220hv Sportline Superb etuveto ei lähde minnekkään

Mites se nyt taas näin menee? Nelivetoinen neliovinen ns. sport-coupe ei saa mitään eroa aikaan paikaltaan lähdössä saman tehoiseen takavetoon verrattuna ja 0-50 km/h ei juurikaan eroa edes 80hv tehottomampaan takaveto-farkkuun verrattuna. Hauskinta on, että itse olen kokeillut ja todennut että Mersullakin nuo mittaustulokset saa aikaiseksi ihan perinteisellä jarrulta kaasulle menetelmällä kun Audilla on kaikenmaailman "launch control" toimintoja yhdistettynä S-tronic vaihteistoon, joita myös toimittajat käyttävät saadakseen parhaan mahdollisen kiihtyvyystuloksen. Sitten on vielä kaiken lisäksi se nelivetoisten Audien perinteinen puskemistaipumus ja ohjauksen ongelmat, kun takavetoisen ohjaus vain toimii tarkemmin ja ovat ketterämpiä.

2017 Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 220hv (etuveto-DSG):

0-50 km/h: 3,3s
0-100 km/h: 7,7s
80-120 km/h: 4,6s

2009 Mercedes E350 cdi farmari 231hv (automaatti takaveto):

0-50 km/h: 2,4s
0-100 km/h: 7,0s
80-120 km/h: 4,7s

2012 Audi A7 3.0 TFSI 310hv (S-tronic neliveto):

0-50 km/h: 2,2s
0-100 km/h: 6,0s
80-120 km/h: 3,9s

2012 BMW 535iA farmari 306hv (automaatti-takaveto):

0-50 km/h: 2,2s
0-100 km/h: 5,9s
80-120 km/h: 3,8s

http://www.autobild.de/artikel/bmw-530d-gt-gegen-mercedes-e-350-cdi-t-1008587.html

http://www.autobild.de/artikel/5er-touring-a7-cls-shooting-brake-test-3684622.html
Ilmianna
Jaa

28 Vastausta



Taas kortiton teinipoika on kuolannut 0-100 kiihtyvyyksiä, hihii mikä lapsi.
Ilmianna
Jaa
Toisalta varmaan mukava tietää, että edes 350 hv 2008 Audi A8 4.2 FSI quattro ei ole mikään kovin suorituskykyinen, vaikka monet A8 pellet luulevat niin tuunatusta häkkipihan vankkuristaan. Lisäksi näillä kädettömillä on ongelmana se, että he eivät pääse nelivedollaan edes näihin toimittajien mittaamiin tuloksiin.

Ylläolevaan kommenttiin voisin vielä sanoa, että minkälaisista autoista sinulla on ajokokemusta? Mikä on viimeisin ajamasi aito urheiluauto (ei siis mikään RS Skooda)?

Audi A8 4.2 FSI 350hv (2008) neliveto:

0-50 km/h: 2,4s
0-100 km/h: 6,5s
80-120 km/h: 4,1s

Vuoden 1992 M-B 500E klassikolla jättää tuon seisomaan, vaikka autossa vanha hidas automaatti ja auto testattu käytettynä 2013:

0-50 km/h: 2,7s
0-100 km/h: 6,1s

http://www.autobild.de/artikel/test-bmw-740i-audi-a8-4.2-fsi-mercedes-s-450-808470.html

http://www.autobild.de/klassik/artikel/mercedes-500-e-4333141.html
Ilmianna
Jaa
skeidoja on tosiaan kiva kyykytellä
Ilmianna
Jaa
JOS vaikka kortiton teinipoika lukisi uusimman Suomen Auto Bildin ja koeajon Sportline Superbista. Eikö Auto Bild ole skodakriittinen? Hyvä, koska nyt skodakriitikolle on ihan suomen kielellä faktaa autosta, jossa "ei moitittavaa".
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Ei moitittavaa ei tarkoita että se ritsa olisi ajo-ominaisuuksiltaan upea kuten ketterät takavedot.

Tuntuu varmaan hyvältä kun yrität ylimielisesti polkea valoista sitä etuvetoista ritsaa ja tehottomampikin takaveto voisi työntää vauhtia kun olet siinä jaloissa pyörimässä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
peooror kirjoitti:
Ei moitittavaa ei tarkoita että se ritsa olisi ajo-ominaisuuksiltaan upea kuten ketterät takavedot.

Tuntuu varmaan hyvältä kun yrität ylimielisesti polkea valoista sitä etuvetoista ritsaa ja tehottomampikin takaveto voisi työntää vauhtia kun olet siinä jaloissa pyörimässä.
"yrität ylimielisesti polkea valoista sitä etuvetoista ritsaa "????

Suosittelen, että käyt kertomassa näistä tuntemuksistasi jollekin ammattilaiselle. Ei siis autoalan ammattilaiselle, vaan terveydenhuoltoalan.

Ota tämä ystävällisenä neuvona, ei vittuiluna. En ole ystäväsi, ei sinne päinkään, mutta olen huolestunut synkistä ajatuksistasi yhteisön kannalta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Heikohko äänieristys, 40-sarjan matalaprofiilirenkaista irtoava rengasmelu ja epämukava alusta saavat Fabia RS:n menon maistumaan vain sata kilometriä kerrallaan. Radion kuuntelu sujuu parhaiten auto pysäköitynä.
Tyylissä vielä hiomista

Fabia RS:n tilat ovat yhteneväiset perusmallien kanssa. Viisiovinen kori edustaa monikäyttöisesti toimivaa pikkuautolinjaa. Tavaratila on pienehkö..
Muovin sijaan kojetauluun ja oviin kaipaisi laadukkaampaa verhoilua. Varustepuoli on kunnossa, kun konsernihyllystä on napattu muun muassa sähköinen tasauspyörästön lukko, laajennettu ajovakauden hallinta, kuusi turvatyynyä, monitoimi-ohjauspyörä, automaatti-ilmastointi, vakionopeuden säädin, ajotietokone, audiolaitteisto ja aluvanteet. Mittaristo on pelkistetyn toimiva.
VW-konsernin vakio-osista kasattu kokonaisuus näkyy hinnassa, mutta ei ehkä tarpeeksi. Siksi moni valinnee mieluummin sisäverhoilultaan laadukkaamman ja ulkoasultaan tyylikkäämmän Volkswagen Polo GTI -sisarmallin.
Rapid
rapidissakin halvalla tehdyn leima lyö kasvoille joka paikassa
Rapid on tehty kevyempään käyttöön. Etuistuinten lyhyt istuinosa ei tue reisiä, pehmuste luo tunteen kuin istuisi laverilla ja ohjaus on kevyempi kuin Octaviassa”, nuori mies luonnehtii uutta Škoda-mallia.

”Kovat sisämateriaalit eivät anna laadukasta kuvaa”, nuori nainen lisää..

Rapid on kieltämättä pikkuautomainen. Sen istuin tuntuu pienehköltä ja hallintalaitteet ovat kevyet. Se, että kytkinpoljin on ajajaan nähden tavallista enemmän oikealla ja jalkaa joutuu siirtämään sivuttaissuunnassa, luo ahtauden tunnetta. Kun vielä Rapidin alustalla on taipumusta keinuvaan ja pompahtelevaan käytökseen, se tuntuu heppoiselta ajokilta Octaviaan verrattuna.

Octavian tapaan Rapid on aika meluisa, mikä korostuu varsinkin taajama-ajossa, ja esimerkiksi mukulakivikadulla sen kumiseva äänimaailma tuntuu häiritsevältä
käyttäjien kommentteja rabidista
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
puhut pikkuautoista ja kaikki niistä ovat äänekkäitä, mutta miksi sekoitat noita tähän kun puhutaan SuperB:stä? Octavia on myös hiljainen luokassaan, toisin kuin esim. 40ke:n Prius anusblug
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hauska toteamus töhötsusta
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Suomessa on joka toinen päivä vuodesta tie märkä/kostea/luminen tai on vaan kylmä jolloin rengas ei pidä koska kylmä kovettaa kumia. No mutta tosiaan testiolosuhteita ja testikuskeja ei muutenkaan ole liikenteessä saatavilla kovinkaan usein. Neliveto on täysin omassa luokassaan liikennevalolähdöissä. Takavetokin sutii jopa kuivalla. Oli hyviä noi vertailut audi RS6 ja takavetoinen E63amg takaveto. Vaikka audissa oli vähemmän tehoa se vei takavetoista mersua ulivoimaisesti viivalla ja radallakin. Googlaa noilla automalleilla ihan youtubesta niin näet ettei takaveto pärjää nelivedolle radallakaan. Normiliikenteessä nelivedon tuomaa "kiskoilla" tuntumaa ei takaveto tarjoa eikä valoista ole varsinkaan edes tien olless kostea yhtään mitään jakoa. Takaveto todellisuudessa sutasee vielä kun nelivetoinen audi on jo 50kmh nopeudessa. Näin käytännössä kävi testissä E63 ja RS6 ja tie oli kuiva.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Kun ei sinulla ole kokemusta niin et tajua, että muutamilla kikoilla takaveto lähtee kuin nelivetokin kuivalla. Miksi Audin nelivedoissa aina kritisoidaan puskemistaipumusta, epätarkkaa ohjausta ja takavetoiset vievät pisteet ajamisen nautinnossa?

Suomessa ei todellakaan ole joka toinen päivä tie märkä/kostea/luminen ellet sitten asu jossakin Inarin perämetsässä. Oletko muuten se sama jannu, joka on omistanut C350 Mersun, SLK:n, BMW Z3 M ja Porschen 911?

Huvittavaa sinansä, että et tiennyt noista autoista mitään ja kirjoitustaitokin on ala-asteen kuudesluokkalaisen tasolla. Olet takuuvarmasti oikea menestyjä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyllä olen sama ja omistanut nuo kaikki. Bemarist repesi perä ja kone hajosi lopulta vesiletkun rikkouduttua, 911 oli ims ja rms remppaa ja muuta vikaa. Mersu oli muuten ainoa viaton. Kokemusta on noista eikä niistä mikään lähde kuten tehokas neliveto edes kuivalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kylllläkyllä kirjoitti:
Kyllä olen sama ja omistanut nuo kaikki. Bemarist repesi perä ja kone hajosi lopulta vesiletkun rikkouduttua, 911 oli ims ja rms remppaa ja muuta vikaa. Mersu oli muuten ainoa viaton. Kokemusta on noista eikä niistä mikään lähde kuten tehokas neliveto edes kuivalla.
Kyllä olen sama ja omistanut nuo kaikki. Ocust repesi perä ja kone hajosi lopulta vesiletkun rikkouduttua, Superb oli ims ja rms remppaa ja muuta vikaa. Favorit oli muuten ainoa viaton. Kokemusta on noista eikä niistä mikään lähde kuten tehokas neliveto edes kuivalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minusta skodan hevosvoimat ovat lähinnä hevosen rieruja. Haisee ja pärisee. Tehoa ei ole juuri ollenkaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
pieruja tietenkin siis. painovirhepaholainen iski kesken tärkeän viestin!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Nämä teinit ei sitten millään voi ymmärtää, että autojen valmistaja tekevät ja hakevat eri ominaisuuksia kuin toiset. Tuskin isoa perheautoa suunnitellaan teinien liikennevalokisoihin, vaan mukavan ja ripeään matkantekoon.
Ilmianna
Jaa
zkoodan köökyttää vaikka polkupyörällä
Ilmianna
Jaa
Yllättävän nopea tuo Superb. 4.6s 80-120 välillä. Kertoo siitä että voimaa on oikeasti.

Onko tuo autojen jotka eivät ole kenenkään meistä suunittelemia tai raktentamia, laittaminen rinnakkain juupas-eipäs tarkoituskessa joten aikuista käytöstä?

Noita on mielenkiintoista verrata mutta siinäpä se. Jokainen jolla on joutilasta rahaa voi ostaa millaisen haluaa. Ei kai siihen sen enempää ego-asioita tarvitse liittää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Kerrotaan sinulle myös siitä, että Superb 2.0 tsi sedan on 300kg kevyempi kuin E350 diesel farmari
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ooko tosissas juntti sieltä taka hikiältä. bmw bmw bmw bmw bmwbmw bmw.nyt sytty öljynpaineen varotus valo.bmw bmw bmw bmw bmw bmw bmw
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Bömäääril
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Aika naurettava toi kqlmeraajaarakki väite että etuveto etenis umpihangessa AWD:tä paremmin
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ja mites etenee vasta ja sivu tuulessa, skodat?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mersussa voi lisäksi käyttää hold-toimintoa myös paremman paikaltaanlähdön saamiseksi. Audin ja muiden Vag-tuotteiden elektroninen paikallaanpitoavustin taas on hidas reagoinnissa, huomaa myös selvän nykäyksen lähdössä kun avustin irrottaa. Uudempien 2010-luvun Mersuissa on hold-assist, Mersun jarrupolkimella aktivoitava hold sallii pienen kierrosten noston ennen kuin irrottaa ja takavetoinen Mersu ampuu horisonttiin. Tämä tiedoksi varsinkin sille yhdelle kädettömälle pojulle joka mainostaa että on ollut Porschea, Mercedes C350 ja Bmw Z3 M. En usko pelleä kyllä pätkääkään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Tänään juuri kyykytin tikkurilassa takavetoisen 328i bemarin uutta koppaa mutta ei facelift eli 245hv version. Audi a4 tfsi quattro oli salamana 50kmh vauhdissa kun kuulin bemarin sutivan märällä tiellä. Olis siinä isot vanteet varmaan 20 tuumaa kun mulla vaan 17 mutta niin vaan jäi sinne takaveto. Eikä tarvinnu edes lähteä kaasu/jarru tavalla:) ja ihan totta on mitä puhun noista autoista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Haluaisin yhdenkin päivän jolloin VV-konserni ei ois kusettanu suomalaisia juntteja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
toyota trolli väärällä palstalla ANTAUTUMASSA LEXUKSEN HUONOISTA AJO OMINAISUUDESTA. trölli .mika ojantaus. kaveri myös riekkuu muilla palstoilla puhumassa paskaaa, näin toimii trolli...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mikähän siinä on että skodakriitikolle eivät ne "faktat" riitä, vaan vasta-argumentin esittäjää on pakko haukkua vaikkpa kädettömäksi ja pojaksi?
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

220hv Sportline Superb etuveto ei lähde minnekkään

Mites se nyt taas näin menee? Nelivetoinen neliovinen ns. sport-coupe ei saa mitään eroa aikaan paikaltaan lähdössä saman tehoiseen takavetoon verrattuna ja 0-50 km/h ei juurikaan eroa edes 80hv tehottomampaan takaveto-farkkuun verrattuna. Hauskinta on, että itse olen kokeillut ja todennut että Mersullakin nuo mittaustulokset saa aikaiseksi ihan perinteisellä jarrulta kaasulle menetelmällä kun Audilla on kaikenmaailman "launch control" toimintoja yhdistettynä S-tronic vaihteistoon, joita myös toimittajat käyttävät saadakseen parhaan mahdollisen kiihtyvyystuloksen. Sitten on vielä kaiken lisäksi se nelivetoisten Audien perinteinen puskemistaipumus ja ohjauksen ongelmat, kun takavetoisen ohjaus vain toimii tarkemmin ja ovat ketterämpiä.

2017 Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 220hv (etuveto-DSG):

0-50 km/h: 3,3s
0-100 km/h: 7,7s
80-120 km/h: 4,6s

2009 Mercedes E350 cdi farmari 231hv (automaatti takaveto):

0-50 km/h: 2,4s
0-100 km/h: 7,0s
80-120 km/h: 4,7s

2012 Audi A7 3.0 TFSI 310hv (S-tronic neliveto):

0-50 km/h: 2,2s
0-100 km/h: 6,0s
80-120 km/h: 3,9s

2012 BMW 535iA farmari 306hv (automaatti-takaveto):

0-50 km/h: 2,2s
0-100 km/h: 5,9s
80-120 km/h: 3,8s

http://www.autobild.de/artikel/bmw-530d-gt-gegen-mercedes-e-350-cdi-t-1008587.html

http://www.autobild.de/artikel/5er-touring-a7-cls-shooting-brake-test-3684622.html

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta