epätoivoinen kristitty

hukantielläkö

haluaisin esittää varsinkin itseään uskovana pitäville ihmisille kysymyksiä mitä tulee tähän uskovan vaellukseen. aluksi vähän tietoa itsestäni, olen kohta 50 vuotias mies, ja elämääni kuuluu vaimo ja 2 lasta. elämäni on ollut yhtä kipua ja kärsimystä,syntiä ja pahuutta ja vain vaimoni rukoukset ja terve usko on pitänyt minua hengissä.olen saanut kokea uskoon tulemisen peräti kaksi kertaa,ensimmäisellä kerralla koin vaimoni rukouksen myötä Pyhän Hengen todella voimakkaasti ja sain elää täydellisessä rakkaudessa tasan 3 päivää.en kuitenkaan itse älynnyt ruokkia uskoani vaan 3 päivää nautittuani ylenpalttisesta rakkaudesta ajauduin jälleen maailman vietäväksi.kului vuosia ja raahustin elämässä todella syvissä vesissä,kuitenkin tiesin että sydämmeni kaipasi Jeesusta, ja löysin kuin löysinkin takaisin taivastielle.mutta tälläkin hetkellä olen syntiin lankeava ja jotenkin epätoivoinen mies. pidän itseäni suvaitsemattomana ja suorastaan ilkeänä ihmisenä.maailma on muuttunut, tällähetkellä kristinuskoon on soluttautunut hyvin vahvasti esimerkiksi homoseksuaalisuus ,miksi minä en voi mitenkään hyväksyä sitä vaan paasaan synnistä ja varoitan kadotuksesta?uskoon tulon jälkeen olen joutunut uskomattoman ahdistuksen ja voimattomuuden valtaan.tuntuu niin yksinäiseltä ,haluaisin iloita ja rakastaa ehdoitta,tiedän kyllä että minun tulee rakastaa ihmistä mutta ei syntiä, tuntuu vain että olen siltikin ajatuksini melko yksin, myös uskovaisten ihmisten seurassa jotka ovat mielestäni niin avarakatseisia. en myöskään saa enää vaimoltani mitään hengellistä tukea, koska hän ilmoitti ettei ole vuosiin tuntenut tarvetta lähestyä Jeesusta.eli kun tulin itse uskoon vaimo hylkäsi Herran?mitä tämä tarkoittaa?onko tässä jokin Jumalan minulle antama opetus?taidan olla kyllä kamala aviomies koska en ymmärrä sellaista uskoa joka etsii porsaanreikiä Raamatusta, ja jos jokin asia rupeaa vaivaamaan, niin etsitään itselle sopivin Raamatun selittäjä, että saataisiin itseä miellyttävä vastaus.enkö minä nyt saakkaan lukea Raamattua niinkuin se on kirjoitettu?onko minun elämäni mennyt näin solmuun siksi kun olen niin ehdoton? olenko sittenkin itse kadotettu,olisiko minun parempi käpertyä itseeni ja pitää suuni kiinni etten loukkaa ihmisiä?ainoa asia minkä jotenkin sisäistän on että elämä ilman Kristusta on turhaa ja käsittämättömän tyhjää. jos tämän lukee joku uskova ihminen, rukoile minun ja vaimoni puolesta että kaikki päättyisi hyvin, niinkuin Jeesus vain haluaa.kiitos.

26

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsekkinrikki

      ymmärrän sinua koska olen käynyt hieman samanlaisen elämänkoulun läpi, mutta olen itsekkin niin rikki etten jaksa oikein kirjoittaa, mutta rukoilen sinun ja vaimosi ja koko perheesi puolesta että löytäisit rauhan, et tee ainakaan mitään väärää siinä ,jos luotat Jumalan sanaan, niinkuin se on kirjoitettu.siunausta!

    • jesseonout

      no hei kiva että edes vaimosi älyää irroittautua uskosta toivottavasti löytää arvoisensa uuden miehen, eikä pilaa elämäänsä tollasen luuserin kanssa.

      • oma.elämä

        Miksi puuttuisit jonkun tuntemattoman naisen elämään, kukas sitten itse olet?


      • mitä.pidät.arvossa

        Raamatun mukaan homous on synti, eikä Jumala hyväksy homoutta. Miksi ei pitäisi tehdä niinkuin Raamatussa lukee vaan mielistellä homoja ja oman lihansa palvojia?


    • Ierika

      Luovu molemmista. Vapahda itse itsesi. Et sinä todellakaan tarvitse mitään aatte- ja oppirakennelmaa tueksesi tai pikemminkin kiusaksesi. Ne on luotu vain syyllistämään ihmistä että ne saadaan alistettua hyväksikäytettäväksi. Synti on tähän käyttöön luotu käsite. Et tarvitse sitä etkä itsesi tai muiden syyllistämistä.
      Elä ihmisenä, kyllä sinä sen osaat. Jos olet hölmöillyt aiemmin niin mikään ei estä elämästä loppuelämää fiksusti itsesi ja läheistesi suhteen. Tunnetusti uskomattomilla on vahvempi minäkuva ja moraali kuin kirjauskovaisilla.

      • pelastunutukko

        no huh huh! olipas järkyttävää luettavaa,osanottoni tyhjään rauenneeseen elämääsi.ymmärrän näin itsekkin kovan elämän läpikäyneenä ja lopulta pelastettuna täysin mitä tarkoitetaan kun sanotaan että elämä ilman Kristusta ei ole edes elämää.lerika rakas olet rukouksessani.


      • järkyttävääon
        pelastunutukko kirjoitti:

        no huh huh! olipas järkyttävää luettavaa,osanottoni tyhjään rauenneeseen elämääsi.ymmärrän näin itsekkin kovan elämän läpikäyneenä ja lopulta pelastettuna täysin mitä tarkoitetaan kun sanotaan että elämä ilman Kristusta ei ole edes elämää.lerika rakas olet rukouksessani.

        Minusta olisi köyhää jos jokin uskonto tekisi elämästäni elämisen arvoisen. Perhe-elämä on tärkeämpää ja totuuden etsiminen(filosofia). Älä siis turhaan tuomitse muiden elämää arvottomaksi vaikka omasi pyöriikin rukoilun ympärillä! Kukin taaplaa tyylillään...


      • myösukko
        järkyttävääon kirjoitti:

        Minusta olisi köyhää jos jokin uskonto tekisi elämästäni elämisen arvoisen. Perhe-elämä on tärkeämpää ja totuuden etsiminen(filosofia). Älä siis turhaan tuomitse muiden elämää arvottomaksi vaikka omasi pyöriikin rukoilun ympärillä! Kukin taaplaa tyylillään...

        uskosta osaton puhuu juurikin noin.oikea arvomaailma menee kylläkin 1. Jeesus Kristus sitten vasta perhe,eikä se tarkoita että perhettä aliarvioidaan tms...jos omassa perheessä on Jumalan rauha koko perhe voi hyvin.mutta sitä on niin kovin vaikea saada perille tätä maallista maailmaa rakastaville ihmisille. tiedän tasan tarkkaan mitä" pelastunutukko" tarkoittaa.se on varmaa että jokainen joka tietää kuolevansa, eikä omaa mitään suhdetta Jumalaan kuolee kuolemalla.kellä korvat se kuulkoon!


      • tarkkapoika
        järkyttävääon kirjoitti:

        Minusta olisi köyhää jos jokin uskonto tekisi elämästäni elämisen arvoisen. Perhe-elämä on tärkeämpää ja totuuden etsiminen(filosofia). Älä siis turhaan tuomitse muiden elämää arvottomaksi vaikka omasi pyöriikin rukoilun ympärillä! Kukin taaplaa tyylillään...

        Kysehän ei ole uskonnosta vaan uskosta.


    • Löydettävissä

      Jumalanvaltakunta on löydettävissä vielä maanpäältä.

      • totuudenääni

        juu löydät sen kyllä jos turvaudut Jeesuksen armoon ja anteeksiantoon,mikään muu ei johda kuin ikuiseen kadotukseen.


    • Palatkaa.luopuneet

      Kristitty tarvitsee opetusta ja seurakuntayhteyttä kanssamatkustajien kanssa seurakunnassa. Yksin on vaikeaa jaksaa ja luopuminen tapahtuu helpommin. Juurtuminen Jumalaan ja hänen sanaansa käy parhaiten seurakuntayhteydessä ja yhteisessä rukouksessa.

      "Kaikki minä voin hänessä joka minua vahvistaa" Filippiläiskirje:4:13

      Lue Paavalin taisteluista itsensä kanssa. Toinen kirje korinttilaisille 12.
      jae 9 sanoo."Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sen tähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan".

      Evankeliumi Johanneksen mukaan 3.
      jae 30. "Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä".

      • ainakipeä

        no entäpä minä sitten ?itse olen sairastunut monikemikaliyliherkkyyteen joten en pysty poistumaan juurikaan kodistani.minulla ei ole uskovia ystäviä,miten minä pysyn Herrassa?alkoi pelottamaan että jos kadotan yhteyden Vapahtajaani kuinka löydän sen yksin?hauskaa kuitenkin huomata että ajauduin tälle ketjulle ja aloittajan elämä on kuin omasta elämästäni,siis ainakin vielä koen johdatusta.


      • myösyksin

        Toivottavasti myös yksinäiset uskovaiset voivat päästä lopulta taivaaseen?varsinkin kun nyt vähän edes seuraa mitä vapaissa suunnissa, saatikka evlut kirkossa on meneillään.näin yksin kun joutuu olla on mielestäni helppo pysyä kaidalla tiellä, koska kukaan liian liberaali uskon sisar tai veli ei ole eksyttämässä.henkinen kasvu vaatii kyllä oman vaivansa, onneksi on vielä tervettäkin opetusta saatavilla.


      • tietön
        ainakipeä kirjoitti:

        no entäpä minä sitten ?itse olen sairastunut monikemikaliyliherkkyyteen joten en pysty poistumaan juurikaan kodistani.minulla ei ole uskovia ystäviä,miten minä pysyn Herrassa?alkoi pelottamaan että jos kadotan yhteyden Vapahtajaani kuinka löydän sen yksin?hauskaa kuitenkin huomata että ajauduin tälle ketjulle ja aloittajan elämä on kuin omasta elämästäni,siis ainakin vielä koen johdatusta.

        itse olen omasta mielestäni uskova, jeesusta tunnustava kristitty, ja asun niin syrjässä ettei tule lähdettyä seurakuntaan. myönnän että kaipaan juttuseuraa mutta näinkin on ihan hyvä, tuleepahan juteltua jumalan kanssa useammin ja nautin joka hetkestä.


      • esi-merkiksi
        tietön kirjoitti:

        itse olen omasta mielestäni uskova, jeesusta tunnustava kristitty, ja asun niin syrjässä ettei tule lähdettyä seurakuntaan. myönnän että kaipaan juttuseuraa mutta näinkin on ihan hyvä, tuleepahan juteltua jumalan kanssa useammin ja nautin joka hetkestä.

        Voithan kesällä käydä vaikka jossakin telttakokoksessa, eivät ne siellä kysele mitään. Sinne saa mennä.


    • vainyksinJeesusvoi

      Niin tuttua niin tuttua myös minun puolisoni hylkäsi Herran ja lähti kehittämään ja löytämään itsensä,sillä tiellä on vieläkin.hänen sydämmensä on jo niin paatunut ettei hän ota enää mitään pelastussanomaa vastaan.niin se vaan on ,huonoa tässä on se että tunnen itse kuinka kaksi vastakkaista voimaa hallitsee kotiamme.paholainen kyllä tietää mikä satuttaa sinua eniten ja voit olla varma että elämä uskovan ja luopion välillä on yhtä kaaosta.tarvitset kyllä vahvan tukiverkon ja paljon siunausta että jaksat maaliin asti.moni tarjoaa ratkaisuksi eroa mutta ainakin omalla kohdallani se ei tule kysymykseenkään,Jumala vihaa eroa!oletko koskaan kysynyt mikä sai hänet tekemään niin kamalan ratkaisun että luopui taivaspaikastaan?mitä jos hän ei olekkaan luopio vaan kulkee erämaassa?ehkä Jumala vielä puuttuu peliin?toivon sinulle jaksamista ja luottamusta että Herra kyllä kantaa.muista että meillä uskovilla on pyhä tehtävä johdattaa eksyneet takaisin kaidalle polulle,viisaasti ja maltilla ilman syyllistämistä.jos ei se auta niin olet ainakin yrittänyt ja vaikka ihmiset nauraa ja ivaa niin Vapahtaja ainakin hymyilee sinulle.Aamen.

    • 12___13

      "Raamattua niinkuin se on kirjoitettu?onko minun elämäni mennyt näin solmuun siksi kun olen niin ehdoton? olenko sittenkin itse kadotettu,olisiko minun parempi käpertyä itseeni ja pitää suuni kiinni etten loukkaa ihmisiä?"

      Ehdottomuus ei mielestäni ole paha. Se miten ehdottomuuden tuo esiin voi olla huono. Kun toimii rakkaudella, se on mielestäni aina ok. Jos joku loukkaantuu totuudesta, niin kuin moni tekee, se ei mielestäni ole hyvä syy kääntyä valheisiin. :)

      Mutta valitettavasti on niin kuin Raamatussa sanotaan, maailma vihaa niitä, jotka ovat Jeesukselle uskollisia. Toivottavasti sinulla on kärsivällisyyttä itse elää Jeesuksen opetuksen mukaan, ei tämä kärsimys nyt kuitenkaan loputtomasti kestä. :)

      • exrauhaton

        Juurikin sitä vankkumatonta ehdottomuutta tarvitaan nykypäivänä, ehkä enemmän kuin koskaan.se miten asiansa ilmaisee johtuu myös ihmisen omasta luonteesta,opetuslapsissakin oli eri persoonia osa hyvinkin kiivaita.Raamattukin mainitsee että suuttuminen on ihan ok ,vihastukaa mutta älkää syntiä tehkö.mutta liika voimavarojen tuhlaaminen uskottomaan ihmiseen ei ole järkevää,ymmärrän kyllä jos kohde sattuu olemaan erityisen rakas, niin eihän sitä varmasti tule mieleen että ole sitten ilman pelastusta.nähdäkseni uskovalla ihmisellä on itsensä kanssa jo töitä aivan tarpeeksi, että voisi kasvaa ja kehittyä Jeesukselle mieleiseen suuntaan.nykyään tuntuu muutenkin olevan vallalla sellainen suunta, että ihmiselle riittää se kun saa tulla uskoon.siitähän se kristityn kasvun tulisi vasta alkaa,kasvun ja Kristuksen kirkastamisen tulisi jatkua aina viimeiseen hengenvetoon saakka.joku kirjoittikin mielestäni osuvasti että usko on Jumalan lahja mutta uskossa pysyminen on Jumalan ihme.aloittajalle tuli mieleen sanoa että oletko aloittanut aamusi kiitoksella vaikka elo olisikin raskasta,silloin kun oma jaksaminen on äärirajoilla, ihmisen liha tahtoo astua kuvioihin, ja varmaan se paholainenkin kuiskii korvissa, aiheuttaen vaikka ja mitä,yritä ylistää Jeesusta, kiittää siitä että hän rakastaa sinua, voit saada sellaisen rauhan että et murehdi niin paljon maallisia asioita. Rauhaa teille kaikille!


      • 12___13

        "Juurikin sitä vankkumatonta ehdottomuutta tarvitaan nykypäivänä,"

        Ehdottomuus olisi myös hyvä sitten näkyä siinä, että on samalla tavalla armollinen kuin Jeesus. :)


    • pitkäänuskossa

      Puhu Jeesukselle ihmisistä ja myös rukoile vaimosi puolesta. Et sinä vaatimuksilla ja lakihenkisyydellä voi vetää ketään lähemmäksi Jumalaa. Vain Pyhä Henki ja sisäisenä kaipuuna voi herättää ihmisen niin kuin sinunkin kohdalla on tapahtunut.

      • uskovamiäs

        käsitinkö oikein että aloittajan vaimo on ollut Jeesuksen oma ja jopa saanut miehensä antamaan elämänsä Jeesukselle?jos näin on niin, sehän muuttaa asian täysin,vaimohan ex uskovana kyllä tietää mitä usko on.itse en voi mitenkään ymmärtää miten uskon voi menettää?katsonkin että jos luopumus oikeasti on tapahtunut hänen vaimonsa osalla, on todella vaikea löytää enää takaisin taivastielle.olen vastaavaa tapausta seurannut hyvin läheltä ,ja kun se sydän menee paatuneeseen tilaan, silloin ei hyssyttely auta mitään. joka tapauksessa hänen vaimonsa kyllä tietää miksi ja mistä hänen puolisonsa puhuu. suuremman virheen tekee ,jos vaan seuraa sivusta kuinka vaimo lipuu kohti kadotusta. ymmärrän kyllä sen että uskosta tietämätön, voi pelästyä liikaa tuputtamista, mutta luopion osalla töitä tulee tehdä ja nähdä vaivaa paljon enemmän. rukoilen liittonne puolesta!


      • hankielämänyt

        eikähän siinä ole käynyt niin että vaimo on todennäköisesti keski-ikäinen,ehkä myöhemmällä iällä löytänyt oman seksuaalisuutensa ja heräsi huomaamaan että jeesus vei elämän parhaat vuodet, ja nyt on valtava kiire elää oikeata elämää.mies raukka, nyt kun saisi nauttia oikeasta naisesta ja elämään kuuluvasta vapaudesta onkin nalkissa humpuukiin.voi saakeli miten aikuinen mies voikin olla noin yksinkertainen?itse en ikinä voisi olla yhdessä hihhulin kanssa.se on aivan varmaa että jeesustelia ja normaali ihminen ei ikinä pärjää yhdessä.annappas se naisesi nyt toteuttaa niitä aitoja ihmisen viettejä, varsinkin jos vielä vientiä olisi.


      • kaikenmaailman.palvontaa
        hankielämänyt kirjoitti:

        eikähän siinä ole käynyt niin että vaimo on todennäköisesti keski-ikäinen,ehkä myöhemmällä iällä löytänyt oman seksuaalisuutensa ja heräsi huomaamaan että jeesus vei elämän parhaat vuodet, ja nyt on valtava kiire elää oikeata elämää.mies raukka, nyt kun saisi nauttia oikeasta naisesta ja elämään kuuluvasta vapaudesta onkin nalkissa humpuukiin.voi saakeli miten aikuinen mies voikin olla noin yksinkertainen?itse en ikinä voisi olla yhdessä hihhulin kanssa.se on aivan varmaa että jeesustelia ja normaali ihminen ei ikinä pärjää yhdessä.annappas se naisesi nyt toteuttaa niitä aitoja ihmisen viettejä, varsinkin jos vielä vientiä olisi.

        siiskö oma lihansa palvoja?


      • en.tunne.sitä.naista
        kaikenmaailman.palvontaa kirjoitti:

        siiskö oma lihansa palvoja?

        Surkeaa, jos alkoholipullo vie sen naisen, kannattaa rukoilla hänen puolestaan mieluummin...!


    • Hädässäavuksesihuuda

      Uskovana tiedät, että kaikista kovimpaan koetukseen maailmassa joutuvat uskovat, koska on menossa taistelu siitä, kenen leiriin kuulut. Valitettavasti ihminen on heikko ja etsii helpointa tietä ja virheitä sattuu, mutta tiedät, mistä ja miten apu löytyy - jos ihmiset pettää, eikä heistä saa tukea, Raamattua voi lukea yksinkin missä ja milloin vain. Lopulta ratkaisu on aina henkilökohtainen ja yksinäinen, ettei muita voi syyttää. Tee työtä sen eteen, mikä on Sinun vallassasi ja jätä loput Herran huomaan, murehtimalla väsytät itsesi ja ihmiset ympärilläsi. Netissä löytyy hyviä opastajia mm. Joyce Meyer (Iloa arkielämään) ja Andrew Wommack ( Evankeliumin äärellä) - joko omilla sivuillaan englanniksi tai kristillisellä tv7:lla suomennettuina.
      Tulkoon rauha ja rakkaus perheeseesi, Jeesuksen nimessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1957
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1692
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1609
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe