Masennus ja ahdistus

Haahuilija89

Hei. Olen 28v nuori nainen. Mut jätettiin lopullisesti exän toimesta. Ollaan tunnettu 6v. Oon jotenkin masentunut. On jotain ihmisiä mut lähinnä ite pidän yhteyttä, koen tyhjyyttä, mikään ei kiinnosta, haluan ryypätä ja viiltää jotta tuntisin jotain.

Mul ei oo lapsia eikä nyt miestäkää tosin oli alkoholisti. Mul on epävakaa persoonallisuus ja masennus. Makaan sohvalla ja kesäilta kauneimmillaan. Oon työtön, lihava ja ei paljon ystäviä. Oon käynyt ammatteja ja lukion. Puput on seurana. Tuntuu ettei musta tykätä ja ansaitsen olla yksin.

Perhettä nään silloin tällöin ja toisen siskon kaa en oo väleissä. Hoidan kodin ja lemmikit. En iloitse mistään välil. Joskus on hyviä hetkiä ja nään ihmisiä. On lapsuudesta koulukiusaus, iskän alkoholin käyttö, tunne kylmä koti, nää ei enää pitäis vaikuttaa muhun. Ollaan puhuttu asioista. Terapeutti on lomalla ja syön lääkkeitä.
Tuntuu et oon epäonnistunut monis jutuis ja ei tälläst vaihtelua mielialas jaksa, yritän tehdä mukavia asioita, ettiä töitä, ois niin paljon haaveita joita ei jaksa toteuttaa. Syöminen on epäsäännöllist kun ei oo nälkä usein, joskus ahmin herkkuja. Oon mukava ja huumorintajuinen ihminen mut ei silti oo ihmisiä joista sais seuraa useinkaan.
Mul on kaksoiskuvat karsastuksest ja niille ei voi tehdä mitään. Oon jotain tehny kesällä. Tuntuu kuin sama jatkuisi vuodesta toiseen. Oon pettynyt miehiin, moniin kavereihin mm. Luottotiedot menneet, velkaa, ahdistus ja pelot mm. En tiedä miks kirjoitan.

4

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pohtori

      Hei, Haahuilija.
      Viestistäsi huomasin , että sinulla on kuitenkin peruselämänhallinta hoidossa. Tapaat läheisiäsi ja huolehdit kodistasi ja lemmikeistäsi. HYVÄ. Jatkossa yritä keskittyä myös omaan hyvinvointiisi. Kerroit, että sinulla on ylipainoa ja mielenterveysongelmia. Mitä, jos ottaisit päivän ohjelmaan iltalenkin. En tarkoita mitään räkä poskella juoksemista, vaan noin 30 - 45 min. kävelyä iltaisin ja sen jälkeen lämmin suihku ja kupillinen vihreää teetä. Kävely polttaa tehokkaasti rasvaa ja vihreä tee rauhoittaa. Vihreä tee sisältää teaniinia, joka rauhoittaa mieltä vaikuttaa ihmisen serotoniinituotantoon( aivojen välittäjäaine). Luonnollinen vastine ns. masennuslääkkeille. Liikunta vapauttaa ihmisen omaa serotoniina kehon käyttöön.
      Yritä rakentaa arkesi kuitenkin niihin rutiineihin joita sinulla on aina ollut ja pidä niistä kiinni. Sinulla on kuitenkin ihmisiä ympärilläsi, joihin pitää yhteyttä ja niitä ihania mussukkalemmikkejä joista SINÄ olet vastuussa, joten SINUA TARVITAAN.
      Kerroit, että olet epäonnistunut monissa asioissa. Niin moni meistä. Myös minä. Elä LANNA PERSIKSI. Meitä kohtalotovereita on aika monta täällä pallolla. Kerroit, että sinulla on ammattitutkintoja ja olet myös käynyt lukion. Olet siis panostanut tulevaisuutesi ja olet varmaan lahjakas ja ahkera ihminen pohjimmiltasi. Olet kokenut psyykkisesti rankkoja asioita elämässäsi ja se vie voimia toimia jokapäiväisessä elämässä, mutta sen voin sanoa omasta kokemuksesta, että kotiin ei kannata jäädä vatuloimaan yksin niitä ongelmiaan. Hoida itseäsi ja lemmikkisi, mene ihmisten seuraan. Hakeudu juttusille ihmisten kanssa, vaihda muutama sananen vaikka naapurisi kanssa, lenkillä, ulkoillessa, silitä vaikka lenkkeilijän koiraa ja aloita jutustelua. Ei ne ihmiset pure eivätkä koiratkaan, ainakaan meilläpäin, päinvastoin. Ne pelot ja estot on siellä meidän omassa päässämme. Ota vaikka ne sinun pupuset ja mene ulkoilemaan puistoon. Laita ne valjaisiin, istahda, rentoudu, odottele ja katso. Sinulla on kohta seuraa vaikka minkä verran. Siitä se lähtee...

    • Saman_kokenut

      Hei, Haahuilija ja iso halaus! Olen samanikäinen mies kuin sinä ja olen myös kokenut murskaavalta tuntuvan eron, siitä tosin on jo aikaa. Tiedän joka tapauksessa, miltä ero voi pahimmillaan tuntua ja miten se voi viedä koko elämänhalun. Jos haluat jutella, minulle saa kirjoittaa sähköpostia osoitteeseen [email protected] Terveisiä pupuillesi!

    • Haaveilija_89

      Kiitos mist päin oot? Voi sitä kirjoitella. :)

      • Saman_kokenut

        Pääkaupunkiseudulla asun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe