Yksinäinen tie.

roskasankoläpielämän

Olen hyvin yksinäinen, mutta myös erakkoluonne. Elämässä on ollut valtavan surullisia tapahtumia ja ylipäätään minulle on tapahtunut valtavasti kaikkea eli takana on värikäs elämä. Olen myös herkkä, mutta minussa on myös kova puoli.
Olen läpi elämäni tuntunut toimineeni ihmisten roskasankona, olkapäänä, kuuntelijana, 'kävelykeppinä', itsetunnon kohottojana. Olen luotettava enkä puhu pahaa selän takana.
Minulla oli ennen joitakin ystäviä jne. Mutta törmäsin jatkuvasti siihen että minusta puhutaan selän takana, minua ei hyväksytä joukkoon, ollaan tekemisissä vaan jos ei muilla ole parempaa seuraa. Moni oli kahden kesken hyvää ystävää, mutta isommassa porukassa minua tuskin huomattiin tai sitten puhuttiin pahaa. Uteliaita toki on aina riittänyt ja asioitani on pengottu urakalla ja niistä juoruiltu myös hyvin paljon virheellisesti.
Ventovieraat avautuvat nykyisin ja outoa että minulle kerrotaan aina ne huolet ja pimeätkin asiat elämästä.
Nyt olen havahtunut että kukaan ei juuri koskaan kysy miten minulla menee. Omat asiat kyllä kerrotaan ja haetaan tukea. Minulla on kumppani, mutta hänkään ei kysy koskaan miten päiväni on mennyt vaan kaikki aika käytetään hänen päivänsä ruotimiseen ja hänen jaksamisensa tukemiseen.
Yhden ystävän luulin löytäneeni netistä. Ensin kannattelin häntä, mutta nyt huomaan että jos yhtään kerron omista tunteistani, ajatuksistani tai huolistani, hänelle tulee kiire ja viestit ovat vain lyhyitä lauseita.
Olenkin ajatellut että EN aio kuunnella enää yhdenkään ihmisen murheita, enkä tukea ketään. Puhuisivat nämä ihmiset niille joiden seuraan halajavat eikä minulle joka olen pahnanpohjimmainen. Mitä edes minulle avautuvat asioistaan jos ympärillä on muitakin?
Omista asioistani ja tunteistani en kerro enää kenellekään enkä ole niin koskaan paljoa tehnytkään. Ajattelen että yksin täällä on selvittävä! En juuri luota kehenkään enää. Masentuneena olen käynyt myös juttelemassa sairaanhoitajalle. Minusta on sanottu että olen 'valoisa' ihminen.
No se valo ei ole kantanut juurikaan läheisiin ihmissuhteisiin, joissa vastavuoroisesti ja luottamuksella voisi jakaa ajatuksia ja näkemyksiä elämästä.

4

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voinsamaistua

      Sinussa on jotain, joka vetää luokseen vahvan tammen lailla. Nämä ihmisillä ei ole voimavaroja kuunnella sinua vaan käyvät sinun luona kuin kaatopaikalla tai tankkaamassa akkujaan. Itse olen paljolti samanlainen kuin tuossa kerroit. Aika vaikea on kohdata henkilöä jonka kanssa syntyisi tasavertainen ystävyys ja häntä, joka on paljon minua vanhempi en taida edes hyväksyä ystäväkseni. Elän sinkkuna kun en ole kohdannut sellaista joka olisi jämäkkä ei mikään reppana tai joojoomies, mutta ketään minua pompottavaa ja liian massiivista (henkisesti) en taida edes tarvitakaan. Kyllä minä autan ja kuuntelen edelleen mutta en lähde ihan mihin vain jokatarpeen täyttäjäksi ja juoksutyttölähetiksi. Olen minäkin usein huomannut että joku pyytää kaveriksi ja mukaan, kun ei sillä kertaa muista saa. On käynyt myös niin että on oltu kamuja mutta kun toinen on löytänyt uuden ystävän minut on jätetty sivuun.
      Olenko sitten niin puhelias ettei toinen ehdi kysymään kuulumisia tai olen jo valmiiksi asemissa ottamassa kuulijan roolin.

      Jos kiinnostaa niin voit kirjoittaa:
      [email protected]

    • roskapostiakin

      Älä hyvä immeinen masenna itseäs toisten takia . Jokaisella on oma tyyli elää , huomaan sinun olevan jonkinsortin kopio minun entisistä elämäntavoista . Ne eivät passaa nykypäivän eläjille .

    • roskasankoläpielämän

      Kiitos kommenteista teille! Toki minulla on ollut joku 'pärjäämisen malli' jo lapsesta kun on vaan joutunut pärjäämään. Enkä itse tietenkään ole täydellinen ja virheetön ihminen enkä sellaista esitä.
      Mutta tuntuu että olen syntynyt tänne vain muiden elämän kannattelijaksi henkisellä puolella. Yritän nähdä asioissa aina kokonaisuuden ja tuoda myös elämän pieniä hyviä asioita esille. Omat voimat ja mitta vähissä ja täynnä tällä hetkellä.
      Kiitos 'voinsamaistua' sähköpostiosoitteesta. En lupaa että kirjoitan, saatan kirjoittaa, mutta kiitos kaunis silti sinulle!

      • voinsamaistua

        Kiitos luottamuksesta. Meillä toisten taakkojen kantajilla saattaa olla päällä jonkinlainen alitajuinen torjuntamekanismi että emme päästä ketään niin lähelle että toinen ei rohkene taikka koe tarpeelliseksi osoittaa kiinnostusta kysyä että miten menee, tarvitsetko apua. Minä olen monesti huomannut etten loppujen lopuksi haluakkaan olla toisista riippuvainen ja en mielellään tukeudu toisen apuun vaikka joskus käy sisimmässä ajatus olisi se mukava että minunkin tarpeet huomioitaisiin. Sitä on oltava joten vapaa ja riippumaton ihmissuhteissa. Minä kyllä olen puhelias ja hölötän ja lörpöttelen mutta se uskottu joka olisi se tosi läheinen puuttuu. On kaksi siskoa mutta jos joudun sairaalaan niin en tiedä kenet voisi mainita lähiomaisekseni vaikka siskojen kanssa on hyvät välit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe