Venäjän ajokoira

Aikoo ostaa koiran

Onko kenellälään kokemuksia Venäjänajokoirasta. Millanen on ajamaan?

17

6034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jamppa

      Ei oo venäläisestä kokemusta, muutta julmetun suuri se ainakin on. No suosittelisin itse kuitenkin kotimaista ajuria, ainakin jos oot hommaamassa ensimmäistä koiraasi. Niitä on ainakin markkinoilla ja saa sopuhintaan. Tottakai hyvästä kannattaa maksaa hyvä hinta. Kannattaa kuitenkin vierailla Suomen kennelliiton sivuilla, sieltä löytyy linkkejä molempien rotujen sivuille. Kannatta etsiä jonkun jalostusneuvojan tai vastaavaan puhelinnumero ja tiedustella tilannetta.

      • Aikoo ostaa koiran

        Oon kyl päättäny melkeen et otan venäläisen. Olis hyvistä vanhemmista. Oon kyl suomalaistakin aatellu. Mut semmosen venäläisen pentu olis jo tiedos.


      • eräassistanttii

        Eipä liene koirarotua, joka olisi "jalostuksella" niin perinjuurin pilattu kuin mita suomenajokoira on. Eihän sillä ole enää juuri muuta jäljellä kuin se tunnettu ruokahalu. Jalat eivät ole Suomen olosuhteisiin luotu, ääni on jotakin jostaki.. jne. Koko rotu on pilattu "piiripienipyörii" menetelmin!!


      • -ertsu.
        eräassistanttii kirjoitti:

        Eipä liene koirarotua, joka olisi "jalostuksella" niin perinjuurin pilattu kuin mita suomenajokoira on. Eihän sillä ole enää juuri muuta jäljellä kuin se tunnettu ruokahalu. Jalat eivät ole Suomen olosuhteisiin luotu, ääni on jotakin jostaki.. jne. Koko rotu on pilattu "piiripienipyörii" menetelmin!!

        olen samaa mieltä suomalaisesta.rotu käsittämättömän sairas.EI VOI MITTÄÄ.


      • yö ajo

        riippumatta mitä ajattaa,,, olen huomannut dreeverin ajavan paremmin kuin isot ajokoirat näilläkin lumilla 50cm lunta, olin taannoin mettäl, eikä iso ajokoira pärjännyt dreeverille. jotku sanoo et toi koira tarttis puujalat, mut dreeveri on notkea, sisukas ja nopea eikä luovuta, kuten useat isot ajo koirat, menee lujempaakin, vaikkei uskoisi. suosittelen, kannattaa tutustua rotuun. helevetin hyviä ajuria keliin kuin keliin ja vauhtia saa passimiehillekkin!


    • Mehyäläinen

      Ydinhän on siinä, mitkä on resurssit pitää kookasta koiraa ja missä sillä aikoo metsästää.
      Ystävälläni Kainuussa on kyseinen koira jolla olemme olleet jahdisa. Koira on vauhdikas hakia ja ajonopeus on aikaste kova, kun ajo lähestyy saapi olla het varpeillaan. Etuna kyseiselle koiralle on että sillä kyllä metsästelee paksunkin hangen aikaan, ei lopu jalat heti kese.
      Kannattaa ottaa yhteys rotujärjestöön ja muutamiin kasvattajiin. SUOSITTELEN MUUTEN

      • Aikoo ostaa koiran

        Kyllä pito mahdollisuudet on hyvät. Joo olen ollut kyllä jahdissa missä on ollut venäläinen ajokoira ja olen sen ajosta ampunutkin rusakon. Hyvät vanhemmat on jo tiedossa mutta kiitos neuvosta.


      • .ertsu.
        Aikoo ostaa koiran kirjoitti:

        Kyllä pito mahdollisuudet on hyvät. Joo olen ollut kyllä jahdissa missä on ollut venäläinen ajokoira ja olen sen ajosta ampunutkin rusakon. Hyvät vanhemmat on jo tiedossa mutta kiitos neuvosta.

        hommaa hitos venakko,kuuluu ajo,kestävä,vauhdikas.valkkaa suku hyvin.


      • Aikoo ostaa koiran
        .ertsu. kirjoitti:

        hommaa hitos venakko,kuuluu ajo,kestävä,vauhdikas.valkkaa suku hyvin.

        Joo kyllä mä semmosen ostan täs joskus. Se on totta että ajo kuuluu ja kestävä koira. Tassutkin kestää huonolla kelillä paremmin kun suomenajokoiralla.


    • Nimetön

      Hyvä peli!!!Toimii joka kelissä ja ajaa jopa 6h.Tulee pois ajosta jos menee liian kauas. viime talvena 19 pupua, tänä 9. Sosiaalinen ja uskollinen koira jota voi pitää sisällä,rauhallinen luonne.

    • petetty

      missä ovat sujuvaajoiset kuuluvaääniset venäjän ajokoirat joita rotumääritelmässä niin ylistetään. olen kasvattanut uroksen ikä 13 kk ja ajot ovat kerta kerralta huonontuneet.
      koira ei anna ajettavalle kun kerta möläyksen
      lähdössä.nykyisin. koiraa on treenattu normaalisti 2 kertaa viikossa.kaatoja alla 19 kpl. mielestäni enemmän sattumia kuin koiran ansiota.kokokin normaali n68 cm.pitäs olla kunnon sukuakin ei vaan toimi.tämä kausi armonaikaa jos ei pelaa siirtyy vihreämmille
      laitumille.mielestäni oma kokemus ajokoirasta ok n. 40v metsästystä ja 3 kunnollisesti javaa suomenajokoiraa. vanhin oli 17 toista kun lopetettiin.

    • petetty

      Eipä kuulunu vielä toisenakaan jahtikautena sitä palijo ootettua sujuvaäänistä ajoa.Ainoastaan nävölle ajaa.
      Viihtyy kyllä metässä. kaks kertaa viikossa käytetään. Vähintään 6 h kerralla.Syksyllä annettiin nenäpunkkiin
      myrkyt. Ei pitäs vaivata.Sitte toinen asia. Kun ei käpälät milään hoiolla pysy kasassa.Pehmiä lumi.Kynnen ympäristöt tai antura rikki.Kelit ovat olleet normaalit ja jopa paremmatkin jäniksen ajatukseen tai ketun. Molempia löytyy.Antakaa nyt hyvät ihimiset neuvvot miten kora saahaan ajamaan ja haukkumaan.

      • Venäjältä

        Suomenajokoiristakaan kunnollista metsäkoiria tule se siiitä 100% metsästyskoirasta mitä suomi miehet aina kehumassa onhan hyvä on valita eri roduista ajokoirakin.


      • malli 50

        Tänään koko päivä rusakon perässä. Näköajoa maantiellä ja ääntä ei yhtään.
        Karvapeittessä isoja lumipaakkuja. Että se siitä talvikelin karvapeitteestä.
        Niskassa ja hännänpäällä lautasilla jääkokkareita.
        Koira 3 v. On kokoa ja näköä mutta ei saa koiralta kunnon ajoja .
        Mikä neuvoksi?


    • Metsien Mies

      Ei mikään huippu jänikselle. Kotimainen taitaa siinnä olla paras.

    • hyväkö

      Kauden viimmeisenä jahtipäivänä suokin ajossa rusakko vastaan metsätiellä venäläistä. Ajoa ilman ääntä 50 m. Rusakko hyppäsi tiensivuun. Venäläinen lopetti siihen.Suokki ajoi kuuluvalla äänellä koko pätkän ja mistä rusakko hyppäsi tienposkeen
      ja sinne painoi suokkikin. Eipä näyttäny lumi haittaavan vaikka uppusi korvia myöten
      lumeen.
      Että se siitä. ja Pam.

    • omituinenmies

      tavastkengällä on venäjänajokoira,uos,ei lopu metsästys into kesken päivän.ei tuosta koira parane vaikka mistä hakee koiran ja mitä rotua tahansa.jos joku väittää ettei venäläinen ole riista verinen saa tulla kahtomaan.riistakairan kennelin kasvatti kemistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2062
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1604
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe