Delta-Auton palvelu

Rion ostanut

Tilasin Helmikuussa itselleni Kia Rion. Ensin meinasin tilaa auton Konalan toimipisteestä, mutta niiden palvelu oli sieltä heikoimmasta päästä. Ilmeisesti heille kelpaavat vain puvussa asioivat.

Mutta koska palvelu oli huomattavasti parempaa Nummelan toimipisteessä niin tilasin auton sieltä. Luvattu toimitus oli maaliskuun lopulla. Tarkkaa päivää ei annettu. Maaliskuun puolivälissä auton kyllä piti tulla suomeen, mutta se ei ollut varmaa. Maaliskuun puolivälissä soittelen liikeeseen onko auto tullut ja milloin saan sen. Auto oli tullut ja saan sen kuun lopussa. Okei. 29.3 soittelen että saanko auton ja luvattiin että sen pitäisi tulla loppu viikosta. 31.3 soitan että loppukuu meni ja missä auton on. Auton piti saapua viikonlopun aikana ja saisin sen maanantaina (4.4) tai tiistaina (5.4). Tänään aamulla soittelin ja kyselin saanko sen tänään niin auto tulee niille vasta tänään ja saan sen tiistaina tai keskiviikkona. Noh. Iltapäivällä myyjä soittelee että auto ei ollutkaan rekan kyydissä ja nyt ei ole ihan tarkkaa tietoa missä se on. Ilmeisesti varastossa edelleen.. Luvattiin että se saadaan ehkä loppu viikosta.

On aika uskomattoman amatöörimaista toimintaa Delta-autossa asian suhteen. En tiedä onko syy siinä että tilasin malliston halvimmasta päästä auton ja palvelukin on sitten sen mukaista? En takuulla suosittele kenellekkään asioimista delta-autossa. Ja se kun on ikävä kyllä ainoa paikka mistä Kian voi ostaa (ainakin tässä pk-seudulla) niin en suosittele koko Kian ostamista. Vois melkein peruuttaa koko hemmetin auton tilauksen tuon surkean esityksen takia, mutta en tiedä mahtaisiko sen perusteella onnistua. Tällä hetkellä tilaisin auton mielelläni muualta kuin delta-autosta vaikka saisinkin odottaa muutaman kuukauden lisää autoa.

Onkohan muilla vastaavia ongelmia? Esim. jos on tilannut sportagen (mitä ilmeisesti on paljon tilattu) niin onko palvelu silloinkin tuollaista?

125

22723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pluti

      Piti tuossa kirjoittaa samasta aiheesta ja kysyä onko kukaan saanut vielä Sportagea. Itse tilasin ensiesittely viikolla. Toimitusajaksi sovittiin maalis-huhtikuu.

      Nyt selvisi, että on tullut viivästymisiä. Tilaukset kuulemma lähtee kerran kuussa keskitetysti ja samoin autot saapuu kerran kuussa. Vika ei vissiinkään ole Deltan, vaan heillä on kuulemma mahdotonta tietää, mitä Korean päässä tapahtuu. Autoja kait menee paljon enemmän kuin pystyvät toimittamaan. Joten aikataulut eivät pidä. No selittelyä.. enkä puolustele Deltaa.

      Tilaus/kauppasopimuksen mukaan voi purkaa sopimuksen kohdan 3. mukaan, jos luovutusajankohta viivästyy sovitusta ja jollei sovita (yhteisesti) lisäajasta. Voi myös vaatia vahingonkorvausta.

      Kaippa se myyjäkin vaatisi vahongonkorvauksen, jos ostaja kohdan 4. tai 5. mukaan peruu kaupan. Myyjällä on siihen oikeus.

      No katellaan..

      • Pluti

        Itse kyllä sain hyvää palvelua, vaikka olin autoa ostamassa nahkatakki ja risat farkut jalassa. Ilmeisesti näkivät, että olen oikeasti katsomassa ostettavaa, eikä pelkästään potkimassa renkaita.

        No, vielä tuosta Deltasta, että ilmeisesti siellä on vielä pakka pahasti sekaisin tämän korean auton suhteen, eikä kukaan oikein tiedä asioista kunnolla ja toimitusajat laskettiin aluksi alakanttiin. Nyt ovat niitä korjanneet. Tänään kun myyjä soitti, niin sanoi, että toimitusajaksi sovitaan nyt tehtävissä sportagen kaupoissa marras-joulukuu. Lupasi soittaa seuraavan kerran puolen kuun tietämillä.
        Epäilen, että tässä menee vielä kuukausi tai kaksi.


      • ei edes infoa

        En ole saanut autoa enkä edes tietoa kyselyistä huolimatta, että milloin tulee. Jotain tiedon saannissa ja toimituksissa on pahasti pielessä.


    • Oulusta

      Itse olen asioinut Oulun Delta-autossa. Olen tilannut Sportagen, jonka saan toukokuussa. Heillä on sama tilanne, että osa autoista myöhästyy, mutta ei ilmeisesti koske toukokuussa tulevia - ainakin itse ilmeisesti saan autoni tuolloin.
      Palveluun olen ollut täysin tyytyväinen. Mielestäni ei ole liikkeen vika, jos tehdas ei pystykään sovitusti tavaraa toimittamaan. Vika on silloin tehtaan päässä ja siihenhän me emme voi vaikuttaa. Itseäni ei odottelu haittaa, kaikkea ei tässä maailmassa saa niin nopeasti kuten pikaruokaa.

      Sinun tapauksessasi olisin kyllä nyreissäni kun tuolla tavalla "vedätetään".

      • Sportage

        No niin siinä kävi minullekin , soitin deltaan ja kysyin josko Sportageni on tulossa (auto tilattu helmikuun alussa ja silloin koneella näkyi olevan 2 vapaata autoa ja laiva oli kuulemma kohta lähdössä niitä tuomaan ja tulisi suomeen huhtikuun puolivälissä ja luovutus toukokuun alussa) näin siis minulle kerrottiin silloin...

        No soitin sille automyyjälleni ja kas hän ei ollut enää siellä töissä....no sellaista sattuu...sit eräs toinen myyjä oli puhelimessa ja kysyin koskas se autoni tulee ja hän katsoi koneelta sitä.....ja yllätys, yllätys....sitä minun Sportageani ei ole vielä edes tehty vaan on edelleen tilauksessa tehtaalta ,eikä edes osattu sanoa koska se tehdään...ja sit laiva tulee 6vko suomeen ja täällä päässä menee ainakin se 2vko ennen luovutusta....eli vähintään 2kk lisää odotusta ,mutta tulee menemään vähintään 3kk....eivät osanneet sanoa muuta kuin,että kesä on pitkällä ennen sen tuloa....kaupan voi kyllä perua jos haluaa,koska kysyntä on niin kova että se menee kyllä heti kaupaksi....toisaalta myös tilaussopimus on voimassa kunnes autoni saan ja ne kilometrit mitä siihen tulee lisäodotus aikana on deltan tappioo....eikä haittaa kauppaa...

        No soitin sit vähän pettyneenä Hyundaille ja kas, suomesta löytyy vastaavilla varusteilla oleva Tucson ja sen toimitusaika on vaan 2vko ja hyvittävät omasta autostani jopa enemmmän kuin deltassa....mitähän pitäs tehdä....on tää vaikeeta...perunko kaupan ja ostan Tucsonin?


      • Rion ostanut

        Minun tapauksessa auto on tullut suomeen kuten on sovittu, eli maaliskuun puolivälissä. Tuo loppu onkin sitten delta-auton omaa säätöä. Esim. tämä viimeinen kun niillä ei tunnu oikeen olevan hajuakaan missä se auto tällä hetkellä on kun se ei rekan kyydissä ollut.

        Eikös noita Kioja ole tuotu jo viime vuoden syyskuusta lähtien maahan? Kait siinä ainakin yksi tai kaksi satsia autoja on kerinnyt maahan tulla ja sen perusteella voisi vähän päätellä toimitusaikoja. Mielenkiintoista oli myös että Delta-autossa ei oltu varmoja onko autoni siinä maaliskuun tuontierässä vai ei. Tämä tieto oli siis silloin kun auton tilasin.

        Sittenhän olen ihan tyytyväinen jos Delta-auto antaa kunnon hyvityksen tuosta töppäilystään. Ja tajuaa sen tehdä vielä ilman että minun tarvii alkaa sellaisia vaatia. Tosin vituttaa vaan ajella tuolla vanhalla paskalla.. Haluaa uuden auton alle ;-)

        Ja sain muuten tietää että Setä oli ostanut kanssa Kian itselleen. Mallia ei tuntunut tietävän. Ei se ainakaan valittanut Konalan palvelua ja yllättävää on että sen auto oli tullut maahan samaan aikaan kuin tuo omani ja se on ajellut viime viikon alusta lähtien sillä. Tosin laivassa kait tulee hieman enemmän autoja kuin kaksi.. Massataankohan nuo kaikki Kiat, kuten myyjä väitti?


      • Rion ostanut
        Sportage kirjoitti:

        No niin siinä kävi minullekin , soitin deltaan ja kysyin josko Sportageni on tulossa (auto tilattu helmikuun alussa ja silloin koneella näkyi olevan 2 vapaata autoa ja laiva oli kuulemma kohta lähdössä niitä tuomaan ja tulisi suomeen huhtikuun puolivälissä ja luovutus toukokuun alussa) näin siis minulle kerrottiin silloin...

        No soitin sille automyyjälleni ja kas hän ei ollut enää siellä töissä....no sellaista sattuu...sit eräs toinen myyjä oli puhelimessa ja kysyin koskas se autoni tulee ja hän katsoi koneelta sitä.....ja yllätys, yllätys....sitä minun Sportageani ei ole vielä edes tehty vaan on edelleen tilauksessa tehtaalta ,eikä edes osattu sanoa koska se tehdään...ja sit laiva tulee 6vko suomeen ja täällä päässä menee ainakin se 2vko ennen luovutusta....eli vähintään 2kk lisää odotusta ,mutta tulee menemään vähintään 3kk....eivät osanneet sanoa muuta kuin,että kesä on pitkällä ennen sen tuloa....kaupan voi kyllä perua jos haluaa,koska kysyntä on niin kova että se menee kyllä heti kaupaksi....toisaalta myös tilaussopimus on voimassa kunnes autoni saan ja ne kilometrit mitä siihen tulee lisäodotus aikana on deltan tappioo....eikä haittaa kauppaa...

        No soitin sit vähän pettyneenä Hyundaille ja kas, suomesta löytyy vastaavilla varusteilla oleva Tucson ja sen toimitusaika on vaan 2vko ja hyvittävät omasta autostani jopa enemmmän kuin deltassa....mitähän pitäs tehdä....on tää vaikeeta...perunko kaupan ja ostan Tucsonin?

        Itse vaihtaisin Hyuindaihin. Ihan vaan sen takia kun myyjänä on Delta-auto. Harmi että Hyuindailla ei ole Rion kaltaista pikku farkkua. Getz on vähän liian pieni ja Matrix on yllättävän ahdas kun takakontissa on rattaat ja on muuten aika hemmetinmoinen meteli..


      • Pluti
        Rion ostanut kirjoitti:

        Minun tapauksessa auto on tullut suomeen kuten on sovittu, eli maaliskuun puolivälissä. Tuo loppu onkin sitten delta-auton omaa säätöä. Esim. tämä viimeinen kun niillä ei tunnu oikeen olevan hajuakaan missä se auto tällä hetkellä on kun se ei rekan kyydissä ollut.

        Eikös noita Kioja ole tuotu jo viime vuoden syyskuusta lähtien maahan? Kait siinä ainakin yksi tai kaksi satsia autoja on kerinnyt maahan tulla ja sen perusteella voisi vähän päätellä toimitusaikoja. Mielenkiintoista oli myös että Delta-autossa ei oltu varmoja onko autoni siinä maaliskuun tuontierässä vai ei. Tämä tieto oli siis silloin kun auton tilasin.

        Sittenhän olen ihan tyytyväinen jos Delta-auto antaa kunnon hyvityksen tuosta töppäilystään. Ja tajuaa sen tehdä vielä ilman että minun tarvii alkaa sellaisia vaatia. Tosin vituttaa vaan ajella tuolla vanhalla paskalla.. Haluaa uuden auton alle ;-)

        Ja sain muuten tietää että Setä oli ostanut kanssa Kian itselleen. Mallia ei tuntunut tietävän. Ei se ainakaan valittanut Konalan palvelua ja yllättävää on että sen auto oli tullut maahan samaan aikaan kuin tuo omani ja se on ajellut viime viikon alusta lähtien sillä. Tosin laivassa kait tulee hieman enemmän autoja kuin kaksi.. Massataankohan nuo kaikki Kiat, kuten myyjä väitti?

        Ota huomenna yhteyttä myymäläpäällikköön. Mikä sulla oli sovittu luovutusajankohdaksi? Mun mielestä siitä vois pyytää hyvitystä.

        Mistä sait tietää, että auto oli saapunut Suomeen? Satamassa sen pitäisi olla sitten, jolleivat ole toimittaneet jollekin toiselle.No tuskin.

        Ymmärsin heidän puheistaan, että pystyvät tietämään autosta jotain vasta sitten, kun se on tullut satamaan.

        Sehän eniten kyllä vi****aa, kun toimitus venyy sovitusta ja vielä monta kertaa.

        Muistan kun duunikaveri osti pösö 206:sen, kun se tuli markkinoille, odotti sitä 9 kk kuin kissapistoksissa, ajoi sillä 3kk, ja vaihtoi pois, kun oli liian pieni kone.


      • Arnie
        Sportage kirjoitti:

        No niin siinä kävi minullekin , soitin deltaan ja kysyin josko Sportageni on tulossa (auto tilattu helmikuun alussa ja silloin koneella näkyi olevan 2 vapaata autoa ja laiva oli kuulemma kohta lähdössä niitä tuomaan ja tulisi suomeen huhtikuun puolivälissä ja luovutus toukokuun alussa) näin siis minulle kerrottiin silloin...

        No soitin sille automyyjälleni ja kas hän ei ollut enää siellä töissä....no sellaista sattuu...sit eräs toinen myyjä oli puhelimessa ja kysyin koskas se autoni tulee ja hän katsoi koneelta sitä.....ja yllätys, yllätys....sitä minun Sportageani ei ole vielä edes tehty vaan on edelleen tilauksessa tehtaalta ,eikä edes osattu sanoa koska se tehdään...ja sit laiva tulee 6vko suomeen ja täällä päässä menee ainakin se 2vko ennen luovutusta....eli vähintään 2kk lisää odotusta ,mutta tulee menemään vähintään 3kk....eivät osanneet sanoa muuta kuin,että kesä on pitkällä ennen sen tuloa....kaupan voi kyllä perua jos haluaa,koska kysyntä on niin kova että se menee kyllä heti kaupaksi....toisaalta myös tilaussopimus on voimassa kunnes autoni saan ja ne kilometrit mitä siihen tulee lisäodotus aikana on deltan tappioo....eikä haittaa kauppaa...

        No soitin sit vähän pettyneenä Hyundaille ja kas, suomesta löytyy vastaavilla varusteilla oleva Tucson ja sen toimitusaika on vaan 2vko ja hyvittävät omasta autostani jopa enemmmän kuin deltassa....mitähän pitäs tehdä....on tää vaikeeta...perunko kaupan ja ostan Tucsonin?

        Ikävä kuulla. Mietipä, jos olisit vaikka päättänyt ja ehtinyt itse myydä nykyisen autosi alta pois. Ei paljon naurattaisi.

        Itse tilasin Sportagen ensiesittelyviikolla ja auto luvattiin toukokuun alkuun. Mustaa ja harmaata väriä olisi saanut nopeamminkin. Pari viikkoa sitten tiedustellessani oli toimitusaikataulu yhä voimassa, mutta pitääpä kysyä uudelleen, jos alkavat aikataulut tuolla tavalla venyä. Oman tilaukseni kuvittelisin kyllä olevan vahvoilla, koska se on tehty niin aikaisessa vaiheessa.


      • Arnie
        Rion ostanut kirjoitti:

        Minun tapauksessa auto on tullut suomeen kuten on sovittu, eli maaliskuun puolivälissä. Tuo loppu onkin sitten delta-auton omaa säätöä. Esim. tämä viimeinen kun niillä ei tunnu oikeen olevan hajuakaan missä se auto tällä hetkellä on kun se ei rekan kyydissä ollut.

        Eikös noita Kioja ole tuotu jo viime vuoden syyskuusta lähtien maahan? Kait siinä ainakin yksi tai kaksi satsia autoja on kerinnyt maahan tulla ja sen perusteella voisi vähän päätellä toimitusaikoja. Mielenkiintoista oli myös että Delta-autossa ei oltu varmoja onko autoni siinä maaliskuun tuontierässä vai ei. Tämä tieto oli siis silloin kun auton tilasin.

        Sittenhän olen ihan tyytyväinen jos Delta-auto antaa kunnon hyvityksen tuosta töppäilystään. Ja tajuaa sen tehdä vielä ilman että minun tarvii alkaa sellaisia vaatia. Tosin vituttaa vaan ajella tuolla vanhalla paskalla.. Haluaa uuden auton alle ;-)

        Ja sain muuten tietää että Setä oli ostanut kanssa Kian itselleen. Mallia ei tuntunut tietävän. Ei se ainakaan valittanut Konalan palvelua ja yllättävää on että sen auto oli tullut maahan samaan aikaan kuin tuo omani ja se on ajellut viime viikon alusta lähtien sillä. Tosin laivassa kait tulee hieman enemmän autoja kuin kaksi.. Massataankohan nuo kaikki Kiat, kuten myyjä väitti?

        "Massataankohan nuo kaikki Kiat, kuten myyjä väitti?"

        Kyllä niiden ruostesuojausta täydennetään. Kyseessä on ilmeisesti ns. lisäturvakäsittely, ks.

        http://www.sealco.fi/dinol-lisaturva.htm


      • Pluti
        Arnie kirjoitti:

        Ikävä kuulla. Mietipä, jos olisit vaikka päättänyt ja ehtinyt itse myydä nykyisen autosi alta pois. Ei paljon naurattaisi.

        Itse tilasin Sportagen ensiesittelyviikolla ja auto luvattiin toukokuun alkuun. Mustaa ja harmaata väriä olisi saanut nopeamminkin. Pari viikkoa sitten tiedustellessani oli toimitusaikataulu yhä voimassa, mutta pitääpä kysyä uudelleen, jos alkavat aikataulut tuolla tavalla venyä. Oman tilaukseni kuvittelisin kyllä olevan vahvoilla, koska se on tehty niin aikaisessa vaiheessa.

        Itsekin tilasin kahdesta ''heti'' saatavilla olevista väreistä sen hopean, koska se piti saada nopeammin, olisin muuten tilannut sinisen tai harmaan. Mistäköhän myyjä katsoi, että ne olisi saatavilla Korean päässä nopeammin? No päätteeltä tietty, mutta, missä oli yhteyden toinen pää?

        Koska tilaukset on niputettu, ja lähtevään tilaukseen on varmasti ehtinyt monia satoja autoja, voipi olla että tilaukset viivästyy, varsinkin kun yksi laiva niitä tuo kerran kuussa. Tämä kai on normaali läytäntö. Montakohan autoa yhteen laivaan menee? Ja tuleeko niillä muutakin? Mutta suurin syy kai on se, että tehdas ei pysty toimittamaan tarpeeksi. Siinä varmaan on se force majeure (ylivoimainen este).

        No oli miten oli, onhan tässä aikaa, niinkuin eräs sportagen tilannut sanoi.
        Tosin voisihan myyjä jotenkin hyvittää niitä, joille auto on nopeammin luvattu.

        Mutta ei mennä asioiden edelle..
        Tämä nyt on vain jorinointia aikani kuluksi..


      • tosa
        Pluti kirjoitti:

        Itsekin tilasin kahdesta ''heti'' saatavilla olevista väreistä sen hopean, koska se piti saada nopeammin, olisin muuten tilannut sinisen tai harmaan. Mistäköhän myyjä katsoi, että ne olisi saatavilla Korean päässä nopeammin? No päätteeltä tietty, mutta, missä oli yhteyden toinen pää?

        Koska tilaukset on niputettu, ja lähtevään tilaukseen on varmasti ehtinyt monia satoja autoja, voipi olla että tilaukset viivästyy, varsinkin kun yksi laiva niitä tuo kerran kuussa. Tämä kai on normaali läytäntö. Montakohan autoa yhteen laivaan menee? Ja tuleeko niillä muutakin? Mutta suurin syy kai on se, että tehdas ei pysty toimittamaan tarpeeksi. Siinä varmaan on se force majeure (ylivoimainen este).

        No oli miten oli, onhan tässä aikaa, niinkuin eräs sportagen tilannut sanoi.
        Tosin voisihan myyjä jotenkin hyvittää niitä, joille auto on nopeammin luvattu.

        Mutta ei mennä asioiden edelle..
        Tämä nyt on vain jorinointia aikani kuluksi..

        mitään järkee?

        Teette tilauksen tammi/helmikuussa ja saatte autonne vasta joskus syys/loka/marraskuussa ja maksatte täyden hinnan.

        Saatte ajella 2-3kk uudella autolla ja sit vaihtus vuos ja huomaatte että teil oiski vanha auto alla!


      • asia
        tosa kirjoitti:

        mitään järkee?

        Teette tilauksen tammi/helmikuussa ja saatte autonne vasta joskus syys/loka/marraskuussa ja maksatte täyden hinnan.

        Saatte ajella 2-3kk uudella autolla ja sit vaihtus vuos ja huomaatte että teil oiski vanha auto alla!

        muakin vähäse pistää vihaksi, mut ei se auta kun on kaupat tehty!
        Toivon vaan, ettei venyis noin myöhäksi!


      • Peräprutku
        Sportage kirjoitti:

        No niin siinä kävi minullekin , soitin deltaan ja kysyin josko Sportageni on tulossa (auto tilattu helmikuun alussa ja silloin koneella näkyi olevan 2 vapaata autoa ja laiva oli kuulemma kohta lähdössä niitä tuomaan ja tulisi suomeen huhtikuun puolivälissä ja luovutus toukokuun alussa) näin siis minulle kerrottiin silloin...

        No soitin sille automyyjälleni ja kas hän ei ollut enää siellä töissä....no sellaista sattuu...sit eräs toinen myyjä oli puhelimessa ja kysyin koskas se autoni tulee ja hän katsoi koneelta sitä.....ja yllätys, yllätys....sitä minun Sportageani ei ole vielä edes tehty vaan on edelleen tilauksessa tehtaalta ,eikä edes osattu sanoa koska se tehdään...ja sit laiva tulee 6vko suomeen ja täällä päässä menee ainakin se 2vko ennen luovutusta....eli vähintään 2kk lisää odotusta ,mutta tulee menemään vähintään 3kk....eivät osanneet sanoa muuta kuin,että kesä on pitkällä ennen sen tuloa....kaupan voi kyllä perua jos haluaa,koska kysyntä on niin kova että se menee kyllä heti kaupaksi....toisaalta myös tilaussopimus on voimassa kunnes autoni saan ja ne kilometrit mitä siihen tulee lisäodotus aikana on deltan tappioo....eikä haittaa kauppaa...

        No soitin sit vähän pettyneenä Hyundaille ja kas, suomesta löytyy vastaavilla varusteilla oleva Tucson ja sen toimitusaika on vaan 2vko ja hyvittävät omasta autostani jopa enemmmän kuin deltassa....mitähän pitäs tehdä....on tää vaikeeta...perunko kaupan ja ostan Tucsonin?

        Kyselin mielenkiinnosta viime viikonloppuna Tusconista kun kaveri odottaa omaansa tulevaksi heinäkuussa(tehnyt kaupat tammikuussa) ja kuulin että heti saisi useammankin värisiä.Olisikohan nyt niin että kun huihaissa voi valita vain väristä niin logistiikka toimii paremmin.Eikös niitä huihaita mennyt jossain Malesian luona pohjaan usampi tuhat kerrallaan viime vuonna kun kuljetuslaiva upposi niin ja sitten me ollaan täällä pohjan perillä..ensin autot päämarkkina-alueille ja sitten Ruotsiin ja loput tänne jos jotain jäi jäljelle?


      • Rion ostanut
        Pluti kirjoitti:

        Ota huomenna yhteyttä myymäläpäällikköön. Mikä sulla oli sovittu luovutusajankohdaksi? Mun mielestä siitä vois pyytää hyvitystä.

        Mistä sait tietää, että auto oli saapunut Suomeen? Satamassa sen pitäisi olla sitten, jolleivat ole toimittaneet jollekin toiselle.No tuskin.

        Ymmärsin heidän puheistaan, että pystyvät tietämään autosta jotain vasta sitten, kun se on tullut satamaan.

        Sehän eniten kyllä vi****aa, kun toimitus venyy sovitusta ja vielä monta kertaa.

        Muistan kun duunikaveri osti pösö 206:sen, kun se tuli markkinoille, odotti sitä 9 kk kuin kissapistoksissa, ajoi sillä 3kk, ja vaihtoi pois, kun oli liian pieni kone.

        "Mistä sait tietää, että auto oli saapunut Suomeen? Satamassa sen pitäisi olla sitten, jolleivat ole toimittaneet jollekin toiselle.No tuskin."

        Ei tuosta Delta-auton toiminnasta tiedä. Tuskinpa Rio nyt niin haluttu auto on että joku rahakas kaveri tilaisi sellaisen itselleen ja rahan voimalla pääsisi vähän jonojen ohi. Mutta myyjähän minulle mainitsi kuun puolivälissä kun sille soitin että auto on tullut maahan. Se kun ei alunperin ollut ihan varmaa tuleeko se tuolla laivalla vai ei.

        Kaikki vikahan ei ole autoliikkeen, mutta on nyt hemmetti mitä säätöä tuo on. Luvataan jatkuvasti eri päiviä milloin se auto toimitetaan ja kun päivä lähestyy niin aina se vaihtuu. Mielestäni se on autoliikkeen homma pitää asiakas tietoisena auton tilasta. Miksi asiat yleensä selviää vasta kun sinne soittelee että homma siirtyy? Eikös se olisi asiakaspalvelua että soitetaan hyvissä ajoin että nyt ei kyllä onnistu tuo luovutuspäivä. Pitää huomenna sinne soitella ja kysyä milloin se toimitus nyt on. Viimeksi ne vähän lupaili perjantaita..


      • Rion ostanut
        Arnie kirjoitti:

        "Massataankohan nuo kaikki Kiat, kuten myyjä väitti?"

        Kyllä niiden ruostesuojausta täydennetään. Kyseessä on ilmeisesti ns. lisäturvakäsittely, ks.

        http://www.sealco.fi/dinol-lisaturva.htm

        "Kyllä niiden ruostesuojausta täydennetään. Kyseessä on ilmeisesti ns. lisäturvakäsittely, ks. "

        On muuten ihan hyvä systeemi tuo massaus. Tietääpähän ainakin että auto ei ihan heti ruostu. Tuohan voi vaikuttaa myös jälleenmyyntiarvoon. Hieman kyllä yllätyin tuosta auto massaamisesta kun myyjä siitä puheli. Olin nimittäin itse valmistautunut siihen että se pitäisi massaa.


      • Pluti
        Rion ostanut kirjoitti:

        "Mistä sait tietää, että auto oli saapunut Suomeen? Satamassa sen pitäisi olla sitten, jolleivat ole toimittaneet jollekin toiselle.No tuskin."

        Ei tuosta Delta-auton toiminnasta tiedä. Tuskinpa Rio nyt niin haluttu auto on että joku rahakas kaveri tilaisi sellaisen itselleen ja rahan voimalla pääsisi vähän jonojen ohi. Mutta myyjähän minulle mainitsi kuun puolivälissä kun sille soitin että auto on tullut maahan. Se kun ei alunperin ollut ihan varmaa tuleeko se tuolla laivalla vai ei.

        Kaikki vikahan ei ole autoliikkeen, mutta on nyt hemmetti mitä säätöä tuo on. Luvataan jatkuvasti eri päiviä milloin se auto toimitetaan ja kun päivä lähestyy niin aina se vaihtuu. Mielestäni se on autoliikkeen homma pitää asiakas tietoisena auton tilasta. Miksi asiat yleensä selviää vasta kun sinne soittelee että homma siirtyy? Eikös se olisi asiakaspalvelua että soitetaan hyvissä ajoin että nyt ei kyllä onnistu tuo luovutuspäivä. Pitää huomenna sinne soitella ja kysyä milloin se toimitus nyt on. Viimeksi ne vähän lupaili perjantaita..

        Pointti kai oli se, mitä sun paperissas lukee toimitusajaksi. Ja täyttyykö se ehto, vai tuleeko muita toimenpiteitä. Ja kun se toimitusaika alkaa menemään umpeen, varmasti rupeaa tulemaan soittoa Deltan puolelta.

        Parempi tietysti olisi, ettei myyjät antaisi mitään oletuksia saapumisesta Nummelaan. Juurihan täällä rekkakuski kertoi, että välillä odottavat pitkäänkin, koska puolityhjiä autoja ei ajeta.
        En nyt puolusta Deltaa, mutta ne soittavat sulle sitten, kun autosi on valmis.


      • Jude
        Rion ostanut kirjoitti:

        "Kyllä niiden ruostesuojausta täydennetään. Kyseessä on ilmeisesti ns. lisäturvakäsittely, ks. "

        On muuten ihan hyvä systeemi tuo massaus. Tietääpähän ainakin että auto ei ihan heti ruostu. Tuohan voi vaikuttaa myös jälleenmyyntiarvoon. Hieman kyllä yllätyin tuosta auto massaamisesta kun myyjä siitä puheli. Olin nimittäin itse valmistautunut siihen että se pitäisi massaa.

        Kia on menestynyt ainakin jonkin Ruotsalaisen lehden tms. ruostetutkimuksessa surkeasti. Jos tutkimus pitää paikkaansa, niin ei ole ehkä aivan typerää suojata auto Suomen suolateitä ajatellen. Aika näyttää onko siitä hyötyä.


      • Arnie
        Jude kirjoitti:

        Kia on menestynyt ainakin jonkin Ruotsalaisen lehden tms. ruostetutkimuksessa surkeasti. Jos tutkimus pitää paikkaansa, niin ei ole ehkä aivan typerää suojata auto Suomen suolateitä ajatellen. Aika näyttää onko siitä hyötyä.

        Tuossa Ruotsin tutkimuksessa heikosti oli pärjännyt Sorento. Muiden mallien osalta menestys vaihteli, oli suunnilleen samaa tasoa kuin japanilaisilla. Joka tapauksessa fiksu päätös tehdä lisäsuojaus - tästä voisivat ottaa oppia muutkin. Otettuani hieman asioista selvää täytyy sanoa, että pelkkä sinkitys ei minua enää vakuuta.


      • magentismies
        Arnie kirjoitti:

        Ikävä kuulla. Mietipä, jos olisit vaikka päättänyt ja ehtinyt itse myydä nykyisen autosi alta pois. Ei paljon naurattaisi.

        Itse tilasin Sportagen ensiesittelyviikolla ja auto luvattiin toukokuun alkuun. Mustaa ja harmaata väriä olisi saanut nopeamminkin. Pari viikkoa sitten tiedustellessani oli toimitusaikataulu yhä voimassa, mutta pitääpä kysyä uudelleen, jos alkavat aikataulut tuolla tavalla venyä. Oman tilaukseni kuvittelisin kyllä olevan vahvoilla, koska se on tehty niin aikaisessa vaiheessa.

        Olen joskus kuullut sanonnan ei pie lipasta ennen tippumista. Eli meil karjalas uotetaan hyvvään riemumielin ko vaan jostain löytyy. Niiku Kijaa esmerkikks.


    • samassa liemessä

      Olen taistellut useita kertoja em. liikkeen ja sen edeltäjän kanssa ja tunteet on käyneet kuumina. Kyseessä oli Lada mutta sehän ei kuulu tälle palstalle. Ajattelin vain jakaa ärtymyksesi, joka on ollut varmasti aiheellinen.

    • madeinkorea

      Kerrotaan nyt toisenlainenkin tapaus.
      Ostin Kia:n noin kuukausi sitten helsingin liikkeestä ja toimitusajaksi myyjä sanoi noin 4-6 viikkoa, mutta auto tulikin alle neljässä viikossa ja hiukan paremmalla varustuksella kuin mitä piti olla.

    • tietoa

      Voin vähän valottaa tilannetta, koska kuljetan näitä autoja rekalla.
      Myyjä liike näkee tietsikaltaan missä auto milloinkin on.
      Ainut katkos tietoon tulee silloin kun maahantuoja luovuttaa auton kuljetusliikkeelle kuljetettavaksi määränpäähän.
      Välttämättä autoa ei saada heti liikkeelle, vaan se voi lähtöpäässä odotaa joitakin päiviä ja jos on kyseessä pitempi matka voi auto vielä olla välivarastossa jonkin aikaa.
      Tämä odotusaika johtuu siitä, että koskaan ei kuljeteta vajaita kuormia ja toisinaan täyttä kuormaa joutuu odottamaan.

      Ei tässäkään tapauksessa vika ole myyjässä vaan kyllä "syyllinen" löytyy kuljetuspuolelta.

      • Anonyymi

        👍👍👍


    • Perheellinen

      Kirjoittelin jo tuossa vuodenvaihteen jälkeen kriittisesti Delta-auton toiminnasta. Silloin tuli enemmän kuin tarpeeksi luntatupaan moneltakin KIA:n tilannelta. Olette ilmeisesti alkaneet huomaamaan Deltan toimintatavan. Itselläni on pitkä kokemus Delta-auton toiminnasta koska olen omistanut Fiat Ducaton aiemmin. Aina on ollut jotakin ongelmia heidän toiminnassa.

    • tosissani

      Olen itse asiakaspalvelussa ja jokseenkin uskomatonta luettavaa monessa viestissä.
      Ei asiakkaan tehtävä ole ottaa selvää, koska tuote tulee.
      Eikä ole asiakkaan murhe onko ongelmia tavaran toimittajassa, kuljetuksessa tai missä homma ei toimi.
      Myyjä tekee kaikkensa, että pysytään sovituissa aikatauluissa.
      Jos muutoksia kuitenkin tulee, niin myyjä informoi asiakasta välittömästi ja pahoittelee tilannetta ja kertoo uudet aikataulut.
      Näin ainakin minä olen tottunut hoitamaan asioita ja aina olen voinut mennä hyvillä mielin kotiin ja useasti olen saanut asiakkailtani kiitos kirjeitä jälkeen päin.

      Kerätkäähän porukka ja menkää yhdessä delta-autoon ja kerrotte hiukan mielipiteitä palvelusta.
      Eiköhän myyjiltä jäis suut auki ja tulisi varmasti asioiden hoitoon muutoksia.

      • osittain

        ''Jos muutoksia kuitenkin tulee, niin myyjä informoi asiakasta välittömästi ja pahoittelee tilannetta ja kertoo uudet aikataulut.''

        Autokaupassa on kyse sopimuksesta, ja sopimukseen tarvitaan kaksi. Kauppias ei siis voi noin vain ilmoittaa uusia asioita sopimukseen. Sopimuksen noudattamista varten on laadittu sopimusehdot, ja niiden rikkomisesta seuraavat toimenpiteet, jotka koskevat kumpaakin osapuolta.

        Olen myös asiakspalvelija, mutta mielestäni myyjän tehtäviin ei kuulu soittaa asiakkaalle, missä kohtaa tilattu auto milloinkin menee. Toki näinkin voi tehdä, ja se olisi sitä erittäin hyvää palvelua.

        Myyjä noudattaa sopimusta toimitusajan puitteissa ja ilmoittaa asiakkaalle, kun auto on noudettavissa liikkeestä. Mitä siinä välissä tapahtuu, ei edes kiinnosta.
        Näin ainakin meikäläisen autokaupoissa on tapahtunut.


      • Tyytyväinen

        Toimitusten viivästyminen on merkki siitä, että tehtaan liukuhihnat toimivat punahehkuisina, ja se taas kertoo, Kiaa halutaan enemmän kuin keretään tehdä. Synkkää näinä aikoina, jolloin Eurooppalaisilla valmistajilla tuntuu olevan vaikeuksia myydä tuotteitaan. Samoin jenkeillä.
        Hyvää kannattaa odottaa vähän pitenpäänkin


      • myös
        Tyytyväinen kirjoitti:

        Toimitusten viivästyminen on merkki siitä, että tehtaan liukuhihnat toimivat punahehkuisina, ja se taas kertoo, Kiaa halutaan enemmän kuin keretään tehdä. Synkkää näinä aikoina, jolloin Eurooppalaisilla valmistajilla tuntuu olevan vaikeuksia myydä tuotteitaan. Samoin jenkeillä.
        Hyvää kannattaa odottaa vähän pitenpäänkin

        Tiettävästi yksikään toimitus ei ole vielä myöhästynyt, vaikka toimitusajat ovatkin pitkät.


      • Rion ostanut
        osittain kirjoitti:

        ''Jos muutoksia kuitenkin tulee, niin myyjä informoi asiakasta välittömästi ja pahoittelee tilannetta ja kertoo uudet aikataulut.''

        Autokaupassa on kyse sopimuksesta, ja sopimukseen tarvitaan kaksi. Kauppias ei siis voi noin vain ilmoittaa uusia asioita sopimukseen. Sopimuksen noudattamista varten on laadittu sopimusehdot, ja niiden rikkomisesta seuraavat toimenpiteet, jotka koskevat kumpaakin osapuolta.

        Olen myös asiakspalvelija, mutta mielestäni myyjän tehtäviin ei kuulu soittaa asiakkaalle, missä kohtaa tilattu auto milloinkin menee. Toki näinkin voi tehdä, ja se olisi sitä erittäin hyvää palvelua.

        Myyjä noudattaa sopimusta toimitusajan puitteissa ja ilmoittaa asiakkaalle, kun auto on noudettavissa liikkeestä. Mitä siinä välissä tapahtuu, ei edes kiinnosta.
        Näin ainakin meikäläisen autokaupoissa on tapahtunut.

        "Olen myös asiakspalvelija, mutta mielestäni myyjän tehtäviin ei kuulu soittaa asiakkaalle, missä kohtaa tilattu auto milloinkin menee. Toki näinkin voi tehdä, ja se olisi sitä erittäin hyvää palvelua.

        Myyjä noudattaa sopimusta toimitusajan puitteissa ja ilmoittaa asiakkaalle, kun auto on noudettavissa liikkeestä. Mitä siinä välissä tapahtuu, ei edes kiinnosta.
        Näin ainakin meikäläisen autokaupoissa on tapahtunut."

        Luvattu toimitusaika maaliskuun loppu.. Kuun loppu lähenee ja tiedustelen milloin se toimitus nyt on. Luvataan edelleen kuun lopussa. Kuun viimeinen päivä soitan että kuu loppui että missä auto. Luvataan seuraavan viikon maanantaille tai tiistaille. Soitan maanantaina ja kyselen tilannetta ja toimitus onkin tiistai tai keskiviikko. Illalla tulee soitto että auto on "kadoksissa", mutta saan sen mahdollisesti loppu viikosta. Tänään tuli muuten aamulla soitto että luovutus on torstaina. Auto ei vielä ollut niillä vaan rekan piti tuoda se. En viitsinyt kuittailla myyjälle että mahtaako oikeesti olla rekassa ja onko auto taas kadoksissa, olisi kyllä ollut erittäin hyvä paikka hieman kuittaa sen firman meininkiä.. Mutta myöhemmin iltapäivällä hän soitti ja sanoi että auto on nyt niillä ja luovutus on torstaina. Sain jopa tarkan kellonajan.

        Oikeesti onko tuo asiakaspalvelua? Tuo loppu homma meni mielestäni kuten kuului. Tuo alun homma oli aika heikko esitys. Miksei minulle soiteta jos ne tietää että homma viivästyy? Minulle on kerrottu jokin tietty päivä niin oletan saavani autoni silloin. Miksi minun pitää tiedustella milloin autoni saan? Kaikki ei tietenkään ole autoliikkeen syytä. Lähinnä tuon kuljetuksen osalta, mutta kyllä siitä voisi informoida. Joka kerta ne tuntui tietävän että homma siirtyy. Miksei siitä voinut soittaa silloin kun sai sen tiedon?

        Esim. itse teen firman sisäisiä asiakaspalvelutöitä. Jos tiedän että jokin homma siirtyy soitan siitä yleensä melkein heti asiakkaalle, että näin nyt käy. Loppukäyttäjälle jää paljon parempi käsitys koko hommasta (ainakin omasta mielestä). Ainakaan minulle kukaan ei vielä toistaiseksi ole alkanut riehua minulle että kokonaisuus oli heikko esitys. Tietenkään kukaan ei noista viivästyksistä pidä. Mutta meteliä tulee enemmän jos ei informoi mahdollisista viivästyksistä.

        Mutta juu. Luovutus autolle on siis torstaina. Pitää kattoo hyvittääkö ne mitenkään tuota koomailua. Jäis vähän parempi kuva firmasta jos jotain hyvitystä tulee automaattisesti, ilman että pitää erikseen sitä vinkua.


      • ruikutus
        Rion ostanut kirjoitti:

        "Olen myös asiakspalvelija, mutta mielestäni myyjän tehtäviin ei kuulu soittaa asiakkaalle, missä kohtaa tilattu auto milloinkin menee. Toki näinkin voi tehdä, ja se olisi sitä erittäin hyvää palvelua.

        Myyjä noudattaa sopimusta toimitusajan puitteissa ja ilmoittaa asiakkaalle, kun auto on noudettavissa liikkeestä. Mitä siinä välissä tapahtuu, ei edes kiinnosta.
        Näin ainakin meikäläisen autokaupoissa on tapahtunut."

        Luvattu toimitusaika maaliskuun loppu.. Kuun loppu lähenee ja tiedustelen milloin se toimitus nyt on. Luvataan edelleen kuun lopussa. Kuun viimeinen päivä soitan että kuu loppui että missä auto. Luvataan seuraavan viikon maanantaille tai tiistaille. Soitan maanantaina ja kyselen tilannetta ja toimitus onkin tiistai tai keskiviikko. Illalla tulee soitto että auto on "kadoksissa", mutta saan sen mahdollisesti loppu viikosta. Tänään tuli muuten aamulla soitto että luovutus on torstaina. Auto ei vielä ollut niillä vaan rekan piti tuoda se. En viitsinyt kuittailla myyjälle että mahtaako oikeesti olla rekassa ja onko auto taas kadoksissa, olisi kyllä ollut erittäin hyvä paikka hieman kuittaa sen firman meininkiä.. Mutta myöhemmin iltapäivällä hän soitti ja sanoi että auto on nyt niillä ja luovutus on torstaina. Sain jopa tarkan kellonajan.

        Oikeesti onko tuo asiakaspalvelua? Tuo loppu homma meni mielestäni kuten kuului. Tuo alun homma oli aika heikko esitys. Miksei minulle soiteta jos ne tietää että homma viivästyy? Minulle on kerrottu jokin tietty päivä niin oletan saavani autoni silloin. Miksi minun pitää tiedustella milloin autoni saan? Kaikki ei tietenkään ole autoliikkeen syytä. Lähinnä tuon kuljetuksen osalta, mutta kyllä siitä voisi informoida. Joka kerta ne tuntui tietävän että homma siirtyy. Miksei siitä voinut soittaa silloin kun sai sen tiedon?

        Esim. itse teen firman sisäisiä asiakaspalvelutöitä. Jos tiedän että jokin homma siirtyy soitan siitä yleensä melkein heti asiakkaalle, että näin nyt käy. Loppukäyttäjälle jää paljon parempi käsitys koko hommasta (ainakin omasta mielestä). Ainakaan minulle kukaan ei vielä toistaiseksi ole alkanut riehua minulle että kokonaisuus oli heikko esitys. Tietenkään kukaan ei noista viivästyksistä pidä. Mutta meteliä tulee enemmän jos ei informoi mahdollisista viivästyksistä.

        Mutta juu. Luovutus autolle on siis torstaina. Pitää kattoo hyvittääkö ne mitenkään tuota koomailua. Jäis vähän parempi kuva firmasta jos jotain hyvitystä tulee automaattisesti, ilman että pitää erikseen sitä vinkua.

        ei jaksa lukea. Stadissa on sanonta, ämmät valittaa....


    • Peräprutku

      mainoslehdessä kerrottiin että Autovirta siirtäisi palvelujaan Petikosta entiseen Malmi Vehon tiloihin.Sittenhän olisi sisarmerkkien edustajat vastakkain niin voipi paremmin vertailla mm huoltohintoja ja muuta palvelua.Ja oli tuolla huihai palstallakin juttua että toimitukset ovat alkaneet viipyä...oliskohan sama laiva jolla tulevat molempien autot tai sitten ne tulee Amsterdamiin odottamaan jatkokuljetusta?

    • asiakas

      Kävin tossa eräänä lauantaina Turun Delta-autossa, uusien autojen myymälässä, ja palvelussa oli todellakin toivomisen varaa... Kukaan ei tullut palvelemaan, vaan myyjä "piti hakea" kopistaan, ei tainnut kiinnostaa palvella "toppatakkikansaa". Pitäis varmaan mennä sinnekin paras puku päällä!!!

      Sitten kun se myyjä vihdoin oli "palvelemassa", asenne oli just sitä "mitähän nuokin täällä tekee?" Ei tainnut kiinnostaa tätä n. kolmekymppistä myyjää. No, olihan kyseessä lauantai, ja kellokin puolenpäivän pinnassa ;)

      Kauppoja ei luonnollisestikaan syntynyt. Ajoin erääseen toiseen lähiseudulla sijaitsevaan liikkeeseen, ja tein kaupat toisesta merkistä!!!

      Eipä tarvitse mennä enää koskaan deltaan, aikakaan Turussa!!!

      • kaukokatse

        mää ainakin sain hyvän palvelun silt "kolkymppiselt". Asiallisest se jutteli ja katteli mun auton läpi ja tek tarjouksen. Mut kauppaa ei kyll sit tehty vaikk mukava miäs se ihan oli.


      • Sipe
        kaukokatse kirjoitti:

        mää ainakin sain hyvän palvelun silt "kolkymppiselt". Asiallisest se jutteli ja katteli mun auton läpi ja tek tarjouksen. Mut kauppaa ei kyll sit tehty vaikk mukava miäs se ihan oli.

        Turhaa liikkeiden myyjiä on syyttää,useasti tilanteisiin liittyy kateutta sekä huonon itsetunnon peittämistä jolloin jostain toisesta haetaan syntipukkia omiin ongelmiin.Kaikki hyvät myyjät kunniaan


    • Rion ostanut

      Sain tänään Rioni.. Ei mee kyllä kovin vahvasti. Lähdin liikkeestä ajeleen. Ihmettelin että peilien piti olla sähkösäätöiset ja lämmitteiset. Soitto kaverille, mikä tarkasti netistä että näin piti olla ja ei kun liikkeeseen. Myyjän mukaan autossa ei kuulu olla sähköpeilejä tai lämmitystä. Sanoin että netissä lukee näin ja ainakin koeajamassani Riossa oli sellaiset. Sit tutkitaan niiden Rio ja netistä tiedot. Niiden riossa oli sähkösäätö ja lämmittimet ja netin mukaan autossa on ne. Noh. Tuo soviteltiin sitten.

      Sitten kun lähdin ajeleen himaan päin niin auto kaartaa jatkuvasti oikealle.. Rengaspaineet varmaan perseellään. Eikö rengaspaineita tarkasteta luovutushuollossa? Niiden ohjeiden mukaan mitkä sain niin pitäisi tarkastaa.

      Ja suurinta ihmetystä aiheuttaa apukuskin airbag.. Vähän näyttää että siinä ei ole sellaista, vaikka rekisteriotteessa lukee niin ja mainoksissa. Ainoa mahdollinen paikka missä se voisi sijaita on kojelaudan päällä. Missään autossa ei ole mainintaa/merkintää että siinä olisi airbag. Ei minkäänlaisia varoituksia että turvaistuinta ei siihen saa laittaa. Pitää huomenna tutkia pitääkö siellä olla maininta siitä.

      Huoh.. Kyllä menee taas säädöksi.

      • magentis toimii

        Alkaa vähän vaikuttaa siltä, että kannattaisi varmaan perua kaupat ja palauttaa auto kauppiaalle.


      • 0078787221
        magentis toimii kirjoitti:

        Alkaa vähän vaikuttaa siltä, että kannattaisi varmaan perua kaupat ja palauttaa auto kauppiaalle.

        vuonna 1999 olen delta-autosta uuden auton hakenut. Myynnissä ja toimitusajassa ei ollut mitään ongelmaa, mutta sitten takuuvikoja ja huoltojen kanssa sitäkin enemmän. Aina oli vähintään yli kahden viikon jonot huoltoon tai korjauksiin.
        Normaalisti vika ei tullut kuntoon kerralla vaan vaati ainakin kaksi korjausta, jonka jälkeen ne muuttu ominaisuuksiksi.

        Nyt ole ollut kohta kaksi vuotta ilman Delta-autossa huolettavaa auto ja elämä on paljon helpompaa.

        Sitten vielä noista toimitusvaikeuksista. Vanha kakkosautoni alkoi antaa merkkejä koneen loppumisesta ja piti ostaa uusi auto. Tein autokauppiaan kanssa diili siitä, että jos toimistuspäivä ei pidä, niin saa auto heiltä veloituksetta käyttööni. Tehkää vastaava temppu, kun asioitte DA:n kanssa.


      • Pluti

        Hyvä, että kerroit vaikeksista. Kun soitto joskus Deltasta tulee, niin täytyypä tarkastaa auto kunnolla, ennenkuin menen maksulapun kanssa pankkiin.

        Kia Motorsin varustelehdykkä sanoo '' Pidätämme kaikki oikeudet muutoksiin teknisissä tiedoissa ja varusteissa. Tuotannossa tapahtuvan jatkuvan kehityksen johdosta myynnissä olevien mallien yksityiskohdat saattavat poiketa tässä esitteessä esitetyistä.''

        Mutta, jos edellä puhutaan ''jatkuvan kehityksen johdosta'', niin silloin ei ainakaan voi saapuva auto olla heikompi varusteiltaan tai muilta osin, kuin on esitteessä mainittu.

        No tämä on minun mielipiteeni, voi olla, että Deltalla on eri käsitys.
        Yksi ristiriita löytyy painetusta esitteestä ja kia motorsin nettisivuilta Sportagen ex-mallissa; Nahkainen ratti ja vaihdekepin nuppi. No tuo ei minulle ole niin tärkeä, mutta katsotaan mitä tulee. Ja taas menen asioiden edelle...


      • Rion ostanut

        Vein juuri auton hälytin asennukseen. Kaupan purkamisen kannalta perseestä, mut ei nyt voi mitään. Kysyin niiltä onko autossa apukuskilla airbagia. Hetken ne tutki ja sanoi että mahdotonta olla. Tuo firma on kuitenkin tehnyt jo käsittääkseni 80-luvulta asti noita hälytin asennuksia ja varmaan muutakin auto asennusta. Uskoisin niiden tietävän aika hyvin millainen on auton airbag. Mitään merkkejä ei ole ja ne kuulema pitäisi olla. Juuri turvaistuinta varten pitää olla varoitus airbagista.

        Noh katotaan. Oli muuten tuolla hälyttimen asennusliikkeessä vähän eri meininki palvelun kanssa. Poppikone asennetaan autoon ilmaiseksi. Oli valmiiksi mukana ja kaikki piuhat on kytkemiseen. Ne käy vaan hakemassa siihen jonkin sopivan asennuslevyn. Maksaa kuulema pari euroa. Tarvikkeet joutuu maksaan, mut työ menee hälyttimen asennuksen piikkiin. Asennuksen ajaksi sai ILMAISEKSI ilman erillistä pyyntö auton. Oletin sen olevan joku 80-luvun kottero, mut heppu toi 2002 vuoden Opel Omegan. Sit kun se soittelee takaisin niin pitääkin kysellä että eikö Kiaa vois vielä pari vuotta pitää siellä asennuksessa =) Niin ja tuo asennus firma oli Vantaan Valioasennus. Suosittelen.


      • alaspäin
        Rion ostanut kirjoitti:

        Vein juuri auton hälytin asennukseen. Kaupan purkamisen kannalta perseestä, mut ei nyt voi mitään. Kysyin niiltä onko autossa apukuskilla airbagia. Hetken ne tutki ja sanoi että mahdotonta olla. Tuo firma on kuitenkin tehnyt jo käsittääkseni 80-luvulta asti noita hälytin asennuksia ja varmaan muutakin auto asennusta. Uskoisin niiden tietävän aika hyvin millainen on auton airbag. Mitään merkkejä ei ole ja ne kuulema pitäisi olla. Juuri turvaistuinta varten pitää olla varoitus airbagista.

        Noh katotaan. Oli muuten tuolla hälyttimen asennusliikkeessä vähän eri meininki palvelun kanssa. Poppikone asennetaan autoon ilmaiseksi. Oli valmiiksi mukana ja kaikki piuhat on kytkemiseen. Ne käy vaan hakemassa siihen jonkin sopivan asennuslevyn. Maksaa kuulema pari euroa. Tarvikkeet joutuu maksaan, mut työ menee hälyttimen asennuksen piikkiin. Asennuksen ajaksi sai ILMAISEKSI ilman erillistä pyyntö auton. Oletin sen olevan joku 80-luvun kottero, mut heppu toi 2002 vuoden Opel Omegan. Sit kun se soittelee takaisin niin pitääkin kysellä että eikö Kiaa vois vielä pari vuotta pitää siellä asennuksessa =) Niin ja tuo asennus firma oli Vantaan Valioasennus. Suosittelen.

        Ei hemmetin hemmetti.
        Aika oleellinen asia....eikun hintaa alspäin tai uusi auto luvatuilla varustuksilla Sinulle.


      • Arnie
        Pluti kirjoitti:

        Hyvä, että kerroit vaikeksista. Kun soitto joskus Deltasta tulee, niin täytyypä tarkastaa auto kunnolla, ennenkuin menen maksulapun kanssa pankkiin.

        Kia Motorsin varustelehdykkä sanoo '' Pidätämme kaikki oikeudet muutoksiin teknisissä tiedoissa ja varusteissa. Tuotannossa tapahtuvan jatkuvan kehityksen johdosta myynnissä olevien mallien yksityiskohdat saattavat poiketa tässä esitteessä esitetyistä.''

        Mutta, jos edellä puhutaan ''jatkuvan kehityksen johdosta'', niin silloin ei ainakaan voi saapuva auto olla heikompi varusteiltaan tai muilta osin, kuin on esitteessä mainittu.

        No tämä on minun mielipiteeni, voi olla, että Deltalla on eri käsitys.
        Yksi ristiriita löytyy painetusta esitteestä ja kia motorsin nettisivuilta Sportagen ex-mallissa; Nahkainen ratti ja vaihdekepin nuppi. No tuo ei minulle ole niin tärkeä, mutta katsotaan mitä tulee. Ja taas menen asioiden edelle...

        Luullakseni nettisivu pitää paikkansa (=ei nahkaa). Siellä olevat tiedot muuttuivat alkuvaiheessa hieman, luultavasti esite oli ehditty painaa hieman liian aikaisin.


      • Arnie
        Rion ostanut kirjoitti:

        Vein juuri auton hälytin asennukseen. Kaupan purkamisen kannalta perseestä, mut ei nyt voi mitään. Kysyin niiltä onko autossa apukuskilla airbagia. Hetken ne tutki ja sanoi että mahdotonta olla. Tuo firma on kuitenkin tehnyt jo käsittääkseni 80-luvulta asti noita hälytin asennuksia ja varmaan muutakin auto asennusta. Uskoisin niiden tietävän aika hyvin millainen on auton airbag. Mitään merkkejä ei ole ja ne kuulema pitäisi olla. Juuri turvaistuinta varten pitää olla varoitus airbagista.

        Noh katotaan. Oli muuten tuolla hälyttimen asennusliikkeessä vähän eri meininki palvelun kanssa. Poppikone asennetaan autoon ilmaiseksi. Oli valmiiksi mukana ja kaikki piuhat on kytkemiseen. Ne käy vaan hakemassa siihen jonkin sopivan asennuslevyn. Maksaa kuulema pari euroa. Tarvikkeet joutuu maksaan, mut työ menee hälyttimen asennuksen piikkiin. Asennuksen ajaksi sai ILMAISEKSI ilman erillistä pyyntö auton. Oletin sen olevan joku 80-luvun kottero, mut heppu toi 2002 vuoden Opel Omegan. Sit kun se soittelee takaisin niin pitääkin kysellä että eikö Kiaa vois vielä pari vuotta pitää siellä asennuksessa =) Niin ja tuo asennus firma oli Vantaan Valioasennus. Suosittelen.

        No on kyllä melkoista kompurointia Kialta, jos näin. Jos aiot auton pitää, vaadi reilu hinnanalennus!


      • Pluti
        Arnie kirjoitti:

        Luullakseni nettisivu pitää paikkansa (=ei nahkaa). Siellä olevat tiedot muuttuivat alkuvaiheessa hieman, luultavasti esite oli ehditty painaa hieman liian aikaisin.

        Niin mäkin ajattelin.


      • Pluti
        Arnie kirjoitti:

        No on kyllä melkoista kompurointia Kialta, jos näin. Jos aiot auton pitää, vaadi reilu hinnanalennus!

        Rion nettiesitteessähän on selvästi mainittu myös tuo pelkääjän turvatyyny. Ei voi olla ainakaan ''jatkuvan tuotekehittelyn tuloksena muutos'' eli yksi turvatyyny.Tai sitten ei aikaisemmin ollut yhtään.
        Onkohan mahdollista, että maahantuoja on tehnyt sopimuksen jostain erityisen riisutusta mallista saadakseen suuremman voiton?
        Mutta joka tapauksessa harhaanjohtavaa mainontaa. Ja selvä peruste hinnan alennukseen tai muuhun hyvitykseen.


      • auto?
        Pluti kirjoitti:

        Rion nettiesitteessähän on selvästi mainittu myös tuo pelkääjän turvatyyny. Ei voi olla ainakaan ''jatkuvan tuotekehittelyn tuloksena muutos'' eli yksi turvatyyny.Tai sitten ei aikaisemmin ollut yhtään.
        Onkohan mahdollista, että maahantuoja on tehnyt sopimuksen jostain erityisen riisutusta mallista saadakseen suuremman voiton?
        Mutta joka tapauksessa harhaanjohtavaa mainontaa. Ja selvä peruste hinnan alennukseen tai muuhun hyvitykseen.

        Yritä ottaa jostain selville, että eivät ole antaneet sinulle "vanhaa" mallia.
        Jos varustelu on vajaa, niin viittaisi auton tehtaalla valmistuneen aikoja sitten.


      • Arnie
        Pluti kirjoitti:

        Rion nettiesitteessähän on selvästi mainittu myös tuo pelkääjän turvatyyny. Ei voi olla ainakaan ''jatkuvan tuotekehittelyn tuloksena muutos'' eli yksi turvatyyny.Tai sitten ei aikaisemmin ollut yhtään.
        Onkohan mahdollista, että maahantuoja on tehnyt sopimuksen jostain erityisen riisutusta mallista saadakseen suuremman voiton?
        Mutta joka tapauksessa harhaanjohtavaa mainontaa. Ja selvä peruste hinnan alennukseen tai muuhun hyvitykseen.

        En millään usko, että tuo olisi tahallista. Kyllä maahantuoja kaivaisi näin vain verta nenästään. Tehtaan virhe, ei kai tuohon muuta selitystä liene.


      • Pluti
        auto? kirjoitti:

        Yritä ottaa jostain selville, että eivät ole antaneet sinulle "vanhaa" mallia.
        Jos varustelu on vajaa, niin viittaisi auton tehtaalla valmistuneen aikoja sitten.

        Myös noi sähkösäätöiset/lämmitettävät peilit viittaisi tuotekehittelyn aikaisempaan vaiheeseen.


      • auto?
        Arnie kirjoitti:

        En millään usko, että tuo olisi tahallista. Kyllä maahantuoja kaivaisi näin vain verta nenästään. Tehtaan virhe, ei kai tuohon muuta selitystä liene.

        En väittänytkään että olisi tahallista.
        Ei maahantuoja tiedä tarkkaan mitä tehtaalta laitetaan tulemaan, mutta täällä päässä pitäisi kuitenkin tarkastaa auto kunnolla ja sitten luovutus vaiheessa huomata tälläiset puutteet. Varsinkin jos muissa luovutetuissa samoissa malleissa löytyy tuo pelkääjän puolen airbagi.


      • Arnie
        auto? kirjoitti:

        En väittänytkään että olisi tahallista.
        Ei maahantuoja tiedä tarkkaan mitä tehtaalta laitetaan tulemaan, mutta täällä päässä pitäisi kuitenkin tarkastaa auto kunnolla ja sitten luovutus vaiheessa huomata tälläiset puutteet. Varsinkin jos muissa luovutetuissa samoissa malleissa löytyy tuo pelkääjän puolen airbagi.

        Kommentoin siis Plutin kirjoitusta:
        "Onkohan mahdollista, että maahantuoja on tehnyt sopimuksen jostain erityisen riisutusta mallista saadakseen suuremman voiton?"

        Sellaista tavaraa pitää tietysti toimittaa, mistä kaupatkin on tehty. Ja nuo mahdolliset muutokset "tuotekehityksen seurauksena" ovat toki sellaisia, joista asiakkaan tulee saada tieto kauppaa tehdessään. Minusta nuo lauseet ovat painetuissa esitteissä mukana siksi, että ne eivät ole päivitettävissä ajan tasalle samoin kuin nettisivut.

        Mutta voisi tosiaan olettaa, että maahantuojakin tarkastaisi, että tehtaan toimittama tavara on sopimusten mukaista! On väärin jättää tämä asiakkaan vastuulle, varsinkin kun kaikkea ei näe päällepäin.


      • Joo
        auto? kirjoitti:

        En väittänytkään että olisi tahallista.
        Ei maahantuoja tiedä tarkkaan mitä tehtaalta laitetaan tulemaan, mutta täällä päässä pitäisi kuitenkin tarkastaa auto kunnolla ja sitten luovutus vaiheessa huomata tälläiset puutteet. Varsinkin jos muissa luovutetuissa samoissa malleissa löytyy tuo pelkääjän puolen airbagi.

        "Ei maahantuoja tiedä tarkkaan mitä tehtaalta laitetaan tulemaan,"

        Ei helvetti,Teltta-auton autoarvonta.

        Osta meiltä uusi Kia,arvomme sinulle siihen varusteet jälkeenpäin.

        Kyllähän nyt ainakin oikeista autotehtaista saa just sellaisen auton kuin tilaa eikä mitään arvontaversiota.


      • Pluti
        Arnie kirjoitti:

        Kommentoin siis Plutin kirjoitusta:
        "Onkohan mahdollista, että maahantuoja on tehnyt sopimuksen jostain erityisen riisutusta mallista saadakseen suuremman voiton?"

        Sellaista tavaraa pitää tietysti toimittaa, mistä kaupatkin on tehty. Ja nuo mahdolliset muutokset "tuotekehityksen seurauksena" ovat toki sellaisia, joista asiakkaan tulee saada tieto kauppaa tehdessään. Minusta nuo lauseet ovat painetuissa esitteissä mukana siksi, että ne eivät ole päivitettävissä ajan tasalle samoin kuin nettisivut.

        Mutta voisi tosiaan olettaa, että maahantuojakin tarkastaisi, että tehtaan toimittama tavara on sopimusten mukaista! On väärin jättää tämä asiakkaan vastuulle, varsinkin kun kaikkea ei näe päällepäin.

        asiakkaan sitä mitä tilaa. Mutta sitä varten siellä on noi ehdot, koska eivät ole aivan varmoja, mitä tulee. Siitä kai ollaan yhtä mieltä, ettei niihin varusteisiin ainakaan voi heikennyksiä tulla?


      • Arnie
        Joo kirjoitti:

        "Ei maahantuoja tiedä tarkkaan mitä tehtaalta laitetaan tulemaan,"

        Ei helvetti,Teltta-auton autoarvonta.

        Osta meiltä uusi Kia,arvomme sinulle siihen varusteet jälkeenpäin.

        Kyllähän nyt ainakin oikeista autotehtaista saa just sellaisen auton kuin tilaa eikä mitään arvontaversiota.

        Näin on, kun kerran on tarkat speksit laadittu (eri maihin vähän erilaiset), niin kyllä tehtaan pitää olla sen verran järjestelmällinen, että pystyy toimittamaan tilatun kaltaista tavaraa, eikä vain sinne päin.


      • Pluti
        Arnie kirjoitti:

        Näin on, kun kerran on tarkat speksit laadittu (eri maihin vähän erilaiset), niin kyllä tehtaan pitää olla sen verran järjestelmällinen, että pystyy toimittamaan tilatun kaltaista tavaraa, eikä vain sinne päin.

        Kyllä olen samaa mieltä. Tässä tapauksessa kaveri oli tilannut auton tietyillä varusteilla, mutta saanut toisilla. Tai ilman niitä. Eikä myyjäkään tiennyt varustelistaa aluksi..Mutta luulisi tosiaan satamassa maahantuojan laskuun toimivan firman, joka laittaa auton ''kuntoon'' tietävän.

        Toinen asia on, että jos kaupantekohetkellä myyjä tietäisi, että muutoksia ei tule, niin ehtoja ei tarvittaisi. Sillä ei ole mitään merkitystä, onko varustelista painettuna vai netissä. Ostopäätös tehdään senhetkisen tiedon mukaan, ja ainakin oleellisista heikennyksistä, jotka voivat vaikuttaa kaupan peruuntumiseen, pitää ilmoittaa asiakkaalle. Ja jos tosiaan on kyse tuotekehittelystä johtuvia muutoksia=parannuksia, niin niitä vastaan tuskin kenelläkään on mitään.

        Paljonkohan näitäkin tapauksia menee läpi? En nyt tarkoita pelkästään Deltaa.


      • näpit irti
        Pluti kirjoitti:

        Kyllä olen samaa mieltä. Tässä tapauksessa kaveri oli tilannut auton tietyillä varusteilla, mutta saanut toisilla. Tai ilman niitä. Eikä myyjäkään tiennyt varustelistaa aluksi..Mutta luulisi tosiaan satamassa maahantuojan laskuun toimivan firman, joka laittaa auton ''kuntoon'' tietävän.

        Toinen asia on, että jos kaupantekohetkellä myyjä tietäisi, että muutoksia ei tule, niin ehtoja ei tarvittaisi. Sillä ei ole mitään merkitystä, onko varustelista painettuna vai netissä. Ostopäätös tehdään senhetkisen tiedon mukaan, ja ainakin oleellisista heikennyksistä, jotka voivat vaikuttaa kaupan peruuntumiseen, pitää ilmoittaa asiakkaalle. Ja jos tosiaan on kyse tuotekehittelystä johtuvia muutoksia=parannuksia, niin niitä vastaan tuskin kenelläkään on mitään.

        Paljonkohan näitäkin tapauksia menee läpi? En nyt tarkoita pelkästään Deltaa.

        oli lähellä tilata sportage, mutta onnekseni valitsin toisen cittarin!


      • harkinnassa
        näpit irti kirjoitti:

        oli lähellä tilata sportage, mutta onnekseni valitsin toisen cittarin!

        valitsit? Eikai vain Tucson?


      • Arnie
        näpit irti kirjoitti:

        oli lähellä tilata sportage, mutta onnekseni valitsin toisen cittarin!

        Ei nyt yksittäistapausten pohjalta vielä kannata tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Enpä ole nähnyt täällä esim. Sorento-kuskeja sankoin joukoin valittamassa, että varusteissa olisi ollut puutteita.


      • M agenti s
        Arnie kirjoitti:

        Ei nyt yksittäistapausten pohjalta vielä kannata tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Enpä ole nähnyt täällä esim. Sorento-kuskeja sankoin joukoin valittamassa, että varusteissa olisi ollut puutteita.

        Näinkin on käynyt.
        Palvelu oli hyvää ja autokin tuli viikon aikaisemmin kuin oli luvattu.
        Magentiksen saatuani huomasin myyjän kanssa, että auto on paremmin varusteltu kuin piti olla.


      • Pluti
        M agenti s kirjoitti:

        Näinkin on käynyt.
        Palvelu oli hyvää ja autokin tuli viikon aikaisemmin kuin oli luvattu.
        Magentiksen saatuani huomasin myyjän kanssa, että auto on paremmin varusteltu kuin piti olla.

        Pitäisikin kirjoittaa enemmän näistä autoista, mitkä ovat olleet paremmin varusteltu mitä piti.

        Tapahtuu noita mokia varmasti muillekin automerkeille.


      • näpit irti
        harkinnassa kirjoitti:

        valitsit? Eikai vain Tucson?

        Foresterin! Ei ole subarustakaan aijempaa kokemusta! Auto tuli silloin kuin piti ja niillä varustuksilla mistä oli puhe.
        No aika näyttää oliko hyvä ostos vai ei, mut toistaseksi olen ollut tyytyväinen!

        Kyl deltan täytyy myös luovuttaa sellaisia autoja mitä on myynyt!


      • Arnie
        näpit irti kirjoitti:

        Foresterin! Ei ole subarustakaan aijempaa kokemusta! Auto tuli silloin kuin piti ja niillä varustuksilla mistä oli puhe.
        No aika näyttää oliko hyvä ostos vai ei, mut toistaseksi olen ollut tyytyväinen!

        Kyl deltan täytyy myös luovuttaa sellaisia autoja mitä on myynyt!

        Forester oli minustakin erittäin kiinnostava vaihtoehto. Varmaan hyvä valinta. Hyvä kakkonen ;-)


      • Rion ostanut
        näpit irti kirjoitti:

        Foresterin! Ei ole subarustakaan aijempaa kokemusta! Auto tuli silloin kuin piti ja niillä varustuksilla mistä oli puhe.
        No aika näyttää oliko hyvä ostos vai ei, mut toistaseksi olen ollut tyytyväinen!

        Kyl deltan täytyy myös luovuttaa sellaisia autoja mitä on myynyt!

        Onnea vaan subarun kanssa =) Oliko autosi normaali 2-litrainen vai turbollinen? Vai kenties se 2.5 litranen? Itse olen testannut noita kaikkia malleja. Tuo turbo on ihan kiva peli, mutta se 2.5-litranen on aika tykkipeli.


      • näpit irti
        Rion ostanut kirjoitti:

        Onnea vaan subarun kanssa =) Oliko autosi normaali 2-litrainen vai turbollinen? Vai kenties se 2.5 litranen? Itse olen testannut noita kaikkia malleja. Tuo turbo on ihan kiva peli, mutta se 2.5-litranen on aika tykkipeli.

        kiitokset vaan! onnea myös teille uusien autojen ostajat! Arnie: toisten kakkonen on toisten ykkönen:-)

        Kyllähän ne turbot aika kivoja oli ajella mut ei rahat riitä, joten jouduin tyytymään ihan 2.0 vapariin.

        Kian/hyndain takuusta on ollut paljon puhetta, joten minäkin kannan korteni kekoon sanomalla: Toivotaan että ei tule aihetta kysellä mitä takuu korvaa! Elikkä toimivia autoja olis niin ehkä seuraava auto ilis vaik kia


      • metsämies
        näpit irti kirjoitti:

        Foresterin! Ei ole subarustakaan aijempaa kokemusta! Auto tuli silloin kuin piti ja niillä varustuksilla mistä oli puhe.
        No aika näyttää oliko hyvä ostos vai ei, mut toistaseksi olen ollut tyytyväinen!

        Kyl deltan täytyy myös luovuttaa sellaisia autoja mitä on myynyt!

        Itsellä on parikymmentä vuotta kokemusta Subaruista ja voin sanoa autojen olevan huippuluokkaa. Edellisellä Legacylla ajoin 300tkm ilman mitää vikaa. Kulutusosat vaihdettu, mutta esim. kytkin oli alkuperäinen.

        Foresterista ei ole ihmeemmin kokemusta, mutta tuskin petyt. Itse ostan seuraavaksi kyseisen auton.
        Nyt hinta on tuo 29900 ja voisi kohta vaihtaa.

        No, meni vähän merkin hehkutukseksi, mutta tiedän todellakin usean Subarun kokemuksella mistä puhun.


    • Rion ostanut (ja erittäin v...

      Dodih. Eli hommahan meni näin. Auto oli perjantaina hälytin asennuksessa. Tämän hälytin asennuksen aikana soitin Kia Motorsin myyntijohtajalle, joka oli joku birger jotain. Sille kerroin tilanteen ja se sanoi että autossa ei edes kuulu olla noita varusteita mitä mainitsin. Ja myyjän olisi kuulema pitänyt minulle soittaa maaliskuun puolivälissä, kun tämä tieto oli maahantuojalle tullut. Helmikuussa tilausta tehdessäni autossa piti olla ne varusteet. Mutta kun soittoa ei tullut niin alettiin kikkaileen. Eli myyntijohtaja soitti auton myyjälle, joka siis myi autoni. Sanoi että soita sille parin tunnin päästä. Sitten kyselin vielä että kuis tehdään kun kauppaa aletaan purkaan niin noiden hälytin asennusten, lohkolämmittimen asennuksen ja tummennoksen kanssa. Lohkolämmitintä ja tummennosta en vielä kerinnyt teettää autoon, joten kysyin että perunko ne. Myyntijohtaja sanoi että ei tarvi. Okei.

      Sitten soitin myyjälle parin tunnin päästä ja kysyin mikä on homman nimi. Myyjä ei tiennyt mistään mitään. Kukaan ei sille ollut soittanut. Sanoin että 2000€ hinnasta pois tai perutaan kauppa. Lupasi selvitellä hommaa ja palata asiaan. Hän palasikin asiaan ja sanoi että 1000€ ne voi hyvittää. Itse sanoin että turvavarusteet maksaa kyllä vähän enemmän kuin 1000€ ja halusin siihen päälle parin huollot ja vaikka spoikan autoon. Yhden huollon sain diilattua (joka muuten myöhemmin paljastui olevan sama huolto minkä diilasin puuttuvista sähköpeileistä). Spoikka ei onnistunut, kun sitä ei kuulema saa. Halusin aluvanteet, joita ei pystytty järjestään. Hinta oli kuulema jotain 700€.. Paskat..

      Eli lopputulos oli 1000€ yksi huolto.. Edelleenkin vituttaa koko homma ja siitä sanoinkin myyjälle. Hän ei kuulema voi mitään asialle.

      Tänään taas syynäilin vähän tarkemmin autoa ja varustelistaa. Maahantuojahan on muuten tällä hetkellä muuttanut sitä listaa. Onneksi tallensin vanhan listan ;-) Sen mukaan mulla pitäisi olla korinväriset ovenkahvat ja kylkisuojat. En tiedä minne nekin on jäänyt. Nuo on helposti korvattavissa kun ne maalaa ovenkahvat ja hankkii kylkilistat. Tietty voisi vinkua jotain extraa tuostakin. Hemmetti kun pitää itse tarkastaa lista mitä autosta puuttuu.

      Mutta kyllä pistää taas vituttamaan kun pitää tuosta soitella myyjälle. Pitää vielä soittaa sille myyntijohtajalle ja kertoa vähän terveisiä lisää.

      Autoa en viitsisi palauttaa, koska sitä odottelin tovin aikaa, auto on muutoin sellainen mitä tarvitsen (mitä nyt varusteita pari puuttui), olen vääntänyt nuo omat asennukset siihen sun muuta. Ja parasta on se että olen nähnyt yhden ainoan Rion liikenteessä. Kiva ajella liikenteessä autolla mitä ei ihan jokaisella ole. Perästäkin poistin kaikki Kia merkinnät. Keulaan vaihdan kait Fordin logon niin aiheuttaa kivaa hämmenystä =)

      Mutta jotain kehuttavaakin. Tosin ei delta-autoon liittyvää. Riosta tuli hemmetin hienon näköinen kun laittoi autoon tummennoksen ja alle 15" aluvanteet 195/50-15 gummeilla. Hemmetin hieno. Tänään sillä kepittelin tampereelle päin. Pikkuteillä erittäin mukava ajaa. Tuntuu kuin se liimautuisi tiehen. Alustakin tuntuu hyvältä. Töyssyt ei tunnu terävästi sisään, mutta ei ole kuitenkaan mikään löysä alusta. Eikä taas liian kireä. Tehoa vois olla ohituksiin hieman lisää, mutta kyllä tuollakin pärjää. Kulutus on ainakin vielä kohdallaan. Kun vertaa edelliseen autoon se imi samaisella matkalla ainakin tankin, joka oli 60 litraa. Kia vei 27l =)

      Ohjaus vääntää edelleen oikealle. Rengaspaineet ei siihen vaikuta. Toisten renkaiden vaihtokaan ei siihen vaikuttanut.

      • Arnie

        Totta, nyt oli netin varustelistaa päivitetty Rion osalta. Aiemmin tällä viikolla siellä oli vielä sähköpeilit ja apukuskin turvatyyny!


      • Peräprutku

        Jos tuo Delta auto meinaa oikeasti myydä noita Kioja niin kyllä ainakin 2 turvatyynyä kuuluu nykyisin myös uuden pikkuauton varustukseen eikä tuo Rio ole edes pienin? Puutuvista varusteista sen verran että ostimme vuosi sitten 206:n kauppakassiksi 15000 ajettuna Automaasta ja koeajon jälkeen sitten kyselimme automyyjältä että mistähän sähkötuolit laitetaan päälle niin huomattiin että 206:ssa ei ollutkaan niitä tai oli lämmittimet mutta engelsmannit eivät olleet laittaneet katkaisijoita keskikonsoliin?Myyjä oli sitä mieltä että kyllä Suomeen tulevissa autoissa pitää olla sähkötuolit ja niinpä yhdestä koeajo autosta siirrettiin keskikonsoli kytkimineen tuohon meidän 206:een.Minusta tämä oli hyvää asiakaspalvelua?


      • Rion ostanut
        Peräprutku kirjoitti:

        Jos tuo Delta auto meinaa oikeasti myydä noita Kioja niin kyllä ainakin 2 turvatyynyä kuuluu nykyisin myös uuden pikkuauton varustukseen eikä tuo Rio ole edes pienin? Puutuvista varusteista sen verran että ostimme vuosi sitten 206:n kauppakassiksi 15000 ajettuna Automaasta ja koeajon jälkeen sitten kyselimme automyyjältä että mistähän sähkötuolit laitetaan päälle niin huomattiin että 206:ssa ei ollutkaan niitä tai oli lämmittimet mutta engelsmannit eivät olleet laittaneet katkaisijoita keskikonsoliin?Myyjä oli sitä mieltä että kyllä Suomeen tulevissa autoissa pitää olla sähkötuolit ja niinpä yhdestä koeajo autosta siirrettiin keskikonsoli kytkimineen tuohon meidän 206:een.Minusta tämä oli hyvää asiakaspalvelua?

        Kun vertaa Rion varusteita sen kilpailijoihin, kuten Skoda Fabia ja Peugeot 206 SW niin kyllä Kiasta uupuu aikalailla varusteita.

        Fabiassa ja 206:ssa on kummassakin tuplaturvatyynyt, ilmastointi vakiona, fabiassa tais olla vielä sähköpeilit lämmittimillä, 206:ssa on vain lämmittimet peileissä. Kummassakin oli kauko-ohjattu keskuslukko jne.

        Jos nyt olisin autoa tilaamassa ja olisin tiennyt tuon Delta-auton ramdom generaattorin varusteiden suhteen niin olisin oletettavasti tilannut Skodan. Tosin pögö varmaan pitää paremmin hintansa ja muutenkin hienomman näköinen, mut skodassa on paremmat varusteet.


      • Peräprutku

        Kyllä Delta-Auton sivuilla on edelleen lämmitettävät peilit ja pelkääjällekin turvatyyny?


      • Arnie
        Rion ostanut kirjoitti:

        Kun vertaa Rion varusteita sen kilpailijoihin, kuten Skoda Fabia ja Peugeot 206 SW niin kyllä Kiasta uupuu aikalailla varusteita.

        Fabiassa ja 206:ssa on kummassakin tuplaturvatyynyt, ilmastointi vakiona, fabiassa tais olla vielä sähköpeilit lämmittimillä, 206:ssa on vain lämmittimet peileissä. Kummassakin oli kauko-ohjattu keskuslukko jne.

        Jos nyt olisin autoa tilaamassa ja olisin tiennyt tuon Delta-auton ramdom generaattorin varusteiden suhteen niin olisin oletettavasti tilannut Skodan. Tosin pögö varmaan pitää paremmin hintansa ja muutenkin hienomman näköinen, mut skodassa on paremmat varusteet.

        "Tosin pögö varmaan pitää paremmin hintansa ja muutenkin hienomman näköinen,"

        Ranskalaiset pitävät aika huonosti arvonsa.


      • Arnie

      • Pluti
        Arnie kirjoitti:

        "Tosin pögö varmaan pitää paremmin hintansa ja muutenkin hienomman näköinen,"

        Ranskalaiset pitävät aika huonosti arvonsa.

        katsojan silmässä, mutta paremmin pösö arvonsa säilyttää. Arnie ei taida ranskalaisia juurikaan arvostaan. Kyllä ainakin 406:sta hyvin sain pari vuotta sitten. Ja muutenkin hyvä oli.


      • hehe
        Arnie kirjoitti:

        Maahantuojan sivu on kuitenkin korjattu, ks.
        http://www.kiamotors.fi/rio_varusteet.asp

        todellakin karvahattumalli!

        Tuskin korealaiset pitävät hintaansa senkäänvertaa, mitä ranskalaiset!


      • Arnie
        hehe kirjoitti:

        todellakin karvahattumalli!

        Tuskin korealaiset pitävät hintaansa senkäänvertaa, mitä ranskalaiset!

        Näköjään nuo halvemmat mallit eivät loista varustetasolla, toisin kuin esim. Kian maasturit.

        Arvon säilymisestä on paha sanoa, tietty riski on olemassa. Mutta kuten joku on viisaasti todennut, ei oikea tapa laskea ole välttämättä prosentuaalinen arvon lasku vaan se, paljonko euroja on kokonaisuutena joutunut autoon käyttämään, hankintahinta mukaanlukien.

        Mitä sanoin Pösön arvonlaskusta, perustui tarkistamattomiin käsityksiin. Ymmärtääkseni ranskalaiset kuitenkin pitävät arvonsa esim. Toyotaa huonommin, ainakin Suomessa.


      • Pluti
        Arnie kirjoitti:

        Näköjään nuo halvemmat mallit eivät loista varustetasolla, toisin kuin esim. Kian maasturit.

        Arvon säilymisestä on paha sanoa, tietty riski on olemassa. Mutta kuten joku on viisaasti todennut, ei oikea tapa laskea ole välttämättä prosentuaalinen arvon lasku vaan se, paljonko euroja on kokonaisuutena joutunut autoon käyttämään, hankintahinta mukaanlukien.

        Mitä sanoin Pösön arvonlaskusta, perustui tarkistamattomiin käsityksiin. Ymmärtääkseni ranskalaiset kuitenkin pitävät arvonsa esim. Toyotaa huonommin, ainakin Suomessa.

        En nyt oikein ymmärtänyt tuota, miten arvonalennusta tarkastellaan. Jos on kaksi erimerkkistä autoa ja lasketaan kummankin hankintahinnan ja myyntihinnan välinen erotus euroissa, niin eikö siitä saada myös prosentuaalinen erotus jota on helpompi verrata?

        No en halua saivarrella. Tärkeintä kai on se, että auton ostaja on tyytyväinen hankiintaansa ja olisi myös vanhasta saamaansa hyvitykseen. Vaan harvoinpa kai on tähän jälkimmäiseen.

        Ei ole itselläkään tilastoja, mutta olen kuvitellut, että näillä isommilla pösöillä on ollut suhteellisen hyvä jälleenmyyntiarvo.
        Mutta mitä sait itse corollasta, nyt kun vaihdoit sportageen, vai oliko liian henkilökohtainen kysymys?


      • just joo
        Peräprutku kirjoitti:

        Jos tuo Delta auto meinaa oikeasti myydä noita Kioja niin kyllä ainakin 2 turvatyynyä kuuluu nykyisin myös uuden pikkuauton varustukseen eikä tuo Rio ole edes pienin? Puutuvista varusteista sen verran että ostimme vuosi sitten 206:n kauppakassiksi 15000 ajettuna Automaasta ja koeajon jälkeen sitten kyselimme automyyjältä että mistähän sähkötuolit laitetaan päälle niin huomattiin että 206:ssa ei ollutkaan niitä tai oli lämmittimet mutta engelsmannit eivät olleet laittaneet katkaisijoita keskikonsoliin?Myyjä oli sitä mieltä että kyllä Suomeen tulevissa autoissa pitää olla sähkötuolit ja niinpä yhdestä koeajo autosta siirrettiin keskikonsoli kytkimineen tuohon meidän 206:een.Minusta tämä oli hyvää asiakaspalvelua?

        Joo tuo rio on kyllä aika kyseenalainen auto, sai KAKSI TÄHTEÄ ANCAP (AUSTRALIAN TURVATESTIT) testeissä, jotka ovat identtisiä Euroncap testien kanssa. Sinänsä nuo isommat Kiat ovat hyvinkin kiinnostavia.


      • Peräprutku

        Viime joulukuussa kävin Malmilla faijalle katsomassa Picantoa ja samalla kyselin myös Magentiksesta niin Delta Auton myyjä väitti kovasti että Kiassa on aivan eri moottorit kuin huihaissa.Olin jopa huomaavinani lievää loukkaantumista vastauksen äänensävyssä...onkohan tämä nyt oikeasti näin? Kuulostaa aivan järjettömältä


      • moottorit
        Peräprutku kirjoitti:

        Viime joulukuussa kävin Malmilla faijalle katsomassa Picantoa ja samalla kyselin myös Magentiksesta niin Delta Auton myyjä väitti kovasti että Kiassa on aivan eri moottorit kuin huihaissa.Olin jopa huomaavinani lievää loukkaantumista vastauksen äänensävyssä...onkohan tämä nyt oikeasti näin? Kuulostaa aivan järjettömältä

        Kyllä se myyjä puhui tieten sulle puppua! Ne moottorit ovat nimenomaan hyundain moottoritehtaan valmistamia koneita joita myös Kia käyttää autoissaan, ellet usko niin katso vastaavien mootoreiden tiedot sekä Hyundain että Kian sivuilta ja huomaat että tekniset arvot ja mitat ovat identtiset.


      • tekee
        moottorit kirjoitti:

        Kyllä se myyjä puhui tieten sulle puppua! Ne moottorit ovat nimenomaan hyundain moottoritehtaan valmistamia koneita joita myös Kia käyttää autoissaan, ellet usko niin katso vastaavien mootoreiden tiedot sekä Hyundain että Kian sivuilta ja huomaat että tekniset arvot ja mitat ovat identtiset.

        ...diesel koneet itse ja myy niitä myös muille. Bensa puolelta löytyy sitten Hyundain koneita.


      • Perheellinen
        tekee kirjoitti:

        ...diesel koneet itse ja myy niitä myös muille. Bensa puolelta löytyy sitten Hyundain koneita.

        Asiahan on että KIA ei missään nimessä ole mikään loisto tai rahamiehen auto. Autohan on suunniteltu Kiinan ja muiden nousevien köyhien maiden markkinoille. Mutta tottakai tarvitaan autoja joita varattomammat voivat hankkia. Toivotaan että tälläisten autojen tuonti voitaisiin lopettaa kansan varallisuuden kasvaessa,loppuihan Ladankin ostajat kun kukaan ei kehdannut ajaa sillä. Ja onhan Delta-autolla pitkät perinteet näistä köyhien autoista, aate vielä puuttuu.


      • Pluti
        Perheellinen kirjoitti:

        Asiahan on että KIA ei missään nimessä ole mikään loisto tai rahamiehen auto. Autohan on suunniteltu Kiinan ja muiden nousevien köyhien maiden markkinoille. Mutta tottakai tarvitaan autoja joita varattomammat voivat hankkia. Toivotaan että tälläisten autojen tuonti voitaisiin lopettaa kansan varallisuuden kasvaessa,loppuihan Ladankin ostajat kun kukaan ei kehdannut ajaa sillä. Ja onhan Delta-autolla pitkät perinteet näistä köyhien autoista, aate vielä puuttuu.

        Heräsitkö jo viideltä, kun keksit jutunjuurta?


      • frustraatio
        Perheellinen kirjoitti:

        Asiahan on että KIA ei missään nimessä ole mikään loisto tai rahamiehen auto. Autohan on suunniteltu Kiinan ja muiden nousevien köyhien maiden markkinoille. Mutta tottakai tarvitaan autoja joita varattomammat voivat hankkia. Toivotaan että tälläisten autojen tuonti voitaisiin lopettaa kansan varallisuuden kasvaessa,loppuihan Ladankin ostajat kun kukaan ei kehdannut ajaa sillä. Ja onhan Delta-autolla pitkät perinteet näistä köyhien autoista, aate vielä puuttuu.

        Saako neuvoa? Laitapa perheellinen mukulasi eliittikouluun Englantiin -pois täältä Suomesta, jossa köyhät ihmiset ajelevat jopa Ladoilla.


      • Pluti
        Perheellinen kirjoitti:

        Asiahan on että KIA ei missään nimessä ole mikään loisto tai rahamiehen auto. Autohan on suunniteltu Kiinan ja muiden nousevien köyhien maiden markkinoille. Mutta tottakai tarvitaan autoja joita varattomammat voivat hankkia. Toivotaan että tälläisten autojen tuonti voitaisiin lopettaa kansan varallisuuden kasvaessa,loppuihan Ladankin ostajat kun kukaan ei kehdannut ajaa sillä. Ja onhan Delta-autolla pitkät perinteet näistä köyhien autoista, aate vielä puuttuu.

        Kia on huono, Kia on varattomille, Kia on ylihinnoiteltu, Kian takuu ei toimi, Kia on Kiinan markkinoille, Kian tuonti loppuu, Kia on huonosti varusteltu. Kian osto osoittaa huonoa makua, Kia kaupassa huono palvelu/pitkät perinteet köyhien autoista. jne. jne.

        Perheellinen on puhunut.

        Siis nyt kaikki Kian tilanneet: perukaa kauppanne, tulevat ostajat: unohtakaa Kia, jo Kian ostaneet: myykää pois.

        Perheellinen ei halua, että kukaan ajaa/omistaa Kiaa, se ei sovi hänelle. Perheellisellä on Kia-oireyhtymä.

        No, kai se on uskottava ja peruttava kaupat.


      • sullakin
        Pluti kirjoitti:

        Kia on huono, Kia on varattomille, Kia on ylihinnoiteltu, Kian takuu ei toimi, Kia on Kiinan markkinoille, Kian tuonti loppuu, Kia on huonosti varusteltu. Kian osto osoittaa huonoa makua, Kia kaupassa huono palvelu/pitkät perinteet köyhien autoista. jne. jne.

        Perheellinen on puhunut.

        Siis nyt kaikki Kian tilanneet: perukaa kauppanne, tulevat ostajat: unohtakaa Kia, jo Kian ostaneet: myykää pois.

        Perheellinen ei halua, että kukaan ajaa/omistaa Kiaa, se ei sovi hänelle. Perheellisellä on Kia-oireyhtymä.

        No, kai se on uskottava ja peruttava kaupat.

        pluti meni, että tajusit et kialla ei tee mitään!
        Ehkä ensikerral saat jo auton!


      • Arnie
        Pluti kirjoitti:

        En nyt oikein ymmärtänyt tuota, miten arvonalennusta tarkastellaan. Jos on kaksi erimerkkistä autoa ja lasketaan kummankin hankintahinnan ja myyntihinnan välinen erotus euroissa, niin eikö siitä saada myös prosentuaalinen erotus jota on helpompi verrata?

        No en halua saivarrella. Tärkeintä kai on se, että auton ostaja on tyytyväinen hankiintaansa ja olisi myös vanhasta saamaansa hyvitykseen. Vaan harvoinpa kai on tähän jälkimmäiseen.

        Ei ole itselläkään tilastoja, mutta olen kuvitellut, että näillä isommilla pösöillä on ollut suhteellisen hyvä jälleenmyyntiarvo.
        Mutta mitä sait itse corollasta, nyt kun vaihdoit sportageen, vai oliko liian henkilökohtainen kysymys?

        Tämänkaltaista matematiikkaa ajattelin (karkea kuvitteellinen esimerkki):

        Auto 1 maksaa 30 000 euroa. Autossa 2 on statuslisää 10 000 euroa ja hinta näin ollen 40 000 euroa. Auto 1 menettää tietyssä ajassa arvostaan 45%, kun taas suurempaa arvostusta nauttiva auto 2 menettää samassa ajassa vain 35%. Auton 1 jälleenmyyntihinta on näin ollen 16 500 euroa, kun autosta 2 saa 26 000. Auton 1 tapauksessa on tullut takkiin 13 500 euroa ja auton 2 tapauksessa 14 000 euroa. Siis paremmin arvonsa säilyttävän mutta kalliimman auton omistaja menetti hieman enemmän rahaa.

        Tällainen matematiikka pätee tietenkin vain, jos oletetaan autojen olevan varusteiltaan ja ominaisuuksiltaan samanveroiset ja hintaeron selittyvän muilla tekijöillä. Käytännössä prosentitkin ovat tietenkin varsin kuvaavia, jos hankintahinnassa ei ole noin merkittävää eroa.

        "Mutta mitä sait itse corollasta, nyt kun vaihdoit sportageen, vai oliko liian henkilökohtainen kysymys?"

        On vissiin tullut kirjoitettua Toyotasta liian positiiviseen sävyyn... Tarkoitus olisi myydä nykyinen pirssi itse, niin en ole Deltan hyvityksien armoilla.


      • Pluti
        Arnie kirjoitti:

        Tämänkaltaista matematiikkaa ajattelin (karkea kuvitteellinen esimerkki):

        Auto 1 maksaa 30 000 euroa. Autossa 2 on statuslisää 10 000 euroa ja hinta näin ollen 40 000 euroa. Auto 1 menettää tietyssä ajassa arvostaan 45%, kun taas suurempaa arvostusta nauttiva auto 2 menettää samassa ajassa vain 35%. Auton 1 jälleenmyyntihinta on näin ollen 16 500 euroa, kun autosta 2 saa 26 000. Auton 1 tapauksessa on tullut takkiin 13 500 euroa ja auton 2 tapauksessa 14 000 euroa. Siis paremmin arvonsa säilyttävän mutta kalliimman auton omistaja menetti hieman enemmän rahaa.

        Tällainen matematiikka pätee tietenkin vain, jos oletetaan autojen olevan varusteiltaan ja ominaisuuksiltaan samanveroiset ja hintaeron selittyvän muilla tekijöillä. Käytännössä prosentitkin ovat tietenkin varsin kuvaavia, jos hankintahinnassa ei ole noin merkittävää eroa.

        "Mutta mitä sait itse corollasta, nyt kun vaihdoit sportageen, vai oliko liian henkilökohtainen kysymys?"

        On vissiin tullut kirjoitettua Toyotasta liian positiiviseen sävyyn... Tarkoitus olisi myydä nykyinen pirssi itse, niin en ole Deltan hyvityksien armoilla.

        Jep, ymmärsin, mitä tarkoitat. Ajattelin myös noita käyttökuluja, jotka ehkä välillisesti myös vaikuttavat jälleenmyyntiarvoon, jonkin verran. Takuu tietysti vaikuttaa, jos myy ennen umpeutumista.


        Monia tuo Kian hinnanpudotus näyttää askarruttavan, Mutta ei tässä hirveästi ole aikaisemmillakaan autoilla päässyt nettoamaan.

        Ei mulla mitään toyotaa vastaan ole, kuten ei useimpia muitakaan merkkejä. Jonkin verran ehkä noita heppuja, joiden auto maksaa enemmän kuin on päässä ÄO, ja jotka elävät elämäänsä oman autonsa kautta ja jaksavat kantaa huolta vielä naapurin autosta.

        Kiaa odotellessa.


      • noin
        Arnie kirjoitti:

        Tämänkaltaista matematiikkaa ajattelin (karkea kuvitteellinen esimerkki):

        Auto 1 maksaa 30 000 euroa. Autossa 2 on statuslisää 10 000 euroa ja hinta näin ollen 40 000 euroa. Auto 1 menettää tietyssä ajassa arvostaan 45%, kun taas suurempaa arvostusta nauttiva auto 2 menettää samassa ajassa vain 35%. Auton 1 jälleenmyyntihinta on näin ollen 16 500 euroa, kun autosta 2 saa 26 000. Auton 1 tapauksessa on tullut takkiin 13 500 euroa ja auton 2 tapauksessa 14 000 euroa. Siis paremmin arvonsa säilyttävän mutta kalliimman auton omistaja menetti hieman enemmän rahaa.

        Tällainen matematiikka pätee tietenkin vain, jos oletetaan autojen olevan varusteiltaan ja ominaisuuksiltaan samanveroiset ja hintaeron selittyvän muilla tekijöillä. Käytännössä prosentitkin ovat tietenkin varsin kuvaavia, jos hankintahinnassa ei ole noin merkittävää eroa.

        "Mutta mitä sait itse corollasta, nyt kun vaihdoit sportageen, vai oliko liian henkilökohtainen kysymys?"

        On vissiin tullut kirjoitettua Toyotasta liian positiiviseen sävyyn... Tarkoitus olisi myydä nykyinen pirssi itse, niin en ole Deltan hyvityksien armoilla.

        voi verrata!
        Autojen täytyy olla samanhintaiset!
        Sehän on selvää että rahallisesti fiatin omistaja häviää vähemmän kuin sportagen tai monen muun kalliimman auton kans!


      • Arnie
        noin kirjoitti:

        voi verrata!
        Autojen täytyy olla samanhintaiset!
        Sehän on selvää että rahallisesti fiatin omistaja häviää vähemmän kuin sportagen tai monen muun kalliimman auton kans!

        Kirjoitin, että tämä pätee, jos autot ovat ominaisuuksiltaan ja varusteiltaan samanveroiset. Puhutaan siis vastaavista, saman autoluokan autoista, joiden hankintahinnassa on eroa. Arvostetusta automerkistä joutuu yleensä maksamaan enemmän, vaikka auto olisi ominaisuuksiltaan vastaava kuin joku vähemmän arvostusta nauttiva kilpailija.


      • noin
        Arnie kirjoitti:

        Kirjoitin, että tämä pätee, jos autot ovat ominaisuuksiltaan ja varusteiltaan samanveroiset. Puhutaan siis vastaavista, saman autoluokan autoista, joiden hankintahinnassa on eroa. Arvostetusta automerkistä joutuu yleensä maksamaan enemmän, vaikka auto olisi ominaisuuksiltaan vastaava kuin joku vähemmän arvostusta nauttiva kilpailija.

        ole vertailukelpoisia! kyllä niitten tulee edustaa samaa hinta luokkaa, jotta vertailu on oikein! jos toinen auto maksaa kympin enemmän, niin kyllä siinä viiteen vuoteen rahallisesti enemmän häviää, vai väitätkö että jossain vertailussa se olisi toisin päin!
        hmmm.. oletkin ehkä oikeassa seuraavassa se pitää paikkansa: sportage vastaan rav4, vaikka sportage on paljon halvempi, niin silti siinä arvo alenee paljon enemmän, mitä ravissa!


      • Arnie
        noin kirjoitti:

        ole vertailukelpoisia! kyllä niitten tulee edustaa samaa hinta luokkaa, jotta vertailu on oikein! jos toinen auto maksaa kympin enemmän, niin kyllä siinä viiteen vuoteen rahallisesti enemmän häviää, vai väitätkö että jossain vertailussa se olisi toisin päin!
        hmmm.. oletkin ehkä oikeassa seuraavassa se pitää paikkansa: sportage vastaan rav4, vaikka sportage on paljon halvempi, niin silti siinä arvo alenee paljon enemmän, mitä ravissa!

        "oletkin ehkä oikeassa seuraavassa se pitää paikkansa: sportage vastaan rav4, vaikka sportage on paljon halvempi, niin silti siinä arvo alenee paljon enemmän, mitä ravissa!"

        No tuo voisi olla yksi esimerkki, eli jokseenkin vastaavat autot, RAV4 on samalla varustuksella huomattavasti kalliimpi, mutta prosentuaalisesti menettää arvoaan hyvin todennäköisesti vähemmän kuin Sportage. Mutta tämän pidemmälle onkin jo mahdotonta laskea, kun Sportagen arvonalennus on vielä arvailujen varassa. Kokonaisuuden kannalta pitäisi ottaa huomioon vielä polttoaine- ja huoltokustannuksien erot. Näissä Sportage ei ole vahvoilla.


      • Kia-syndrooma
        Perheellinen kirjoitti:

        Asiahan on että KIA ei missään nimessä ole mikään loisto tai rahamiehen auto. Autohan on suunniteltu Kiinan ja muiden nousevien köyhien maiden markkinoille. Mutta tottakai tarvitaan autoja joita varattomammat voivat hankkia. Toivotaan että tälläisten autojen tuonti voitaisiin lopettaa kansan varallisuuden kasvaessa,loppuihan Ladankin ostajat kun kukaan ei kehdannut ajaa sillä. Ja onhan Delta-autolla pitkät perinteet näistä köyhien autoista, aate vielä puuttuu.

        Perheelliseltä ei puutu (tiettävästi) x tai y-kromosomi. Sen sijaan jostain kuin salaa hivuttautui hänen elimistöönsä, solujensa tumaan yksi ylimääräinen kromosomi, K-kromosomi.
        Tuo salaperäinen K-kromosomi pitää valveilla öisin, vapisuttaa ja hikoiluttaa päivisin. Tekee päivittäisen 300km:n lenkin ajamisenkin työsuhdeautolla mahdottomaksi.
        Rakastelu ei suju, vaimo saa kärsiä, koira saa remmiä, lapset ovat kovilla, kotityöt jää tekemättä, töistä pois luvatta, työnantaja varoittaa. Naapurien kanssa riidellään.

        Ja kaikki vain sen vuoksi, että Kia rantautui Suomeen, ja jostain iski tuo salaperäinen K.


      • Pluti
        Arnie kirjoitti:

        "oletkin ehkä oikeassa seuraavassa se pitää paikkansa: sportage vastaan rav4, vaikka sportage on paljon halvempi, niin silti siinä arvo alenee paljon enemmän, mitä ravissa!"

        No tuo voisi olla yksi esimerkki, eli jokseenkin vastaavat autot, RAV4 on samalla varustuksella huomattavasti kalliimpi, mutta prosentuaalisesti menettää arvoaan hyvin todennäköisesti vähemmän kuin Sportage. Mutta tämän pidemmälle onkin jo mahdotonta laskea, kun Sportagen arvonalennus on vielä arvailujen varassa. Kokonaisuuden kannalta pitäisi ottaa huomioon vielä polttoaine- ja huoltokustannuksien erot. Näissä Sportage ei ole vahvoilla.

        Arniehan vois katsoa (kun tuntee nuo Toyotat), mikä on vastaavan RAV4:sen, pudotus euroissa ja prossissa vaikka 3-5 vuoden jaksossa. Ja jos lasketaan vain raaka Ovh:n ja jälleenmyyntihinnan välinen erotus.
        Vastaava siis kuin ex.


      • Perheellinen
        Kia-syndrooma kirjoitti:

        Perheelliseltä ei puutu (tiettävästi) x tai y-kromosomi. Sen sijaan jostain kuin salaa hivuttautui hänen elimistöönsä, solujensa tumaan yksi ylimääräinen kromosomi, K-kromosomi.
        Tuo salaperäinen K-kromosomi pitää valveilla öisin, vapisuttaa ja hikoiluttaa päivisin. Tekee päivittäisen 300km:n lenkin ajamisenkin työsuhdeautolla mahdottomaksi.
        Rakastelu ei suju, vaimo saa kärsiä, koira saa remmiä, lapset ovat kovilla, kotityöt jää tekemättä, töistä pois luvatta, työnantaja varoittaa. Naapurien kanssa riidellään.

        Ja kaikki vain sen vuoksi, että Kia rantautui Suomeen, ja jostain iski tuo salaperäinen K.

        Taisi taas kerran sattua kohdalleen kun KIA:n omistajat hermostuivat. En ole kuin seuranut keskustelua kun muut haukkuvat KIAa. Mutta, mutta kun kertoo totuuden niin tuntuupa heistä pahalle, että muutkin ovat huomanneet millaisia ihmisiä KIA:n ostajat ovat. En haukkunut köyhyyden takia, vaan yritin löytää hyviä syitä KIA:n maahantuonnin takia. Pitäähän kaikilla olla mahdollisuus hankkia oman varallisuutensa mukainen auto.


      • perseellinen
        Perheellinen kirjoitti:

        Taisi taas kerran sattua kohdalleen kun KIA:n omistajat hermostuivat. En ole kuin seuranut keskustelua kun muut haukkuvat KIAa. Mutta, mutta kun kertoo totuuden niin tuntuupa heistä pahalle, että muutkin ovat huomanneet millaisia ihmisiä KIA:n ostajat ovat. En haukkunut köyhyyden takia, vaan yritin löytää hyviä syitä KIA:n maahantuonnin takia. Pitäähän kaikilla olla mahdollisuus hankkia oman varallisuutensa mukainen auto.

        Nyt sattui perheelliselle kohdalleen.
        Itsehän joskus kirjoitit, että olit ostamassa Kiaa, mutta ei tullut kauppoja kun eivät pitäneet sinua minään.(ei ole muuten ainoa paikka)


      • just joo
        Perheellinen kirjoitti:

        Taisi taas kerran sattua kohdalleen kun KIA:n omistajat hermostuivat. En ole kuin seuranut keskustelua kun muut haukkuvat KIAa. Mutta, mutta kun kertoo totuuden niin tuntuupa heistä pahalle, että muutkin ovat huomanneet millaisia ihmisiä KIA:n ostajat ovat. En haukkunut köyhyyden takia, vaan yritin löytää hyviä syitä KIA:n maahantuonnin takia. Pitäähän kaikilla olla mahdollisuus hankkia oman varallisuutensa mukainen auto.

        Eihän kian kohdalla ole kyse siitä ettei Kian ostajalla olisi varaa ostaa muuta autoa,( kun hintaerot ovat kuitenkin aika pieniä kilpailijoihin...tyyliin 1000- 2000e) vaan siitä, että Kian ostaja haluaa paljon autoa vähällä rahalla, ison moottorin kohtuuhinnalla yms. Kaikki eivät halua sijoittaa kohtuuttomasti rahaa kulutushyödykkeeseen, joka on joka tapauksessa surkein mahdollinen sijoitus. Ja kun autolla on vielä viiden vuoden takuu niin kestävyyskään ei tuottane ongelmia. Monet haluavat myös persoonallisen auton joita ei ole parkkipailla joka nurkassa.


      • Arnie
        Perheellinen kirjoitti:

        Taisi taas kerran sattua kohdalleen kun KIA:n omistajat hermostuivat. En ole kuin seuranut keskustelua kun muut haukkuvat KIAa. Mutta, mutta kun kertoo totuuden niin tuntuupa heistä pahalle, että muutkin ovat huomanneet millaisia ihmisiä KIA:n ostajat ovat. En haukkunut köyhyyden takia, vaan yritin löytää hyviä syitä KIA:n maahantuonnin takia. Pitäähän kaikilla olla mahdollisuus hankkia oman varallisuutensa mukainen auto.

        No luepa tuo provokaatiosi vielä läpi ja mieti, oliko kirjoituksesi tosiaan asiallinen. On kertakaikkiaan mahdoton ymmärtää motiivejasi. Luultavasti se vaatisi sen, että sinusta tietäisi jotain sellaista mitä et täällä ole itsestäsi kertonut. Suosittelen, että etsit Pyhälle Vihallesi jonkin toisen kohteen, kyllä maailmassa vääryyksiä piisaa.


      • Pluti
        just joo kirjoitti:

        Eihän kian kohdalla ole kyse siitä ettei Kian ostajalla olisi varaa ostaa muuta autoa,( kun hintaerot ovat kuitenkin aika pieniä kilpailijoihin...tyyliin 1000- 2000e) vaan siitä, että Kian ostaja haluaa paljon autoa vähällä rahalla, ison moottorin kohtuuhinnalla yms. Kaikki eivät halua sijoittaa kohtuuttomasti rahaa kulutushyödykkeeseen, joka on joka tapauksessa surkein mahdollinen sijoitus. Ja kun autolla on vielä viiden vuoden takuu niin kestävyyskään ei tuottane ongelmia. Monet haluavat myös persoonallisen auton joita ei ole parkkipailla joka nurkassa.

        Totta puhut. Asian ydin on juuri noin.

        Lisäisin vielä näin asuntovelallisena pk-seudulla, nuorten lasten isänä, että rahareikiä riittää. Ja mielestäni 20-35.000e autosta on suurehko rahamäärä maksaa omasta pussista. Kyse on myös hankintojen priorisoinnista.

        Aika harva noista kalliimmista autoista on omalla rahalla hankittu.

        Toki jos on rikas, voi ostaa mitä haluaa, mutta en ole koskaan kuullut tosi varakkaiden juurikaan kehuskelevan, mitä voivat ostaa ja mitä eivät. Ja vielä harvemmin heidän estelevän muiden ostoja.

        Muuten on hemmetin hyvä, että tulee kilpailua Kian taholta. Esim. Hesarissa näkyy, että just cittareiden ja Corollan mainonta kiihtynyt ja varmasti tulee hintoja alas tai sitten panostavat varusteluun, rahoitukseen jne.


      • jepulis
        just joo kirjoitti:

        Eihän kian kohdalla ole kyse siitä ettei Kian ostajalla olisi varaa ostaa muuta autoa,( kun hintaerot ovat kuitenkin aika pieniä kilpailijoihin...tyyliin 1000- 2000e) vaan siitä, että Kian ostaja haluaa paljon autoa vähällä rahalla, ison moottorin kohtuuhinnalla yms. Kaikki eivät halua sijoittaa kohtuuttomasti rahaa kulutushyödykkeeseen, joka on joka tapauksessa surkein mahdollinen sijoitus. Ja kun autolla on vielä viiden vuoden takuu niin kestävyyskään ei tuottane ongelmia. Monet haluavat myös persoonallisen auton joita ei ole parkkipailla joka nurkassa.

        Onko viiden vuoden takuu sinusta sama asia kuin auton kestävyys?????
        Minusta ne ei liity millään tavoin toisiinsa!

        jos ostaa auton n.25000-40000e niin jos se ei viittä vuotta kestä niin huh huh!


      • Hello
        jepulis kirjoitti:

        Onko viiden vuoden takuu sinusta sama asia kuin auton kestävyys?????
        Minusta ne ei liity millään tavoin toisiinsa!

        jos ostaa auton n.25000-40000e niin jos se ei viittä vuotta kestä niin huh huh!

        Eihän ne ole sama asia, mutta jotenkin tuntuu että ne LIITTYY toisiinsa...


      • takuu
        Hello kirjoitti:

        Eihän ne ole sama asia, mutta jotenkin tuntuu että ne LIITTYY toisiinsa...

        Vai onko joku Deltan muita merkkejä ostanut saanut viat korjattua takuuseen niin kuin muualla? Volkkarit kuuluu vähän samaan sarjaan kuin Deltan merkit. Viat muuttuvat huollossa ominaisuuksiksi.


      • Nauraa
        takuu kirjoitti:

        Vai onko joku Deltan muita merkkejä ostanut saanut viat korjattua takuuseen niin kuin muualla? Volkkarit kuuluu vähän samaan sarjaan kuin Deltan merkit. Viat muuttuvat huollossa ominaisuuksiksi.

        Taas se alkaa.


      • jepulis
        Hello kirjoitti:

        Eihän ne ole sama asia, mutta jotenkin tuntuu että ne LIITTYY toisiinsa...

        mut kyllähän se inhottaa viedä uutta autoa takuu-korjaukseenkin, voishan sinä päivänä tehdä jotain muutakin ja kukaan ei korvaa matkakuluja!

        Kyllähän se pitkä takuu vaikutti ainakin minun päätökseen ostaa uusi merkki ja voihan sen vaihtaa takuuaikana jo uuteen!

        silti toivon, että en tartteis tuota takuuta.


      • Perheellinen
        Arnie kirjoitti:

        No luepa tuo provokaatiosi vielä läpi ja mieti, oliko kirjoituksesi tosiaan asiallinen. On kertakaikkiaan mahdoton ymmärtää motiivejasi. Luultavasti se vaatisi sen, että sinusta tietäisi jotain sellaista mitä et täällä ole itsestäsi kertonut. Suosittelen, että etsit Pyhälle Vihallesi jonkin toisen kohteen, kyllä maailmassa vääryyksiä piisaa.

        Muistelkaahan vuosia taakse päin, eiköhän teidän vanhemmilla vaan ollutkin LADA. Eli ei omena kauas puusta putoa.


      • hello
        jepulis kirjoitti:

        mut kyllähän se inhottaa viedä uutta autoa takuu-korjaukseenkin, voishan sinä päivänä tehdä jotain muutakin ja kukaan ei korvaa matkakuluja!

        Kyllähän se pitkä takuu vaikutti ainakin minun päätökseen ostaa uusi merkki ja voihan sen vaihtaa takuuaikana jo uuteen!

        silti toivon, että en tartteis tuota takuuta.

        Olen kyllä täysin samaa mieltä.


      • Peräprutku
        Perheellinen kirjoitti:

        Muistelkaahan vuosia taakse päin, eiköhän teidän vanhemmilla vaan ollutkin LADA. Eli ei omena kauas puusta putoa.

        joo oikeassa olet piti ostaa korealainen kun rahat ei riittänyt Boxteriin (siis 3:een). Faijalla on ollut useita Delta/Konela-auton autoja tässä järjestyksessä,Graham,Mosse(opel),Skoda,mB170s (jätti muuten tielle),Opel,opel(jätti tielle),opel(jätti tielle 3 kertaa),Opel,Opel ja olin tuossa syksyllä kattelemassa KIA:aa ooppelin korvikkeeksi.Itsellä ollut vain harvoja autoja:Fiu,Opel,Opel,opel,Brava,Huihai,Pökötti,Huihai ja MB eiku MG


      • Pluti
        Peräprutku kirjoitti:

        joo oikeassa olet piti ostaa korealainen kun rahat ei riittänyt Boxteriin (siis 3:een). Faijalla on ollut useita Delta/Konela-auton autoja tässä järjestyksessä,Graham,Mosse(opel),Skoda,mB170s (jätti muuten tielle),Opel,opel(jätti tielle),opel(jätti tielle 3 kertaa),Opel,Opel ja olin tuossa syksyllä kattelemassa KIA:aa ooppelin korvikkeeksi.Itsellä ollut vain harvoja autoja:Fiu,Opel,Opel,opel,Brava,Huihai,Pökötti,Huihai ja MB eiku MG

        Juu, faijalla kyllä oli joskus 60-luvulla mosse.

        Mut, hei Peräprutku arvaa mikä meidät erottaa Perheellisestä. No kun me mennään autokauppaan, meille myydään autoja. Perheelliselle taas ei myydä.. mullekin joskus on niin käynyt, mut kyllä kapakassa.


      • Magentismies
        Perheellinen kirjoitti:

        Muistelkaahan vuosia taakse päin, eiköhän teidän vanhemmilla vaan ollutkin LADA. Eli ei omena kauas puusta putoa.

        ei ollut autoa, eikä edes mopoa. Mulla on ollut 3 Ladaa, joista Nivaa muistelen lämmöllä. Tosin on ollut lukuisia muitakin kulkuneuvoja Angliasta
        Sitikkaan. Tänään sain Magentis V6 autom. saas nähdä
        jos nyt vois sanoa autoksi.
        Muutes en vielä ole joutunut kekeyttään matkaani vian takia. Omasta mokasta kerran.


      • Sportagemies
        Magentismies kirjoitti:

        ei ollut autoa, eikä edes mopoa. Mulla on ollut 3 Ladaa, joista Nivaa muistelen lämmöllä. Tosin on ollut lukuisia muitakin kulkuneuvoja Angliasta
        Sitikkaan. Tänään sain Magentis V6 autom. saas nähdä
        jos nyt vois sanoa autoksi.
        Muutes en vielä ole joutunut kekeyttään matkaani vian takia. Omasta mokasta kerran.

        Ja tuli vielä reilusti ennen määräaikaa. Homma pelaa.


      • M agenti s
        Magentismies kirjoitti:

        ei ollut autoa, eikä edes mopoa. Mulla on ollut 3 Ladaa, joista Nivaa muistelen lämmöllä. Tosin on ollut lukuisia muitakin kulkuneuvoja Angliasta
        Sitikkaan. Tänään sain Magentis V6 autom. saas nähdä
        jos nyt vois sanoa autoksi.
        Muutes en vielä ole joutunut kekeyttään matkaani vian takia. Omasta mokasta kerran.

        Onneksi olkoon hyvän auton valinnasta.
        Tästä mallista ei ole muuta kuin positiivisia kokemuksia.
        Mukavia kilometrejä!


      • ceekolme
        Perheellinen kirjoitti:

        Taisi taas kerran sattua kohdalleen kun KIA:n omistajat hermostuivat. En ole kuin seuranut keskustelua kun muut haukkuvat KIAa. Mutta, mutta kun kertoo totuuden niin tuntuupa heistä pahalle, että muutkin ovat huomanneet millaisia ihmisiä KIA:n ostajat ovat. En haukkunut köyhyyden takia, vaan yritin löytää hyviä syitä KIA:n maahantuonnin takia. Pitäähän kaikilla olla mahdollisuus hankkia oman varallisuutensa mukainen auto.

        eivät yleensäkään osta uusia autoja,oli merkki mikä tahansa,vaan alle 1000e:n kulkimia.Ei edes uuden kian ostaja ole välttämättä köyhä,vaan ainakin kohtuullisen tulotason omaava henkilö,koska on saanut rahoituksen autolleen.Köyhyyskeskustelu kuuluu ehkä muille foorumeille,ei näihin joissa puhutaan UUSISTA autoista.


    • Perheellinen

      Kiitän kaikkia keskusteluun osallistuneita. Löimme vetoa saanko provosoitua enemmän kuin sata kirjoittajaa tälle sivulle. Työyhteisössä oli kiva seurata kuinka tosisaan suomalainen on puolustamaan autonsa statusta ja omaa valintaansa. Tarkoitus oli myös saada yli 10000 lukijaa mutta tämän hävisin. Älkää ottako noin vakavasti kaikkia kirjoituksia. Terveisin: Perheellinen

      • tosin

        provojesi takia tuli vain muutama kirjoitus. Laskekoon ken jaksaa.


      • t.h.

        Eikös teillä ole töissä parempaakin tekemistä. Moni kuntakin antaisi kenkää muusta toiminnasta kuin työnteosta työajalla.


      • Arnie

        Kirjoituksesi on ollut helppo tunnistaa provoiksi, vain toimintasi motiivi on ollut epäselvä. Selvisipä sitten sekin, joskaan en edelleenkään näe toiminnassasi järkeä.


      • Pluti

        En usko. Selityksen makua. Kaikki kirjoituksesi oli osittain provoja, osittain vuodatusta, ei pelkästään tässä ketjussa.

        Olisit saanut varmasti paremman tuloksen muilla merkeillä, kun olen ymmärtänyt että Kialla ei ole statusta, paitsi ''köyhän miehen'' status.

        Motivaatiosi ei selvinnyt, mutta ei se mitään. Ja minun puolestani saat jatkaa Kian/Deltan haukkumista, meikäläisen itsetunto ei siitä kärsi. Huvikseni olen niihin vastannut.


      • työyhteisö

        Onneksi olkoon perheellinen. Nyt kelpaa taas aamuisin mennä töihin, kun työyhteisö kunnioittaa sinua tästä hienosta uroteosta.
        Eikä tässä vielä kaikki...onhan tästä varmasti kerrottu vaimolle ja lapsille....mitä hienoa isi on taas saanut tehtyä ja vielä voittanut vedonkin. Onnea!


    • Rion ostanut

      Dodiih. Nyt on hyväksytty 1000€ hyvitys puuttuvista varusteista. Ilmaisesta 15tkm huollostakin on mustaavalkoisella.

      Tänään auto oli takuukorjauksissa. Vikoinahan oli auton oikealle puoltaminen, oikean takaikkunan sähkökytkin (ei toiminut siis), maalivalumat takaluukussa ja lisäjarruvalon heiluminen/irti oleminen. Aamulla vein auton Konalan Delta-autoon, jonne ei kyllä olisi ikinä enää pitänyt mennä, mutta kun malmille on hieman matkaa ja Nummelaankaan ei jaksa ajella. Konala on duunimatkan varrella vielä.

      Soitto tuli iltapäivällä ja heppu alkaa selostamaan. Sähköikkunan kytkin oli rikki (olipas tosi ylläri). Tilaavat uuden kytkimen ja sen saa joskus viikon päästä. Miksei tätä voinut tehdä jo viikon alussa kun niille soitin että kytkin on rikki? Noh. Ehkä se vaan pitää varmistaa että se kanssa on rikki. Maksaahan tuollainen kytkin varmaan muutaman euron.

      Koska auton ikkunat on tummennettu niin tämä tummentaja oli irroittanut lisäjarruvalon ja sen takia se heiluu. Tämähän ei pidä paikkaansa, koska itse olin vieressä kun tummennos tehtiin. Noh. Sen ne korjasi kuitenkin.

      Maalivaluma ei taas ketään haittaa kun se on takaluukun alla olevassa rännissä. Siis huoltajan mukaan. Eli näet sen vain kun avaat takaluukun. Minua se häiritsee, koska se näkyy sieltä. Autoa myöhemmin myytäessä joku voi sen myös huomata ja alkaa epäilemään mahdollista kolaria tms. Huoltaja kuitenkin otti kuvat ongelmasta ja sanoi lähettävänsä ne maahantuojalle, että saadaan selville maksaako ne sen.

      Mutta sitten tuo puoltaminen.. Koska auto on varustettu huikean leveillä 195 renkailla niin puoltaminen johtuu niistä. Sanoin että se teki täysin samaa alkuperäisillä renkailla niin huoltaja tähän kuittasi että alla olevat renkaat on vuodelta 2001 ja renkaat ikääntyessään alkavat puoltamaan.. ?!?!?!? Ikinä kuullutkaan tuollaista selitystä. En tie onko tuo ominaisuus Fiatissa, Alfassa tai Ladassa, mutta ei hemmetti missään omistamassani autossa renkaiden ikääntyminen ei ole tuollaista saanut aikaan. Vaadin että aurauskulmat mitataan, johon huoltaja ilmoittaa että kun renkaat on noin leveät ei niiden mittalaitteet sovi renkaille.. Stilon halvimmassa mallissa rengaskoko on 195/65-15.. Eikö senkään aurauskulmia voi mittaa? Mielenkiintoista. Autoa kävi testaamassa myös moni muukin huoltokaveri ja auto veteli kuulema oikealle, vasemmalle ja meni jopa suoraan.. 1/4 tankista oli jonnekin hävinnyt että oli aika perusteellinen testaus. Kilometrejä oli tullut abauttirallaa 100.. Kyllä sillä pari lenkkiä on tehty. Mutta sovimme että kun tuo ikkunakatkaisija saapuu niin samalla katsotaan uudelleen niitä ohjauskulmia alkuperäisillä renkailla. Olettaisin että niiden mittalaitteilla sieltä ei vikaa yllättäen löydy.. Joten pitää kait omalla kustannuksella käydä mittauttaan ne jossain. Voi tietenkin olla että siellä ei vikaa ole, mutta kun se teki täysin samaa alkuperäisillä renkailla niin olettaisin siellä jotain vikaa olevan. Ja jos tuon joutuu omalla kustannuksella mittauttaan ja paljastuu että ne on perseellään niin aivan varmana Delta-auto maksaa sen laskun.

      Mutta juu. Vahvasti menee tämä homma Kian kanssa. Miten voi olla kokonaisuudessaan näin heikko esitys koko hemmetin puljulta? Kyllä tässä vähän on fiilis että tässä on ostettu 15t€ arvosta vittuilua.. Pitää jossain vaiheessa pyytää nähdä omat auton tiedot niiden kannasta. Voi tiedoista löytyä sama kuin eräältä ford omistajalta.. Asiakas on mulkku ;-)

      Ja mitä tuolla jotkin haukkuu Kiaa köyhien autoksi niin kyllä se kait sellainen onkin. Kyllähän se jossain tuntuu kun auto on halpa. Itse olen tuon hinnan laskun tehnyt niin että oletettavasti se säilyttää kohtalaisesti hintansa ainakin tuo 5v mitä takuuta kestää. Olettaisin joskus 5v päästä saavani siitä ehkä joku 5t€ rahaa. Menee vähän kait samaa rataa kuin Skodan Felician/Fabian jälleenmyyntiarvo. Auto oletettavasti kestää, mutta sitä ei arvosteta. Mut kattoo nyt. Tilanne voi tietenkin olla toinen jos autoja menee paljon, kuten myyjä sanoi. Mistä tuli mieleen että toukokuussa suomeen pitäisi tulla hieman vajaa 300kpl Rioja. Sinällään harmi, koska silloin niitä alkaa näkemään tuolla liikenteessä. Nyt on mainio kun yhden ainoan tuollaisen olen nähnyt liikenteessä. On hieman erilainen auto kuin muilla. Eikä ole mikään hemmetin corolla, millä melkein kaikki ajaa.

      Mutta ei riemulla rajaa, kun Kialla ajaa ;-)

      • hih..

        "Maalivaluma ei taas ketään haittaa kun se on takaluukun alla olevassa rännissä. Siis huoltajan mukaan. Eli näet sen vain kun avaat takaluukun. Minua se häiritsee, koska se näkyy sieltä."

        Heh..kai tarkistit myös auton pohjan, ettei siellä vaan ole massavalumia :D

        Tulee Riiostas varmaan tosi hieno, ku toi maalivaluma hiotaan veks ja maalataan päälle. Eri merkkiset maalit ikääntyy eri tavalla, sävyt ei oo ihan samanlaisia jne.. Valumat huomaamattomassa paikassa on ihan normaalia joka automerkillä. Sen verran on maalauskokemusta, että en todellakaan suosittele maalauttamaan sitä!


      • just joo

        Kylläpä on paljon ongelmaa aivan upouudessa autossa! En ole kuulluut että "kalliimmissa" Kioissa olisi ollut vastaavia ongelmia, mutta kyllä aika epäilyttävältä vaikuttaa tollaiset ongelmat...


      • M agenti s
        just joo kirjoitti:

        Kylläpä on paljon ongelmaa aivan upouudessa autossa! En ole kuulluut että "kalliimmissa" Kioissa olisi ollut vastaavia ongelmia, mutta kyllä aika epäilyttävältä vaikuttaa tollaiset ongelmat...

        Oudolta kuullostaa. Itselläni on Magentis ja minkäänlaisia vikoja ei ollut autossa eikä käytössäkään vikoja ole ilmaantunut. Palvelukin maahantuojan puolelta ollut asiallista.
        Toivotaan, että sinullekkin vielä aurinko paistaa tuon auton kanssa ja palvelukin alkaisi toimimaan asiallisesti.


      • ton
        M agenti s kirjoitti:

        Oudolta kuullostaa. Itselläni on Magentis ja minkäänlaisia vikoja ei ollut autossa eikä käytössäkään vikoja ole ilmaantunut. Palvelukin maahantuojan puolelta ollut asiallista.
        Toivotaan, että sinullekkin vielä aurinko paistaa tuon auton kanssa ja palvelukin alkaisi toimimaan asiallisesti.

        takia on parempi pysytellä noista korealaisista, venäläisistä ja italialaisista erossa, niistä ei oo kuin harmia.


      • *Magentismies
        ton kirjoitti:

        takia on parempi pysytellä noista korealaisista, venäläisistä ja italialaisista erossa, niistä ei oo kuin harmia.

        Pitäisi pysyä erossa ainakin Jenkki-, Saku-,Italo-, Hispano-, Frankki-, ja mitä nyt niitä onkaan, näitä ulkomaisia luteita. Valmetti 500 on POP , Boxterikin on "Hunnien" suunnittelema.


    • Pekka

      Itse olen myös tilannut Rio:n ja myöskin saanut sen. Auton ostin myös Turun Delta-Autosta ja palvelu oli ensi luokkaista eikä auton toimituksessakaan ollut pienintäkään ongelmaa. Suosittelen myös muille Kia:n ostoa -sekä Delta-Autoa

    • osta_kaali

      Tämä keskustelu on vanhaa perua mutta ei ole paljonkaan kehitystä tapahtunut kuluneina vuosina. Toimintamalli sekä deltan myynnissä että erityisesti huollossa on kopioitu suoraan neuvostoliittolaisen kaalikaupan ohjesäännöstä. AutoBildiä ihmettelen: Miten täydellinen fiasko voidaan rankata jossakin palvelu - siis "palvelu" tutkimuksessa kärkipäähän. Onko mainoseuroilla jotakin tekemistä asiassa??

    • Anonyymi

      Mieheni tilasi uuden Fiat pakettiauton firmallensa Turun Delta-autosta marraskuussa-20, ihan normi vekotin mustalla värillä. Auton luvattu deadline oli VIIMEISTÄÄN maaliskuun-21 loppuun mennessä- eipä kuulunut eikä näkynyt, liikkeestä ei ilmoitettu hänelle päin mtn vaan itse sai perään soitella. Pitkien selvitysten jälkeen auton Suomeen tulo oli 23.5-21 tai ihan ihan viimeinen tulopäivä 30.5-21 - eipä kuulunut taaskaan mtn. Kesäkuussa soiteltiin liikkeeseen niin myyjä ei enää vastannut, oli jäänyt lomalle, (että kiitos vaan infosta!)no, toinen myyjä lupasi selvittää asiaa ja lopputulos oli ettei hän tiedä missä auto on ja koska tulee. Tällä viikolla taas soiteltiin niin nyt kuulemma elokuun lopussa auto saattaisi tulla. Ei oikein vakuuta!
      Itse jos tilaan Kiinasta vaikka 2€ rihkamakorvikset niin pystyn seuraamaan missä lähetys kulkee mutta jos tilaat muutaman kymppitonnin auton niin sama homma ei onnistu?!?!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe