ftm hautajaispukeutuminen ONGELMA

mitätehdaaa

terve! ajattelin tulla täältä kyselemään onko muilla koskaan ollut vastaavanlaista ongelmaa pukeutumiseen liittyen tärkeissä tilanteissa. eli minulla on tässä kuussa isovanhempani hautajaiset, mutta en tiedä mitä pukea päälle! toinen isovanhemmistani on vielä elossa lestadiolainen ja ei tietääkseni hyväksy homoja/lesboja/transihmisiä sekä muu toisen vanhemman puolen suku vaikuttaa myös kielteiseltä. minulla on siis lyhyet hiukset ja pukeudun kuin mies, mutta aina tärkeimmissä tapahtumissa minulle ehdotellaan että pitäisin huivia, tunikaa tai muita naisellisia vaatteita. joten mietin mitä voisin asialle tehdä/ miten voisin pukeutua sinne ( en omista pukua). vai onko ongelmani mielestänne turhan pieni murehtia tällaisessa tilanteessa ja pukeutua niinkuin toinen puoli suvusta ehdottelee? tuntuu etten pysty menemään hautajaisiin jos joudun pukeutumaan naisellisesti, koska ahdistun silloin ja en keskittyisi hautajaisiin sekä mahdollisesti lähtisin pois kesken kaiken kun hautajaiset ovat jo valmiiksi vaikea paikka. pahoittelut pitkästä ja sekavasta kirjoituksesta ja kiitos vastauksista jo valmiiksi!

11

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EläOmaaElämääsiÄläkä

      äläkä toisten elämää. Pukeudu, niin kuin itse haluat äläkä toisten mielen mukaan. Lestadiolaisethan eivät koskaan tule ymmärtämään sinua.

    • Ei_ongelma

      Varsinkin hautajaisiin ei oleteta pukeuduttavan kovinkaan naisellisesti. Naiselle hyväksytään tumma housupuku täysin (mieluummin musta).
      Ehkäpä lestadiolaispiirit eivät sallisi cis-naisellekaan housupukua.

    • KivastiProvosit

      Lestoilla on iso määrä lapsia ja siitä sitten ajattelit, että hautajaisetkin sujuvat kutemispuuhia valmistellen.

    • jaahasss

      ei tarvitse vetää hernettä nenään heti.

    • TotaNoinJoooo

      Hautajaisiin pitää pukeutua tummiin ja korrektisti. Ei kannata alkaa provosoimaan pukeutumisella.

      • htrsdytdyfhg

        Tumma housupukuko on provosointia? Pitääkö aloittajan siis pukeutua mustaan mekkoon ja mustaan huntuun, että kelpaisi.


      • Näinpänäin

        Minusta yksinkertainen tumma housupuku pitäisi olla tarpeeksi neutraali kunnioittaakseen myös läsnä olevia vanhempia sukupolvia. Että jos siellä kohtuuttomasti oletetaan, että "nainen" on nilkkapitusessa hameessa (katse nöyränä lattiassa ja vatsa täynnä jumalan lapsia), niin vika on jossain muussa kuin pukeutujassa. Jos tämä ratkaisu ei kelpaa, niin ainahan voi jättää menemättä ja käydä haudalla/muulla muistopaikalla kunnioittamassa vainajaa.


    • 0nneamatkaan

      Jos olet nuori niin ei kukaan varmaan oletakaan että sulla ois hienoja pukuja käyttövalmiina, ite pukeutuisin mustiin housuihin ja johonkin nappipaitaan varmaan.

    • hkhkhkhkhkhkhk

      Itse menin mustalla kauluspaidalla ja mustissa farkuissa, ei ongelmia. t.melkein samis

    • Itse olin mummini hautajaisissa puku päällä, mutta ei sentään puvun takkia. Toisaalta olen teinistä asti ollut puku päällä juhlissa. Ei siinä ketään tullut kysymään että miksi olet täällä puku päällä (eivät siis tienneet että olen ftm), vanhuksen keskittyivät juhlistamaan edesmennyttä.

    • miraela

      Pukeudu, kuten itse haluat. :) Housupuku paitis rusetti/solmio, matalat korkkarit,.... It's Up To You. Ite oon biologisesti mies - laittaisin mustan pitkän hameen, valkoisen paitiksen, rusetin/solmion, mustan blaiserin polvikorkuiset 5 cm korolla olevat mustat saapikkaat sekä hillityt kultaset riipukset korviin.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe