Onko pakko keulia?

kypäräkö.tyhjä

Onko se muka jokin taidon merkki. Pystyyhän sitä keulimaan fillarilla ja mopollakin.

9

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KurkoJaVaimo

      Autoillakin voi keulia.
      Miksi Fillarilla ja mopolla keulitaan?

      • Jutustelija1

        Fillarilla ja mopolla se vasta taitoa vaatiikin, kilokyykyssä ja isoissa 2t crosseissa/mantsoissa riittää voima keulimiseen noin vain. Toisin on mopoissa ja fillareissa.


      • Kyykyttäjä

        Voi sun kanssas Jutustelija.

        Etkö muista 15v kun mulla oli Poni ja sulla Jopo?
        Mä voitin kun osasin keuluu niin kauan ku huvitti polkee ja sarvetkin pistin pyöriin.


      • KilliSilmä
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Fillarilla ja mopolla se vasta taitoa vaatiikin, kilokyykyssä ja isoissa 2t crosseissa/mantsoissa riittää voima keulimiseen noin vain. Toisin on mopoissa ja fillareissa.

        Keuliminen ei ole voimalaji, vaan tekniikka- ja taitolaji.
        Voimaa noin vain keulimiseen tarvitaan vasta kun taitolajia harrastetaan suuremmissa nopeuksista.
        En suosittele kokeilemaan kuitenkaan ja mikäli aihe enemmälti kiinnostaa, niin lippoja voi katsella juutuupista.


      • Jutustelija1
        Kyykyttäjä kirjoitti:

        Voi sun kanssas Jutustelija.

        Etkö muista 15v kun mulla oli Poni ja sulla Jopo?
        Mä voitin kun osasin keuluu niin kauan ku huvitti polkee ja sarvetkin pistin pyöriin.

        Totta puhut kyykyttäjä, ja arvostan taitojasi suuresti.

        Killisilmälle tiedoksi että en itse ole suuri keulimis fani paitsi toisaalta juurikin voiman osoituksena sekä pyörän hallinnan.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html


    • isokypärä

      Jäätölö kauppiaat keulivat myös valtion piikkiin!

    • Äreevanhaukko

      Kovasti se kiinnosti joskus aikoinaan,,ja tuntui tosi räväkältä,tänäpäivänä varmaankin sama syy moiselle kuin ennenkin siis "Katsokaa minua,katsokaa kuinka hurja sälli oon"
      No ajovuosikymmenet tasoittelee moiset pois,eipä tulisi enää mieleenkään pyrkiä ajamaan "Etupyörä ylös nostettuna",,sitäpaitsi ohjattavuus kärsii hurjasti jos vain takapyörä on maanpinnan kanssa kosketuksissa...

      • ei.sureta

        Luonnon valinta yleensä karsii ne innokkaimmat.


    • E220_CDI

      Asennoituminen riippuu keulimisen määrästä, suorituspaikasta ja -tavasta.

      Kaksipyöräisen ajamisen olennainen osa on painon siirtymisen hallinta kiihdytys- ja jarrutustilanteissa. Ajokorttikokeen ohjekin kertoo erityisesti kokeen valvojalle ohjeeksi, että yhdellä pyörällä ajo jarrutuskokeessa EI OLE virhe, kunhan jarrutuskokeen vaatimukset täyttyvät ja mopo pysyy lapasissa.

      Vastaavalla tavalla kiihdytettäessä etupyörän kevyt liitäminen käytännössä nollapainolla vain vaivoin maakontaktin säilyttäen tai tuuman irti tiestä on yksi lysti. Pääasia on, että paikka, nopeudet ja etäisyydet ovat liikenteeseen sopivia ja rakkine pysyy lapasissa.

      Hytti pystyssä keulittaminen liikennevaloista seuraaviin tai ohittaminen valtatienopeuksissa saa minutkin pukemaan kukkahatun ja liittymään paheksujien joukkoon. Eipä silti, ei mopolla koheltajista yleensä muille haittaa ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1303
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe