.


      • Hei.

        Ikävää, että koet tällä hetkellä elämäsi turhaksi ja tarkoituksettomaksi. Oletko töissä, opiskeletko, onko sinulla perhettä... Jokainen tarvitsee merkityksen elämälleen, toisinaan se on hieman hukassa ja joissakin elämänvaiheissa se entinen elämän tarkoitus ei ehkä tunnu enää omalta. Sanot elämäsi olevan tyhjää. Mitä toivot, mikä toisi elämääsi sinulle oikeata sisältöä, mitä kaipaat elämääsi? Kun löydät tähän vastauksia, voit alkaa etsimään sellaisia keinoja, joilla näitä asioita saat arkeesi.

        Nykyään on monia mahdollisuuksia tehdä vaikkapa vapaaehtoistyötä erilaisissa järjestöissä sen mukaan mikä itseä kiinnostaa. Sitä kautta saa merkitystä ja uusia tuttavia, ehkä ystäviäkin.

        Olet menettänyt luottamuksen joihinkin ihmisiin. Sellainen rikkoo aina ihmisen sisältä jotain. Haavan parantuminen kestää aikansa. Kuitenkin, on olemassa luotettavia ihmisiä, ehkä itsekin olet sellainen. Ja on tilanteita, joissa ihminen altis syystä tai toisesta toimimaan väärin, josta seuraa luottamuksen rikkoutuminen. Mutta on hyvä antaa uusi mahdollisuus, on hyvä tehdä sopu ja sovinto ja antaa anteeksi, jos sitä pyydetään. Ei tämä kaikki helppoa ole, en sitä väitä.

        Lämpimin ajatuksin,
        Pirkko-pappi


    • Vaimitä

      Ala tekemään jotain käsitöitä esimerkiksi ajatukset niihin.

    • 788733

      Itsemurhalle on monenlaisia vaihtoehtoja. Voi kokeilla joka päivä ryyppäämistä, kovia huumeita, seksilomia ja sen sellaista.

    • hththhh

      Mikset tilaisi jotain rojua kotiin. Jotain jonka tuotanto tappaa tehokkaasti muita elämänmuotoja. Mitä tahansa. Ihmiskunta tappaa tutkimusten mukaan joka päivä sukupuuttoon ainakin 150 muuta lajia.

      Vielä riittää hävitettävää ennen kuin kaikki on tapettu sukupuuttoon.

    • Feeniksin_kyynel

      Hei aloittaja!
      Tossa kun luin kirjoittamaasi niin siitä tuli mieleen, että tunnet itsesi hyvin. Se on ehdottomasti yksi vahvuuksistasi. Lisäksi olen todella samaa mieltä seuraavista:
      "Tyhjä elämä ilman oikeita ystäviä ja päämäärää, tarkoitusta, tuntuu niin raskaalta ja turhalta. "
      "Se ei auta että on kohdannut elämässä niin paljon pettymystä ja pahaa. Kun on uskaltanut luottaa on tullut petetyksi ja pahempaa. Sitä menettää toivonsa ihmisistä ja oman arvonsa, uskoo ettei ansaitsekaan parempaa kohtelua tai ystävyyttä/rakkautta.
      Mikä ei tapa niin se vahvistaa ei kyllä pidä paikkaansa. Se kovettaa ja katkeroittaa, mutta sama pohjaton tyhjyys ja epätoivo sisällä silti."

      Sinulla on myös ratkaisun avaimia hallussa. Tiedät, että voit auttaa itse itseäsi. Sanot olevasi siinä huono, mutta ehkäpä pienellä avulla voisit kehittyä siinä? Jos saisit tehokkaat työkalut, niin osaisit varmaan sitten hoitaa loput. Sanot, että et luota ihmisiin. Myös luottamusta voi parantaa pikku hiljaa.

      Kuten tiedät, jos voisit luottaa ihmisiin riittävästi, ja voisit siten hankkia ystävyyssuhteita, olisi se hienoa. Ystävät antavat energiaa ja vaikuttavat ihan fyysiseenkin terveyteen. Ihmissuhdetaitoja ja luottamusta voi kehittää itse ja ammattilaisen kanssa.

      Puhut myös toisenlaisesta elämän tarkoituksesta. Joillekin se tarkoittaa voi hengellisyyttä. Joillekin elämän tarkoitus on lähtenyt valottumaan syventämällä itsensä tutkiskelua, niin kehon kuin ajatusten. Itsensä tutkiskelu voi tarkoittaa oman fyysisen kehon tuntemuksen syventämistä, uusien ja ihmeellisten tuntuisten asioiden löytämistä, joka antaa energiaa. Loppujen lopuksi monien mystistenkin ja hämärien harjoitteiden, menetelmien ja suuntausten taustalla on niiden positiivinen vaikutus ihmiseen. Kun ihminen saa lisää hallinnantunnetta elämästään ja kehostaan, elämänlaatu usein paranee. Esimerkkejä on monia. On rentoutumista eri rentoutustekniikoilla, meditaatiota, tietoisuustaitoja, eri tietoisuuden tilojen kokemista, eri liikuntamuotoja ja muita innostavia keinoja tutustua itseensä. Oman kehon sellaiset puolet, josta ei ehkä edes aiemmin ollut tietoinen, voi olla iso voimavara. Esimerkiksi oli itse todella skeptinen kaikkeen meditaation liittyvään ja kuvittelin, että se on vain tylsää ajattelematta olemista. Mutta esimerkiksi "kehoskannaus" niminen rentoutustekniikka sai minussa aikaan sen, että huomasin, että yksinkertaiselta tuntuvat asiat eli hengitykseen ja oman kehon osiin keskittyminen saivat koko kehon heräämään. Uusien puolien löytäminen itsestä on palkitsevaa ja lisää hallinnan tunnetta, riippumatta siitä tekeeko sen uskonnon tuella, meditaatiolla tai jollain muulla tavalla.

      Toisten ihmisten auttaminen on usein apua myös itselle. Siitä tulee hyvälle tuulelle, kokee olevansa hyödyksi, elämä ei pöyri vain itsen ympärillä, se palkitsee jatkuvasti ja toisten ihmisten auttaminen voi saada aikaan sen, että kokee olevansa jotain suurempaa kokonaisuutta, joka taas on hyvä poistamaan elämän harmautta. Siksi vapaaehtoistyötä hehkutetaan niin paljon.

      Se mitä haluan kertoa tiivistyy parhaiten Maslow -nimisen psykologin tekemään tarvehierarkiaan: https://fi.wikipedia.org/wiki/Maslow’n_tarvehierarkia
      Tarvehierarkiaa ei kannata tuijottaa liian tarkasti, mutta se kertoo hyvin sen, mitä me jokainen kaipaamme elämältä. Kaiken huipulla on se oma juttu. Tunne siitä, että voi elää ja toteuttaa itseään.

      Psykologit ja psykoterapeutit osaavat kohdata myös heitä, joille luottamuksen rakentaminen on vaikeampaa. Eri tyyppisiä terapiamuotoja ja harjoitteita on nykyään niin paljon ja yksityiskohtaisemmin eri pulmatilanteisiin, että monet näistä "työkaluista" sopisivat jokaiselle ihmiselle, vaikkei erityistä psykologin apua mihinkään tarvitsisikaan. Myös yksi kerta psykologin vastaanotolla voi saada paljon hyvää aikaan. Se yksi kerta voi riittää siihen, että psykologi voi kertoa miten voi itse auttaa itseään jatkossa.

    • eienäänuori

      Hyvä juttu sinulla aloittaja on että on tuo jonkinlainen elämähalu. Kun saa takkiinsa ja pettyy, siitä alkaa jonkinlainen noidankehä: ei oikein osaa luottaa, ei uskalla antautua ystävyyksiin, avautua. Saattaa jopa käyttäytyä tahtomattaan tylysti ettei toinen tulisi liian lähellä, ei pyydä itse kylään, lähesty kaverina ja torjuu toisen kontaktit virallisesti tai välttää tilanteita joissa olisi mahdollisuus tutustua.
      Minulla on ollut kaksi tällaista ystävää. On niitä jotka eivät päästä ihmissuhteita tuttavauusastetta lähemmäs.
      Vaikea on myös elää, jos elämällä ei ole tarkoitusta ja päämäärää.
      Itse olen löytänyt sen perusjujun uskosta Jumalaan ja sen myötä monesta vapaaehtoistyöstä. Onhan elämä toki paljon muutakin ja on ihanaa olla täällä.
      En ole enää nuori, mutta haluaisin elää vielä ainakin puolet lisää vuosista, joita on tähän asti kertynyt. Se ei ole kuitenkaan enää mahdollista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe