Julkisoikeudelliset maksut

Tiedoksi että esim HUS on joustava pitkissä sairaalamaksuissa. Itse pyysin mieheni sairaalamaksun 3 erään ja siihen suostuttiin heti. Kun kysyin että soitanko korosta ennen viimeisen erän maksua mulle sanottiin että korkoa ei tule. Asia on sovittu nyt näin ja sillä siisti.
Toimin näin eli maksoin kolmasosan kuukausittain. Vieläkin hämmästelen sitä että korkoa ei haluttu, lienee ainoa paikka missä korkoa ei tule terveydenhoidossa.
Mieheni oli hoidettavana helsingin Meilahden sairaalassa.

Nämä tällaiset kannattaa maksaa (sairaala-,lääkäri ym. terveydenalan laskut julkiselta puolelta) .

Lisäksi koiravero on myös suoraan ulosottokelponen. Tästä pitäisi löytyä maininta laskusta.

8

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pelimies--69

      Minä taas päästän kaikki tällaiset ulosottoon kun ne raakasti vievät minulta köyhältä vähistä euroistani muutenkin niin eipä ole varaa maksaa sen lisäksi muuta. Eikä tartte koskaan maksaa kun siellä ulosotossa on edessä niin iso pankin saatava niin vaan siihen kohdistuu uo. Nuo muut menee pitkään piikkiin ja vanhenee siellä myös. Koiraveroa en oo koskaan maksanut, pidän salaa kolmea koiraa eikä oo edes laskua näkynyt. Jos näkyy niin päästään sen ulosottoon.

      • Eihän koiraveroa edes peri kaikki kunnat tai kaupungit. Helsinki perii 50,-/koiruus.


    • ellospellos

      Unelmamaailmassa laitettaisiin kaikki julkiset palvelut, kuten sairaanhoito, sillä tavalla velvoittavaksi, että jos olet itse omilla toimillasi tietoisesti heikentänyt terveyttäsi, niin julkisilla varoilla ei anneta palvelua. Eli tupakoitsijat, laiskuudesta ja ylensyönnistä johtuva ylipaino, alkoholismi, huumeet ym. tai maksamattomat sairaanhoitomaksut. Yksityiselle vaan omin rahoin. Ja siellä toki tarkistettaisiin luottotiedot ja aiempi maksuhistroia ennen laskulle "myymistä", eikä palvelua anneta, jos olisi yksikin lasku pystyssä.

      • Viheraholainen

        Tässä sinun unelmamaailmassasi myös sellaiset yksilöt, jotka ovat esittäneet netissä umpityhmiä ja toisessa asemassa olevia syrjiviä aivopieruja, velvoitettaisiin tahdonvastaiseen psykiatriseen hoitoon jonka hoidettava joutuu itse omista varoistaan kustantamaan. Lobotomian jälkeisestä ajasta vastaavat em. yksilön mahdolliset perilliset.


      • laholainenvissiin
        Viheraholainen kirjoitti:

        Tässä sinun unelmamaailmassasi myös sellaiset yksilöt, jotka ovat esittäneet netissä umpityhmiä ja toisessa asemassa olevia syrjiviä aivopieruja, velvoitettaisiin tahdonvastaiseen psykiatriseen hoitoon jonka hoidettava joutuu itse omista varoistaan kustantamaan. Lobotomian jälkeisestä ajasta vastaavat em. yksilön mahdolliset perilliset.

        Eli siis myös kaikki ne, jotka ovat esittäneet velkojaa tai viranomaisia syrjiviä aivopieruja, kuten "ei ole aikomuskaan maksaa" tai uhanneet henkeä ym. samaan hoitoon. Hyvä :)


      • Minusta tuo ei kuulosta tai siis olekaan oma käsitykseni unelmamaasta. Halusit varmaan provosoida.

        Laitoin oman aloitukseni kokemuksesta. Jos haluaa maksaa mutta ei ole niin paljoa kerralla, niin ainakin tämä HUS on joistava. Se että kolmen kuukauden maksuajasta eivät ottaneet edes korkoa, oli minulle pienoinen ihme. Myöskin halusin kertoa ihmiselle joka ei halua laskujaan ulosottoon mutta venyttää, sen että nuo aloitteessa mainitut julkisoikeudelliset maksut ovat suoraan ulosottokelpoisia.

        Jokainen taaplaa tyylillään ja sillä silppuri.


      • ohhoijaasentään

        Huomaa ettei sinulla ole vakuutusta jolla käyttäisit yksityistä pavelua. Ykistyispalvelut on ääri harvoin laskulla maksettavia, joko käteinen tai maksusitoumus vakuutusyhtiöstä pääasialliset maksutavat. Vaikka maksaisit käteisellä lääkärikäyntisi, vie pari päivää kun vakuutusyhtiö on kyseiset rahat maksanut sinulle takaisin.
        Teit listan jotka sinun mielestä on itse aiheutettuja. Todellisuudessa niitä sairauksia joiden syntyiseen ei ihminen itse jotenkin edesauta, on äärettömän vähän. Listasit tähän listaan myös diabetes, et eritellyt oliko kyseessä 1- tyypin vai 2 tyypin, eli oletat diabeteksen aina olevan itse aiheutettu elintapa sairaus.


    • Vihorahonäänestäjä

      Velkojia ja perintätoimistoja sekä etenkin ulosottoa saakin kyykyttää ihan niin paljon kuin voi. Noiden tahojen puolustelijat voi vaikka runkata omassa ringissään ja itkeä osaansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe