Olen hirvee ihminen kännissä

pelottaa1989

Hei. En halua että mut tuomitaan täällä nyt. Haluan ymmärrystä, apua ja tukea. Olen 28v mies Helsingistä. Tarkennan hieman otsikkoa. Olen siis tosi hirvee ihminen kännissä silloin, kun avovaimon kaa tulee jtn pientä kiistaa. Meillä oli riita su-yöllä ja haukuin hänet ja huusin kuin mielipuoli. Olen kaikinpuolin muuten normaalisti tosi iloinen, positiivinen persoona. Mielestäni tosi hyvä mies ja ihminen.

MUTTA me nyt kiisteltiin niin pienestä asiasta ja sit mulla vaan napsahti, suutuin ja aloin huutaan. Näin on käynyt kahdesti ennemminkin hänen kanssaan. Aina alkoholin vaikutuksen alaisena.

En halua, että tällaisia riitoja puolestani tulee enää ikinä! Ja en tierä mikä muhun menee, mikä mun on?? Tarvitsen apua, mutta miten ja mistä sitä saan?

19

2066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helpporatkaisu

      Tuohon on yksinkertainen keino. Lopeta kännääminen.

    • Palakakkuaaa

      Jep. Lopeta juominen.... Ennenku menee väkivallaks

    • Snaijaatko

      Älä ole kännissä.

    • viinaton

      Aiemmat vastaajat oikeassa. Lopeta viinan kanssa läträily. Se yksinkertaisesti ei sovi sinulle.
      Viina vaikuttaa erittäin tuhoavasti ajatusmaailmaan ja varsinkin hermostoon. Uskomatonta ettei viinaa ole vielä luokiteltu myrkyksi kuten tupakkaa! Vaikka viinan vahingollisuus on todistettu ja tunnettu jo vuosikausia, se yhä on laillisesti kenen tahaansa saatavissa, mistä tahaansa.

      Toisaalta, vaikka se julistettaisi laittomaksi ja "kortille" ainahan sitä kuitenkin voi saada, se vain olisi hiukan vaikeampaa.
      Mutta ota nyt hyvä ihminen järki käsiisi ja toimi sen mukaan:VIINA POIS.
      Siinä EI ole mitään hävettävää eikä seliteltävää! sanot vain yksikertaisesti "ei kiitos" viinalle.

      • pelottaa1989

        Lisään vielä, en käy joka vklp ulkona ja en ole alkoholisti. Ja ongelmaa ei ole ilmennyt koskaan ennemmin kuin vasta nyt tässä parisuhteessa viimeisen 2kk:n sisällä. Nykyinen avovaimoni on ensimmäinen kenen kanssa asun yhdessä.

        Jokainen osaa neuvoa, että älä juo viinaa, siinä ratkaisu. Kun haen nyt tähän tarkempaa analyysiä, mistä tällainen käytökseni voi johtua. Isälläni tuli vastaavankaltaisia kohtauksia, mutta hän ei kyl koskaan juonut alkoholia.


      • viinaton

        Saattaa olla että isäsi pinna pimahti silloin tälloin ilman viinaa.
        Tuo EI saa olla tekosyy miksi sinä juot itsesi känniin ja sillä verukkeella käyttäydyt huonosti.
        Tuohon ei analyysia tarvita. Vain alkoholi kaikissa muodoissaan pois.

        Jos pimahtelut tapahtuvat täysin selvänä ollessasi, sitten on aiheellista kääntyä aivo- tai mieliexpertin puheille.
        Suomikeskustelupalstalla Sinua tuntemattomien on mahdotonta analysoida aivojesi kapasiteettia, mitä se kykenee hallitsemaan, mitä ei.

        Ensimmäinen askel on: ei viina. Ei kerran kuukaudessa, ei kerran vuodessa, ei milloinkaan. Miksi harkiten ja täysin tietoisesti edes hakisit ongelmia ja draamaa elämääsi? Usko pois, niitä tulee ajan mittaan ilman sinun niitä haluamattakin.

        Elää ilman viinaa EI ole häpeällistä! Päinvastoin!


      • Setä.jolla.myös.napsuu
        pelottaa1989 kirjoitti:

        Lisään vielä, en käy joka vklp ulkona ja en ole alkoholisti. Ja ongelmaa ei ole ilmennyt koskaan ennemmin kuin vasta nyt tässä parisuhteessa viimeisen 2kk:n sisällä. Nykyinen avovaimoni on ensimmäinen kenen kanssa asun yhdessä.

        Jokainen osaa neuvoa, että älä juo viinaa, siinä ratkaisu. Kun haen nyt tähän tarkempaa analyysiä, mistä tällainen käytökseni voi johtua. Isälläni tuli vastaavankaltaisia kohtauksia, mutta hän ei kyl koskaan juonut alkoholia.

        Hei!

        Tuon asian jota kuvaat nimellä "napsahtaa" tuntuu kovin tutulta. Itselläni on napsahtanut kaksi kertaa viimeisen 20 v. aikana (molemmat tapaukset anopin asiota) ja isälläni napsahteli vähän useammin.

        Luulen että se johtuu siitä että ei tuo omia mielipiteitään ja tunteitaan arkielämässä riittävästi esille. Että aina sopeutuu ja joustaa vaikka joskus pitäisi saada omakin tahto läpi. Ja sitten kun on liian kauan joustanut niin tulee se viimeinen niitti että ei enää joustakaan vaan kaikki vanhat asiat purkautuu lyhyessä ajassa. Veikkaan että kännissä se liipasin napsahdukseen on herkemmässä kun selvinpäin. Selvinpäin se vaan tulee myöhemmin!

        Muista pyytää vaimolta anteeksi ja juttele sen kanssa asiasta.


      • pelottaa1989

        No kerran syynä oli se, että mua v*tutti erään illan aikana käyttämämme rahamäärä alkoholiin ja sen johdosta mulla napsahti kotona kännissä ku katoin tiliä. Ite oon sanonut etten haluis enää niin paljoa käydä ulkona ja juoda alkoholia. Olen ite tarkka budjetoimaan, ja nainen haluaa elää hetkessä välittämättä niin paljoa.
        Alan olla jo sen nuoruusbilettämisen ohi jo elänyt.

        Pyysin anteeksi, tottakai. Se on käsitelty, ja käyty hyvin tarkasti läpi. Olen pelästynyt/järkyttynyt omaa reaktiotani niin paljon.


    • Suoraapuhettaprkl

      Jos itse tietää olevansa "hirveä ihminen kännissä" ja silti, joka tapauksessa kännäilee, niin eikö se tarkoita, että haluaa jostain syystä olla hirveä. Aloittaja ei siis uskalla selvin päin sanoa ääneen kaikkea sitä, mitä mieli tekisi.

      Olisiko aika yleinen tilanne, että kaikki mielen patoutumat päästetään ulos enemmän tai vähemmän örvellystilassa, eihän niitä muuten saa eikä voi purkaa ja ilmaista kun ollaan niiin "tosi" iloisia, positiivisia, hyviä miehiä ja persoonia ja ihmisiä.

      • pelottaa1989

        No kun sanon asioita mitä en todellakaan tarkoita eikä pidä paikkaansa. Ja kyse nyt on ollu vain kolmesta kerrasta. En ole aiemmin ollut "hirveä ihminen kännissä".


      • Hyväettäedespelottaa

        No miksi helewatissa kännäät jos et pysty kontrolloimaan itseäsi humalassa etkä käyttäytymään ihmisiksi? Miksi on 'kiwaa' olla sika aina välillä?


    • Luultavasti on jotain muuta häikkää sulla. Mieti mikä mättää... Alkoholi voimistaa tunteita. Yliläikkymiset tulee sitä kautta.

      Itse huomasin saman. Aina kun otin, alkoi tulla ulos jotain parisuhteen ongelmia. Tosin kun aikani vouhotin, jouduin jäähylle ja sitten vasta löysin itsestäni läheisriippuvuuden. Mutta kannattaa miettiä kunnolla ihan itseään. Ja suhdetta. Miksi et voi hyvin?

    • entinen_kännikala

      En neuvo sinua, mutta omalta kohdaltani voin kertoa, että on todella upeaa elää ilman päihteitä. Ei tarvitse katua sanojaan ja tekojaan.

    • AhdistunutHolisti

      Ääni viinalle. Joillekkin se ei vaan sovi, vaikuttaa jokaiseen omalla tavalla. Mulla alko kans napsahtelee kännissä ja kerran selvinpäin. ei oo ollu enään ongelmia, lopetin stressaamisen ja lupasin itselleni ettei enään yhtäkään känniä ikinä. Minäkin ennen puollustelin että vika ei ole alkoholissa, kunnes tajusin olevani juoppo.

    • EiOleIhmeitä

      ap haluaa ihmekeinon jurrisekoilusta eroon pääsyyn. No ei semmosta vaan ole. Moni ihminen on joutuu rajoittamaan juomistaan koska tekee tai sanoo jurrissa välillä ikäviä asioita mitä ei muuten tekis.
      Juo vielä vähemmän ja laimeampia ja selvitä omat rajasi.
      Jos et pysy rajoissa etkä myös halua lopettaa, aiheutat alkon käytöllä jatkossakin ongelmia parisuhteeseesi ja se on sit ihan oma syy.
      Päihdelinkin foorumilla saat vertaistukea vaikka tohon omien rajojen ylläpitoon

    • Hujk

      Sanot että isälläsi oli samanlaisia kohtauksia mutta selvinpäin. Ehkä on niin että kun olet humalassa ja suutut jostain, niin poimit jostain alitajunnasta isäsi tavan purkaa tuo suuttumus. Ja kun olet humalassa, käytös on moninkertainen, tulee ylilyönti.

    • askfd

      Kemiasta on kyse. Alkoholi lamauttaa aivoissasi niitä osia, jotka saavat sinut käyttäytymään kunnolla ja olemaan oma mukava itsesi. Eli kun normaalisti tulee pieni kiista, aivot kertoo sulle, mitä voit sanoa ja tehdä. Mutta kun näitä hommia hoitava osa on hoideltu alkoholilla pois pelistä, saatat tehdä tai sanoa ihan mitä tahansa.

      Kaikille ei käy näin, eikä aina käy näin. Mutta nyt kun olet todennut, että sulla on taipumusta tähän, juomista kannattaa todellakin rajoittaa. Lisäksi suosittelen, että googlaat lisätietoa asiasta ja käytte nää myös avovaimon kanssa läpi. Hänen on hyvä tietää, mistä näissä napsahduksissa on kyse.

    • eivind

      Tuossa kertomassasi on jotakin tuttua. Samasta ongelmasta olen kärsinyt aikoinaan ja ajan mittaan syyksi paljastui parisuhde, jossa en voinut olla avoimesti oma itseni.
      Alkoholin vaikutus laukaisi piilevän pahan olon ja sitten räjähti täysillä kaikki patoutuneet asiat.
      Nykyisessä liitossa alkuaikoina vielä samaa, mutta kun luottamus kumppaniin syveni, katosi myös räjähtely ja asiat voitiin puhua suoraan.
      Sanoit räjähtäneesi tiliotetta katsoessasi. Todellisuudessa olisit halunnut moittia kumppaniasi (tai itseäsi?) holtittomasta rahankäytöstä, mutta avoimen keskusteluyhteyden puuttuessa kiukku purkautui raivonpuuskana.
      Minulle tätä tapahtui entisen suhteen loppuaikoina jo selvinpäinkin ja sitä kautta sitten syykin alkoi selvitä.
      Tässä ehkä yksi pohtimiskuvio, nämä ovat tietty aikaslailla yksilöllisiä juttuja!
      Pariterapiasta voisi olla apua. Ja jos tilanne huolettaa kovasti, niin jätä se alkoholi hetkeksi tauolle.

    • 9654

      Alkoholi poistaa estoja ja tuo esiin sellaisia asioita, jotka ovat normaalisti piilossa. Jos käyttäydyt kännissä jotenkin huonosti, se ei johdu pelkästään alkoholista. Eihän alkoholilla ole kaikkiin samanlaista vaikutusta. Kannattaa ehkä mennä jonnekin juttelemaan asioista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe