Turun puukotus

trylkyubvoytgrrrrjty

Toinen kuolonuhreista kärrytyössä ollut sisar.

116

8815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syväosaanotto

      Tieto pitää valitettavasti paikkaansa. Syvä osanotto tämän sisaren omaisille ja seurakuntalaisille.

      • j.ahma2

        olen syvästi pahoillani kaikkien kärsimään joutuneiden puolesta. olen agnostikko, joten en katso asiaa minkään uskontokunnan näkökulmasta. teko oli tuomittava, mutta liekö ollut mielenterveydelliselliseltä kannalta tasapainoisen ihmisen teko. hulluja riittää härmäläisistä marokolaisiin . päätettäiskö että Suomeen sattui yksi hullu Marokosta. En kyllä koskaan ite menisi sinne, mutta moni meni sinne ja monet menee edelleen.


      • tulinkohan_ymmärretyksi

        Enpä ole jehovantodistajien kuullut kenenkään kjmppuun hyökänneen puukon kanssa tai ilman.
        Että jos olisit ihan viisas,et nuita keskenään vertailis.

        Julki jumalaton olen, mutta silti rehellinen ihminen .


      • ahahaha kuolemat on huvittavia, hehe ihmiset on niin heikkoja sekä ruumiiltaan että mieleltään


      • surullisena
        THELOLIHENTAI kirjoitti:

        ahahaha kuolemat on huvittavia, hehe ihmiset on niin heikkoja sekä ruumiiltaan että mieleltään

        Jeesus Kristus (Jumalan Poika/Jumala...yhtä Isän kanssa, tyhjensi itsensä ja otti ihmisen muodon sovittaakseen ruumiissaan ihmisten synnit..niiden, jotka ottavat Hänet sydämessään vastaan, saavat sovituksen Hänen verensä kautta ja saavat samanlaisen ylösnousemuksen kuin Jeesus Kristuskin elääkseen iankaikkisesti) salli Lasaruksen kuolla (fyysisesti), Johannes Kastaja menetti päänsä todistettuaaan ensin Lunastajastamme, Jeesuksesta Kristuksesta. Jeesus ennusti, että Hänen monien seuraajiensa kohtalona on kuolla uskonsa tähden (apostoleista lähes kaikki). Ihmisiä kuolee. Monesti esim. katastrofeissa kristittyjä kuolee siinä kuin pahoja rikollisia. Ei uskossa oleminen ole tae välttyä vatoinkäymisiltä, sairauksilta ja esim. ennenaikaiselta tuntuvalta kuolemalta. Kristittyjä odottaa iankaikkinen elämä.
        Tässä terrori-iskussa näimme ihmisen pahuuden konkretisoituvan. Emme saa lopullista suojaa esim. pahoja ihmisiä vastaaan tässä ajassa (itse olen menettänyt isäni henkirikoksessa ollessani pieni ja ainoan lapseni tapaturmassa....tilanteessa, joka muistutti puistattavan paljon kuuluisaa maalausta, jossa suojelusenkeli on lapsien turvana rotkon ylittävällä sillalla...lähes vastaavalta paikalta lapseni putosi vuosia sitten kohtalokkain seurauksin). Itsekin mieleeni tuli lähes irvaileva kysymys, miksi Jumala sallii tällaista. Vastauksia voi vain arvailla, mutta niihin ainakaan tässä ajassa on turha odottaa lopullista vastausta. Kuolema on meidän kaikkien kohtalomme ennemmin tai myöhemmin. Elämä ennen sitä on ratkaisevinta...jättämäämme muistoakin tärkeämpi. Meidän tulisi käyttää aikamme oikein Jumalan kunniaksi Hänen armossaan auttaen samalla teoillamme kannssaihmistemme hyvinvointia osoittaen käytännöntoimin lähimmäisenrakkauttamme.
        Toivon ja toivotan voimia sekä jaksamista uhrien omaisille ja ystäville ja tietysti Jumalan siunausta kaikkiin elämänne vaiheisiin.


      • surullisena kirjoitti:

        Jeesus Kristus (Jumalan Poika/Jumala...yhtä Isän kanssa, tyhjensi itsensä ja otti ihmisen muodon sovittaakseen ruumiissaan ihmisten synnit..niiden, jotka ottavat Hänet sydämessään vastaan, saavat sovituksen Hänen verensä kautta ja saavat samanlaisen ylösnousemuksen kuin Jeesus Kristuskin elääkseen iankaikkisesti) salli Lasaruksen kuolla (fyysisesti), Johannes Kastaja menetti päänsä todistettuaaan ensin Lunastajastamme, Jeesuksesta Kristuksesta. Jeesus ennusti, että Hänen monien seuraajiensa kohtalona on kuolla uskonsa tähden (apostoleista lähes kaikki). Ihmisiä kuolee. Monesti esim. katastrofeissa kristittyjä kuolee siinä kuin pahoja rikollisia. Ei uskossa oleminen ole tae välttyä vatoinkäymisiltä, sairauksilta ja esim. ennenaikaiselta tuntuvalta kuolemalta. Kristittyjä odottaa iankaikkinen elämä.
        Tässä terrori-iskussa näimme ihmisen pahuuden konkretisoituvan. Emme saa lopullista suojaa esim. pahoja ihmisiä vastaaan tässä ajassa (itse olen menettänyt isäni henkirikoksessa ollessani pieni ja ainoan lapseni tapaturmassa....tilanteessa, joka muistutti puistattavan paljon kuuluisaa maalausta, jossa suojelusenkeli on lapsien turvana rotkon ylittävällä sillalla...lähes vastaavalta paikalta lapseni putosi vuosia sitten kohtalokkain seurauksin). Itsekin mieleeni tuli lähes irvaileva kysymys, miksi Jumala sallii tällaista. Vastauksia voi vain arvailla, mutta niihin ainakaan tässä ajassa on turha odottaa lopullista vastausta. Kuolema on meidän kaikkien kohtalomme ennemmin tai myöhemmin. Elämä ennen sitä on ratkaisevinta...jättämäämme muistoakin tärkeämpi. Meidän tulisi käyttää aikamme oikein Jumalan kunniaksi Hänen armossaan auttaen samalla teoillamme kannssaihmistemme hyvinvointia osoittaen käytännöntoimin lähimmäisenrakkauttamme.
        Toivon ja toivotan voimia sekä jaksamista uhrien omaisille ja ystäville ja tietysti Jumalan siunausta kaikkiin elämänne vaiheisiin.

        miksi jumala sallii tälläistä? hmm noh ensinnäkin miten jumala syntyy? ainoa tapa tulla jumalaksi on luopua kaikesta mitä rakastaa ja repiä sielunsa riekaleiksi ja ja täyttää sen pelkällä valolla tai pimeydellä, jumalilla ei ole kykyä tuntea mitään ei empatiaa ei sympatiaa, ei iloa ei surua eikä vihaa. jumalten ainoa syy olla olemassa on pitää yllä maailman tasapainoa, ei liikaa valoa eikä liikaa pimeyttä, joten miksi jumalat piittaisivat siitä kuoleeko joku? he eivät piittaa siitä niin kauan kun se ei vaikuta maailman tasapainoon. tosin jos katsomme raamatun kannalta niin syy sille että jumala salli isäsi ja lapsesi kuolemat oli tapa jolla hän koettelee uskoasi häneen. minä henkilökohtaisesti uskon että niin kauan kuin edes yksi ihminen uskoo tiettyyn jumalaan tämä jumala on olemassa vähintään henkilölle joka häneen uskoo.


      • THELOLIHENTAI kirjoitti:

        miksi jumala sallii tälläistä? hmm noh ensinnäkin miten jumala syntyy? ainoa tapa tulla jumalaksi on luopua kaikesta mitä rakastaa ja repiä sielunsa riekaleiksi ja ja täyttää sen pelkällä valolla tai pimeydellä, jumalilla ei ole kykyä tuntea mitään ei empatiaa ei sympatiaa, ei iloa ei surua eikä vihaa. jumalten ainoa syy olla olemassa on pitää yllä maailman tasapainoa, ei liikaa valoa eikä liikaa pimeyttä, joten miksi jumalat piittaisivat siitä kuoleeko joku? he eivät piittaa siitä niin kauan kun se ei vaikuta maailman tasapainoon. tosin jos katsomme raamatun kannalta niin syy sille että jumala salli isäsi ja lapsesi kuolemat oli tapa jolla hän koettelee uskoasi häneen. minä henkilökohtaisesti uskon että niin kauan kuin edes yksi ihminen uskoo tiettyyn jumalaan tämä jumala on olemassa vähintään henkilölle joka häneen uskoo.

        mutta kuten jo sanoin kuolema silti huvittaa minua samoin kuin ihmisten väliset erimielisyydet, tai siis se vain naurattaa niin vitusti kun joku mummo raivoaa jotain. hehehe huvittavan kuuloista.


      • THELOLIHENTAI kirjoitti:

        mutta kuten jo sanoin kuolema silti huvittaa minua samoin kuin ihmisten väliset erimielisyydet, tai siis se vain naurattaa niin vitusti kun joku mummo raivoaa jotain. hehehe huvittavan kuuloista.

        tai se kun joku itkeä pillittää koska ei halua kuolla ahaha


    • roskajoukko

      Osanottoni, ei tuollaista tahdo kelleen.
      Varmaan uskoi siihen mitä teki ja sen puolesta kuoli.
      Niin ikävää ja surullista.

    • mormonimamma

      Osanottoni tämän sisaren poismenon johdosta.

    • poimivatRusinatPullasta

      Miksi jehovalaiset eivät tee itse mitään torjuakseen pahaa? Jos se olisi pelkästään jehovalaisista kiinni niin turussa riehunut veitsimies saisi rellestää vapaasti vieläkin. Eiväthän nuo suostu menemään armeijaankaan joka toimii esteenä ulkopuoliselle pahalle.

      • aktiivisuuden.mitta

        Olet näin minulle, ei jahvettilaiselle hieman hymyilyttävä, että etkö sentään ole saanut heitin vartiotornia käteen. ??
        Ainakin Helsingissä töissä kulkiessani he ovat asematunnelissa aika aktiivisesti paikalla, - sanoittaisiinko huumorilla - piruntorjunta vaunuineen tuomassa ihmisille tietoa pahasta. Ei siellä muita kristittyjä minun joukostani ole näkynyt.
        Kun sitten olen matkustanut 100 km. omaan kaupunkiin ja laskeuden raput alas, mennen autolleni. Mitä taas on asematunnelissa. Siellä on juuri nämä jahvettilaiset piruntorjunta patterin, eli lehtiensä kanssa. Siis miten voit sanoa, ettei he tee työtä, torjuakseen pahaa?
        He käyvät ovelta ovelle, joka katsotaan pahaksi, mutta he juuri torjuvat pahaa.

        Siis haloo! Hieman pistän meidän kristittyjen sydämeen, mitä me teemme?
        Tämä oli oiva huomio pistää tuomiosipiikki meihin, me eme tee ja varmasti, samalla tavalla, kuin Sodoma nousee tuomitsemaan meidän kristittyjen haureussiunaukset, olemme itse tuomion alaisia.
        Sodomalla ei ollut raamattua, mutta meillä ON. Ja me elämme raamatun sanan vastaisesti, jopa piispojemme suulla. Torjummeko väärän sanoman uskolle.??
        Emme, emme me torju, emmekä torju pahaakaan.
        Senverran olen junassa selannut jahvettilaisten lehteä, että siellä puhutaan pahasta ja hyvästä, sekä kehotetaan valitsemaan hyvä.
        ts. he ovat aktiivisesti siinä työssä, missä meidän kuuluisi olla.
        Me olemme luovuttaneet tehtävät papeille ja leviitoille, sekä piispoillemme.
        Sitten sunnuntaisin kuulemme harhaisen piispan saarnan, jos suoraan sanon.
        Harhaisen siksi, että me emme seiso vartiopaikallamme, ja kirjoitukset ovat meille vieraita. Me saamme sen, että tämä Jumala sallii meille eksytyksen, koska emme ole kuulaisia sanalle.
        Kuuliaisuus ja Sana, yhdistetty sydämeen, jonka elämässä on sijainen on todellinen uskova.
        Meillä on paljon opittavaa näistä jahvettilaisista, eli heidän aktiivisuudestaan, halusta oppia sanaa jne.
        Näin mittasi piikki on kohdistettu meihin itseemme. Eikös vain?
        Mietitään asiaa, kun Jeesus meille kivittäjille piirtää hiekkaan sen tekomme.
        Riittääkö meissä siten tuomiovaltaa.
        Eikö paremmin se, että osaa otamme ihmisten suruun.


      • totuudenetsijä
        aktiivisuuden.mitta kirjoitti:

        Olet näin minulle, ei jahvettilaiselle hieman hymyilyttävä, että etkö sentään ole saanut heitin vartiotornia käteen. ??
        Ainakin Helsingissä töissä kulkiessani he ovat asematunnelissa aika aktiivisesti paikalla, - sanoittaisiinko huumorilla - piruntorjunta vaunuineen tuomassa ihmisille tietoa pahasta. Ei siellä muita kristittyjä minun joukostani ole näkynyt.
        Kun sitten olen matkustanut 100 km. omaan kaupunkiin ja laskeuden raput alas, mennen autolleni. Mitä taas on asematunnelissa. Siellä on juuri nämä jahvettilaiset piruntorjunta patterin, eli lehtiensä kanssa. Siis miten voit sanoa, ettei he tee työtä, torjuakseen pahaa?
        He käyvät ovelta ovelle, joka katsotaan pahaksi, mutta he juuri torjuvat pahaa.

        Siis haloo! Hieman pistän meidän kristittyjen sydämeen, mitä me teemme?
        Tämä oli oiva huomio pistää tuomiosipiikki meihin, me eme tee ja varmasti, samalla tavalla, kuin Sodoma nousee tuomitsemaan meidän kristittyjen haureussiunaukset, olemme itse tuomion alaisia.
        Sodomalla ei ollut raamattua, mutta meillä ON. Ja me elämme raamatun sanan vastaisesti, jopa piispojemme suulla. Torjummeko väärän sanoman uskolle.??
        Emme, emme me torju, emmekä torju pahaakaan.
        Senverran olen junassa selannut jahvettilaisten lehteä, että siellä puhutaan pahasta ja hyvästä, sekä kehotetaan valitsemaan hyvä.
        ts. he ovat aktiivisesti siinä työssä, missä meidän kuuluisi olla.
        Me olemme luovuttaneet tehtävät papeille ja leviitoille, sekä piispoillemme.
        Sitten sunnuntaisin kuulemme harhaisen piispan saarnan, jos suoraan sanon.
        Harhaisen siksi, että me emme seiso vartiopaikallamme, ja kirjoitukset ovat meille vieraita. Me saamme sen, että tämä Jumala sallii meille eksytyksen, koska emme ole kuulaisia sanalle.
        Kuuliaisuus ja Sana, yhdistetty sydämeen, jonka elämässä on sijainen on todellinen uskova.
        Meillä on paljon opittavaa näistä jahvettilaisista, eli heidän aktiivisuudestaan, halusta oppia sanaa jne.
        Näin mittasi piikki on kohdistettu meihin itseemme. Eikös vain?
        Mietitään asiaa, kun Jeesus meille kivittäjille piirtää hiekkaan sen tekomme.
        Riittääkö meissä siten tuomiovaltaa.
        Eikö paremmin se, että osaa otamme ihmisten suruun.

        Tunnen tuon piikin piston. Lieneekö "nromikristittyjen" laimea evankeliumin eteenpäinviemisen syynä se ettei ole raportintivelvollisuutta?


      • leiviskän.peitto
        totuudenetsijä kirjoitti:

        Tunnen tuon piikin piston. Lieneekö "nromikristittyjen" laimea evankeliumin eteenpäinviemisen syynä se ettei ole raportintivelvollisuutta?

        Niin, he luulevat, ettei lunastuksen hintaa kannata eteenpäinviedä, eikä tilivelvollisuutta Isälle. He kätkevät sen leiviskänsä.


      • Jihad

        Mitä pakolaiset vielä tekevät Euroopassa nyt kun Isis kukistettu. Saisivat mennä kotimaahansa kukistamaan loputkin terrorismin rippeet ja aloittamaan jälleenrakentamisen!


      • inhimillisyys.mukaan
        Jihad kirjoitti:

        Mitä pakolaiset vielä tekevät Euroopassa nyt kun Isis kukistettu. Saisivat mennä kotimaahansa kukistamaan loputkin terrorismin rippeet ja aloittamaan jälleenrakentamisen!

        Mihin menevät, kun kaupungit on pommitettu kivikyliksi, kiviaikaan. Ei vettä, ei sähköä, ei ruokaa, ei terveydenhuoltoa. Eiköhän paluu tapahdu,kun sen aika tulee. Onhan meidänkin sotalapsia vielä Ruotsissa.


      • Tarkkaantarkastaja
        inhimillisyys.mukaan kirjoitti:

        Mihin menevät, kun kaupungit on pommitettu kivikyliksi, kiviaikaan. Ei vettä, ei sähköä, ei ruokaa, ei terveydenhuoltoa. Eiköhän paluu tapahdu,kun sen aika tulee. Onhan meidänkin sotalapsia vielä Ruotsissa.

        Meillä rakennettiin Lappiin uudet talot saksalaisten hävityksentöiden jälkeen. Mikseivät voisi tehdä saman omissa maissaan, omissa kaupungeissaaan ja kylissään? Nuoret, raavaat miehet edeltä uudisrakentajiksi ja naiset ja lapset perässä...ai niin, eihän tänne ole tullut kuin nuoria miehiä!
        Vastaanottavien maiden pitää nyt viimeistään reagoida. Pakolaisstatuksen ansaitsee vain todellisessa avun tarpeessa oleva. Missä ovat naiset, lapset, vanhukset ja vammaiset pakolaisten joukoista?
        Syvin osanottoni Turun uhrien läheisten suruun.


      • nakkenikke
        Jihad kirjoitti:

        Mitä pakolaiset vielä tekevät Euroopassa nyt kun Isis kukistettu. Saisivat mennä kotimaahansa kukistamaan loputkin terrorismin rippeet ja aloittamaan jälleenrakentamisen!

        järkevää tekstiä kirjoittajalta johon on helppo yhtyä Mutta mitä sanoo SUVAKIT ?


    • Onkojoliianmyöhästä

      No eipä suojelusta ooo ollu muuallakaan...esim.Barcelona...se on vaan niin et kun allah tms päättää ni puukko tai pommi...siin vaiheessa kristinusko jää kakkoseks.Hienoo täs se et omassa kotimaassa saa pelätä jo päivällä...

      • mustikankeruukunniaan

        Mitenkäs tämän nyt sanoisi; olisi parempi kun pomisitte Beetelille vain mustikoita.


    • Oikeatotuus

      Täällä se taas nähdään: Todella pahoja ja ilkeitä ihmisiä on olemassa enemmistö tälläkin palstalla. Vaikka surullinen kuolemantapaus kohtaa Jotakuta Jehovan todistajaa, heti on moni asian vastustaja heittämässä vaikka minkälaista herjaa Jehovan todistajia vastaan. Uskon että juuri te jotka täälläkin olette herjaamasta, olisitte itse valmiita vastaavaan veritekoon. Poliisin pitäisi kaivaa teidät esille ja laittaa telkien taakse ihan siltävaralta, ettette yhtäkkiä pimahtaa ja lähde tappamaan ihmisiä torille.

      Hävetkää!

      • manaat

        Tällä kertaa totuus olkoon mikä tahansa, olisi syytä ottaa lusikka kauniiseen käteen ja panna suuta suppuun. Edes suruajaksi.


      • Evlutti

        Hyi miten iljettävä kommentti. Paha ihminen olet. Todella paha.


      • Evlutti kirjoitti:

        Hyi miten iljettävä kommentti. Paha ihminen olet. Todella paha.

        Olemattoman jumalansa puolesta valehteleva ja ovelta ovelle häiriköivä harhainen hörhö on paha. Kommenttini on sivistynyt tapa antaa takaisin, sensijaan että pieksisin seuraavan häirikön siniseksi ja väittäisin hänen olleen varkaissa.


      • Rintti-
        he-ma kirjoitti:

        Olemattoman jumalansa puolesta valehteleva ja ovelta ovelle häiriköivä harhainen hörhö on paha. Kommenttini on sivistynyt tapa antaa takaisin, sensijaan että pieksisin seuraavan häirikön siniseksi ja väittäisin hänen olleen varkaissa.

        Kommenttiasi ei voi pitää millään kriteereillä sivistyneenä. Ihmisellä, eri mieltä olevallakin, on ihmisarvo..


      • Rintti- kirjoitti:

        Kommenttiasi ei voi pitää millään kriteereillä sivistyneenä. Ihmisellä, eri mieltä olevallakin, on ihmisarvo..

        Eri mieltä olevan pitäisi pystyä perustelemaan ja näyttämään toteen kantansa.tyhjät väitteet leimaavat väitteen tekijän vain valehtelijaksi.


      • Somerotar

        Suomessa on uskonnon ja mielipiteen ilmaisun vapaus. Ne Suomen perustuslakiin ja ovat tärkeimmät ja vahvimmat oikeutemme. Lait koskevat kaikkia uskontoja myös jehovan todistajia.
        Sitä paitsi jehovan todistajat ovat hienoja ihmisiä. Omiakin kokemuksia on, joten suosittelen he-manillekin keskusteluhetkiä heidän kanssaan.


      • Somerotar kirjoitti:

        Suomessa on uskonnon ja mielipiteen ilmaisun vapaus. Ne Suomen perustuslakiin ja ovat tärkeimmät ja vahvimmat oikeutemme. Lait koskevat kaikkia uskontoja myös jehovan todistajia.
        Sitä paitsi jehovan todistajat ovat hienoja ihmisiä. Omiakin kokemuksia on, joten suosittelen he-manillekin keskusteluhetkiä heidän kanssaan.

        Kyllä olen näiden hörhöjen kanssa keskustellut, mutta eivät pysty hekään osoittamaan jumalaansa oikeaksi. Kuuluvat siis valehtelijoiden laajaan joukkoon.

        Positiivisen väitteen tekijällä on velvollisuus osoittaa sanansa oikeiksi.jos sattumoisin olet eri mieltä, voin perusteetta väittää sinua murhaajaksi ja lähettää sinut istumaan elinkautista, eikä sinulla ei ole oikeutta kyseenalaistaa väitettäni.


      • No.jopas
        he-ma kirjoitti:

        Kyllä olen näiden hörhöjen kanssa keskustellut, mutta eivät pysty hekään osoittamaan jumalaansa oikeaksi. Kuuluvat siis valehtelijoiden laajaan joukkoon.

        Positiivisen väitteen tekijällä on velvollisuus osoittaa sanansa oikeiksi.jos sattumoisin olet eri mieltä, voin perusteetta väittää sinua murhaajaksi ja lähettää sinut istumaan elinkautista, eikä sinulla ei ole oikeutta kyseenalaistaa väitettäni.

        "jos sattumoisin olet eri mieltä, voin perusteetta väittää sinua murhaajaksi ja lähettää sinut istumaan elinkautista, eikä sinulla ei ole oikeutta kyseenalaistaa väitettäni."

        He-ma taitaa olla "vähän" sekaisin.


      • No.jopas kirjoitti:

        "jos sattumoisin olet eri mieltä, voin perusteetta väittää sinua murhaajaksi ja lähettää sinut istumaan elinkautista, eikä sinulla ei ole oikeutta kyseenalaistaa väitettäni."

        He-ma taitaa olla "vähän" sekaisin.

        Et sitten vioittuneilla aivoillasi ymmärtänyt missä kohtaa poskeasi kirpaisi ja miksi se nyt punoittaa kuin Nasse-sedän nenä.

        Jos järkesi pelaisi, olisit kaikessa hiljaisuudessa kääntänyt toisen posken poispäin, mutta nyt tuli kunnon litsari suoraan käkättimeen.


      • Rintti-
        he-ma kirjoitti:

        Eri mieltä olevan pitäisi pystyä perustelemaan ja näyttämään toteen kantansa.tyhjät väitteet leimaavat väitteen tekijän vain valehtelijaksi.

        Ainakaan tuntematta ihmistä, et voi olla varma valehtelusta. Valehtelu on tietoista, mutta mielenhallinnan vanki ei ehkä tiedosta väitteidensä mahdottomuutta. Kuollut ei ole enää vastaamassa, joten hänen kohdallaan perusteluvaatimus on asiaton.


    • vaiapina

      mistä se Rotta oli kotoisin

    • Lakimiehenretku

      On vain aina oltava mutka mukana. Jos näkee jonkun vetävän puukon esiin niin laittaa vaan asiat mutkistumaan.

      • aseistaudunminä

        Näinhän se tulee olemaan jatkossa,paljankäsin ei pärjää puukkomiehille.
        On se vain alettava kättäpitempää hommaamaan,koska Suomen tämmöseksi päästivät.


      • joonasjokunen
        aseistaudunminä kirjoitti:

        Näinhän se tulee olemaan jatkossa,paljankäsin ei pärjää puukkomiehille.
        On se vain alettava kättäpitempää hommaamaan,koska Suomen tämmöseksi päästivät.

        Ei kai liene rikos jos puolustaa itseään ?

        Vastaus: KYLLÄ ON

        Jos aiheuttaa hyökkääjälle pienenkin vamman sinua syytetään hätävarjelun liioittelusta
        pahimmassa tapauksessa tuomitaan vankilaan. Valitettavasti noin se on hieman kärjistäen sanottuna.


    • kohtuus

      Älkää äänestäkö päättäjiä eduskuntaan turhaan nauttimaan korkeasta palkasta ja suomalaisten rahoista kohentamaan vain omaa talouttaan. Vaihtoehtoisesti pitää olla kohtuullinen palkka ja tulospalkkaa jos saavat jotain hyvää aikaiseksi Suomen asioissa.

      • Valitettavasti

        Äänestämättä jättämisellä et saavuta mitään.
        Päättäjiä on äänestysvilkkaudesta riippumatta vakiomäärä.


    • pelokasenkeli

      "Enkelit ovat meillä mukana saarnaamistyössä suojelemassa" . . Näin minulle ovat Jehovan todistajat usein sanoneet. Eipä tuo enkeli sitten tällä kertaa auttanut tai sitten pötki pakoon.

      • pelonko.vai.ei

        No, tunnetko Jahvettisi aivoitukset? Jos ei - ei kannata mitata sitä, onko varjeltunut tai ei.
        Eikös se perillepääsy ole tärkin. Eli nyt varjelus oli kutsu sinne, mistä oli puhuttu. Hoksaa se.


      • Eipä ne enkelit konkreettisesti ketään autakaan. Kannaattapi ottaa asioista selvää ennen kuin alkaa huutelemaan.


    • Elämäonkaunis

      Se on yhtä todellinen se kuolema kun kielletään verensiirto, minkälaisia tunteita se aiheuttaa. Millä lailla lahko tunteet ohjaa ?

      3 Moos 17:15 tosiaan sallii veren syömisenkin (lihaa josta verta ei ole laskettu), jakeessa ei ole kieltoa, ei rangaistusta. Ja verensiirto ei ole syömistä, se on elinsiirto.

      Kun rva Roti kuoli liikenneonnettomuuden jälkeen kieltäydyttyään verensiirrosta, puhuttiin seurakunnassa että syynä ei ollut verensiirtokielto.
      Käytäntö osoittaa että asiat käsitellään seurakunnissa lahkon edun suuntaan. Mutta kuinka tuo teko oli lopun merkki, kuinka on perusteltua enempi ovityö ? Että vartiotorni on oikeassa ? Sanomalla että jos tekijä olisi ollut todistaja, ei olisi tehnyt niin ? Mutta kun toisaalta sanotaan että rikkeisiin syyllistyneet eivät enää ole todistajia, sillä heidät erotetaan. Näin tälläkin foorumilla.

      Jos uutinen järkyttää, poistakaa mahdollisuus kuolla tahallaan verensiirrosta kieltäytymiseen.

      • Paipapum

        3 moos 17; 15-
        Oletko siis Mooseksenuskoinen , kun paahdat tekstii Mooseksen Lain käskyjä , ?Ei heilläkään ole enää lakia,, koska temppeliä eikä sen uhreja enää ole , on kukku de fa kukkude , että temppelin hävittämisen jälkeen Opin levitys olisi annettu joillekin töröhattuisille kreikkalaispapeille ; miekalla levitettääksi ,
        Alkuseurakunnastahan otettiin esikoiset ulkopuolisista Israelin kansaan ENNEN Temppelin tuhoa ,


      • Gluptsukki

        Tiedän, että vaikka UM -pamflettisi on väärennös, on siinä mukana Moosesvainaan kirjat.
        Sävysi osoittaa, että verensiirtokuolemat vaivaavat sinua. Tunne on oikea. Mutta toimi sen mukaisesti.
        Murha on murha.


      • Lmlmlmlm

        Edellinen raamatunkohta 3.Moos. 17:14, siinä mainitaan selkeästi, että verta ei saa käyttää. "Ette saa syödä minkäänlaisen verta"


      • Rintti-
        Lmlmlmlm kirjoitti:

        Edellinen raamatunkohta 3.Moos. 17:14, siinä mainitaan selkeästi, että verta ei saa käyttää. "Ette saa syödä minkäänlaisen verta"

        Eikö Raamattua tulisi ymmärtää kokonaisuutena, ei vain tarkkaan valittuja jakeita tuijottaen?

        – Ensinnäkin, Raamatun mukaan Mooseksen laki on vanhentunut. Siitä ei pidä lukea lakia.
        – Toiseksi, esille ottamasi tämän vanhentuneen Mooseksen lain kohta kielsi veren syömisen.
        Tätä seuraava jae koskee lihaa, jossa on verta. Veren syöminen tässä muodossa ei ollut kiellettyä, mutta se teki saastaiseksi. Jos lihan mukan syöty veri ei ollut sama asia kuin pelkkä veri, ei veressä itsessään ollut mitään kartettavaa, vaan kyse oli sen symbolisesta merkityksestä.
        – Kolmanneksi, Raamattu ei tunne verensiirtoa eikä veren jakamista "sallittuihin" fraktioihin. Nämä kiellot ja myönnytykset niihin ovat ihmisten keksintöä. Tuskin kukaan kritisoi todistajia siitä, etteivät syö verta. Hyvin moni muukaan ei syö, vaikkei siitä numeroa teekään. Kritiikki kohdistuu päättömään ja hengenvaaralliseen verioppiin.


    • Hävetkääpilkkaajat

      On parempi kuolla silloin kun jakaa uskoaan muillekin sen toivossa että toisetkin voisivat pelastua, kuin kuolla pilkkaajana ja häpeämättömänä turhanpuhujana. Luultavasti tätä uskonsisarta jäivät kaipaamaan monet. Jos joku pilkkaajista olisi kuollut, olisi monet taputtaneet käsiään.

      • ruutanatt

        en ole varma ensimmäisistä äkkipikaisuuksisuuksissa sanomisista mutta tehköön oikeus niin kuin näkee.osn ottoni omaisille.


      • markku.lievonen

        Sitä kyllä ihmettelen,- miten ihmiset,- jotka mieltävät itsensä uskoviksi ihmisiksi, niin tämäkään surullinen tapaus ei tuo empatiaa menehtynyttä ihmistä kohtaan. Toisaalta helppo ymmärtää, koska juuri Jehovan todistajat on eniten halveksuttuja ihmisiä tässä maassa. Niin, ja joka uskonnollisessa puolueessa.

        Itsekkin saan joskus osakseni halveksunnan ;Jehovan todistaja, Raamatun alueista joita ymmärrän samalla tavalla heidän kanssaan.Vaikken kuulu heidän puolueeseensa kuin myös muihinkaan.
        Juuri tuo toisten ihmisten leimaaminen ilmentää ihmisissä syvällistä halveksuntaa Jehovan todistajia kohtaan.

        Jos tieto pitää paikkansa, niin menehtynyt ihminen oli perheetön.


      • UlmosenMeiju

        "Itsekkin saan joskus osakseni halveksunnan ;Jehovan todistaja,"
        -Ole tarkka, se halveksunta tarkoittaa, ajattelemattomilta ihmisiltä, itse asiassa vartiotornin halveksuntaa. (on tiedossa, että tuohon tapaan vartiotorni itsekin kirjoittaa, että todistajia muka halveksitaan tai peräti vainotaan. Kiinnitä huomiota siihenkin, että kun esim. maailmanloppu vuodeksi 1975 julistettiin, se julistettiin seuralla olevien todisteiden, ylitsepursuavien, perusteella. Nyt vartiotorni kirjoittaa, että todistajat julistivat loppua)

        "surullinen tapaus ei tuo empatiaa menehtynyttä ihmistä kohtaan"
        -Lue lehtiä. Kaupungissa on suruliputus, muun muassa.


    • JeesuksenTodistaja

      Vaikken tunnusta, enkä hyväksy uskontoanne, osoitan silti asiallisen surunvalitteluni teille, uskonsisarenne kuoleman johdosta.
      .

      • uskokaa-tai-älkää

        Minä taas puolestani hyväksyn jehovanuskon siinä kun muutkin uskonnot paitsi islamia,ne on kurkunleikkaajia.Suomi ei niitä tarvitse.


    • Joh52829

      Uhrilla oli aviopuolso ja paljon rakkaita ystäviä ympäri suomea, jotka olivat läheisiä ja monen silmät ovat kyynelissä. Ulkomailta on tullut surunvalitteluja, koska olemme kuin samaa perhettä kautta maailman. Yhteinen työ suoritettavana ja yhteinen toivo.

      • epäselvää

        Niin kaksi naista kuoli 15 vuotias tyttö ja 68 vuotias nainen. Oliko niin, että tämä vanhempi nainen oli lehtisiä jakamassa ?


      • surua

        Uhrien, ei kuolleiden joukossa oli 15(nuorin) 68(vanhin) Kuollut sisar oli aikuinen nuori nainen.


    • biis

      Suomen hallituksen pääpuolueiden johtajat Sipilä,Orpo ja Soini ovat vastuussa moraalisesti tästä tilanteesta. Hallitsemattoman maahanmuuton salliminen tämän hallituksen aikana on mitä suurinta välinpitämättömyyttä Meitä suomalaisia kohtaan. Kielteisen turvapaikkapäätöksen saanut marokkolainen oli edelleen suomessa, miksi? Kirkko ja ylisuvaitsevat ihmiset ovat antaneet suojelua näille kielteisen turvapaikkaapäätöksen saaneille. Tuntuu oudolta, että ev. lut. kirkko tai muut uskonnolliset ryhmät voi toimia suomen lakien vastaisesti. Ihminen joka ei ole saanut oleskelulupaa tai turvapaikkaa, pitää poistaa maasta . Nyt sallitaan ihme lepsuilulla toisenlainen toiminta. Vastuussa ovat kaikki ne, jotka ovat edesauttaneet näitä henkilöitä kielteisen päätöksen saamisen jälkeen. Nyt sen hintana kaksi suomalaista täysin viantonta naista menetti henkensä. Rauha heidän sieluilleen ja voimia omaisille.

    • vastuuta

      Ne eduskunnassa jotka ovat myötämielisiä pakolaisten vastaanottamisessa ja säilytyksessä olisi aiheellista vapaaehtoisesti erota eduskunnasta ja hallituksesta, jos eivät pysty eliminoimaan tällaisten tapahtumien mahdollisuutta.

      • Erkkinimim

        "Ne eduskunnassa jotka ovat myötämielisiä pakolaisten vastaanottamisessa ja säilytyksessä olisi aiheellista vapaaehtoisesti erota eduskunnasta ja hallituksesta, jos eivät pysty eliminoimaan tällaisten tapahtumien mahdollisuutta. "

        Millä tavalla katteettomia maailmanloppuja ja kaikkien erimielisten tappamista opettavien soisit ryhdistäytyvän?


    • KOIVUNJUURI

      Kysymys suomenvaltiolle. Miksi suomeen voi tulla marokkolaisia pakolaisia. Marokko on yhteiskunnallisesti vakaa ja ulkomaisille vieraille turvallinen maa...

      • 123456789101112

        Pidä huoli vaan omista asioistasi!


      • ettäsemmosta
        123456789101112 kirjoitti:

        Pidä huoli vaan omista asioistasi!

        Häh?
        Tässä puolustetaan jokaisen kantasuomalaisen oikeutta elää ja asua rauhassa omassa maassaan. Onko se LIIKAA pyydetty?
        jopas jottai.


      • 867h34
        ettäsemmosta kirjoitti:

        Häh?
        Tässä puolustetaan jokaisen kantasuomalaisen oikeutta elää ja asua rauhassa omassa maassaan. Onko se LIIKAA pyydetty?
        jopas jottai.

        No tuo kommentoija, joka käski pitää huolen omista asioistasi, taisi olla marokkolainen. Kai heillä, jotka äänestää, ja maksaa palkan päättäjille, on oikeus sanoa mielipiteensä. Sanon vaan tämän sivullisena.


    • turvaa

      Eiköhän kierretä kebabbi paikat kaukaa. Se on kai vähintä, mitä yksittäinen ihminen voi tehdä välttääkseem ainakin tietoisesti joutumasta lähelle näitä....

      • Syön.kebabia.edelleen

        Mainitse yksikin kebab-paikka, jota pyörittää marokkolainen. Kyllä ne on enimmäkseen turkkilaisia ja albaaneja, jotka niitä pyörittää. Ihan eri porukkaa siis. Älkää hyvät ihmiset syyllistäkö täysin viattomia sivullisia, jotka hankkivat itse elantonsa ja maksavat veroja meidän kaikkien hyväksi. Parempi se on niin, että kebab-yrittäjällä on hommia ja toimeentulo, kuin että työttömänä katkeroituu suomalaiseen yhteiskuntaan ja ajautuu sitten ehkä johonkin radikaaliporukkaan. Eli syödään vaan niitä pizzoja ja kebabbeja, jotka sellaisista tykkää, niin säilyy näillä yrittäjillä mieli positiivisena kantasuomalaisia kohtaan.

        Nässä terroriteoissa on pyrkimyksenä lietsoa nimenomaisesti sellaista vihaa, joka kohdistuu väärää tahoa kohtaan, jolloin vihan kohteeksi joutuvat viattomat alkavat myös vihata. Näin muslimiterroristi yrittää koota yhtenäistä islamilaista rintamaa kristittyjä vastaan. Älkää siis hyvät ihmiset antako pelolla ja varsinkaan vihalle valtaa. Pelätä saa ja kannattaakin, mutta ei saa antaa sille valtaa.


    • puhutaanOikeillaNimillä

      Miksi vieläkin puhutaan hädänalaisista ja sotaa pakenevista, kun jo ajat sitten on myönnetty, että pakoloiset otetaan maahan, jotta noustaisiin lamasta, talous lähtisi rullaamaan ja rikkaat rikastuisivat ja köyhät köyhtyisivät ja keskiluokka katoaisi.

    • violaluna17

      En ole Jehovan todistaja. Mutta lämmin osanottoni murhatun uskonsisaren omaisille, ystäville ja seurakunnalle! Rukoilin teidän puolestanne. Olen niin surullinen tuosta kamaluudesta. Nyt hän on marttyyri ja Jumalamme näkee kaiken.

    • KurkunleikkaajienTori

      Uutisia lukiessa vaikuttaa siltä että Turun torilla on tungeksinut ennätysmäärä muhamedeja pienellä alalla, joista kaikki löytäneet tiensä suvakkimedioidemme todistajiksi. Yksi leikkaa uhrien kurkkuja ja toiset katsovat vierestä, ovat silminnäkijöinä, kuten uutisissa sanotaan ja sitten heittäytyneet sankareiksi.

      Onkohan siellä ollut suomalaisia juurikaan, paitsi uhreina?
      .

    • Jobinpostia

      Ps.91:11. Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella kaikilla teilläsi. Oliko enkeleillä muita kiireitä?

      • vwv

        Kuolema hallitsee kaikkia ihmisiä, eikä kukaan siltä säästy, mutta vaikka joku paha ihminen voi viedä henkesi. Tärkein asia on kuitenkin, että enkelit suojelevat hengelliseltä kuolemalta, niin ettemme kompastu hengellisesti.
        Työ jatkuu, vaikka sitä on monin tavoin yritetty estää. Valtakunnan hyvää uutista kerrotaan kaikkialla maailmassa ja sitä työtä tuo rakas sisaremmekin oli tekemässä, oli uskollinen kuolemaansa saakka. Olemme varmoja, että Jumala palkitsee hänen uskollisuutensa.
        Ilmestyskirja osoittaa juuri, että enkelit auttavat tuon työn suorittamisessa. Ilm.14: 6,7: " Ja minä näin erään toisen enkelin lentävän keskitaivaalla, ja hänellä oli julistettavana ikuinen hyvä uutinen iloisena sanomana maan päällä asuville ja jokaiselle kansakunnalle ja heimolle ja kielelle ja kansalle, jahän sanoi suurella äänellä: "Pelätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja niin, palvokaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan. "


      • markku.lievonen
        vwv kirjoitti:

        Kuolema hallitsee kaikkia ihmisiä, eikä kukaan siltä säästy, mutta vaikka joku paha ihminen voi viedä henkesi. Tärkein asia on kuitenkin, että enkelit suojelevat hengelliseltä kuolemalta, niin ettemme kompastu hengellisesti.
        Työ jatkuu, vaikka sitä on monin tavoin yritetty estää. Valtakunnan hyvää uutista kerrotaan kaikkialla maailmassa ja sitä työtä tuo rakas sisaremmekin oli tekemässä, oli uskollinen kuolemaansa saakka. Olemme varmoja, että Jumala palkitsee hänen uskollisuutensa.
        Ilmestyskirja osoittaa juuri, että enkelit auttavat tuon työn suorittamisessa. Ilm.14: 6,7: " Ja minä näin erään toisen enkelin lentävän keskitaivaalla, ja hänellä oli julistettavana ikuinen hyvä uutinen iloisena sanomana maan päällä asuville ja jokaiselle kansakunnalle ja heimolle ja kielelle ja kansalle, jahän sanoi suurella äänellä: "Pelätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja niin, palvokaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan. "

        Niin, Jehovan todistajat lie,- jopa ainoita ihmisiä, jotka puhuvat ilosanomasta. Ainakin täällä päin. Jokaisella eri uskonnollisella puolueella on oma painotuksensa asiasta ja käyttävät siten eri termiä. Niin, JUMALAN aivoittama ihmisen pelastaminen on juuri ilosanoma sen sanan varsinaisessa merkityksessä.
        Mutta, mitä olen aikuisen oikeesti keskustellut täällä päin Jehovan todistajien kanssa ( siis en luule vaan tiedän) niin miksi ilosanoma saa surullisen päätöksen eli Jehovan todistajien opetuksessakin on väärin ymmärretty Jeesuksen vertauskuvainnollinen opetus,- johon liittyy helvetti sana.

        Niin, itse uskon ja näen miten todella ilosanomasta on kysymys ja alusta loppuun saakka. Loppu pääte koko ihmislajilla ilmnetyy tässä;

        12. ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".
        13. JA KAIKKIEN LUOTUJEN, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!" Ilmestyskirja 5


      • Leipäressu

        Ei se suurin voima ole ihmisissä, se on ihan jossain muualla, ihmisen hallitsemattomassa tilassa.


    • aika vahva väite
      -jokke-

    • en nyt kaikkea niele hetikohta
      -jokke-

      • jahma

        ihan hyvin voin. minultahan tämä käy... koko ajan käytän ei-rekattua nikkiäni.....
        -j.ahma- tarkemmin jarno ahma


    • mbkflf

      Uhri oli joku kuntosaliohjaaja eli taas yksi sellainen itsensäpalvoja.

    • kiitollinenelämästä

      Jumala on määrännyt asumisen rajat ja ajan,tämän sisaren kohdalla aika täyttyi,ei meistä kukaan tiedä päivää eikä hetkeä.Ollaan siis aralla tunnolla eikä tuomita.

    • Leipäressu

      Miten lapsille ja nuorille voi enää kertoilla satuja hyvästä tulevaisuudesta, ennen kun itse oli lapsi ja nuori , eti tarvinnut pelätä että joku ulkomaalainen tulee ja tappaa.
      Kyllä siinäkin on ideaa, kun joka kysyy että "Kuka Lieksassa keksii hyvän kaulasuojan puukotusta vastaan",

      • Määränpäässä_nyt

        Jumala tempaisi sisaren luokseen. Hän on nyt siellä mihin oi pyrkimässäkin.


    • Peresvaileri

      Täältä on poistettu viesti josta jäi mieleen kysymyksiä nimimerkille vwv, hänen viestistään
      21.8.2017 17:42.

      Näin vwv: "Ilmestyskirja osoittaa juuri, että enkelit auttavat tuon työn suorittamisessa. Ilm.14: 6,7"
      Niin tarkoittaako vwv myös Jeesusta, joka kuulemma valtakunnansalilaitoksella on sanottava enkeliksi, Raamattuhan ilmoittaa enkelin Jumalaksi, Joh. 1:1, tiesi kysyjä.

      Mielenkiintoisia muitakin kysymyksiä siinä oli, kun vain jaksaisi muistaa

      • vwv

        Jeesus seurakunnan päänä ohjaa saarnaamistyötä, jonka hän pani alulle maan päälle ja näytti mallin seuraajilleen. Matt. 24:14. Yksi lopunajan merkkien joukossa. Yli 8milj. täyttää tuota ennustusta ympäri maan. Rakas sisaremme oli yksi heistä. Tämä työ ei ole meidän ansiotamme, Jumala ja Jeesus ylläpitävät sitä niin kauan kun siihen sanotaan, nyt riittää. Tuomiosanoman julistaminen tulee sen jälkeen ja vaatii suurta rohkeutta tehdä sekin. Ensin hyvää uutista kerrotaan todistukseksi. On vielä pelastuksen päivä.
        Siksi Sefanja 3: "muistuttaakin jakeissa 2-3 "Ennenkuin säädös synnyttää, ennenkuin päivä on mennyt ohi niinkuin akanat, ennenkuin päällenne tulee Jehovan suuttumuksen hehku, ennenkuin päällenne tulee Jehovan suuttumuksen päivä, etsikää Jehovaa kaikki te maan sävyisät, jotka olette noudattaneet hänen oikeudellista päätöstään. Etsikää vanhurskautta, etsikää sävyisyyttä. Todennäköisesti teidät kätketään Jehovan suuttumuksen päivänä. "


      • markku.lievonen
        vwv kirjoitti:

        Jeesus seurakunnan päänä ohjaa saarnaamistyötä, jonka hän pani alulle maan päälle ja näytti mallin seuraajilleen. Matt. 24:14. Yksi lopunajan merkkien joukossa. Yli 8milj. täyttää tuota ennustusta ympäri maan. Rakas sisaremme oli yksi heistä. Tämä työ ei ole meidän ansiotamme, Jumala ja Jeesus ylläpitävät sitä niin kauan kun siihen sanotaan, nyt riittää. Tuomiosanoman julistaminen tulee sen jälkeen ja vaatii suurta rohkeutta tehdä sekin. Ensin hyvää uutista kerrotaan todistukseksi. On vielä pelastuksen päivä.
        Siksi Sefanja 3: "muistuttaakin jakeissa 2-3 "Ennenkuin säädös synnyttää, ennenkuin päivä on mennyt ohi niinkuin akanat, ennenkuin päällenne tulee Jehovan suuttumuksen hehku, ennenkuin päällenne tulee Jehovan suuttumuksen päivä, etsikää Jehovaa kaikki te maan sävyisät, jotka olette noudattaneet hänen oikeudellista päätöstään. Etsikää vanhurskautta, etsikää sävyisyyttä. Todennäköisesti teidät kätketään Jehovan suuttumuksen päivänä. "

        Mutta, oletko käsitellyt Raamatun valossa turmeltuneen,- kuolleessa tilassa olevaa ihmislajia. Siis joka ikinen ihminenhön ihmislajista on kuolleessa tilassa JUMALAN kirkkautta vailla ja erikoisesti vihollisuudessa JUMALAA kohtaan. Tämän todellisuuden voi havaita kaikkialla.

        Ymmärrän Raamatun ilmoituksien kautta, miten ainoastaan JUMALALLA on mahdollisuus vaikuttaa ja muuttaa ihmisen sisäistä olemusta eli tehdä usko ihmiseen ,- tehdä ihminen eläväksi.

        Niin, miten ymmärrät, miksi kuvaamasi JUMALAN viha / suuttumus kohdentuu synninorjuuttamaa ihmistä kohtaan. Vai eikö JUMALA muista mitä hän on ilmoittanut toisaalla ihmisestä;

        7. sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.

        Siis syntiin langenneen ihmisen tila on tukala, jota ilmentää tuo 7 jakeen sisältö.

        >>Yli 8milj. täyttää tuota ennustusta ympäri maan. Rakas sisaremme oli yksi heistä. <<

        Mutta, pidätkö myös muita Jeesukseen uskovia saman ilosanoman levittäjinä kuin myös menehtynyt sisar oli ja mainitsemasi 8milj Jehovan todistajaa.


    • jumalan_töitä

      No sisar pääsi nyt siten paratiisiin. Se oli siis jumalan kätten työtä välillisesti, tuo puukots. Oikein kateeksi käy.

    • markku.lievonen

      >>Niin tarkoittaako vwv myös Jeesusta, joka kuulemma valtakunnansalilaitoksella on sanottava enkeliksi, Raamattuhan ilmoittaa enkelin Jumalaksi, Joh. 1:1, tiesi kysyjä.<<

      Niin, oletko keskustellut aiheesta Jehovan todistajien kanssa vai perustatko mielikuvasi vallisevaan käsitykseen heistä?
      Vaikken paljoakaan tunne heidän oppiaan ja opetustaan, niin tästä alueesta olen kyllä täysin samaa mieltä eli Nasaretin Jeesus on Kristus JUMALAN Poika - ei JUMALA ja erikoisesti Jeesuksen KAUTTA opetettuna.Ei uskonnollisten ihmisten tulkitsemana. Lie ainut suurempi ryhmittymä / yhteisö, joka uskoo ja omaksuu Jeesuksen opetuksen JUMALASTAAN Jeesuksen opettamalla tavalla.

      Esim. käsite, miten Jehovan todistajat kieltäisivät Jeesuksen ei pidä alkuunkaan paikkaansa tämä on tullut esille jokaisessa kahden välisessä keskustelussamme. Aikoinan kävin uteliaisuuttani ja tarkistaakseni asiaa mm pääsiäisenä mitä ja miten he käsittelevät syntien sovituksen Jeesuksen sovitustyön kautta ja kaikki oli Raamatun ilmoitusten suuntaista. Tosin heillä on hieman erilaisesti tehty käännös.

      Niin, koko käsite; He kieltävät Jeesuksen, tulee ainoastaan siitä, miten hekin kuin itsekkin uskovat Jeesuksen opetukseen eli Jeesus todella oli Kristus JUMALAN Poika. Joh 20.
      20. Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
      31. mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.

      Niin, viittaat Joh 1 luvun ilmoitukseen,- joka on monelle vaikeasti ymmärretävä ilmoitus,- KOSKA EIVÄT LUE SITÄ KOKONAISUUTENA ELI RIITTÄVÄN pitkälle. esim. tähän jakeeseen saakka;
      18. EI KUKAAN OLE JUMALAA MILLOINKAAN NÄHNYT; ainokainen POIKA , joka on Isän helmassa, on hänet ILMOITTANUT.

      Juuri tuo Joh 1 on todisteena Hep 1 ilmoitukselle, miten näkymätön JUMALA oli Jeesuksessa Kristuksessa ( JUMALAN voideltu) ja toimi Pojan KAUTTA olemuksensa mukaisesti;

      6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.

      Taas mikä on JUMALAN aivoittama seurakunta, niin tämän he näkevät ja opettavat aivan samalla tavalla kuin muutkin puolueet kuin myös "seurakuntaan" liittymisen vesikasteen kautta.

    • Uskomatonta70

      Jehovan maailmankäsitys on yhtä vinksahtanut kuin näiden allahia palvovien. Hulluja koko sakki. Mitään jumalaa ei ole olemassa, uskovaiset ovat päästään vinksahtaneita pösilöitä kaikki. Nämä kirjat mitä on kirjoitettu, raamattu, koraani ym.....joku satusetä on nämä kirjoittanut tai useat satusedät ja näillä saduilla sitten saadan ihmisiä palvomaan mitä jotain keksittyä jumalaa. Hävetkää uskovaiset.....maailma ilman uskontoja tarkoittaisi maailmaa ilman sotia. Uskovaiset ovat kaikkien sotien takana.....hävetkää....

      • tapahtuuu

        nimimerkille "Uskomatonta70"

        Kirjoituksellasi olet edesauttamassa raamatun ennustetta jossa kaikki uskonnot tullaan pian tuhoamaan, jotta voidaan päästää rauha rauha huuto ilmoille.


    • famu-47

      Lukekaa, Hymyilevä Apolo : Eino Leinon sanoin ..

      Osanottoni, Omaisten suruun <3

    • vwv

      Ota myös huomioon, jos kaikki olisivat Jehovan todistajia, ei olisi sotia ollenkaan. Miten hyvin tunnet itse Raamatun, kun pystyt antamaan siitä noin selvän tuomion. Ei se, että uskonnon nimessä käydään sotia, merkitse sitä, että Jumala olisi niiden takana ja hyväksyisivät ne. Ihmisten itsekkyys ja vallanhimo aiheuttaa sotia ja silloin kaikki 'pösilöt' yllyttävät tavallisen kansan mukaansa. Sen seurauksena on paljon kyyneleitä ja kurjuutta.Kristikunta osallistui mm. molempiin maailman sotiin, jossa ihminen surmasi vaikkapa oman uskonveljensä, jos sattuivat asumaan toisessa maassa. Joten syytöksesi oli hakuammuntaa todistajien suhteen. He ovat jo takoneet miekkansa auranvantaiksi kuvaannollisesti, eivätkä edes opettele sotimaan. Haukuit nyt kyllä väärää puuta. He eivät myöskään suunnittele kostotetkeä tekijä uskontoa vastaan. He luottavat siihen, että kosto kuuluu Jumalalle.

      • jeesusko_rauhan_mies

        Jeesus käski ostamaan miekan (Luuk. 22:36) ja sanoi, ettei ole tullut tuomaan rauhaa maan päälle (Matt. 10:34). Rahanvaihtajat hän ajoi pois temppelistä itse tekemänsä ruoskan avulla (Joh. 2:15).


      • Erkkinimim

        =>Ota myös huomioon, jos kaikki olisivat Jehovan todistajia, ei olisi sotia ollenkaan.

        Samoin kannattaa ottaa huomioon jos kaikki olisivat kansallissosialisteja ei olisi sotia ollenkaan.

        =>Ei se, että uskonnon nimessä käydään sotia, merkitse sitä, että Jumala olisi niiden takana ja hyväksyisivät ne.

        Mitä nyt Raamatussa ainakin.

        =>He ovat jo takoneet miekkansa auranvantaiksi kuvaannollisesti, eivätkä edes opettele sotimaan.

        Likainen työ onkin jätetty niille, jotka elävät reaalimaailmassa eivätkä aseta luottamusta taruolentoihin.


    • katinkultaako

      vwv 23.8.2017 0:24

      "Ota myös huomioon, jos kaikki olisivat Jehovan todistajia, ei olisi sotia ollenkaan"
      -Tuo on mahdoton oletus. Suomessa lahkolaiset ovat käyneet mielestään joka ovella, tulos, vähentynyt jäsenmäärä 20.000:sta 17.000:een.
      Mutta edesvastuuta ei saa väistää, vaikka lahko pienuuttaan omaa osaltaan siihen mahdollisuudet. Painostaa lapsensa koulunkäymättömyyteen. Jättää kansalaisvelvollisuudet, mutta vaatii poliisia toimimaan oman maan sisäisen turvallisuutensa puolesta. Vaatii sosiaaliturvatukia sanoen omahyväisesti ettei osallistu politiikkaan.
      Vaikka lahko on pieni, on mökötysmääräykset vielä suuremmalle ryhmälle, entiset jäsenet.

      " käydään sotia, merkitse sitä, että Jumala olisi niiden takana ja hyväksyisivät ne"
      Lahkolainen puhuu "sotien käymisestä", kun Raamattu ei kiellä itsepuolustusta.

      "Kristikunta osallistui mm. molempiin maailman sotiin"
      -Sen takia sinulle on mahdollista täällä kirjoittaa, että Hitler torjuttiin.

      " eivätkä edes opettele sotimaan"
      -Itse asiassa kieltäytyvät siviilipalveluksestakin Suomessa, Vartiotorni on julkaissut Kreikasta seuralle osoitetun kirjeen, jossa kiitetään siviilipalvelusmahdollisuudesta. Tämä kirje ja sen sisältämä asia oli yksi niistä harhaanjohtamisista, valheista, joita oli lahkopomon lausunnossa eduskunnalle aikoinaan.

    • vwv

      Katinkultaako, kirjoitin JOS, koska se olisi totta, JOS asia olisi niin. Se ei olekaan todellisuutta, koska elämme sitä aikaa, jolloin Jumalan tahto ei tapahdu vielä maan päällä ja toimitaan sen hallitsijan mukaan, josta 1. Johanneksen kirjan 5:19 kertoo. Siinä osoitetaan, että "koko maailma on paholaisen vallassa" Saman kirjan 2:15 varoittaa juuri sellaisen maailman rakastamisesta.
      Paholainen on juuri sotien ja kaiken pahuuden takana. Ja häntä meidän käsketään vastustaa. Muu kirjoittelu mököttämisestä ym. on asiatonta otsikon huomioon ottaen. Ei Jumalakaan hymyssä suin katsele tappamista ja sotimista, hän varmaan 'mököttää' niille, jotka toimivat niin, koska tietää ketä silloin totellaan, ei häntä vaan hänen vastustajaansa.
      Raamattu kieltää kaiken tappamisen. Näytä vain joku kohta, jossa siihen annetaan lupa, kun puhut itsepuolustuksesta. Olet aina sitä mieltä, että tarkoitus pyhittää keinot, vaikka Jumalan sana antaa asiasta selvän ohjeen. Mielesi mukaan Jumalan ohjeita voi rikkoa oman tarpeensa mukaan. Mitä sellainen uskonnon harjoittaminen hyödyttää? Se on vain sanojen helinää.

      • kumpimeneeparatiisiin

        Olet muslimin ja muiden ei-jehovain silmissä vääräuskoinen. Muista, ettet ihmisenä tiedä paremmin kuin Koraani opettaa tai Raamattu. Vai lateletko nyt oikeita ameriikantotuuksia, niitä vaihtoehtoisia, vwv?


      • Tohuslampilainen

        vwv 23.8.2017 12:00

        " kirjoitin JOS, koska se olisi totta, JOS "
        -Niinpä niin. Jos maailmanloppu olisi ollut 1914, 1925, 1942, 1975. Mutta vartiotornisi ei kirjoittanut että jos, vaan että se on. Ja lahkossa sai mökötystuomion, jos epäili.

        " elämme sitä aikaa, jolloin Jumalan tahto ei tapahdu vielä maan päällä"
        -Kyllä monet kristityt ovat kokeneet ja todistavat Jumalan tahdon toteutuneen, minäkin muistan tapauksia.

        " 1. Johanneksen kirjan 5:19 kertoo. Siinä osoitetaan, että "koko maailma on paholaisen vallassa" "
        -Tarkoitat siis että toimit sanotun hahmon asiamiehenä ?

        " mököttämisestä ym. on asiatonta "
        -Esim. jos vuosina 1929 - 1962 epäili Room. 13 esivaltojen olevan maallisia, niin sai mökötystuomion, koska vartiotornissa ne olivat taivaallisia. v. 1962 jälkeen tulee mökötystuomio jos niitä epäilee taivaallisiksi, koska vartiotornin tuoreissa numeroissa on maallinen kanta - oliko vartiotorni paholaisen vallassa ? Onko se paholaisen vallassa kun murhaa verensiirtokiellolla vaikka kyseessä on elinsiirto ja rakkauden teko,

        "Raamattu kieltää kaiken tappamisen. Näytä vain joku kohta, jossa siihen annetaan lupa"
        -Et saa minulta lupaasi. Matt. 5:22 "se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen"
        Vastaavasti mököttämistä on kavahdettava. Mököttämistuomio on sadistisen pomon mielivallan leikkiä. Mutta "Älä tapa" Mooseksen laissa koskee juutalaisia keskenään, ei muita heimoja, eikä sotaväen rikoslakia. Helvetin kieltämisellä ei vältä Jumalan rangaistusta mököttämisestä.

        "kun puhut itsepuolustuksesta"
        -Kyllä edellä ketjussa on aivan oikein käsitetty itsepuolustus, vaimon puolustaminen, lapsen puolustaminen, kuin myös vihollisen sotajoukon torjuminen.

        "Olet aina sitä mieltä, että tarkoitus pyhittää keinot,"
        -Puhut siis jesuiitalle ?


    • Totuusss

      Sipilän ja orpon syytä Turun tapahtumat, jos pienintäkään järkeä olisi käytetty, niin laittomat maahantunkeutujat olisi palautettu rajan yli.
      Kokoomus vaan kuvittelee saavansa halpatyöläisiä näistäkin, tosin veronmaksajat maksaa satoja miljoonia näiden hyysäämisistä.

    • tulinkohan_ymmärretyksi 24.8.2017 11:29


      <>Enpä ole jehovantodistajien kuullut kenenkään kjmppuun hyökänneen puukon kanssa tai ilman.><

      Voit aloittaa hakemalla Laree Slack, se on roisimmasta päästä oleva jt-tapaus, ei toki pahin.

      Kaverilla oli ammattiveli-jt duunissa ja halusi vapaata kun piti mennä toiselle paikkakunnalle vastaamaan pahoinpitelysyytteeseen.

      On näitä.

      • eikönäin

        Hastaluego, ei-jt:n lista onkin niin pitkä, ettei varmaan mahtuisi millekään sivustolle. Etsit taas neulaa heinäsuovasta. Kaikki irti vain asiasta kuin asiasta. Taidat kulkea laput silmillä muiden suhteen.


    • eikönäin 24.8.2017 22:17

      <>Hastaluego, ei-jt:n lista onkin niin pitkä, ettei varmaan mahtuisi millekään sivustolle.><

      Tuskin sen pitempi kuin verrattavissa olevien uskonnollisten kilpailijoidenkaan. Vt-tyylinen asettelu, jossa koko maailma on vastapooli ei toimi tässä asiassa

      <> Etsit taas neulaa heinäsuovasta. Kaikki irti vain asiasta kuin asiasta.><

      Vastasin henkilölle, jolla tuntui olleen kovin valikoitunut kokemus.

      <> Taidat kulkea laput silmillä muiden suhteen. ><

      En, vaan minulle vastapooleina ei ole yksi ainokainen uskonnollinen kultti ja kaikki muu maailma muine uskonnollisine kultteineen ja muine erikoisuuksineen.

      Jehovantodistaja vertaa jehovantodistajuutta muuta maailmaa vastaan ja uskoisin saman tapahtuvan vastaavissa kulteissa yhtä tehokkaasti.

    • MuslimienLoukkaamaUhri

      Jehovan todistajat itsekö sensuroivat täällä viestejä, vai Suvakki24?

      Ei saa edes osanottoja esittää, etteivät suvakkien terroristikaverit suutu! "Suruviestit uhrien puolesta loukkaavat muslimeja" ja tämähän onkin sen ensisijainen asia nykysuomalaisessa "tiedon"-levityksessä!
      .

    Ketjusta on poistettu 39 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe