Mikä oli elokuvan nimi jossa oli partasen koneistamo. Tullut kotikatsomossa jolloinkin 2002-2004?
Partasen koneistus
7
3203
Vastaukset
- R.T
Mikäli puhutaan tästä Herman Melvillen "bartleby,kirjuri" novelliin hatarasti perustuvasta "Ei mielellään"-tyypistä,niin mistelisin että pätkän nimi oli ihan vain "partanen"
- R.T
CNC kirjoitti:
Aivan oikein, niinhän se oli --> http://www.yle.fi/kotikatsomo/ark0303.html
Kiitos paljon!!!Itse kaivelin hyllystä "amerikkalaisia novellisteja" järkäleen 60?-luvulta,ja mietin että täältä löytyy se "ei mielellään"-tyyppi jonka karikatyyriin "Se joku" perustui.No aika äkkiä tuli sit mieleen että Partanenhan se vain oli yksinkertaisuudessaan.Partanenhan sointuisi jokseenkin Melvillen Bartlebyn kanssa,vaikka tässä tapauksessa Partanen oli se työnantaja ja Bartleby taasen oli se "en mielelläni".
Mutta loistava pätkä tuo "partanen" oli.Niin on Melvillen novellikin. - Rellu
R.T kirjoitti:
Itse kaivelin hyllystä "amerikkalaisia novellisteja" järkäleen 60?-luvulta,ja mietin että täältä löytyy se "ei mielellään"-tyyppi jonka karikatyyriin "Se joku" perustui.No aika äkkiä tuli sit mieleen että Partanenhan se vain oli yksinkertaisuudessaan.Partanenhan sointuisi jokseenkin Melvillen Bartlebyn kanssa,vaikka tässä tapauksessa Partanen oli se työnantaja ja Bartleby taasen oli se "en mielelläni".
Mutta loistava pätkä tuo "partanen" oli.Niin on Melvillen novellikin.En kehuis niin kauhiasti.Oppilastyö, mut silti...miksi synkkä, kolkko, tuhero, sovinistinen, keskeneräinen työ kiinnostaa kuin kaltaisiaan? Monet naiset tältä suunnasta pudistelee päätään taas.
Duunari naisena sanon, ettei tee oikeutta kuin prosentille. - R.T
Rellu kirjoitti:
En kehuis niin kauhiasti.Oppilastyö, mut silti...miksi synkkä, kolkko, tuhero, sovinistinen, keskeneräinen työ kiinnostaa kuin kaltaisiaan? Monet naiset tältä suunnasta pudistelee päätään taas.
Duunari naisena sanon, ettei tee oikeutta kuin prosentille.Ei elokuvan tarvitse miellyttää kaltaisiaan,joku vain onnistuu ja jää mieleen.
En myöskään allekirjoita väitettä että oppilastyö ei voi onnistua.Ensimmäinen työ voi olla monelle uran paras,ja sen jälkeen "osaaminen" ja rutinoituminen hioo "sen jonkun" lopuista töistä pois.
En usko että kaikki Dario Argenton filmejä kumartavat ovat "kaltaisia" kumartamiensa filmien kanssa. - Rellu
R.T kirjoitti:
Ei elokuvan tarvitse miellyttää kaltaisiaan,joku vain onnistuu ja jää mieleen.
En myöskään allekirjoita väitettä että oppilastyö ei voi onnistua.Ensimmäinen työ voi olla monelle uran paras,ja sen jälkeen "osaaminen" ja rutinoituminen hioo "sen jonkun" lopuista töistä pois.
En usko että kaikki Dario Argenton filmejä kumartavat ovat "kaltaisia" kumartamiensa filmien kanssa.on se karu kohtalo, kun pitää muistella sitä yhtä ja ainoaa "onnistunutta". Jotta taiteilija voisi kehittyä työssään,sen luulisi edellyttävän myös rohkeutta ja uteliaisuutta katsoa eteenpäin, sekä rikkoa omia rajojaan! Miehän en sano muuta kuin rehellisen mielipiteeni, vaikken elokuvanteon hienouksista tiedäkään. Eikö meidän katsojien sana paina mitään?
- R.T
Rellu kirjoitti:
on se karu kohtalo, kun pitää muistella sitä yhtä ja ainoaa "onnistunutta". Jotta taiteilija voisi kehittyä työssään,sen luulisi edellyttävän myös rohkeutta ja uteliaisuutta katsoa eteenpäin, sekä rikkoa omia rajojaan! Miehän en sano muuta kuin rehellisen mielipiteeni, vaikken elokuvanteon hienouksista tiedäkään. Eikö meidän katsojien sana paina mitään?
Enhän minäkään tässä puhu minkään elokuvan tekemisen hienouksia ymmärtävän suulla.
Siitä olen samaa mieltä,että taiteilijan kehittyäkseen on uskallettava rikkoa rajoja ja edetä johonkin suuntaan.Tietysti senkin tulee lähteä sieltä,että ko.taiteilija niin haluaa.
Se että ura ei tarjoa kuin "sen yhden" jota muistella,ei tarkoita etteikö se yksi olisi muistelun arvoinen.Taidehan ei ole teollisuutta,jossa pitää pystyä tasaiseen tahtiin tasaiseen laatuun.
Esimerkkinä heitettäköön,että edelleen elossa oleva lähes 90-vuotias Salingerkin kirjoitti yhden teoksen,joka muistetaan."sieppari ruispellossa" ilmestyi kaiketi 50-luvun alkupuoliskolla.Häneltä on kärtetty näihin päiviin asti lisää kirjallisuutta.Sitä ei ole tullut,kun ei ole tuntunut kirjoittajan itsensä mielestä kirjoittamisen arvoiselta.
" Eikö meidän katsojien sana paina mitään? "
-tähän en pysty sanomaan mitään.En tuota minkäänlaista taidetta esitysmielessä kenellekkään.
Mutta itse kysymys.....
Taide sananahan tarkoittaa periaatteessa teosta,jonka taiteilija tekee puhtaasti omista lähtökohdistaan "itselleen" tinkimättä omista visioistaan.Elokuvataide ei kulune suurilta osin tuon "taiteen" piiriin.Eli katsojien sana painanee jonkin verran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta
Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee4101666- 1051328
Miksi jollain jää "talvi päälle"
Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli1701271Miksi koulut pakottavat
Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja1171265- 441017
- 63926
Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!
Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s92861Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024
Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit0850Se katse silloin
Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt32846Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?
8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni196792