Esinahan haavaumat

19vuotiaskundi

Hei

Pakko hakea täältä apua. Olen armeijassa oleva nuori ja noin kuukausi sitten ongelmaksi tuli haavoja/ lohkeamia esinahkaan samassa yhteydessä myös kuivuutta. Vaiva alkoi metsäleirillä ja oli juuri antibioottikuuri loppumaisillaan. Yhdessä vaiheessa vaiva jo parani mutta lomilla masturboin ja harrastin seksiä tyttöystäväni kanssa ja vaiva taas uusiutui. Minulla ei ole ikinä ollut mitenkään kireä esinahka tms. Olen lukenut tarinoita ympärileikkauksista ja parantumattomista vaivoista ja olen huolestunut nyt todella. Haluaisin vain elää normaalia seksielämää mutta pelkään että nuo eivät parannu tai uusiutuvat aina.. Luulen että ongelma on tullut sen takia koska armeijassa ollessani ei värkkiä tule käytettyä ja sitten käteenveto tai seksi lomilla aiheuttaa tuon.. Kenelläkään ollut samaa vaivaa tai osaisi auttaa miten hoitaa tätä ja onko syytä huoleen?? Olen nyt laittanut herkälle iholle tarkoitettua rasvaa ja haavat ovat melkein parantuneet mutta huomaan esinahan kiristyneen.. Tuntuu pahalta ajatella että kuukausi sitten ei ollut vielä mitään ongelmia mutta yhtäkkiä muutamasta haavaumasta tulee tälläinen ongelma :/ Hygienia aina ollut hyvää paitsi juuri armeijassa ollessani leireillä ei suihkuun luonnollisesti ole päässyt.

6

1055

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huono hygienia esim just metsäleireillä voi aiheuttaa lievän tulehduksen sinne ja sitä kautta ihovaurioita. Toinen syy voi olla herpes. Eli jos sulla on joskus ollut vesirokko tai huuliherpes se koteloituu elimistöön loppuiäksi ja aika ajoin voi puhkaista joko huuleen tai sukuelimiin herpes infektion. Ensihoitona tietysti päivittäin hyvä peseytyminen ja kuivaus ja huuliherpekseen tarkoitettu voide käy kyllä myös sinne alapään haavaumaan aamuin ja illoin laitettuna. Jos vaiva aktivoituu tiheästi kannattaa neuvotella lääkärin kanssa Aciclovir tablettikuurista joka aloitetaan heti kun hiukankin tuntuu infektio taas alkavan puhkeamaan

      • 19vuotiaskundi

        Hei

        Juuri tuo on ongelman aiheuttanut ja muutenkin itsellä on suht paljon kiinnioloja niin tästä syystä lomilla ollessa penis on hieman arka. Pelottaa vain mitä olen lukenut netistä arpeutumisesta ja esinahan kiristymisestä.. Kosteusvoidetta olen käyttänyt nyt tällä viikolla ja haavat paranevat mutta esinahkaa taaksevedettäessä pesun yhteydessä taas hieman aukenevat. Masentaa vain että haavaumien takia tulee tälläinen ongelma.


    • jos sulla on Bepanthen vooidetta se on paras kosteuttamaan. Mutta toki nivea tai mikä tahansa ihovoidekin tietysti käy. Luultavasti kehossasi on joku (herpes tms) virus joka laukaisee tuon kiusallisen haavauman.

    • Aloittaja9181

      Olen rasvaillut mutta aina kun suihkussa puhdistaa niin haavat aukeavat. Olen lukenut nyt koko ajan esinahan erpeutumisesta yms ja ahdistaa koko vaiva..

    • kokenutkin

      Haluaisin varoittaa sellaisista salvoista jotka tekevät vaivan pahemmaksi. Minä tyhmä käytin sellaista salvaa mikä piti kantapäät kosteana ja esti jalkapohjien lohkeamia. Se vaikutti siten että se aiheutti tulehduksen ihoon ja siten lisäsi verenkiertoa, mutta pahensi esinahan ihoa. Nyt käytän vain vaseliinia. Yöksi voi tehdä näin: ota vessapaperia puoli metriä, käännä tiukkaan rullalle, väännä kaksin kerroin, ota reilusti vaseliinia, ja työnnä esinahan alle. Älä tee isommaksi kuin minkä voi hyvin työntää sisään, ettei tule uusia haavoja.
      Ongelma on että arpikudos ei anna kovin periksi. siksi kaikkea arpeutumista pitää välttää.

      Ota aikaa tyttösi kanssa, hyväile kunnes hän on kostea, jotta ei tarvitse työntää sisään niin kovaa että tulee ihon repeämiä esinahkaan.

    • waerstyuihokpliuyt

      Oliskohan iskenyt hiiva... ei olis ollenkaan harvinista antibioottikuurin takia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe