"kaverit" hylkäs

kaverithylkäs

Olen tällä hetkellä lukion ekalla oleva poika. Minulla oli lukion alussa aika vaikeaa löytää ryhmästäni kavereita, koska olen varsin ujo. Yritin ensin kaveerata ensin erään 5 viiden hengen kaveriporukan kanssa, mutta ei meillä vain synkannut. No sitten tutustuin yhden ryhmätyön yhteydessä yhteen toisen kaveriporukkaan. He olivat kaikki aluksi todella mukavia ja meillä synkkasi hyvin. Mutta muutaman kuukauden jälkeen meillä alko menee sukset ristiin yhden tyypin kanssa siinä porukassa. Häntä alkoi jokin minussa vain vituttamaan sitten kaikki alkoi kusta. viimiset pari kuukautta on ollut meillä yhtä riitelyä sen yhen tyypin kanssa. Lisäks se tyyppi on yrittänyt järjestelmällisesti syrjii mua siin porukassa. Ne toiset siin porukassa on yrittänyt tulla väliin ja ollaan yritetty selvitellä asiaa ties kuinka monta kertaa , mutta ei ne oo mihinkään johtanu. Muutama päivä sitten ne sitten päätti hylätä mut. Ne kaks muuta ei nyt ollut aktiivisesti mua hylkäämässä vaan yritti pitää mun puolii, mut nekin sit lopulta turhautu jatkuvaan riitelyyn ja mut hylättiin siit porukasta.

Mitä mun nyt pitäis oikeen tehä. En tiedä saanko enää uusia kavereita, kun kaikki kaveriporukat on ehtiny muodostuu jo ajat sitten. Tietty mua harmittaa et menetin myös ne kaks muuta siin porukassa, joiden kaa mul meni suht hyvin sen yhden tyypin takii.

8

393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjhkjhkhjk65

      Ei kuulosta, että sinulla olisi paljoa menetettävää. Olisiko aika rankaista tätä syrjijää?

    • keskenkoulunlopettanut

      Syrjijä on varmaan kaateellinen esim jos sull on vientii ja muijii en mä muuta keksi miks joku yhtäkkiä tekis tollee.

    • Usein valitettavasti kaveriporukalla ei ole yhteistä säveltä, vaikka siltä näyttää aluksi. Yksi tyyppi saattaa olla sinulle kateellinen, kun tulit mukaan porukkaan. Hän saattaa esim. luulla, että olet viemässä hänen paikkaansa porukassa.

      Uskon kyllä että löydät vielä monta hyvää kaveria!

    • Yksinäisiä löytyy aina. Etsi niiden joukosta uusia kavereita.

    • MstrFckr

      Ei sun tarvi tehdä mitään. Tee mitä haluat! Pelkästään aloituksen perusteella sulla on aivoissa löylyä ja sitä kautta mahdollisuus löytää oma varmuus. Mä en halua löpistä mitään "löydät vielä muita kavereita" koska se voi olla täyttä hattaraa yhtä hyvin kuin totta. Mutta Sinä voit tehdä siitä totta ja enemmänkin. Tän maailman kummallisuus on että sosiaalisesti valveilla olevat ja älykkäät herättävät muissa epävarmuutta ja hiljaijaiset/ujot mahdollisuuden kiusata eli olla itse parempi kuin"tuo". Jos ihminen on molempia niin se vetoaa toisaalta kiusaajiin potensiin 10, vaikuttaa itseensä potensiin 10. Mutta lohdullista että se mahdollistaa olla kiusaajiin verrattuna potensiin 1000.

      Suurinta osaa ihmistä lopulta vetää puoleensa positiiviset ominaisuudet, mutta nuorilla se on myös peliä uskaltaako esim vastustaa joukon vahvaa tai joukon kusipäätä. Silti se hyvä vetoaa 24h/7.

      Lukion eka voi olla ehkä vielä tuota yläastemenoa mutta muuttuu 2. luokalla viimeistään. Sinä et kuitenkaan odota sitä vaan teet omia asioita. Mikä sua kiinnostaa? Mee kursseille! Koulun ulkopuolisiin juttuihin ja harrastuksiin. Jos vähänkään nappaa niin kamppailulajeihin, näitä osa kritisoi eikä tajua että juuri niillä kusipäiden uhka loppuu kilttien ja hyvien päältä. Ei tarvi montaa kk treenata sopivaa lajia ja voi hengittää rennommin....Sulla on tie auki ja kaikki eessä! Anna palaa ja elä taivu väärän edessä. Ihmisen tykkää hyssytellä ja myssytellä, mutta mieluummin aidosti hyvä olo ja turvallinen...siihen ei tarvi vihaa tai väkivaltaa, päinvastoin. Kaverit vaikka muualla tuntemattomassa vaikuttaa suhun tietyllä tunnilla. Ja lukioon ei kuulu kiusaaminen tai kusipäät.

    • Keskitävoimavarasi

      näihin kahteen, jotka sinua puolustivat! Voithan tehdä heidän kanssaan asioita koulun ulkopuolella?

    • Moro!

      Ikävää, että näin on päässyt käymään. Voisit ottaa asian puheeksi heidän kahden kanssa jotka sinua puolustivat. Olisiko sinun mahdollista tavata heitä muuten kuin alkuperäisessä porukassa? Jos tilanne pahenee, kannattaa ottaa vaikka ryhmänohjaajaan yhteyttä, sillä hän osaa auttaa.

      Aurinkoista kevättä sinulle, toivoo Kaltsu ja Sampsa NettiSaapas.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe