2-T työkoneet

Nelitahtikoneita ylistetään oikein fanaattisuuteen asti mutta 2-T koneilla tehdään tilit ainakin meidän järvellä. Käytiin Keski-Suomesta hakemassa kaverille 8hv 2-t Tohatsu joten poistui viimeinenkin nelari meidän muikkuvesiltä. Hänen nelitahti Yamaha ei ollut muuta tehnyt kuin reistannut uudesta asti. Samoin viime vuonna vaihtui yksi nelitahtikone 2-t Yamahaan. Muutama vuosi sitten vaihtoi naapurini nelitahtikoneen 2-t Tohatsuun. Muilla muikkumiehillä ei sitten ole koskaan nelitahtia ollutkaan. Itselläni on ikivanha 8hv 2-t Tohatsu josta ei tunnu loppua tulevan vaikka käyttötunteja älyttömästi.
Joojoo, kohta joku huutaa ettei 8 heppanen voi olla työkoneena. Ajaa täällä yksi vanhanliiton muikkumies 4hv Mercurylla(2-t) ja hän se vasta myy muikkua(pappaa kun ei tunnu nukuttavan nii aikaa riittää ajella).
Terveisiä kaikille kakstahtimiehille, pidetään vehkeet pyörimässä.
Ilmianna
Jaa

12 Vastausta


Kyllä 2t moottori on kelpo peli juuri pieniin laiteisiin, moottori saha,trimmeri,perämoottori alle 10hb,vesipumppu, jne... sitten kuin tarvitaan vääntöä puhtautta ja taloudellisuutta niin sitten 4t. Isot perämoottorit,autot,rekat,traktorit, jne...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Juuri vääntö on parempi 2-tahtikoneissa. Et taida olla perillä moottoritekniikasta, kun väität että 4-tahti vääntää paremmin kuin samantehoinen 2-tahti. 4 tahtikoneessa vain yksi tahti tekee työtä, muut tahdit imee, puristaa, ja poistaa.
2 tahtikoneessa toinen tahti tekee työtä, ja toinen poistaa pakokaasuja.

Taloudellisuus, ja ympäristöystävällisyys on toki 4-tahdin etuja. Ja sen vuoksi sitä ei käytetä autoissa. Saattaisi olla kaupunkien ilmassa melkoinen pakokaasu-pilvi, jos kaikki autot olisivat 2-tahtisia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2-tahti.vääntää kirjoitti:
Juuri vääntö on parempi 2-tahtikoneissa. Et taida olla perillä moottoritekniikasta, kun väität että 4-tahti vääntää paremmin kuin samantehoinen 2-tahti. 4 tahtikoneessa vain yksi tahti tekee työtä, muut tahdit imee, puristaa, ja poistaa.
2 tahtikoneessa toinen tahti tekee työtä, ja toinen poistaa pakokaasuja.

Taloudellisuus, ja ympäristöystävällisyys on toki 4-tahdin etuja. Ja sen vuoksi sitä ei käytetä autoissa. Saattaisi olla kaupunkien ilmassa melkoinen pakokaasu-pilvi, jos kaikki autot olisivat 2-tahtisia.
Siis,,. tarkoitin että, taloudellisuuden ja puhtaiden päästöjen kannalta 4-tahtia käytetään autoissa ym,. tieliikenteen kulkuneuvoissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2-tahti.vääntää kirjoitti:
Juuri vääntö on parempi 2-tahtikoneissa. Et taida olla perillä moottoritekniikasta, kun väität että 4-tahti vääntää paremmin kuin samantehoinen 2-tahti. 4 tahtikoneessa vain yksi tahti tekee työtä, muut tahdit imee, puristaa, ja poistaa.
2 tahtikoneessa toinen tahti tekee työtä, ja toinen poistaa pakokaasuja.

Taloudellisuus, ja ympäristöystävällisyys on toki 4-tahdin etuja. Ja sen vuoksi sitä ei käytetä autoissa. Saattaisi olla kaupunkien ilmassa melkoinen pakokaasu-pilvi, jos kaikki autot olisivat 2-tahtisia.
Ei todellakaan 2t väännä paremmin, ralli autot ym käyttää 4t juuri paremman väännön ja tehon takia, autoissakin ala vääntö on 100 kertaa 2t parempi ja sen ansiosta saadaan päästöt alas. 4t on huomattavasti parempi kulutus hyöty suhteeltaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Bower kirjoitti:
Ei todellakaan 2t väännä paremmin, ralli autot ym käyttää 4t juuri paremman väännön ja tehon takia, autoissakin ala vääntö on 100 kertaa 2t parempi ja sen ansiosta saadaan päästöt alas. 4t on huomattavasti parempi kulutus hyöty suhteeltaan.
Autoissa on 2-tahtikoneen ja 4-tahtikoneen vääntö-vertailu eri asia kuin perämoottoreissa, koska 2-tahtikoneita ei ole valmistettu enää pitkiin aikoihin autoihin.

4-tahdissa on parempi hyötysuhde suhteessa polttoaineen kulutukseen, mutta jos täysin samantehoiset 2-tahti ja 4-tahti perämoottorit laitettaisiin "dynoon", niin voisin väittää että 2-tahti vääntäisi kovemmat lukemat.
Tuossa vertailtu 3 samantehoista perämoottorin kiihtyvyyttä ja huippuja. 2-tahti pesee molemmat.

https://www.youtube.com/watch?v=BoA4Ij-h81c
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2-tahti.vääntää kirjoitti:
Autoissa on 2-tahtikoneen ja 4-tahtikoneen vääntö-vertailu eri asia kuin perämoottoreissa, koska 2-tahtikoneita ei ole valmistettu enää pitkiin aikoihin autoihin.

4-tahdissa on parempi hyötysuhde suhteessa polttoaineen kulutukseen, mutta jos täysin samantehoiset 2-tahti ja 4-tahti perämoottorit laitettaisiin "dynoon", niin voisin väittää että 2-tahti vääntäisi kovemmat lukemat.
Tuossa vertailtu 3 samantehoista perämoottorin kiihtyvyyttä ja huippuja. 2-tahti pesee molemmat.

https://www.youtube.com/watch?v=BoA4Ij-h81c
Autoihin ei ole kukaan kieltänyt laittamasta 2t moottoria jos päästöt on sopivan alhaiset,miksi se ei ole autokäytössä ? jos saman tehoiset moottorit laitetaan rinnakain vertailuun esittämässäsi videossa niin lukemat olisi samat ei aina pidä uskoa mitä kopassa lukee (hv), eli kysymys on taas siitä kulutus suhteessa voimaan jossa 4t pesee 2t jos 2t moottorin kulutus tuodaan 4t tasolle niin siitä ei saada yhtä paljon tehoa irti. Tuo video on sitäpaitsi hupaisa koska se on evari valmistajan tekemä uskokoon ken tahtoo, lisäksi vertailuun on tuotu juuri heikoimmat 4t koneet, onko kaikissa samat potkurit teräs/alu e-tec kuluttaa tuossa kokoluokassa täudellä 81.4l/h yamaha 66l/h video asettaa paljon ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
2-tahti.vääntää kirjoitti:
Autoissa on 2-tahtikoneen ja 4-tahtikoneen vääntö-vertailu eri asia kuin perämoottoreissa, koska 2-tahtikoneita ei ole valmistettu enää pitkiin aikoihin autoihin.

4-tahdissa on parempi hyötysuhde suhteessa polttoaineen kulutukseen, mutta jos täysin samantehoiset 2-tahti ja 4-tahti perämoottorit laitettaisiin "dynoon", niin voisin väittää että 2-tahti vääntäisi kovemmat lukemat.
Tuossa vertailtu 3 samantehoista perämoottorin kiihtyvyyttä ja huippuja. 2-tahti pesee molemmat.

https://www.youtube.com/watch?v=BoA4Ij-h81c
Eikös tuo Jammu ole 2t?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
E-TEC kirjoitti:
Eikös tuo Jammu ole 2t?
Juu näköjään on. Voi olla että mercurykin on 2t. Videossa taidetaan vertailla 2-tahtisten suorituskykyä.

Kyseiset mallit on ilmeisesti myynnissä vain e:un ulkopuolella, jossa ei ole rajoituksia perämootorien päästöille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Paalata kaikki vanhat 2t-romut.
Ilmianna
Jaa
Paalataan ??
Ei kai ny toiseksi uusinta ( 1= Vankel )tekniikkaa kannata poistaa !
Sehän olisi sama, kuin palattaisiin torppari aikaan, tai lauantai takaisin työpäiväksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Pelkkää joutavaa trollausta koko tahti hörhöys.Älkää lähtekö moiseen hulluuteen mukaan,eikö ole mielessä tämä etec hörhön hulluus viime vuosilta.Paskanen nauru moisille provoille mutta ei mitään kommentteja ettei helvetti taas pääse irti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Taas on mutua suuntaan jos toiseenkin. Samantehoinen 2T kone vääntää veneen liukuun paljon ripeämmin kuin samantehoinen 4T kone. Huippunopeus on sitten about sama jos potkurit on valittu oikein.
Eli tohon perustuu noi JohnnyRuden mainosvideot, kiihtyvyys on parempi kakstahtikoneella.

Ja sille joka kirjoitti että ne kaksi tahtia on palo ja pakokaasujen poisto ei taida oikein ymmärtää mitä koneessa tapahtuu männän noustessa pakokaasuportin ohi ylöspäin...
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

2-T työkoneet

Nelitahtikoneita ylistetään oikein fanaattisuuteen asti mutta 2-T koneilla tehdään tilit ainakin meidän järvellä. Käytiin Keski-Suomesta hakemassa kaverille 8hv 2-t Tohatsu joten poistui viimeinenkin nelari meidän muikkuvesiltä. Hänen nelitahti Yamaha ei ollut muuta tehnyt kuin reistannut uudesta asti. Samoin viime vuonna vaihtui yksi nelitahtikone 2-t Yamahaan. Muutama vuosi sitten vaihtoi naapurini nelitahtikoneen 2-t Tohatsuun. Muilla muikkumiehillä ei sitten ole koskaan nelitahtia ollutkaan. Itselläni on ikivanha 8hv 2-t Tohatsu josta ei tunnu loppua tulevan vaikka käyttötunteja älyttömästi.
Joojoo, kohta joku huutaa ettei 8 heppanen voi olla työkoneena. Ajaa täällä yksi vanhanliiton muikkumies 4hv Mercurylla(2-t) ja hän se vasta myy muikkua(pappaa kun ei tunnu nukuttavan nii aikaa riittää ajella).
Terveisiä kaikille kakstahtimiehille, pidetään vehkeet pyörimässä.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta