AirHelp korvaus

Mameko

Onko kokemuksia AirHelp:istä.?
Oletko saanut korvauksen myöhästyneestä lennosta ?
Vaatiiko AirHelp korvauksen/ minkälaisen avustaan?

19

10634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • santtu.1975A

      Muutama vuosi sitten Norwegianin Bkk-Oslo-H:ki lentomme oli lopulta yli 22h. myöhässä Helsingissä alkuperäiseen aikatauluun verrattuna. Norwegian kieltäytyi maksamasta korvausta ja tämän jälkeen käännyin AirHelpin "puoleen".
      Prosessi kesti eri vaiheineen noin 8-9kk. mutta lopulta Norwegian maksoi korvauksena vaaditun 2*600€=1200€ (2hlö.) josta Airhelp otti oman osuutensa 300€ (2*150€).
      Aikaahan tuossa jonkin aikaa kului (Norwegian ilmeisesti aluksi kieltäytyi maksamasta myös AirHelpille), mutta ihan hyvin olin koko prosessin ajan tietoinen missä mennään asian käsittelyn suhteen, koska AirHelp lähetteli sähköpostilla tiedotteita aina aika ajoin.

    • matkustaja1017

      Tuolta löytyy dokumenttivideot koko hommasta alusta loppuun: www.kanariatv.fi/lento-myohassa/

      • NoHelpNeeded

        Turhaa maksaa 25% AirHelp´lle. Matkustan paljon ja itse olen asiani hoitanut,se on helppoa kuin heinänteko ja koko korvaus tulee tilille.
        AirHelp sopii uusavuttomille ja tyhmille.


      • Anonyymi

    • HelpittäTilille

      Turhaa maksaa Helpille. Tuo aloittaja on varmaan ko yrityksen työntekijä.
      Lentoyhtiöt maksavat vakiokorvaukset kiltisti.
      Jos ei maksa yhteys kuluttaja virastoon ja kas.. raha tulee täysimääräisenä tilille.

      Air helpillä ei ole mitään laillista ylimääräistä keinoa saada rahoja.

      • KarateMauri

        "Lentoyhtiöt maksavat vakiokorvaukset kiltisti. "
        Höpö höpö. Käy toki joskus näinkin mutta ei ihan joka vuosi. Palaapa poika asiaan kun olet kerran hakenut lentoyhtiöltä vakiokorvausta.

        "Jos ei maksa yhteys kuluttaja virastoon ja kas.. raha tulee täysimääräisenä tilille."
        Miten niin jos ei maksa? Juurihan sinä edellisessä lauseessa vänkytit että kyllä ne maksaa?

        Finnairin kyseessä ollessa korvaus ei välttämättä tule vielä Kuluttajariitalautakunnan avullakaan. Yhteyttä pitää välillä ottaa myös Euroopan unionin tuomioistuimeen tai Korkeimpaan Oikeuteen.


      • KarateMaurinTäti

        Ainakin KKO:2013:46 on päätöksen numero jutusta jonka kiltisti maksava Finnair hävisi korkeimmassa oikeudessa.


      • santtu_1975A

        No, omassa tapauksessani Norwegian kieltäytyi maksamasta (vedoten joihinkin "turvallisuusnäkökohtiin) ja sen jälkeen itse katsoin helpoimmaksi kääntyä AirHelpin puoleen ja heille ei myöskään Norwegian aluksi suostunut maksamaan, mutta AirHelp pyysi minulta asian-ajovaltakirjaa asiaa koskien ja oli viemässä juttua oikeuskäsittelyyn (katsoivat että heidän mielestä Norwegianin tulee maksaa kyseinen korvaus), mutta tämä oikeuskäsittelyn uhka sai sitten Norwegianin maksamaan korvauksen.
        Ensimmäisestä yhteydenotosta AirHelp:iin siihen kun sain korvauksen, kesti noin 9kk. aikaa.
        Tänä aikana AirHelp oli minuun yhteydessä 4-5kertaa, joko asian edistymisestä tiedoittaen, ja sitten asian-ajovaltakirjaa pyytäen (piti muistaakseni allekirjoittetuna toimittaa postia käyttäen Tukholmaan).

        Itse koin että ainakin tässä tapauksessa AirHelp oli korvausproviisionsa ansainnut.


    • Eihyvääpalvelua

      Kerran haettu korvausta paljon selvityksiä annoimme, ennenkuin selvisi, että lennon pitää olla kohdemaahan saavuttessa tietyn ajan myöhässä-emme olleet tyytyväisiä palveluun-

      • matkailu_avartaa

        Joo, se 3 tuntia tarkoittaa saapumisaikaa. Itse olin viime vuonna lennolla joka lähti Helsingistä 3h 5min myöhässä, ja siinä oli muiden kanssa puhetta että nyt sitten pikkuisen vielä vastatuulta niin saadaan ilmaiset lennot. Perille saavuttiinkin 2h 50min myöhässä eli ei ollut oikeutta korvauksiin.


    • EilaRa

      Erittäin hyvä palvelu. Rahat tilillä n. 6 viikon päästä hakemuksesta.
      Lento oli peruttu 06/15 Madridiin. Vaadimme päästä matkaan samana päivänä, joka onnistuikin mutta Lontoon kautta. Perillä n. 6 tuntia myöhässä.
      Korvaus 900€ /3 hlöltä

    • Anonyymi

      Onko teillä mennyt kuinka kauan että rahat on tilillä? Meille tuli pari viikkoa sitten että lentoyhtiö on hyväksynyt korvaushakemuksen. Spostissa luki sit vielä vaan et saattaa silti kulua vielä aika että rahat saadaan?

      • Anonyymi

        Odotellut kohta kaksi vuotta korvausta Airhelpin kautta....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotellut kohta kaksi vuotta korvausta Airhelpin kautta....

        Saitko korvaukset? Me ollaan odotettu 2,5 vuotta.


    • Itse autan 20 prosentin korvauksella hakemaan omat pois ja toistaiseksi onnistumis-% on sata!

    • Anonyymi

      Korvaukset on helppo hakea itse, turha maksaa välikäsille.

      • Anonyymi

        Riippuu tilanteista. Jos myöhästyminen on ylittäyt korvausrajan vain niukasti, lentoyhtiöillä ei ole intressiä maksaa. Airhelpiltä kului kolme vuotta korvauksen saamiseen Norskilta. Korvaus oli lopulta kymppejä. Väittivät haastaneensa norskin oikeuteen Norjassa.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe