Inhimillinen vahinko minulta, ystävä silti kostaa.

MitäTeenHelp

Olen koko ajan menossa ja kalenteri buukattu täyteen aina ja tarvitsen sitä jatkuvasti. Tuossa muutama viikko sitten kävi itselleni paha moka, kun olin unohtanut merkitä aikoja sitten sopimani tapaamisen ystäväni A:n kanssa kalenteriini ja olin sopinut toisen ystäväni B:n kanssa tapaamisen samalle kellon ajalle muutamaa päivää ennen ko. päivää. Muistettuani tämän virheen peruin B:n kanssa siitä syystä, että A:n kanssa olin kuitenkin sopinut ensin (ja olen periaatteen mukainen, ihan kaikkien kohdalla). B oli tosi pettynyt joka oli erittäin ymmärrettävää. Pyysin kovasti anteeksi ja koko päivän oli paha mieli siitä, että hänestä tuntui pahalta. A:kin perui, koska hänelle tuli pakollinen työkeikka.
B kyllä antoi anteeksi ja samana iltana jopa naureskelimme puhelimessa kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Nyt tuosta tilanteesta on jo tosiaan suunnilleen kuukausi ja sovimme B:n kanssa uuden tapaamisen. Sopimisen ja tapaamisen välillä muutama päivä. Hän kuitenkin perui tapaamisen samana päivänä kun olisimme nähneet ja meni sopimaan hänen kaverinsa kanssa tapaamisen. Minä en koskaan ole noin tehnyt, että peruisin tarkoituksella tapaamisemme jotta voisin tavata jotain toista henkilöä. Minun kuukauden takainen tilanne oli inhimillinen vahinko ja se oli ensimmäinen kerta koskaan, kun noin on käynyt. Hän jopa ymmärsi, että vahinkoja sattuu ja antoi anteeksi. Minusta nyt ystäväni toimi väärin ja hänen mielestään hänellä on oikeus "koska minäkin peruin aiemmin". Minusta tuossa ei ole järkeä. Tottakai ymmärrän hänen olleen loukkaantunut aiemmasta vaikka anteeksi antoi ja ymmärsi mokani, mutta että mennään kostamaan on kyllä epäaikuismaista käytöstä. Mitä muut on mieltä ja mitä ihmettä tässä tapauksessa pitäisi/kannattaisi tehdä?

2

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ystävienystävä

      Huh onpas sulla kamalia ystäviä. Vielä kostavat? Eiköhän tuo ole selvä ettei vapaasti halua sinua tavata. Ihan kalenteriin laitat että muistat ketä tavata. Mulla toimii spontaanisti ystävien tapaaminen. Soitan ja kysyn nähdäänkö ja pääsetkö? Jos ei onnistu sovimme tapaamisen myöhemmin. Osa ystävistä on jäänyt pois. Eivät joko muista soitella tai en ole niin tärkeä. Ne taas jotka soittavat ja tapaamme ovat pysyneet elämässä tämän tästä. En tunne että ne ystävät jotka taakse jäivät olisin loukkaantunut tai edes vihainen olisin että unohtivat. Kyllä tärkeät ystävät pitävät yhteyttä eikä niiden tarkoituksia tarvitse epäillä tai miettiä. Kuullostaa sulla olevan aika kontrolloitua elämää. Ilmankos epäilet toisten tarkoituksia ja kostosta sinua kohtaan. Kyllä oikean ystävän kanssa on oltava vapaa ja hyväolo. Eikä tarvitse miettiä mitä ystävä tarkoittaa. Olen rehellinen ja avoin ystäviä kohtaan aina ja saman kohtelun saan myös itse ja ystävinä on pysytty vuosia. Toisten kanssa on läheisempi toisten kanssa ei niin läheinen. Näin se ystävyys muodostuu ilman velvoitteita tai muuta negatiivisen elämän tuomia ongelmia.

    • realismiaelämään

      huh mitä draamaa. Miksi tehdä tikusta riitaa, toraa, tappelua.
      Jos peruutti, niin peruutti. So what, elämä on vaihtelevaa.
      Itse en korvaani lotkauttaisi, en suuttuisi enkä märehtisi sekuntiakaan koko asiaa enkä hakisi piilomerkityksiä ystävän käyttäytymisestä.

      Suosittelen jättämään asian sikseen, et jauha asiasta kavereiden kanssa somessa etkä kasvokkain, etkä parjaa etkä syyllistä ystävääsi keskustelupalstoilla. Päällekkäisbuukkauksia sattuu itse kullekin, ei se ystävyyttä hetkauta suuntaan eikä toiseen. Kun seuraavan kerran olet juttusilla, ole just samanlainen kuin ennen tätä episodia olit. Hyvä ystävä jättää lillukan varret huomioimatta. Eiks niin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2072
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1481
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      23
      1462
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1387
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe