SähköJussi Oy

tarviivirtaa

Mitä voi sanoa lafkasta kun vasta neljännellä kerralla saa keittiön pistorasian kiinni seinään hyvin tai jättää MMJ:n sojottamaan seinästä ulos johtimet kosketeltavissa mitenkään suojaamattomina.

Ei todellakaan hyvä ja silti Assemblin käytti heitä ja vakuuttivat asennusten olevan hyviä ja määräysten mukaisia - ei hyvä!

96

3169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • urakoitsijas2

      Oikea paikka reklamoida on varmasti firman esimies, täällä noituminen ei mitään auta...

      • jännitettäpeliin

        Ei auta ei, mutta levittää silti tietoa yrityksestä muille - jotka toivottavasti välttyvät näiltä "ammattilaisilta".

        Paska lafka - ikävää kun osuikin kohdille.


      • eiihannäin

        Itseasiassa tämä on juuri se oikea paikka dissata näitä idioottilafkoja - muualla nämä kommentit olisivat torpattu jo otsikonkirhjoittamiseen - toisto on kaiken vittuilun äitee!

        Itse asiaan niin Sähkö-Jussi ei saisi toimia alallaan - sen verran laittomuuksia se aiheutti asennuksiissaan pelkästään yhdessä keittiössä saati sitten muualla.

        No toki puolustelkaa tätä lafkaa, mutta näkemäni työn laadun takia sanon vain, että HYI HELEVATA, ETTÄ ON HUONO!!!!


      • ei_ihan_kohdillaan
        eiihannäin kirjoitti:

        Itseasiassa tämä on juuri se oikea paikka dissata näitä idioottilafkoja - muualla nämä kommentit olisivat torpattu jo otsikonkirhjoittamiseen - toisto on kaiken vittuilun äitee!

        Itse asiaan niin Sähkö-Jussi ei saisi toimia alallaan - sen verran laittomuuksia se aiheutti asennuksiissaan pelkästään yhdessä keittiössä saati sitten muualla.

        No toki puolustelkaa tätä lafkaa, mutta näkemäni työn laadun takia sanon vain, että HYI HELEVATA, ETTÄ ON HUONO!!!!

        Taas päässyt vikonloppulomalle laitoksesta?


    • ammatti.mies

      Jos asennus on keskeneräinen eikä johtoihin ole jännitettä kytketty niin sitten ei kannata tänne tull jauhamaan paskaa.

      • enhäpeä

        Johan varsinainen ammattimies - häpeä!

        Piuhoja ei vain jätetä törröttämään seinistä ulos - kukaan ei voi tietää ovatko ne jännitteisiä tai sitten ei - tämän pitäisi "ömmättiläisellekin" ehdoton NOUNOU!


      • turhaa_kitinää
        enhäpeä kirjoitti:

        Johan varsinainen ammattimies - häpeä!

        Piuhoja ei vain jätetä törröttämään seinistä ulos - kukaan ei voi tietää ovatko ne jännitteisiä tai sitten ei - tämän pitäisi "ömmättiläisellekin" ehdoton NOUNOU!

        Mitähän niille johdonpäille pitäisi tehdä siinä välissä, kun niihin seraavassa työvaiheessa asennetetaan sähkökojeet? :D


      • ammatti.mies
        turhaa_kitinää kirjoitti:

        Mitähän niille johdonpäille pitäisi tehdä siinä välissä, kun niihin seraavassa työvaiheessa asennetetaan sähkökojeet? :D

        Varmaan pitäisi jokainen johdin varustaa varoituskilvellä: Älä kytke miehiä työssä.
        Kolmivaihekaapeliin noita kilpiä menee tietysti 5 kpl.
        Sitten jokainen johtimenpää eristetään kahteen kertaan sinimustakeltavihreällä nitto-teipillä. Kevi-johtimeen tietysti riittää yksinkertainen keviteippi.


      • ehdotonnounou
        turhaa_kitinää kirjoitti:

        Mitähän niille johdonpäille pitäisi tehdä siinä välissä, kun niihin seraavassa työvaiheessa asennetetaan sähkökojeet? :D

        Kun ei ole seuraavaa työvaihetta vaan asennus on valmis ja "tarkastuksen" läpäissyt!

        Mikäköhän tässä on niin vaikeaa jummartaa?


      • ehdotonnounou
        ammatti.mies kirjoitti:

        Varmaan pitäisi jokainen johdin varustaa varoituskilvellä: Älä kytke miehiä työssä.
        Kolmivaihekaapeliin noita kilpiä menee tietysti 5 kpl.
        Sitten jokainen johtimenpää eristetään kahteen kertaan sinimustakeltavihreällä nitto-teipillä. Kevi-johtimeen tietysti riittää yksinkertainen keviteippi.

        Ylimielisyyttä ja vähättelyä - muka "ammattilaisia" - että kehtaatte!


      • turhaa_kitinää
        ehdotonnounou kirjoitti:

        Kun ei ole seuraavaa työvaihetta vaan asennus on valmis ja "tarkastuksen" läpäissyt!

        Mikäköhän tässä on niin vaikeaa jummartaa?

        Eli olitkin tilannut vain johtojen asennuksen? Mikä sitten mättää?


      • ehdotonnounou
        turhaa_kitinää kirjoitti:

        Eli olitkin tilannut vain johtojen asennuksen? Mikä sitten mättää?

        En minä mitään asennusta ole tilannut vaan tuo on Assemblinin aliurakoititsijan SähköJussin tekosia ja kuului erään linjasaneerauksen yhteydessä tehtyihin töihin eli mikä siis on niin vaikeaa jummartaa!


      • ammatti.mies

        Paskapuheita on aina vaikeata ymmärtää.
        Keksi vielä jotain lisää semmoista mitä on vaikeata ymmärtää.


      • ehdotonnounou
        ammatti.mies kirjoitti:

        Paskapuheita on aina vaikeata ymmärtää.
        Keksi vielä jotain lisää semmoista mitä on vaikeata ymmärtää.

        No voi luoja, mikä idiootti - täytyykö kaikki vääntää rautalangasta, että SähköJussin idiootitkin ymmärtävät - hävetkää toki!


      • tämäolikintässä

        Ihan käsittämätöntä suhtautumista "ammattilaisilta" - ei vaan voi jummartaa.


      • tämäseon

        Mikä ihme hinku taviksilla on ottaa kantaa asioihin mistä eivät mitään ymmärrä.


      • eitätäkestä
        tämäseon kirjoitti:

        Mikä ihme hinku taviksilla on ottaa kantaa asioihin mistä eivät mitään ymmärrä.

        ...ja juuri noin - "tavikset".

        Olen suorittanut S3-tutkinnon ja lukenut sfs-6000, sähköalan lait, asetukset, määräykset sekä Tukesin ohjjeet läpi useampaan kertaan ja tämä tampio kehtaa tulla kutsumaan minua "tavikseksi" - häpeä kakara!


      • mistänäitälöytyy
        eitätäkestä kirjoitti:

        ...ja juuri noin - "tavikset".

        Olen suorittanut S3-tutkinnon ja lukenut sfs-6000, sähköalan lait, asetukset, määräykset sekä Tukesin ohjjeet läpi useampaan kertaan ja tämä tampio kehtaa tulla kutsumaan minua "tavikseksi" - häpeä kakara!

        ...eikä edes kehtaa vastaamaan - että noin "ammattilainen" - silleen!


      • ammatti.mies

        Paskapuheisiin ei olisi alunperinkää kannattanut kommentoida mitään.


      • johtopäätöksiä
        eitätäkestä kirjoitti:

        ...ja juuri noin - "tavikset".

        Olen suorittanut S3-tutkinnon ja lukenut sfs-6000, sähköalan lait, asetukset, määräykset sekä Tukesin ohjjeet läpi useampaan kertaan ja tämä tampio kehtaa tulla kutsumaan minua "tavikseksi" - häpeä kakara!

        Et sitten ole yhtään ihmetellyt kun et saa mitään tahoa vakuuttumaan valituksiesi aiheellisuudesta? Niin että jopa tännekin pitää kirjoitella...


      • oikeinhävettää
        johtopäätöksiä kirjoitti:

        Et sitten ole yhtään ihmetellyt kun et saa mitään tahoa vakuuttumaan valituksiesi aiheellisuudesta? Niin että jopa tännekin pitää kirjoitella...

        Olen toki valittanut tekijöille, mutta mitään ei ole tapahtunut - joten "tännekin pitää kirjoittaa"!

        Itseasiassa olen oikeassa!


      • einiinkuinoletotta
        johtopäätöksiä kirjoitti:

        Et sitten ole yhtään ihmetellyt kun et saa mitään tahoa vakuuttumaan valituksiesi aiheellisuudesta? Niin että jopa tännekin pitää kirjoitella...

        Juuri tänne pitääkin kirjoittaa, että"ammattilaiset" jummartaisivat olevansa väärässä, mutta kun ei!


      • ammatti.mies
        einiinkuinoletotta kirjoitti:

        Juuri tänne pitääkin kirjoittaa, että"ammattilaiset" jummartaisivat olevansa väärässä, mutta kun ei!

        Sitten voitkin lopettaa paskanjankutuksen.


      • vitunväsynyt
        ammatti.mies kirjoitti:

        Sitten voitkin lopettaa paskanjankutuksen.

        Mutta kun en jankuta paskaa vaan puhun asiaa - miten "ämmättiläinen" voikin olla noin typerä.


      • näkemysten_välinen_kuilu
        ehdotonnounou kirjoitti:

        Kun ei ole seuraavaa työvaihetta vaan asennus on valmis ja "tarkastuksen" läpäissyt!

        Mikäköhän tässä on niin vaikeaa jummartaa?

        Kai niillä johdoilla joku tarkoitus on, ei johtoja huvikseen vedellä. Missä ja miten ne johdot sijaisee, miten ne mielestäsi pitäisi olla?


      • sdfghjkl.lkjhgfd
        vitunväsynyt kirjoitti:

        Mutta kun en jankuta paskaa vaan puhun asiaa - miten "ämmättiläinen" voikin olla noin typerä.

        Sinulla tuntuu olevan melkoinen ero näkemyksessä ja tekemisessä.


      • miunhemma
        sdfghjkl.lkjhgfd kirjoitti:

        Sinulla tuntuu olevan melkoinen ero näkemyksessä ja tekemisessä.

        Ei vaan ero on toteutuksessa - nämä tulervat kotiisi, kusevat nurkkiin, paskovat lattialle, virnuilevat vasten kasvoja ja siis pitäisi olla kohtelias heitä kohtaan - älä luulekaan.


      • sanokaase
        näkemysten_välinen_kuilu kirjoitti:

        Kai niillä johdoilla joku tarkoitus on, ei johtoja huvikseen vedellä. Missä ja miten ne johdot sijaisee, miten ne mielestäsi pitäisi olla?

        Ei niilä ole enää mitään merkitystä, kun idioottilafka meni tekemään pyörän uudestaan, mutta tällä kertaa alkuperäistä huomommin - vikikshän mittaa virran ja nollan erotusta, joten miksi edes oli pakko mennä koskemaan alkuperäiseen.


      • just_joo
        sanokaase kirjoitti:

        Ei niilä ole enää mitään merkitystä, kun idioottilafka meni tekemään pyörän uudestaan, mutta tällä kertaa alkuperäistä huomommin - vikikshän mittaa virran ja nollan erotusta, joten miksi edes oli pakko mennä koskemaan alkuperäiseen.

        Ahaa nyt ymmärrän, sinä olet se sama tyyppi joka on puinut tätä juttua "vuosikaudet".
        Taitaa se ongelma olla ihan muualla kuin sähköasennuksissa.


      • olenihaanjussi
        just_joo kirjoitti:

        Ahaa nyt ymmärrän, sinä olet se sama tyyppi joka on puinut tätä juttua "vuosikaudet".
        Taitaa se ongelma olla ihan muualla kuin sähköasennuksissa.

        Mitä vittua - vuoskaudet, kun juttu on vain vuoden ikäinen.

        Itse häpeäisin asennusta, mutta antaa "ammattilaisen" jankata stooriaan - paskaa ei vain voi kiillottaa!


      • kestojankutus
        just_joo kirjoitti:

        Ahaa nyt ymmärrän, sinä olet se sama tyyppi joka on puinut tätä juttua "vuosikaudet".
        Taitaa se ongelma olla ihan muualla kuin sähköasennuksissa.

        Veikkaan että saamme lukea vielä jatkossakin vuosien mittaan tästä keissistä.


      • mukaammattilaista
        turhaa_kitinää kirjoitti:

        Mitähän niille johdonpäille pitäisi tehdä siinä välissä, kun niihin seraavassa työvaiheessa asennetetaan sähkökojeet? :D

        No kun ne johdonpäät eivät odottaneet asennusta vaan oli jätetty törröttämään seinästä ulos ilman suojausta - mikä siinä on niin vaikeaa jummartaa.

        Näin Sähkö-Jussi siis toimii eli päin helvettiä ainakin sähkömääräysten mukaan ja kyllä - olen suorittanut S3-tutkinnon, lukenut 6-tonnisen kuin myös sähköturvallisuuden lait, asetukset ja määräykset kuin myös Tukesin ohjeet sähköasennuksista ja näin päin helvettiä asennusta en ole aikoihin nähnyt - hyi helevata.


      • einoinsaatehdä
        turhaa_kitinää kirjoitti:

        Mitähän niille johdonpäille pitäisi tehdä siinä välissä, kun niihin seraavassa työvaiheessa asennetetaan sähkökojeet? :D

        Ei niikuin idiootti jummarra, että piuhat eivät odota asennusta vaan on jätetty sojottamaan jännitteellisinä tai sitten ei - kuka sitä voi varmistaa ja lopputarkastukset oli tehty eli näin hyvin finskissä.

        Täytyy kyllä haistattaa SähköJussilla ja Assemblinilla paksut paskat huonosti tehdystä työstä - hävetkää toki!


      • selvät_merkit
        mukaammattilaista kirjoitti:

        No kun ne johdonpäät eivät odottaneet asennusta vaan oli jätetty törröttämään seinästä ulos ilman suojausta - mikä siinä on niin vaikeaa jummartaa.

        Näin Sähkö-Jussi siis toimii eli päin helvettiä ainakin sähkömääräysten mukaan ja kyllä - olen suorittanut S3-tutkinnon, lukenut 6-tonnisen kuin myös sähköturvallisuuden lait, asetukset ja määräykset kuin myös Tukesin ohjeet sähköasennuksista ja näin päin helvettiä asennusta en ole aikoihin nähnyt - hyi helevata.

        Jätit mainitsematta että on vielä diagnoosi ja lausunto sieltä mielenterveys puolelta ansioluetteloosi...


    • vähänhämmästyttää

      Siis vasta neljännellä kerralla - kannattakin välttää tätä lafkaa.

      • tottatässätodellisuessa

        Siis vasta neljännellä kerralla - ei niinku totta ole - hyi faan!


      • IP99

        Ja paskanjankutus jatkuu.


      • einäitäkestä
        IP99 kirjoitti:

        Ja paskanjankutus jatkuu.

        Siis minkä paskan - lafka ei vain osaa, joten se siitä!


      • näinsekäy
        einäitäkestä kirjoitti:

        Siis minkä paskan - lafka ei vain osaa, joten se siitä!

        Ei niinkuin siis vain osaa ja tästä loppupiste niin tälle keskustelulle, lafkan osaamiselle ja lopulta lafkalle itselleen.


      • sivusta_vaan
        näinsekäy kirjoitti:

        Ei niinkuin siis vain osaa ja tästä loppupiste niin tälle keskustelulle, lafkan osaamiselle ja lopulta lafkalle itselleen.

        Noinpa, kun itsensä kanssa keskustelee, ei tule suurempaa väittelyä.


      • ömmättiläinen
        sivusta_vaan kirjoitti:

        Noinpa, kun itsensä kanssa keskustelee, ei tule suurempaa väittelyä.

        No just päinvastoin - itse olen tapellut itseni kanssa tämän rempan takia ja menettänyt monia unitunteja itseni kanssa "keskustellessani".

        Jotenkin mieleni ei vain hyväksy näin huonoa duunia ja se myös näkyy fyysisellä puolella varsinkin nähtyäni duunin tason voimatta puuttua siihen.

        Jotenkin toivoisi urakoitsijoiden ottavan huomioon, että toimivat jonkun kodissa ja kunnioittavan tätä tilaa, mutta kun ei vaan vasemmalla hanskalla heitetään jotain juostenkustua schaissea seinille ja oletetaan asiakkaan tyytyvän tähän - asiakastyytyväisyys ei ainakaan ole näiden "ömmättiläisten" tavoite.


      • näin.on
        ömmättiläinen kirjoitti:

        No just päinvastoin - itse olen tapellut itseni kanssa tämän rempan takia ja menettänyt monia unitunteja itseni kanssa "keskustellessani".

        Jotenkin mieleni ei vain hyväksy näin huonoa duunia ja se myös näkyy fyysisellä puolella varsinkin nähtyäni duunin tason voimatta puuttua siihen.

        Jotenkin toivoisi urakoitsijoiden ottavan huomioon, että toimivat jonkun kodissa ja kunnioittavan tätä tilaa, mutta kun ei vaan vasemmalla hanskalla heitetään jotain juostenkustua schaissea seinille ja oletetaan asiakkaan tyytyvän tähän - asiakastyytyväisyys ei ainakaan ole näiden "ömmättiläisten" tavoite.

        Jos olet itse tilaajana, niin valita työn tekijälle. Muuten voit pitää scheissen ja typerät mölinät mahassasi.


    • primadonnaylpeys

      Ja mitkä "typerät mölinät"?

      Jos lafka tekee juostenkustuahaistapaskaa niin eiköhän siitä pidä kertoa myös muille, että osaavat välttää kyseistä lafkaa ja julkisuus antaa lafkalle mahdollisuuden suoriutua paremmin tekemisissään, jos laatua edes haluavat tehdä.

      Tekisivät edes hommansa hyvin niin saisivat kuulla kehuja, mutta kun hommat on pakko tehdä vasemmalla kädellä roiskien niin kestäisivät edes haukut kuten tosimiehet kestää ja pyrkivisivät parantamaan suoritustaan.

      Nykyään "ömmättiläisillä" on joku helevatan primadonna-ylpeys päällä - hypitään seinille pienenkin arvostelun takia - ammattiylpeyttä näillä toimijoilla ei ole, sillä muuten näin surkeaa tekemista ei maksavalle asiakkaalle kehtaisi näyttää.

      • näin.on

        Voisit pitää typerät mölinät mahassasi.
        Ohikulkija, joka ei ole edes tilaaja, ihmettelee keskeneräisiä sähkötöitä, joista ei ymmärrä mitään, ja kirjoittelee vielä suoli24-sähköpalstalle, on idiootti.


      • eineskulaa

        Tämä sähkötyöt eivät olleet "keskeneräisiä" vaan lopputyön tarkastuksen läpäisseitä, mikä sinänsä huolestuttaa paljon "ömmättiläisten" osaamisen tasosta.

        Olen suorittanut S3-tutkinnon ja lukenut sähköalan raamatun 6-tonnisen, sähköalan lait, asetukset ja määräykset kuin myös Tukesin ohjeet, joten aivan tumpelo en ole.

        Se, että kirjoitan Suoli24-palstalle syynä on vain idioottien esille saaminen kuten sinut juuri nyt ja toisaalta antaa muille tietoa huonoista toimijoista.


      • näin.on

        Olitko peräti itse selvittämässä ja toteamassa ja tarkastamassa, että että ne oli jonkun lopputyön tarkastuksen läpäisseitä?


      • suttajasekundaa
        näin.on kirjoitti:

        Olitko peräti itse selvittämässä ja toteamassa ja tarkastamassa, että että ne oli jonkun lopputyön tarkastuksen läpäisseitä?

        Näin se vain meni läpi urakoitsijan käyttöönottotarkastuksesta läpi eikä sanaakaan tästä mokauksesta.

        Kyllä nämä toimijat vaan suojelee toisiaan eivätkä tee duuniaa oikein - hävetkää jo nyt!


      • tuttu_diagnoosi
        suttajasekundaa kirjoitti:

        Näin se vain meni läpi urakoitsijan käyttöönottotarkastuksesta läpi eikä sanaakaan tästä mokauksesta.

        Kyllä nämä toimijat vaan suojelee toisiaan eivätkä tee duuniaa oikein - hävetkää jo nyt!

        Eli kaikki muut olivat väärässä, sinä ainoastaan oikeassa?


      • virheetöntulokseen
        tuttu_diagnoosi kirjoitti:

        Eli kaikki muut olivat väärässä, sinä ainoastaan oikeassa?

        Näinhän se on nähtävä!


    • sähkötyömies

      "Turha tarkkuus on sairautta" sanoi entinen pomoni, jos joku alkoi tekemään todella "ykköstä".

      • pelletrulaa

        Eli kun joku teki työnsän hyvin niin pomo toppuutteli ja käski tekemään juostenkustuahaistapaskaa laadun sijaan - ei niikuin käsitä teitä "ömmättiläisiä" - väkisin teette sutta ja sekundaa vaikka ammattiylpeyttä tuntien voisitte tehdä jotain hyvinkin.

        Ihan käsittämätöntä toimintaa!


      • einejummarra

        Juuri tuo on se ydin mihin tähtäsin - kunhan on edes sinne päin niin kaikki hyvin, mutta kun ei vaan kaiken pitää olla määräysten ja asiakkaan toiveiden mukaista varsinkin, jos rahasta jollekin tekee - kotonasi voit toki tehdä mitä sinua huvittaa, mutta maksavalle asiakkaalle työn pitää olla toiveiden mukaista ja laadulla tehtyä.


    • ryssääjä

      Toi kertoo jo paljon osaamisesta - kaikki pitäisi kuitenkin tehdä kuin itselle - varsinkin kun tekee sen rahasta toiselle.

      Mutta nykyään on toisin - remppa-reiska käy huitomassa jotain juostenkustuahaistapaskaa ja valittamisen yhteydessä mainitsee vain "mä oon vaan duunissa täällä, heii!" ja se siitä - laadulla ei ole väliä.

      Ammattiylpeys on kadonnut Suomesta ja kaikenlainen ryssiminen on sallittua näköjään.

    • eiolekuintotta

      Kaikkea olen nähnyt ja SöhköJussi on sieltä pahimmasta päästä.

    • täyttäpaskaa

      Ei paskaakaan - kun lafka tunaroi noin niin se on sorommoon eli kuollot sitä itseään tekiessä.

    • eitodellakaannäin

      Ei niinkuin voi olla totta - säkärit pitävät toistensa puolta vaikka selvästä ammattitaidottomuudesta onkin kyse eli lähinnä kuolemanvaaran tuottamisesta asiakkaalle ja tätä te idiootit puolustatte ammattiylpeyden takia - hävetkää.

      • lopeenkyllästynyt

        Kyse ei ole ammattiylpeydestä vaan lähinnä primadonna-ylpeydestä - nämä ömmättiläiset nyt hyppivät seinille puolikkaasta sanastakin heitä vastaan ja tätä on nähty liiankin usein.

        Kunhan kerrankin joku ammattilainen ottaisi vastuun ja toimisi sen mukaan, mutta kun ei!


      • kuseekäsille

        Oikein sanottu, mutta eiväthän ne ammattilaiset sitä huomaa vaan jatkavat kuten ennenkin eli päin helevataa.


    • hävetkäätoki

      Jos rikkoo sähköturvallisuuslakia/asetuksia/määräyksiä/tukesin ohjeita niin ei pitäisi edes olla alalla vaan häipyä alalta hyvin noloina.

      Tässä oli kyse ihmisen kodista ja hänen fyysisestä turvallisuudestaan - oikeastaan rikosilmoituksen paikka.

      Näin ei vain saa tehdä ja jokainen sähköalalla toimiva tietää sen.

    • vastinettakehiin

      Haluaisin kuulla Sähkö-Jussi Oy:n vastineen asiasta eli miten laadukkaiksi he asennukset ovat mieltäneet.

      • avohoidon_kääntöpuoli

        Epäilemättä haluaisit, mutta mitä mieltä edunvalvojasi on asiasta?


      • kylhävettää

        Minulla ei ole "edunvalvojaa" vaan puhun omasta takaa.

        Haluaisin todella kuulla Sähkö-Jusisin näkemyksen asennuksesta - että kehtaavat jättää piuhan sojottamaan seinästä mitenkään sitä suojaamatta - sehän on jo rikollista toimintaa.

        Eli Sähkö-Jussille vaatimus selvittää tilanne - minähän en paskaan koske!


      • hävettäisi

        Tuskin tulevat vastaamaan tekemisistään - onhan tämä ketju jo jatkunut aika päiviä sitten lafkan mitenkään puuttumatta siihen.

        Jotenkin toivoisi Sähkö-Jussin kommenttia asiaan tai lafkan edes puolustella asennuksiaan.


      • pitäisikö_kuitenkin_olla
        kylhävettää kirjoitti:

        Minulla ei ole "edunvalvojaa" vaan puhun omasta takaa.

        Haluaisin todella kuulla Sähkö-Jusisin näkemyksen asennuksesta - että kehtaavat jättää piuhan sojottamaan seinästä mitenkään sitä suojaamatta - sehän on jo rikollista toimintaa.

        Eli Sähkö-Jussille vaatimus selvittää tilanne - minähän en paskaan koske!

        On kuitenkin selvästi mielenterveysongelmia. Ei terve ihminen jankkaa vuosikausia samaa asiaa.


      • vieläkinvipäjää
        pitäisikö_kuitenkin_olla kirjoitti:

        On kuitenkin selvästi mielenterveysongelmia. Ei terve ihminen jankkaa vuosikausia samaa asiaa.

        Ei vaan "terve" ihminen hinkkaa ja hankkaa "älypuhelintaan" vuodesta toiseen toivoen jonkin tsiinin nousevan esiin ja pelastavan hinkkaajan tylsyydeltä elämässään - näitä hinkkaajia kutsutaan "normaaleiksi" ihmisiksi vaikka avohoitoon heidät pitäisi passittaa.

        No ei vaisinkaan vaan Sähkö-Jussi Oy vain teki erittäin huonoa duunia asunnossani eikä suostunut korjaamaan asennuksiaan vaan otti ns. itkupotkuraivarit ja käytännössä huusi kurkku suorana ettei enää suostu "leikkimään" kanssani.

        Itseasiassa lafka rikkoi asennuksissaan useita lakeja, asetuksia, määräyksiä ja ohjeita sähköturvallisuudesta, mutta silti nämä asennukset läpäisivät tarkastukset - ei voi kuin ihmetellä säkäreiden lojaalisuutta toisiaan kohtaan - selvät virheetkin asennuksissa hyväksytään ammattiveljien taholta.

        Taustallahan on tietysti pelko tulevaisuuden suhteen ja kukaan ei halua olla "vaikea tapaus" alalla, jolloin duunit loppuu kuin seinään ja urakehitys tyssää täysin - on parempi hyväksyä puolalaisen säkärin duuni kuin vaatia sitä uusittavaksi, vaikka ensin halvalla haluttiin ja loppupeleissä kalliiksi tulikin - jopa ihmishengen joskus vaatien.

        Suomi on liian pieni maa ja joka priimaa haluaa se vaiennetaan/tunnetaan ja duunia on lähes mahdoton saada enää. Sanontahan rakennusalalla on, ettei priimaa kannata tehdä - ensin heitetään jotain kuraa seinille ja katsotaan valittaako asiakas - jos ei niin jatketaan ja jos valittaa niin korjataan ehkä vähän paremmaksi pitkin hampain asenteella "NOANTEEKS", kuin vika olisi tilaajalla - yleensä tekijöiden asenne on luokkaa, että "mä oon vaan duunissa täällä, heiii...".

        Ja tätä ryssii/korjaa/ryssii... rumbaa jatketaan sitten siihen saakka, että asiakas on lopulta täysin kyllästynyt ja päättää lopettaa asiakas-suhteen ryssijän kanssa ja turvautuu kolmanteen osapuoleen, joka ei välttämättä hoida hommia sen paremmin. lopulta asiakas hyväksyy mahdottoman tilanteen ja luovuttaa tai vie rempan loppuun paremmin kuin ömmättiläiset olisivat koskaan kykeneet.

        Näin tein erään mökkirempan suhteen ja näin joudun myös tekemään Sähkö-Jussi Oy:n huonosti toteuttujen asennusten suhteen - toki todelliset ammattilaiset purkavat/asentavat asennukset itseni niihin puuttumatta, mutta maksaahan tämä ja tuskin Sähkö-Jussi Oy haluaa edes siihen osallistua.

        Loppukaneettina - SÄHKÖ-JUSSI OY ON TÄYSIN PASKA LAFKA!!


      • eivoiollatottakaan
        pitäisikö_kuitenkin_olla kirjoitti:

        On kuitenkin selvästi mielenterveysongelmia. Ei terve ihminen jankkaa vuosikausia samaa asiaa.

        Ja miten muutama kuukausi muuttui vuosiksi - ehkä sinun mielenterveyttäsi pitäisi tutkailla.


      • kaikkeasitäkokee

        Näemmä "Jussit" yrittää vedota kirjoittajan hjulluuteen välttyäkseen paskalta vaikka itse paskoivatkin toisen ihmisen kodin nurkkiin väittäen tätä "hyväksi rakentamiseksi" - hävetkää jo, olkaa edes vähän noloja!


      • eiihannäin

        Noo lopputulemana voisi päätellä, että Sähkö-Jussi on tehnyt vähintääkin arveluttavaa urakointia jättäen mmj:t roikkumaan seinistä vapaasti kosketeltaviksi sähköturvallisuuslakien vastaisesti suojaamattomina - ei noin voi mikään lafka toimia.

        Pahinta tekee se, että tämä asennus on hyväksytty lopputarkastuksissa eli vastuu huonosta duunista jakautuu niin Sähkö-Jussille kuin pääurakoitsija Assemblinille kuin myös linja-saneerauksen valvojille kuin myös kokonaisprojektin vetäjälle isännöinnille eli Lahex Oy:lle.

        Ulkopuolisena en voi kuin ihmetellä osaamattomuutta kyseisen projektin vastuuhenkilöiltä - siis ihan aikuisten oikeesti nämä idiootti-insinöörit olivat liimaamassa asiakkaan irtaimistoa lähinnä rakennusjätteeseen luokiteltavaan kiinteään kalusteeseen aiheuttaen tulevaa kustannusta asiakkaalle ja siis millä oikeutuksella.

        Ja nämä idiootit eivät vieläkään ymmärrä tekemäänsä vaan puskevat sitä yhtä ja samaa palikkaa joka kombinatioon vaikka jo esikouluikäinen kakara jummartaisi, ettei se onnaa.

        Ainakaan asiakastyytyväisyys ei ole tärkein asia näiden lafkojen toiminnassa eli Sähkö-Jussin ja Assemblinin, jota kutsun äämbesilleniksi työn tason ja laadun takia.

        On jotenkin hämmästyttävää törmätä lafkaan, jolla ei käytännösä ollut työnjohtoa urakoinnissaan - kukaan ei käytännössä ohjannut, valvonut tai tarkastanut mitään tehtyä vaan kaikki läväytettiin vasten maksavan asiakkaan kasvoja ja tämä asiakas oli taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja eli mistään suosimisesta ei todellakaan ollut kyse.

        Häpeäisivät vähän tai olisivat edes vähän noloja, mutta kun ei - nämä toimijat ovat eräällä sairaalla tavalla jopa ylpeitä aiheuttamastaan paskasta ja se tekee erityisen pahaa.


    • piuhaseinästä

      Hei ihan aikuisten oikeesti - paska lafka ja mitä sen enempää setvimään - tietävät itsekin, että tuli mokattua.

      Pahinta vain etteivät myös itse korjaa mokiaan vaan vängerrät vastaan.

      • että_sellasta

        Kotilomalla lataamosta?


      • eijummarra
        että_sellasta kirjoitti:

        Kotilomalla lataamosta?

        En mä tarvitse lataamoa kun on SähköJussin asentamat piuhat seinästä törröttäen ihan vapaasti kosketeltavissa sähköshokkihoitoa varten.

        Ja tämänkin proggiksen he olisivat voineet tehdä huomattavasti simppelimmin, mutta oli pakko noudattaa "suurta suunnitelmaa" ja perseidensä pelastamisen lsäksi idiootit yrittivät keksiä pyörän uudelleen eli nyhversivät olemassaolevan vain huonommin tuloksin eli sammasak tehtiin uudestaan eikä parennusta ole alkuperäiseen asennukseen.

        Miksi siis tehdä jotain, joka ei paranna jo olemassaolevaa vaan käytännössä huonontaa asennusta - paremman katteen takia?


    • mpjxxx

      Luettuani tämän ketjun kokonaan -(joo, oikeasti ei ollut just nyt muuta tekemistä) nyt on jo pakko kommentoida; Aikuisten oikeasti, sellainen instanssi kuin Tukes on jolle saa/pitää ilmoittaa kaikki epäilyttävät asennukset. Tämä ei ehkä ole se ihan oikea paikka varmistaa sähkötyöturvallisuutta. Toki kaikenlaiselle muulle paskalle tämä on oikea foorumi vaikkei pärjääkään vauva.fi:n tarinoille.

      • oikein_linjattu

        Eli ihan oikeassa paikassa on tarina :)


      • kylvaanihmetyttää
        oikein_linjattu kirjoitti:

        Eli ihan oikeassa paikassa on tarina :)

        Toki on - ettetkö jummarra kirjoituksen tarkoitusta eli loata huonostitoimiva yritys.

        Ns. kunniallisislla paikoilla tämä kirjoitus olisi jo aikapäiviä sitten blokattu saiteilta, mutta täällä se elää vieläkin ja näkyy myös hakutuloksissa, mitä useatkaan eivät ole huomioineet.

        Itseasiassa SähköJussi on huono yritys ja heidän sähköturvallisuuslaikien rikkomiset tulisi saattaa jopa oikeusasteisiin - se, että niinkin iso lafka kuin Assemblin sitten tukeutui urakoinnissaan tähän lafkan kertoo vain rakennusalan härskiydestä - halutaan kaikkea mahdollisimman halvalla henkilövahingoista välittämättä ja SähköJussi toimitti sen eli jätti MMJ:t törröttämään seinille mahdollisen sähköiskun-vaaran aiheuttaen.

        Ymmärrän hyvin, että rakentamisen tulee tapahtua mahdollisimman halvalla, mutta sitä en ymmärrä, että sen pitää tapahtua ihmisen terveydellä maksettavaksi kuten niin Assemblin kuin SähköJussi taas käsittävät asian.

        Sähköturvallisuudella leikkiminen on vain ehdottomasti kiellettyä ja kumpikin yrityksistä niin Assemblin kuin SähköJussi syyllistyivät siihen vaikka toki kieltävät siihen syyllistyneensä.

        Olen nähnyt kaikkea, mutta näiden toimijoiden toiminta kyllä saa minutkin hämmästymään.


      • säälittää

        Ei sen vian tarvitse olla iso, kun se on korvien välissä.


      • söhveltäensösii
        säälittää kirjoitti:

        Ei sen vian tarvitse olla iso, kun se on korvien välissä.

        Ei se vika ole omien korvieni välissä vaan ihan Asseblinin ja varsinkin Sähkö-Jussin idioottien korvien välissä - ei niinkuin vieläkään voi jummartaa kuinka vasta neljännellä kerralla saa pistorasian asennettua oikein ja tämä ihan "ömmättiläisten" tekemänä ja hyväksymänä - siis VASTA neljännellä kerralla!

        Ja nämä kutsuvat itseään ammattilaiseksi ja vetävät herneet nenäänsä pienestäkin arvostelusta - hyi helevata!

        Siis ihan aikuisten oikeesti - menkää itseenne ja mietikää mitä teette.


    • einevaanosaa

      Onkohan se pistorasia vieläkään oikein asennettu?

      Jos olisin sinä niin tilaisin toisen lafkan mittaamaan asennuksen luotettavuuden!

      • einiinkuintotta

        On jo oikein asennettu, mutta väärää kalustetta eli piti olla Jussia, mutta olikin Lista-asennus-Jussia, mikä taas on toinen kaluste.

        Ryssivätkin myös sen eli hyvin simppelin asian ja tekivät olohuoneestani ABB:n myyntinäyttelytilan sekoittaen niin jussia, lista-asennus-jussia kuin impressivoa seinille ja tämä ammattilaisten suunnittelemana ja toteuttamana.

        Ja olisin vain halunnut yhdenmukaisuuden vuoksi pelkkää Jussia seinille ja sitä en sitten saanut.


      • lateksillekantta

        Itseasiassa Sähkö-Jussi syyllistyi varkauteen eräällä työmaalla eli "suuren suunnitelmaan" tukeutuen veti tarpeettomasti sähköt uudelleen liedelle ottaen mukaansa samalla Hagerin pääkeskuksen ja alakeskuksen johdonsuojakytkimineen,jotka aivan varmasti koristavat jonkun autotallin tai vajan seinustoja "halvalla".

        Itseasiassa minua korpee vieläkin tämä "pyörän keksiminen uudelleen" eli toimivan asennuksen tekeminen uudestaan, mutta huonommin ja vain "suuren suunnitelman" takia uusien vetojen takia.

        Miksi korjata vanhaa, joka ei korjaamista tarvitse - "puuttuvan piuhan" takia, mutta kun vikis mittaa vaiheen ja nollan erotusta eli mihin sitä puuttuvaa piuhaa tarvitaan.

        Ei vaan jummarra - varsinkaan kun sitä keviä ei sitten missään näy.


      • ei_hyvää.päivää
        lateksillekantta kirjoitti:

        Itseasiassa Sähkö-Jussi syyllistyi varkauteen eräällä työmaalla eli "suuren suunnitelmaan" tukeutuen veti tarpeettomasti sähköt uudelleen liedelle ottaen mukaansa samalla Hagerin pääkeskuksen ja alakeskuksen johdonsuojakytkimineen,jotka aivan varmasti koristavat jonkun autotallin tai vajan seinustoja "halvalla".

        Itseasiassa minua korpee vieläkin tämä "pyörän keksiminen uudelleen" eli toimivan asennuksen tekeminen uudestaan, mutta huonommin ja vain "suuren suunnitelman" takia uusien vetojen takia.

        Miksi korjata vanhaa, joka ei korjaamista tarvitse - "puuttuvan piuhan" takia, mutta kun vikis mittaa vaiheen ja nollan erotusta eli mihin sitä puuttuvaa piuhaa tarvitaan.

        Ei vaan jummarra - varsinkaan kun sitä keviä ei sitten missään näy.

        Sinua taitaa ahistaa useinkin :D


      • enmiehuijaa
        ei_hyvää.päivää kirjoitti:

        Sinua taitaa ahistaa useinkin :D

        Ahistaa ja paljonkin ja varsinkin Sähkö_Jussin ympäristöllä.

        Huijareita kaikki tyynni jja silti kehtaavat kieltää sen.


      • einiinkuintotta
        enmiehuijaa kirjoitti:

        Ahistaa ja paljonkin ja varsinkin Sähkö_Jussin ympäristöllä.

        Huijareita kaikki tyynni jja silti kehtaavat kieltää sen.

        Olisi pitänyt ilmoittaa Tukesille näiden asentajien duunit - no vieläkin ehtii!


      • ettei_tapaa_myöhä
        einiinkuintotta kirjoitti:

        Olisi pitänyt ilmoittaa Tukesille näiden asentajien duunit - no vieläkin ehtii!

        Pidä kuitenkin kiirettä, ettei pakkohoitopäätös napsahda ennen sitä...


    • säkäriäpeliin

      Mielenkiintoinen ketju - yksi yrittää tuoda esiin sähköpuolen asennusten laittomuuden ja toiset taas vähättelevät sitä.

      Tosiasiassa sähköön ei tule koskaan suhtautua vähättelevästi tai se sitten on viimeinen vähättely. Pahinta tekee eräiden kirjoittajien vähättelevä suhtautuminen puutteellisten asennusten suhteen.

      Miltä tuntuu , kun joku on kuollut tai vahingoittunut puutteellisen sähkötyön seurauksena - ei ilmeisesti pahaltakaan kun näitä viritelmiä löytyy aina vaan.

      Se, että SähköJussin kaltainen lafka Assemblinin aliurakoitsijana asiakkaan kodissa syyllistyy tähän on jo anteeksiantamatonta.

      Hävetkää!

      • kiveksistäroikkumaan

        Ei muuta kuin sähköturvallisuuden lait, asetukset, määräykset, Tukesin ohjeet ja alan raamatun kuustonnisen kirjoitukset kehiin ja arvioimaan tekikö SöhköJussi ihan viimeisen päälle asennuksen - nuu eiii!

        Siis mitä vittuilette - lafka mokasi, mutta ottiko siitä opikseen - nuu ei vaan vänkää vastaan vieläkin vaikka pitäisi olla hyvin häpeissään ja ainakin nolo.

        Lisäksi lafka syyllistyi käsittääkseni varkauteen, sillä "purkutöiden" yhteydessä katosi muutama Hagerin keskus koristaakseen nykyään jotain autotallia ja tämä tampio jätti jälkeensä pelkkää uudelleenkehitettyä paskaa - "puutuvapiuhaskeidaa" ja läpi meni kaikilta.

        Nohuhhuh!


      • terapiaan

        Ei mielen sairaudetkaan ole vähäteltävä asia, vaikka fyysisesti terve olisikin.


      • vieläkinviiraa
        terapiaan kirjoitti:

        Ei mielen sairaudetkaan ole vähäteltävä asia, vaikka fyysisesti terve olisikin.

        Sähköjussin paras kommentti vaikka oma toiminta olisi syytä laittaa mielenterveystestien syyniin - on vaan yksinkertaisesti sanottuna paska lafka ja ei saisi toimia ainakaan kotien piuhoittamisessa.


      • don.gihotte
        kiveksistäroikkumaan kirjoitti:

        Ei muuta kuin sähköturvallisuuden lait, asetukset, määräykset, Tukesin ohjeet ja alan raamatun kuustonnisen kirjoitukset kehiin ja arvioimaan tekikö SöhköJussi ihan viimeisen päälle asennuksen - nuu eiii!

        Siis mitä vittuilette - lafka mokasi, mutta ottiko siitä opikseen - nuu ei vaan vänkää vastaan vieläkin vaikka pitäisi olla hyvin häpeissään ja ainakin nolo.

        Lisäksi lafka syyllistyi käsittääkseni varkauteen, sillä "purkutöiden" yhteydessä katosi muutama Hagerin keskus koristaakseen nykyään jotain autotallia ja tämä tampio jätti jälkeensä pelkkää uudelleenkehitettyä paskaa - "puutuvapiuhaskeidaa" ja läpi meni kaikilta.

        Nohuhhuh!

        Haiskahtaa vahvasti don quijote syndroomalta.


      • tuulimyllyjä
        don.gihotte kirjoitti:

        Haiskahtaa vahvasti don quijote syndroomalta.

        Itseasiassa tuli kafkamainen olo kyseisen lafkan kanssa - mikään ei tuntunut menevän kohdilleen vaikka kuinka yritti saada yksinkertaisimmatkin asiat kuntoon.

        Paras esimerkki on juuri tuo keittiön pistorasia - vasta neljännellä kerralla joku kyvykkäämpi asentaja sai asennettua sen kunnolla - sitä ennen oli jos jonkinmoista pinta-asennusta poikittain/pitkittäin heiluen kuin irtonaisena.

        Ei lafkan ihan näin huono tarvitse olla eikä varsinkaan näyttää osaamattomuuttaan asiakkaalle.


      • pänniiedelleen

        Nimeltään SähköJussi eikä sitten Jussia tunnistanut vaan iski seiniin jotain ihan muuta sovitun vastaisesti.

        Että tällainen lafka tämä.


      • sähköturvallisuuslaki

        Eiköhän SähköJussi ole saanut tarpeeksi kielteistä julkisuutta, joten olkoon se tässä - paska lafka, mutta kärvistelkööt oman maineensa alla.


      • ruotuunohjaus
        sähköturvallisuuslaki kirjoitti:

        Eiköhän SähköJussi ole saanut tarpeeksi kielteistä julkisuutta, joten olkoon se tässä - paska lafka, mutta kärvistelkööt oman maineensa alla.

        Tuliko sellainen ukaasi että alkoi puntti tutisemaan?


      • sähkölläsurviin
        ruotuunohjaus kirjoitti:

        Tuliko sellainen ukaasi että alkoi puntti tutisemaan?

        Ei puntti tutissut vaan alkoi kyllästymään.

        SähköJussi ei vaan paranna toimintatapojaan vaikka miten panettelisi heitä, joten olkoon tämä tässä - eivät silti aiheuttaneet meille suurempaa vahinkoa mielipahan lisäksi.


      • seonsimppelii

        Sanon vain, että sähköturvallisuuslaki ja tukesin ohjeet - niitä noudattamalla pääsee jo pitkälle ja tietysti kunnioitus asiakasta kohtaan, että tämä eläisi vielä asennusten jälkeenkin.

        Mutta harvempi näistä toimijoista näistä välittää kunhan saavat fyffensä fikkaan - ikävä kyllä.


    • kylnevaanhaistattavat

      Ja kukaan ei siis kiinnittänyt huomiota lafkan tapaan unohtaa sähköturvallisuuslaki vaan hyväksyivät mmj:n törröttämisen seinästä suojaamattomana - käsittämätöntä!!!

      Kukaan ei voinut tietää oliko kyseinen piuha jännitteellinen vai ei ilman selvää merkintää tai suojausta, joten lafkalta kyllä todellinen rimanalitus kuin myös kaikilta muilta kuten urakoitsijalta, valvojalta ja isännöinniltä - hävetkää kaikki!

      Sähkötöissä tapahtunut huolimattomuus voi olla se viimeinen eli asiakas voi joutua henkilövahingon varaan tai menettää henkensä pienen huolimattomuuden takia ja miten SähköJussi/Assemblin suhtautuivat asiaan - toki vähättelevästi, lähinnä naureskellen vaikka olivat juuri asettaneet asiakkaan hengenvaaraan.

      Mutta näinhän toimivat nämä vastuulliset toimijat alalla - asennukset "kunnossa", asiakkailla ei niinkään väliä.

      Sähköön ei pidä koskaan suhtautua vähättelevästi!

      • maineikaslafka

        Jos edellämainittu on totta niin ihmettelen, ettet ole tehnyt vähintään ilmoitusta Tukesille puhumattakaan rikosilmoituksesta pahoinpitelystä, sillä sitä kyseinen asennus olisi pahimmillaan voinut olla.

        Ei vaan voisi uskoa näiden tekijöiden työmoraalia jättää piuhat esille, siinähän rikotaan jo sähköturvallisuuslakia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe