Kun kolmen vuoden suhde päättyy toisen tahdosta

rakkaus_sattuu

Jos yhdellä adjektiivilla pitäisi kuvata tämänhetkisiä fiiliksiä, niin se adjektiivi olisi musertunut.

Poikaystäväni päätti ettei halua enää seurustella kanssani. Meillä on ollut todella hyvä suhde; meidän suhteessa on keskusteltu asioista, me ollaan voitu puhua kaikesta, meillä on ollut ihan älyttömän hauskaa, meillä on samanlainen huumorintaju, ollaan aina osoitettu toisillemme välittämistä ja rakkautta, arki on ollut arkea mutta niin älyttömän soljuvaa ja ihanaa, ei hirveästi riitoja ja ollaan oltu todella sopivia toisillemme. Seksikin on ollut mahtavaa, kun tuntee toisen ja tietää mistä toinen tykkää.

Yhteinen tulevaisuus on suunniteltu, meillä on ollut lasten nimetkin päätettynä ja poikaystäväni (tai siis, nykyinen eksäni) on puhunut paljon kihloista ja siitä, millaisen sormuksen haluaa minulle ostaa. Ollaan myös puhuttu siitä, millaiset häät me järjestetään tai miten hyviä vanhempia meistä tulee.

Mutta nyt, kaikki vaan päättyi. On kuulemma yrittänyt listata hyviä ja huonoja asioita, mutta huonot asiat vievät voiton, eikä näe tällä hetkellä mitään järkeä edes yrittää enää. Vielä viikko sitten sanoi olevansa onnellinen kanssani, mutta nyt ei tiennytkään pitääkö minua enemmän kaverina vai kumppanina.

Ollaan asuttu pari vuotta saman katon allakin, mikä tekee kaikesta vielä haasteellisempaa. Meillä on ollut yhteinen ihana elämä, enkä voi käsittää että miten kaikki vain voi päättyä näin. Kaverit ja sukulaiset ihmettelee, miten niin hyvältä vaikuttavalle parille käy näin. Vielä pari viikkoa sitten oltiin kummitytön syntymäpäivillä ja oltiin tosi onnellisia yhdessä.

En vaan tajua. Mulla on vielä paljon rakkautta häntä kohtaan, mutta tiedän järjellä etten voi pitää ihmistä rinnallani, jos hän ei sitä itse halua. Tunteet kuitenkin yrittää jankata jotain aivan muuta, ettei saisi luovuttaa. Mutta mietin vain mikä vika minussa on, miksei hän halunut enää jatkaa, miksen tehnytkään häntä onnelliseksi. Ja miksei asioita voinut puhua ja selvittää.

Tarvitsen nyt vain lohtua, rohkaisevia sanoja ja lauseita, omakohtaisia kokemuksia.. Olen yhdestä suhteesta aiemmin eronnut, mutta se oli katastrofaalinen suhde muutenkin, enkä meinannut siitäkään päästä yli. En tajua miten voin päästä tällaisesta yli, kun luulin että hän on minulle Se Oikea.

Ja kun joku kysyy, niin ollaan 24 vuotiaita kumpainenkin.

13

429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kekkerit

      Kunhan pääset tuon tietyn vaiheen ohi, huomaat että on teillä ollut niitä huonojakin asioita suhteessanne. Luultavasti tyypillistä tuokin, ettei haluaisi ns luovuttaa helpolla. Omasta erosta nyt reilu 4 kuukautta ja pää edelleen välillä melko pyörällä koko hommasta. Minkäkin olin tekemässä hyvää vauhtia muuttoa miehen luokse ja tadaa! Tässä sitä nyt sitten ollaankin. En olisi uskonut mitään tällaista käyvän ja tosiaan ajattelin hänen olevan "se oikea". Olen ollut naiivi ja hukannut itseni siinä suhteessa pahemman kerran. Luulenpa että näitä palasia keräillessä tulee tovi vierähtämään. Ikää itsellä 28v.

      • rakkaus_sattuu

        No eihän mikään suhde tokikaan täydellinen ole. Meillä oli omat erimielisyytemme, mutta niistä selvittiin aina ja ymmärsimme toinen toistamme. Suhde vain oli sellainen, missä kuvittelin pysyväni pysyvästi. Kun toisen kanssa vaan oli niin hirvittävän hyvä olla.

        Olisi ehkä jotenkin helpompaa vihata toista, mutta valitettavasti en vihaa. Päin vastoin, toivon että hän voi hyvin ja pitää itsestään huolta. Ja alitajuntaisesti tottakai toivon että hän tajuaisi mitä on mennyt tekemään. Jokaisessa suhteessa kun välillä tulee tunteiden laimentumista, mutta niistä voi päästä ylitse.

        Pelottaa myös ihan kamalasti, että jos kukaan mies ei ole valmis tekemään töitä kanssani parisuhteen eteen. Kaikki vain lähtee jossain vaiheessa. Vaikka itse oli valmis taistelemaan.


      • Kekkerit

        Kyllä ne vihan ja pettymyksenkin tunteet sieltä tulee. Se on shokki. Tunneskaaloja tulee ja menee eri järjestyksissä useampaan kertaan. Surua, epätoivoa, kaipuuta, toiveita "mitä jos sittenkin", vihaa, surua uudestaan, kysymyksiä ja hämmennystä jne. Todella sekavaa settiä kaikenkaikkiaan. Minäkin luulin, että asioista voi aina puhua ja yhdessä saada asiat järjestykseen. Onhan se loukkaavaa kun tajuaa, että toinen on kypsytellyt ajatusta erosta jo jonkin aikaa ja sitten itselle se tulee ihan puun takaa. Menetin miehen mukana yhdessä remppaamamme kämpän, kesämökin ja paljon "ystäviä". Sekä tietysti kaikki tulevaisuuden suunnitelmat ja haaveet. Nyt opettelen löytämään oman itseni ja pikkuhiljaa löytämään uusia unelmia ja haaveita. Läheisyyden kaipuu on välillä valtava, mutta en voisi kuvitella olevani uudessa suhteessa ennen kuin olen "eheytynyt" ja se näemmä tulee ottamaan aikansa.


      • rakkaus_sattuu

        Mmm, mun mielestä olisi väärin muutenkin toista ihmistä kohtaan, jos hyppäisin suhteeseen mutta olisin vielä ihan rikki edellisestä. En tiedä mistä me voitaisiin edes keskustella, kun kaikesta tulee mieleen oma eksä ja kaikkeen liittyy joku hauska tai kiva tarina meidän suhteesta. Siksi itsekin haluan toipua, ymmärtää, löytää itseni taas jostain täältä ja viimeisenä sitten hyväksyä miten asiat menivät. Surullista tämä kaikki.

        Asioita vaikeuttaa se, että pitäisi saada asunto irtisanottua ja mä olisin sen valmis tekemään, mutta eksä jostain syystä kieltää mua vielä irtisanomasta. Hän on itse opiskelija, niin lieneekö pelko siinä että tulee rahallisia ongelmia.. mutta itsepä valitsi polkunsa. Minä haluan vain äkkiä pois muistojen keskeltä, asunnosta jossa joskus rakastettiin.


    • Epäreiluamuttatotta

      Mulla oli 3 vuotta sitten sama tilanne. Olin 24, 3 wee oltu yhdessä, josta 2,5 vuotta asuttu samassa kämpässä. Tuntui ettei mitään järkee jatkaa. Halusin eroa. Siitä meni noin 1,5 vuotta ja mieskin halusi eroa. Hain asuntoa 2 vuotta sitten mutta sopivaa ei löytynyt vuoteen joten lopetin etsinnän. Vihasin koko ukkoa noin kaks vuotta kunnes nyt taas on yhteinen sävel ja luistaa. Suhteissakin on joskys pidempiä huonoja kausia, ei kannata sen lannistaa. Ei ihmissuhteet ole mitään nousukiitoa äärettömyyksiin lineaarisella linjalla, vaan fiilikset vaihtuvat, toiseen petytään, toinen kohtelee kaltoin ym

      Nyt siis oon 27 wee, 6 vuotta yhdessä.

      • rakkaus_sattuu

        Niin, ei se elämä ookaan pelkkää ruusuilla tanssimista ja mä sen tiedänkin. Eksäni ei. Ollaan nyt puhuttu ja hän haluaa olla sinkku ja vapaa. On jo käynyt toisen vällyjenkin välissä.

        Sanoi kuitenkin että mua parempaa naista saa etsiä ja että olin The Nainen, mutta on seurustellut putkeen niin kauan että haluaa nyt tulla ja mennä. Jotenkin naurettavaa. Toisaalta aavistelin että näin käy henkilölle joka on hypännyt suhteesta toiseen nuorena, tehnyt töitä nelisen vuotta ja nyt lähti opiskelemaan ja siellä niitä bileitä piisaa ja nuoria nättejä naisia.

        Noh, ei mahda mitään. Hän on valintansa tehnyt. Pitää vain jatkaa itsekin elämää ja uskoa että jotain parempaa on luvassa.


      • Monty1
        rakkaus_sattuu kirjoitti:

        Niin, ei se elämä ookaan pelkkää ruusuilla tanssimista ja mä sen tiedänkin. Eksäni ei. Ollaan nyt puhuttu ja hän haluaa olla sinkku ja vapaa. On jo käynyt toisen vällyjenkin välissä.

        Sanoi kuitenkin että mua parempaa naista saa etsiä ja että olin The Nainen, mutta on seurustellut putkeen niin kauan että haluaa nyt tulla ja mennä. Jotenkin naurettavaa. Toisaalta aavistelin että näin käy henkilölle joka on hypännyt suhteesta toiseen nuorena, tehnyt töitä nelisen vuotta ja nyt lähti opiskelemaan ja siellä niitä bileitä piisaa ja nuoria nättejä naisia.

        Noh, ei mahda mitään. Hän on valintansa tehnyt. Pitää vain jatkaa itsekin elämää ja uskoa että jotain parempaa on luvassa.

        Minulla on myös tismalleen sama tilanne. Vaimoni haluaa olla sinkku ja vapaa sekä hän halusi asumuseron. Olemme muuttaneet erilleen ja tässä tilanteessa nyt olemme. Minä rakastan vaimoani, mutta hän ei tunne sanoin ja hän haluaa olla rauhassa ja miettiä asioita.

        Tiedän, että hän tapailee muita miehiä sekä hän käy juhlimassa tyttökavereidensa kanssa. Samaan aikaan minä kotona kärsin.
        Raskasta on. Toivon, että kesään mennessä hän tietää mitä haluaa suhteeltamme ja voisimme palata yhteen.


    • rakkaus_sattuu

      Nyt mun eksä on seonnut lopullisesti. Ensin oltiin sovussa, nyt tilanne on mennyt ihan sekaisin.

      Syyttää mua elämänsä pilaamisesta, on kuulemma kolme vuotta sinnitellyt mun kanssa vaikka oon ihan paska ja mun kanssa pitää olla varpaillaan 24/7. En tiedä mitä rakkaus on, en osaa tukea eikä mulle voi kuulemma sanoa mitään, koska mä loukkaannun kaikesta. Kaiken lisäksi en ansaitse ketään eikä halua kenenkään joutuvan kärsiä mun kanssa, mun pitäis tappaa itteni, olen ruma ja lihava huora jonka kannattaisi hankkia silikonit että joku kiinnostuisi minusta.

      Mun loukkaamisen lisäksi sanoi että ihmekään että olen tällainen kun mun vanhemmat on niin retardeja että isäkin on varmaan hyväksikäyttänyt tällaista vahinkoa.

      Kuulemma myös löisi mua todella kovaa jos vain saisi mahdollisuuden. Haluaa kuulemma satuttaa mua niin pahasti, että mä en nouse enää ikinä pohjalta. Että kuolen yksin.

      Kaikki tämä sen takia, että mun kanssa on ollut kuulemma niin raskasta. Ei oo ikinä sanonu mitään. Ei oo ikinä näyttäny mitään. Esittänyt onnellista. Ei ole kuulemma uskaltanut sanoa mulle mitään.

      Kuka muka esittää ja sinnittelee 3 vuotta?!

      Mua ei ole IKINÄ loukattu näin pahasti.

      • Itsekineronkokenut

        Kuulostaa todella oudolle... Alun kuvaustesi perusteella, joko et huomaa toisen pahaa oloa eli olet tosi itseriittoinen tai toinen on loistava näyttelijä ja narsistinen luonne.
        Voimia kuitenkin.


      • rakkaus_sattuu

        Uskon että en tosiaan ole kovinkaan "itseriittoinen" ja olen kyllä pitänyt huolta siinä määrin missä toisesta pidetään huolta parisuhteessa ja tuetaan ja kuunnellaan. Olen myös välittänyt ja antanut rakkautta ja hän on aina ollut todella iloinen ja sosiaalinen. On ollut mahdotonta tietää moista asiaa, kaikki ovat sanonneet että ollaan oltu niin onnellisen oloisia yhdessä ja minäkin olen niin luullut.

        Olisi ollut kiva jos hän olisi vain puhunut minulle. Nyt se tekee tuota ja ryyppää ja hyppii kukasta kukkaan.


      • Esittäjä

        Minä taas jolen sinnitellyt ja kestänyt jo 5 vuotta, niin ei tuo kolmen vuoden teatteriesitys vielä ole mitään


      • armollinen

        tuommoinen aiheetta haukkuminen miehellä on omien kokemusteni perusteella sitä, että miehen mieli on sairas ja sinun kannattaa unohtaa koko mies. sairaat keksii aina suuttuessaan mitä pahempia juttuja. itsellä kävi niin että miesystävä haukkui ryypänneen näköiseksi vaikken moneen vuoteen ollut alkoholia käyttänyt .en näyttänyt oikeasti kuin ehkä väsyneeltä kyseisenä päivänä. suutuin kovasti tuosta kommentista. mies oli tosi raukka muutenkin . älä tyttö hyvä kuuntele tuommoista. se latistaa itsetunnon. jätä koko ihminen omaan arvoonsa ja keskity kivoihin asioihin . tsemppiä sulle


    • seurailija_

      No herran jestas mikä häiriintynyt nuija. Lähde nyt äkkiä vetämään siitä kämpästä ja katkaise yhteydet tyyppiin. Olet nuori, löydät vielä tasapainoisen kumppanin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe