vuoden säästöt

vuodenkokemus

Päätin ottaa satasen pikkukolikkoina ja aamulla menin autolla kaupunkiin ja automaatille. Nostin satasen, jonka kanssa menin säästöpankkiin. Vaihdoin setelit pikku rahaksi ja menin kahvilaan. Pussi jäi välillä pöytään minun laittaessani tarjotinta pois hesburgerissa. Kotona laitoin rahat meritan maapallolippaaseen, jonka löysin kirpparilta. Nyt possu on koristeena olohuoneessa. Kuulin mielessäni naisäänen, joka kiljui, ettei saa hengen rauhaa, kun naapuri laittoi esille rahalippaan. Tämän kuulin makuuhuoneen sängyssä lojuessani. Toinenkin säästäjä on näin ollen talossamme ja hänen lippaansa on täysi. Sekin on esillä ja painaa paljon. Lisäksi kuin itselleni kiusalla laitoin tilille vähän yli satasen. Näin pääsen rikkaan kirjoihin ja saan olla vähän aikaa kova säästäjä. Tämä toistuu koko tämän vuoden ajan.

4

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minunpossuni

      Ei siinä mitään, jos vaihdoit setelit kolikoiksi ja laitoit säästöön pahan päivän varalle. Minä nääs ostin isokokoisen aiv-pullon kaltaisen pullon, joka on korissa, käymisastian ja päätin pitää sen koristeena sekä laittaa siihen kallisarvoisia esineitä, kuten yksittäisiä helmiä, kalliita nappeja kuten esimerkiksi 1-10 euroa kappaleelta maksavia ja rahoja, kolikoita esimerkiksi euron ja kahden euron kolikoita. Kävin postista isokokoisen laatikon polkupyörällä. Pullo on 34 litran pullo, joten kävelin koko kotimatkan ja yritin olla pudottamatta pulloa ja pajukoria. Kotona laitoin pulloon alkuun 11,00 euroa euron ja kahden euron kolikoita ja puuhelmiä. On kivan näköinen ja kuin koriste-esine kotona, ja siinä voi alkoholia käyttämätönkin tehdä kaljaa ja simaa ynnä muita juomia. Nyt odottelen äitimuorini kommenttia ostokseeni. Olen iloinen, että uskalsin ostaa vähän erilaisen esineen, luin yleensä ja onnistuinkin siinä vielä. Onko tullut teille muita vastaan. Minä ostin panimoliikkeestä ja olen tyytyväinen säästöihini ja possupankkiini.

    • ideaidea

      Tuleepahan sanottua, tänä vuonna säästöt tekee vajaan tonnin, kun aloitatte nyt. On joulurahaa, ei tartte odottaa veronpalautuksia, idea nääs.

    • pohjapullollaan

      Nyt pullossa on pohjat, nääs sano. Kelpaa ihmetellä, kävin kaupalla muutaman kympin kolikkoina pulloon. Pohjan kokonaan peittämiseksi mennee vuosi aikaa.

    • mitessitten

      Tyhjäksi on käynyt minun säästöpossuni. Maapallopankkini, säästöpossuni nääs, on typötyhjä ja siksi aloitin uudelleen kolikoiden keräämisen jokaisen kaupassa käynnin jälkeen. Sääntönä on, että aina rahalla ostaessa pitää ropo tuoda kotiin. Olen yrittänyt nyt vähän aikaa ja kaikki alle euron laittanut säästöpossuun. On vähän alle kymppi säästössä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe