Työpaikkoja Mäntyluotoon

Valoatyöllisyyteen

Jos Ahlaisiin rakennetaan tuulivoimaloita, se tuo Mäntyluotoon 60 työpaikkaa vuodeksi. Lisäksi 5-6 kaulustyöpaikkaa.
Vaakakupin toisella puolella on perussuomalaisten kunnallisvaalien tärkeimpiä vaaliteemoja eli lepakkojen suojelu.
Kuulemma jokunen lepakko on lentänyt päin myllyn siipeä.

23

319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varella-wirran

      Migreeniä pukkaa myös vasemmistoliittolaisille...

    • KempinJaska

      Montako tuhatta työpaikkaa Olkikuodossa mainostettiin olevan, on siellä ollut perkeleesti työpaikkoja polakeille. Etteivät vain polakit hitsailisi kokoon nuokin tuulimyllyt?

      • työhalutratkaisee

        Kyllä jokainen Eu- kansalainen on samalla viivalla kun työntekijät valitaan.
        Eivät puolalaiset ole etusijalla.


      • halpuusratkaisee

        polakit halvenpia.ulkolainen firma ei tarvi maksaa veroja tai muutakaan.alle 6kk homma mahdollistaa veronkierron.ketjutus saman kaverin eri firmoilla.


    • Toppajakunkääntäjä

      "työhalutratkaisee". Halut ovat ohittaneet ammattitaidot jo moneen kertaan mutta silti tänne aina vaan työnnetään kaikenmaailman ongelmajätteet pois omista tilastoista. Kyllä siellä ne Suomalaiset joille maksetaan oikeaa työehtosopimusten mukaista palkkaa tekevät myöskin huippulaatua.

      • työhalutratkaisee

        Onhan se näinkin.
        Työnantaja kuitenkin ratkaisee sen ketä palkataan.


    • eioletotta

      Hih! Mukamas tuon verran työpaikkoja. Kusetusta! Jos jaukekaarella hitsataaan ja muutama levyseppä päälle niin siinä ei montaa duunaria tarvita. Tuulivoiman omistajat vaan vetivät valttikortin esiin ja päättäjät kusee hunajaa.
      Ps. puolet kuitenkin muualta kuin Suomesta

      • eihitsatajauhekaarella

        Kyllä niitä työntekijöitän 60 tarvitaan.
        Se kenet työnantaja palkkaa on heidän päätöksensä.


      • turhaanillitystä

        Porilaiset voivat hakea sinne töihin siinä missä muutkin. Pätevimmät valitaan.
        Joka tapauksessa Poriin tulee verotuloja.


    • RaneEurajoelta

      Turha kitistä Olkiluodon ulkomaalaisesta työvoimasta, kyseisellä työmaalla oli suomalaisia duunareita parhaimmillaan jopa yli 20% työvoimasta.

      • Porissatoisin

        Siellähän rakennuttajakin oli ulkomaalainen.


    • Totuustorvi

      On kyllä naurettavaa seurata tätä tuulivoiman vastustusta. Totuudella ei ole mitään merkitystä, kun maalaillaan kuvaa hienosta ja neitseellisestä luontopolkujen halkomasta maisemasta. Tänään SK:ssa viimeksi paikallinen kertoi asiasta.
      Totuus on, että suunnitellulla alueella ei ole edes metsää, eniten hakattuja alueita Porissa, pelkkää hakkuaukeaa, taimikkoa ja kiveä kiven vieressä. Tosi neitseellistä.

    • suuri-puhallus

      Täyttä puppua ,yhtään työpaikkaa ei tule Mäntyluotoon tuulimyllyjen vuoksi.

    • Ahlaislainenmyös

      Ihan sama, vaikka ei tulisikaan, pääasia, että myllyt tulee. Ihan vaan näiden valivali -tyyppien kiusaksi. Mikään ei saisi ikinä muuttua, kaikki pitäisi olla niinkuin ennenkin.
      Leimaavat vielä kaikki ahlaislaiset, kyllä täällä on paljon porukkaa, joiden mielestä tämä "pränkkäporukka" voisi jo olla hiljaa ja antaa myllyjen tulla.

      • Lattomereltä

        Aivan, mikä niissä on vikana.
        Kunhan pränkkäävät.
        Antaa tulla nyt vaan.


      • matalataajuista

        Jos sinä voit nyt jotenkin pahoin niin kun myllyt tulee niin pahaolosi lisääntyy.Apua on saatavissa kun vain osaa pyytää.


    • polanski

      Rungot tulevat Kiinasta,raudoittajat Puolasta ja Espanjasta pystyttäjät Tanskasta Saksasta Virosta .Olen nähnyt Pohjanmaalla kymmenien myllyjen pystytykset.Että kyllä Mäntyluodon sepät saavat olla rauhassa.

      • tyätöntyämiäs

        HUH! Kiitos tiedoistasi. Olin jo huolestunut, että pitää hakea saikkua. Siitä on oma vaivansa.
        Sinulla on harvinainen harrastus. Monet bongaavat lintuja ja sinä taas tuulimyllyjen pystytyksiä.


    • NaapurisiJarski

      Edelliselle kommentti, no ei se sinunkaan harrastuksesi sieltä yleisimmästä päästä ole, kyttäät iltaisin oven raosta kun tyttäresi riisuu, lopeta moinen puuhastelu!

    • Ans2

      Kieltämättä outoa, jos tällainen pieni meluava rähinäporukka pystyy kaatamaan Lammin tuulimyllyhankkeen. Kateellista mieltä tietysti kiusaa,jos joku hyötyy tuulimyllyyistä, eikä itse niistä hyödy. Mitään ääntä tuulimyllyistä ei kuulu, kuin korkeintaan muutaman sadan metrin päähän, jos sitäkään. Tuulimyllyllä pystytään tuottamaan sähköä ekologisesti. Lisää vaan tuulimyllyjä ilman turhanpäiväistä kitinää.

      • KuinTuhkaTuuleen

        Ei kai se kateellisuutta ole, jos kiehuu siitä hyötymisestä joka tapahtuu verovaroilla! Sinusta en tiedä mutta ainakin itse olen maksanut veroja jotka valuvat sairaiden tukien myötä tuulivoimafirmalle. Ihan samaa yhteisten varojen siirtoa kuin turvisbisneskin. Tässä on tänä periaatteellinen syy, jonka perusteella itse olen näitä vastaan....Tehköön niin monta vipperää kuin haluavat kunhan perustuu terveelle liiketoiminnalle.


      • tulevaisuutta-
        KuinTuhkaTuuleen kirjoitti:

        Ei kai se kateellisuutta ole, jos kiehuu siitä hyötymisestä joka tapahtuu verovaroilla! Sinusta en tiedä mutta ainakin itse olen maksanut veroja jotka valuvat sairaiden tukien myötä tuulivoimafirmalle. Ihan samaa yhteisten varojen siirtoa kuin turvisbisneskin. Tässä on tänä periaatteellinen syy, jonka perusteella itse olen näitä vastaan....Tehköön niin monta vipperää kuin haluavat kunhan perustuu terveelle liiketoiminnalle.

        Kun myllyt alkavat tuottaa, niin veromarkkoja kertyy kirstuun ja luonto tykkää.


      • matalataajuista
        tulevaisuutta- kirjoitti:

        Kun myllyt alkavat tuottaa, niin veromarkkoja kertyy kirstuun ja luonto tykkää.

        Luonto on silloin jo pilattu ja ihmisten elinympäristö.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1303
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe