Elementtisaumaajan työ

Tuleva_kittari

Millaista elementtisaumaajan työ on? Jos haen saumausfirmaan töihin, kuuluuko työnkuvaani pelkkä elementtijulkisivujen saumaus vai teenkö myös silikonisaumoja esim. kylppäreihin ja ikkunoiden riveyskittauksia yms.? Onko saumaajalle/kittarille paljon hommaa? Tuntuu ettei pelkkää elementtisaumausta yhdellä paikkakunnalla kovin monelle kaverille riitä? Onko yleensä urakkapalkka, minkälaista metrihintaa asentajalla? Siittä muuttama kysymys jollekkin :)

12

7572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kittari

      Hyvää hommaa! Pitää sisällään kaikki elastiset saumaukset. Itse tehnyt työtä noin 7 vuotta ja teen kaikki julkisivu-, silikooni- ja palokatkosaumaukset. Hommaa on niin perkeleesti ja palkkaus on hyvä! Näissä hommissa ammattimies tienaa helposti 5k kuussa.

      • Polykloorattu

        Kuuluuko hommaan myös vanhojen pcb-pitoisten saumausten rapsuttelut?


      • Kittari

        Joo kuuluu mutta itse en niitä remonttitöitä oikein halua tehdä.


      • nytvalehdellaa

        vai yli viisi tonnia kuussa?!anna mun nauraa!keväällä eräs vuokrafirma tarjosi mulle elementtisaumaajan hommia alle 13 euron tuntipalkalla.minä siihen että pitäkää tunkkinne...olin kuitenkin tehnyt erilaisia raksahommia noin 7 vuotta


      • Anonyymi
        nytvalehdellaa kirjoitti:

        vai yli viisi tonnia kuussa?!anna mun nauraa!keväällä eräs vuokrafirma tarjosi mulle elementtisaumaajan hommia alle 13 euron tuntipalkalla.minä siihen että pitäkää tunkkinne...olin kuitenkin tehnyt erilaisia raksahommia noin 7 vuotta

        Mitä? Vituttaako noin paljon, kun muut tienaa ja itse teet paskapalkalla hommia?


    • Kittari

      Tottakai ne hommat aloitetaan tuntipalkalla! 13-16€/h on ihan normaali alkupalkka vaikka olisit ollut muissa raksahommissa 20 vuotta. Kun rupeaa työnjälki ja nopeus karttuun niin sitten ruvetaan tekemään metrihinnalla. Jollain jätkällä voi kestää puoli vuotta että pääsee urakalle ja joku ei ehkä koskaan jos ei homma kulje.

    • Tuleva_kittari

      Kiitos paljon vastauksesta! Oon paljon vierestä seurannut kittareita ja jonkun verran itsekin tehnyt (muutama sata metriä) ja tullut siihen tulokseen, että siistiä ja selkeää hommaa! Pitääpä jututtaa paikallista saumausfirman esimiestä... :)

      • Pakuri

        Aloititko elementtisaumaajan työt ja mitä olet pitänyt? Oletko palkkaan tyytyväinen ja työn luonteeseen? Minkälaista päivää teet? Riittääkö töitä hyvin?


    • Anonyymi

      Kyllä pitää paikkansa että ammattimies tienaa yli 5k kuussa. Aloitin itse hommat viikko sitten, tällä hetkellä pikkasen reilu 3k euron kuukausi tahdissa ja tosiaan olen aloittelija, joten metrejä ei tule niin paljoa kuin työparillani. Hienoo hommaa!

    • Anonyymi

      Tule meille töihin Suomen Saumaustalolle. Urakalla pääset noihin palkkoihin mitä tuolla kirjoiteltiin. Meillä haku päällä duunitorilla ja mollissa...voit aloittaa vaikka heti kun osaat kitata. Myös opetetaan jos ei ole vielä täysin hanskassa. :)

      • Anonyymi

        Saako teile tulla töihin, kun ei ole kokemusta. Mutta haluan opia tätä ammatti.


    • Anonyymi

      Jarski on kova kittari.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      1
      1136
    Aihe