Näin meitä 2-tyyppejä rassataan ja

tämä.ei.ole.kivaa

kiristetään.

http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005335141.html

Totta tuossa joka sana, ei ole kaikilla varaa kun syödäkin pitäisi ja joillain jopa tupakkia ja kaljaakin tarvii ostaa. Liitännäissairaudet tulevat yhteiskunnalle paljon kalliimmiksi kuin diabeteslääkkeet.

Huomautus herra Puustiselle: älä ala tähän lykkäämään niitä sianihra-fantasioitasi, niitä kun ei kukaan lue eikä usko.

17

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vpvastasiasiassa

      tämä.ei.ole.kivaa

      Mitäpä sitten nariset kun olet kerran tyytyväinen virallisen puolen satuihin.

    • hpv27

      Kyllä lääkkeiden pitäisi mennä tupakan ja oluen edelle mutta pienestä eläkkeestä on kyllä 50 € kuukaudessa lääkkeisiin paljon. Syödä voi suhteellisen edullisestikin mutta asuminen on nykyään hyvin kallista eikä asumistuki kata kaikkea.

    • vekueitykkää
    • no.ei.hölmömpää

      Hölmöin kaikista on kyllä sianrasvadieetti.

      • hpv27

        Veriryhmädieetti on vielä hölmömpi.


      • ei.jummarra.nietu
        hpv27 kirjoitti:

        Veriryhmädieetti on vielä hölmömpi.

        Mitä se tarkoittaa suomeksi kerrottuna ?


      • hpv27
        ei.jummarra.nietu kirjoitti:

        Mitä se tarkoittaa suomeksi kerrottuna ?

        Veriryhmädieetissä veriryhmä määrää mitä saa syödä ts. a, b,ab ja o veriryhmien ihmisille suositellaan erilaista ruokaa.


    • vpnauraayhäälykääpiölle

      Kuten kirjoitin:

      Ylläpidon aivovammainen sai kiiren poistaa aiallisen viestin.

    • P-H.hyvinvointia

      No joo, nyt hitsaa. Juhannuksesta kotikunnassani vaihtui diabeteshoitaja. Tänään terveysasemalla ilmoitettiin, että kun en käytä diabeteslääkkeitä, en saa enää sokerimittaustikkuja, vaan minun pitää ostaa ne itse apteekista.

      Taustaa: Noin 3 vuotta sitten, minulla todettiin diabetes. Pitkäsokeri yli 7. Ehdotin ruokavaliota. Lääkäri sanoi, että ei tässä ruokavalio auta, pitää vain katsoa, otetaanko lääke aamulla vai illalla. No en ollut vielä valmis kihlautumaan lääketehtaan morsiameksi, vaan päätin ottaa tilanteen haltuun ja otinkin. Viime maaliskuussa pitkäsokerini oli 5,5, johon olin pyrkinytkin. Ruokavalioni reflektointi mittauksilla oli oleellinen osa homman hanskaan saannissa. Nyt olen vissiin desperado, kun pidänihan itse huolta itsestäni. En todellakaan vedä sian ihraa yms vastenmielistä ja epäterveellistä, koska olen kasvisyöjä - normaalipainoinenkin muuten. Tasapainoilen sen hiilarimäärän kanssa, mistä kroppa omin avuin selviää. Diabeteshoitajien ohjeilla pitäisi tunkea kitusiin kaurapuuroa, pullaa yms, jota kaikkea inhoan, ja vielä enemmän kuin kroppa tarvitsee.

      Ei oikein mene jakeluun, että jos ihminen auttaa itse itseään ja säästää yhteiskunnalta lääkkeiden kelakorvauksia, hoitajien työaikaa ja liitännäissairauksien hoitokuluja, niin siitä saa kärsiä.
      V niinkuin ketuttaa.

      • nmhvgtftjhghvhf

        Et ilmeisesti saanut diabetesdiagnoosia ja sen ohella tarvittavia koodeja kelakorttiisi. Siksi hoitaja katsoi ettet tarvitse kunnan kustantamia mittausvälineitä pelkästään uteliaisuudesta tehtäviin mittauksiin. Ruokavaliolla selviävälle riittää terveyskeskuksessa vuoden tai puolenvuoden välein tehtävät mittaukset.


      • P-Hhyvinvointiky

        Terveyskeskuslääkäri ohjasi minut verikokeiden pohjslta diabeteshoitajan luo, jonka kanssa meni heti sukset ristiin. Kontrollikäynnussä tervarissa lääkäri kehotti minua mittaamaan paastosokerini kerran viikossa. Sainkin tikkuja tervkeskuksesta 3 vuotta. Omakannassa on myös merkintä diabetes. Asioin minkä tahansa asian vuoksi lääkärin luina minut leimataan aina diabeetikoksi, vaikka yritän panna hanttiin. Nyt en vissiin ole enää diabeetikko. Pitäiskö pyytää, että tieto poistetaan omakannasta.

        Lääkkeitä en missään vaiheessa alkanut syömään. Lopetin terv.keskuksessa käymisen sen jälkeen, kun sokeritasot alkoivat hiilarirajoituksella laskea (siis rhh, ei vhh). Diabetesliiton ohjeiden kanssa samankaltaista ruokavaliota olin noudattanut jo vuosikymmenet, mutta muutin suuntaa sopivasti, kun 'oikeaoppisuudesta' huolimatta diabetes iski.


    • vpaamutuimaan

      No johan on taas soppaa kerrakseen.

      Kun nyt sanotta A niin sanokaa myös B.

      Sinä hiilihydraatteja rajoittava kasvissyöjä - kerropa tarkemmin mitä syöt.

      Sinä aivopesty "ei sianlihakarppaaja" miltä sinun ravintosi päivittäin näyttää.

      "Ruokavaliolla selviävälle riittää terveyskeskuksessa vuoden tai puolenvuoden välein tehtävät mittaukset. "

      Mistäpä moista arvelet???

      Sivulla on monia satuja ja tarinoita mutta hyvin vähän perusteluja-aivan niinkuin SUOMI24 kaatopaikka haluaakin.

      • ole.tollo.hiljaa

        ------kerropa tarkemmin mitä syöt.
        miltä sinun ravintosi päivittäin näyttää.
        Mistäpä moista arvelet???---

        Mitä tollo kyselet ja mitä nuo sinulle kuuluu? Luuletko että kukaan sinulle mitään vastaa koska ethän itsekään ole vielä ainoaankaan kysymykseen vastannut.

        Häivy palstalta !


    • vplisäiliaamulla

      Kaikkien sairauksien hoidossa onnistuminen riippuu syiden tunnistamisesta ja niiden hoidosta eikä oireiden hoidosta. Bakteerien aiheuttaman tulehdus voi aiheuttaa kuumetta. Syllinen on bakteeri ja oire on kuume. Hoidon täytyy olla bakteerien tuhoaminen antibioteilla.-näin loppuu myös kuume.

      Jos sen sijaan hoidetaan vaan kuumetta niin menestys on olematon. Voit “hoitaa” kuumetta lämpöa laskevalla lääkityksellä mutta tuledus ei siitä mihinkään häviä ja voi viedä vaikka henkesi. Kun lopetat lääkityksen kuume palaa koska sitä ei ole hoidettu. Voi vaikuttaa siltä että sairaus on krooninen je etenevä mutta se johtuu siitä että hoito on väärä. Kuumeen hoitaminen on pelkästään oireiden hoitamista ja sehän ei ole saraus tässä tapauksessa vaan oire.

      Samaan ongelmaan törmäät D2 ttypin diabeteksen hoidossa.. Syyllinen on hyperinsulismi js oire on korkea verensokeri. D2 ja metabolisesta oireyhtymästä johtuvat sairaudet aiheutuvat korkeasta verensokerista /korkeasta insuliinitasosta. Tästä huolimatta suuntaa nykyinen hoito kaikki resurssit verensokerin, joka on oire, alentamiseen eikä itse syyllisen/sairauden hoitamiseen Kun tulisi hoitaa hyperinsulismia niin sen sijaan hoidetaan korkeaa verensokeria (oire).

      Nykyinen hoito suosittelee D2-diabeetikolle insuliinia, suun kautta otetttavia verensokeria alentavia lääkeitä ja vähärasvaista ruokaa. 50 vuoden kokemuksesta tiedetään että yllämainittu ei hoida itse sairauttaa vaan keskittyy pelkiin oireisiin. Kaikki mainitut toimenpiteet keskittyvät verensokerin alentamiseen ja itse sairauden aiheuttaja, hyperinsulismi, jää huomiotta. Tiedetää myös että yllämainitut toimenpiteet nostavat kehon insuliinitasoa.

      Menetelmillä jotka johtavat hyvään tulokseen on yksi yhteinen tekijä-ne laskevat insuliinitasoa.

      Toisin sanoen asiasta voidaan vetää kauhistuttava johtopäätös. Menetelmät joilla D2:hta nykyisin “hoidetaan” ovat TÄYSIN VÄÄRIN! Syyllinen sairauteen on liika insuliini. Se että annetaan LISÄÄ INSULIINIA tai lääkettä joka nostaa insuliinitasoa ei paranna sairautta-se tekee tilanteen ainoastaan pahemmaksi!

      Olisi aivan sama jos alkoholisteja koetettaisiin hoitaa alkoholilla. Vieroitusoireiden hoitaminen alkoholilla vähentää oireita lyhyellä tähtäimellä mutta itse sairaus alkoholismi vaan pahenee.

      Mutta näinhän D2:sta hoidetaan. Kun potilaalla todetaan D2 niin hän saa lääkettä. Tämä lääke hoitaa pelkästään oireita ja kun itse sairaus pahenee niin lääkitystää lisätään. Kun lääke ei enää tehoa nii siirrytään vahvempiin lääkkeisiin jne. Insuliinia yhä nousevassa määrässä epätoivoisena yrityksenä verensokerin laskemiseksi.Kun tarvitsen enemmän lääkitystä niin sairautesi on pahentunut – hoito on väärin.

      Kun sairastat D2:sta niin insuliinitasosi ovat liian korkeat, ei matalat. Insuliinin lisääminen ei paranna tilannettta. Koet kyllä että verensokerisi laskee mutta todellisuudessa sairautesi vaan pahenee.

      Kuinka kukaan voi ajatella että D2 jolla insuliinitaso on jo liian korkea tulisi autetuksi lisäämällä insuliinia?? Näin toimii kuitenkin tämän päivän hoito D2:sen kohdalla.

      • vp.taas.omiaan

        Täyttä soopaa koko juttu, propagandaa ! D2 ei johdu liiasta insuliinista, ei alkuunkaan, vaan se johtuu siitä kun insuliinin vaikuttavuus elimistössä heikkenee, tulee insuliiniresistenssi. Maksa ja suolistohormonit yrittävät lisätä sen takia glukoosia verenkiertoon ja tätä lääkkeillä hillitään. Kun verensokeria lasketaan vaikka lääkkeillä niin silloin insuliininkin määrä elimistössä laskee.

        Juttu on valetta jo senkin takia että D2:a ei "hoideta" insuliinilla eikä siinä edes tarvita insuliinia. Siinä vaiheessa kun insuliinia tarvitaan on tauti pahentunut jo lähes D1:ksi eli on välimuoto LADA.

        Nuo vp:n pökinät kannattaa jättää omaan arvoonsa, ne ovat vain Ruotsin ja Tanskan siankasvattajien etujärjestön tuotoksista lainattua soopaa.

        Ns. virallisilla ohjeilla ja lääkityksellä on diabeetikkojen, niin 1- kuin 2-tyyppistenkin, keski-ikä koko ajan noussut ja kuolleisuus senkuin laskee kohisten. Tietenkään ei hiilareita tule tankata ylenmäärin. Jo minun ukilleni sanottiin 1980-luvun alussa, että "ei leivällä pidä ruveta elämään".


    • edfgvcx

      Tuosta liuskajakelusta. Ainakin Helsingissä on käytäntöä muutettu niin, että ruokavaliohoidolla tai tableteilla lääkitty D2 ei saa yhtään liuskaa, jos HbA1c on alle 6,5 %. Tuo on muuten sattumoisin diabetesdiagnoosin raja. Jos siis olet saanut verensokerisi paremmiksi, niin palkintona on omahoidon ja seurannan edellytysten huonontaminen.

      • grdeyrgdgrsdg

        Kaipa silti ottavat terveyskeskuksessa pitkän sokerin ainakin kerran vuodessa.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe