Mopokuume yli viiskymppisellä

Totta se taitaa olla, kaikkien näiden vuosien jälkeen. Kokemusta on kertynyt vain ja ainoastaan mopoista, siis mopoista silloin joskus.
Jenkkiautoja on hyppysissä pyörinyt n. 30 vuotta ja aina ihmetellyt mikä niissä pyörissä oikein toisia kiinnostaa...
Nyt kun on 57 eikä työelämä enää haittaa olisi siis aikaa huristella ehkä kaksipyöräiselläkin.
Tätä netin "asiantuntija" tarjontaa on tullut seurattua, pyöriä katseltua jne.
Eipä tule hullua hurskaammaksi. Arvatenkin pyöriä pitää kohta puoliin käydä kokeilemassa että saa edes jotain tuntumaa aiheeseen.
Haaveissa siintää hieman maakunta cruisailua, taajama-ajelua ym. pyörimistä kauniina sateettomana kesänä...joku aloittelijalle sopiva kustomi ehkä 500-750 kuutioinen? Liekö kardaani sopiva ja V2? Helppo ja rento ajettava, kiire ei ole, mutta voima kelpaa aina, sopiva kropalle, pituus n. 188, normi huoltaminen onnistuu itse.
Ajelua pääsääntöisesti yksin, laukut ainakin ja pleksi....tämmöisiä pohtii. Aloitusbudjetti vaatimattomat 1000-3000 rahaa...
Varmasti joku muukin on joutunut/halunnut painia samojen ajatuksien kanssa, kuin olette tästä selvinnyt? Kesä tulee.
Ilmianna
Jaa

55 Vastausta



ja sitten ehdotat jotain 500-750cc customia?
Custom on hölmöin laite aloittelijalle sen vaikean käsiteltävyyden takia! Lisäksi tuon kokoluokan Customit ovat aivan järkkylussuja koneeltaan! Et sä isomies mitään 30 heppaista mopoa halua ja nuo on mitoiltaan myös onnettoman pieniä,etkö tiennyt tätäkään?! Joku vanha 1200cc Suzuki Bandit on varmasti paras yleispyörä mitä voin sulle suositella. Helppo ajaa ja ei tarvi vaihtaa ekan kesän jälkeen kun on kumminkin se 98 heppaa ja vääntöä pienen kylän verran!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Samaa mieltä, ei 500 - 750 cc cruiseria isolle miehelle. Mites cruisereistä esim. Yamaha XVS 1100 Dragstar, ilmapää V2, helppo tehdä huollot itse, osia saa hyvin (myös custom -osia jos haluat muuttaa ulkonäköä), huoleton keppiveto, ei jää motarillakaan jalkoihin, pysty rento ajoasento niin voi kaupungissa kattella maisemia :-)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Nyt kun olet tullut miehen ikään etkä ole mikään tumpelo jenkkiautokokemuksesi perusteella, anna palaa......
Käyppä koeajamassa Custom ja Bandit niin tiedät oman mielipiteesi käsiteltävyydestä.
Korota aloitusbudjettisi ja hanki heti kunnon peli.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
customeissa on se että ilman vähäisintäkään suurudenhulluutta,noissa on pakko ottaa vähintään 1500cc. Jotkut 535 Viragot ja jopa 800cc Intikat ihan onnettomia tosin Intikka fyysisen kokonsa puolesta nippa nappa menee jo isolle miehelle,mutta se kone.... 1800 Intikka jo ihan eri peli tai vastaavan kokoiset muun merkkiset. Katupyöränä riittää paljon pienempi kuutioiset ja toki niin kuin kollegakin totesi,käy itse koeajamassa ja toteat saman.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Joskus katselin noita viragoita yms ja huomioni kiinnittyi jäähdytys systeemiin. Siinä on isot pytyt jalkojen välissä hehkumassa.
Melko kuumat hei.
Jos on joku nestejäähdytteinen, niin menee ehkä paremmin.
Itse en ottaisi semmoista hehkutinta. Onhan kaikki pyörät kuumia esim. liikennevaloissa, kun efektit lähtee pyörimään esim.
Ne on jotenkin silti varmempia ja mukavempia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eiköhän se ole paras hankkia customi, koska näyttää olevan niin, että vanhana aloittavat AINA TEKEE NIIN. Ilmeisesti customin ulkonäkö vetoaa sellaiseen, jolla ei ole vanhaa rasitetta nuoruuden pyörämalleista.
Ainakin voit sitten jutskata yhteisistä kokemuksista muiden täsmälleen samanlaisia pyöriä omistavien kanssa. Oma nuoruudenystävä hankki samassa tilanteessa jammun 650-kuutioisen V2 keppivetoisen customin, olikohan Wildstar tms. malliltaan, ja on ollut kovin tyytyväinen. Kuulemma voi ajaa ihan hyvin sitä 100km/h, mikä muutenkin ilman katteita on maximi.
Itse tykkään museoikäisistä, joten en voi suositella mitään ominaisuuksien puolesta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ajellessa on enemmänkin viileää kuin kuumaa, eli lämpö ei haittaa.

Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Vanhana aloittelevat aina tekee niin ja mun ystäväkin teki niin ????????

Vanhana aloittelevalle lienee syntyneen mielipide minkälaisella pyörällä hän mieluiten ajaisi.

100 km/h ylimeneviä nopeusrajoituksia ei ole kovin paljoa, eikä se mikään maximi ole vaan höpöä.

Aloittajalle toki sopii museoikäinenkin, custom tai kyykytinkin, pääasia että asenne on kaikkea muuta kuin Kurkon, joka potee varsin vakavaa moottoripyörähaaveilua.

Kerroppa aloittaja miten olet edennyt mietteissäsi.
Ilmianna
Jaa
Suosittelen esim. Kawasaki versys 650. Kevyt, helppo käsitellä ja kulkee ihan riittävästi (+200), sekä nautittava ajoasento 188cm äijälle. Hyvä maavara takaa myös vähän huonompien kinttupolkujen tallaamisen.

Ja tämähän oli vaan mun mielipide...
Ilmianna
Jaa
Rollaattori kääkälle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Tulihan se sieltä päivän aivopieru Kurkolta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Nii, voi kai rollaattoreitakin saada moottorilla?
Jos ei niin laittaa siihen jonkun musavehkeen kiinni, mistä tulee putputus ääniä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jos ruuvaaminen ei huvita, niin kannattaa ostaa pyörä, jossa on ruiskukone. Edullinen sellainen on esimerkiksi Suzuki SV650. Jos on pakko olla custom ja kevyt pyörä, niin Savage 650. Jos paino ei haittaa, ostaisin Honda 750cc kardaanivetoisen customin.
Kawan customit on paskoja, joten kannattaa pysyä etäällä niistä. Jammu on laadukas, jos se merkki miellyttää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mihin väitteesi perustuu, tuo Kawasakien huonous? Itselläni on ollut pelkästään Kawasakeja jo vuodesta 1980, eikä yksikään ole ollut huono. Kertaakaan ei ole jättänyt tielle. Nyt minulla on toinen Kawasaki customi, ekalla ajoin 7 vuotta ilman mitään vikoja ja tällä toisella luultavasti saman verran, vähintään. Muista merkeistä minulla ei ole kokemusta, ainoa mitä en suosittele, on tuo Virago 535, tehot loppuvat kesken. Tuollainen oli ystävälläni ja hän vaihtoi sen yhden kesän jälkeen suurempaan. Tämäkin on hänen kertomansa perusteella, ei oman kokemukseni. Tervetuloa hyvän harrastuksen pariin, turvallisia kilometrejä, oli hankintasi mikä tahansa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mopokuume on vaikea asia,kovin vaikea.Ei tahdo muuta läääkettä olla kuin tyhjällä lompakolla hautoa otsaa,tai ottaa sitten sovinnolla velkaa.Itselläni vaan kovin omituiseksi kääntynyt tuo mopokuume kun lähinnä Pappa-Tunturi mielessä ollut,tallissa kyllä on moottoripyörä jo
Ilmianna
Jaa
En kuule radiota, en näe televisiota, koska olen kuuro-sokea. On hankittava mopo, että saa aikansa kulumaan.
Ilmianna
Jaa
Itse ostin 10 vuotta sitten 52 vuotiaana ensipyöräksi suzuki bandit 1250s, enkä ole katunut. Ei ole aikomustakaan luopua. Hinta laatusuhde mainio. Käytettyjä saa kohtuullisesti.
Malttia vaan alkuun.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
on kyllä maailmanparas yleispyörä. Itse aikoinaan luovuin omastani,mutta palasin takaisin kun eihän tuota parempaa vaan ole. Yksin tai kaksin voimaa on kuin dieselveturissa kaikilla vaihteilla ja niin nöyrä kone,melkein kuin sähkömoottori.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Bandit 1250 on varma ostos. Toimii miellyttävästi, edulliset käyttökulut (vakuutus), kulkee ihan perusteellisesti, useimmat olleet aikuisilla hyvällä pidolla ja maine on hyvä joten siitä pääsee myös eroon jos siitä haluaa luopua. Itsellä on eläkeläisten pyörä Suzuki 1400, mutta olenkin jo paljon vanhempi harrastaja. Se on vielä nöyrempi ja halvempi pitää. Suzuki on mainettaan parempi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
maine mikään huono ole,päinvastoin! Ja gsx1400 ja gsx1250 kovin samanoloisia pyöriä. Viritysaste ja vääntöä niin pirusti. Katteilla 1250 vaan mukavampi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Aloittajalla on kusta päässä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
MIKÄ SATTUMA TAAS KERRAN.

KURKO MUUTAMAA MINUUTTIA AIKAISEMMIN OIREILI TUOSSA TOISESSA JUTUSSAAN JA SITTEN POMPSAHTI TÄNNE HINTRIIKKANA.

JOHAN ON SEKOPÄÄ LENTOKAPTEENI TODEN TOTTA.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Pyörän hankinta, mieltymykset ja oma kroppa ovat sen verran henkilökohtaisia asioita ettei täältä kannata mitään kysellä. Kokeilemalla löytyy, samahan se on autoissakin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Siksi olenkin kokeillut haaveilla eri pyöriä ja nyt olen hurahtanut laaturotuvaimoni kanssa henkilökohtaisesti haaveilemaan tuosta KTM pyörästä.
Autojen osalta olen haaveillut Alfasta ja kellojen osalta Rolex on hyvä haaveilun kohde.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Myin omani pois. Syynä oli pari niin läheltä piti tilannetta, että säikähdin todella paljon. Muutamien millien( mm) päässä hengenlähtö.
Vielä meinasin ostaa Suzukin ohjuksen, mutta onneksi olen taas rauhoittunut.
Tykkään pyöristä. En niinkään ihmisistä jotka etsivät egoaan pyörän kautta.
Motoristit (tervehenkiset) ovat porukkaa, jolle annan mielelläni tietä ja varon heitä.
Mutta mutta, kaikki ei ole minunlaisia. Siellä on liikenteessä kusipäitä paljon jonka varmasti tulette huomaamaan.
Myös huumekuskeja on kuulemma yhä enemmän. Sitten kun jalkojen välissä on laite, joka kulkee kun ajatus, on ruutitynnyri valmis räjähtämään.
Olkaa siis järkeviä ja varovaisia siellä liikenteessä. Minä huilaan :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Taidat olla vähän yksinkertainen.
Mitä isompi mopo sitä kauniimpi laaturotunainen kainalossa.
Minä olen ilmailulääketieteellisesti tervepäiseksi todettu rikas ja sivistynyt lennonjohtaja ja lentokapteeni, joten varaudu antamaan tietä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kuten linkistä näkee niin Suzukin kilokyykky on ollut mieleinen pyörä minulle. Suosittelen kaikille muillekin joita kiinnostaa ajaminen.

Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Voisit harkita BMWR1100RT helppo pyörä ajaa minulla on ikää jo 70v mutta tarkoitus on ajaa viellä pitkään.Minun pyörällä on nyt ajettu 130 020 km ja vielä olisi tarkoitus ajaa vähintään saman verran ennen kuin vaihdan uudempaan saman merkkiseen
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Yhden kesän R1150RT kokemuksella en voi suositella ensipyöräksi sellaiselle, jonka pitää kysyä neuvoa.

Bemussa on hyvät puolensa, mutta aloittelijan kannalta rasitteena:
- kuiva kytkin vaikeuttaa hidasajoa
- tutiseva boxer on tyhjäkäynnin tuntumassa kuollutta rautaa -> vaikeuttaa hidasajoa
- Painoa on enemmän kuin lääkäri määrää -> vaikeuttaa kaikkea ajoa
- Alusta on niin veltto, että -> vaikeuttaa kaikkea ajoa

Mukavasti se kyllä painuu maantiellä täysin tankillisia ilman taukoja vaikka kaverin ja tavaroiden kanssa.

Mutta minusta kuulosti, ettei aloittaja ollut ihan tällaista hakemassa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minäpäs olen ollut maailmanpyörässä ns. silleen. Naapurin Repa painoi mua kannikkaan vappuna Lintsillä. Hoitajat oli Kummitusjunassa, pääsin valtoimenaan maailmanpyörään. Se vammakko-Repa hyödynsi tilanteen. joutu kyllä pakkohoitoon sen jälkeen, kun mulla ruparesori ratkesi. Ei pysty ajaan ny ees rollaattorilla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Sorry, korjaan.

Laitoin väärän nimimerkin, ohessa oikea.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Canyonilta löytyy sopivia pyöriä myös meille iäkkäämmille. Nautintoa tosimiehelle jokainen kilometri. Netistä tilaamaan mutta ennen kesää että ehtii.
Ilmianna
Jaa
Ajattelin kertoa tosi tarinan.2015 heinäkuussa intikka 1400 alla ja kuudenkymmenen vauhdista risteys alueella auto kääntyi eteen. Lantio murtui ,lonkka sijoiltaan,ruhjeita vasempaan sääreen +pienempiä murtumia. Lantio kasattu ruuveilla (23kpl)ja levyillä.. Edelleen työkyvytön ja pyörätön.
Pyöräily mukavaa mutta olkaa varovaisia kun autoilijat ei huomaa prätkä kuskeja.
Että aloittelijat miettimään tarkasti ennen kuin aloitatte harrastuksen. Itse kerkesin pyöräillä kuitenkin 7vuotta ennen kuin rysähti.
Ilmianna
Jaa
Miettikää vielä. Kokemus puhuu . Lantio kasattu ruuveilla ja levyillä autoilijan takia. Pyöräily jäänyt kokonaan. 2 vuotta sairaslomalla että semmoista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Asiaa puhut Resuinen.

Harmi vain että ainakin tällä palstalla asenteeksi on osoittautunut kaikenkattava asenneongelmaisuus, jota vielä yksi ( Kurko ) on päätynyt viljelemään.

Nuorilla on esikuvia ja mikäli tämä 52 vuotiaaksi ilmoittautunut kaikesta kaiken tietävä asenneongelmainen saa yhdenkin nuoren fanikseen, niin noille mainitsemillesi ruuveille tulee olemaan enemmänkin käyttöä jos henki pihisee.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Näinhän se tuppaa menemään,että eihän tästä elämästä selviä kukaan ilman kolhuja ja osumia.Moottoripyöräily on toki riskialtista puuhaa,omalle kohdalle sattunut myös,kolme isompaa "mälliä"joista kaksi täysin omaa syytä johtuen kai nuoruuden huimuudesta,,ja kyllä, luita on kasailtu ruuveilla ja metallilevyillä minustakin.Sensijaan hirven loikkaamista pusikosta suoraan pyöräni keulaan en laske omaksi syykseni,josta myös selvisin suureksi hämmästyksekseni ihan "elävien kirjoissa",koska kylkiluumurtumiahan ei tiemmä edes lasketa mp-harrastuksen tiimoilla miksikään? Kuitenkaan aivan mahtavaa harrastustani en tahdo mahdollisen"turvallisuus" ajattelun takia lopettaa,koska "Shit happens" voi osua kohdalle vaikka kävellen katua ylittäessä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Olisi kiva, jos noista onnettomuuksista kerrottaisiin jotakin opettavaa, siis muuta, kuin ruuvien määrät ja että älkää ajako neuvot.

Oma mielipiteeni on tuollaisten välttämiseksi, jos autoja on risteysalueella, vauhti on pudotettava vaikka 40km/h, niille puusilmille on annettava aikaa havainnoida ja reagoida, siltikin voi tulla eteen. Sekin on tullut huomattua, heti jos ajelee ilman pitkiä ja lisävaloja, näitä eteen tulijoita on enemmän.
Monet arastelee pitkien käyttöä turhaan, vaikka pyörän valot ovat öljylampun tasoa teholtaan, varsinkin vanhemmissa customeissa. Moottoripyörä sulautuu vehreään metsätaustaan mutkateillä huonojen valojen kanssa lähes täydellisesti, kesäisessä valon ja varjojen vaihtelussa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ajakaaMuttaVaroen kirjoitti:
Olisi kiva, jos noista onnettomuuksista kerrottaisiin jotakin opettavaa, siis muuta, kuin ruuvien määrät ja että älkää ajako neuvot.

Oma mielipiteeni on tuollaisten välttämiseksi, jos autoja on risteysalueella, vauhti on pudotettava vaikka 40km/h, niille puusilmille on annettava aikaa havainnoida ja reagoida, siltikin voi tulla eteen. Sekin on tullut huomattua, heti jos ajelee ilman pitkiä ja lisävaloja, näitä eteen tulijoita on enemmän.
Monet arastelee pitkien käyttöä turhaan, vaikka pyörän valot ovat öljylampun tasoa teholtaan, varsinkin vanhemmissa customeissa. Moottoripyörä sulautuu vehreään metsätaustaan mutkateillä huonojen valojen kanssa lähes täydellisesti, kesäisessä valon ja varjojen vaihtelussa.
Olen kirjoittanut aiheesta varsin paljon, mutta saanut palautteena paskaa niskaani.

Olen kirjoittanut jarrutuskäytännöistä, oikeaoppisesta ohjauksesta, erilaisista ennakoinneista, ym. ym ja jne.

Ei tarvitse keskusteluita kovinkaan paljon taaksepäin selata, kun niitä löytää.

Joka ikisen on tyrmännyt harrikkavastaiset, kaikkitietävät ja Kurko, Jutustelijankin tuumaten jotain muuta kuin opettavaista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ajakaaMuttaVaroen kirjoitti:
Olisi kiva, jos noista onnettomuuksista kerrottaisiin jotakin opettavaa, siis muuta, kuin ruuvien määrät ja että älkää ajako neuvot.

Oma mielipiteeni on tuollaisten välttämiseksi, jos autoja on risteysalueella, vauhti on pudotettava vaikka 40km/h, niille puusilmille on annettava aikaa havainnoida ja reagoida, siltikin voi tulla eteen. Sekin on tullut huomattua, heti jos ajelee ilman pitkiä ja lisävaloja, näitä eteen tulijoita on enemmän.
Monet arastelee pitkien käyttöä turhaan, vaikka pyörän valot ovat öljylampun tasoa teholtaan, varsinkin vanhemmissa customeissa. Moottoripyörä sulautuu vehreään metsätaustaan mutkateillä huonojen valojen kanssa lähes täydellisesti, kesäisessä valon ja varjojen vaihtelussa.
Nykytiedon mukaan pitkien valojen käyttö huonontaa merkittävästi vastaantulijaan olevan matkan arviointia,samoin moottoripyörän vilkku jää näkemättä pitkien "katveesta"eli toisenlaisia keinoja olisi haettava ,,huomioliivi on hyvä ja valkoinen tai hälyvärinen kypärä.Poikkeus tietenkin vahvistaa säännön,,jos olisin liikenteessä 60-70 luvun prätkällä joissa on todellakin kehnot valot,pitäisin pitkiä päällä kokoajan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
HarleyTyttö kirjoitti:
Olen kirjoittanut aiheesta varsin paljon, mutta saanut palautteena paskaa niskaani.

Olen kirjoittanut jarrutuskäytännöistä, oikeaoppisesta ohjauksesta, erilaisista ennakoinneista, ym. ym ja jne.

Ei tarvitse keskusteluita kovinkaan paljon taaksepäin selata, kun niitä löytää.

Joka ikisen on tyrmännyt harrikkavastaiset, kaikkitietävät ja Kurko, Jutustelijankin tuumaten jotain muuta kuin opettavaista.
Kyllä meillä on ollut ihan hyviä fakta rikkaita keskusteluja täällä, HT, Kurko ja minä sekä muu Thaimaan porukka lisääksesi. Ja aina välillä joku joka on eksynyt palstalle noin muuten.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ajakaaMuttaVaroen kirjoitti:
Olisi kiva, jos noista onnettomuuksista kerrottaisiin jotakin opettavaa, siis muuta, kuin ruuvien määrät ja että älkää ajako neuvot.

Oma mielipiteeni on tuollaisten välttämiseksi, jos autoja on risteysalueella, vauhti on pudotettava vaikka 40km/h, niille puusilmille on annettava aikaa havainnoida ja reagoida, siltikin voi tulla eteen. Sekin on tullut huomattua, heti jos ajelee ilman pitkiä ja lisävaloja, näitä eteen tulijoita on enemmän.
Monet arastelee pitkien käyttöä turhaan, vaikka pyörän valot ovat öljylampun tasoa teholtaan, varsinkin vanhemmissa customeissa. Moottoripyörä sulautuu vehreään metsätaustaan mutkateillä huonojen valojen kanssa lähes täydellisesti, kesäisessä valon ja varjojen vaihtelussa.
Tuohon auttaa myös ne huomioliivit ja kypärän väri
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Nuijat. Opetelkaa ajamaan motukalla. Mie sen osaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Epäilen.Kirjoituksesi tasosta päättelen,että olet noin 7vuotiaan tasolla henkisesti,eli todellinen ikäsi lienee 15v.Niinmuodoin ei sinulla voi olla pyörää eikä myöskään ajokorttia sen ajamiseen.
Kasvahan vielä joitakin vuosia edes henkisesti,,15vuotiashan saattaa olla tänäpäivänä aikamoinen "hongankolistaja",,mutta päässä on vain tyhjää tilaa tulevia vuosia varten.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mie oon vetäny vittu kato krossii tuolla maitolaiturin takan pelloi. Mie oon Ivil Niiveliikin kovempi, ainaki sillon kun vedän isosiskon panopillereit ja äiskämmasennuslääkkeit Rainpovlimpan kaa. Ens maitotilist ja Eutkiaisist mie ostan vittu Harleyyn ja rupeen pikeriks. Sit mie oon peruskoulun pelätyin apina. Paittes ku otan suikkiin reksilt, et pääsen peruskoulust läpi. Kato kuule.
Ilmianna
Jaa
Surullinen on motoristin kuva.
Ilmianna
Jaa
Aloittaja hankki sitten keväällä Yamahan Drag Starin, 650. Nyt takana lienee n. 3000 suht tyytyväistä kilometriä. Ihan sopiva laite ensipyöräksi, tästä on kuulemma hyvä jatkaa...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Hienoa, mukavaa kesää sulle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Haluisko toi vanha käpy olla mun kaa silleen?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
HarleyTyttö kirjoitti:
Haluisko toi vanha käpy olla mun kaa silleen?
Olenkin hieman pohtinut syytä miksi viimeaikoina Kurko ja Jutustelija1 on molemmat olleet vaiti ja päätynyt ajattelemaan onko kyseessä sama henkilö.

No nyt ainakin Kurkorooli sai oravan yöllä kahden aikaan kokiessaan olevansa minä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
HarleyTyttöOriginal kirjoitti:
Olenkin hieman pohtinut syytä miksi viimeaikoina Kurko ja Jutustelija1 on molemmat olleet vaiti ja päätynyt ajattelemaan onko kyseessä sama henkilö.

No nyt ainakin Kurkorooli sai oravan yöllä kahden aikaan kokiessaan olevansa minä.
Onhan tuo nyt ollut selvää jo pari vuotta.
Provohan toimii rakentaen itselleen eri rooleja ja sitten keskustelee itse itsensä kanssa antaen kuvan lukijoille olevansa eri henkilö maustaen tuota vielä silloin tällöin erimielisyyksillä, joita tässä tapauksessa Jutustelija1 on hyväksynyt, kannustanut ja vähätellyt Kurkon vastaavasti tehden avaruuteen asti kuperkeikkoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hehheh, Kurko ja Jutustelija1 ovat tosi motoristeja, ja saavat näin kesällä purettua painetta motukalla ajelemalla...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
että Jutustelija1 on hoidossa ja lääkityksessä,eikä sen takia ole hetkeen tänne spämmäillyt.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
HarleyTyttöOriginal kirjoitti:
Olenkin hieman pohtinut syytä miksi viimeaikoina Kurko ja Jutustelija1 on molemmat olleet vaiti ja päätynyt ajattelemaan onko kyseessä sama henkilö.

No nyt ainakin Kurkorooli sai oravan yöllä kahden aikaan kokiessaan olevansa minä.
HEH

Mutta ajatteleppa jos tuo toinen HT onkin oikea nainen joka ajaa HD:lla ja etsii vakavalla mielellä seuraa itselleen...

Ei vain ole huomannut että sinä olet käyttänyt tuota nikkiä jo jonkin aikaa ja toimii ihan viattomasti.

Pitää ottaa huomioon kaikki vaihtoehdot :-)

Sitten on sekin että on heitäkin jotka myös ajavat pyörillään eivätkä täten ehdi jutustelemaan palstalle aina ja kaikkialla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Miksi yleensäkään vastailee noihin kurko ja kaltaisten provoiluun voivat provoilla keskenään
Ilmianna
Jaa
Alottelijalla mitään mopokuumetta oo, pillunpuutetta vaan. Täällä olis transventtiiliä tarjolla, kunhan leikkausarvet paranevat. Tarttis koeporata leikkopimppa. Myös mopopojat tervetulleita, jopa kimpassa. Monkey-parkki pihalla, vaseliinit talon puolesta.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Mopokuume yli viiskymppisellä

Totta se taitaa olla, kaikkien näiden vuosien jälkeen. Kokemusta on kertynyt vain ja ainoastaan mopoista, siis mopoista silloin joskus.
Jenkkiautoja on hyppysissä pyörinyt n. 30 vuotta ja aina ihmetellyt mikä niissä pyörissä oikein toisia kiinnostaa...
Nyt kun on 57 eikä työelämä enää haittaa olisi siis aikaa huristella ehkä kaksipyöräiselläkin.
Tätä netin "asiantuntija" tarjontaa on tullut seurattua, pyöriä katseltua jne.
Eipä tule hullua hurskaammaksi. Arvatenkin pyöriä pitää kohta puoliin käydä kokeilemassa että saa edes jotain tuntumaa aiheeseen.
Haaveissa siintää hieman maakunta cruisailua, taajama-ajelua ym. pyörimistä kauniina sateettomana kesänä...joku aloittelijalle sopiva kustomi ehkä 500-750 kuutioinen? Liekö kardaani sopiva ja V2? Helppo ja rento ajettava, kiire ei ole, mutta voima kelpaa aina, sopiva kropalle, pituus n. 188, normi huoltaminen onnistuu itse.
Ajelua pääsääntöisesti yksin, laukut ainakin ja pleksi....tämmöisiä pohtii. Aloitusbudjetti vaatimattomat 1000-3000 rahaa...
Varmasti joku muukin on joutunut/halunnut painia samojen ajatuksien kanssa, kuin olette tästä selvinnyt? Kesä tulee.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta