Totuus, ystävä vai vihollinen?

obh123

Onko totuus sinulle ytävä vai vihollinen?

6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. -Joh. 14:6

32. ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi." -Joh. 8:32

23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla -Room. 3:23

7

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totuus tekee vapaaksi se on ystävä.

      • obh123

        Entäpä jos olisit tehnyt rikoksen ja laki sanoo että joudut kahleisiin. Tekeekö totuus sinut silloin vapaaksi? Onko totuus silloin ystävä vai vihollinen?

        Synti on tälläinen rikos. Eikö silloin tarvitakkin armahdusta jotta tulisi vapaaksi?


      • Joka tunnustaa ja hylkää,se on totuus joka tekee vapaaksi,saa armon se on ystävä.
        Rikoksen tekijä joka armahdetaan jossain tilanteessa,tuntee miten on vaputtavasa armahdus.


      • obh123

        28. Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.
        29. Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista."
        30. Kun hän näin puhui, uskoivat monet häneen.
        31. Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
        32. ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi." -Joh. 8:28-32

        --

        1. "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        2. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
        3. Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
        4. Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
        5. Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
        6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        7. Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet." - Joh. 14:1-7

        --

        21. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. -Room. 3:21-26


      • obh123
        tammi23 kirjoitti:

        Joka tunnustaa ja hylkää,se on totuus joka tekee vapaaksi,saa armon se on ystävä.
        Rikoksen tekijä joka armahdetaan jossain tilanteessa,tuntee miten on vaputtavasa armahdus.

        Jeesus nimessä on voima paholaisen syytöksiä vastaan silloin kun synti on anteeksi annettu ja pyydetty. Jumalan edessä sitä ei enää muistella. Ihminen voi kuitenkin ottaa oppia ja olla toistamatta syntejä. Tämä ei kuitenkaan välttämättä onnistu. Raamattu opettaa vaeltamaan hengessä ettei lihan himoa täytä. Joka on pelastettu, ei voi tehdä syntiä tahallisesti ja harkiten. Kuitenkaan ihmisestä ei tule täydellistä. Raamatussa opetetaan myös että ei olla lain alla vaan vapaudessa kristuksessa. Jeesus rakastaa syntisiäkin ja tahtoo nimenomaan vapauttaa synnistä jolloin valtion lakejakin on helppo noudattaa silloin kun ne eivät sodi Jumalan tahtoa vastaan.


    • Etteikukaanhukkuisi

      Jos joku luulee, että tämän palstan höpinät ja sekoilu ovat todella katolilaistwn kannanottoja, erehdyt! Kaukana siitä. Oikeat katoliset eivät kommentoi täällä. Tule messuun Pyhän Henrikin seurakuntaan ym ja puhu pappien kanssa! Näillä sivuilla saa perkeleellisen kuvan todellisesta katolilaisuudesta, mikä kertoo armosta ja rakkaudesta juuri sinua kohtaan. Ole rohkea! Mene puhumaan papeille ja jätä nämä palstat!

      • löydettyyy

        Miksi kirjoitit kommenttisi juuri tämän ketjun jatkeeksi, nimimerkki "Etteikukaanhukkuisi"? Tämä ketjuhan sisältää hyvää keskustelua, asiallista, suoraan kristinuskon ytimeen kuuluvaa.

        Siitä olen samaa mieltä, että tämän palstan höpinät noin muuten ovat melkoista... no, höpinää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe