Premiumilla loistavaa taivaltaa.

ajostanauttiva

Takana taas liki 1000 km tänään. Hotellille saavuttu ja ei rasita pätkääkään, syynä, että taival on taitettu saksalaisella premiumilla.

Ei tarvitse olla jatkuvasti tilailemassa määräaikaishuoltoja, kuten idän rimpuloilla joutuisi. Ohitukset tapahtuu muutamassa sekunnissa mahtavan väännön ja kiihtyvyyden turvin. Kaikista parasta näissä on vielä hinta/laatu suhde.

Itse maksoin Passatistani vaivaiset 48 teur, ja mikä vastine.

43

544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Premiumisti

      Tuttu tunne. Mutta turhaan sä tänne kirjoittelet. Tää sivu on täynnä töhnää (tuhnuteroja) joilla ei koskaan ole varaa mihinkään muuhun, kuin tojoihin ja kioihin.

    • sini.vuokko

      Ei virkavalta tarvitse noin pitkiä matkoja kuljettaa sinivalkoisella Transporterilla. Patja valtion hotellissa oli ilmeisesti kova ja näit painajaisia!!!

    • Eurocopter

      Aah, 1000 km takana eikä rasita yhtään, kopterilla saavuin. Tämä on sitä todellista Premium liikkumista, ai niin ettehän te VW pojut siitä mitään tiedä.

    • Exskodisti

      Aah..taas taivallettu 1000km lexuksella ja mukavaa on.ei puudu paikat ja ajaminen vaivatonta.tehoakin löytyy niin ohitukset sujuu ravakasti ja ihmiset tulee kyselemään että mikä tuo hieno auto kun ei nuita jokapojalla ole.

    • AloittajaKöyhäNoloKikuli

      Aaahh...Taas taivallettu 10 000km airbussilla, eikä tunnu missään! Ei puutunu paikat, ja meno oli kirjaimellisesti taivaallista! Ketään ei tarvinnut edes ohittaa, kun vauhtia oli muutenkin 900km/h. Huolloista ei tarvitse edes välittää, ja voi lounastaakin ajon aikana. Ai niin....Eihän Saksalaisella epävarmalla romukasalla ajeleva tällaista kykene ymmärtämään....

      • E220_CDI

        150.000 mailia vuodessa pitää platinakortin taskussa. X-Ray-Whiskey-Bravo on minunkin suosikkini. Mukavan hiljainen.


    • E220_CDI

      Premiumautoilla ajaville muistutuksena, että premiumtuote on sellainen, jonka hinnassa preemio, s.o. lisähinta:

      https://fi.m.wiktionary.org/wiki/preemio

      Olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Minustakin VW on ominaisuuksiinsa nähden ylihintainen.

      Itse en mielestäni aja premiumilla. Tähän hintaan en parempaakaan löytänyt, joten maksoin vain perushinnan halvimmasta omat vastimukseni täyttävästä.

    • rahallasaaparasta

      Ei paha hinta Passatista, itse maksoin yli 60 tonnia omastani. Farkku Biturbo.

    • odottavanaikaonpitkä

      3,0 V6 TDI 193 kW (262 hv) 4MOTION Terrain Tech
      Tiptronic-automaatti.

      Tuollainen tilattu, lisävarusteineen, tuplarenkaineen ja toimituskuluineen 110.000.- sain tingittyä hyvin, Normihinta olisi ollut n. 120 teur.

      • OletVainNoloKikuli

        Oikeinko äitis luki sinulle tuollaisen iltasadun, ja päätit sen laittaa vielä Suoli24 palstalle?


    • Paksu.puhe

      110 kiloo Tuppurasta on puhdasta älyttömyyttä. Ei siis myyjän kannalta, vaan ostajan. Fiksumpi pistää rahansa tuottavaan. Jos siis sitä olisi...

    • uusi_poloilija

      "Kaikista parasta näissä on vielä hinta/laatu suhde.
      Itse maksoin Passatistani vaivaiset 48 teur, ja mikä vastine."

      Premiumissa ei ole erityisen hyvä hinta/laatu-suhde. Uusi premium-auto tilataan yleensä tehtaalta yksilöidyillä varusteilla, mikä nostaa sen hintaa huomattavasti. Erittäin laajan varustevalikoiman muodostaminen ja ylläpitäminen maksaa ylimääräistä, joka näkyy tietysti hinnassa. Premiumin ostamisessa taitaa olla hauskaa mietiskellä pitkään, että minkälainen kokonaisuus olisi itselle kaikkein kivoin.
      Premium-sanan yksi merkitys onkin yläluokkainen. Myös niukasti varustellut mallit kantavat yläluokkaisuuden leimaa, joka pitää hinnan korkealla. Ja varmasti myös valmistajan katteen isompana.

      Esimerkiksi E-sarjan Mercedekseen tarjotaan vaihtoehdoiksi mm. tällaista:
      - Auton avain korkeakiiltoinen musta, kehys korkeakiiltoinen krominen 153,40 e
      - Auton avain korkeakiiltoinen valkoinen, kehys korkeakiiltoinen krominen 153,40 e
      - Auton avain korkeakiiltoinen valkoinen, kehys mattakrominen 153,40 e
      - Ilman 0,00 euroa.
      Lisäksi istuimiin voi valita 7 erilaista kangas- tai kangas-tekonahka-yhdistelmää, tai sitten voi ottaa nahkapenkit, joita on 9 erilaista. Niitä voi soinnutella 7 erilaisen sisäverhouksen kanssa itselle sopiviksi.

      Saksalaiseen tapaan myös keskiluokkaiseen Volkswageniin voi valita useita lisävarusteita, mutta valikoima ei ole niin valtava. Niinpä Volkkarin saa aina halvemmalla, ja tavallinen autonostajahan ei design-turvavöitä kaipaakaan.

      • hyvääkesäävaankaikille

        Toi kuulostaa houkuttelevalta, toi tekonahalla verhoiltu penkki? Näitä oli riisipusseissa 1970-luvulla. Onneksi nykyautoissa on ilmastointi. Tulee tarpeeseen kun on tekonahalla verhoillut istuimet.
        Jos olisin hankkimassa Audia (en ole, koska minulla ei ole laittaa niin paljon rahaa autoiluun), mutta siis JOS olisin, niin varmasti haluaisin design-turvavyöt. Vaikka sellainen design, jossa turvavyön korin puoleinen kiinnike on pultilla koriin hitatussa 100x100x10 mm L-teräsprofiilissa kiinni. Ettei kolarissa irtoa turvavyöt kiinnikkeistään, niin kuin tässä on saanut uutisista lukea.


      • E220_CDI
        hyvääkesäävaankaikille kirjoitti:

        Toi kuulostaa houkuttelevalta, toi tekonahalla verhoiltu penkki? Näitä oli riisipusseissa 1970-luvulla. Onneksi nykyautoissa on ilmastointi. Tulee tarpeeseen kun on tekonahalla verhoillut istuimet.
        Jos olisin hankkimassa Audia (en ole, koska minulla ei ole laittaa niin paljon rahaa autoiluun), mutta siis JOS olisin, niin varmasti haluaisin design-turvavyöt. Vaikka sellainen design, jossa turvavyön korin puoleinen kiinnike on pultilla koriin hitatussa 100x100x10 mm L-teräsprofiilissa kiinni. Ettei kolarissa irtoa turvavyöt kiinnikkeistään, niin kuin tässä on saanut uutisista lukea.

        Avantgarden vakioverhoilu oli tosiaan aiemmissa malleissa kankaan ja keinonahan yhdistelmä, ja vaikka Avan matalan täryjyräjousituksen ja teinilevyisen rengaskoon saa vaihtaa no-cost optiona ns. mukavuusjousitukseen (=Elegancen ja Classicin vakioalusta), ei puolikumipenkeille ole muuta vaihtoehtoa kuin nahat lisähintaan.

        Kaiken lisäksi se keinonahka on vielä erittäin heikkolaatuista ja alkaa ratkeilla jo 100.000 km jälkeen. Niille, joille tuo puolikumiverhoilukin on vielä liian mukava, on saatavilla kokokumiverhoilu. Siis keinonahkapenkit lisähintaan. Uudessa W213 mallissa sentään se mikä näyttää nahalta on myös nahkaa.

        Oma valinta on kangas, nahka tai plyysi, mutta koko penkki samaa tavaraa, mutta pääasia että tekevät erilaisia että kaikki saavat valita mieleisensä.


    • Nyttemmin_takavetomies

      Ajan liki 7 vuoden VW-kauteni jälkeen bensakoneisella farkku-Mersulla, C 180 T A. Maksoin siitä uutena, kohtuullisilla lisäkilkkeillä höystettynä, 56 000 €. Jos se on jonkun mielestä liikaa, ajan premium-autolla. Omasta mielestäni maksoin mieleisestäni autosta käyvän hinnan; en siis aja millään premiumilla vaan oikein hinnoitellulla hyvällä autolla.

      Jos aloittaja-passatisti ajaa mielestään premiumilla, on hän maksanut omasta mielestään liikaa.

      VW-yhtymä itsekään ei asemoi Passatia premium-luokkaan vaan pitää siellä puoliaan Audin avulla. VW kuuluu valmistajakonserninsa mielestä keskihintaluokan valtavirtamerkkeihin.

      Ennen omaa ostostani koeajoin M-B:n ohella suunnilleen vastaavalla moottorilla varustetut farkut VW Passat, Volvo V60 ja Peugeot 508 (minulla on pitkäaikainen historia tyytyväisenä Peugeot-kuskina). Kaikki neljä kelpo ajopelejä, mutta päädyin valinnassani niistä kalleimpaan (ja ainoaan takavetoiseen). En osaa katua.

      • uusi_poloilija

        Olen samaa mieltä siinä, että VW-konserni tarjoaa Audia premiumia haluavalle, ja päämerkki Volkswagen on keskiluokkainen merkki. Ihan niin kuin päämerkki Toyota tarjoaa Lexusta, ja tätä on Citroen tekemässä DS-mallistolle.

        Premium ei kuitenkaan tarkoita sinänsä liiallista hintaa, vaan lisähintaa korkeamman luokan tuotteesta. Samankokoisia autoja saa halvemmallakin, mutta niihin ei saa esimerkiksi äänieristettyjä sivulaseja.

        Ihmettelen kyllä, jos ennen valintaansa Mercedes-Benzin ostaja koeajoi halvempia merkkejä, mutta ei merkin lähimpiä kilpailijoita eli Audia ja BMW:tä!


    • Totuus-on-tämä

      Siinäpä tyypillinen huijari konsernin kusettama paidankuluttaja. Hourailee ja elää mielikuvitus maailmassaan kun paremmasta ei mitään käsitystä. Montako kertaa kävit korjaamolla huilaamassa reissun aikana? Totuushan on volsun kanssa liikkuessa meno yhtä tuskaa. Hiki otsalla helmeilee .

      • voitokastamenoa

        Ei helmeile hiet, automaatti-ilmastointi miedolle viileydelle ja baanalle. Aloituksen jälkeen on taas paritonnia ajettu nauttien premiumin loistavasta ajettavuudesta. Ap.


    • Golfjälleen

      Tänään tarkoitus ajaa tonni kilometrejä putkeen juuri VW:llä se se hujahtaa kuin siivillä.Mun "välikokeilu" 7 vuoden takuuihmeellä jäi muistoihin.Korean pojat värkkää laatuautoja mutta penkit ja ajettavuus on vielä hakusessa.

      • nostalgiapläjäys

        Totta muuten! Omassa Golfissani penkki ei rikkoontunut kertaakaan. Se oli laadukas penkki. Joka aamu jämäkästi perseen alla. Eleettömästi tehtävänsä täyttäen. Mutta saiko Penkki milloinkaan kiitoksen sanaa osakseen? Ei. Yhtä kaikki, velvollisuuden tunnosta penkki kuitenkin täytti tehtävänsä. Oli sitten kesä tai talvi.
        Toinen laadukas pikku komponentti Golfissa oli tuo pirteän keltainen, iloisesti kojelaudasta tuikkiva vikavalo. Tuo pikku valo syttyi uutterasti joka aamu palamaan, kuin äänettömänä tervehdyksenä isännälleen ja kuljettajalleen: Sille hyväuskoiselle hölmölle, jolle VW-Auto sai sen Golfin myytyä.
        Kiitos yhteisestä taipaleesta Teille molemmille, Penkille ja Vikavalolle. Te ette jättäneet pulaan. Että terveisiä vaan, ja hyvää kesää, missä lienettekin.


    • pummatkaa.mummolta

      Taas huomaa, että amisten ja peruskoulujen kesälomat ovat alkaneet ja lapsoset ovat ilman kesäduunia ja rahaa.

    • entinentuhnuilija

      Samoja fiiliksiä täällä. Maanantaina vantaalta rovaniemelle. Aikoinaan vannoin itä-auton nimeen. Ihmettelin kun kollegat eivät koskaan valittaneet, kun oli pitkä reissu tiedossa. Itseäni rasitti matkat jo ennen aloitusta. Nykyään tajuan, kuinka autoissa voikin olla eroa. Entinen Toyota Avensis on kuin kalpea varjo nykyiseen Volkswagen Passattiini verrattuna. Ennen aina kiroilin, kyllä se on kumma, kun koskaan toyotani ei pärjää testeissä näille saksalaisille. Nykyään tajuan, että eihän se millään voikaan pärjätä. Laatu-autojen tietotaito asuu selvästi saksassa.

      • kohtalotoverisi

        Joudun työni takia olemaan tien päällä 7-80000km vuodessa, joten autolla on väliä. Aloittaessani nykyisen työni vajaa 10 vuotta sitten en tätä vielä ymmärtänyt. Toyotaan sitoutuneena aloitin reissaamisen diesel-Avensiksella. Alkuun työ tuntui hohdokkaalle, mutta parissa vuodessa selvisi etten voisi jatkaa kovin kauan ilman vakavia terveyshaittoja. Selkä ja hartiat alkoivat oireilla kivuliaasti vaikka liikunnallisena miehenä pidän lihaskuntoani yllä. Lääkärini ehdotti, että kokeilisin jotain toista automerkkiä, koska niiden kuljettajan tilojen ergonomiassa on merkittäviä eroja. Kehotuksesta tutkin kollegojeni käyttämiä autoja ja haastattelin heitä kokemuksistaan. Selvisi, että Volvot ja Volkswagen-konsernin merkit ovat paljon tien päällä olevien suosiossa.
        Niinpä tein rohkean päätöksen ja vaihdoin 3-vuotiaan Avensikseni ensimmäiseen Passattiini. Eka kertaa koin sähkösäätöisten penkkien ja riittävien ratin säätöjen hyödyn, samoin kuin sen ettei autolla tarvitse huonossakaan kelissä ajaa kieli keskellä suuta rystyset valkoisina. Selkävaivat alkoivat vähitellen helpottaa kun ajoasennon sai tasmälleen haluamakseen ja ristiseläntuen säädettyä juuri kohdalleen myös korkeussuunnassa, eikä ohjauspyörästä tarvinnut pitää kiinni käsivarret suorina.
        Sillä tiellä ollaan ja kolmas Passat on ajossa. Vaihtelun vuoksi tekisi mieli seuraavaksi kokeilla Volvoa, mutta kun tuo Passat vaan on itselleni niin sopiva. Saa nähdä kuinka käy.


      • PelleiksiMyösJäätte

        Että oikein LÄÄKÄRI suositteli Pokswagenia, ja Vulvaa. Olette te keskenkasvuiset pellet melkoisia satusetiä nykyään!!


      • Lukutaito_kunniaan
        PelleiksiMyösJäätte kirjoitti:

        Että oikein LÄÄKÄRI suositteli Pokswagenia, ja Vulvaa. Olette te keskenkasvuiset pellet melkoisia satusetiä nykyään!!

        Mistä näitä sikiää? Tyhmentääkö tojon omistaminen tai amis henkilön täysin?
        Mies kirjoitti:
        "Lääkärini ehdotti, että kokeilisin jotain toista automerkkiä," Ei siis suositellut mitään automerkkiä!
        Enempi sinun sepustuksesi on keskenkasvuisen pellen tuotosta ja tuo toisella nimimerkillä kirjoittamasi kommentti myös. Kukaan täysjärkinen ei vaihda saksalaista premiumia Toyotaan, se on varmaa. Paino sanalla täysjärkinen. Eräs tuttavani vaihtoi Passatin Avensikseen, mutta ei mennyt vuottakaan kun mies kuoli aivokasvaimeen. Ei siis ollut enää täysissä järjissään auton vaihdon aikoihin.


    • PokswagenitPaaliin

      Minulle taas kävi päinvastoin. Lopputili oli suorastaan jo kädessäni, kun työnantajani sanoi minulle, ettei tule enää sietämään jatkuvia myöhästymisiä tapaamisistani vain sen takia, että aina on syynä auton rikkoutuminen, ja pajalla norkoilu. Kävin henkilökohtaisesti pikku neuvottelut työnantajan edustajan kanssa, joka suositteli vaihtamaan auton johonkin luotettavampaan merkkiin, ja niin tein. Nyt on työpaikka säilynyt jo kymmenen vuotta samana, kun vaihdoin laaduttoman Saksalaisen reemiumin aina luotettavaan Toyotaan. Paluuta entiseen epävarmuuden aikakauteen ei siis ole!!

    • Yks_juttu

      Eihän Volkkarilla ole Phaetonin jälkeen yhtään mallia jota voisi kutsua premiumiksi. Eikä Phaetonia ole edes valmistettu pitkään aikaan. Niitä saa nyt niin halvalla että kannattaisi ottaa korkoa kasvamaan.

      • iutrpwiurpuo

        Voi pyhä yksinkertaisuus, eihän kukaan Volkkaria ole premiumiksi kutsunut. Kyse on mallista. VW-UP on aivan eri asia kuin VW-Passat. Skoda Rapid, aivan eri, kuin Skoda Superb. Meniköhän jakeluun? Tuskin, jos varallisuustaso on -90 luvun corolla luokkaa.


    • Nytuutta

      Hyvin alkaa mennä Volkswageninna. http://www.is.fi/autot/art-2000005256343.html
      Tekstissä luvataan auton seisovan omilla pyörillään. Varmaankin huollonkin tarve vähenee. Huolto yksinkertaistuu, ei tarvitse käyttää kierteellä varustettua öljytulppaa. Kierre on 2400 vuotta vanha tapa hoitaa asioita.
      Huoltoon tarvitaankin vihdoin ruuvailun tilalle uutta. Öljynvaihto atomeina metallin läpi...

      • revipojusiitä

        Siinä taas köyhä tuhnuilija, joka ei ymmärrä lukemaansa. Suomeksi, yksi maailman parhaista premiumeista.


      • Innovaatio

        Älä naurata mua enempää, haaaahaaahaahhhaaaaa!!!!!!!!!!Vai on kierteet liian vanha keksintö. Hauska nähdä mitä tästäkin tulee.


    • NoloKonserni

      Siinä taas yksi konsernin lukuisista Pommeista menossa aiheuttamaan harmia omistajilleen....

    • Kehitysuni

      Autot mukamas niin kehittyneitä. Huollon monimutkaisuus on. Ei autot.
      Polttomoottori, ratti, pyörät, huono hyötysuhde, ei ympäristöystävällinen.
      Missä todellinen kehitys?

    • Painajainenko

      Näinköhän pahaa unta, Passat ei ole premium tuote.

    • haaveilijavain

      Jos mulla olisi varaa, ostaisin heti saksalaisen premiumin.

    • HOLISTI74.91

      lääkäri suosittelee automerkin vaihtoa :D nyt tuli yökastelijapojulta sellaista tuubaa että nauraa varmaan itsekkin :D jos lääkäri ehdottaa autoon jotain niin penkin vaihtoa, mutta en ole ikinä kuullut että edes penkinvaihtoa olisi lääkäri kellekkään selkävikaiselle ehdotellut!!!!!

      • fysiatrin_poika

        Ei siellä ammattikoulun kylmäkkö-koneistajalinjalla mitään muutakaan sivistävää kuule. Sinä olet lukuisilla eri nimimerkeillä postaamiesi aivopierujen kautta sen kaikelle kansalle osoittanut.

        Selkävaivoihin erikoistuneet lääkärit ovat vallan hyvin perillä autojen ohjaamoergonomiaan liittyvistä kysymyksistä ja omilla valinnoillaankin osoittavat millaisten autojen istuimia pitävät parhaina.
        Kun sinä nähtävästi kuvittelet kuulleesi kaikki maailman asiat, oletkos kuullut, että kukaan selkävaivoihin erikoistunut lääkäri olisi valinnut omaksi ajokikseen Toyotan? Kellään tuntemallani isäni kollegalla ei ole Toyotaa ja heitä tunnen sattuneesta syystä lukuisia.


      • Hyvin.sinulla
        fysiatrin_poika kirjoitti:

        Ei siellä ammattikoulun kylmäkkö-koneistajalinjalla mitään muutakaan sivistävää kuule. Sinä olet lukuisilla eri nimimerkeillä postaamiesi aivopierujen kautta sen kaikelle kansalle osoittanut.

        Selkävaivoihin erikoistuneet lääkärit ovat vallan hyvin perillä autojen ohjaamoergonomiaan liittyvistä kysymyksistä ja omilla valinnoillaankin osoittavat millaisten autojen istuimia pitävät parhaina.
        Kun sinä nähtävästi kuvittelet kuulleesi kaikki maailman asiat, oletkos kuullut, että kukaan selkävaivoihin erikoistunut lääkäri olisi valinnut omaksi ajokikseen Toyotan? Kellään tuntemallani isäni kollegalla ei ole Toyotaa ja heitä tunnen sattuneesta syystä lukuisia.

        noita sivupersoonia riittää. Vai fysiatrin poika, heh heh. Muutama ketju taaksepäinhän sinä olit eläkeläinen, Toyota trollipoju.


    • Eururu

      Ooo Toyota. Spruits spruits. Ahhhhhhhhh.

    • voitostavoittoon

      Ja miksi ei olisikaan. Oikeeseen ajoon tehtyjä autoja, kun taas nää itäauto (tojo) sardiinipurkit ovat vain kaupunkikäyttöön suunniteltuja. Lyhyttä ajoa, eli ei haittaa vaikka istuimina olisi -70 luvun sohvat ja ajoominaisuuksiahan lyhyillä matkoilla ei tarvita.

      Jos valtaosa ajaisi enemmän, niin maailmalla ei myytäisi yhtään tuhnua, mutta tottakai, täytyyhän köyhillekin autoja olla ja tyhmille, jotka eivät autoista mitään tajua.

    • vesa.hoidossa.vv

      Tuhannen kilometrin matkalla volkswagen tarvitsee 4 litraa uutta öljyä, kyse ei ole suunnitteluvirheestä vaan VW innovaatiosta jota kutsutaan tuorevoiteluksi. Moottorissa on aina tuoretta öljyä, tämä takaa että moottori saattaa kestää seuraavaan huoltoon (tämä oli vitsi, totakai se kestää seuraavaan huoltoon saakka, siellä sitten korjaavat sen mitä meni rikki).

      Meiden valmistamilla autoilla joutuu ajamaan samoilla öljyillä tuhansia kilometrejä, joten niiden voitelu ei voi mitenkään olla samalla tasolla kuin Volkswagenilla, vanhoilla öljyillä ajetaan jopa 20000 kilometriä kun volkkarissa kaikki öljyä vaihtuu 1000 km välein.

      Volkswagen takaa laadukkaammat kilometrit, siitä pitää huolen aktiivinen tuorevoitelu, kuskin vastuulla on vain öljyn lisääminen kun valo välähtää, vesalla ei välähdä mikään, vesa sai sähköshokkeja ja hänelle tehtiin lobotomia, Volkswagenin kova laatu oli hänelle selvästi aivan liikaa, Volkswagenin kova laatu oli kovaa vain sisäisessä vertailussa, kaikki autot olivat yhtä paskoja, kun laatua vertailtiin muyihin automerrkeihin, niin vesa sairastui ja omaiset toimittivat vesa psykiatriseen sairaalaan josta hän pitää edelleen yhteyttä ulkomaailmaan suoli24 palstan kautta.

      Vesalle neuvo, älä vaan usko muiden puheita, usko vaan mitä vv auton asiantuntijat sulle väittää, muuta totuutta ei ole olemassakaan.

      t. Riitta täti

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1957
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1692
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1609
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe