Menestyvimmät harhaopit?

TärkeäRaamatullinenAsia

Mitkä ovat menestyvimmät harhaopit ja miksi?

38

405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi-usko

      Sunnuntai ja joulu. Molemmat ovat menestyneet ja syrjäyttäneet ne alkuperäiset: sapatin ja lehtimajan juhlan.

    • Nähtyon

      Islam ykkönen ja sitte nää pienemmät Amerikan uutuudet Jehovat, Mormoonit ja Adventistit

      • Nähtyon

        Ai niin miksi no siksi kun niillä on väärät profeetat.


      • 1234567---
        Nähtyon kirjoitti:

        Ai niin miksi no siksi kun niillä on väärät profeetat.

        On paljon vääriä profeettoja, jotka julistavat että sapatti kuulu enää Uudenliiton kristityille. Näin he sankoin joukoin johdattavat suuria ja pieniä suoraan pedon syliin.


      • sellaistahanse
        1234567--- kirjoitti:

        On paljon vääriä profeettoja, jotka julistavat että sapatti kuulu enää Uudenliiton kristityille. Näin he sankoin joukoin johdattavat suuria ja pieniä suoraan pedon syliin.

        Sapatin noudattamisen yleistyminen on kyllä muiden kuin adventistien julistuksen ansiota. Loppujen lopuksi, tulihan sapatinvietto adventisteillekin seitsemännen päivän baptisteilta. Alkuperäisintä ominta omaa adventeille on sitä edeltänyt 1844 seikkailu uudelleentulkintoineen, tutkivine tuomioineen jne.


    • omalehmä

      Miten niin harhaopit? Eivät kai johonkin oppiin uskovat pidä itseään harhaoppisina. Jonkin suunnan tai opin kannattajiin nähden ulkopuolisethan pitävät heitä harhaoppisina. Jos olisi olemassa jokin absoluuttisesti oikea oppi, johon muita oppeja voitaisiin verrata... ... mutta kun sellaista ei kerta kaikkiaan ole olemassa: ei ole edes maailmanlaajuista konsensusta siitä, mikä olisi oikea oppi.

      Jokaiselle on hänen itsensä omaksuma oppi se oikea mutta se on vain hänen ja hänen viiteryhmänsä näkemys, ei mikään yleispätevä tai maailmanlaajuinen.
      Oikeampi kysymys siis olisi, ""Mitkä ovat menestyvimmät opit ja miksi?"

      • RaamatussaON

        Raamatussa varoitetaan harhaopeista ja harhaoppisista (Jeesus) ja tätähän adventistit eivät ymmärrä.


      • yksmummu

        Evoluutioteoria-oppi. Sen tähden koska sillä perustelulla voi yrittää olla uskomatta Jumalan luoneen maailman..


      • Yksi-usko
        RaamatussaON kirjoitti:

        Raamatussa varoitetaan harhaopeista ja harhaoppisista (Jeesus) ja tätähän adventistit eivät ymmärrä.

        >>tätähän adventistit eivät ymmärrä>>

        Tai adventistit ymmärtävät enemmän kuin sinä?


      • Yksi-usko

        >>Jos olisi olemassa jokin absoluuttisesti oikea oppi, johon muita oppeja voitaisiin verrata... >>

        Uskovaiset kristityt ainakin tietävät, että Raamattu on juuri se oikea oppi, johon oppeja voidaan verrata.


      • hgfjfgkhk
        yksmummu kirjoitti:

        Evoluutioteoria-oppi. Sen tähden koska sillä perustelulla voi yrittää olla uskomatta Jumalan luoneen maailman..

        Kyllä. Evoluutioteoria taitaa olla pahin ja vaarallisin harhaoppi, todellinen saatanan uskonto.

        Ilmastonmuutosuskonto on myös haitallinen, mutta jää evoluutiohörhötykselle toiseksi. Muita: homotus, kommunismi, fasismi, islam, humanismi, globalismi.


    • Todellajärkevää

      Karta jehovantodistajia ja adventismia varoitettuasi heitä kahdesti sanotaan Raamatussa, näitä amerikkalaisia uususkontoja.

      • kämmekkä

        <<Karta jehovantodistajia ja adventismia varoitettuasi heitä kahdesti sanotaan Raamatussa, näitä amerikkalaisia uususkontoja. >>

        Vaikea niitä on karttaakaan, mikäli on sellaisten kanssa avioliitossa.


      • kysynpävaan

        Mikä on sellainen jota ei pitäisi karttaa ?


      • Yksi-usko

        Vaikea on myös karttaa adventisteja adventistien keskustelupalstalla...


      • Yksi-usko

        Todellajärkevää kirjoitti>> varoitettuasi heitä kahdesti >>

        Mistä varoittaisin adventisteja? Siitäkö, että he ovat kristikunnan Raamatunmukaisin kirkkokunta? Varoittaisitko adventisteja siitä, että he pyhittävät sapattia, jonka Jumala itse on omalla sormellaan kirjottanut ja käskenyt pyhittää?

        Perustele, mistä varoittaisit adventisteja?


      • omalehmä
        Yksi-usko kirjoitti:

        Todellajärkevää kirjoitti>> varoitettuasi heitä kahdesti >>

        Mistä varoittaisin adventisteja? Siitäkö, että he ovat kristikunnan Raamatunmukaisin kirkkokunta? Varoittaisitko adventisteja siitä, että he pyhittävät sapattia, jonka Jumala itse on omalla sormellaan kirjottanut ja käskenyt pyhittää?

        Perustele, mistä varoittaisit adventisteja?

        >>Mistä varoittaisin adventisteja? Siitäkö, että he ovat kristikunnan Raamatunmukaisin kirkkokunta? Varoittaisitko adventisteja siitä, että he pyhittävät sapattia, jonka Jumala itse on omalla sormellaan kirjottanut ja käskenyt pyhittää?>>

        No, miten olisi, jos varoittaisi heitä vaikka heidän oikeasta opistaan?

        Perustelu: Joh. 9:41


      • Yksi-usko kirjoitti:

        Todellajärkevää kirjoitti>> varoitettuasi heitä kahdesti >>

        Mistä varoittaisin adventisteja? Siitäkö, että he ovat kristikunnan Raamatunmukaisin kirkkokunta? Varoittaisitko adventisteja siitä, että he pyhittävät sapattia, jonka Jumala itse on omalla sormellaan kirjottanut ja käskenyt pyhittää?

        Perustele, mistä varoittaisit adventisteja?

        >>> Siitäkö, että he ovat kristikunnan Raamatunmukaisin kirkkokunta? >>>

        Ette te reppanat ole raamatullisin kuin vain omasta mielestänne. Muiden mielestä te olette harhaoppisia. Jos te olisitte muidenkin mielestä oikeaoppisia ja raamatullisia, niin ei tällä olisi kristillistä taikauskoa kuin vain adventtikirkko.


      • Yksi-usko
        omalehmä kirjoitti:

        >>Mistä varoittaisin adventisteja? Siitäkö, että he ovat kristikunnan Raamatunmukaisin kirkkokunta? Varoittaisitko adventisteja siitä, että he pyhittävät sapattia, jonka Jumala itse on omalla sormellaan kirjottanut ja käskenyt pyhittää?>>

        No, miten olisi, jos varoittaisi heitä vaikka heidän oikeasta opistaan?

        Perustelu: Joh. 9:41

        >>No, miten olisi, jos varoittaisi heitä vaikka heidän oikeasta opistaan?>>

        Adventistit opettavat täysin Raamatun mukaisesti. Perustelusi oli aika erikoinen. Joh. 9:41: Jeesus syyttää fariseuksia siitä, että he eivät usko Jeesukseen. Adventistit uskovat Jeesukseen Messiaaseen, niin kuin parannettu: "Minä uskon, Herra", mies sanoi ja lankesi maahan hänen eteensä. " Joh. 9:38.

        "Jeesus sanoi: "Minä olen tullut tähän maailmaan pannakseni toimeen tuomion: sokeat saavat näkönsä ja näkevistä tulee sokeita."Joh. 9:39. Sokeutta on monen laista, myös sellaista niin kuin "omalehmällä", sokeutta näkemään omat virheensä. Välillä kun moitit ja tuomitset adventisteja ja adventtikirkkoa, niin muistelepa mitä Jeesus sanoi toisten tuomitsemisesta. Kysynkin sinulta: kuka on sokea?

        Joh. 9:41
        "Jeesus vastasi: "Jos olisitte sokeita, teitä ei syytettäisi synnistä, mutta te väitätte näkevänne, ja sen tähden synti pysyy teissä." "


      • Yksi-usko
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Siitäkö, että he ovat kristikunnan Raamatunmukaisin kirkkokunta? >>>

        Ette te reppanat ole raamatullisin kuin vain omasta mielestänne. Muiden mielestä te olette harhaoppisia. Jos te olisitte muidenkin mielestä oikeaoppisia ja raamatullisia, niin ei tällä olisi kristillistä taikauskoa kuin vain adventtikirkko.

        >>Ette te reppanat ole raamatullisin kuin vain omasta mielestänne. Muiden mielestä te olette harhaoppisia. Jos te olisitte muidenkin mielestä oikeaoppisia ja raamatullisia, niin ei tällä olisi kristillistä taikauskoa kuin vain adventtikirkko.>>

        Adventtikirkko on Raamatunmukaisin, se on selvää. Harhaoppi-nimeä viljelevät eniten ne, jotka ovat harhaoppisia. Sen vuoksi tuota nimeä harvoin kuulee adventtikirkossa. Itse asiassa, en ole sitä kuullut siinä mielessä, että joku olisi jostain sanonut, että joku on harhaoppinen. Adventistien ei tarvitse viljellä tuollaisia toisia helventavia nimiä eikä neuvoa toisia sisaria ja veljiään, että ketä voi kuunnella ja ketä ei. Jokainen adventisti tietää kuka puhuu totta ja kuka valhetta, koska adventistit lukevat Raamattua.


      • kysynvaanmä
        Yksi-usko kirjoitti:

        >>Ette te reppanat ole raamatullisin kuin vain omasta mielestänne. Muiden mielestä te olette harhaoppisia. Jos te olisitte muidenkin mielestä oikeaoppisia ja raamatullisia, niin ei tällä olisi kristillistä taikauskoa kuin vain adventtikirkko.>>

        Adventtikirkko on Raamatunmukaisin, se on selvää. Harhaoppi-nimeä viljelevät eniten ne, jotka ovat harhaoppisia. Sen vuoksi tuota nimeä harvoin kuulee adventtikirkossa. Itse asiassa, en ole sitä kuullut siinä mielessä, että joku olisi jostain sanonut, että joku on harhaoppinen. Adventistien ei tarvitse viljellä tuollaisia toisia helventavia nimiä eikä neuvoa toisia sisaria ja veljiään, että ketä voi kuunnella ja ketä ei. Jokainen adventisti tietää kuka puhuu totta ja kuka valhetta, koska adventistit lukevat Raamattua.

        eikös katoliset ja siitä periytyvät ja sunnuntai lepopäivää viettävät muka ole juuri adventistien mielestä harhaoppisia ?


      • omalehmä
        Yksi-usko kirjoitti:

        >>No, miten olisi, jos varoittaisi heitä vaikka heidän oikeasta opistaan?>>

        Adventistit opettavat täysin Raamatun mukaisesti. Perustelusi oli aika erikoinen. Joh. 9:41: Jeesus syyttää fariseuksia siitä, että he eivät usko Jeesukseen. Adventistit uskovat Jeesukseen Messiaaseen, niin kuin parannettu: "Minä uskon, Herra", mies sanoi ja lankesi maahan hänen eteensä. " Joh. 9:38.

        "Jeesus sanoi: "Minä olen tullut tähän maailmaan pannakseni toimeen tuomion: sokeat saavat näkönsä ja näkevistä tulee sokeita."Joh. 9:39. Sokeutta on monen laista, myös sellaista niin kuin "omalehmällä", sokeutta näkemään omat virheensä. Välillä kun moitit ja tuomitset adventisteja ja adventtikirkkoa, niin muistelepa mitä Jeesus sanoi toisten tuomitsemisesta. Kysynkin sinulta: kuka on sokea?

        Joh. 9:41
        "Jeesus vastasi: "Jos olisitte sokeita, teitä ei syytettäisi synnistä, mutta te väitätte näkevänne, ja sen tähden synti pysyy teissä." "

        "Yksi-usko" sanoo ja kysyy: >>"Jeesus sanoi: "Minä olen tullut tähän maailmaan pannakseni toimeen tuomion: sokeat saavat näkönsä ja näkevistä tulee sokeita."Joh. 9:39. Sokeutta on monen laista, myös sellaista niin kuin "omalehmällä", sokeutta näkemään omat virheensä. Välillä kun moitit ja tuomitset adventisteja ja adventtikirkkoa, niin muistelepa mitä Jeesus sanoi toisten tuomitsemisesta. Kysynkin sinulta: kuka on sokea?>>

        Myönnän kernaasti, että useimmissa asioissa itse olen enemmän "sokea" kuin näkevä sillä ääretön olevaisuus on täynnä myriadeja asioita, joista minulla ei ole harmainta aavistustakaan. Myöskin omien virheitteni näkeminen on minulle varsin työlästä ja usein vastenmielistä ja mieluummin painaisin ne itseltänikin piiloon kuin tunnustaisin sellaisten olemassaoloa.

        Mitä tulee adventtikirkon ja adventistien "tuomitsemiseeni", niin kait se lähtee oletuksesta, että adventistitkin oppeineen ovat vain ihmisiä ja aloittivat toisten, esim. roomalaiskatolilaisten, tuomitsemisen minua aikaisemmin koska adventtiliike syntyi meikäläistä aikaisemmin. Lisäksi on vielä joitain henkilökohtaisempia syitä mutta ennen kaikkea lienee syynä se, etten usko adventistien oppeihin.

        Totta kai on olemassa se "melko teoreettinen" mahdollisuus, että itse olen maailmankaikkeuden ainoa "sokea", enkä alkuunkaan ymmärrä minkä kanssa olen tekemisissä suhteessani itseni ulkopuoliseen maailmaan.


      • Eksyttäjäksikin_nimetty

        Voisitko purkaa tämän lauseesi helpommin ymmärrettävään muotoon? Tajunnanvirtana varmaankin aivan selkeätä, ei enää tuolla tavoin kirjattuna.

        Muutenkin Raamattusi vaikuttaa kovin äskettäin kirjoitetulta, tuntee jopa jehovantodistajat ja adventismin nimeltä...


      • Yksi-usko kirjoitti:

        >>Ette te reppanat ole raamatullisin kuin vain omasta mielestänne. Muiden mielestä te olette harhaoppisia. Jos te olisitte muidenkin mielestä oikeaoppisia ja raamatullisia, niin ei tällä olisi kristillistä taikauskoa kuin vain adventtikirkko.>>

        Adventtikirkko on Raamatunmukaisin, se on selvää. Harhaoppi-nimeä viljelevät eniten ne, jotka ovat harhaoppisia. Sen vuoksi tuota nimeä harvoin kuulee adventtikirkossa. Itse asiassa, en ole sitä kuullut siinä mielessä, että joku olisi jostain sanonut, että joku on harhaoppinen. Adventistien ei tarvitse viljellä tuollaisia toisia helventavia nimiä eikä neuvoa toisia sisaria ja veljiään, että ketä voi kuunnella ja ketä ei. Jokainen adventisti tietää kuka puhuu totta ja kuka valhetta, koska adventistit lukevat Raamattua.

        >>> Adventtikirkko on Raamatunmukaisin, se on selvää. >>>

        Vain omasta mielestänne. Kuten muutkin ovat omasta mielestään jeesuksenmukaisia, pyhyydenmukaisia, satujemukaisia ja silleen.

        Kaikkien muiden mielestä te olette harhaoppisia ja siksihän jumalasi antaa syntyä uusia harhaoppeja tänäkin päivänä ja monta, kun ei sitä reppanaa kiinnosta, mitä hänen nimissään tehdään, sanotaan ja opetetaan.

        Kun laitetaan kaksi taikauskoista samaan huoneeseen, niin ei mene kuin alle viisi sekuntia, niin toinen huomaa sen toisen olevan harhaoppinen ja toinen lähtee ulos ja perustaa uuden lahkon, oikean uskon mukaisen.

        Sehän on koko sinunkin taikauskosi olemassaolon salaisuus, eli jakaa ihmiset parempiin uskoviin ja huonompiin uskoviin, eli oikeaoppisiin ja harhaoppisiin.

        Harmi vain kun se teidän leikin päätuomari on piilossa, eikä puutu leikkiin ollenkaan, niin ei teitä enää ole kuin harhaoppisia, kun jokainen on vain itse omasta mielestään oikeassa ja kaikki muut väärässä.


      • Yksi-usko
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Adventtikirkko on Raamatunmukaisin, se on selvää. >>>

        Vain omasta mielestänne. Kuten muutkin ovat omasta mielestään jeesuksenmukaisia, pyhyydenmukaisia, satujemukaisia ja silleen.

        Kaikkien muiden mielestä te olette harhaoppisia ja siksihän jumalasi antaa syntyä uusia harhaoppeja tänäkin päivänä ja monta, kun ei sitä reppanaa kiinnosta, mitä hänen nimissään tehdään, sanotaan ja opetetaan.

        Kun laitetaan kaksi taikauskoista samaan huoneeseen, niin ei mene kuin alle viisi sekuntia, niin toinen huomaa sen toisen olevan harhaoppinen ja toinen lähtee ulos ja perustaa uuden lahkon, oikean uskon mukaisen.

        Sehän on koko sinunkin taikauskosi olemassaolon salaisuus, eli jakaa ihmiset parempiin uskoviin ja huonompiin uskoviin, eli oikeaoppisiin ja harhaoppisiin.

        Harmi vain kun se teidän leikin päätuomari on piilossa, eikä puutu leikkiin ollenkaan, niin ei teitä enää ole kuin harhaoppisia, kun jokainen on vain itse omasta mielestään oikeassa ja kaikki muut väärässä.

        >>Sehän on koko sinunkin taikauskosi olemassaolon salaisuus, eli jakaa ihmiset parempiin uskoviin ja huonompiin uskoviin, eli oikeaoppisiin ja harhaoppisiin.>>

        Ei nyt ihan niinkään. On vain yksi usko ja se on Jeesuksen usko.

        >>Harmi vain kun se teidän leikin päätuomari on piilossa, eikä puutu leikkiin ollenkaan, niin ei teitä enää ole kuin harhaoppisia, kun jokainen on vain itse omasta mielestään oikeassa ja kaikki muut väärässä. >>

        Älä hätäile. Eräänä päivänä, jota emme tiedä, Herramme Jeesus Kristus tulee takaisin Kunnian Kuninkaana ja Herrain Herrana. Se on varmaa, koska Pyhä Raamattu on sen ilmoittanut.

        Ilm. 22:20
        "20 Hän, joka todistaa tämän, sanoo: "Tämä on tosi, minä tulen pian." Aamen. Tule, Herra Jeesus!"

        http://raamattu.fi/1992/Ilm.22.html#o35


      • Yksi-usko
        omalehmä kirjoitti:

        "Yksi-usko" sanoo ja kysyy: >>"Jeesus sanoi: "Minä olen tullut tähän maailmaan pannakseni toimeen tuomion: sokeat saavat näkönsä ja näkevistä tulee sokeita."Joh. 9:39. Sokeutta on monen laista, myös sellaista niin kuin "omalehmällä", sokeutta näkemään omat virheensä. Välillä kun moitit ja tuomitset adventisteja ja adventtikirkkoa, niin muistelepa mitä Jeesus sanoi toisten tuomitsemisesta. Kysynkin sinulta: kuka on sokea?>>

        Myönnän kernaasti, että useimmissa asioissa itse olen enemmän "sokea" kuin näkevä sillä ääretön olevaisuus on täynnä myriadeja asioita, joista minulla ei ole harmainta aavistustakaan. Myöskin omien virheitteni näkeminen on minulle varsin työlästä ja usein vastenmielistä ja mieluummin painaisin ne itseltänikin piiloon kuin tunnustaisin sellaisten olemassaoloa.

        Mitä tulee adventtikirkon ja adventistien "tuomitsemiseeni", niin kait se lähtee oletuksesta, että adventistitkin oppeineen ovat vain ihmisiä ja aloittivat toisten, esim. roomalaiskatolilaisten, tuomitsemisen minua aikaisemmin koska adventtiliike syntyi meikäläistä aikaisemmin. Lisäksi on vielä joitain henkilökohtaisempia syitä mutta ennen kaikkea lienee syynä se, etten usko adventistien oppeihin.

        Totta kai on olemassa se "melko teoreettinen" mahdollisuus, että itse olen maailmankaikkeuden ainoa "sokea", enkä alkuunkaan ymmärrä minkä kanssa olen tekemisissä suhteessani itseni ulkopuoliseen maailmaan.

        >>roomalaiskatolilaisten, tuomitsemisen >>

        Adventistit eivät tuomitse roomalaiskatolisia uskovaisia vaan sen opin, jota paavi ja roomalaiskatolinen kirkko heille opettaa. Roomalaiskatoliset uskovat ovat tietämättään harhaanjohdettuja, eikä heitä sen vuoksi adventistit tuomitse. Adventistit opettavat, että roomalaiskatolisia uskovia pelastuu siinä missä adventistiuskoviakin.


      • omalehmä
        Yksi-usko kirjoitti:

        >>roomalaiskatolilaisten, tuomitsemisen >>

        Adventistit eivät tuomitse roomalaiskatolisia uskovaisia vaan sen opin, jota paavi ja roomalaiskatolinen kirkko heille opettaa. Roomalaiskatoliset uskovat ovat tietämättään harhaanjohdettuja, eikä heitä sen vuoksi adventistit tuomitse. Adventistit opettavat, että roomalaiskatolisia uskovia pelastuu siinä missä adventistiuskoviakin.

        >>Adventistit eivät tuomitse roomalaiskatolisia uskovaisia vaan sen opin, jota paavi ja roomalaiskatolinen kirkko heille opettaa>>

        Selvä! No, tuomitseeko meikäläinen sitten adventisteja vai sitä oppia, jota adventistit opettaa?
        Vaikka en olekaan roomalaiskatolilainen, kysyn mitä vikaa roomalaiskatolilaisten opissa on? Onhan se nyt yhtä hyvä, jollei parempikin oppi kuin adventtikirkolla eikä pyri muuttamaan aikoja eikä lakeja kuten adventistit: tällä tarkoitan adventistien vänkäystä lauantain tekemiseksi lepopäiväksi.


      • Yksi-usko
        kysynvaanmä kirjoitti:

        eikös katoliset ja siitä periytyvät ja sunnuntai lepopäivää viettävät muka ole juuri adventistien mielestä harhaoppisia ?

        >>eikös katoliset ja siitä periytyvät ja sunnuntai lepopäivää viettävät muka ole juuri adventistien mielestä harhaoppisia ? >>

        Adventistit eivät käytä sanaa "harhaoppinen". Adventistien mukaan vilpittömät katoliset uskovaiset ja vilpittömät sunnuntaita lepopäivänään viettävät uskovaiset pelastuvat siinä missä vilpittömät adventistiuskovaisetkin. Heitä on vain opetettu Raamatunvastaisesti, eivätkä he itse voi sille mitään. Jumala on se, joka tuomitsee meidät itse kunkin. Niin sinut kuin minutkin.

        Raamatussa Jumala käskyissään muistuttaa sapatin pyhittämisestä, koska Hän itse luomistyön päätteeksi lepäsi seitsemännen päivän ja pyhitti sen. Tätä Jumalan itsensä pyhittämää päivää ei kyllä ole soveliasta muuttaa.


      • Yksi-usko
        omalehmä kirjoitti:

        >>Adventistit eivät tuomitse roomalaiskatolisia uskovaisia vaan sen opin, jota paavi ja roomalaiskatolinen kirkko heille opettaa>>

        Selvä! No, tuomitseeko meikäläinen sitten adventisteja vai sitä oppia, jota adventistit opettaa?
        Vaikka en olekaan roomalaiskatolilainen, kysyn mitä vikaa roomalaiskatolilaisten opissa on? Onhan se nyt yhtä hyvä, jollei parempikin oppi kuin adventtikirkolla eikä pyri muuttamaan aikoja eikä lakeja kuten adventistit: tällä tarkoitan adventistien vänkäystä lauantain tekemiseksi lepopäiväksi.

        >>kysyn mitä vikaa roomalaiskatolilaisten opissa on? Onhan se nyt yhtä hyvä, jollei parempikin oppi kuin adventtikirkolla eikä pyri muuttamaan aikoja eikä lakeja kuten adventistit: tällä tarkoitan adventistien vänkäystä lauantain tekemiseksi lepopäiväksi. >>

        Tästä on keskusteltu ennenkin, jos muistat? Alan jo epäillä, ettei sinulla sittenkin olisi muistisairaus? Anteeksi, tuo kommenttini.

        Roomalaiskatolisessa opissa on paljon entistä pakanauskontoa ja vähän Raamattua. Siinä sen vika sitten onkin, että Raamattua on vain 'höysteeksi'. Juuri rooman kirkko on aikoinaan muuttanut lepopäivän sapatilta sunnuntaiksi. Seitsemännen päivän adventistit, seitsemännen päivän baptistit ja nykyään monet monet eri seurakuntiin kuuluvat sapatin pitäjät viettävät aitoa Raamatullista ja Jumalan itsensä pyhittämää lepopäivää. Sapatti selviää yhä useammalle nykyään, joten adventistit alkavat pian olemaan vähemmistönä sapatin pitäjien suhteen.


      • Yksi-usko kirjoitti:

        >>Sehän on koko sinunkin taikauskosi olemassaolon salaisuus, eli jakaa ihmiset parempiin uskoviin ja huonompiin uskoviin, eli oikeaoppisiin ja harhaoppisiin.>>

        Ei nyt ihan niinkään. On vain yksi usko ja se on Jeesuksen usko.

        >>Harmi vain kun se teidän leikin päätuomari on piilossa, eikä puutu leikkiin ollenkaan, niin ei teitä enää ole kuin harhaoppisia, kun jokainen on vain itse omasta mielestään oikeassa ja kaikki muut väärässä. >>

        Älä hätäile. Eräänä päivänä, jota emme tiedä, Herramme Jeesus Kristus tulee takaisin Kunnian Kuninkaana ja Herrain Herrana. Se on varmaa, koska Pyhä Raamattu on sen ilmoittanut.

        Ilm. 22:20
        "20 Hän, joka todistaa tämän, sanoo: "Tämä on tosi, minä tulen pian." Aamen. Tule, Herra Jeesus!"

        http://raamattu.fi/1992/Ilm.22.html#o35

        >>> Ei nyt ihan niinkään. On vain yksi usko ja se on Jeesuksen usko. >>>

        Höpsis. Näitä uskoja sinunkin taikauskossasi on tuhansia ja taas tuhansia. Jos pistetään 20 kristittyä samaan huoneeseen, niin siellä saadaan aikaan 20 riitaa jokaisesta uskon ykstyiskohdasta. Siksihän niitä lahkoja on tuhansia ja taas tuhansia, koska ette pääse mistään uskonasiasta samaan johtopäätökseen.

        >> Älä hätäile. Eräänä päivänä, jota emme tiedä, Herramme Jeesus Kristus tulee takaisin Kunnian Kuninkaana ja Herrain Herrana. Se on varmaa, koska Pyhä Raamattu on sen ilmoittanut. >>

        Höpsis. Jumalat pettävät aina ja se sinunkin pitäisi aikuisena oivaltaa, jos tutustut hieman taikauskosi historiaan.

        Sinun jumalasi ei saa koskaan piikkareita irti lähtötelineistä, koska jumalasi on vain narsististen ihmisten mielikuvituksen tuote. Myytit ja tarinat eivät ole totta, vaikka niihin joku pölvästi vielä tänä päivänä uskookin.

        >>> Ilm. 22:20
        "20 Hän, joka todistaa tämän, sanoo: "Tämä on tosi, minä tulen pian." >>

        Juu, tuo on sanottu 2000 vuotta sitten. Minä tulen pian. Jeesuksen pikainen paluu on pelkkä helvetin huono vitsi.


      • omalehmä
        Yksi-usko kirjoitti:

        >>kysyn mitä vikaa roomalaiskatolilaisten opissa on? Onhan se nyt yhtä hyvä, jollei parempikin oppi kuin adventtikirkolla eikä pyri muuttamaan aikoja eikä lakeja kuten adventistit: tällä tarkoitan adventistien vänkäystä lauantain tekemiseksi lepopäiväksi. >>

        Tästä on keskusteltu ennenkin, jos muistat? Alan jo epäillä, ettei sinulla sittenkin olisi muistisairaus? Anteeksi, tuo kommenttini.

        Roomalaiskatolisessa opissa on paljon entistä pakanauskontoa ja vähän Raamattua. Siinä sen vika sitten onkin, että Raamattua on vain 'höysteeksi'. Juuri rooman kirkko on aikoinaan muuttanut lepopäivän sapatilta sunnuntaiksi. Seitsemännen päivän adventistit, seitsemännen päivän baptistit ja nykyään monet monet eri seurakuntiin kuuluvat sapatin pitäjät viettävät aitoa Raamatullista ja Jumalan itsensä pyhittämää lepopäivää. Sapatti selviää yhä useammalle nykyään, joten adventistit alkavat pian olemaan vähemmistönä sapatin pitäjien suhteen.

        >>Tästä on keskusteltu ennenkin, jos muistat? Alan jo epäillä, ettei sinulla sittenkin olisi muistisairaus? Anteeksi, tuo kommenttini.>>

        Ei mitään syytä anteeksi pyyntöön, "Yksi-Usko"-hyvä. Saattaahan meikäläisellä toki ollakin piilevä muistisairaus mutta olipa sellaista tai ei, niin oikeassa olet siinä, että tästä on keskusteltu aiemminkin - itse asiassa lienee ollut, vähän varioiden, niitä yleisimpiä aiheita lähes kaiken aikaa..
        Vaikka siis asiasta on niin paljon keskusteltu, on se kovin kummallista, ettette te adventistit osaa ottaa onkeenne ja palaa ruotuun muiden sunnuntaina lepopäiväänsä viettävien kanssa.


    • Menestyvimmät harhaopit?

      Ehdottomasti kaksi on ylitse muiden. Kristinusko ja Islam. Tässä järjestyksessä.

    • Olen aika pitkälle nimimerkki "omalehmä" linjalla, koska eihän maailmassa ole mitään muuta kuin harhaoppeja. Jokainen uskonto tai lahko tai seurakunta on harhaoppi kaikkialta muualta päin katsottuna kuin omasta suunnastaan.

      Juutalaisuudesta käsin kristinusko ja islam ovat harhaoppeja.

      Kristinuskosta käsin katsottuna juutalaisuus ja islam.

      Islamista katsottuna juutalaisuus ja kristinusko jne.

      Luterilaisuudesta katsottuna katolilaisuus on harhaoppi ja katolilaisuudesta katsottuna jokainen muu on harhaoppi paitsi katolilaisuus. Mormonikirkosta katsottuna kaikki ovat harhaoppeja, paitsi mormonismi jne.

      Tämän tosiasian pitäisi järkevälle ihmiselle kertoa aika paljon uskonnoista mutta jostain syystä siellä harhaopeissaan tyytyväisinä pyöriskelevät eivät tätä kykene loogisesti huomaamaan.

      Ihmeellisintä on tietenkin se, että näiden uskontojen jumalat antavat joka päivä syntyä kymmeniä ja taas kymmeniä uusia harhaoppeja siihen mitenkään puuttumatta.

      • onnistuit.kerrankin

        Jätit pesäsi nimeämästä ja samasta syystä, mitä esiintoit kirjoituksesta. Harhaoppi on MINUN ulkopuolella.


    • Tässä.tärkeimmät

      Harhaopit löytyy siitä, mitkä Kirjoitusten mukaan joutuvat tuomiolle.
      Yleisuskontojen kultaiset vasikat, sekä ateismin harha - joka talloo jalkoihinsa ihmisen.

      • Eksyttäjäksikin_nimetty

        Jaahas, ai sillä tavalla, että kieltäytymällä todistamasta jumalan olemassaolosta tallautuu ihminen. Sanojesi merkitys ei auennut, voisitko yrittää toisin sanoin.

        Toki ymmärrän ateismin olevan uskovalle 'punainen vaate', aatetta vastustavat viestit pitäisi vain muotoilla uskottomallekin käsitettävään muotoon.


      • Yksi-usko
        Eksyttäjäksikin_nimetty kirjoitti:

        Jaahas, ai sillä tavalla, että kieltäytymällä todistamasta jumalan olemassaolosta tallautuu ihminen. Sanojesi merkitys ei auennut, voisitko yrittää toisin sanoin.

        Toki ymmärrän ateismin olevan uskovalle 'punainen vaate', aatetta vastustavat viestit pitäisi vain muotoilla uskottomallekin käsitettävään muotoon.

        >>Toki ymmärrän ateismin olevan uskovalle 'punainen vaate', aatetta vastustavat viestit pitäisi vain muotoilla uskottomallekin käsitettävään muotoon. >>

        Ei ateismi ole uskovalle mikään 'punainen vaate'. Ei lainkaan. Ateistit ovat rehellisiä ihmisiä aivan niin kuin uskovaisetkin ovat. Sillä erotuksella, että ateisteilla ei ole sitä, mitä uskovaisella on: Kristus. Tämä saa uskovaisen surulliseksi. Mitä pelastukseen tulee, niin onko pelastuksella ateistille mitään merkitystä? Uskooko ateisti edes pelastukseen? Jos ei uskota Jeesukseen, niin ketä odotetaan? Ei ole Vapahtajaa. Koska ei uskota Jumalaan, niin ei ole myöskään Pelastajaa.

        Ateismi ei 'tallaa ihmistä' tässä ajassa, missä elämme. Sen sijaan se vie mahdollisuuden ateisti-ihmiseltä iankaikkiseen elämään. Tämän vuoksi se on ihmisyyden tallaamista, koska se ei anna mahdollisuutta siihen, mihin Jumala on ihmisen tarkoittanut. Eli elämään iankaikkisesti kuuliaisena Hänen sanalleen.


    • gfhfjghk

      Roomalaiskatolisuus inkvisitioineen, kirkon kanssa naimisissa olevine pappeineen, Marian palvomisineen, ekumenioineen, paaveineen. Mitkä olivatkaan Paavi Paavalin yhteydet lääketehtaaseen, joka myi syanidia juutalaisten tappamiseen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe