Normi jussi takana

krlle

Jussi ohi hyvä niin, taas saatiin paljon kuulla nais näkökantoja parisuhteesta ja siitä miten turhaa on seksi. Minä ja avovaimo, avovaimon veli vaimonsa kanssa ja vielä avovaimon sisko miehensä kanssa ja olihan siinä vielä jokaisen jälkikasvuakin omissa puuhissaan räpläämässä kännykkää. Loppu ilta meni miesten jutuissa ja naiset omassa piirissään. Eripuraa naisten mielestä aiheutti meidän miesten kommentointi seksin vähyydestä ja sen puutteesta. Nämä kaksi pariskuntaa jotka on olleet naimisissa jo yli kymmenen vuotta ovat miehet saaneet tyytyä oman käden helpotukseen jo useita vuosia, minä en ole naimisissa naiseni kanssa enkä mene mutta se ei muuta tosiasiaa että seksi on loppunut. Kyllä siitä viime kerrasta on aikaa jo reilu vuosi. Jos puhutaan seksin nautinnosta niin voin puhua vaan omasta ja kumppanin nautinnosta, ei ole juuri valitusta kuulunut vaikka on muhinoitu yli pari vuosikymmentä, kelvannut on. Taitaa olla enemmän homma kiinni tuolta avovaimon korvien välistä, tuossa kun muutaman vuoden aikana paino nousi noin 10-15 kiloa ja sen jälkeen seksihalut katosi avovaimolta hiljalleen. Ajatteli varmaan etten halua kun läskiä on kertynyt mutta ei vaivautunut multa kysymään vaan päätti että housut pysyy jatkossa jalassa vaikka nätisti ja hellästi yritin. Nyt on laihtunut hivenen mutta silti on seksitouhut jäissä ja taitaa pysyä. En ole kyllä ikinä kommentoinut avovaimon painoa vaikka on ihan eri kokoa kun seurustelu aikoina, silloin taisi olla noin 55kg jos oikein muistan. Ja ihan normi syyt tuohon painon nousuunkin on kun sitä roskaruokaa ahmitaan usein, on sipsiä, pitsaa jne. Minä taas tykkään kun kroppa on kuosissa ja syön terveellisesti. Sekin kai osaltaan vituttaa naista kun mies treenaa ja on kunnossa ja itse ei juuri liikunta nappaa, helpompi istahtaa sohvalle ja napostella jotain. Niin se tuntuu olevan monen muunkin kohdalla eihän sille mitään voi se on tätä normi arkea.

24

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toisinpäin

      No, eipä kyllä meidän piireissä tuollainen ole "normiarkea". Ja nyt puhutaan pariskunnista jotka ovat olleen naimisissa vähintäänkin sen 20 vuotta. Kaikilla peitto heiluu vielä ihan kiitettävään tahtiin. Tosin jokainen meistä tietää, ettei määrä korvaa laatua ja siksi siihen satsataankin.

      Mieheni on 62 ja mina 61, ei tulisi mieleenkään lopettaa seksihommia, millainen sellainen parisuhde sitten olisi, jossa oikeasti ei saa läheisyyttä eikä seksuaalista tarvettaan tyydytettyä?

    • 768h

      Onpahan teilläkin ihme "normia". Aika tylsää, eikö? Miksi keskittyä valitteluun puolin ja toisin, kun voisi pitää hauskaa yhdessä?

      Ei ole meillä päin tapana valitella seksin puutetta. Sitä kun riittää. Ja ellei riittäisi, niin ei se toisille marisemalla ainakaan paranisi. Päinvastoin.

    • 98572487

      Ihme keskustelunaiheita ihmisillä. Ei meilläkään ole asiaa harrastettu yli kymmeneen vuoteen muttei siitä kenellekään kerrota. Omat asiat on omia asioita.

      • tavallista_mun_mielestä

        Ei kai niitä vieraille kerrotakkaan mutta tuossahan oli läheiset ihmiset joiden kanssa on vaihdettu mietteitä. Ja jos ei seksistä voi puhua niin aika teko pyhää on, yksi normaali elämään liittyvä asia siinä kun moni muukin. Ja voin sanoa että kyllä naisetkin juoruaa seksistä kun miehet ei ole kuulolla jos vaimon sanaan on luottamista. Olen joskus kysynyt mistä juttelitte kun vaimo tulee kotiin, no mitäs luulet miehistä ja seksistä tietty.


      • lgh
        tavallista_mun_mielestä kirjoitti:

        Ei kai niitä vieraille kerrotakkaan mutta tuossahan oli läheiset ihmiset joiden kanssa on vaihdettu mietteitä. Ja jos ei seksistä voi puhua niin aika teko pyhää on, yksi normaali elämään liittyvä asia siinä kun moni muukin. Ja voin sanoa että kyllä naisetkin juoruaa seksistä kun miehet ei ole kuulolla jos vaimon sanaan on luottamista. Olen joskus kysynyt mistä juttelitte kun vaimo tulee kotiin, no mitäs luulet miehistä ja seksistä tietty.

        Minusta taas seksistä, ja etenkin sen puutteesta puhuminen läheisten seurassa osoittaa hienotunteisuuden puutetta, on kovin tahditonta. Pahentaa parisuhteen seksitilannetta entisestään.


      • lgh

        Niin, ainakaan sinä et ole harrastanut seksiä yli kymmeneen vuoteen, kumppanista ei voi tietää varmasti. Itse en voisi jatkaa seksitöntä parisuhdetta.


      • adadd
        tavallista_mun_mielestä kirjoitti:

        Ei kai niitä vieraille kerrotakkaan mutta tuossahan oli läheiset ihmiset joiden kanssa on vaihdettu mietteitä. Ja jos ei seksistä voi puhua niin aika teko pyhää on, yksi normaali elämään liittyvä asia siinä kun moni muukin. Ja voin sanoa että kyllä naisetkin juoruaa seksistä kun miehet ei ole kuulolla jos vaimon sanaan on luottamista. Olen joskus kysynyt mistä juttelitte kun vaimo tulee kotiin, no mitäs luulet miehistä ja seksistä tietty.

        On täysin eri avautuuko seksielämästään jonkun kanssa kahden kesken vai tekeekö sen ryhmässä toisen osapuolen läsnäollessa.

        Ette näköjään kovin paljon mieti omien sanojenne/pohdintojenne seurauksia, vaikutuksia, miltä puolisosta mahtaa tuntua. Onko mielestäsi tekopyhää vaieta miehen potenssiongelmista tai siitä, että vaimo haluaa seksiä, jota mies ei kykene tai halua antaa?


      • 928499486

        Edes nk. sydänystävälle ei paljasteta oman puolison henk.koht. asioita, joihin seksi väistämättä kuuluu.


    • näinminä

      Itse en voisi elää suhteessa jossa ei olisi seksiä se on yhtä tärkeää kuin ruoka.Jos ei ihan joka päiväistä mutta useamman kerran viikossa kuitenkin.

      • Martsuliinik

        Samoin! Kerran vk ssa vähintään! Jos ei pysty niin uutta ettimään.


    • kipparit

      Monen mielestä seksistä ei siis sovi jutella. Kun aloin seurustella nykyisen naiskumppanin kanssa seski touhut alkoi nopeasti suhteen alettua. Enkä minä ainakaan pitänyt pahana että hän oli kertonut naiskavereilleen millainen mies olen esim. sängyssä tai onko seksi hyvää. Kyllähän siitä voi puhua ihan normaalisti. En minäkään tuntemattomille puhuisi mutta kyllähän naiset/miehet on kiinnostuneita että millainen se uusi kumppani on juuri siellä petipuuhissa. Jokaisen kohdalla varmaa seksi vähenee vuosien myötä tai ainakin meillä kävi niin mutta voisi sanoa että kerrat vähenee mutta laatu parani, periaatteessa ole tyytyväinen.

      • Viisasvaimo59

        Äläpäs yleistä - olen elänyt yli 5 vuosikymmentä ja parisuhteessakin, jossa seksi on kuvioissa, 30 vuotta. Hyviä naisystäviä on monta ja tuttujakin paljon. Kenenkään kanssa ei olla puhuttu siitä, millaisia miehemme ovat sängyssä, luultavasti eivät miehemmekään (ovat fiksuja) ole puhuneet meistä. Eli ei voi todeta, että "kyllähän miehet /naiset on kiinnostuneita, millainen se uusi kumppani on petipuuhissa". Miksi ihmeessä edes olisivat, ei minua ole koskaan kiinnostanut kenenkään seksipuuhat tai se hyvyys (mitä liene tarkoittaa) sänkyhommissa. Kemiat ne muuten ratkaisee, ei tekniikka.

        Mutta jokainen tyylillään, meille seksi on kahden ihmisen välinen intiimi asia, ja se jos mikä tekee siitä mielenkiintoisen ja yhdistävän tekijän puolisoiden välillä.


      • NäinMyöskin
        Viisasvaimo59 kirjoitti:

        Äläpäs yleistä - olen elänyt yli 5 vuosikymmentä ja parisuhteessakin, jossa seksi on kuvioissa, 30 vuotta. Hyviä naisystäviä on monta ja tuttujakin paljon. Kenenkään kanssa ei olla puhuttu siitä, millaisia miehemme ovat sängyssä, luultavasti eivät miehemmekään (ovat fiksuja) ole puhuneet meistä. Eli ei voi todeta, että "kyllähän miehet /naiset on kiinnostuneita, millainen se uusi kumppani on petipuuhissa". Miksi ihmeessä edes olisivat, ei minua ole koskaan kiinnostanut kenenkään seksipuuhat tai se hyvyys (mitä liene tarkoittaa) sänkyhommissa. Kemiat ne muuten ratkaisee, ei tekniikka.

        Mutta jokainen tyylillään, meille seksi on kahden ihmisen välinen intiimi asia, ja se jos mikä tekee siitä mielenkiintoisen ja yhdistävän tekijän puolisoiden välillä.

        Juuri näin. Tuo on yksi ja aika pieni ihmisryhmä joka tykkää jostain kumman syystä ruotia kaikki ihmiselämän intiimeimmätkin puolet omien ystäviensä kanssa isollakin porukalla. Välillä tuntuu että se on juuri osa jotain näyttämisen halua jossa pitää aina olla jotain hienoa tai draamaa niin että ensin kehutaan miten ihana se oma mies on sängyssä ja sitten muutaman vuoden päästä haukutaan maan rakoon kun ollaan eroamassa.
        Onneksi oma ystäväpiiri ja suku on tolkullista ja intiimielämä on jokaisen oma asia ja mahdolisia iloja ja murheita käsitellään vain luottamuksellisesti kahden kesken ihan lähimpien ihmisten kanssa.


    • adadd

      Jaa-a. Itse en voisi a) elää seksittömässä parisuhteessa
      b) jatkaa suhteessa, jossa seksielämää "ruodittaisiin" tuolla tavoin ryhmässä.

      Mitä muuta sillä saadaan aikaan paitsi paha mieli/vaivautunut olo niille, jotka seksiä eivät jostain syystä halua? Mihin on jäänyt empatia? Tuollainen "keskustelu" menee enemmän syyttelyn puolelle kuin minnekään muualle. Eikä tosin mikään ihme, ettei seksiä ole, kun syytellään ja empatiakin puuttuu. Asiallista vapaaehtoista keskustelua seksistä toki voi käydä, muttei ryhmässä, eikä etenkään tuolla tavoin väkisin pakotettuna tilanteeseen.

      Tuskin myöskään ko. naiset haluavat avautua niistä syistä, joiden vuoksi eivät miehensä kanssa halua sekstailla. Sillä oikeassa elämässä naiset hyvinkin haluavat seksiä, mutta eivät miehensä kanssa... Oikeassa elämässä on myös paljon miehiä, joilla ei seiso, eivätkä he halua tyydyttää vaimojaan millään muillakaan keinoilla.

    • Hunttt

      Turhaan yrität selittää että vaimon ylipaino on syynä siihen ettei halua seksiä. Hän ei vaan enää halua sinua, siinä kaikki.
      Eikä ne halut palaa enää vaikka laihtuisi tikuksi. Siis halut sinua kohtaan.

      • se_vaihtelee

        Siinä kaikki tietävä kommentoija, taidat tietää jokaisen parisuhteista kaiken vai. Vaimolla oli myös samansuuntaista "vaivaa". Haluttomuus kesti useita kuukausia tarkalleen 6-7 kk. Mutta halut palasi pikkuhiljaa ja nyt peitto heiluu säännöllisen epäsäännöllisesti. Miehetkin kokee joskus haluttomuutta, välillä en edes halunnut kosketella vaimoa kun taas toisinaa haluaa koko ajan.


    • OnnellinenNainen54

      Olen eronnut Onnellinen Nainen :D Kun rakkaus ja kiintymys loppui ex -aviomiestäni kohtaan, ei kiinnostanut yhtään edes hänen kosketuksensa saatika seksi, ei todellakaan. Eli kyllä se yleensä on siitä kiinni että rakkaus jostain syystä loppuu ja liitto on eletty loppuun. Ei siinä kiloilla jne ole mitään merkitystä. Erostani on nyt 10 v ja sen jälkeen on rakkautta/seksiä ollut ;) kyllä sitä innostusta riittää jos vain se kohde on oikea! Turha se on väkisin yrittää enää mitään vääntää jos liitto on vain yksinkertaisesti eletty loppuun.

      • Huntttt

        Juuri näin se on. Ei kukaan, ei mies eikä nainen, lopeta seksiä ilman syytä. Ongelmat parisuhteessa on kaiken takana. Vastenmielisyys seksiä kohtaan vaan ilmentää niitä ongelmia ja epäkohtia mitä liitossa on.
        Onhan älytöntä olettaa että jos on vakavia ongelmia, niin sänkyyn silti vaan hypätään!


      • 98359865
        Huntttt kirjoitti:

        Juuri näin se on. Ei kukaan, ei mies eikä nainen, lopeta seksiä ilman syytä. Ongelmat parisuhteessa on kaiken takana. Vastenmielisyys seksiä kohtaan vaan ilmentää niitä ongelmia ja epäkohtia mitä liitossa on.
        Onhan älytöntä olettaa että jos on vakavia ongelmia, niin sänkyyn silti vaan hypätään!

        Ei siinä tarvitse muuta ongelmaa olla kuin että suhde on kaluttu loppuun.


      • ei_kivaa

        Unohdat että on erilaisia liittoja kuin sinun liittosi on ollut. Joillekin seksi on pakko pullaa ja antaa sitä vain säilyttääkseen kotirauhan vaikka ei toista haluakkaan. Mulla seksihaluihin vaikutti paljolti juuri vaimon lihoaminen, ei se ylipaino ketään kiihota ja toisella (naisellani) se haluttomuus johtui varmaan itsevarmuuden puutteesta joka johtui taas painosta ja tunteesta että en enää häntä halunnut kuten ennen. Siinä se seksi sitten jäi ja kuoli sitä myöten.


      • yoiu
        ei_kivaa kirjoitti:

        Unohdat että on erilaisia liittoja kuin sinun liittosi on ollut. Joillekin seksi on pakko pullaa ja antaa sitä vain säilyttääkseen kotirauhan vaikka ei toista haluakkaan. Mulla seksihaluihin vaikutti paljolti juuri vaimon lihoaminen, ei se ylipaino ketään kiihota ja toisella (naisellani) se haluttomuus johtui varmaan itsevarmuuden puutteesta joka johtui taas painosta ja tunteesta että en enää häntä halunnut kuten ennen. Siinä se seksi sitten jäi ja kuoli sitä myöten.

        Liittoja on joo monenlaisia, mutta "Mulla seksihaluihin vaikutti paljolti juuri vaimon lihoaminen, ei se ylipaino ketään kiihota..." tämä on silti höpöpuhetta. Tiedän monen monia, joita erityisesti viehättää vaimon lihominen (eivätkä haluaisi vaimon laihtuvan, vaikka se olisi välttämätöntä terveyssyistä). Jotkut naisetkin pitävät "rotevista" miehistä. Pointti seksissä on silti kuitenkin molempien korvien välissä kuten tuossa jo sanottiin. Tässä sen voisi tulkita niin, että MIELIKUVASI rakastettavasta, seksikkäästä naisesta on hoikka - ja siihen ei pyöreä vaimo mahdu. Jotainhan on pielessä teidän suhteessanne, koska seksielämäsi on kiinni vaimon ylimääräistä kiloista, eikä hänestä itsestään, persoonastaan, ominaisuuksistaan. Ja koska vaimo kokee, ettet arvosta häntä itseään, vaan ylikiloilla on enemmän merkitystä kuin vaimolla, niin ilman muuta se ei innosta vaimoasi seksiin kanssasi. Tuossa tilanteessa ei olisi mikään yllätys, että vaimo hakeutuisi vieraisiin sekstailemaan toisen miehen kanssa.

        Ex mieheni lihoi liittomme aikana (26v) 60 kg (80 - 140). Itse painan 55 kg, joten meidän tapauksessa en kokenut marisevani turhasta, kun pyysin miestä laihduttamaan "edes" 40 kg, koska seksielämästä tuli aivan liian raskasta. Kohtuuton painoero on kohtuuton, SE ei ole korvien välissä vaan tuntui koko kropassani...

        Tuo edellä kirjoitettu ei kuitenkaan ollut se asia, jonka vuoksi loppuviimein erosin. Vaan kaikki ne asiat, jotka exälle tapahtuivat ja hän muuttui omaksi vastakohdakseen mieleltään.


    • popppp

      Ihmisen aivot - ts. korvien väli, siellä seksihalut syntyy. Ellei haluja synny, niin vika on parisuhteessa, ei toisen haluttomuudessa. Siksi onkin pöyristyttävää käsitellä aihetta juhannuksena, ja vielä isommassa seurassa. Ei mikään ihme, ettei vaimot seksistä innostu, kun toimitaan juuri päinvastoin kuin pitäisi. Monenmoisissa ihmissuhde oppaassa korostetaan toisen huomioimista laaja-alaisesti, ytimekkäästi sanoen "autetaan kaveria näyttämään hyvältä". Kun tämä on molemminpuolista, suhde toimii, kun vuorovaikutus toimii, ja tunneilmapiiri on hyvä.

      Tässä on valitettavasti käynyt niin, että olette oikein kimpassa "auttanut" kaveria (vaimoa) näyttämään huonolta. Kaikenlisäksi kaikkein intiimimmässä asiassa, seksissä. Sietäisitte hävetä. Mutta tosiaan ei ihmetytä ollenkaan miksei vaimonne halua seksiä kanssanne.

    • Auttajialöytyy

      Onhan se surkeaa kun varattu ottaa kakkosen jolle kertoo olevansa ilman. Ja kotona eikun tahti kiihtyi kun epäilyjä alkoi tulla. No mukavaa se on kun kylillä tiedetään meidän seksin määrä ja laatu. Jussina tuli kuultua taas. Eikö ole upeaa kun tajuaa kuinka joku typeränä ja sokeana luulee ettei tule esille. Kyllä löytyy aina näitä upeita jotka kylillä kertoilevat seksissä ja varsinkin kun ei sitä saa. Ja kylillä aina löytyy se "auttaja" niin saa tuplaten seksiä!

      • piupau_t

        Haha. Miten kamalan kapeaksi ihmisen elinympäristö voi oikein käydä?

        Asun pääkaupungissa, en landella. Täällä voi ihan rauhassa hakea vierasta seksiä, jos sellaista mielii. Ei tarvitse "kylillä" mainostaa elävänsä puutteessa, olisipa noloa, itselle. Seksiä saa vaikka triplaten, eikä kukaan siitä tiedä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      16
      1216
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1149
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      3
      1149
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe