Kiitos vaan sulle, koiranulkoiluttaja!

uimaanvaan

Kävin uimarannalla uimassa, ja kun olin nousemassa vedestä, sun vapaana ollut koirasi ryntäsi innostuneena ottamaan mua vastaan. Mä en pelkää koiria, joten sinänsä ihan ok, mut joku toinen olisi voinut pelästyä pahastikin. En minäkään varsinaisesti nauttinut tilanteesta, jossa isohko koira juoksee täysillä kohti.

Samalla koirakultasi sotki rantakivelle laskemani vaatteet, kengät ja pyyhkeet kuraan. Onnekkaasti se ei osunut takin taskussa olleisiin silmälaseihini. Tosin sehän ei olisi ollut sinun ongelmasi, kun et tullut sieltä rannan toiselta puolen varmistamaan, oliko kaikki hyvin.

Ilman silmälasejakin näin koirasi sen verran hyvin, että saatan hyvinkin tunnistaa sen. Ei ollut ihan tavanomaisimman näköinen. Jos näen tällaista koiraa samalla rannalla joskus myöhemmin, tulen kyllä juttusillesi. Sattuneesta syystä tiedän myös koirasi nimen.

Samalla suuri kiitos kaikille niille koiranomistajille ja -ulkoiluttajille, joilla on koira kiinni ja hallinnassa. Te olette enemmistö, ja hyvä niin.

22

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KokemustaOnon

      Teet vaan rikosilmoituksen ja laitat korvausvaateen pilalle menneistä vaatteista ja tavaroista! Ehdottomasti teet. Sama kusipääomistaja koirineen terrorisoi todennäköisesti rantaa koko kesän, ennen kuin virkavalta puuttuu asiaan. Siinä vaiheessa on parempi, mitä enemmän ilmoituksia aiheesta on.

      • uimaanvaan

        Ajattelin käydä ensin itse juttelemassa ko. koiranomistajan kanssa. Uskon, että tulee ennen pitkää vastaan, kun käyn samalla rannalla melkein joka päivä. Äänestä päätellen oli vielä aika nuori, mahdollisesti ihan lapsi, joten en nyt halua heti lähteä poliisia tähän sekoittamaan. Ja vaatteet saa puhtaaksi, mitään ei hajonnut, onneksi.


    • koiratpitääollakiinni

      Koirilla ei ole mitään asiaa" yleisille uimarannoille" ei edes talutushihnassa.

      • uimaanvaan

        Toivon että jakamani kokemus parantaisi hiukan ymmärrystä sen suhteen, miksi tällainen sääntö on tehty. Kun rannalla on paljon ihmisiä, koirakieltoa noudatetaan kyllä ihan hyvin. Mä käyn uimassa myös ns. huonommilla uimakeleillä, ja silloin uimarannalla liikkuu useinkin koiria. Ei haittaa mua, jos ovat kiinni tai laitetaan kiinni heti, kun rannalle tulee muita ihmisiä.


      • eiirrallaan

        Meillä on pieniä lapsia käymme useasti uimassa, viime kesänä Tohlopin uimarannalla ollessamme juoksi iso rotwailer koira hampaat irvistäen lapsiamme kohden, omistaja tuli hetkenpäästä sanoi ei koira pure sillä vaan on tapana tehdä niin. Koirat kyllä tekevät tarpeensa uimarannoille senkin takia niitä ei saa tuoda rannoille.


      • uimaanvaan

        Koiranomistaja tietysti korjaa lemmikinsä jätökset pois rannalta. Uimarannalle tekevät tarpeensa myös mm. sorsat, pikkulinnut, rusakot ja satunnaisesti ihmisetkin. Kuulemani legendan mukaan myös kalat pissivät vedessä, joten mä en jaksa olla ihan hirveän huolissani juuri tästä nimenomaisesta asiasta. - Mutta koirankuri pitäisi olla, ja tuo hampaat irvessä kohti juokseva koira on jotain, mitä ei kertakaikkiaan saisi tapahtua.


      • rikosilmoitus-hahahahaa

        No voi voi! Ihmiset sotkee paljon enemmän luontoa kuin koirat. Tupakantumppeja, kaljatölkkejä, purkkakasoja, kusta ja paskaa ym.ym. joka puolella. Jos nyt koira iloissaan hyppii, kun hetken saa olla irti niin ei sen nyt pitäisi ihan hirveä asia olla. Eihän koira ilmeisesti edes koskenut sinua. Olisit mennyt sanomaan koiran omistajalle heti vaatteistasi. Mitä täällä valitat! Sattuneesta syystäkö?


      • vaikeetakotajuta

        Koiria ei saa viedä yleisille uimarannoille eikä pitää irrallaan taajamissa varsinkaan.


      • uimaanvaan
        rikosilmoitus-hahahahaa kirjoitti:

        No voi voi! Ihmiset sotkee paljon enemmän luontoa kuin koirat. Tupakantumppeja, kaljatölkkejä, purkkakasoja, kusta ja paskaa ym.ym. joka puolella. Jos nyt koira iloissaan hyppii, kun hetken saa olla irti niin ei sen nyt pitäisi ihan hirveä asia olla. Eihän koira ilmeisesti edes koskenut sinua. Olisit mennyt sanomaan koiran omistajalle heti vaatteistasi. Mitä täällä valitat! Sattuneesta syystäkö?

        Tässä tulikin tämä ongelmia aiheuttava asenne aika hyvin tiivistettynä, kiitos siitä.

        Koiran ulkoiluttajaa en saanut enää kiinni siinä vaiheessa, kun sain selviteltyä itselleni kengät jalkaan, vaatteita päälle ja silmälasit päähän. Ehkä hän olisi voinut tulla kysymään multa, onko kaikki ok?


      • muistaakseniiii
        uimaanvaan kirjoitti:

        Koiranomistaja tietysti korjaa lemmikinsä jätökset pois rannalta. Uimarannalle tekevät tarpeensa myös mm. sorsat, pikkulinnut, rusakot ja satunnaisesti ihmisetkin. Kuulemani legendan mukaan myös kalat pissivät vedessä, joten mä en jaksa olla ihan hirveän huolissani juuri tästä nimenomaisesta asiasta. - Mutta koirankuri pitäisi olla, ja tuo hampaat irvessä kohti juokseva koira on jotain, mitä ei kertakaikkiaan saisi tapahtua.

        Unohdit sittisontiaiset.


    • koiratkuriin

      Juuri tuo asenne ihmetyttää. Hankitaan luontokappaleita joita ei irrallaan voi kaupungissa pitää juuri missään. Sitten ihmetellään kun itsehankitut ongelmat olisi mukava ratkaista sääntöjä kiertämällä. Ja milloin on vika pyöräilijöissä, millon hiihtäjissä tai kävelijöissä. Ikinä ei omassa toiminnassa ja tavoissa.

    • silmälasipäinenkoira

      Eipä kestä, ei se koira mitään tee.

      töpi töp töp

      • meeulosleikkiin

        Loppuko mautosta löpö.


    • uimaanvaan

      Eilen samalla rannalla oli joku toinen koira ihmisineen. Koira loiskutteli rantavedessä ja nouti keppiä, ei ollut kiinni mutta pysyi omistajansa lähellä. Mä kävin uimassa rannan toisessa laidassa. Hyvin mahduimme sinne molemmat. Muita rannalla ei sitten ollutkaan, joten ei mua tässä tilanteessa vaivannut koiran rannallaolo lainkaan.

      • vanhanahjusolet

        Ilmeisesti olit syömäkelvoton, koira jätti sinut rauhaan?


    • miettikääs-sitä

      Kyllä ne bakteerien ja noroviiruksien järveen tuojat ovat ihan muita kuin koiria!

      • undulaattihäkkiin

        Koirat pitää olla kytkettyinä , yleisille uimarannoille ei saa koiria viedä mikä tässä on niin vaikeaa?? " jos ei näitäkään asioita hallitte" silloin ei pitäisi hankkia koliraa.


      • lasdkjfa

        Meidän perhe ei ole koskaan sairastunut järvestä saadusta bakteerista tai viruksesta, mutta irtokoiria olen joutunut rannalla hätistelemään lasten kimpusta useastikin. Mietipä sitä, jos miettiä osaat.


    • lokroior

      Voi kauheata,uskomattoman uhkaava tilanne,miten tästä eteenpäin,ehkä terapiaa,saattaa kestää vuosia toipua tilanteesta.Voimia sinulle.

      • enomistakoiraa

        Itselläni on 36 tikkiä muistona koiranpuremasta, joka tuli kun asuin Kalevassa 80 luvulla arvista on vielä muistot mutta käsi ei tullu ennalleen koska hermoradat osittain tuhoutui. Tämä minun tapaus olisi vältetty jos koiran omistaja olisi pitänyt koiransa kytkettynä eikä irrallaan.


      • klsdfgksldfg

        Ja tässä kirjoittaa ilmeisesti koiranomistaja, jota eivät yhteiset säännöt koske.


      • klsdfgksldfg
        klsdfgksldfg kirjoitti:

        Ja tässä kirjoittaa ilmeisesti koiranomistaja, jota eivät yhteiset säännöt koske.

        (Tarkoitan tuota Voikauheata -kommenttia.)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe