Onko pakko kasvattaa toisen lapsia

äitipuolivslapset

jos ei pidä lapsista? Miehen lapset roikkuu täällä joka viikko pari päivä ja mellastaa ja sotkee. Mulle jää aina se siivoominen, ruuanlaitto ja kasvatus. Olen ns vapaaehtoistyöntekijä, hoidan heitä ilmaiseksi ja kokkaan ja siivoon, kuin perhepäivähoitaja mutta ilman palkkaa. Me vielä maksetaan elareita jotta kersat saa ruokaa kotonansa, tai sitten ei saa kun tänne tulee niin minuutissa on kaapit tyhjät. Käyvät omin luvin meidän kaapeilla.
Ärsyttää kun heidän äiti ei yhtään komenna miten kylässä ollaan. Minä kräsin ja mies tietää sen, ja kärsii itsekin silmin nähtävästi muttei sano. Lapsilla on joku ongelma ja pitäs tutkituttaa heidät mutta sanoppa se miehelle hän raivoisi mulle, mulle! Vaikka lapsisaan on vikaa ja rasittavat meitä. Haen kohta oman asunnon minne ne ei tule, vaikka kuinka haluisivat ja tykkäävät musta ja haluisivat äitipulta ilahduttaa. Ovat saneetkin että olen maailmanssa ainoa ihminen joka in heistä ihana ja kaunis. Niin snaoppa se.

27

947

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mkhjyh

      Etköhän ole itse osasi valinnut.

    • ellivellikelii

      Ei ole. Miksi se lasten äiti ei ota lapsistaan vastuuta? Helppo shoppailla ja kuluttaa elareita kun lapset ovat hyvässä hoidossa äitipuolen luona. Kasvatusvastuu on äidin ja sinä vaan määräät tahdin ja tulemeiset ja menemiset. Laita reissuvihkoon määräykset ja ruokaohjeita sekä kirjoitat ongelmat. Miesten lapsilla on niin paljon onglemia että kannattaa ottaa selvää miten niitä voi autttaa. siksi äidit ei halua lapsiaan kasvattaa vaan sysää ne muille, kun se on niin hankalaa.

      • liianitsekkäitävanhempia

        Kyllä se kasvatus vastuu on isälläkin tuollaisessa tapauksessa. Ymmärrän ettei ihastumista ja rakastumista voi säädellä, miten tahtoo, mutta yhteen muuttamisen voi ja silloin täytyy miettiä muutakin, kuin itseensä, sekä miehen että naisen. Etenkin jos toisella tai itsellä on lapsia. Voithan tosin kertoa lapsille, kuinka teillä eletään, jos joudut niistä huolehtimaankin. Kunhan ne ovat molempia osapuolia kunnioittavat. Olen nähnyt kymmeniä uusio perheitä, joissa vain toisen tai yhteiset lapset ovat merkityksellisiä. Ei ole lapsen/ lapsien vika, jos vanhemmat ovat itsekkäitä paskiaisia.


      • Jees.jees.jees

        Äiti on lähtenyt ukon luota kävelemään just sen takia, ettei äijä kanna mitään vastuuta tenavistaan. On uuden muijan saanut huolehtimaan kakaroistaan, kannattais vähän miettiä, kannattaako tuollaisen vässykän kanssa koko elämäänsä viettää. Toisaalta jos nainen menee yksiin miehen kanssa, jolla on lapsia, niin ne lapset tulee olemaan siinä suhteessa aina. Kaikki naiset ei vaan ymmärrä, että lapset kuuluu kauppaan. Vaikka aloitus vaikuttaakin provolta, niin onhan näitä akkoja pilvin pimein, jotka ajattelee just näin kuten aloittaja.


    • uteliaseieva

      Onko nämä miehesi lapset syntyneet vasta sen jälkeen kun olet muuttanut miehen kanssa yhteen?

      • äitipuolionarvokas

        Yleensä jos puhutaamiehen lapsista ne on syntyneet jo ennenkuin usuio on tullut lasten ja miehen äitipuoleksi. Äitipuoli kokee että hänen työtaakkaansa on lisätty koska joutuu kasvattaan miehenkin lapset. Monesti he kokevat tulevansa harhautetuksi kun joutuvat hoitamaan miehen kodin, lapset ja vielä riiteleen ex vaimon kanssa vaikka hää tietää ettääitipuoli on nyt se joka määrää ja joka sanelee säännöt. myös lapsten äidille. Mutta se on kohtalo joka iskee jollekin, että joutuu kavattaan miehen lapset vaifkkei olisi omia tai olisi. Se on rankkaa mutta minkäs teet jos pakotetaan siihen äitipuolen rooliin, kukaan ei siihen unelmoi vaan se tulee kun on tullakseen. Palkkaa et saa mutta pitkiä työpäivi ja ilman palkkaa tukea ja knannustutsta. Kova kohtalo ja pakollinen pesti jos rakastuu mieheen jolla on lapsia. Pakko pesti.


    • oppeliini1

      Miksi VALITSIT miehen jolla on lapsia?

      • ihanaaelämäämeillä

        Jos ihastuu johonkin ukkomieheen niin se on tietoinen valinta. Rakkaudelle ei voi mitään jos rakastuu, ei sillo kato onko mies naimissa vai ei tai onko kakaroita. Se on sivuseikka.
        Yleensä sitä ajattelee aina omaa onnea muita ei. Me saatettiin rakastua ja mies halusi sitten erota kun tapasi mut, ja siinä painoi vaan minä ja hän meidän tunteet muu oli mitätöntä. Nyt ollaan onnellisia ja miehenkakarat käy onneksi harvoin ja on mun lapset ja ne asuu täällä ja yhteisiä tulee aina vaan... ihana elämää turhakkeet pois ja oma onni etusijalle. Näin perhe pyörii parhaiten. Kuin bis.es elämässä, pitää olla luja ja päättäväinen


      • ihanaaelämäämeillä kirjoitti:

        Jos ihastuu johonkin ukkomieheen niin se on tietoinen valinta. Rakkaudelle ei voi mitään jos rakastuu, ei sillo kato onko mies naimissa vai ei tai onko kakaroita. Se on sivuseikka.
        Yleensä sitä ajattelee aina omaa onnea muita ei. Me saatettiin rakastua ja mies halusi sitten erota kun tapasi mut, ja siinä painoi vaan minä ja hän meidän tunteet muu oli mitätöntä. Nyt ollaan onnellisia ja miehenkakarat käy onneksi harvoin ja on mun lapset ja ne asuu täällä ja yhteisiä tulee aina vaan... ihana elämää turhakkeet pois ja oma onni etusijalle. Näin perhe pyörii parhaiten. Kuin bis.es elämässä, pitää olla luja ja päättäväinen

        Koita nyt päättää oletko onnellinen noista lapsista vai et. Avauksessa kerrot, miten ne ovat hirveitä ja tässä kehut kuinka on ihanaa.


      • omatlapsettoistenkakarat
        ihanaaelämäämeillä kirjoitti:

        Jos ihastuu johonkin ukkomieheen niin se on tietoinen valinta. Rakkaudelle ei voi mitään jos rakastuu, ei sillo kato onko mies naimissa vai ei tai onko kakaroita. Se on sivuseikka.
        Yleensä sitä ajattelee aina omaa onnea muita ei. Me saatettiin rakastua ja mies halusi sitten erota kun tapasi mut, ja siinä painoi vaan minä ja hän meidän tunteet muu oli mitätöntä. Nyt ollaan onnellisia ja miehenkakarat käy onneksi harvoin ja on mun lapset ja ne asuu täällä ja yhteisiä tulee aina vaan... ihana elämää turhakkeet pois ja oma onni etusijalle. Näin perhe pyörii parhaiten. Kuin bis.es elämässä, pitää olla luja ja päättäväinen

        onkohan tuo provo. Miehen lapset ovat kakaroita ja käyvät häiritsemässä, mutta vaimon omat lapset asuu parin kanssa ja ovat onnellisia ja uusiakin tulee aina vaan


    • Envaihdaenkä

      Ihanaa uusioperheen arkea. Juuri tämän takia en eronnut. Pidän ja elätän vain ydin perheen. Näin se on parempi. Vaikka välillä haikailee sinkkuelämää. Tälläistä kun lukee helpottaa se omat päätökset asiassa.

    • äitipuolikasvattaa

      On tavallaan pakko jos miehen lasten äiti ei kasvata eikä laadi sääntöjä ja mies on tyytymätön exäänsä lasten kasvatuksessa. Elarit on kumma kyllä pakolliset, ne pitäisi perustua hyvään huolenpitoon ja äidin osallistumista täysillä lasten elämään eikä heittää niitä äitipuolen vastuulle.
      Äitipuolet löytävät myös ne lasten ongelmat ja huomaa mielen terveyden helposti ja suuri. Ilman äitipuolia miehen lapset olisivat hunningolla, äidit väsyy jatkuvaan kapakassa istumiseen eikä jaksa hoitaa lapsiaan. Uuden miehen metsästys ottaa voimille.

    • Fukimoto

      Minä en enää deittaile, jos on entisestä suhteesta lapsia, vaikka miten ihastuisi. Ei nykyajan lapsia enää voi pitää kurissa samaan tapaan kuin ennen, kun on somet ja kännykät. Jos sormea heristää niin heti on lasten toinen vanhempi soittamassa, että minun lapsia et komenna!
      Helpompaa kun ei lähde siihen touhuun ollenkaan.

      • hyväkunhumasititse

        Hyvä että huomaat itse rikkovasi lasten perheitä niin et tee sitä enää kymmenettä kertaa, parempi huomaa myähään kuin ei milloinkaan. Sulle ei kuulu miehen lapset mitenkään eikä heille puhumienen ja tapaaminen mitenkään. On oikein jos äidit puolustavat lapsiaan inhottavilta ja katkerilta perheenrikkojilta. Miksi rikoit sisikö että saat kiukutella ja haukkua miehen lapsia???

        On hyvä kun huomasit itse ettei miehen tarvi siihen puuttua mitenhaukut hänen lapisaan.


    • säännötpöytään

      Koko ketju täynnä pelkkiä epäselviä viestejä, joista ei ota mitään tolkkua. :D

      No eihän niitä toisen lapsia mikään pakko olekaan kasvattaa, mutta sitten kannattaa miettiä aika tarkkaan, kannattaako ylipäätään ryhtyä uusioperhesuhteeseen ihmisen kanssa, jolla on jo lapsia entisestä/entisistä suhteista. Koska uusioperhesuhteeseen ryhtyessä tavallaan kyllä hyväksyy ne toisen lapsetkin osaksi omaa kotia ja perhettä, koska tulevathan ne lapset väistämättä kuulumaan sen puolison elämään, olivat minkä ikäisiä tahansa.

      Jos taas itselläkin on jo valmiiksi lapsia tai on yhteisiä hankinnassa uuden kumppanin kanssa, niin kaikkia lapsia on kohdeltava samanarvoisesti - ei voi eriarvottaa sen enempää omia, yhteisiä kuin sen toisenkaan lapsia.

      Voihan ne ap:n miehen muksut olla rasittavia tyyppejä ja ärsyttäviä persoonia, mutta ap on kyllä vähän niinkuin itse valinnut hyväksyä heidät osaksi elämäänsä. Jos ei muksut miellytä, ei kannattane olla sen miehenkään kanssa, eikä missään nimessä tehtailla vielä yhteisiäkin muksuja siihen soppaan. Jos taas kyse on vain lasten huonosta käytöksestä, mutta muuten ovat kivoja persoonia, kannattaa puhua miehen kanssa siitä ja omasta jaksamisesta, koska on myös miehen tehtävä ottaa huomioon uusi puolisonsa sekä lapsensa ja sanella kaikille sopivat järjestyssäännöt myös lapsille - joiden oma äiti epäilemättä hyökkää kimppuun, jos uusi nainen alkaa järjestää hänen lapsiaan.

    • mummikaaneihoida

      Pääset helpommalla kun hankit oman asunnon. Ei sinulla ole mitään pakkoa hoitaa niitä lapsia.

    • samaapeetätaas

      Ei sillä miestä eikä lapsia ole.
      Hän jauhaa täällä tätä yhtä ja samaa jargonia uudelleen ja uudelleen.

      • annestiinamargareetta

        Mistä tiedät? Meillä ainakin minä joudun pakolla kasvattamaan miehen laspia kun eivät osaaa mitään ja käyttäytyvät huonosti. Kyllä se äitipuolen työ kaksinkertaistuu kun läytyy mies jolla on kakaroita. Minä olen niin uupunut kun samoja asioita toistetaan vuodesta toiseen eikä mene perille.

        Minun työtaaakkani on kova ja vaativa, jotta saisin miehen lapset normaaleiksi ja yhteiskuntakelpoiseksi, äitinsä ei ole välittänyt, kunhan laiskan on aina vaan.

        Olen ohjeistanut häntäkin mutta ei mene perille.On ihanaa kun ovat poissa mutta kun tulevat on taas rankkaa aikaa. Mies on kauhuissaan miten palljon teen työtä hänen lastensa eteen ja exä vaan haukkuu ja kiusaa meitä. Nauramme usein hänen tempauksilleen, koska hän on niin säälittävä, miten mies onkaan nähnyt hänessä aikanaan. Verrattuna minuun koulutettuun, ahjkjeraan ja täydelliseen ihmiseen. herranhjestas sentään, ei osaa edes pukeutua kuin minä vaan on kateellinen minusta ja siitä että lapset ovat minun kasvatettavana.


    • tietotaitoaolisi

      Ei ole. Voi sanoa miehelle ettei halua hänen lapsiaan tänne kotiin. Lapsilla on oma koti jossa äiti on velvollinen heidät hoitaman. Äitipuoli ei ole hoitaja vaan opastaja ja määrääjä, mutta vain jos itse sitä haluaa. Jos ei halua ei voi pakottaa.

    • höpöaloitus

      Ei tietenkään ole pakko kasvattaa toisen lapsia. Sanot vain sille miehelles, että hoida omat penskasi, kun ovat isin luona. Systeemille, et kuitenkaan voi mitään. Lapsilla on oikeus isään ja äitiin. Eroa, jos ei miellytä.

      • näinsemenee

        No tavallaan on pakko jos oma äiti ei osaa tai tekee työnsä huonosti. Silloin on hyvä että lapsella on äitipuoli joka osaa hommansa, kasvattaa ja neuvoa ja rangaista kun tekee väärin.
        Monesti ne äidit ei halua koska haluavat mieheltä lisää rahaa ja ovat kateellisia miehen uudelle vaimolle joka on lastensa äiti. Äidin pitää hyväksyä se että äitipuoli määrää nyt ja hän on apulainen jos tarvii, äidillä ei ole enää mitään sanomista kun mies on ottanut lapsilleen uuden äidin. Hän on nyt lasten pomo.


      • huikamalaaa

        Ollos hyvä vaan, tosin lapset kyllä tietää kuka se oikea äiti on. Pomon he voivat saada vasta töihin mennessä. Voi lapsiparkoi. Minkä pirttihirmun hoidossa lapset oikein on. No kyllähän se lastensuojelu hoitaa lapsukaiset taas oman äidin luo, jos tuolla asenteella kasvatetaan.


      • mcvnmcnmcvmcn
        huikamalaaa kirjoitti:

        Ollos hyvä vaan, tosin lapset kyllä tietää kuka se oikea äiti on. Pomon he voivat saada vasta töihin mennessä. Voi lapsiparkoi. Minkä pirttihirmun hoidossa lapset oikein on. No kyllähän se lastensuojelu hoitaa lapsukaiset taas oman äidin luo, jos tuolla asenteella kasvatetaan.

        Äitipuoli on lapselle erittäin tärkeä, hän on kuitenkin lapen kasvattanut pienestä pitäen kun äidit itse ei jaksa. Jos lapsi on ollut 2 v niin hän pitää äitipuolta äitinään. Jos äitipuoli sanoo itseään äidiksi niin tottakailapsi uskoo että äitipuoli on äiti.


    • Trotrotrollittaa

      Hullu trolli taitaa ihan itse nostattaa nämä trollauksensa aina esille. Onko trollilla elämä noin tylsää????? Ja pöhköt vastas tosissaan ottaessaan.

    • pahaäitipuolion

      Ei kulkaa aina ruusuilla tanssimista ole. Minä olen äiti ja pidän hyvän huolen muksuista. Erosimme ja hups mies löysikin uuden nopeasti. Tai olla valmiina. No ei siitä sen enempää. Tämä uusi äitipuoli toi mukanaan kaiken ongelman. Miehen kanssa sovitut asiat kunnossa ja pitäisi olla kaikki ok. No kun tuo "ihana äitipuoli rupesi soittamaan ja opastamaan mitä minun tulisi tehdä ja varsinkin vähentää miehen taakkaa? Soitin miehelle pyysin keskustelemaan. Onko väsynyt? Onko jokin asia väärin? Onko lapsilla hyvä olla? Jne. Kun kerroin mitä soitti musersi täysin miehen. Ei meinannut uskoa korviaan. Koska ei ollut asioista puhunut kotona. No ajan myötä "äitipuoli rupesi sekoilemaan lisää. Ja kun kerroin ettei ota yhteyttä minuun vaan puhuu miehen kanssa jos ongelmia lapsien kotona. Se jos joutui työorjaksi miehelle ja sen lapsille olen syytön. Tapaamisia emme vähentäneet kuten toivoi. Pikkuhiljaa näkyi lapsissa että joku vialla. Pitkän keskustelun jälkeen paikkalla ainoastaan mies, minä ja lapset. Ei meinattu uskoa kumpikaan mitä kertoivat. No kun mies kotonaan nähtävästi kysynyt miten asiat ovat sain rauhan ja lapset tokenivat. Se mitä mies sille oli sanonut en voi tietää. Mutta ensinnäkin toinen ei tule sanomaan mitä äitinä minun tulee tehdä ja mitä minun tulisi jättää pois. Miestä hävettää naisensa puolesta. Sanoikin että eroaa se siitä jos käytös ei muutu ja lopeta.

    • Oppikaajo

      Kuules ap. Kyllä se sun nykyinen koti on niiden lapsienkin KOTI joka toinen viikko. He tulevat isän luokse KOTIIN. Kyllä kotona saa mennä jääkaapille ja ottaa ruokaa,kun on nälkä. Ihan turhaan kitiset,koska itsehän olet valinnut mieheksesi tuon lasten isän. Olisi pitänyt ymmärtää jo siinä vaiheessa ,että jotain periaatteelista vikaa siinä ukossa on ,kun jätti lapsensa ja alkoi panna sua.
      Sitä saa ,mitä tilaa.
      Eiks nää kakkoset ikinä opi ( niin naiset kuin miehetkin) ,että uusperheissä on siedettävä koko paketti.Siksi ne eroaakin taas uudelleen ja uudelleen.
      Kannatta eron jälkeen pitää oma asunto ja nauttia vain niistä helpoista hetkistä uuden kumppanin kanssa,,,ei juhlaa arjeksi!

      • iiyiyiyiyi

        Joo miehen koti on lasten koti, mutta ei ole sen sutturan, se tunkee yleensä väkisin toisten miesten taloon ja kuvittelee että omistavat sen, ryhtyy vaan asumaan siellä, vaikka on täysin vieras olento.
        On kumma ettei mies sano suoria sanoja sutturoilleen, mutta sittenhän se kotiapu lähtisi, eikä miehellä ole palvelijaa.
        Sutturat eikuulu miehen lasten elmään eikä exän. Paitsi jos tekee kotityöt ja passaa, siihenhän se mies on naikosen ottanutkin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe