Miten koira opetetaan juoksemaan pyörän vieressä?

rakastaajuosta

Miten koiran saisi juoksemaan rauhassa pyöränvieressä, ilman että lähtee vetämään väärään suuntaan ja varmasti pysähtymään kun haluan pysähtyä?
Ei olla vielä menty pyörällä, kyseessä on suht nuori koira. Kävellessä ei välitä muista koirista, mutta juoksulenkillä vetää muita kohti jonkin verran, ollaan ostettu springeri jonka laitan jäiden sulattua kiinni.

6

1754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhallatavalla

      Itse ajuria opetin niin, että alkuun kävelytin pyörän vieressä, ja jos meni renkaan eteen käskin väistä, ja vedin koiran pois, tai kosketin renkaalla, niin koira itse väisti.Sitten juoksutin koiraa muuten, ja lopuksi pyörällä, jotta oli rauhallisempi siinä.
      Pyörässä on hyvä olla jalkajarrut,saa paremmin pysähtymään, jos tarve on.Meillä kun koira tuohon hommaan tottui, tuli tavaksi, että ravasi pitkiä matkoja, ja kun pysähdyin, teki asiansa, joten ei tullut äkkipyssäytyksiä.Tiettyihin paikkoihin oppi tekemään, niin koirakin tiesi sen jo etukäteen.Alkuun on hyvä kävelyttää vieraiden ohi vaan, ja ohi, sanalla tehostaa ohi menoa.Kun koira tuohon hommaan tottuu, niin sitten pienellä vauhdilla muista ohi, ja kun se sujuu, niin ihan normi ravilla.Itse juoksutin niin,että hihna toisessa kädessä, aina samassa, ja koira aina samalla puolella.Itse kädellä pystyin hallitsemaan koiran kulkua.En tiedä springerillä miten sillä , kaipa se helpompi on, ei kai niitä muuten ostettaisikaan.

      • rakastaajuosta

        Kiitos neuvoista, springerillä saa hyvän etäisyyden koiran ja pyörän välille, ja koiran veto tulee järkevämpään kohtaan pyörää, kuitenkin melko vahva tuo meidän höntti on.


    • Omistajajuoksemaan

      Miten omistaja opetetaan juoksemaan koiran vieressä?
      Pyörä on ehdottomasti väärä koiran ulkoilutusväline, koska se kulkee liian lujaa ja liian tasaista vauhtia. Koira juoksee luonnostaan ottaen spurtteja, jolloin pyörän kova, tasainen vauhti läkähdyttää sen. Koiran ulkoilutus polkupyörän avulla on lähinnä eläinrääkkäystä. Lisäksi siinä on liikenneonnettomuuden vaara koko ajan käsillä. Omistaja juoksemaan! Tai kävelemään.

      • rakastaajuosta

        Kyseessä on huksy, eli ihan sopivaksi tuolle oletan. Ja mennään vaan pyörätietä pikkupätkän jälkeen.


      • Kääpiösusi

        Koiria on erilaisia - toiset on spurttaajia ja jotkut pitkänmatkan ravaajia.. Ei pyöräjuoksutus kaikille sovikaan, mutta kaikkien koirien kanssa pitää olla tarkkana ettei liikaa juoksuta. Pyörällä juoksutettaessa saattaa tosiaan koiralle tulla olo että on pakko juosta vaikkei jaksaisi, joten ihmisen vastuulla on ettei mene överiksi. Taukoja välillä. Helteellä kannattaa jättää mun mielestä kokonaan väliin..


      • MustanaamioFlick

        Itse tein edellisen sakuni kanssa siten, että opetin sen täällä Töölön Hietalahden uimarannan läheisellä hiekkakentällä pyörän, minun ja koiran välisen toiminnan peruskäsitteet. Olen tästä kirjoittanut kirjankin. Käytiin sen jälkeen kymmenen kilometrin lenkeillä Keskuspuiston metsissä vuosia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe