Miksi näin

Hende

Ihmetyttää, kun olen ottamassa tribaalia tatskaa olkapäähän, niin lähes kaikki, joille olen kertonut siitä ovat sitämieltä, että ei pitäisi ottaa?? Miksi, siihen on tullut sitten moniakin eri vastauksia, mm. työpaikan saanti voi olla hankalaa, mutta eihän se näy edes t-paidan alta tai sitten pälätetään, että olenko 100% varma ja että monet eivät ymmärrä niiden päälle... Nyt en enää olekkaan 100% varma, vaan olen alkanut epäröidä että eikö yhteiskunta hyväksy pienen tatskan ottaneita. Ihmetyttää, kun ollaan 2000 luvulla ja kaikki pitäisi olla niin suvaitsevaista yms.

Nyt sitten teidän mielipiteitä, onko se nyt niin paha paikka, tuo olkapää tribaali??

12

1630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maris***

      anna ihmettelijöiden ihmetellä, etsän sinä työtä mene hihattomassa paidassa hakemaan, ja jos menet niin haun kohteena oleva työpaikka on todennäköisesti sellainen, jossa tatuoinnit eivät häiritse jos pukeutuminenkin on noin vapaata.
      Itselläni on tribaali juuri olkapäässä, enkä ole sen huomannut haittaavan itseäni missään tilanteessa, eikä muita, vaikka olen joskus ollutkin hihattomassa paidassa töissä (olin tuolloin levykaupassa, jossa meno on rennompaa kuin monissa muissa paikoissa).
      En pidä mahdottomana pukeutua peittävämmin, jos menen paikkaa, jossa tatuointi saattaisi herättää ihmetystä tai pahennusta. Lisäksi voin todeta, että kun se siis tatuointini on tuossa olkapäässäni ollut jo noin 10 vuotta, en itse edes kiinnitä siihen enää huomiota, pidän kyllä edelleenkin siitä. Tatuoinnit ovat niin yleisiä tänä päivänä, ettei niihin juuri kukaan muukaan kiinnitä huomiota.
      En pidä tatuoinnin ottamista minään kovin suurena kysymyksenä, luulen että sitä on merkittävämpiäkin asioita tässä elämässä, jotka saattavat pilata työpaikan saannin.

      • olkapäässä tribaali

        Ota pois itselläni on tribaali olkapäässä ja olen töissä h&m:ssä eikä sielä työnantaja mitään sanonut käytän toissä melkein ja VAIN hihattomia t-paitoja koska toissä on kuuma eikä kukaan ole vastaan sanonut hyvin on tähän asti mennyt viisi vuotta ollut eikä kukaan ole sanallakaan sanonut ainakaan nyt negatiivistä palautetta tosta tatuoinnista enpä usko että siinä mitään haittaa muihinkaan työpaikkoihin on ja jos on voithan sä sitä pitkähihaistakin käyttää...


    • Nimismies

      Tämän hetken suurimmat valittajat ovay hihhulit ja vanhat ikäluokat sulkeutuneet ihmiset, jotka eivät muutenkaan pärjää tai ole pidettyjä.
      Suuret ikäluokat ovat niin vanhanaikaisia etteivät mitään uutta ymmärräkään ja hihhuleiden mielipiteet tiedetään..

      Mutta tulevaisuudessa työpaikoilla ymmärretään asioita enemmän. Kyllä nykyään jo kaupan kassalla voi tavata henkilön, jolla on 4-5 lävistystä kasvoissa. Myöhemmin ollaan suvaitsevaisempia, kunhan niitä tatuointeja otetaan. Voit siis itse vaikuttaa tulevaisuuteen sillä tavalla kuin itse haluat.

    • leimaton

      Sinulla on fiksuja tuttuja kun uskaltavat kertoa totuuden.

      Tatuoinnit ja lävistykset ovat myrkkyä menestykselle perinteisillä vaativilla aloilla. Vähemmän kunniallisilla aloilla ne voivat olla suorastaan välttämättömiä.

      Turha syyttää yhteiskuntaa tai sen enemmistön asenteita jos merkkaa itsensä ääriosan leimoilla.

      • ----

        Hihhuleita.


    • Tumppi

      Tatskan haitat vähän riippuvat siitä, mihin haluat töihin. Totta on, ettei se sieltä olkapäästä useinkaan näy, jos ei haluta. En saanut selvää, oletko mies- vai naispuoleinen.. Naisilla olkapääkin voi näkyä, esim. kuuma kesäpäivä, rennompi toimistohomma ja toppi.

      Neuvoni on: ota vaan jos siltä tuntuu!

      • tatuoitu

        Ihmiset joilla ei ole tatuointia ja näkevät toisella sellaisen, ovat jokoa kateellisia koska its eivät saa, suvaitsemattomia tai vanhuksia, kuten jo edellisessä viestissä sanottiin. Mutta oikeastaan , kukapa meistäkin hyväksyy ihan kaikkea? Jätetään omaan arvoon.
        Mutta nykyään melkein joka toisella on tatuointi eikä minua haittaa, jos kuten yksi kirjoittaja on töissä vaateliikkeessä ja työntekijällä on tribaali olkapäässä, ja vielä jos se on mihellä JA VIELÄ jos on hyvät käsivarret on lopputulos minun mielestäni aika nam;) mutta jos jollain on käsivarressa tai ihan missä vaan josta se näkyy muille jokin jatkuva tatuointi, saattaa peittää koko selän ja kuvasta ei tahdo saada hirveämmin selvää kyllä aiheuttaa nenän nyrpistelyä useammankin naamassa. (tarkoitan työntekijää)
        ne jotka ovat sinun tatuointiasi vastaan, luulenpahan vaan että osa on kateellisia tai muuten vaan haluavat vastustaa. Oikeastaan jos jokainen kysyy joltain ottaisikohan tatuoinnin sinne ja sinne, niin itsekin olen saanut kuulla juuri näitä tuttuja kysymyksiä, oletko aivan varma?muista että se on loppuiän jne. kyllähän minä sen muistan, mutta kun välistä en muista edes sitä että omistan edes tatuointeja koska ne on selässä.
        se on elämäntapa kuten tatuoittumuus:)


      • Suomalainen
        tatuoitu kirjoitti:

        Ihmiset joilla ei ole tatuointia ja näkevät toisella sellaisen, ovat jokoa kateellisia koska its eivät saa, suvaitsemattomia tai vanhuksia, kuten jo edellisessä viestissä sanottiin. Mutta oikeastaan , kukapa meistäkin hyväksyy ihan kaikkea? Jätetään omaan arvoon.
        Mutta nykyään melkein joka toisella on tatuointi eikä minua haittaa, jos kuten yksi kirjoittaja on töissä vaateliikkeessä ja työntekijällä on tribaali olkapäässä, ja vielä jos se on mihellä JA VIELÄ jos on hyvät käsivarret on lopputulos minun mielestäni aika nam;) mutta jos jollain on käsivarressa tai ihan missä vaan josta se näkyy muille jokin jatkuva tatuointi, saattaa peittää koko selän ja kuvasta ei tahdo saada hirveämmin selvää kyllä aiheuttaa nenän nyrpistelyä useammankin naamassa. (tarkoitan työntekijää)
        ne jotka ovat sinun tatuointiasi vastaan, luulenpahan vaan että osa on kateellisia tai muuten vaan haluavat vastustaa. Oikeastaan jos jokainen kysyy joltain ottaisikohan tatuoinnin sinne ja sinne, niin itsekin olen saanut kuulla juuri näitä tuttuja kysymyksiä, oletko aivan varma?muista että se on loppuiän jne. kyllähän minä sen muistan, mutta kun välistä en muista edes sitä että omistan edes tatuointeja koska ne on selässä.
        se on elämäntapa kuten tatuoittumuus:)

        Miksi joku olisi kateellinen toisen tatuoinnille? Koska itsellä ei ole rahaa tai uskallusta ottaa? Lähinnä on viisautta olla ottamatta mitään peruuttamatonta kuvaa, joka voi haitata elämää yhteiskunnassa, jossa on suvaitsemattomia ihmisiä. Monet neuvovat ottamaan sellaiseen paikkaan, josta kuvan voi peittää. Sehän kertoo siitä että kuva pitää peittää tarvittaessa. Miksi ottaa ylimääräistä stressiä ottamalla tatuointi jonka kanssa joutuu miettimään että uskallankohan näyttää tatuointiani tässäkin tilaisuudessa?

        Kieltämättä jotkut tatuoinnit ovat ihan ok ja niitä kantavat ihmiset normaaleja kunnon ihmisiä mutta olen nähnyt paljon todella mauttomia tatuointeja esim. vankilassa olleilla milloin missäkin enkä taatusti ole kateellinen, vaan lähinnä säälin että joku haluaa antaa itsestään typerän kuvan ja vielä hehkuttaa sillä että on ollut vankilassa. Idioottimaista.


    • BitteN75

      En panis vastaan jos multa kysyisit asiaan mielipidettä...mieheni ottais saman melko samaan paikkaan jos vain rahat lyötäs käteen ;) eli kannatan!!! Kyllä sen piiloon saa :)

    • djmemmu

      ole paha paikka. itellä on olkapäässä aikas iso tribaali olkapäässä. mulle ei ainaka olla sanottu ennen eikä jälkeen sen ottamisen niin mitään muutaku kehuja. no eiku isä sano että älä tribaalia ota että mielummin joku kuva. tarkoitti sitä että tribaalia muka katuis helpommin. itse uskon että jotain kuvaa ja tekstiä katuu helpommin koska ne kuitenkin tarkoittavat jotain. en tiedä. kaikki nää asiat on niin yksilöllisiä.

      • Tumppi

        kun p*rsettään nuoli. Siis tuo, mitä tatuointia katuu ja mitä ei. Ite sanoisin, että helpommin katuu tatuointia, jota ei ole tosissaan halunnut, eli on ottanut sen vain, koska se on cool tai vastaavaa. Oli se sitten tribaali, kuva tahi teksti.

        Enkä itse ottaisi tatuointia, joka ei tarkoita mitään. Tahdon ikuistaa tietyt asiat. Mutta, makuasia tosiaan. ;)


    • Realisti_x

      Tautointi kertoo muille, että olet laumasielu idiootti, joka haluaa lutkaleiman kun luulee että sen jälkeen on kovis.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1933
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1496
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      23
      1412
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe