Taipuminen

Ylemmyysvaltaa

Miksi pitäisi taipua esikoislestadiolaisuuteen tai nyt esikoisiin?Miksi ihmeessä haluaa kuulua joukkoon joka itseänsä yrittää parantaa Jumalalle kelvolliseksi otolliseksi uhriksi?Miksi ihminen luonnostaan (se on selvä,ihmisen historia osoittaa terpeen kuulua joukkoon)haluaa kuulua joukkoon joka luo turvaa ja tarkoitusta silläkin uhalla että hän (paremminkin hänen lapsensa) syrjäytyy,joutuu alkoholistiksi,mielenterveyspotilaaksi ja pahimmassa tapauksessa,hengen ylimielisyyteen ja kunniaan,saatanan orjaksi,olemaan Jeesuksen opetuskäskyn vastainen raadollinen perkele joka tuomitsee kaiken erilaisuuden ylemmyydentunnossaan ja kunniassaan.

38

1161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Torjuminen

      Lopultahan sillä ei ole merkitystä mihin kuuluu,vaikka kuuluisi itse Pääpirun syntisistä synneissä herkuttelevaan lahkoon niin jokainen on tuomittu tekojensa,sanojensa ja ajatustensa tähden.Ole sinä vaiti ja elä Kristuksen sinulle annetun elämän tähden ,rakastaen jokaista,ihan jokaista niinkuin itseäsi.

      • Kuonakasa

        Mutta kun minä en tiedä/ymmärrä mitä rakkaus on.Kaikki hoilaavat ja ylistävät siittä.Kerro minulle mitä rakkaus on?


      • Bernhardilainen

        Ken on mun lähimmäiseni...virsi 431.
        Siinä on Rakkaus...


      • Bernhardilainen kirjoitti:

        Ken on mun lähimmäiseni...virsi 431.
        Siinä on Rakkaus...

        Oikein sanot !
        Se on kaunis virsi!
        -
        Pienois Raamattu myös kertoo Joh. 3:16 .
        Mitä Rakkaus on ... Ja Room. 5:8,; 8: 32...
        -


      • Kuonakasa kirjoitti:

        Mutta kun minä en tiedä/ymmärrä mitä rakkaus on.Kaikki hoilaavat ja ylistävät siittä.Kerro minulle mitä rakkaus on?

        Se on sisäistä kutinaa jota ei voi raapia.
        -


    • Lahjaksi_tarjotaan

      Esikoiset ry:ssä ei kehoiteta taipumaan Esikoisiin. Asian voi itsekin tarkistaa yhdistyksemme nettisivulle tannettetuista saarnoista. Mistä tuollainren valehtelu tuli mieleesi?

      Mitään syytä ei ole siis uskoa esikoisiin eikä esikoislestadiolaisiin. Sen sijaan ilman uskoa Jeesukseen ihminen joutuu itse vastaamaan tekemiensä syntien rangaistuksesta iankaikkisesti. Tämän vaihtoehdon luulisi pelottavan. Mutta eihän se pelota silloin kun ihminen ei usko joutuvansa teoistaan vastuuseen. Epäusko on se synti joka sulkee totuuden ja sulkee taivaan.

      Epäusko on piilopaikka, joka mahdollistaa kuvitelman välttyä Jumalan kohtaamiselta ja oikeudenmukaisesti, tekojensa mukaan, tuomituksi tulmiselta. Sovitus Kristuksessa ei edes maksa mitään syntiselle, köyhistä köyhinkin saa ottaa tämän lahjan vastaan. Rikkaalla on ongelmana rikkautensa, hänellä on kaikki tarvittava, eikä hän mielestään tarvitse mitään. Hän on omassa mielessään riittävän viisas, ja siksi hän tietää paremmin kuin Jumala, mikä hänen rauhaansa sopii.

      Matt. 19:21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua."
      Matt. 19:22 Mutta kun nuorukainen kuuli tämän sanan, meni hän pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
      Matt. 19:23 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.
      Matt. 19:24 Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
      Matt. 19:25 Kun opetuslapset sen kuulivat, hämmästyivät he kovin ja sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?"
      Matt. 19:26 Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista."

      • ValkeaHevonen

        Tänä päivänä on varmaan vaikeata lestaadiolaisellakin kun hän on maallisesti rikastunut ja tullut yhteiskunnassaan arvostetuksi kunnialliseksi ihmiseksi entisen köyhän juopon uhkapelurin tilalle,tuon maan matosen,yhteiskunnan hylkimän saastan tilalle.
        Niin,materialismi on heidän tämän päivän hyveensä ja täydellisyytensä,paremmuutensa tikkailla Jumalan luokse.


      • Tulipunaneheppa
        ValkeaHevonen kirjoitti:

        Tänä päivänä on varmaan vaikeata lestaadiolaisellakin kun hän on maallisesti rikastunut ja tullut yhteiskunnassaan arvostetuksi kunnialliseksi ihmiseksi entisen köyhän juopon uhkapelurin tilalle,tuon maan matosen,yhteiskunnan hylkimän saastan tilalle.
        Niin,materialismi on heidän tämän päivän hyveensä ja täydellisyytensä,paremmuutensa tikkailla Jumalan luokse.

        Eihän nuo kirotut syntiset tunnusta vaikka halolla löis päähän,hehän ovat uskonsa ylemmyydessä ja hurmiossa valkeissa vaatteissaan.


      • Mustaheppa
        Tulipunaneheppa kirjoitti:

        Eihän nuo kirotut syntiset tunnusta vaikka halolla löis päähän,hehän ovat uskonsa ylemmyydessä ja hurmiossa valkeissa vaatteissaan.

        Heillä on tikkaat kuvitelmissaan taivaaseen asti itsensä kehumisissa.


      • Tuhkanharmaaheppa
        Mustaheppa kirjoitti:

        Heillä on tikkaat kuvitelmissaan taivaaseen asti itsensä kehumisissa.

        Antakaa minulle heidät,hehän ovat kypsää kauraa jota minä niitän mieluusti.


      • ValkeaHevonen kirjoitti:

        Tänä päivänä on varmaan vaikeata lestaadiolaisellakin kun hän on maallisesti rikastunut ja tullut yhteiskunnassaan arvostetuksi kunnialliseksi ihmiseksi entisen köyhän juopon uhkapelurin tilalle,tuon maan matosen,yhteiskunnan hylkimän saastan tilalle.
        Niin,materialismi on heidän tämän päivän hyveensä ja täydellisyytensä,paremmuutensa tikkailla Jumalan luokse.

        Ei tikkailla Jaakobin unessakaan menneet, vaan Jumalan
        näytämissä komeissa portaissa . . .
        -
        Jonka yläpäässä oli valtaistuin ja Jumala, matkaa en tiedä
        ehkä muutama sata metriä , (n. Beetelissä jossa Jaakob ,
        uinui kivi pään alusena, josta hän aamulla teki patsaan.).
        -


      • ValkeaHevonen kirjoitti:

        Tänä päivänä on varmaan vaikeata lestaadiolaisellakin kun hän on maallisesti rikastunut ja tullut yhteiskunnassaan arvostetuksi kunnialliseksi ihmiseksi entisen köyhän juopon uhkapelurin tilalle,tuon maan matosen,yhteiskunnan hylkimän saastan tilalle.
        Niin,materialismi on heidän tämän päivän hyveensä ja täydellisyytensä,paremmuutensa tikkailla Jumalan luokse.

        Olen sitä mieltä , että kaikki hevoset on
        saman kirjoittajan eri hahmoja vain ,,,
        -


      • äomahoton
        teuta01 kirjoitti:

        Olen sitä mieltä , että kaikki hevoset on
        saman kirjoittajan eri hahmoja vain ,,,
        -

        Kyllä sinä olet nerokas oivaltaja!


      • Päällimmäisistäpäällin
        äomahoton kirjoitti:

        Kyllä sinä olet nerokas oivaltaja!

        Teuta on aika ajoin minua kehunut ja haukkunut maasta taivaaseen,olen ilmestyskirjan neljä ratsumiestä ja mielettömästi muita kunnes hän,arvon Ylimmäisistä ylimmäinen huomaa keskustelevansa vain minun kanssani,arvon Perkeleen.


      • Mustanpuhuva
        Päällimmäisistäpäällin kirjoitti:

        Teuta on aika ajoin minua kehunut ja haukkunut maasta taivaaseen,olen ilmestyskirjan neljä ratsumiestä ja mielettömästi muita kunnes hän,arvon Ylimmäisistä ylimmäinen huomaa keskustelevansa vain minun kanssani,arvon Perkeleen.

        Varrohan hiukka ku herjaa totista torvensoittajaa voi siittä joutua Jumalan eteen ,tiliä tiiliskivistä lukemaan ja hiukka hurahteleen armoon teutaa kohtaan.Hän,tuo ylimys ja kuninkaitten kuningas ansaitsee paljo parempaa,sinun ja minun myötätunnon hänen lirutellessaan KAIKESTA MAAILMASTA TOTUUKSIA kaikille kansoille itsekään ymmärtämättä sanomisiaan ja kirjoitelmiaan.Kun hän oikein tajuaa jos sittenkään,hän käppäilee lapsena Jumalan armoistuimelle kaiken maailman turhuuksistaan ja järkeilystään nöyränä keppikerjäläisenä niin kuin on kirjoitettu.


      • Helvetistätuulee

        Ei tullut,ainahan lestaadiolaisuus on perustunut alusta asti jälkikasvun istuttamiseen ja vieraannuttamiseen "maailmasta" omiin käsityksiin ja ymmärryksiin.Kun ei kukaan ei luovu omaisuudestaan ja asetu tämän päivän köyhien ja kurjien keskelle niin olette tekopyhiä saatanoita.


    • totuuttakinvälillä

      Rakkaus on sitä että pyydätte vaikkapa helluntaista luotetun puhujan pitämään teille raamattutunteja sama mistä aiheesta!

      SE on RAKKAUTTA!

      • KaidanTienKuIkija

        Ei ole.
        Se on hengellistä huoruutta!

        Eikä se ole mikään mittapuu, että hän on helluntailaisten edessä luotettu!
        Olihan Patrik Tiainenkin monelle teistä luotettu ja pidetty, kunnes hän paljastui vaimon pettäjä homoksi.

        Se on rakkautta, että kertoo myös teille ja kaikille joita kohtaa, TOTUUDEN! Jeesus on rakkaus, ja hänen oppinsa on totuus. Ja se joka on uudesti syntynyt, rakastaa totuutta.
        Mutta ne ihmiset, jotka tahtoisivat pelastua omalla totuudellaan, itse tehdyllä totuudella, ne ihmiset vihaavat raamatullista armon Järjestystä ja totuutta, sillä se tekisi heidät huonoiksi ja syntisiksi, ja silloin joutuisi heittämään kaiken oman työn ja kunnian pois.


      • sesiitäkin
        KaidanTienKuIkija kirjoitti:

        Ei ole.
        Se on hengellistä huoruutta!

        Eikä se ole mikään mittapuu, että hän on helluntailaisten edessä luotettu!
        Olihan Patrik Tiainenkin monelle teistä luotettu ja pidetty, kunnes hän paljastui vaimon pettäjä homoksi.

        Se on rakkautta, että kertoo myös teille ja kaikille joita kohtaa, TOTUUDEN! Jeesus on rakkaus, ja hänen oppinsa on totuus. Ja se joka on uudesti syntynyt, rakastaa totuutta.
        Mutta ne ihmiset, jotka tahtoisivat pelastua omalla totuudellaan, itse tehdyllä totuudella, ne ihmiset vihaavat raamatullista armon Järjestystä ja totuutta, sillä se tekisi heidät huonoiksi ja syntisiksi, ja silloin joutuisi heittämään kaiken oman työn ja kunnian pois.

        Huoamutus että patrikki oli luterilainen, jos et sitä tiennyt nyt tiedät.

        sinulla ei ole mitään totuutta kerrottavana vaan vaahtoat lutterista ja lestalaisita pöljistä opinkäsitteistä, siinä ne on maalatut kirkkoreet tapetit kukat ja paltunnapit, ja sat amuuta höpösyntiänne, eli älä puhu mitään totuudesta, kys y jotain mieluummin jos on ihan pakko jotain sepustaa.


      • Eksynytvuorille
        KaidanTienKuIkija kirjoitti:

        Ei ole.
        Se on hengellistä huoruutta!

        Eikä se ole mikään mittapuu, että hän on helluntailaisten edessä luotettu!
        Olihan Patrik Tiainenkin monelle teistä luotettu ja pidetty, kunnes hän paljastui vaimon pettäjä homoksi.

        Se on rakkautta, että kertoo myös teille ja kaikille joita kohtaa, TOTUUDEN! Jeesus on rakkaus, ja hänen oppinsa on totuus. Ja se joka on uudesti syntynyt, rakastaa totuutta.
        Mutta ne ihmiset, jotka tahtoisivat pelastua omalla totuudellaan, itse tehdyllä totuudella, ne ihmiset vihaavat raamatullista armon Järjestystä ja totuutta, sillä se tekisi heidät huonoiksi ja syntisiksi, ja silloin joutuisi heittämään kaiken oman työn ja kunnian pois.

        Ai sää saat ilmeistä löytäessäsi Julkisyntisiä omat sisäisesi syntisi kätkien ilman minkäälaista myötätuntoa ja katumusta .Olet juuri se Jeesuksen innokas ristiinnaulitsija oman henkesi säästämisen hinnalla.


    • Täydennys_avaajalle

      Lihan heikkouden vuoksi, väärien oppien ja opetusten vuoksi, ja muistakin syistä (mielenterveysongelmat. yms), voi uskovakin harhautua uskomaan arvoihin ja ihanteisiin jotka eivät ole Kristus- uskoa, eli kristinuskoa. Lihan voimalla pyörivästä uskonnollisuudesta voivat seuraukset olla pahimmassa tapauksessa hirvittäviä. lakihewnkisyys ja ihmisopit ovat todellinen vaara joka johtaa helposti pois evankeliumin ilosanomasta.

      • Ylemmyysvaltaa

        Varsinkin kun vanhemmat pääsevät tättähäärään mielivaltaisesti ties minkä uskonsa varjolla ja oikeutuksella.


    • Jumala_on_rakkaus

      Rakkautta ei ole helluntailaisen puhujan kutsuminen opettajaksi lestadiolaisten seuratilaisuuksiin.
      Heillä on oma oppirakennelmansa ja käsityksensä kristinopin ydinkysymyksistä. Uskovan ev.lut. papin kutsuminen puhujaksi on sen sijaan ihan kannatettava ehdotus. Helluntailaiset eivät myöskään kutsu lestadiolaisia opettamaan heidän tilaisuuksiinsa. Maassa ollaan maan tavalla, näitä rajoja eri kirkkokuntien ja herätysliikkeiden välillä ei ole lainkaan tarvetta purkaa. Sen sijaan toinen toistensa tuomitsemiselle ei ole olemassa perusteita Kristuksen opissa.

      Raamatussa ei ole perusteita oppien ja opetuksen keskinäisessä sotkemisessa toinen toisiinsa, eikä toinen toistensa tuomitsemisessa.

      Kristikunnalla on kuitenkin kolme vanhankirkon uskontunnustusta, vanhin niistä peräisin 0200 luvulta, apostolisena uskontunnustuksena tunnettu. Sakraaliyhteys on vain tiettyjen kristittyjen välillä. Vapaakirkkoihin kuuluvilla ei ole ehtoollisyhteyttä vanha- kirkollisten kanssa. He ovat valinneet kirkosta eroamisen.

      • viisastuminenkannattaa

        Kerro oliko Apostoleilla ehtoollisyhteys kaiken kansan kanssa?

        kerro samalla mitä uudestisyntymätön tekee ehtoollisella!!


      • viisastuminenkannattaa kirjoitti:

        Kerro oliko Apostoleilla ehtoollisyhteys kaiken kansan kanssa?

        kerro samalla mitä uudestisyntymätön tekee ehtoollisella!!

        Epäilen , että vain niiden kanssa, joilla oli sama usko !
        -
        Pelkäänpä uudesti syntymättömän saavan tuomionsa.?
        -


    • Rakkaus on sitä, mitä laupias samarialainen osoitti haavoittunutta matkalaista kohtaan. Lue ja ajattele.

      • " Tahvo4 "
        -
        Olen kanssasi samaa mieltä, anteeksi ennen kirjoittamani.
        -


      • teuta01 kirjoitti:

        " Tahvo4 "
        -
        Olen kanssasi samaa mieltä, anteeksi ennen kirjoittamani.
        -

        Mutta ensin pitää löytää se puolikuollut, joka oli
        matkalla Jerusalemista - Samariaan.
        -
        Ja hänet oli rosvot hakanneeet puolikuolleeksi
        siellä vuori tiellä , josta ensin tuli Rappi ja meni ohi
        sitten tuli Levitta , ja hänkin meni ohi (juutalainen )
        ei voinut oikeesti katsokaan samarialaiseen siksi
        he oli kova sydämmelliset eikä armahtaneet häntä.
        -
        Mutta kun tuli yksi Samaritaanus hän näki ja armahti
        Samarialaisen sitoi haavat ja kaatoi viiniä niihin
        ja vei majataloon jossa hoiti häntä...
        -


      • teuta01 kirjoitti:

        Mutta ensin pitää löytää se puolikuollut, joka oli
        matkalla Jerusalemista - Samariaan.
        -
        Ja hänet oli rosvot hakanneeet puolikuolleeksi
        siellä vuori tiellä , josta ensin tuli Rappi ja meni ohi
        sitten tuli Levitta , ja hänkin meni ohi (juutalainen )
        ei voinut oikeesti katsokaan samarialaiseen siksi
        he oli kova sydämmelliset eikä armahtaneet häntä.
        -
        Mutta kun tuli yksi Samaritaanus hän näki ja armahti
        Samarialaisen sitoi haavat ja kaatoi viiniä niihin
        ja vei majataloon jossa hoiti häntä...
        -

        "jatkan "
        -
        Aamulla hän sanoi majatalon isännälle , tässä on kaksi rahaa
        hoida häntä , jos sinä enemmän kulutat minä palatessa maksan.
        -
        Kukapa muu oli tuo samaritaanus kuin Kristus, joka oli ne kaksi
        Rahaa tienannut Getsemanessa ja Golkatalla ...
        -
        ja milloin hän tulee ja maksaa lisää, aina kun saarnataan syntiä
        anteeksi, niin sinulle kuin minulle...
        -


      • miksiainapitääoikoa
        teuta01 kirjoitti:

        "jatkan "
        -
        Aamulla hän sanoi majatalon isännälle , tässä on kaksi rahaa
        hoida häntä , jos sinä enemmän kulutat minä palatessa maksan.
        -
        Kukapa muu oli tuo samaritaanus kuin Kristus, joka oli ne kaksi
        Rahaa tienannut Getsemanessa ja Golkatalla ...
        -
        ja milloin hän tulee ja maksaa lisää, aina kun saarnataan syntiä
        anteeksi, niin sinulle kuin minulle...
        -

        taas teutalla mielikuvitus lähtee lentoon.

        vertauksessa EI ole mitään pointtia siitä mistä ne kaksi raha aolivat kotoisin eikä siitä mitä maksetaan palatessa, se on vertaus jossa joka sanalle ei ole tarpeen etsiä ajallista kohdetta vaikka se lestoilla onkin se saarnan pääasia liian usein.

        vertauksen painopiste on ihan muualla, mieti ja tuki missä, ja jätä nuo kahden reahan tienaukset ulos mielikuvituksistasi.


      • miksiainapitääoikoa kirjoitti:

        taas teutalla mielikuvitus lähtee lentoon.

        vertauksessa EI ole mitään pointtia siitä mistä ne kaksi raha aolivat kotoisin eikä siitä mitä maksetaan palatessa, se on vertaus jossa joka sanalle ei ole tarpeen etsiä ajallista kohdetta vaikka se lestoilla onkin se saarnan pääasia liian usein.

        vertauksen painopiste on ihan muualla, mieti ja tuki missä, ja jätä nuo kahden reahan tienaukset ulos mielikuvituksistasi.

        Ensimmäinen oli Raamattua, mikset puutu siihen , vaan
        selitykseeni joka ehkä olikin HP: n tai jonkin muun selitys.
        -
        Vertauksen painopiste oli se ensimmäinen Klo 18:05, kir-
        joitus jonka tein . . .
        -


      • ValkeaHevonen

        Höpsis,sen ajan pappi ei saanut missään tapauksessa lähestyä kuolleeksi luulemaansa kahta metriä lähemmäksi kuten ei hänen lähettiläänsäkään.Voitte historiaakin vähän silmäillä uskonne harmoniassa ja hurmoksessa.


    • näin_se_menee

      Käsitys uudestisyntymisestä vaihtelee kristikunnassa.

      Mitä sitten tuomioon tulee, niin kaikki ne joilla ei ole uskoa Kristukseen, tuomitaan tekojensa mukaan. Tuomari on kaikkitietävä, joten tuomio on aina oikea jokaisen kohdalle.

      • Mustaheppa

        Tuomarina Jeesus Kristus,tuo joka antoi vähäisimmällekin kaiken ja väheksyi mm. sinua joka aattelit varmaankin olevasi puhdasoppinut ja uudestisyntynyt valittu lapsonen kaikista maailman ihmisistä,käppäilet siitä ahtaasta portista Jumalan valtakuntaan muina miehinä tai naisina kuin vettä vaan ja määrittelet tuomion jokaisen kohdalle Jeesuksen jalanjäljissä.


    • lopeta_teuta1

      Tämä avaus on jo aikoja sitten käsitelty. Minkään nimisten laisuuksien edessä ei saa kumartaa, sellainen teko on epäjumalan palvelemista.

      Matt. 4:10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman.'"

      • Jeesus sanoi :saatanalle nuo sanat, (ei niitä voi irrallensa reväistä )
        tarkoittamaan muuta,
        -
        Messias/ Vapahtaja -tehtävä oleellinen puoli oli kuuliaisuus Isälle Jumalalle
        Room. 5:19 ,; Hebr. 5:8-9.
        -
        Perkeleen tarkoitus oli saattaa Jeesus tottelemattomuuden tielle .
        vielä sen tähden että hän oli Jumalan poika.
        -


      • Tulipunaneheppa

        Kun minä olen SAATANAN opetuslapsi ,kitisen Jumalaa,Jeesusta ja kaikkein ylimmäistä mahdollista todellisuutta kohtaan sillä ei meitä asetettu palvelemaan Jumalaa eikä edes Jeesusta vaan toisiamme kaikesta sydämestämme,vai oletko munkki tahi nunna joka SAATANAN hyväksi palvelee vain itseään.


      • Tuhkanharmaaheppa
        Tulipunaneheppa kirjoitti:

        Kun minä olen SAATANAN opetuslapsi ,kitisen Jumalaa,Jeesusta ja kaikkein ylimmäistä mahdollista todellisuutta kohtaan sillä ei meitä asetettu palvelemaan Jumalaa eikä edes Jeesusta vaan toisiamme kaikesta sydämestämme,vai oletko munkki tahi nunna joka SAATANAN hyväksi palvelee vain itseään.

        Eivät he surkeat Perkeleen lapset ymmärrä vaikka loputtomasti vääntäisi rautalangasta,antakaa minun hävittää heidät lopullisesti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe