407 HDi 2,0 on hieno maantieauto!

Taulumäki

Vasta nyt, kun sain ajaa uuden karhealla 508 HDi 1,6 Peugeotilla Turusta Helsinkiin, tajusin kuinka hienot moottoritieominaisuudet vanhassa 407 sedanissani onkaan. Tuo uusi 508 on jäykällä jousituksella ja 5-lovisella vaihteistollaan hiukan lyhytjalkaisen oloinen. Laadukas ja hyvä ajaa toki. Kuitenkin vanha isolohko 407 kulkee vaivattomammin ja hiljaisemmin ja juuri niin kovaa, kuin uskaltaa ajaa. Kulutuksessa uutukainen menee toki lähes litran pienemmällä kulutuksella.

407 HDi 2,0 on todella hieno maantieauto. Kannattaa napata kiinni, jos vielä jostakin hyvän ja vähän ajetun sattuu löytämään.

31

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OletOikeassa

      Ja kun 406 malli on kehuttu vielä 407 mallia paremmaksi jousitukseltaan ja maantieominaisuuksiltaan niin sehän alkaa olla jo ihan käsittämättömän hyvä.

      • Taulumäki

        407 HDi 2,0 on maantiellä leppoisampi ja vähemmän väsyttävä kuin 406 HDi 2,0. Hiljaisempi, paremmat istuimet ja paremmat moottorin resurssit. Toki 406 oli aikanaan maantieauto parhaasta päästä sekin.

        Kokemusta molemmista satoja tuhansia kilometrejä.


    • KKK-

      Eikä vain HDI. Minulla on kakslitrainen bensakoneella varustettu 407. Erittäin pehmeää ja hiljaista menoa jopa moottoritienopeuksissa. Tietenkin rengasvalinnalla ja alustan massauksella on osuutensa, mutta niin tai näin. Upeaa kyytiä vuosimallista riippumatta

      • TaariT

        Olen omistanut lyhyen aikaa ja havainnut saman. 407 on hieno auto. Tosin 2-vaihteen lievä ujellus hiukan pilaa bensakoneen äänimaailmaa. Samoin polttoaineen kulutus on melko reipasta luokkaa runsaammin ajavalle.


    • KKK-

      Jep, bensankulutus ei ole kakslitraisen 407:n parhaita ominaisuuksia. Eikä myöskään kaarreajo, jossa 406 oli sieti suuremman nopeuden paremman alustansa ansiosta. Mutta kun liikutaan maantiellä 407 on kerrassaan mainio peli. Olen ajanut moottoritienopeuksissa lukuisia eri autoja, eikä 407 niiden rinnalla juurikaan tarvi hävetä. Uusista Ford Mondeo ja Citroen C5 tarjoavat pehmeää ja hiljaista kyytiä normaalirenkain, mutta aivan kaikki nykyautot eivät tähän pysty. Peugeot 508 mukavuutta pudottaa liian kova alusta ja kovien nopeusluokkien renkaat, joista lähtee turhankin kovia ääniä karkeimmilla tienpinnoilla.

    • EX407

      Kaupunkiajoihin tuo 407 HDi 2,0 oli hiukan hidas ja kankea, mutta vastaavasti miellyttävän ja turvallisen oloinen kulkupeli. Moottoritiellä ison dieselin voima ja virtaviivainen kori tarjosivat rentouttavaa ja hiljaista kyytiä, jolloin kuskikaan ei väsynyt pidemmilläkään siirtymillä.

    • Renkaanpotkija

      Tuollaisia ei vaan enää tahdo löytyä. Vielä viime keväänä oli kaksikin hyvää sedania automaattivaihteistolla varustettuna netti-autossa.

    • HuonoFacelift

      Ai nyt on päästy siihen pisteeseen että lämmityslaitteen läpät, alustan ongelmat, tilankäyttöongelmat ja outo muotoilu on unohdettu.

      Niin se aika kultaa.

      • Hoijjaaa

        Lämmityslaitteen läpät on ikävä episodi, mutta rahallahan siitä selviää. Mitähän ongelmia tarkoitat alustassa? Alusta on erittäin miellyttävä kokemus matka-ajossa. Tilankäyttöongelmat on täysi mysteeri. Kuskille on hyvät ergonomiset tilat ja takapenkille sopii hyvin jopa viisi aikuista. Sedanin muotoilu sattuu olemaan yksi parhaista mitä on tehty. 407 on hieno ja hyvin varusteltu auto, joka ei kylläkään sovellu persaukisille luusereille.


      • Kerkokokkooko
        Hoijjaaa kirjoitti:

        Lämmityslaitteen läpät on ikävä episodi, mutta rahallahan siitä selviää. Mitähän ongelmia tarkoitat alustassa? Alusta on erittäin miellyttävä kokemus matka-ajossa. Tilankäyttöongelmat on täysi mysteeri. Kuskille on hyvät ergonomiset tilat ja takapenkille sopii hyvin jopa viisi aikuista. Sedanin muotoilu sattuu olemaan yksi parhaista mitä on tehty. 407 on hieno ja hyvin varusteltu auto, joka ei kylläkään sovellu persaukisille luusereille.

        "Lämmityslaitteen läpät on ikävä episodi, mutta rahallahan siitä selviää."

        Aika monesta hommasta selviää rahalla, omaa terveyttä ei aina saa rahallakaan, eikä elämän pituutta saa ostettua lisää. Sellanen 800 euron remontti läppiin on kyllä mielestäni paljon. Kun tuo remontti on nimenomaan sellainen, ettei sitä tarvitse tehdä muihin autoihin, ei mihinkään muuhun.

        "Mitähän ongelmia tarkoitat alustassa? Alusta on erittäin miellyttävä kokemus matka-ajossa. "

        Niitä "alapalloja" lähinnä tarkoitin, myös se, että auto on herkkä rengasvalinnalle ja väärälle alustan geometrialle, jota ei sitten ihan joka paikassa onnistuta säätämään kohdalleen.

        "Tilankäyttöongelmat on täysi mysteeri. Kuskille on hyvät ergonomiset tilat ja takapenkille sopii hyvin jopa viisi aikuista. "

        Viisi aikuista takapenkille on paljon luvattu, kun sitä takapenkkiä on nimenomaan haukuttu ahtaaksi, verrattuna muihin saman ikä/kokoluokan autoihin. Jopa aikaisempi malli 406 on tilavampi takatiloiltaan.

        "Sedanin muotoilu sattuu olemaan yksi parhaista mitä on tehty."

        Jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Minua ei ylipitkäksi venytetty irvistävä keula miellytä.

        "407 on hieno ja hyvin varusteltu auto, joka ei kylläkään sovellu persaukisille luusereille."

        Siinähän sitä oli rakentava kommentti.


      • PeugeotST

        Peugeot 407 ei olekaan tarkoitettu persaukisille luusereille. Peugeotin ominaisuudet hintaansa nähden ovat huippuluokkaa.

        Kollega osti vähän laadukkaamman käytetyn Audin A6 diesel-moottorilla. Ihan mukavaa kyytiä silläkin 35.000 euron autolla sai, kunnes moottori rikkoutui jostain syystä alle 200.000km lukemissa. No uusi V6-moottori Saksasta ja vähän apulaitteita ja asennusta teki kaikkiaan 18.000 euroa. Tässä kohtaa pitää ymmärtää, että laatu maksaa, jollei osaa valita oikein. Minun valintani on ollut HDi ja kolmella Peugeotilla ajettu jo toista miljoonaa kilometriä ilman kummempia ongelmia.

        Varsinkin 2,0 HDi Peugeot 407:n pitkän keulan uumenissa tarjoaa upeat kyydit ja kestää kilometrejä.


      • Sanonpahanvaan
        PeugeotST kirjoitti:

        Peugeot 407 ei olekaan tarkoitettu persaukisille luusereille. Peugeotin ominaisuudet hintaansa nähden ovat huippuluokkaa.

        Kollega osti vähän laadukkaamman käytetyn Audin A6 diesel-moottorilla. Ihan mukavaa kyytiä silläkin 35.000 euron autolla sai, kunnes moottori rikkoutui jostain syystä alle 200.000km lukemissa. No uusi V6-moottori Saksasta ja vähän apulaitteita ja asennusta teki kaikkiaan 18.000 euroa. Tässä kohtaa pitää ymmärtää, että laatu maksaa, jollei osaa valita oikein. Minun valintani on ollut HDi ja kolmella Peugeotilla ajettu jo toista miljoonaa kilometriä ilman kummempia ongelmia.

        Varsinkin 2,0 HDi Peugeot 407:n pitkän keulan uumenissa tarjoaa upeat kyydit ja kestää kilometrejä.

        Aina voi verrata omaa autovalintaansa johonkin, jolla sen saa näyttämään "hyvältä" valinnalta. Tuolla voi sitten valehdella itselleen ja toisille, että miten hyvä/paras/loistava valinta juuri tämä kyseinen vaihtoehto on ollutkaan.

        Pyritäänkö tuossa sitten oman itsetunnon kohentamiseen, en tiedä, en ole ihmismielen asiantuntija noin pitkälle.

        Noita valintoja voi perustella vaikkapa

        -ostohinnalla
        -kulutuksella
        -mukavuudella
        -luotettavuudella
        -arvonalennuksen vähyydellä
        -kiihtyvyydellä
        -teholla
        -tiloilla
        -hiljaiuudella
        -päästäjen vähäisyydellä
        -varaosien hinnoilla
        -katsastustilastolla
        -kolaritesteillä

        Kun miehinen mies tunteella ostaa auton, selityksiä löytyy valinnan perusteeksi. Tuosta edellä olevalta listalta rastitaan sopivat selitykset ja käytetään niitä aina kun tulee autoista puhetta. Kun oma auto ei muiden mielestä olekaan niin oiva valinta, se käy itsetunnon päälle ja tartutaan kovempiin aseisiin. Väheksytään muiden autoja (luusereiden valintoja), tai sitten unohtamalla tiettyjä negatiivisia ominaisuuksia omasta valinnasta.

        Yhtäkaikki, auto on vain auto. Kenelle oman valinnan hyvyyttä pitää perustella, ja minkä vuoksi? Onko kyseessä joku luolamiestason pyrkimys päästä laumahierarkian johtoasemaan? Miksi tätä samaa käyttäytymistä ei ole muiden kodinkoneiden kohdalla: pakastin, jääkaappi, pölynimuri?

        407 ei ole audi, eikä mersu eikä niinsanottu premium muutenkaan. Se on halvalla tehty perheauto, eikä edusta missään ominaisuudessa maailman suurinta huippua.

        Se voi olla käyttökelpoinen auto, mutta ei muuta noita mainittuja asioita todeksi, vaikka kuinka niitä yrittäisi todistaa.

        Minun mielestäni autoilussa ratkaisee yhtälö kokonaiskustannukset/ajetut kilometrit. Ja omassa kokoluokassaan 407 ei tuossa yhtälössä ole voittaja.


      • melko_ok_mielestäni
        Kerkokokkooko kirjoitti:

        "Lämmityslaitteen läpät on ikävä episodi, mutta rahallahan siitä selviää."

        Aika monesta hommasta selviää rahalla, omaa terveyttä ei aina saa rahallakaan, eikä elämän pituutta saa ostettua lisää. Sellanen 800 euron remontti läppiin on kyllä mielestäni paljon. Kun tuo remontti on nimenomaan sellainen, ettei sitä tarvitse tehdä muihin autoihin, ei mihinkään muuhun.

        "Mitähän ongelmia tarkoitat alustassa? Alusta on erittäin miellyttävä kokemus matka-ajossa. "

        Niitä "alapalloja" lähinnä tarkoitin, myös se, että auto on herkkä rengasvalinnalle ja väärälle alustan geometrialle, jota ei sitten ihan joka paikassa onnistuta säätämään kohdalleen.

        "Tilankäyttöongelmat on täysi mysteeri. Kuskille on hyvät ergonomiset tilat ja takapenkille sopii hyvin jopa viisi aikuista. "

        Viisi aikuista takapenkille on paljon luvattu, kun sitä takapenkkiä on nimenomaan haukuttu ahtaaksi, verrattuna muihin saman ikä/kokoluokan autoihin. Jopa aikaisempi malli 406 on tilavampi takatiloiltaan.

        "Sedanin muotoilu sattuu olemaan yksi parhaista mitä on tehty."

        Jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Minua ei ylipitkäksi venytetty irvistävä keula miellytä.

        "407 on hieno ja hyvin varusteltu auto, joka ei kylläkään sovellu persaukisille luusereille."

        Siinähän sitä oli rakentava kommentti.

        Mulla on -08 407 1,6 Hdi Ostin auton 5vuotta sitten , oli ajettu 67tkm. Nyt ajomäärä 197tkm. Vaihdetut osat alustaan. Jarrupalat kaikki, "alapallot" kesti 180tkm. uudet maksoi alle 80. helppo vaihtaa. Myös egr-venttiili, ilmastoinnin ulkokenno ja jäähdytysnesteen lämpötilasensori on vaihdettu. Nuo korjaukset ovat maksaneet n. 1200 euroa. Osa teetetty korjaamolla, osan tehnyt itse. Lämmityslaitteen läpätkin toimii vielä. Kulutus n.5.5 /100km.


    • TyylikkäinPeugeot

      Mutta 508 on nätti.

      • HarmolaJ

        407 tumman harmaa tai musta sedan on paljon tyylikkäämpi kuin yksikään 508. Olkoonkin mielipidekysymys, mutta minulla on pihalla molemmat ranskattaret ja minusta 407 on kuin arkkitehdin luomus hiukan tököön 508:oon verrattuna. Erilaisia autoja, mutta molemmat toki erittäin hyviä.


      • BMW-mies

        Musta 407 on todella silmiä hivelevän kaunis.


      • PakeTu

        Nyt pitää tyytyä 3008, joka tosin sattuu olemaan uusi vuoden auto...


    • sontaaon

      Kyllähän autolehtien mukaan 407 oli täys fiasko autona, eipä ole testivoittoja ko. autosta pahemmin ollut vertailussa ja esim. autobildissä oli juttu käytetystä 407 ja oli yks huonoimpia autoja kestävyydeltään(etenkin alustan osilta)....
      Itsellä on muutamia pököttiä myös ollut ja en näe kyllä niissä mitään erinomaista, aikoinaan vuoden auto 405 , oli surkea esitys: kone kävi kuin sepelimylly ja sisustus ala-arvoinen , helvetimoinen nitinä/natina jos erehdyit ajaan monttuselle tielle-ala-arvoinen paskaläjä- kovilla pakkasilla heitti öljyt pihalle useaan otteeeseen

      • EhkäJooEhkäEi

        Kerro sitten mikä on täydellinen auto, tuossa koko- ja hintaluokassa mitä nuo ovat uutena maksaneet.

        Minulla on vastaus mielessä, mutta annan muillekin mahdollisuuden :)


      • sontaaon
        EhkäJooEhkäEi kirjoitti:

        Kerro sitten mikä on täydellinen auto, tuossa koko- ja hintaluokassa mitä nuo ovat uutena maksaneet.

        Minulla on vastaus mielessä, mutta annan muillekin mahdollisuuden :)

        Ei taida täydellistä autoa olla, mutta pökötti se ei ainakaan ole, muuten ihan kiva mutta jos auto heittää talvisin öljyt pihalle, nitisee natisee niin kuin 405 aikanaan en voi kuin ihmetellä miksi ko. auto valittiin vuoden autoksi , nitinät natinat olivat heti uudesta pitäen ja kyse ei ollut mistään yksilöviasta.
        Samaa paskaa oli 407 jossa etupää väljyys ihmetytti 60tkm ajetussa autossa, jollain japsilla ei ois tullut kuulonkaan moinen....
        Lisätään vielä että mulla ei ole mitään suosikkimerkkiä, siksi voin sanoa että olen paskojakin autoja omistanut kuten peugeotin, citroenin ja opelin....


      • EhkäJooEhkäEi
        sontaaon kirjoitti:

        Ei taida täydellistä autoa olla, mutta pökötti se ei ainakaan ole, muuten ihan kiva mutta jos auto heittää talvisin öljyt pihalle, nitisee natisee niin kuin 405 aikanaan en voi kuin ihmetellä miksi ko. auto valittiin vuoden autoksi , nitinät natinat olivat heti uudesta pitäen ja kyse ei ollut mistään yksilöviasta.
        Samaa paskaa oli 407 jossa etupää väljyys ihmetytti 60tkm ajetussa autossa, jollain japsilla ei ois tullut kuulonkaan moinen....
        Lisätään vielä että mulla ei ole mitään suosikkimerkkiä, siksi voin sanoa että olen paskojakin autoja omistanut kuten peugeotin, citroenin ja opelin....

        Vastaus on 406 !!!


      • nytrepesin

        Jaa 406....repesin:)))....ei nitise ,natise, mutta käy todella rumasti kuten edeltäjät ja heittää ihan samanlailla öljyjä pihalle, lämppärinen puhaltimesta paloi sulake vähän väliä....ei lähimainkaan laadukas auto....


      • Humpuukkkia
        nytrepesin kirjoitti:

        Jaa 406....repesin:)))....ei nitise ,natise, mutta käy todella rumasti kuten edeltäjät ja heittää ihan samanlailla öljyjä pihalle, lämppärinen puhaltimesta paloi sulake vähän väliä....ei lähimainkaan laadukas auto....

        Tottakai mersu on parempi ja BMW, mutta sano mikä on ollut parempi tuossa hintaluokassa? Mondeo, vectra jne? Jos katot 15 vuoden ikäisinä noita niin voit huomata että pentele, se 406 oli sittenkin noista se laadukkain ja parhaiten aikaa kestävä.

        Mitä sillä on merkitystä jos se XU moottori hieman rohisee, se on kuitenkin toimivaa tavaraa, toisin kuin monet nykymoottorit, eikä se moottorin ääni kuulu sisään. Öljythän noista ei lentäneet pihalle kuin ihan ensimmäisistä malleista ja nekin korjattiin takuuna.

        Jos sulla on palanut lämppärin sulake yhtenään niin eihän se auton vika ole että oot pudottanut siivistön väliin tavaraa ilmanottoaukosta.

        Aika oudosti suhtaudut autoihin, että alat nauramaan moisille aiheille. No meitä on... monenlaisia kulkijoita.


      • nytrepesin

        Vaikee verrata 15v vanhoja autoja keskenään ,pitoa jos jonkinlaista.
        Mutta kun puhutaan esim. sen ajan autoista ku 407, 406 olivat uusia ja lasketaan siitä aikaa eteenpäin niin jos vaikkapa 200-250tkm olisivat ajettu niin vähemmällä murheilla olisi päässyt ko. matkan vaikkapa mesellä, toyotalla, mazdalla ja puhun ihan kokemuksesta meidän perheen autoista.
        Tottakait Peugeotissa on omat vahvuudet, mutta kyllä monet sähkö ja muut nippelit ovat heikkoa laatua vaikkapa japanilaiseen nähden, kori on hyvä , joskin pyöränripustus ei niinkään ja tietyt kohdat korissa myös ruostealttiita(mutta se taas ei ole ongelma, koska auton voi suojauttaa jos sitä pitää).
        Onhan Peugeotissa joillekin se oma hohtonsa ja sen hyvin ymmärrän.


      • kusetusko

        Aivan ja mites kävi saksalaisille audeille öljyt pihalle, japsi no tekniikka kesti vain ruoste söi korin, ajoin 450 000 405 pösöllä ja kaksi kertaa katsastuksessa tuli korjauskehoitus, eli pakkivalo ei pelannut, alapallonivelessä


      • DSGjaTSI
        nytrepesin kirjoitti:

        Vaikee verrata 15v vanhoja autoja keskenään ,pitoa jos jonkinlaista.
        Mutta kun puhutaan esim. sen ajan autoista ku 407, 406 olivat uusia ja lasketaan siitä aikaa eteenpäin niin jos vaikkapa 200-250tkm olisivat ajettu niin vähemmällä murheilla olisi päässyt ko. matkan vaikkapa mesellä, toyotalla, mazdalla ja puhun ihan kokemuksesta meidän perheen autoista.
        Tottakait Peugeotissa on omat vahvuudet, mutta kyllä monet sähkö ja muut nippelit ovat heikkoa laatua vaikkapa japanilaiseen nähden, kori on hyvä , joskin pyöränripustus ei niinkään ja tietyt kohdat korissa myös ruostealttiita(mutta se taas ei ole ongelma, koska auton voi suojauttaa jos sitä pitää).
        Onhan Peugeotissa joillekin se oma hohtonsa ja sen hyvin ymmärrän.

        Juuri luopumassani 407 Pökötissä oli 337000 km ja vasta viime kevään aikana alkoi ensimmäisiä sähköoireita ilmenemään. Hälytyksiä alkoi tulla viallisista sumuvaloista, vaikka oikeasti ne paloivat kirkkaasti niin, kuin aina ennenkin. Oikeita vikoja oli ilmastoinnin akselin katkeaminen ja laturin rikkoutuminen, sekä pyörien laakerit kertaalleen. Samoin alapallot vaihdettu, sekä raidetangon nivel ynnä vetoakselin ulommat kumit.
        Normaalia kulutustavaraa sitten siihen päälle, kuten jarruja, kytkin, tuulilasi jne.

        Peugeotin vahva puoli on se, että vuodet evät näy oikein millään tavalla autossa. Peltipinnat ovat kiiltävät kuin uudessa, muoviosissa ei näy haalistumista. Interiööri edelleen siisti ja ehjä.

        Tässä kohtaa pitää kuitenkin muistaa, että niin Peugeotilla kuin muillakin merkeillä on paremmin ja vähän heikommin onnistuneita malleja.


      • azkhsfkjds
        Humpuukkkia kirjoitti:

        Tottakai mersu on parempi ja BMW, mutta sano mikä on ollut parempi tuossa hintaluokassa? Mondeo, vectra jne? Jos katot 15 vuoden ikäisinä noita niin voit huomata että pentele, se 406 oli sittenkin noista se laadukkain ja parhaiten aikaa kestävä.

        Mitä sillä on merkitystä jos se XU moottori hieman rohisee, se on kuitenkin toimivaa tavaraa, toisin kuin monet nykymoottorit, eikä se moottorin ääni kuulu sisään. Öljythän noista ei lentäneet pihalle kuin ihan ensimmäisistä malleista ja nekin korjattiin takuuna.

        Jos sulla on palanut lämppärin sulake yhtenään niin eihän se auton vika ole että oot pudottanut siivistön väliin tavaraa ilmanottoaukosta.

        Aika oudosti suhtaudut autoihin, että alat nauramaan moisille aiheille. No meitä on... monenlaisia kulkijoita.

        Hah hah. Jaa mersu parempi tai bmw? Ehkä kalleimmat mallit joo mutta halvimmat mallit noista ei ole yhtään sen ihmeellisiä kuin vaikkapa 407. Ihan turha ylistää noita kahta saksaromun merkkiä.


    • pikkumosa

      Mahtaa osoittautua ongelma läjäksi loppu peleissä?

      • Bentleys

        Millaisia korjauksia noihin yli 300tkm ajettuihin pikkumosiin on tehty? Kokemuksia?


    • gffgaga

      Mutta kaupungissa kuin jäykkä paska!

    • Uolevi73

      Vaimolle tuli hankittua tuollainen 407 hodari työmatka-autoksi ja kovasti on tullut kiitosta hyvästä ajettavuudesta. Päivittäin kun huristelee 200 km niin silloin osaa arvostaa hyviä ajo-ominaisuuksia. Itsellä on päivittäisessä ajossa 550tkm kelattu 406 SV hodari, joka edelleen palvelee isäntäänsä luotettavasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe