keski-ikäset naiset...

sdtrgt

...miten olette selvinneet henkisesti miehenne pettämisestä. Kauanko menee toipuessa vai toipuuko koskaan. Ystäväni on todella heikossa kunnossa, kuinka voin auttaa.

45

1009

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsellinen-nainen

      Riippuu varmaan jonkin verran siitä jatkaako pettäjän kanssa vai jättääkö tämän. Jos jättää niin kirpaisee ehkä syvemmin mutta useinkin löytää itsensä ja huomaa että selviää ilman pettäjää. Itse jätin ja ensimmäinen puoli vuotta oli vaikeaa. Sitten rupesi löytymään iloa elämään kun huomasi itsenäisen elämän hyvät puolet. Yhteistä eloa oli takana 30 vuotta. En ole katunut miehen jättämistä, aikaa on mennyt 12 vuotta.

    • tukijana

      Että voi yks p...a saada tälläisen aikaan, ei mitään tilannetajua. Komentti vain.

    • monimutkaistaon

      Mennyt viisi vuotta. Enkä vieläkään ole toipunut, vaikka sitä niin kaikille haluaisin sanoa. Jouduin ikävästä tilanteesta yhä ikävämpään johtuen asioista joita ero aiheutti ja olosuhteista joissa olin ja joihin jouduin. Auttaa voit olemalla rinnalla ja kuuntelemalla - se voi olla todella raskasta. Monet ystävät jättävät, kun asiat eivät enää toimi kuten parisuhteen aikana toimivat ja näkevät ettei ystävyys toimi samoihin tarpeisiin kuin ennen. Älä unohda ystävääsi pitkiksi ajoiksi ilman yhteydenpitoa. Ystäväsi voi ymmärtää arvosi, mutta tajutessaan tilanteen olla surullinen myös ystävyytenne todennäköisen menetyksen vuoksi. Mitä enemmän olitte ystäviä hänen parisuhteen kautta, sen vaikeampi sinun on auttaa.

    • väärählökärsii

      Ei koskaan.
      Jätti ikuiset arvet ja arvottomuuden tunteen.
      Toivottavasti selviää paremmin kuin minä.

      • Petoslupauspetoslupauspe

        Samoin, ei koskaan parane. Ei pettäjä eikä uhri. Pettäminen meillä toistuu, vaikka kuinka mies lupaa muuttua eikä halua erota. En osaa enää rakastaa, elämä kuoli sisälläni. Hän on minulle vain valehtelija ja petturi, jonka kanssa asun saman katon alla olosuhteiden pakosta. Uutta suhdetta ei koskaan tee mieli.


      • tiedänyhden
        Petoslupauspetoslupauspe kirjoitti:

        Samoin, ei koskaan parane. Ei pettäjä eikä uhri. Pettäminen meillä toistuu, vaikka kuinka mies lupaa muuttua eikä halua erota. En osaa enää rakastaa, elämä kuoli sisälläni. Hän on minulle vain valehtelija ja petturi, jonka kanssa asun saman katon alla olosuhteiden pakosta. Uutta suhdetta ei koskaan tee mieli.

        Onko miehesi taksiyrittäjä


    • occupation

      Juu, en selvinnyt. Yritin kaksi ja puoli vuotta taistella meidän puolesta, mutta mies ei muuttunut miksikään. Valehteli, että ei ole enää ketään, kunnes taas kerran jäi kiinni. Kaikki siihen asti kerätty luottamus, siis sen luottamuksen uudelleen rakentaminen valui huitsin nevadaan, ja tajusin vain, että olin hukannut aikaa...omaa ainutkertaista aikaani, ja sitä virhettä en tule koskaan enää tekemään.

    • Päättämällä_Eteenpäin

      Meni 1½ kk ihan maassa. Yllätyin tunteiden voimakkuutta. Sitten tein päätöksen ja pakotin itseni ihmisten ilmoille. Vastasin jokaisen treffikutsuun myöntävästi, vaikka olo olikin kuin zombilla.

      3 kk myöhemmin olinkin jo vahvemmilla ja puoli vuotta myöhemmin, eron tullessa voimaan, olin jo utelias ja innokas kaikkeen uuteen. Ehdottomasti paras päätös selviytymisen kannalta oli se, että alun jälkeen pidättäydyin kaikesta yhteydenpidosta exään. Se oli hyvä päätös.

      • mixeietsiapua

        Olipa virkistävä kirjoitus. Annoit toivoa kiitos. Olen kauhukseni huomannut kuinka täällä kirjoittajien joukossa on vuosiakin sitten jätettyjä. Oli aika veret seisauttavaa lukea kirjoitusta josta saa käsityksen kuinka asia on ihan tuore, siis jättäminen, kunnes jostain putkahtaa esiin selvyys miten asiasta onkin about 10 vuotta. Siis haloo! Nimenomaan päättämällä eteenpäin EI taaksepäin.


    • miksei_näinkin

      Mies petti kesällä mutta ei siitä nyt mitään kuoliniskua tullut, vähän ehkä odotinkin jotain koska ei ollut seksiäkään ollut useaan kuukauteen. Nyt taas välit suht normaalit ja ikävät asiat unohdettu.

      • mitässitmeinasit

        Keskustelitteko asian selväksi? Meinaan vaan että miten käy, jos mies pettää uudestaan? Vai sovitteko avoimesta suhteesta?


      • Turhaakosurette
        mitässitmeinasit kirjoitti:

        Keskustelitteko asian selväksi? Meinaan vaan että miten käy, jos mies pettää uudestaan? Vai sovitteko avoimesta suhteesta?

        Eihän sitä tarvitse etukäteen surra ja pelätä jos uudelleen pettää koska silloin se on loppu eikö niin. Hyvin on mennyt meilläkin jo vuosia. Eikä ole tarvinnut kärsiä. Siinäkin on kaksi mahdollisuutta se on joko rehellinen tai peittää paremmin. Olen siis onnellinen ja en sure. Vaan nautin täysillä vieläkin uudesta alusta. Ei avointa suhdetta meillä ole. Ja kumppani tietää säännöt ja mitä seuraa jos kiinni jää. Hoitakoot kumppani sen että on joko rehellinen tai peittäköön paremmin mutta tietäen mihin johtaa. Selviää näistä ajan myötä!


      • miksei_näinkin
        mitässitmeinasit kirjoitti:

        Keskustelitteko asian selväksi? Meinaan vaan että miten käy, jos mies pettää uudestaan? Vai sovitteko avoimesta suhteesta?

        Ei ole mitään avointa suhdetta ei käy mulle, miehestäni en tiedä. Asiat keskusteltiin ilman tappelua ja syyttelyä. Tiedän kyllä että en ole oikein halunut seksiä työväsymyksen ja stressin takia kun taas miestä tekis mieli viikoottain. Siinähän se ongelma on, mua ei tee mieli kuin hyvin harvoin ja miestä panettaa lähes aina, puutteessahan tuo on en sitä kiellä. Jospa tuo tuosta suttaantuu. Eikä sitä viitsi kovin helposti pitkää avoliittoa pistää poikki, kyllä siinä erinnäisiä hankaluuksia tulisi molemmille ja lapsikin vielä kotona. Enkä tuota yhtä kertaa maailman loppuna pitänyt, jatkuva pitkä seksisuhde olisi asia erikseen, sitä en hyväksyisi. Mies on kyllä muuten olut luotettava koko suhteen ajan.


      • mitässitmeinasit
        miksei_näinkin kirjoitti:

        Ei ole mitään avointa suhdetta ei käy mulle, miehestäni en tiedä. Asiat keskusteltiin ilman tappelua ja syyttelyä. Tiedän kyllä että en ole oikein halunut seksiä työväsymyksen ja stressin takia kun taas miestä tekis mieli viikoottain. Siinähän se ongelma on, mua ei tee mieli kuin hyvin harvoin ja miestä panettaa lähes aina, puutteessahan tuo on en sitä kiellä. Jospa tuo tuosta suttaantuu. Eikä sitä viitsi kovin helposti pitkää avoliittoa pistää poikki, kyllä siinä erinnäisiä hankaluuksia tulisi molemmille ja lapsikin vielä kotona. Enkä tuota yhtä kertaa maailman loppuna pitänyt, jatkuva pitkä seksisuhde olisi asia erikseen, sitä en hyväksyisi. Mies on kyllä muuten olut luotettava koko suhteen ajan.

        Miten miehesi suhtautuu nykyisin tuohon, ettei teidän seksuaaliset halut kohtaa? Eihän seksi ole pelkkää yhdyntää. Mulle ainakin tuo hyvän mielen nähdä miehen nauttivan esim. suuseksistä, vaikka itsellä ei tee mieli. Haluan kuitenkin pitää mieheni tyytyväisenä ja kyllä ne omatkin himot siinä yleensä herää kun vaan käy hommiin.
        Ymmärrän hyvin, ettei pitkästä liitosta niin vaan lähdetä eikä tarvitsekkaan. Kunhan vaan molemmat tietää, mikä on homman nimi. Ja molemmat haluaa olla toisen luottamuksen arvoisia. Mun eksäni ei halunnut olla vaan vieraissa kävi kun mua ei seksi aina napannut. Minä ehdottomana ihmisenä halusin eron ja oli kova itsetutkiskelun paikka. Mikä mussa itsessäni oli pielessä, etten halunnut seksiä.

        Onneksi ne halut on nykyisen kanssa löytyneet ja jos vähän uinuvat, heräävät kyllä kun vaan käy asiaan :).


      • miksei_näinkin
        mitässitmeinasit kirjoitti:

        Miten miehesi suhtautuu nykyisin tuohon, ettei teidän seksuaaliset halut kohtaa? Eihän seksi ole pelkkää yhdyntää. Mulle ainakin tuo hyvän mielen nähdä miehen nauttivan esim. suuseksistä, vaikka itsellä ei tee mieli. Haluan kuitenkin pitää mieheni tyytyväisenä ja kyllä ne omatkin himot siinä yleensä herää kun vaan käy hommiin.
        Ymmärrän hyvin, ettei pitkästä liitosta niin vaan lähdetä eikä tarvitsekkaan. Kunhan vaan molemmat tietää, mikä on homman nimi. Ja molemmat haluaa olla toisen luottamuksen arvoisia. Mun eksäni ei halunnut olla vaan vieraissa kävi kun mua ei seksi aina napannut. Minä ehdottomana ihmisenä halusin eron ja oli kova itsetutkiskelun paikka. Mikä mussa itsessäni oli pielessä, etten halunnut seksiä.

        Onneksi ne halut on nykyisen kanssa löytyneet ja jos vähän uinuvat, heräävät kyllä kun vaan käy asiaan :).

        Ei ole seksi pelkkää yhdyntää. ongelmaa myös siinä että minä annan kyllä mieheni nuolla jos haluaa mutta itse en ole halunut enää vuosiin ottaa mieheltäni suihin en tiedä mikä tuli, kädellä kyllä hieron välillä mutta mies väittää ettei oikein tykkää joten sekin jäänyt. Seksiin saisi jotain piristävää tulla, aikoinaan olikin mukavaa. Nyt vain tuntuu ettei oikein seksikään nappaa ja se on huono kun miettii että miten mies jaksaa odottaa ja on kyllä huomannut joskus kun on sextailtu etten ole oikein ollut hommassa mukana ja siihen se yhdyntä tyssää miehelläkin kun into lopahtaa. Minä en taas halaua miellyttää toista vaan sen takia että mies olis tyytyväinen ja riskinsä siinäkin. Eikä ole mies enää kimpussani ollut, olen saanut rauhassa olla ja sekin mietityttää. Ja sitten kun mulla joskus ne halut sattuu esiin tulemaan niin miehellä on jotain kiireellistä niin siinähän se sitten taas on tai lapsi kotona eikä voi.


      • hankalahomma
        miksei_näinkin kirjoitti:

        Ei ole seksi pelkkää yhdyntää. ongelmaa myös siinä että minä annan kyllä mieheni nuolla jos haluaa mutta itse en ole halunut enää vuosiin ottaa mieheltäni suihin en tiedä mikä tuli, kädellä kyllä hieron välillä mutta mies väittää ettei oikein tykkää joten sekin jäänyt. Seksiin saisi jotain piristävää tulla, aikoinaan olikin mukavaa. Nyt vain tuntuu ettei oikein seksikään nappaa ja se on huono kun miettii että miten mies jaksaa odottaa ja on kyllä huomannut joskus kun on sextailtu etten ole oikein ollut hommassa mukana ja siihen se yhdyntä tyssää miehelläkin kun into lopahtaa. Minä en taas halaua miellyttää toista vaan sen takia että mies olis tyytyväinen ja riskinsä siinäkin. Eikä ole mies enää kimpussani ollut, olen saanut rauhassa olla ja sekin mietityttää. Ja sitten kun mulla joskus ne halut sattuu esiin tulemaan niin miehellä on jotain kiireellistä niin siinähän se sitten taas on tai lapsi kotona eikä voi.

        Arki on tainnut tappaa teidän välisen seksin. Ja lopullisen iskun sille on antanut varmasti miehesi pettäminen. Miksi sinusta on vaikeaa ajatella, että antaisit miehelle luvan tyydyttää seksin tarpeensa muualla? Mitä yhtään miehiä tunnen, seksinpuute ajaa taas vieraisiin ajan oloon. Se on luonnollinen tarve ja itse ajattelen, että on myös eräänlaista pettämistä parisuhteessa kieltää se toiseltakin kun itseä ei huvita.
        Kenenkää ei tarvitse vastentahtoisesti tai toista miellyttääkseen seksiä harrastaa. Parisuhteessa pitää pystyä puhumaan vaikeistakin asioista. Teidän pitäisi yhdessä miettiä, miten piristäisitte seksielämäänne jos se on ainoa syy, miksi mies on vieraissa käynyt. Eihän sitä neljän seinän sisällä tarvitse harrastaa ja mitä lapsi kotona haittaa? Sulkeudutte omaan makkariinne hiljaa kuhertelemaan...


      • miksei_näinkin
        hankalahomma kirjoitti:

        Arki on tainnut tappaa teidän välisen seksin. Ja lopullisen iskun sille on antanut varmasti miehesi pettäminen. Miksi sinusta on vaikeaa ajatella, että antaisit miehelle luvan tyydyttää seksin tarpeensa muualla? Mitä yhtään miehiä tunnen, seksinpuute ajaa taas vieraisiin ajan oloon. Se on luonnollinen tarve ja itse ajattelen, että on myös eräänlaista pettämistä parisuhteessa kieltää se toiseltakin kun itseä ei huvita.
        Kenenkää ei tarvitse vastentahtoisesti tai toista miellyttääkseen seksiä harrastaa. Parisuhteessa pitää pystyä puhumaan vaikeistakin asioista. Teidän pitäisi yhdessä miettiä, miten piristäisitte seksielämäänne jos se on ainoa syy, miksi mies on vieraissa käynyt. Eihän sitä neljän seinän sisällä tarvitse harrastaa ja mitä lapsi kotona haittaa? Sulkeudutte omaan makkariinne hiljaa kuhertelemaan...

        Ei vain ole mun juttuni että antaisin miehelleni luvan harrastaa seksiä muiden kanssa varsinkin jos vähänkin tuttu nainen olisi kyseessä.niin olisi nolo kuulla että miehes on pannut mua. Asioista on keskusteltu ja mieheni on sanonut että haluaa enemmän mun siinä pitäis vastaan tulla ja kyse ei siitä että en olis saanut seksistä nautintoa. Kyllä mä olen omani saanut ja sellaista seksiä mitä olen halunnut. Kerran on käynyt niin että mies oli päälläni ja touhu täydessä käynnissä kun lapsi kävi vessassa ja kuuli varmasti äänet ja ehkä näkikin kun makkarin ovi raollaan, oli nolo olo ja huomasin aamulla sen ilmeen että jälkikasvuakin nolotti kun näki vanhemmat sextailemassa.


      • Y6jl7
        mitässitmeinasit kirjoitti:

        Miten miehesi suhtautuu nykyisin tuohon, ettei teidän seksuaaliset halut kohtaa? Eihän seksi ole pelkkää yhdyntää. Mulle ainakin tuo hyvän mielen nähdä miehen nauttivan esim. suuseksistä, vaikka itsellä ei tee mieli. Haluan kuitenkin pitää mieheni tyytyväisenä ja kyllä ne omatkin himot siinä yleensä herää kun vaan käy hommiin.
        Ymmärrän hyvin, ettei pitkästä liitosta niin vaan lähdetä eikä tarvitsekkaan. Kunhan vaan molemmat tietää, mikä on homman nimi. Ja molemmat haluaa olla toisen luottamuksen arvoisia. Mun eksäni ei halunnut olla vaan vieraissa kävi kun mua ei seksi aina napannut. Minä ehdottomana ihmisenä halusin eron ja oli kova itsetutkiskelun paikka. Mikä mussa itsessäni oli pielessä, etten halunnut seksiä.

        Onneksi ne halut on nykyisen kanssa löytyneet ja jos vähän uinuvat, heräävät kyllä kun vaan käy asiaan :).

        Siis annat suuseksiä vaikkei itse tee mieli yhtään mutta haluat pitää miehen tyytyväisenä?
        Kyllä on hyvät olot miehellä, ilmainen huora kotona yksityiskäytössä!


      • mitässitmeinasit
        Y6jl7 kirjoitti:

        Siis annat suuseksiä vaikkei itse tee mieli yhtään mutta haluat pitää miehen tyytyväisenä?
        Kyllä on hyvät olot miehellä, ilmainen huora kotona yksityiskäytössä!

        Ymmärsit väärin. Annan suuseksiä, koska tykkään antaa sitä vaikka itseäni ei panettaisi yhtään. Miehen nautinto on ihanaa nähdä ja saa mutkin syttymään. Jos se tekee musta huoran niin voi voi.


      • tanjatäällä
        Y6jl7 kirjoitti:

        Siis annat suuseksiä vaikkei itse tee mieli yhtään mutta haluat pitää miehen tyytyväisenä?
        Kyllä on hyvät olot miehellä, ilmainen huora kotona yksityiskäytössä!

        On typerää kutsua naista huoraksi jos haluaa antaa miehelleen suuseksiä jos ei halua yhfdyntää. Minäkin olen imenyt miestäni kun itseä ei ole panettanut ja mies haluaa ei siinä mitään outoa ole eikä ole kyse miellyttämisestä.


    • pimeydentie

      Pettäjä mies nöyryttää myös muutenkin,kuin seksin kautta. Mies voi halveksiin myös henkisesti,jopa hyväksi käytöllä häikäilemättömästi.
      Esim.1 Siten,et mies lainaa naisen autoa omiin menoihin ja silloin iskee mieheen pikkupiru,jolloin tahallaan ajaa autoa siten,että auto särkyy. Kuten pienellä vaihteella ajamalla niin lujaa kuin pääsee. Esim. 2 Rikkoo naisen esineitä salaa tai viee niitä roskiin,kun toinen luulee,että tavaroita häviää ja vahinkoja sattuu. Esim. 3 Mies lahjoo lapsia manipuloimalla ja uskotelee toisen olevan se paha,jota toinen ei tiedä. Joten lapsi uskoo asian olevan niin. Tälläisiä asioita on niin paljon,että se on loputon suo.
      Joka voi musertaa toisen ihmisarvon lopullisesti,varsinkin henkinen väkivalta joka on jatkunut vuosi kausia,kunnes toinen nääntyy uupumiseen asti ja usein siihen sisältää henkinen uhkailu,josta on vaikeata päästä yksin pois.
      Koska toinen on niin nujerrettu,että ei välttämättä ole voimia lähteä pois tilanteesta.
      Tälläinen henkinen väkivalta aiheuttaa toisessa niin alemmuuden tunteen ja pelkoa,että se lamauttaa toista täysin.
      Tälläinen voi aihettaa,jopa toiselle toimia esim. työelämässä,joka myös aihettaa usein talollisia ongelmia tai toimentulo heikentymistä pysyvästi.
      Toki tälläisia naisiakin on,että se ei katso sukupuoleen. Mutta harvemmin naisella on sellaiset voimat,että parjää fyysisti miehelle.
      Tälläiset pettävät,nöyryttävät,yms. ihmiset ovat erittäin epävakaita itsensä kanssa ja vaaraksi muille.
      Ja tälläistä henkistä väkivalta on vaikeata todistaa mitenkään. Kuitenkin se on jopa pahempaa,joka ei näy muuten,kuin henkisellä oireilulla.
      Vaikka eletään jo 2017 lukua niin silti ei ole henkiselle väkivallalle mitään lakia.
      Siksipä se on erittäin helppo keinoa nujertaa toisen ihmisen ja tarttua tälläiseen tekoon,kun ei nähdä muuta keinoa asioihin. Toiminta on älyllisesti heikon ihmisen merkki ja että äly vajaa.

    • komsiikomsaataieijoo

      Kun pettäminen tuli ilmi 4 vuotta sitten, tajusin sillä sekunnilla, että en minä voi miestäni kontrolloida enkä vahtia, jos hän pettää, joko hyväksyn tapahtuneen ja annan anteeksi, tai en hyväksy ja eroan.
      Mietin 2 päivää ja laitoin avioerohakemuksen menemään ja näin yksinkertaisesti meidän vuosikymmeniä kestänyt avioliitto sitten päättyi. Yhdessä itkettiin ja yhdessä pakattiin tavarat sinun minun kasoihin. Aikuisten lasten mielestä se oli liian kova rangaistus isälle yhdestä virheestä, mutta tunnen sen verran hyvin itseni, tiesin etten pysty antamaan anteeksi toisen kanssa naimista, eikä minusta ollut yhdessä elämään kuin sisko ja veli ja eri sängyssä nukkumaan jos saman katon alla asutaan.
      Mieheni olisi jatkanut yhdessä ehdoilla millä hyvänsä, mutta en minä pystynyt.

      Ei minun elämäni ole yhtään sen parempaa, mutta ei huonompaakaan kuin avioliitossa ollessa. Tunteita on yhä miestä kohtaan, mutta toisaalta taas ei ole.
      En ole uutta katsellut, enkä taida katsellakaan, ei vaan jotenkin nappaa yhtään eikä ole tuntunut siltä, että joku pitäisi olla. Pelkkä ajatuskin seurustelusta tuntuu yhä hyvin vieraalta, en jaksa enää opetella uutta ihmistä, enkä välitä uusista kiemuroista, sinun ja minun lapsista ja sukulaisista. Ei ole halua sellaiseen enää.

      Ex haluaa yhä että olisimme yhdessä, näillä näkymin en ole siihen valmis, mutta eihän sitä tiedä, mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Ollaan nähty nykyään aika usein ja meillä on mukavaa yhdessä, mutta ei mitään seksuaalista kanssakäymistä. Kynnys seksisuhteen uudelleen aloittamiseen on minulle liian iso.

      • EHDOTONEI

        Samoin kävi minulle,että mies petti koko suhteemme ajan minkä ehti.
        En siedä sellaisia jotka pettää. Kun asiasta on nyt niin kauan aikaa niin nyt näen miten paljon on samanlaista juttuja,että ei enää parisuhde kiemuroita,joten en edes laske toista lähelläni.
        Ja aina olen sanonut aikaisemmin,että kenenkään ei ole pakko olla minun kanssa,jos asia on niin,että jokainen on vapaa lähtemään toisen matkaan.
        Tarkoitan sitä,että ei tarvitse myöskään pitää "varaventtilinäkään".
        Et opin läksyni,että petturi ei muutu koskaan,kuten alkoholisti on aina alkoholisti,vaikka olisi lopettanut juomisen.


    • tohvelit.naulaan

      Toivottavasti petetyiksi tulleet miehetkin olisivat sen verran "miehiä", että antaisivat välittömästi kenkää pettäjäakalle. Pahoin pelkään, että nykyinen suomimies nielee itkunsa ja hammasta purren menee kossupullon luo ja jatkaa surkeaa elämäänsä.

      • jdjdj

        En ole sortunut juomaan naiseni pettämisten jälkeen, kenkää olisin antanut jos elämäntilanne olis ollut toisen lainen vaan siloinpa oli hankala tilanne nyt ei mutta on jäänyt muijan pettämisetkin väliin.


    • askalfd

      Toipuminen alkoi siitä, kun muutin omaan asuntoon ja ryhdyin elämään omaa elämääni. Päästin irti menneestä ja aloin tehdä itselleni tärkeitä asioita. Ei se helppoa ollut, mutta onnistui.

    • eukonkantoa

      Tutttu petetty vaimo maksatti yrittäjä-miehellään ulkomaanmatkoja. Hymyilee vain kakkosille,seksi tosin loppui

    • miehelläkin_tunteet

      Pitäiskös kysyy et miten miehet on selvinneet kun nainen pettää. Voin sanoa että henk. koht. kokemukset ei ole kovin mukavia, vaikka avovaimoni oli nuori ja humalassa silti se kirpaisee kun antaa vieraalle pillua ei se siitä iästä ole kiinni, aivan sama minkä ikäinen. Toinen kerta ei ollut enää vahinko vaan tietoinen teko vaikka eka kerta oliskin ollut vähän "vahinko". Luottamus ei ole oikein palannut mutta yhdessä on päätetty jatkaa ja nyt nainen valittaa kun haluan käydä ulkona ei kaan vaan oma moka ole alkanyt jäytää mielessä että voisko se mieskin tehdä saman ja voin kertoo että paikkoja on ollut en kerro olenko tehnyt mitään. Sanotaan että mies on tyytyväinen kun saa pussinsa tyhkäksi kuten avovaimokin aina totesi seksin jälkeen, voin todeta että seksi on paljon muutakin mulle kuin pussien tyhjennys.

      • 62100

        Olen mies 45v ja oltiin 25v yhdesssä,avopuolisollani sitten kesällä paljastui suhde , ukkomieheen joka tosin,sitte jätti avopuolisoni.Oli kuulemma niiii hyvä keskustelija jonka kanssa pystyi ,keskustelemaan henkevästi.Kuinkahan vaan olis keskustelut 25v jälkeen ?No äijä pani puolisoani kai muutaman kerran ja palas perheensä luokse,no meille tuli ero.Itsellä tunteet vaihtelee , illat ja viikonloput yksin on todella ahdistavia,joku toinen päivä vähä paree , mut sitte iskee masennus ja suru.Varsinkin kun lapset lähtee sunnuntaina ja kun tietää jäävänsä yksin .


      • eiperusteluja
        62100 kirjoitti:

        Olen mies 45v ja oltiin 25v yhdesssä,avopuolisollani sitten kesällä paljastui suhde , ukkomieheen joka tosin,sitte jätti avopuolisoni.Oli kuulemma niiii hyvä keskustelija jonka kanssa pystyi ,keskustelemaan henkevästi.Kuinkahan vaan olis keskustelut 25v jälkeen ?No äijä pani puolisoani kai muutaman kerran ja palas perheensä luokse,no meille tuli ero.Itsellä tunteet vaihtelee , illat ja viikonloput yksin on todella ahdistavia,joku toinen päivä vähä paree , mut sitte iskee masennus ja suru.Varsinkin kun lapset lähtee sunnuntaina ja kun tietää jäävänsä yksin .

        Naiset saa usein oman pettämisensä käännettyä miehen syyksi, kuten meilläkin kävi. Kiva kuulla että mun vika kun antoi pillua vieraalle.


      • 62100

        Juuri näin se meilläkin meni , ihmisellä on suu jolla voi puhua,mksi aijoissa ei sanota jos jompikumpi ei tyytyväinen.No minähän se syyllinen avopuolison rakkaus suhteeseen ,ainakin hänen ja hänen lähipiirin mukaan ,


      • voimeitänaisia
        eiperusteluja kirjoitti:

        Naiset saa usein oman pettämisensä käännettyä miehen syyksi, kuten meilläkin kävi. Kiva kuulla että mun vika kun antoi pillua vieraalle.

        Tuo se on meidän naisten perisynti. Kun nainen pettää, vika on miehessä ja kun mies pettää vika on miehessä. Mä itse uskallan kyllä tunnustaa, että petin kun ihan itse halusin. Eks-mieheni vika se ei ollut missään tapauksessa.
        Pettäminen ei ole koskaan toisen syy. Mikään tilanne parisuhteessa ei oikeuta siihen. Tuohan on pään työntämistä pensaaseen uskotella itselleen ja ystävilleen, että muka puoliso on syyllinen pettämiseen.
        Pettäjillä on ongelmia oman itsensä kanssa. Meille ei vaan mikään riitä. Mä pysyttelen nyt yksikseni, koska tiedän oman pahan puoleni. Saatan pettää tai sitten en. Edellinen suhde kesti 20 v ennenkuin petin mutta riski on aina olemassa.


      • Eläköönelämä

        Älä ota riskejä. Älä istu koskaan tuoli voi kaatua. Kirjoititko läpällä?


      • virheentein
        voimeitänaisia kirjoitti:

        Tuo se on meidän naisten perisynti. Kun nainen pettää, vika on miehessä ja kun mies pettää vika on miehessä. Mä itse uskallan kyllä tunnustaa, että petin kun ihan itse halusin. Eks-mieheni vika se ei ollut missään tapauksessa.
        Pettäminen ei ole koskaan toisen syy. Mikään tilanne parisuhteessa ei oikeuta siihen. Tuohan on pään työntämistä pensaaseen uskotella itselleen ja ystävilleen, että muka puoliso on syyllinen pettämiseen.
        Pettäjillä on ongelmia oman itsensä kanssa. Meille ei vaan mikään riitä. Mä pysyttelen nyt yksikseni, koska tiedän oman pahan puoleni. Saatan pettää tai sitten en. Edellinen suhde kesti 20 v ennenkuin petin mutta riski on aina olemassa.

        Kova pala on tunnustaa naisena mutta minä tein saman miehelleni. Oli monta hyvää vuotta mutta joku vain tuli kun menin petiin vieraan kanssa. Ei sille perusteluja ollut mutta oman päänupin sisällä perustelin asiaa että mies on syyllinen kun suhde oli vähän hengetön sillä hetkellä. Siinä sitten asian paljastuttua ei ollut kivaa katsella miehen ilmettä. Pettymys tietty mua kohtaan ja asia että uskollisuutta toitottanut nainen (avopuoliso) petti. Siinä nukuttiin tapauksen jälkeen eri huoneissa ja yhteishenki poissa. Koitettiin mennä eteenpäin päivä kerrallaan mutta jälkeenpäin kun olen ollut lähdössä ulos kavereiden kanssa niin kyllä mieheni katseista vieläkin huomaa epäilyksen.


      • voimeitänaisia
        Eläköönelämä kirjoitti:

        Älä ota riskejä. Älä istu koskaan tuoli voi kaatua. Kirjoititko läpällä?

        Totta toinen puoli. Parempihan se on itselle kun myöntää ettei välttämättä pysy uskollisena. Ja tietysti parasta, jos sille toisellekin sen myöntää. Ei vaan ole vielä tullut miestä vastaan, joka hyväksyisi tuon piirteen minussa. Kysynyt olen :D.


    • lnhmju

      Mies petti ensi ja monen kanssa. Kehtaa vielä muistella minun yhtä juttua jossa ei ollut edes pettämisestä kyse. Voi v....

    • God_Bless

      Minä selviän aina henkisesti mieheni pettämisestä tosi hyvin.

      Ne näppylät, tippurit, klamydiat ja erityisesti herpppes genitaalialueella ja anaalissa ovat alituinen riesa. Nistä selviäminen on pidempikestoista ja elämää hankaloittavaa, mutta samalla tekevät elämästä jotenkin kutkuttavamman.

      • hyikunoksettavaa

        Varmasti tekevät elämästä ihan kirjaimellisesti kutkuttavamman. Siis onko sun miehesi niin vastuuton, ettei käytä kondomia kun vieraita panee? Levittää tauteja ympäriinsä ihan tietoisesti. Hirvittävä äijä. Et kai sä enää harrasta hänen kanssaan seksiä?


      • luonnollisesti4
        hyikunoksettavaa kirjoitti:

        Varmasti tekevät elämästä ihan kirjaimellisesti kutkuttavamman. Siis onko sun miehesi niin vastuuton, ettei käytä kondomia kun vieraita panee? Levittää tauteja ympäriinsä ihan tietoisesti. Hirvittävä äijä. Et kai sä enää harrasta hänen kanssaan seksiä?

        Kaikki naiset ei halua/vaadi kumia joten kyllähän mies sitten paljaalla vetelee.


      • terveys_ensin

        Kyllähän järkikin jo pitäis toimii ku tuntemattomia naisia panee, mullakin niitä touhuja ollut mut aina olen kumia pitänyt vaikka ei ole vaimokaan enää vuosiin halunnut mutta oman terveyden takia.


      • yksieikäytä
        terveys_ensin kirjoitti:

        Kyllähän järkikin jo pitäis toimii ku tuntemattomia naisia panee, mullakin niitä touhuja ollut mut aina olen kumia pitänyt vaikka ei ole vaimokaan enää vuosiin halunnut mutta oman terveyden takia.

        Käyttääkö taksikuskit,taksiyrittäjät kumia?


    • teoriaa

      Aina sanotaan, että mikään ei oikeuta pettämiseen.
      Mutta tosielämässä, kuinka moni on valmis heti eroamaan ennen kuin edes suutelee toista. Näin ei pettämistä tapahtuisi olisihan erottu ensin.

      Aina pettämisen takana ei ole mitään kriisiä vakisuhteessa. Sitten on taas niitä, joiden parisuhde ei ole hyvässä hapessa, ei ole ollut enää vuosiin. Eroa ei ole saatu silti aikaiseksi. Ehkä juuri silloin onkin niitä salasuhteita enemmän kuin kertahairahduksia. Sama salakumppani voi olla useita vuosiakin. En oikein usko, että vakisuhteen osapuolet eivät tietäisi että huonosti menee. Onko rohkeutta kohdata tosiasiat, se on se toinen juttu.

      Ei kai pettäminen oikeus ole, mutta elävässä elämässä sitä tapahtuu.
      Ihmisillä on paljon tietoa ja teorioita, mutta ihmissuhteissa lopulta kaikki voi mennä ihan eri reittiä.

      • kaikenlaistarohkeutta

        Rohkeutta on myös olla suhteessa, jossa on uskottomuutta ollut. Ei aina se eri reitti eli ero ole rohkeutta. Rohkeuden määrä riippuu siitä, miten juuri he kaksi parisuhteessa olevaa on asiansa käsitellyt.


      • enemmänrohkeutta
        kaikenlaistarohkeutta kirjoitti:

        Rohkeutta on myös olla suhteessa, jossa on uskottomuutta ollut. Ei aina se eri reitti eli ero ole rohkeutta. Rohkeuden määrä riippuu siitä, miten juuri he kaksi parisuhteessa olevaa on asiansa käsitellyt.

        Enemmän rohkeuttahan se vaatii jatkaa suhdetta pettämisen jälkeen. Molemminpuolista halua ja kykyä keskustella asiat selväksi. Myös miettiä, mitä sitten jos toinen pettää uudestaan, miten silloin toimii.
        Luottamuksen takaisin saaminen on se vaikein asia jos yhdessä aikoo jatkaa. Se vaatii pettäjältä paljon. Hänen pitää osoittaa sanoin ja teoin olevansa jatkossa luottamuksen arvoinen. Mä mietin usein, että miten pettäjä saa itsensä uskolliseksi jos on vaikka vuosia pettänyt ja sitten vasta käry käy? Haihtuuko se halu pettää hänestä ilman ulkopuolista apua?


    • voimiamuille

      Aina haihdu ja jatkaa pettämistä, näin kävi minun suhteessa ja erosin lopulta, en vaan jaksanut enää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe