Miksiköhän

JututNaurattavatjopa

Miksiköhän minulla ei ole koskaan ollut ongelmia citikoitteni kanssa? Kokemusta minulla on nyt toisesta, nyt ds3:n.
Molemnat olen ostanut uutena ja ensimmäistä ajoin reilun 100.000 km. Nykyisellä on ajettu nyt lähes 70.000 km.

Tavannoimaiset huolto-ohjeen mukaiset huollot ovat ainoita, joiden vuoksi on joutunut viemään auton huoltoliikkeisiin. Jokusen kerran ole vaihtanyt itse lamput.

Ehkä minulla on vain ollut hyvää tsäkä citikoitteni kanssa tai sitten nämä täällä jatkuvasti ongelmista kirjoittavat ovat huuhaata väsäileviä trolleja.
Kumpaankohan uskoisin? Arvaapa?

19

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trollaus_on_terapiaa

      Ketäpä ne tosiasiat kiinnostaisi.

      Mukavampihan on noita trollien keksimiä, mitä hurjempia ja satumaisempia tarinoita kaikista mahdollisista vioista ja niiden seurauksista, on lukea.
      Niitähän lukee jo ihan sen vuoksi kuinka mielikuvituksellisia tarinoita keksitään. Toki tietysti välillä ihmettelee kuinka jollakin on energiaa jatkuvasti vuodesta toiseen noilla samoilla tarinoilla jatkaa trollaustaan, mutta kaiketi siitä saa sitä elämänsisältöä.

    • jesusnazaret

      Joo kummallisia noi trollit. Takkuinen tukka ja likaiset vaatteet. Puhuvatkin oudosti. Näin kerran kun kymmenen trollia ahtautu citikkaan josta putosi pohja. (D3). Kamalia ja inhottavia nuo trollit. Vai oliko ne trulleja. Ihan sama.

    • sielunniksauttaja

      Siinä on vaan niin, ettei sitä ongelmavyyhteä halua tiedostaa siis vähän samalla tavalla kuin henkilökohtaisen ongelmankin kanssa. Kanssaihmisten neuvot ei tässä tapauksessa auta syy on neuroottinen addiktio joka paranee täysin kun aloittaa terveen autoilun terveellä merkillä.

      • JututNaurattavatJopa

        Aika hyvin sanottu näistä täällä kirjoittavista iki-ihanista kestotrolleista. Ei paljon ole lisättävää....


    • entsitikkamies

      on kyllä sanottava että omista kokemuksistani sitikan kanssa en edes kertonut kaikkea, oli se niin traumaattinen kokemus. Se vikojen loputon ryöppy oli aivan käsittämätön, auto kerta kaikkiaan hajosi käsiin vaikka korjasin sitä varmaan 2-3 iltaa viikossa ja aina sain jonkin vian laitettua. Uusia vikoja löytyi ja ajossa löytyi lisää. Kilometrejä ei paljoa ehtinyt kertyä. Mitä sanot esim. täydestä jarruremontista kaksi kertaa ja parista pienemmästä 150 000 km matkalla? Missään muussa automerkissä en sellaista ole joutunut kokemaan. Kylmät väreet tulevat pintaan vieläkin, aina piti olla täydet työkalut mukana että saattoi varmistaa perillepääsyn. Aina sekään ei riittänyt. Kerran laturi lakkasi toimimasta ja akku oli hiipunut tyhjäksi (varoitusvalot eivät ilmaisseet) ja piti liikennevaloista ITSE työntää se liikkeelle ja siitä pienestä vauhdista startata, onnistui! Voi vitsi!

      • c5hdi

        "Kerran laturi lakkasi toimimasta ja akku oli hiipunut tyhjäksi (varoitusvalot eivät ilmaisseet) ja piti liikennevaloista ITSE työntää se liikkeelle ja siitä pienestä vauhdista startata, onnistui! Voi vitsi!"

        Hyvin jaksettu kun olet saanut sähköttömän auton käyntiin


      • Trollaus_on_terapiaa

        Voiko sinua parempaa esimerkkiä ollakaan terapiatrollauksesta. Tuskinpa sentään.
        Toivottavasti auttoi. Mielialalääkkeiden pitkäaikaiskäyttö on huonompi vaihtoehto, jos tuollaisella trollikirjoituksella olosi parani.


      • otatohjokunmuutaeioo

        Kuulostaa entiseltä aikoinaan 3v. vanhalta ja 100 t ajetulta Corollalta, toki oikeastaan ainoa kohta jota ei tarvinnut rempata, olivat jarrut. On se mahtavaa kun viattomaksi mainostettu auto hyytyy keskellä talvea pari kertaa korpitaipaleelle muija ja lapset kyydissä, vaikka kaikki huollot tehty ajallaan. Ainoa peltilehmä, joka on tielle jättänyt ja autoja on se parikymmentä kuitenkin ollut.


      • entsitikkamies
        c5hdi kirjoitti:

        "Kerran laturi lakkasi toimimasta ja akku oli hiipunut tyhjäksi (varoitusvalot eivät ilmaisseet) ja piti liikennevaloista ITSE työntää se liikkeelle ja siitä pienestä vauhdista startata, onnistui! Voi vitsi!"

        Hyvin jaksettu kun olet saanut sähköttömän auton käyntiin

        eikös vaan olekin! Kun saa vauhtia sen verran että saa tempaistua vaihteen päälle ja nostaa kytkimen ja se hetkauttaa moottorin pyörimään. Akun viimeiset mehut käyttöön, sytytys juuri saadaan toimimaan ja tulppiin kipinä. Sitten pörähtää. Välissä piti antaa akun palautua, ei siis ollut täysin kuollut. Sitten pääsi pari kilometriä kotipihalle, ilman valoja. Oli se aikamoista akrobatiaa, enää en pystyisi siihen.


      • Trollaus_on_terapiaa
        entsitikkamies kirjoitti:

        eikös vaan olekin! Kun saa vauhtia sen verran että saa tempaistua vaihteen päälle ja nostaa kytkimen ja se hetkauttaa moottorin pyörimään. Akun viimeiset mehut käyttöön, sytytys juuri saadaan toimimaan ja tulppiin kipinä. Sitten pörähtää. Välissä piti antaa akun palautua, ei siis ollut täysin kuollut. Sitten pääsi pari kilometriä kotipihalle, ilman valoja. Oli se aikamoista akrobatiaa, enää en pystyisi siihen.

        Niin, mielialalääkkeiden sivuvaikutukset ovat kuulemma juuri noita eli tunne ettei enää pysty mihinkään. Edes noihin mielikuvitustarinoittesi juttuihin. Tuo sama tunne lienee myös yksi syy käyttää mielialalääkkeitä.
        Olet pahassa kierteessä, mutta jospa ahkera trollauksesi täällä helpottaa. Se tulisi meille veronmaksajillekin halvemmaksi.


    • trollimänn

      Citikan pitäisi päästä Guinesin ennätyskirjaan, maailman heikoinpana autona.
      Ei jatkoon.

    • panda_karhu

      Sinulla lienee ollut pieniä Citikoita. Niin aloitti työkaverikin. Sitten kun eteni C5'een niin korjattavaa oli niin paljon että merkki vihtui.

      • JututNaurattavatJopa

        Minä vaihdoin isommasta saksalaisesta nk laatumerkistä, Audi4:sta, DS3:een, kun lapset aikuistuivat omilleen vajaa 10 vuotta sitten samalla kun työpaikan vaihdoksen myötä luovuin työsuhdeautostakin tarpeettomana. DS3:n on erinomainen kahden hengen auto kaikin puolin. Ja lisäksi erittäin hyvännäköinenkin ja sekin on ongelmattomuuden ja vaivattomuuden lisäksi tärkeää. Joudunhan katsomaan sitä päivittäin.
        Ei siis ole paluuta isoihin autoihin, ei minkään merkkisiin.


      • Uutta_odotellen

        Minä vaihdoin Accortista C5:een. Olin niin tyytyväinen, että se vaihtui uuteen C5:een. Seuraava on todennäköisesti taas joku muu, jos tästä ei tule lähivuosina uutta houkuttelevaa mallia. Tämä on muuten ainoa auto, jota olen ostanut kaksi mallia peräkkäin. Jotain koukuttavaa tässä täytyy olla.


      • cepäce

        Kolme c5 olen kuluttanut, ei vikoja, paitsi kerran taustapeili irtosi tuulilasista. Joillakin ihmisillä ei vaan kestä mikään.


    • finoftomland

      Se taustapeili irtosi autostasi siksi kun sinulla on ajokortti aina kuivumassa ja ajelet parkkipaikalla " kylmiä kierroksia" pärisyttämällä huuliasi.
      Suosittelen lasinpyyhkijöitä myös tuulilasin sisäpuolelle.

    • reertertrt

      Mikä helvetin valehtelioiden klubi nämä sivut ovat,poistun paikalta.?

      • Voi_onnen_päivää

        Kiitos.


    • Hyväseon

      Täällä kirjoittelee muutama joutilas nuori ja yksi häiriintynyt tojopappa. Kellään niistä ei ole varaa uut3en autoon saatikka .Ääräaikaishuoltoon ja viimeisimmät autonomisen on -90-luvun autoista. Joskus, hurjassa nuoruudessano, sanottiin että välimerellinen autot kärsivät täkäläisestä säästä, mikä näkyy ruoste- ja elektroniikkaongelmina. Niistä ajoista Citikan luotettavuus on parantunut valtavasti. Vasta vähitellen porukka sen ymmärtää. Sitikka on hyvä auto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe