Ulosotto päättyi

Uoton

Ihanaa se on viimein ohi!! Viime viikolla lähti viimeinen ulosottomaksu palkasta. Seitsemän pitkää ja kuivaa vuotta nyt noin 800 euroa jää enemmän palkkaa. En enää ikinä töpeksi.

19

2801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Velkakierre

      Nyt kun vielä maltat laittaa siitä 800 euron ylimääräisestä summasta puolet säästöön tulevien aikojen varalle, niin ei tarvitse ikinä enää joutua kuseen. Ensi keväänä sinulla on silloin jo viisi tonnia jemmassa, ja se on omiaan rauhoittamaan hermoja.

      Toisella puolella voit nostaa elintasoa ja palkita itseäsi vuosien onnistuneesta kituuttamisesta. Mutta älä tuhlaa kaikkea tai ulosotto on kohta taas ovella.

    • Uo_ohi

      Itsellä kohta sama tilanne. Seitsemän vuotta takana ja UO velka maksettu. Viimeinen erä on 15.06.2017. UO velkaa oli aluksi n.90000 euroa ja velkaa yhteensä varmaan 100000 euroa mutta maksoin ennen UO:n alkamista 10000e velkoja pois. Olisin voinut maksaa joka kuukausi enemmän kuin ulosotto vei mutta en koskaan niin tehnyt. Annoin asioiden mennä omalla painollaan. Kun UO velkaa oli jäljellä n.30000 euroa mietin anoisinko takuusäätiöltä lainaa loppuvelan maksamiseksi mutta en sitten viitsinytkään. Kävin joka vuosi kuukauden lomalla Karbialla ja elin ihan normaalia elämää. Ikinä ei ollut tiukkaa rahasta ja aina käteisellä mentiin, koska luottokortit vietiin. Visa electron kelpasi ulkomailla lomaillessa.
      UO ei vaikutanut oikestaan mihinkään elämässä. Ajelen n.2000 euron autolla, johon maksan vuoden liikennevakuutuksen etukäteen ja 75% bonuksilla se on noin 250 euroa. Ainoa asia johon olisi omassa tilanteessani UO:lla ollut vaikutusta on puhelinliittymä. Nyt soittelen Prepaidilla. Toinen missä seinä olisi tullut vastaan on eri viihdekanavat. Noh. minulle riittää se mitä television lukuisilta kanavilta tulee. Asun yksin ja saan keskivertoa parempaa palkaa. Lisäksi minulle juuri myönnettiin ns.vapaakirjaeläke, jolloin tulot vielä kasvavat hiukan. Jos olisin jäänyt työttömäksi velkojen maksu olisi vaikeutunut huomattavasti. Asun vuokralla mutta vuokra on vain 600 euroa kuukaudessa, koska kyseessä on yksiö. Vuokranantaja luottaa minuun täysin ja olen maksanut joka kuukausi vuokran noin pari viikkoa etuajassa. Lisäksi oma-aloitteisesti nostin vuokraa kaksi kertaa 50 euroa kerralta näiden vuosien aikana.
      Tahdoin tässä vain sanoa että UO ei välttämättä ole niin paha asia kaikille. Velat tulee hoidettua viimeistä penniä myöden ja voi aloitta ns.puhtaalta pöydältä. Kun UO alkoi vuonna 2010 ja vuosi sitä ennen mietin paljonkin miten tästä selviän. Aivan turhaan hermoilin koska kaikki meni aivan normaalia rataa ja rahaa jäi paljon enemmän kuin jos olisin maksanut velkojille suoraan. Täytyy siis sanoa että UO oli minulle pelastus. Postilaatikko pullisteli aikaisemmin laskuista mutta UO:n myötä vain kerran kuukaudessa tuli kuitti maksetuista suorituksista. Olen oppinut tulemaan toimeen vähemmällä mutta en kuitenkaan kärsi rahapulaa ja voin ostaa mitä tarvitsen mutta nyt siis aina käteisellä. Aion myös jatkaa samaa rataa eli aina rahat tulevaan hankintaan pitää olla taskussa enkä luottotietojen palautuessakaan hanki luottokorttia. Kaikki se velka jota alunperin oli siis lähes 100000 euroa oli luotto/luottokortti velkaa mikä oli mahdollista kun tulot olivat ns. kansanedustaja tasoa jos joku ihmettelee miten on mahdollista saada niin paljon velkaa ilman takuita. Tätä kesää on odotettu ja vihdoin se tulee :)

      • 86833

        Juu ei UO:sta mitään haittaa ole jos on töitä ja tulot vähintään hiukan normaalia paremmat. Itse maksan 750e/kk ja alunperin velkaa oli ehkäj oku 50000e ja nyt noin 30000e. Laskelmien mukaan 3 vuotta vielä ja homma alkais olla pulkassa.

        Ja kuten sinä, ihan normi elämää itsekin olen viettänyt.


      • velatonvelaton

        Itse sain puhelinliittymä ilman vakuusmaksuja Soneralta viime keväänä.Viimeinen merkintä poistuu loppukesästä.


      • hahhahhahhah
        86833 kirjoitti:

        Juu ei UO:sta mitään haittaa ole jos on töitä ja tulot vähintään hiukan normaalia paremmat. Itse maksan 750e/kk ja alunperin velkaa oli ehkäj oku 50000e ja nyt noin 30000e. Laskelmien mukaan 3 vuotta vielä ja homma alkais olla pulkassa.

        Ja kuten sinä, ihan normi elämää itsekin olen viettänyt.

        Täyttä potaskaa.


      • Uo_ohi

        Sainkin maksettua viimeisen UO loppuerän 15.05.2017 eli eilen. Mahtava fiilis. Palkasta jää n.1000e kuukaudessa enemmän käteen. Milloin taas olen luottokelpoinen ... ehkä heti ? Pitää kysyä Asiakastiedosta.


    • JNK84

      Paris vuodes hoidin 50.000€ helppoo ja kivaa

      • Fhg

        Minulla oli 3v jäänyt velkaa maksettavaksi ja summa oli 30 000. Nyt olen sitä maksanut puoltoist vuotta ja vielä velkaa jäänyt 15000. Puolitoista vuotta vielä kidutusta,sitten olen velaton. Valoa tunnelin päässä...


    • Ohiontäälläki

      Jees, kyllä se siitä joskus loppuu, vaikka ei aina siltä tuntunut. Itsellä tullut jo vuoden alusta asti koko tili kun ulosotto viimein loppui. Melkeinpä 10 vuotta siinä kidutuksessa meni mutta nyt on oli aika hieno. Jos jotain opetti, niin elämään niin että jos jotain ei ole varaa ostaa käteisellä niin en osta ollenkaan. Eli ei enää ikinä lanttiakaan velkaa.

      • Uossa

        Osasiko ulosotto ottaa viimeisen ulosoton tilistä oikean suuruisena vai perikö liikaa ja sitten palautti ?


      • Ohiontäälläki
        Uossa kirjoitti:

        Osasiko ulosotto ottaa viimeisen ulosoton tilistä oikean suuruisena vai perikö liikaa ja sitten palautti ?

        Osasi ottaa oikean suuruisena viimeisen erän.


    • Ei_tajuu

      Hurjia summia olette velkaa tehneet, mutta hurjaa on ollut myös takaisin maksun vauhti. Hatunnosto teille.

    • maksuja

      Saitko kuitin tai tositteen uo:n toimistosta?
      Olisi mukavaa olla mustaa valkoisella, kun painajainen viimein päättyy.

      • Uo_ohi

        Minulle Uo on lähettänyt aina kuitin maksuista joita olen maksanut. Nämä olen aina säilyttänyt ja luonut execl taulukon. Välillä saan väliaikalaskelman koko jäljellä olevasta velasta esim. kun veronpalautukset ulosmitataan tai soittamalla Uo-miehelle. Varmasti saa myös kuitin kun kaikki velat on maksettu.


      • Uo_ohi

        Loin Kansalaisasointitilin johon sain PDF muodossa viimeisen kuitin Uolta maksusuorituksista. Näin voin tuon tiedoston ottaa talteen vaikka erilliselle kovalevylle tai säilyttää tuolla asiontitilin saapuneet kansiossa.


    • Velkoja_on

      Onnittelut kaikille, jotka ovat saaneet taloutensa kuntoon ja ulosoton kunnialla hoidettua!

      Itse painin vuosia velkakierteessä, joka johtui uhkapelaamisesta ja sen aiheuttamasta velka-/pikavippikierteestä. Olin tosi helpottunut, kun kaikki lopulta päätyivät UO:n enkä saanut mistään enempää velkaa. Olin tuossa vaiheessa vielä opiskelija, mutta pääsin onneksi kohtuu hyväpalkkaiseen vakityöhön. Itsellä velkaa oli alun perin reilut 20k. Lyhennän sitä noin 600-700€ kuukaudessa ja bonuskuukausina enemmän (viime kuussa 1300€) Nyt velkaa on jäljellä vielä 6 000€ ja se on hoidettu 9-12kk aikana. Luottotietoni palautuvat parin vuoden sisällä, mutta en usko että luottokorttia tulen koskaan hankkimaan.

      Itse olen pystynyt elämään täysin normaalia elämää UO:sta huolimatta ja käymään pari kertaa vuodessa ulkomailla. Uskon että suurempi haaste on tiedossa vuodenpäästä, kun kaikki velat on maksettu ja rahaa on ns. enemmän kuin sitä tarvitsee normaali elämään. Rahan käytön suhteen kun on ollut aikaisemminkin ongelmia, niin tämä on uusi tilanne johon sisältyy riskejä.

      Tsemppiä kaikille samassa tilanteessa oleville. Ulosotto voi tosiaan olla pelastus, eikä sitä kannata pelätä. Siitä saa hyvin 3-5 vuotta lisäaikaa järjestellä asiansa kuntoon.

      • Uo_ohi

        Onnittelut myös sinulle kohtapuoliin päättyvän ulosoton vuoksi. Tosiaan kannattaa miettiä sitä mistä ongelmat alkoivat ja miten voi välttyä tekemästä samoja virheitä uudestaan. Minusta ei ole häpeä tunnustaa ettei minulle sovi luottokortit vaan ainoastaan käteinen tai debit kortti. Jonkinlainen muutaman tonnin hätävara mahdollisten vastoinkäymisten hoitamiseen on minun seuraava tavoite ennen suurempia tavoitteita. Ennen ulosottoa elin aika lailla kädestä suuhun vaikka tulot olivatkin isot mutta kun menot olivat vielä isommat. Olin varma etten selviä lähes 100k veloista mutta vuodet menivät ja Uo hoiti velat palkasta. Seuraava palkka on ensimmäinen 7-vuoteen, jonka saan pitää kokonaan itse ! Myös tulevat veronpalautukset.


    • Kelometric

      Voi ristus ens kk enää ja sitte tämä velkahelvetti takana... johan se kesti about 10v... aluuksi meni helv isoja lyhennyksiä 4v suurinpiirtein jos ylitöitä yms teki niin 500~650€/k ja veronpalautukset lomarahasta iso osa... nyt kun lapsia niin suojaosuus kun ollut lyhentyny n350€/kk... mutta vit.. oon odottanut sitä hetkiä ku kuuta nousevaa että saan veronpalautukset itselleni ja kun tekee ylityö vlopun niin aaaaa että.... IKINÄ EN ENÄÄ TÄHÄN PASKAAN HALUA MUKAAN.(kallis opetus)... ja aika pieni porukka asiasta tietää... raskasta ollut..... voi sanoa kun se viimenen lyhennys lähtee niin voipi olla että pienet lärvit vetäsen hahahahaaaa...

      • Pikavipitsyvältä

        Onneksi olkoon.
        Niin tein minäkin viime syksynä kun maksoin viimesen erän. Pullo mustaa "renoota" meni että " humpsista".
        Nyt elokuussa 2 viikkoa Kreetalla ja ihan yksin huoneistohotellissa meren rannalla ja matkakassana 1200 euroa. Ei luottokorttia ja velaksi elämistä enää koskaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2082
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe