Yhteisöpedagogin koulutus?????

eksynytopiskelija

Hellou!
Mä oon miettinyt hirveästi mihin sitä hakisi kouluun yhteishaussa ja törmäsin tällaiseen kuin Humanistinen Ammattikorkeakoulu ja yhteisöpedagogin koulutus. Onko jollain jotain kokemusta tästä? Mitä koulutus pitää sisällään? Minkälaiset pääsykokeet? ja onko työllistyminen koulun jälkeen hyvä?

3

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoomoilanen1

      siis mikä ihmeen yhteisöpedagogi? En oo koskaan kuullu

    • yhteisöpedagogi

      Itselläni on nyt pian vuosi takana yhteisöpedagogin opintoja Turun Humakissa!

      Hain yhteisöpedagogiksi, koska se tuntui kaiken kuulemani perusteella varsin virkistävältä ja mielenkiintoiselta ammatilta. Tein paljon selvitystyötä, ennen kuin uskalsin pistää sen ykkösekseni hakulomakkeessa. Minulle merkittävää tietoa oli etenkin korkea työllistymisprosentti (90%), sekä monipuolinen työkenttä. Tarjolla on siis eri työtä aina nuorisotyöstä järjestötyöhön esimerkiksi johtotehtävissä. YP:n työpaikka voi sen sijaan olla lähes missä tahansa! (koulut, nuorisotalot, järjestötilat tai vaikkapa vankila!). Hakeminen oli luultavasti tähänastisen elämäni paras päätös, enkä ole hetkekäkään katunut opintojen aloittamista.

      Pääsykokeet olivat melko rennot ainakin täällä Turussa. Hakijoita riitti, mutta järkevän jaottelun ansiosta ja hieman onnenkantamoisen saattelemana pääsin itse jo puolen päivän jälkeen lähtemään pois! (tietääkseni jotkut olivat olleet kokeissa iltapäivään asti). Itse kokeissa oli opiskeluvalmiutta mittaava kirjallinen osuus (essee aiheesta x) sekä ryhmähaastattelu, joka ainakin itseäni jännitti suuresti. Haastatteluun kannattaa ehdottomasti valmistautua olemalla oma itsensä, lukemalla huolellisesti tehtävänannon ja kuuntelemalla muita sekä esittämällä itse perusteltuja mielipiteitä. Kannattaa tutustua huolellisesti myös yhteisöpedagogin ammattiin ja tehtäväkenttään annetun materiaalin muodossa. Jännittämistä ei kannata pelätä, se on täysin normaalia ja kuuluu asiaan.

      Opiskelu sen sijaan on ollut mahtavaa! Meillä on erittäin pätevät lehtorit ja luennoitsijat. Kontaktiopetusta on lähes viisi päivää viikossa, ja oppiminen tapahtuu pitkälti tekemisen kautta. Työharjoittelua on luvassa paljon, joten jo ensimmäisen vuoden jälkeen olet verkostoitunut ja oppinut tekemään pedagogista työtä käytännössä!

    • peijjonen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1303
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe