Onko tämä palsta tuonut mitään täysin uutta?

kuhankysäsen

Mitä uutta tietoa on syntynyt tämän koko palstan historian aikana joka on mielenkiintoista jota ei löydy mistään muualta? Uutta tietoa ei ole se että kreationismi on valhetta vaan jostakin keskustelusta tullut uusi ymmärrys olemassaolevaan yleiseen tietoon.

48

428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitokset_valistuneille

      Jos et tarkoita sitä, että onko tämä palsta jotenkin tuottanut uutta tietoa niin tuskinpa, mutta on se välittänyt tietoa ihmiseltä toiselle niin, että toinen saa itselleen uutta tietoa. Olen itse ainakin oppinut niitä näitä nippelitietoja evoluutiosta sekä joistain fysiikan ilmiöistä, kun niitä on käytetty kreationististen argumentointivirheiden mitätöimiseen.

      • PsykoJyri

        Hienoa, olet varmasti oppinut Kari Enqvistiltä sen että miten tyhjä räjähti kosmokseksi !

        ... Niin että osoisitko omin sanoin kertoa että miten se tapahtui, hhehe. No älä sure, ei osannut Enqvitaikään, hheheheh.


        Mutta silti tyhjä räjähti, vai mitä? Heheheh.


      • tieteenharrastaja
        PsykoJyri kirjoitti:

        Hienoa, olet varmasti oppinut Kari Enqvistiltä sen että miten tyhjä räjähti kosmokseksi !

        ... Niin että osoisitko omin sanoin kertoa että miten se tapahtui, hhehe. No älä sure, ei osannut Enqvitaikään, hheheheh.


        Mutta silti tyhjä räjähti, vai mitä? Heheheh.

        Luen juuri uudelleen kirjaa "Ensimmäinen sekunti". Siellä tuo kerrotaan niin selvästi, ettei minulla ole tarvetta sitä toistella.


      • Eipäihmeettäolethiljaa
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Luen juuri uudelleen kirjaa "Ensimmäinen sekunti". Siellä tuo kerrotaan niin selvästi, ettei minulla ole tarvetta sitä toistella.

        Hah hah, vai panit rahasi potaskaan jota et edes ymmärrä, sillä ei siellä mitään faktoja esitetä vaan Karin uskomuksia.


      • JokoOtitAamulääkkeet
        Eipäihmeettäolethiljaa kirjoitti:

        Hah hah, vai panit rahasi potaskaan jota et edes ymmärrä, sillä ei siellä mitään faktoja esitetä vaan Karin uskomuksia.

        "Karin uskomukset" edustavat alaa tutkineiden fyysikoiden konsensusta. Kaltaisesi peelot ovat niin pahasti nupistaan sekaisin, että te personoitte kokonaisia tieteenaloja henkilöön, jonka mielipiteet sattuvat horjuttamaan paimentolaisilta peräisin olevia uskonnollisia uskomuksianne.


    • Itselleni palsta on tuonut täysin uutta "tietoa". Ennen palstalle tuloani en ollut käsittänyt, kuinka pimeää ja järjetöntä kreationismi pahimmillaan on. Osa kirjoittajista on tietenkin trolleja, mutta osa on aivan aitoja usva-aivoja, joiden päähän ei järjen valo ole kai ikinä paistanut.

      Rumasti sanottu, mutta muuhunkaan johtopäätökseen ei voi tulla.

      • Minä allekirjoitan tuon. Olen yrittänyt diplomaattisesti ymmärtää heitä sillä tavalla, että no jos nyt jollain konstilla tuon saa näyttämään siltä, että siinä on heidän mielestään sen verran järkeä, että siihen voi sellaisenaan uskoa, vaikka itse en moista uskoisikaan. Mutta ei pysty. He ovat itse pitäneet täällä huolen siitä, en pidä heitä täysvaltaisina aikuisina ihmisinä.


      • so.easy.so.easy
        Vedenpaisumattomuus kirjoitti:

        Minä allekirjoitan tuon. Olen yrittänyt diplomaattisesti ymmärtää heitä sillä tavalla, että no jos nyt jollain konstilla tuon saa näyttämään siltä, että siinä on heidän mielestään sen verran järkeä, että siihen voi sellaisenaan uskoa, vaikka itse en moista uskoisikaan. Mutta ei pysty. He ovat itse pitäneet täällä huolen siitä, en pidä heitä täysvaltaisina aikuisina ihmisinä.

        Sanoo heebo jonka nikki on jo valetta. Laita ämpäri täyteen vettä ja laita yöksi pakkaseen.
        Paisunutta vettä kotonasi.


    • Kuten agnoskepollekin on minullekin ollut yllätys että esim. 6000 v. ikäiseen Maahan ja vedepaisumukseen uskovia todellakin on.

    • Eipä uskonnon tarkoituksenakaan ole tuoda esille mitään uutta.

    • Epäjumalienkieltäjä

      Ainakin minulle palsta on opettanut (kiitos esimerkiksi nimimerkki JC:n) miten myös kristitty ääriajattelu kytekytyy rasismiin, totalitarismin ihailuun ja länsimaisen demokratian halveksuntaan.

      Toki olen aiemminkin ymmärtänyt dogmaattisen ajattelun vaarallisuuden, mutta minulla on ollut naiivi käsitys, että kristinusko sopisi sangen huonosti yhteen äärioikeistolaisten ajatusten kanssa ja että niiden yhteistyö aiemmin on johtunut etupäässä historiallisesta tilanteesta ja valtapolitiikasta. Jotkut palstalaiset ovat esimerkillään osoittaneet, että myös selvä ideologinen yhteys on.

      • Tähän voisin lisätä uskovaisten harjoittaman tahallisen valehtelun. Esimerkiksi Jyri esittää yhä uudelleen useilla eri nikeillä väitteitä, jotka on moneen kertaan osoitettu vääriksi. Myös täysin Stetsonista vedettyjä väitteitä esitetään totena. Eikä Jyri suinkaan ole ainoa, joka näin käyttäytyy.
        Minulle entisenä fundiskristittynä tietoinen valehtelu on vieläkin vastenmielistä, vaikka valkoisiin valheisiin joskus sorrunkin, kuten kaikki ihmiset. Se on kuitenkin eri asia, kuin että yrittää rakentaa maailmankuvansa jatkuvan valehtelun varaan.


      • Epäjumalienkieltäjä
        agnoskepo kirjoitti:

        Tähän voisin lisätä uskovaisten harjoittaman tahallisen valehtelun. Esimerkiksi Jyri esittää yhä uudelleen useilla eri nikeillä väitteitä, jotka on moneen kertaan osoitettu vääriksi. Myös täysin Stetsonista vedettyjä väitteitä esitetään totena. Eikä Jyri suinkaan ole ainoa, joka näin käyttäytyy.
        Minulle entisenä fundiskristittynä tietoinen valehtelu on vieläkin vastenmielistä, vaikka valkoisiin valheisiin joskus sorrunkin, kuten kaikki ihmiset. Se on kuitenkin eri asia, kuin että yrittää rakentaa maailmankuvansa jatkuvan valehtelun varaan.

        Jos Jyri kirjoittaa juttujaan edes osittain tosissaan, niin hän lähinnä esimerkki siitä, miten uskonnollinen ehdottomuus kiehtoo psyykkisesti epävakaita persoonia.


      • Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        Jos Jyri kirjoittaa juttujaan edes osittain tosissaan, niin hän lähinnä esimerkki siitä, miten uskonnollinen ehdottomuus kiehtoo psyykkisesti epävakaita persoonia.

        Jyri on joko kertakaikkisen pihalla reaalimaailmasta tai täydellisen typerä trolli, joka ei käsitä vitsinsä vanhentuneen jo ajat sitten.

        Kumpikaan vaihtoehto ei erityisesti imartele.


      • Selvätapaus

        Jätit mainitsematta että olet oppinut täältä myos sen että tyhjä voi räjähtää kosmokseksi ja että homous on luonnollista, sillä tietokirjoista et noita löydä.


      • JokoOtitLääkkeet
        Selvätapaus kirjoitti:

        Jätit mainitsematta että olet oppinut täältä myos sen että tyhjä voi räjähtää kosmokseksi ja että homous on luonnollista, sillä tietokirjoista et noita löydä.

        Kyllä löytyy. Homutta esiintyy eläinmaailmassakin vaikka kuinka paljon.
        BB teoria on tieteellistä faktaa. Kraussin mukaan sitä ei voi käytännössä enää edes kumota.

        Vartiotorni, Herätkää ja Raamattu eivät ole tietokirjoja.


      • atet.on.pököi

        miksi te atepököt olette aina myös suvakkeja, komukoita ja homolovereita?
        Miksi atepököt vihaa suomea?


      • olet.trumputtaja
        atet.on.pököi kirjoitti:

        miksi te atepököt olette aina myös suvakkeja, komukoita ja homolovereita?
        Miksi atepököt vihaa suomea?

        Keskity sinä hihu Trumputtaja vain sen vähäisen järkesi käyttöön amisopintoihisi, jotta sinusta olisi edes jotain hyötyä yhteiskunnalle. Ei huvita maksaa veroja kaltaistesi turhien paskanjauhahien ja luusereiden elättämiseen. Toivottavasti saamme maahamme paljon ahkeria maahanmuuttajia, jotka ovat halukkaita tekemään töitä ja estämään sen, että Trumputtajien geenit eivät yleisty populaatiossamme.

        Tuosta teennäisestä homovihastasi näkee että olet itse kaappihomo. Mutta kun et saa miestä niin olet kade.

        Kyllä teitä vajakki-vihakki-Trumputtajia on enemmän kuin tarpeeksi.


    • muuanmiäs

      Ainakin tämä palsta on saanut lukemaan enemmän kuin muuten olisin ehkä lukenutkaan biologiasta,evoluutiosta, maapallon historiasta, tähtitieteestä ja kosmologiasta. Huomaan sen, että tiedän näiltä aloilta paljon enemmän, kuin keskiverto työkaverit ynnä muut kaverit ja ystävät. Täällä on ehdoteltu hyvää lukemista niin kirjoina kuin linkkeinäkin. Palsta on antanut motivaatiota selvittää, miten joku asia oikeasti on. Siitä kiitos myös valehteleville kretuille;-)

      • Sama täällä.


      • Minut on yllättänyt se, miten paljon jotkut näkevät vaivaa löytääkseen oikeaa tietoa. En ole ikinä itse jaksanut perehtyä biologian pieniin yksityiskohtiin niin tarkasti.

        Kiitokset teille, jotka jaksatte faktat vääntää kovimmellekin uskonsa vuoksi valehteleville luupäille!


      • Hatunnoston_paikka
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Minut on yllättänyt se, miten paljon jotkut näkevät vaivaa löytääkseen oikeaa tietoa. En ole ikinä itse jaksanut perehtyä biologian pieniin yksityiskohtiin niin tarkasti.

        Kiitokset teille, jotka jaksatte faktat vääntää kovimmellekin uskonsa vuoksi valehteleville luupäille!

        Tätä täytyy kompata! On ironista miten tällaisella foorumilla on tällaiselle palstalle vuosien saatossa kehkeytynyt skene, jonka aktiivijäsenistä ne rationaaliset palvelevat koko kävijäkuntaa tarjoamalla ihan oikeaa asiaa ja rehellistä pohdintaa. Monet kreationistit kun ovat varmaan kuvitelleet, että tämä olisi ollut heille hyvä julistusareena, mutta ei kun päin vastoin.

        Minun on itse asiassa todella vaikeaa edes kuvata sanoin sitä miten ylpeä olen palstan fiksuista kirjoittelijoista ja kuinka kunnioitan heitä. Voi nimittäin kuulostaa niin mitättömältä asialta, mutta silti se fiilis siitä kun on kuitenkin saanut edes jotain ja yleensä oikein kunnon vastinetta sille ajalle, mitä on täällä käyttänyt, on aivan omalaatuinen ja korvaamaton.

        PS. Äläkä Jyri (tms.) edes yritä - en minä sinua ja muita hörhö- ja/tai trollikavereitasi tässä kehunut vaan ihan muuta palstaväkeä!


      • pedagoginen.totuus

        " Siitä kiitos myös valehteleville kretuille;-)"

        Kovapäisimmät puupäät saa yleensä oppimaan yhtään mitään vain huijaamalla heidät siihen.


      • Selvätapaus
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Minut on yllättänyt se, miten paljon jotkut näkevät vaivaa löytääkseen oikeaa tietoa. En ole ikinä itse jaksanut perehtyä biologian pieniin yksityiskohtiin niin tarkasti.

        Kiitokset teille, jotka jaksatte faktat vääntää kovimmellekin uskonsa vuoksi valehteleville luupäille!

        Kiitos rehellisyydestäsi. Olenkin aina ollut sitä mieltä että et sinä mitään mistään tiedä, vaan uskot sokeasti mitä muut sanovat.
        Olet tosi hyvä esimerkki normievokista.


      • A.Teisti
        Selvätapaus kirjoitti:

        Kiitos rehellisyydestäsi. Olenkin aina ollut sitä mieltä että et sinä mitään mistään tiedä, vaan uskot sokeasti mitä muut sanovat.
        Olet tosi hyvä esimerkki normievokista.

        Sinun uskosi se todellisuudessa sokeaa on! :)
        Aina yhtä huvittavaa, kun uskis syyttää muita siitä, mihin juuri itse erityisesti syyllistyy.

        "Evokit" taas uskovat todisteiden perusteella.
        Ei ole evokkien vika, jos sinä et ymmärrä selviä todisteita.

        Siinä on se tärkeä ero...


    • A.Teisti

      Eipä tällä palstalla (samoin kuin joillakin vastaavillakaan) varmaan mitään uutta tieteellistä tietoa luoda, mutta joskus voi kuulla itselleen uusia asioita tieteen viimeaikaisista tuloksista.

      Itselleni merkittävintä "tietoa" on ollut, että Suomessakin on olemassa täysin uskonnosta sekaisin olevia ihmisiä ja miten järkyttävää denialismia se voi aiheuttaa. Ennen luulin, että uskonnollisia sekopääfanaatikkoja on lähinnä vain Amerikoissa... :)

      Jälkikysymys: Mitenkähän paljon tätä uskonnollista sekopäisyyttä levitetään Suomeen amerikkalaisen rahan voimalla? Ei tule äkkiseltään mieleen muuta lähdettä...

      • Kreationismin leviäminen yleensä maalaisjärkeä käyttävien suomalaisten keskuuteen on minustakin ihme. Netin kautta ääneen pääsee kuka vain?


      • Asia_pähkinänkuoressa
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Kreationismin leviäminen yleensä maalaisjärkeä käyttävien suomalaisten keskuuteen on minustakin ihme. Netin kautta ääneen pääsee kuka vain?

        Taitaa vain olla niin, että ei se kreationismi leviä maalaisjärkeä käyttävien suomalaisten keskuuteen. Se leviää vain järkeä käyttämättömien keskuuteen, ja sellaista on vain osa porukasta. Luonnollisesti tuo osa on sitä jo valmiiksi uskonnollista osaa, mikä toki ei edusta kaikkia uskonnollisia. Järjettömiä uskonnottomiakin on, mutta hehän lähtevät sitten johonkin muuhun hömppään, kuten joihinkin maallisempiin salaliittoteorioihin uskomaan.

        Fiksut ihmiset, olipa heillä nyt sitten uskoa johokin yliluonnolliseen tai ei, niin eivät ole kreationismin leviämisalustaa. Yksikään tarina, että "luin Teemun evokriittisiä sivuja ja tulin uskoon" ei ole pätkääkään uskottava, vaan on täysin naurettavaa jo valmiiksi uskovien hörhöjen pelleilyä. En itseasiassa pidä minkäänlaista uskovaisuutta sinänsä järkevänä, mutta ymmärrän, ettei meistä kukaan ole täydellinen. Täydellistä idiotismia taas edustaa jokin nuoren maan kreationismi, mistä ei tosiaan enää typerämpään pääse.


      • Menebriderekkaansiitä

        Äärimmäisen epäuskottava evouskonto levisi kylläkin briteistä eikä amerikoista.
        Vai onko mielestäsi tyhjänräjäyttämisessä jotain tieteellistä? HEHE


      • A.Teisti
        Menebriderekkaansiitä kirjoitti:

        Äärimmäisen epäuskottava evouskonto levisi kylläkin briteistä eikä amerikoista.
        Vai onko mielestäsi tyhjänräjäyttämisessä jotain tieteellistä? HEHE

        Äläpäs taas yritä vääntää mustaa valkoiseksi: kyllä se Amerikka on kreationismin mätä pesäke!

        Eikä evoluutiossa ole mitään räjähdyksiä, ellei sellaiseksi lasketa kambrikauden "räjähdystä"...


      • Laura-is-Hot
        Asia_pähkinänkuoressa kirjoitti:

        Taitaa vain olla niin, että ei se kreationismi leviä maalaisjärkeä käyttävien suomalaisten keskuuteen. Se leviää vain järkeä käyttämättömien keskuuteen, ja sellaista on vain osa porukasta. Luonnollisesti tuo osa on sitä jo valmiiksi uskonnollista osaa, mikä toki ei edusta kaikkia uskonnollisia. Järjettömiä uskonnottomiakin on, mutta hehän lähtevät sitten johonkin muuhun hömppään, kuten joihinkin maallisempiin salaliittoteorioihin uskomaan.

        Fiksut ihmiset, olipa heillä nyt sitten uskoa johokin yliluonnolliseen tai ei, niin eivät ole kreationismin leviämisalustaa. Yksikään tarina, että "luin Teemun evokriittisiä sivuja ja tulin uskoon" ei ole pätkääkään uskottava, vaan on täysin naurettavaa jo valmiiksi uskovien hörhöjen pelleilyä. En itseasiassa pidä minkäänlaista uskovaisuutta sinänsä järkevänä, mutta ymmärrän, ettei meistä kukaan ole täydellinen. Täydellistä idiotismia taas edustaa jokin nuoren maan kreationismi, mistä ei tosiaan enää typerämpään pääse.

        Mutta silti kretuista nousee seuraava Tasavallan Presidentti.
        Tuon vtutuksen määrää ei pysty edes arvaan.
        Mahtavaa ku Laura pitää puheen ja sanoo We finnish people believe in God and in 6 day creation.
        Upeeeta. Upea Laura. We love you, beibe


      • "Mutta silti kretuista nousee seuraava Tasavallan Presidentti."

        Haha. Uskot varmaan velä joulupukkiinkin.

        "Tuon vtutuksen määrää ei pysty edes arvaan."

        Se ilmenee vain teissä, kun huomaatte, että Laura jäikin vain alle 10%n osuuteen äänistä, vaikka kuinka toivoitte.

        "Mahtavaa ku Laura pitää puheen ja sanoo We finnish people believe in God and in 6 day creation.
        Upeeeta. Upea Laura. We love you, beibe"

        LOL. Kirjoituksesi olikin siis vitsi.


      • mfkdmfksmfksd
        Laura-is-Hot kirjoitti:

        Mutta silti kretuista nousee seuraava Tasavallan Presidentti.
        Tuon vtutuksen määrää ei pysty edes arvaan.
        Mahtavaa ku Laura pitää puheen ja sanoo We finnish people believe in God and in 6 day creation.
        Upeeeta. Upea Laura. We love you, beibe

        Siniset lippalakit päässä joissa lukee "Make Finland Great Again".


      • kyl.me.tää.kustaan

        Kaikki uskikset, maahanmuuttovastaiset, pärstäkertoimella äänestävät nuoret miehet ja ainaisiin vanhoihin pieruihin kyllästyneet äänestämään, niin kohta kretu pressana.


    • NoMitenOn

      Kyllähän tämä palsta toimii silmien avaajana. Ennen palstaan tutustumista pidin ääriuskovaisia ja hihhuleita lähinnä harmittomina hölmöinä mutta pikkuhiljaa minulle on alkanut valkenemaan millaisen todellisen uhkan he muodostavat ihmisoikeuksille, vapaalle ajattelulle, tieteen tekemiselle ja edistykselle.

      Siinä pimeydessä ja valheiden verkossa mitä he ympärilleen levittävät ei elä kuin vainoharhat, sorto, rasismi, uskonnollinen vainoaminen ja ihmisoikeuksien polkeminen.

      • Evouskoonpahin

        Niinpä. EVOUSKOVAISET estävät esimerkiksi abortoituja saamasta ihmiselämää ihmisoikeuksineen ja he estävät homoja saamasta eheytyshoitoja jotka voisivat saada heillekin oikeuden todelliseen osaansa ihmisinä.


      • A.Teisti
        Evouskoonpahin kirjoitti:

        Niinpä. EVOUSKOVAISET estävät esimerkiksi abortoituja saamasta ihmiselämää ihmisoikeuksineen ja he estävät homoja saamasta eheytyshoitoja jotka voisivat saada heillekin oikeuden todelliseen osaansa ihmisinä.

        Mitä oikein höpiset? Ei evoluutiolla tai evoluutioteorialla ole mitään tekemistä aborttien kanssa. Eikä minkään naurettavien eheytyshoitojen, hohhoijaa...

        Miksi kreationistit on aina niin sekaisin?! :)


      • SekopääSeOn
        A.Teisti kirjoitti:

        Mitä oikein höpiset? Ei evoluutiolla tai evoluutioteorialla ole mitään tekemistä aborttien kanssa. Eikä minkään naurettavien eheytyshoitojen, hohhoijaa...

        Miksi kreationistit on aina niin sekaisin?! :)

        Katso mihin aikaa noita Jyri kirjoittelee. Aamuyön pimeimpinä tunteina dementoitunut JT purkaa maailmatuskaansa. Lääkkeiden vaikutus on alimmillaan ja pää sekaisin salaman raiskaama uuniluuta. Ei mieletään terveen ja tasapainoisen ihmisen toimintaa.


    • kiitos.siitä

      Nimimerkki RaamattuOnTotuus on lisännyt tietämystäni monista asioista erittäin hienolla tavalla.

      • JyrihuomeniavaanJ

        Niknpä, hänellä on sivistynyt tapa esittää tieteellisiä evoluution kaatavia faktoja.
        Minä en kykene samaan koska minua naurattaa evouskovaisten tyhmyys niin paljon ette malta olla irvistelemättä noille herkkäuskisille tomppeleille..


      • KretukossaSuhisee
        JyrihuomeniavaanJ kirjoitti:

        Niknpä, hänellä on sivistynyt tapa esittää tieteellisiä evoluution kaatavia faktoja.
        Minä en kykene samaan koska minua naurattaa evouskovaisten tyhmyys niin paljon ette malta olla irvistelemättä noille herkkäuskisille tomppeleille..

        Olette huvittavia. Peruskouluopettaja kaatamasa tiedettä muulata lainaamillaan jutuilla, joita ei itse edes ymmärrä. Toinen toisensa jälkeen suurempia mokia ja aivopieruja. Ja palstan typerimpien sekopäiden joukkoon kuuluva JT-Jyrzan kutsumassa muita tomppeleiksi.

        Yksikään ROT:n "faktoista" ei ole vielä tainnut kaataa evoluutioteoriaa. Vai oletko huomannut sen kaatuneen? Kuinka joku voi olla noin sekaisin?


    • suntasoami_kohjois_porea

      Toi sen verran uutta ja vanhaa, ettei tänne mielipidepalstalle saa edes kirjoittaa mielipidettä sen katoamatta. Joten viksi mitussa edes tämä palsta on olemassaa?????

      • tieteenharrastaja

        Useimmat näyttävät saavan. Vilkaisepa peiliin.


    • hyväpalsta

      Olen oppinut sen että kiihkouskovaisen kanssa ei kannata alkaa edes keskustelemaan. Hän toimii ihan omassa maailmassaan ymmärtämättä sitä itsekään.

    • Lystikkäimpiä on visiot himalajasta joka pomppaisi kuin korkki vedestä nooa-tulvan jälkeen ja ylinopeutta hurhastelevat mannetlaatat kun tulvan aikaanhan kaikki maa oli yksi ja sama manner, ja tulvan laskettua ameerikan manner pisti ison vaihteen silmään, ja atlantti syntyi pöf-vain... Ja mahtoi kengguruillakin olla aikas reipasta menoa kun australia seilasi nykyiselle paikalleen, ilmankos onkin niin kuvaa kun tuulettui hyväksi....

    • Go.Laura.Go.Win

      On. Seuraavan Tasavallan Presidentin.

      • 32n5nk2knnk

        Se olisi hienoa. Suomesta tulisi samanlainen naurunalaisuuden kohde kuin usa on Trumpin ansiosta.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe