Täysin, 100% luotettava?

ma833rt

Löytyykö tällaista ihmistä, jolle voisi antaa tehtäväksi salaisen tehtävän ja asia pysyisi salassa ikuisesti.
Kuinka tällaisen henkilön voisi löytää, ei voi oikein uskoa jos joku vakuuttelee olevansa hyvin hyvin luotettava.
Vakoilussakin aina mukana kaksoisagentteja jotka pelaa molempiin maaleihin eli aika mahdoton tehtävä löytää 100% luotettava henkilö.
Olisitko sinä 100% luotettava johonkin tehtävään ja miksi olet luotettava?

12

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JoMulderSenTiesi

      Voit unohtaa etsimisesi, ainut luotettava ihminen olet sinä itse.

      Jokainen toinen voi tilanteen vaatiessa pettää. Jos uskot muuta olet tyhmä.

      Jo tästä syystä esim. salaliittoja ei voi paljastaa lukemalla muiden ihmisten tulkintoja tai tekemisiä; koskaan ei ole taetta tuon motiiveista.

      Trust No One.

    • ma833rt

      On niitäkin jotka pitävät sovitut asiat salaisuutena vaikka mikä tulisi ja ilman suuria rahasummia, vaikkakin ei suuret rahasummatkaan estä paljastamasta tietoja, tiedän että on niitä jotka esimerkiksi ystävyyden, kaveruuden rakoillessa tai katketessa paljastavat ilkeyttään tai kostaakseen asioita joista tehty vaiti-olo sopimus, se on kyllä raukkamaista ja itse en missään tilanteessa siihen sorru, ennemmin kostan toisella tavalla mutta sopimuksia en ole koskaan rikkonut vaikka ko. tilanteita on tullut.

      Juuri siksi tällaisen kysymyksen esitin täällä koska olen etsinyt henkilöä pitkään joka olisi 100% prosenttisen luotettava. Todennäköisesti sellaisia ihmisiä on todella harvassa, siihen täytyy olla aivan poikkeava luonne, itse olen sellainen ja samalla olen tavallaan "erakko", viihdyn yksin.

      • TrustNoOne

        Olet väärässä.

        Tilanteen niin vaatiessa jokainen pettää lupauksensa. Väittämäsi näennäisen 100% luotettavat eivät vain välttämättä ole (vielä) tavanneet tilannetta joka vaatii sen petoksen; mutta takaan että jokaisella ihmisellä on rajat jotka ylitettäessä lupaukset unohdetaan esim siksi että oma henki säilyy; moni ei kenties niitä rajoja koskaan tapaa elämässään. Et voi silti turvallisesti lähteä etukäteisoletuksesta ettei joku luottamustasi petä, koska et voi tietää joutuuko tuo henkilö tulevaisuudessa tilanteeseen joka vaatii lupauksen pettämisen.

        Toisin sanoen, ei ole syytä luottaa kehenkään absoluuttisesti.

        Ymmärrätkö?


    • ma883rt

      No sen ymmärrän että ei voi luottaa siihen että joku pitää lupauksen. Tuo oman hengen menettäminen ja sen säilyttämisen edessä lupauksen pettäminen on nyt vähän kaukaa haettu mutta mahdollista, sitä mahdollisuutta en näe tässä tapauksessa ja siksi itsestäni voin sanoa että lupaukseni pidän ja olen pitänyt.
      Sitä tässä ajoinkin takaa että löytyisikö sellaista henkilöä joka lupauksen pitää edes siinä tapauksessa ettei nyt aivan henkeä uhata.
      Minun tapauksessa ei voi joutua tilanteeseen että tietoa kiristettäisiin hengen menon uhalla eli niin kuin sanoin kaukaa haettu ajatus..mutta todennäköisesti ei löydy henkilöä joka olisi edes sen 99% luotettava ja kenenkään vakuutteluihin ei oikein voi luottaa vaikka kyse ei ole rikollisesta toiminnasta mutta silti tiedoista ja teoista tulisi pysyä vaiti.

      • TrustNoOne

        Jep, kuten sanonta menee:

        "Hyvä jos luotat, parempi kun et".


    • ehdotanvaan

      Jos on rahaa palkkaa yksityisetsivä. Heillä ei ole varaa varmasti lauleskella tehtäviensä tietoja tai muuten on äkkiä luvat ja työt menneet.

    • ma338rt

      Ei ole rahasta kiinni. Hieman vaikea selittää asiaa mihin luotettavaa henkilöä tarvitsen, itse kyllä kykenisin asiat selvittämään mutta se ei ole täysin mahdollista, on hyvin pienestä seikasta kiinni..kyllä jotain keksin.

      Tällainen "tiedustelurinki/verkosto" olisi hieno juttu mutta juuri se 99% luottamus tarvittaisiin kaikilta ja mitä suurempi verkosto sen suurempi riski verkoston paljastumiseen.

    • ehdotanvaan

      Jos suunnittelet esim. jotain gang stalkkereiden paljastusverkostoa niin kyllähän tuo houkuttelevalta kuulostaa. Mutta ymmärrän jos et halua paljastaa enempää ja uskoisin että muutaman luotettavan henkilön löydät kun etsit. Tee vaikka sähköpostiosoite josta ei paljastu henkilöllisyytesi ja laita se tänne ja pyydä yhteydenottoja ja sitten niistä valitset.

    • Isopyörä

      Totta kai minä olen luotettava, minä olen rikollinen. Se on täysin eri sarjaa kuin vakoojat tms.

      Mistä löytää tällainen henkilö? Ei mistään. Tai tietenkin jos löytyy paljon rahaa, se kyllä järjestyy. Silloin ei enää puhuta tuhansista euroista vaan sadoista tuhansista. Joku yksittäinen pikkuoperaatio saattaa onnistua kymmenilläkin. Ja kyllä, valtiotkin käyttävät palveluksiamme koska eivät yksinkertaisesti saa mistään muualta rekrytoitua vastaavaa ainesta.

    • ma338rt

      No ei ainakaan rikollisten keskuudesta löydy luotettavaa henkilöä.

    • KieltämättäParas

      Melko luotettavia henkilöitä olivat ne kristityt jotka kokivat marttyyrikuoleman Rooman areenalla uskonsa takia.

    • ma338rt

      Isolla rahalla ei saa luotettavaa henkilöä, kyllä se luotettavuus tulisi lähteä ihmisestä itsestään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe