HASO tarjouksien saaminen

ASO-haaveilija

Onko kukaan saanut tämän vuoden aikana tarjouksia 170xxx sarjan numerolla? Itsellä on tuollainen noin 3 vuotta vanha numero ja nyt vähän vajaa 1kk jonossa eikä mitään ole kuulunut.

Jos nyt on paljon vanhoja numeroita liikkeellä ja ihmiset oikeasti myös käyttävät niitä niin olen alkanut miettimään pitäisikö HASO haaveet jättää ja siirtyä jonottamaan joitakin muita aso koteja tai vuokrakämppää hakemaan..

16

2302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IsoNumero

      Mulla oli numero 17x xxx ja käytin sen viime vuonna Hason uudiskohteeseen. Muuttamaan pääsen ensi vuoden alusta. Olin sitä ennen vuosia yrittänyt saada vanhaa Hason asuntoa. Niitä ei vain tarjota, vaikka en ole ronkeli alueen suhteen. Kerran olen saanut pari vuotta sitten tarjouksen Fallbackasta numerolla 16x xxx, mutta sekin meni pienemmälle numerolle.

      Olen asunut muiden aso-yhtiöiden asunnoissa, mutta ainakin pk-seudulla ne ovat n. 100-300 € / kk kalliimpia kuin Hason aso-asunnot. Minun kohdallani pääsy Hason asukkaaksi on siis ollut pitkä prosessi (n. 2 v), mutta jos ei ole pientä järjestysnumeroa ja etsii kohtuuhintaista yksiötä-kaksiota Helsingistä, tuntuu uudiskohteet olevan ainoa keino päästä kiinni edullisempaan Hason aso-asuntoon.

      Tiedä sitten, miten tilanne muuttuu, kun uudistettu asumisoikeuslaki tulee voimaan. Siinä ainakin esitetään järjestysnumeroista tulevan määräaikaisia. Miten tuo toimii käytännössä, jää nähtäväksi. Vanhat numerot ilm. voimassa 2 vuoden siirtymäajalla.

    • Ho1

      Hei, minulla oli myös numero 170xxx ja olin Hasolla jonossa noin 1,5 vuotta. En saanut ainuttakaan tarjousta. Päätin sitten hakea uudiskohdetta ja sain juuri sen asunnon, josta haaveilinkin! Suosittelen siis hakemaan uusia kohteita ja ensimmäisistä kerroksista. Uusi laki tulee muuttamaan tämän pelin kokonaan, mutta siihen on vielä aikaa ja melko lottoamiselta tuntuu asunnon saaminen sen jälkeen.

      • ei72

        Minä sain tarjouksen Kruunuvuoren rannasta numerolla 200xxx . Ilmeisesti ei kovin haluttu kohde. On pitkään rakennustyömaana ja "pussin perä", ennen kuin silta valmistuu vuosien päästä.


    • joskusminäkinhasoon

      Mulla on nro 81xxx, enkä ole saanut ainuttakaan tarjousta 1,5 vuoteen. Haussa vähintään 3h/ 80m2.

      • 457373

        todennäköisesti johtuu hakemuksesta, pitäisi uusia tai laajentaa reviiriä


      • Hakijakin

        Hason aso-hakemus on vain vuoden voimassa. Eikä mitään ilmoitusta hakemuksen uusimisesta tule. Pitää vaan muistaa olla itse aktiivinen.


      • Nohö
        457373 kirjoitti:

        todennäköisesti johtuu hakemuksesta, pitäisi uusia tai laajentaa reviiriä

        Juu, ei mulle kelpaa mikä tahansa alue, mutta yllätti silti.


      • OdotanOdotan9

        Kelpaako muutkin kuin Kalasatama, Jätkäsaari ja Arabianranta? Noista ei vapaudu asuntoja varmaan koskaan, joten ei auta vaikka olisi nro 10 000.


      • joskusminäkinhasoon

        No ainakin Hertsikka ja Etelä-Haaga kelpais, jotain muutakin. Mutta ei siinä mitään, odotellaan jos jostain joku nappais.


    • Uusiasuntohakusessa

      Meille on tullut kaksi tarjousta lähiaikoina hasolta osoitteeseen tilanhoitajankaari 10. Toinen oli rivitalo ja toinen kerrostalo. Olisi ollut niin paljon rempattavaa, että jätettiin suosiolla muille. Ja numerolla 15x xxx.
      Nyt haussa neliö, uudiskohde siltamäestä josta saamme tietää ensi viikolla. Ei ole rempattavaa sillä asunnosta löytyy uudet modernit kodinkoneet ja saamme vaikuttaa asunnon väreihin mm. Laminaatti, seinät, kylpyhuone, laatat yms.

      • Kvv

        Siltakuusen vastikkeet on kyllä ihan järkyttävän suuret verrattuna hason samankokoiseen uudiskohteeseen, jossa on parkettilattia, sälekaihtimet, parvekelasit ja pääsee vaikuttamaan värivalintoihun. Keraamisen liedenkin saa kylläkin lisämaksua vastaan. Vastike kuitenkin 300 € edulisempu...


    • OdotanOdotan9

      Sain kevättalvella tarjouksen Pukinmäen uudesta talosta (Eskolantie) 35 m2 ylimmän kerroksen yksiöstä nro:lla 108 XXX. Olisi kiinnostavaa tietää, millä numerolla se lopulta meni. Itse en edes viitsinyt laittaa tarjouspapereita menemään, koska tiesin, etten kuitenkaan saisi sitä, kun oli paljon muitakin kiinnostuneita.

    • EiSiltiMuuteta

      Meille tarjottiin kolmiota Aurinkolahdesta rivarista, nro 118xxx. Eka tarjous tolle numerolle, kaksi vuotta ollut haku päällä 3-4 huoneen asuntoihin ja hakualue on melko laaja.

    • OPRAX

      Sain tarjouksen Jätkäsaaresta - kannattaako ottaa vastaan vai onko alue syvältä?

      • Hasokiinnostaa_eteläHKI

        Mistä kohteesta sait tarjouksen jätkäsaareen ja millä nro ? oliko millainen huoneisto ?


      • Jätkässä

        Ei ole alue syvältä. Neljä vuotta olen asunut. Rippuu tietysti, mistä kukakin tykkää ja mitä asioita pitää tärkeänä asuinalueellaan. Alue on erittäin haluttu. Jos kaipaat luonnon läheisyyttä, niin sitten en suosittele. Mistä kohteesta asuntoa tarjottiin, Kap Hornin katu 4, Sandis vai senioriasumisoikeustalo Rionkatu 7?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe