EVP kummitusäänten nauhoitus

Onko kokemusta?

Onkos kellään kokemusta EVP:stä? Jos joku ei tiedä mistä on kyse niin lisätietoja on osoitteessa http://www.aaevp.com/
Asia kiinnostaisi mutta ei ole vielä tullut kokeiltua. Hömpältähän se kuulostaa, mutta tutkimatta en halua asiaa jättää. Sen verran tärkeästä asiasta on kyse.

45

14853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hunter

      Älä mene häiritsemään kummituksia hautausmaalle.
      Ne eivät pidä siittä.


      Olen kuunnellut niitä jostain osoitteesta netissä.
      (mutta en muista enää mistä)


      Osoitteessa www.ghostweb.com on kuvia ja ääntä.

    • Daimio

      onko kukaan nähnyt elokuvaa "white noise"?
      Katsoin sen ja minua jäi piinaamaan se että olisko se sittenkin totta? Tuskin näin isoa www.aaevp.com "firmaa" olisi turhaan perustettu... jos jollakin on kokemusta, niin olisi mukavaa saada lisätietoja vaikka mailiin...:[email protected]

      • dami

        joo tuli katottua se white noise, oli tosiaan mielenkiintoinen ja kun siinä dvd:llä oli vielä niitä ekstroja (dokumentteja evp:stä ym.) niin ajattelin itsekkin joskus kokeilla. täällä on vielä semmoinen "kummitustalo"kin niin ehkä sieltä saisi jotain :)


    • toimii

      Testasin herkällä elektreettimikrofonilla ja sain
      henkimaailmasta tervehdyksen "Hei ".
      Lisäksi tuli jotain epämääräisempiä ääniä.
      Muita ääniä en ole sen jälkeen saanut haaviin.

      Tarviisi hankkia 24-bittinen äänikortti 16-bittisen sijasta. Joku Audigy tai muu vähäkohinainen ammattilaiskortti.
      Sanelukoneella en ole onnistunut saamaan mitään.

      • ioedsjk

        Joo mäkin oon kokeillu ja toimii, siinä mun edesmenny pappa käski nussia kaikki kaksjalkaset tikapuista lähtien koko kylässä.


      • ihaa
        ioedsjk kirjoitti:

        Joo mäkin oon kokeillu ja toimii, siinä mun edesmenny pappa käski nussia kaikki kaksjalkaset tikapuista lähtien koko kylässä.

        Katoin kans white noise elokuvan ja se jäi minua vaivaamaan... onko joku kokeillu nauhottaa?


      • Nyyss0nen

        Missäpäin olit nauhottamassa? Haustausmaalla vai perus kellarit?


      • janne90___
        Nyyss0nen kirjoitti:

        Missäpäin olit nauhottamassa? Haustausmaalla vai perus kellarit?

        Oli muuten mielenkiintoinen elokuva.
        Kattelin täs puolisentuntia aiheesta lisätietoja. :)


      • LumottuKakara

        Katsoin myös whait noice elokuvan juuri äskettäin kiinnostuin heti asiasta ja haluaisin todella saada
        yhteyden isopappaani joka kummittelee aina syntymä tai nimipäivänään. Täysin totta. Kysymyksiä kummittelu tavasta voi kysyä ei mitään ihmeellistä mutta mahdotonta.


      • LumottuKakara
        LumottuKakara kirjoitti:

        Katsoin myös whait noice elokuvan juuri äskettäin kiinnostuin heti asiasta ja haluaisin todella saada
        yhteyden isopappaani joka kummittelee aina syntymä tai nimipäivänään. Täysin totta. Kysymyksiä kummittelu tavasta voi kysyä ei mitään ihmeellistä mutta mahdotonta.

        menkää www.aaevp.com sieltä löydätte nauhoituksia niistä äänistä ja ne ovat todella pelottavia.!!


      • ohnev
        LumottuKakara kirjoitti:

        Katsoin myös whait noice elokuvan juuri äskettäin kiinnostuin heti asiasta ja haluaisin todella saada
        yhteyden isopappaani joka kummittelee aina syntymä tai nimipäivänään. Täysin totta. Kysymyksiä kummittelu tavasta voi kysyä ei mitään ihmeellistä mutta mahdotonta.

        Tervehdys! Voisitko ihan lyhyesti kuvailla, miten isopapan kummittelu merkkipäivinään ilmenee. Itse olen viime aikoina miettinyt, voisiko "pimeällä aineella" ja "pimeällä energialla" olla osuutta mainituissa ilmiöissä. Kummankin merkittävä osuus nykyaikaisessa maailmankuvassa on luonnontutkijoiden keskuudessa kiistatta tunnustettu. Ongelmana vain on, että niiden rakenne ja vaikutustapa on arvoitus. Itse olen päätynyt käsitykseen, että mitään "yliluonnollista" ei ole olemassakaan, vain luonnonlakien tuntemuksemme on puutteellinen.


    • haluan vastauksia!

      minäkin katoin kyseisen elokuvan! mutta kysymykseni kuuluukin: jos noita äänitteitä kuuntelee(siis vain kuuntelee eikä nauhoita) voiko siinä käydä huonosti?
      Tarkoitan että häiritsenkö henkiä?

      mielenkiintoni on todella koholla tämän asian suhteen!

      • kuulolla2454

        Hommahan toimii niin, että vaikka kuinka korva tarkkana kuuntelisit, et kuule mitään, tuo/nuo äänet löytyvät sitten vasta nauhalta.

        Eli tallettaa pitää, jos jotain haluaa kuulla noilta henkimaailman veijareilta(!?)

        Elokuvan lopussa oli maininta (White noise) että yksi kahdestatoista oli vihamielinen viesti! väitteen todenperäisyydestä en osaa sanoa, en ole vielä ikinä tallettanut mitään tuommoista, mutta aion kokeilla.
        Sinänsä EVP ei varmaankaan oo humpuukia, mutta vaikkapa wikipediasta saa jo lisää tietoa.


      • hetlir
        kuulolla2454 kirjoitti:

        Hommahan toimii niin, että vaikka kuinka korva tarkkana kuuntelisit, et kuule mitään, tuo/nuo äänet löytyvät sitten vasta nauhalta.

        Eli tallettaa pitää, jos jotain haluaa kuulla noilta henkimaailman veijareilta(!?)

        Elokuvan lopussa oli maininta (White noise) että yksi kahdestatoista oli vihamielinen viesti! väitteen todenperäisyydestä en osaa sanoa, en ole vielä ikinä tallettanut mitään tuommoista, mutta aion kokeilla.
        Sinänsä EVP ei varmaankaan oo humpuukia, mutta vaikkapa wikipediasta saa jo lisää tietoa.

        tuossa äskeen kokeilin tietokoneella äänittää, mutta ainut mitä sain siihen oli valkoinen kohina ja sit välillä jotain kohinasta poikkeavaa huutoa, mutta mitään selvää en saanu


      • FIRESHOT
        hetlir kirjoitti:

        tuossa äskeen kokeilin tietokoneella äänittää, mutta ainut mitä sain siihen oli valkoinen kohina ja sit välillä jotain kohinasta poikkeavaa huutoa, mutta mitään selvää en saanu

        EVP nauhoitus ei ole humpuukkia. Jos jostain syystä kun kokeilette nauhoittaa ja ette saa taltioitua mitään nauhalle niin älkää heti pettykö ja pitäkö asiaa humpuukkina nimittäin, eine henget aina ole paikalla ja se riippuu vähän ihmisestäkin. Joidenkin luona henkiä voi olla vaikka kuinka paljon ja useasti mutta joidenkin luona henkiä ei ole. EVP nauhoituksissa ovat ääniluokat Class A, B, C ja R eli, luokkaa A ääni kuuluu todella hyvin, aivan kuin itse puhuisit mikrofoniin, ja luokassa B äänet kuulee paremmin kun laittaa kuulokkeet päähän ja yleensä pitää olla volumet aika isolla, ja tässä tarvii hyvää ja tarkkaa kuuloa. Luokassa C äänet on niin epäselviä että niistä saadaan ääniohjelmilla suodattelemalla jotenkin ääni kuulumaan ja nämä ovat siis erittäin vaikea kuulla ja on oltava kuulokkeet päässä. Luoka R tarkoittaa sitä että jos saadaan taltioitua EVP ääntä niinkuin itsellä oli yhdessä nauhoituksessa että henki sanoo: "mitäs pidät sinä tästä", ja kun äänen kääntää takaperin kuuluukin: "Et muistanut sanoa." eli yhdessä nauhoituksessa voi olla 2 eri asiaa kuunneltavissa oikeinpäin ja kääntämällä nauhoitus väärinpäin. Itse voin sen verran sanoa että olen saanut monen moisia ääniä taltioitua ja olen saanut vastauksia kysymykseeni, mutta nytten on ollut hiljaisempia kuukausia että on saanut ääniluokkaa B ja C:tä nauhalle jotka eivät ole olleet kovin hyvä laatuisia kuin parempina päivinä on saanu luokkaa A puhetta ja näinä parempina nauhoitushetkinä sain kysymykseeni hienoja vastauksia esim kysymällä kuinka monta henkeä on täälä tällä hetkellä jolloinka pieni tyttö vastaa: Kahdeksan. Elikkä olkaa kärsivällisiä henget ei aina ole paikalla, ja jos alatte saamaan ääniä voitte varmentaa henkien äänet niin että nauhoitatte kahdella eri nauhurilla samaan aikaan. Huomioikaa myös mikrofoninne laatu onko siinä suodattimia, esimerkiksi videokamerassa ja sanelukoneissa taltioiduissa äänissä on todella paljon kohinaa seassa joten itse suosittelen kunnollista erillistä mikrofonia EVP tallennuksiin.


      • GHOSTSTALKKER-96
        kuulolla2454 kirjoitti:

        Hommahan toimii niin, että vaikka kuinka korva tarkkana kuuntelisit, et kuule mitään, tuo/nuo äänet löytyvät sitten vasta nauhalta.

        Eli tallettaa pitää, jos jotain haluaa kuulla noilta henkimaailman veijareilta(!?)

        Elokuvan lopussa oli maininta (White noise) että yksi kahdestatoista oli vihamielinen viesti! väitteen todenperäisyydestä en osaa sanoa, en ole vielä ikinä tallettanut mitään tuommoista, mutta aion kokeilla.
        Sinänsä EVP ei varmaankaan oo humpuukia, mutta vaikkapa wikipediasta saa jo lisää tietoa.

        nii just välillä voi toki kuullakkin niitä ääniä mutta siis kun ne hengethän puhuukin nopeemmin ku me nii siit ei vaan saa mitenkään välttämättä edes selvää senpä takia me ei niitä niiin helposti kuulla mutta siis mulla ei oo paljookaan kokemusta näistä mutta oon kiinnostunut aiheesta oon kyllä alaikänen mut niin eipä mul muuta


    • kjgl

      No jos haluu oikeasti EVP:tä nauhoittaa nii onko kukaan kokeillut nauhoittaa suoraan koneelle tai cd/dvdlle? sillä jos jos nauhoittaa nimenomaan NAUHALLE niin se että siinä kuuluu sitten muita ääniä tarkoittaa sitä, että nauha on jo sen verran vanha että edellinen nauhoitus kuuluu läpi. Yleensä se on se syy. Jos joku oikeasti saa tieteellistä näyttöä tämän ilmiön olemassaololle niin onnittelen. Sillä pelkästään NAUHALLE saaminen ei riitä mihinkään. Sitäpaitsi kaikki videot ja muut äänitteet mitä netistä löytää, on todennäköisesti joko feikkejä tai yksinkertaisesti joku oikea ihminen on puhunut mikrofoniin ja lisännyt kohinaa.

    • Tuusulassa näin.

      Meillä on uusi 2010 rakennettu ok-talo. Lapsille on varattu koko yläkerta, 3 huonetta ja aula, sekä wc. Ylhäältä on kuulunut päivittäin ihan normaaleja ääniä, askelia, kolinaa tv:n ääntä jne. Vasta viimeviikolla aloin tarkemmin miettimään niitä ääniä. Viimeviikon tiistaina kuulin taas ihan normaaleja askelia ja kolahduksia niinkuin jotain olisi tippunut lattialle. Soitin avovaimolleni töihin ja kysyin, että onko joku hänen lapsistaan jäänyt kotiin. Kaikki oli kuulemma koulussa. Silti kuulin askelia. Kävin iho kananlihalla nopeasti tarkistamassa huoneet ja ne oli tyhjiä. Tulin takaisin makuuhuoneeseen, jossa teen tietokoneella hommia. Odottelin hetken, mutta mitään ei kuulunut. Sitten yhtäkkiä kolahteli rytmikkäästi. Säikähdin niin hlvtisti. Katsoin ikkunasta ulos niin kolinan syy selvisi. Markiisi hakkasi tuulessa. Huokailin helpotuksesta ja naureskelin itselleni. Sitten hetkenpäästä kun olin jo keskittynyt tietokoneeseeni, niin kuului suht voimakkaita askelmaisia ääniä. Katsoin ulos samantien niin sillä hetkellä markiisi oli paikallaan. Sitten kolahteluja ihan suoraan pojan huoneen kohdalla. Nyt oli niskavillat kunnolla pystyssä ja iho täysin kananlihalla. Juoksin samantien ulos enkä tullut takaisin kuin vasta neljän aikaan kun avovaimoni tuli töistä. Mentiin yhdessä katsomaan huonetta. Siellä oli kirjoja ja esineitä heitelty ympäri huonetta. Oltiin avovaimon kanssa aika sanattomia ja fiilikset oli todella sekavat. Perjantaina kävin ostamassa pienen nauhurin ja nettikameran. Maanantaina kun kaikki on lähtenyt, niin käyn virittämässä nauhurin ja nettikameran päälle. Toivon sydämeni pohjasta, että niihin ei tallennu mitään yliluonnollista.

      • ysiysien kingi

        HEY meil kävi aika lail tolleen kans mut meil ei oo vessaa ylhäällä meil on laajennettu kaks kertaa on aika sillee vanha talo mut siis ei niin vanha et tääl ois ehtiny meijän ja kahen vanhan naisen lisäks ketää asuun mut siis kuitenkin kukaa ei uskonu mua ku sanoin et tääl on joku. Vasta nyt ku mul oli pikkuserkku yötä (ollaan saman ikäset ) kuulu oven takaa jotain kolinaa mentiin kattoon eikä siel ollu oikeesti yhtään mitään eikä sen jälkeen kumpaakaa meistä ei oo kuunneltu vaik mitä ollaan sanottu eikä tätä oo tapahtunu muuten ku oon jääny yksin D: oonko tulos hulluks pikkuserkkuni kanssa vai kuvitellanks me vaan vai onks se mussa et oon vaan niin vetävä ihminen (siis silleen niille hengille xd) ja mun huone oli lukossa jne ikuunoita ei ollu auki kun lähin eikä ollu kun tulin mut mun rummuissa oli jonkinnäköstä haaleeta jauhoo D: EES MUN PARAS JA MELKEIN AINOO KAVERI EI USKONU MUA TÄS!!!!


    • 17 + 12

      Mielenkiintoista. Joko olet saanut jotain tuloksia nauhurilla/kameralla?

    • tekis mieli kokeilla

      http://www.worlditc.org/ on parempi kuin viestiketjun alussa sanottava aaevp.com.
      Oon lukenu siitä aika paljon ja teidänkin kannattaa se myös lukea.Evp:hen kannattaa valmnistautua henkisesti.vaikka käymällä lenkillä,on ajatukset kirkkaita.kaikki eivät saa viestejä/sanoja rakkailta,joko he eivät ole silloin paikalla tai eivät halua ilmoittaa läsnäolostaan.On paljon myös evp viestejä jotka ovat TODELLA uhkaavia ja väkivaltaisia.Käsitykseni mukaan on suurempi mahdollisuus saada vastaus negatiiviseltä energialta.Joten siihen pitää varautua ja pyytää kerrallaan vaan yksi edesmennyt kerrallaan,näin varmistat että henkilö on juuri se jonka haluat sen olevan.he osaavat sanoa todella tarkkaat asioita ja kun kyseessä on evp eli henkimaailman kanssa yhteydenotto niin valmistaudu pelaamaan heidän säännöillään.asia ei ole humpuukia mielestäni mutta siihen kannattaa varautua.netistä voi ladata hyviä ohjelmia ilmaiseksi ja ne täytyy kunnolla tarkistaa että onko siellä puhekäyrässä aktiivisuutta kun et itse puhu.et ehkä heti saa selvää.mutta korva tottuu siihen.kun olet evp yhteydessä henkimaailmaan niin muista,kutsut heidät elämääsi vaikket heitä näkisikäään vaan tunnet läsnäolon.suosittelen tekemään päiväsaikaan ja jopa jättämään nauhurin päälle jos käyt vaikkma kaupassa.saatat kuulla naurua,itkua,jotaqin yksittäisiä sanoja.kuka tietää.ja yleensä tilanne vaatii useampia nauhoituksia jotta jotain saa tallennettua.kärsivällisyys ja perustieto asiasta kannattaa olla.

    • En ole lakossa

      Huonointa ääntä tallettaessa ovat ne muut äänet jotka sekoittuvat mukaan.Ulkoa tulevat ja sisältä,aonakin kerrostalossa jossa itse asun.yritin äänittää yhden kerran mutta en jaksanut kuunnella pitkään.Niin syy miksi nauhoitin on se miten minun ja vaimoni nenään tulee tupakan savun tuoksu.Vaikea kertoa mutta aina silloin tällöin kun olen esim. tietokoneella alkaa tupakka tuoksua vaikka olen yksin kotona ikkuna kiinni tai katsotaan televisiota jolloin sama tuoksu ilmestyy,niin ei mistään ja muita vastaavia kokemuksia.

      • Jep, kokemusta on samasta ilmiöstä. Naapuri polttaa sisällä ja haju tulee käytävän tai ilmastointikanavien kautta.


      • jokurandomi

        mullaki sama mut se on vaan joku esim . pullan tuoksu tai jotain muuta semmosta kukaan kaikki samaan aikaan talos olijat haistaa saman mut me asutaan omakotitalossa meil on aika iso piha ja talo on keskellä sitä että näin meillä


      • fexis kirjoitti:

        Jep, kokemusta on samasta ilmiöstä. Naapuri polttaa sisällä ja haju tulee käytävän tai ilmastointikanavien kautta.

        "Naapuri polttaa sisällä ja haju tulee käytävän tai ilmastointikanavien kautta."


        Tai sitten kummituksella on pirun kova tupakan tarve kun ei voi kuolleenakaan lopettaa. Vaimo kieltänyt tupakoimisen ihmisten ilmoilla. Niin ahtautunut ilmanvaihtokanavaan. :)


      • Tupakan haju voi tulla verrattain kaukaakin ja tämä tietenkin riippuu sääolosuhteista. Jos tuuli on heikko ja ulkona kulkija pössäyttää reilun tuprahduksen talosi kohdalla, voi savupilvi liikkua jokseenkin hajaantumatta talolle asti. Sopivasti kohdalle osuessaan, osa siitä pilvestä voi päästä ilmanvaihdon kautta taloon sisällekin.

        Tupakassa on hyvin voimakas tuoksu ja pienikin määrä sitä on usein selkeästi aistittavissa, varsinkin jos ympärillä ei ole muita hajuärsykkeitä. Erityisesti tupakkaa itse polttaneet ja tavan lopettaneet ovat erityisen herkkiä haistamaan tupakan tuoksun. Kerrostalossa puolestaan voi mikä tahansa tuoksu tunkeutua naapuriin milloin tahansa.

        Olisi sinänsä koomillista, että henkiolento olisi havaittavissa tuoksun perusteella. Tuoksu on aineellista siinä missä muutkin aineet. Olento ei siis olisi aineellinen muuten kuin leijuvien molekyyliensä osalta. Olisiko tupakalle haiseva aineeton olento vaarallinen demoni, joka houkuttelee ihmisiä tupakoimaan, siis jonkinlainen tupakkamainos? Kenties se olisi kummitus ja eläessään ollut kova tupakoimaan. Niin kova, että tupakan haju olisi pinttynyt sieluun asti.

        Tupakan lisäksi kuolemaa niittää myös viina. Kenties tällaisten tupakan henkien lisäksi on olemassa viinapirujakin? Asiantuntijat voisivat tuoksun perusteella arvioida, että minkä lajin pullon hengestä on kyse, ja onko kyse tuoreesta vaiko vanhasta viinasta.

        Oluessa ainakin hyvin vahva ominaistuoksu, joka on havaittavissa sekä juomasta että sen käyttäjistä. Luulisi, että ainakin muutama kellistynyt kaljasieppo kummittelisi Suomessa tai ainakin maailmalla.Toistaiseksi ei kuitenkaan ole ilmaantunut havaintoja selittämättömästä kaljan hajusta eikä muistakaan asiaankuuluvista sivutuoksuista. Näillä sivutuoksuilla tarkoitetaan valkosipulin, nakkikioskiruuan, valkosipulin, oksennuksen, virtsan ja ulosteen ominaistuoksuja, jotka usein tupakanhajun kanssa liittynevät viinapirun ilmaantumiseen.

        Aina yllä mainitulle tuoksukokonaisuudelle ei heti löydy selitystä. Useimmissa tapauksissa hajun lähde kuitenkin selviää pari päivää vapun taikka uuden vuoden jälkeen.


    • .

      vainoharhaa

    • Rohkea

      Jos otat yhteyttä henkiin niin varmista selustasi. Sieltä voi hyökätä paha henki, ei niistä turhaan varoitella. Joku sanoo demoniksi, joku ruumiillisesti kuolleen elollisen pahantahtoiseksi hengeksi. Mitä sieltä tuleekaan niin kannattaa suojata itsensä jollain oikeasti pätevällä ja varautua siihen. Älkää olko yksin kun kokeilette, älkääkä ottako haavoittuvaista henkilöä (lasta tai henkisesti rikkinäistä) kaveriksi.

      • 'henkisestirikki'ko

        öö jos oon itte ns. henkisesti rikkoutunut niin kannattaaks mun ees kokeilla vaik oon ihan hlvtin kiinnostunut ja nii ees päin mut nii D: can you help me? tai emmä ny ihan sillee tiiä oonko 'henkisestirikki' vai sanooko ne vaa niin mut siis joo


    • Raymond Cass Foundat
    • Näkijä

      En ole itse nauhoittanut mutta minua häiritsee että minä näen 7pv. Päähän

      • kätkijä

        Etkä ole vielä voittanut lotossa, raveissa, jokerissa tai rikastunut shorttaamalla?

        Todennäköisesti elämäsi on hyvin yllätyksetöntä. Et voi nauttia jostain koska tiedät tulevat hyvät asiat ennakolta ja joudut odottamaan viikon kun lopulta pääset sen herkullisen mummon lihamurekkeen kimppuun jonka näit. Sinua myös todennäköisetsi ahistaa suunnattomasti kaiki negatiiviset asiat joita on tulossa, podet 7 päivää hirveää kammoa kun tiedät hammaslääkärin viikon päästä toteavan että mätiähän nämä leekot on kaikki.

        Et kykene iloitsemaan esim. vauvauutisista koska tiedät että naapurin Eki käy vasta ensi viikolla panemassa vaimosi paksuksi. Tiedät myös että viikon sisällä eukkosi pistää eron vireille, etkä mitään voi. Et saa koskaaan ylinopeussakkoa yllättäen, joten kaahaat nasta laudassa ja samalla tiedät ensi torstaina ajavasi ratsiaan. Voit ohitella ja älyttömiä riskejä koska tiedät lopputuloksen etukäteen.

        Onneksi pystyt hyvin matkustaman junalla, tiedät jo hyvissä ajoin miksi ja paljonko VR:n kalusto on tällä viikolla myöhässä. Talvirenkaidenkin vaihto käynee näpsästi juuri ennen liukkaita.


      • kätkijä kirjoitti:

        Etkä ole vielä voittanut lotossa, raveissa, jokerissa tai rikastunut shorttaamalla?

        Todennäköisesti elämäsi on hyvin yllätyksetöntä. Et voi nauttia jostain koska tiedät tulevat hyvät asiat ennakolta ja joudut odottamaan viikon kun lopulta pääset sen herkullisen mummon lihamurekkeen kimppuun jonka näit. Sinua myös todennäköisetsi ahistaa suunnattomasti kaiki negatiiviset asiat joita on tulossa, podet 7 päivää hirveää kammoa kun tiedät hammaslääkärin viikon päästä toteavan että mätiähän nämä leekot on kaikki.

        Et kykene iloitsemaan esim. vauvauutisista koska tiedät että naapurin Eki käy vasta ensi viikolla panemassa vaimosi paksuksi. Tiedät myös että viikon sisällä eukkosi pistää eron vireille, etkä mitään voi. Et saa koskaaan ylinopeussakkoa yllättäen, joten kaahaat nasta laudassa ja samalla tiedät ensi torstaina ajavasi ratsiaan. Voit ohitella ja älyttömiä riskejä koska tiedät lopputuloksen etukäteen.

        Onneksi pystyt hyvin matkustaman junalla, tiedät jo hyvissä ajoin miksi ja paljonko VR:n kalusto on tällä viikolla myöhässä. Talvirenkaidenkin vaihto käynee näpsästi juuri ennen liukkaita.

        On se kumma, kuinka monet kertovat ennustuksistaan näkyinä, jotka ovat niin vaikeaselkoisia, että ne ymmärtää vasta siihen viittaavan tapahtuman jo satuttua.

        Onhan ne Nostradamuksen kukin yksittäinen ennustus toteutunut jo moneenkin otteeseen, kun äärimmäisen hankalasti ja moniselitteisesti kirjoitettua tajunnanvirtaa on niin vaikea tulkita.


      • Pöpilä
        Kollimaattori kirjoitti:

        On se kumma, kuinka monet kertovat ennustuksistaan näkyinä, jotka ovat niin vaikeaselkoisia, että ne ymmärtää vasta siihen viittaavan tapahtuman jo satuttua.

        Onhan ne Nostradamuksen kukin yksittäinen ennustus toteutunut jo moneenkin otteeseen, kun äärimmäisen hankalasti ja moniselitteisesti kirjoitettua tajunnanvirtaa on niin vaikea tulkita.

        Ja tulkitsijoilla yleensä vielä mielenterveysongelmia.


      • Wanhafa
        Kollimaattori kirjoitti:

        On se kumma, kuinka monet kertovat ennustuksistaan näkyinä, jotka ovat niin vaikeaselkoisia, että ne ymmärtää vasta siihen viittaavan tapahtuman jo satuttua.

        Onhan ne Nostradamuksen kukin yksittäinen ennustus toteutunut jo moneenkin otteeseen, kun äärimmäisen hankalasti ja moniselitteisesti kirjoitettua tajunnanvirtaa on niin vaikea tulkita.

        Nossedamuksen tutkijoilla tuleekin noita jälkijättöisiä ennustuksia... Milloinkahan saadaan todistettu ennustus tulevasta joka vielä toteutuu. Ennustan ettei koskaan.


    • skeptinen.

      Ihan huuhaata. Laitteeseen liittyy jokin ohjelma johon on taltioitu ääniä.

      • llplp

        Jahas. Eli kun kysytään, että kuka siellä niin vastaukseksi ei tulekaan traktori vaan sattumalta jokin nimi yms..hienosti taltioitu siinä tapauksessa laitteeseen.


    • jhf

      Olen joskus lukenut aiheesta, tosin en ainakaan itse usko moiseen. Harvemmin kukaan on saanut yhteyttä henkiin vanhan kasettisoittimen avulla. En silti väitä, etteikö se voisi olla tottakin. Mutta sama homma on toiminut iänikuisesti. Suggestio, elikä se mitä ajattelet muuttuu ns. Todeksi. Toisinsanoen, pääsi uskottelee että se kaikki on totta. Toki mysteereitä on ja paljon, mitkä liittyvät tuonpuoleiseen. Mutta kukapa loppujen lopuks tietää mistä ne haamut oikeasti koostuu, se että ne olisivat energia palloja on hyvä selitys, mutta onko sellasta kukaan tässä maailmassa vielä siepannut mihinkään ja tutkinut? Onko kukaan tietoinen tuhansista singnaaleista joita joka ikinen laite lähettää, luulisi tämän sotkevan radioaaltoja, sekä nauhurilla nauhoitusta.

    • Skep Muukkonen

      Aaveiden puheet on hömppää. Ensinnäkin ääni syntyy äänihuulissa ja muuttuu kommunikaatioksi suun eri osien hallituilla liikkeillä. Aaveilla ei ole äänihuulia eikä suuta. Ainoa tapa millä aaveet voi tuottaa puhetta on kopioida sanoja radioaalloilta ja "soittaa" ne sulle. Mutta eihän aaveilla ole edes mitään soittimia. Aaveet syntyy, näkyy ja kuuluu ihmisten aivoissa mielikuvituksen tuotteena taikauskon avulla.

      • En ole nähnyt White noise-elokuvaa, mutta olen tutustunut aiheeseen dokumenttielokuvan Afterlife Investigations kautta( https://www.youtube.com/watch?v=hWOklvH9Ph8) ja Art Bellin isännöimän Coast to coast radioaseman Dark Matter-ohjelman (https://www.youtube.com/watch?v=EyPQGcQ0EgY) myötä.

        Kaiken kaikkiaan olen saanut käsityksen, että ilmiössä on kyse kuolleiden ihmisten taikka muiden ihmissilmälle ja laitteille havaitsemattomien olentojen viestien tallentumisesta radioaaltoja vastaanottaviin laitteisiin tai näiden "lähetysten" kuuntelemiseen radiokohinan seasta.

        Voin aluksi sanoa, että minulla oli tapana aikoinaan eräässä asunnossa pitää öisin radiota kovalla äänenvoimakkuudella auki, mutta asemien välissä, jotta kohina tai ääni olisi tasaista ja peittäisi naapurista kuuluvan metelin. Korvatulppien kanssa ääni kuulostaa lähes sateen kohinalta ja auttoi nukahtamaan. Välillä tasaisen kohinan seasta kuului kuitenkin ihmisten puhetta. Minulla ei ole vähäisintäkään luuloa, että radioaalloilla olisivat seikkailleet rauhattomiksi jääneet entiset ja haudatut talon asukkaat. Äänet kohinan seassa kun puhuivat yleensä venäjää hyvin nuorekkaalla tavalla ja soittivat puheensa perään yleensä silloisesti trendikästä trance-musiikkia.

        Epäilemättä kuka tahansa radionsa asemien väliin säätänyt huomaa ihmisääniä kohinasta. En ole asiantuntija, mutta radioaallot heijastuvat monin tavoin ja ilmeisesti pieniä osia niistä voidaan vastaanottaa myös muilla aallonpituuksilla kuin oli tarkoitus, tosin laatu lienee huomattavasti heikompi silloin.

        Ilmeisesti monet ovat kasettinauhureiden tai muiden äänentallennusvälineiden kanssa olleet hautausmailla ja tallentaneet hiljaisuutta. Nauhoilla ja tallenteilla voidaan kuitenkin havaita kenties ihmisääniä, joiden tuottaja ei ole ollut tallennustilanteessa ainakaan fyysisesti läsnä.

        Nämä tallennusvälineet pitäisi ensin kuunnella tarkasti läpi, ennen kuin niihin lähdetään tallentamaan hautausmaan ääniä. Kukaan ei voi tietää, ovatko ääneet tallentuneet hautausmaalta vai ovatko ne olleet tallenteessa jo aiemmin. Ne olisi siis kuunneltava kokonaisuudessaan läpi vaikka olisivat juuri kaupan muoveista otettuja.

        Mitä Art Bellin ohjelmaan tulee, en saata uskoa tallenteiden laatuun. Ääni oli joissain esimerkeissä virheetöntä, kuin olisi tallennettu korkealaatuisilla studiovälineillä ja vielä jälkikäsitelty. Ohjelmassa mainittiin myös, että tallennusvälineet vaihtelivat nopeasti vastaanotettavia taajuuksia. Siten lauseen mittaisia sanomia ei olisi voinut vastaanottaa, jos ne olisivat olleet hajanaisia radio-ohjelmien pätkiä. Ettei vain olisi niin, että skanneri pyöri ja löytäessään jotain, lukittui hetkeksi aikaa taajuudelle?

        Jos kyseessä olisi henkiolento, miksi se kommunikoisi elektromagneettisesti radioaalloilla? Kenties ihmisen henki tai sielu on elektromagneettinen? Lihallista kehoa asuttaessaan se voi aistia vain materiaalisen äänen, siis aineen ja ilman värähtelyn. Silmien kautta se voi aistia valoa, mutta vain tiettyjen aallonpituuksien välillä. Kenties ajatuksemme ilmenevät vaihtuvan taajuisena radioaaltona? Olisi perin mykistyttävä kokemus kuulla omat ajatuksensa radiovastaanottimesta samalla kun ajattelee niitä mielessään. Ehkäpä lihalliset aivot estävät tämän ominaisuuden ja ajatukset ovat fysiologisen hitauden ja biologisten tarpeiden rajoittamat?

        Lankapuhelinten aikaan puhuttiin aavepuheluista. Sukulaisen poismenon tienoilla puhelin saattoi soida, mutta langan päässä ei kuitenkaan ollut ketään. Tästä puhelimeen vastaaja teki johtopäätöksen, että langan toisessa päässä voi taikka täytyy olla hänen juuri kuollut läheisensä. Lankapuhelimet saattoivat kuitenkin soida häiriöiden, kuten ukkosen vuoksi. Kännykkäaikaan siirtymisen jälkeen kuolleet sukulaiset ovat harvemmin ottaneet omaisiinsa yhteyttä, varsinkin kun yhteydenottajan numero näkyy näytöllä ellei ole salainen.

        Tietoisuuden kuoleminen on pelottava ajatus, minäkin elättelen toiveita sen säilymisestä fyysisen entiteettini jälkeen. Kaiken tämän kerätyn informaation häviäminen vaikuttaa haaskaukselta. En kuitenkaan ala taikka anna huijata itseäni kaikenmaailman radiokohinoilla taikka hautausmaaäänitteillä. Toki asiaa voitaisiin tutkia ihan asiantuntijoiden toimesta. Pelkään vain pahoin, ettei valvotuissa oloissa tallenteille ilmaannu mitään selittämätöntä.


    • En tiedä näistä henkijutuista, olen itse aikamatkaaja ja elän tulevaisuudessa. Aina kun menen kahvilaan taikka baariin, etsin käsiini päivän lehden ja huomaan siinä kerrottavan aina edellisen päivän tapahtumia.

      Minulla ei ole mitään muistikuvaa, kuinka olen päässäyt kulkemaan ajassa tulevaisuuteen. Olen tehnyt kaikkeni, että pääsisin takaisin omaan aikaani, siis eiliseen, mutta olen jäänyt jumiin tähän minulle täysiin vieraaseen ajankohtaan.

      Minuun yritetään varmasti ottaa yhteyttä, mutten ole koskaan vastaa, koska olen jo mennyt. Jossain tuolla joku varmasti odottaa minua turhaan, koska olin siellä jo eilen.

    • White noise

      Kyse on psyykkisestä ilmiöstä. Mistä tahansa valkoisesta kohinasta (white noise) voi kuulla melkein mitä tahansa. Ilmiön avain on kuuntelijan mielentila. Aivot tuottavat ääniaistimuksen. Niiden tehtävähän on tuottaa järjestystä kaoottisiin syötteisiin. Ns. normaalissa mielentilassa kohina on vain kohinaa, mutta jos on psykoottinen, niin avaruusolennot, kummitukset tai mitkä tahansa alkavat pomppia esille.

      Se, mitä milloinkin tulee esille, riippuu siitä, mitä aiemmin koettua ääni lähinnä muistuttaa. Itse uskon, että noita ns. korkeamman luokan EVP- ja muita vastaavia ilmiöitä voidaan havaita etenkin signaaleista, joilla on tietty fraktaalinen luonne. Ihmishahmojen näkeminen tietyntyyppisistä fraktaaleista on ainakin itselleni helppoa.

      Äänet voi tietysti nauhoittaa. Psykoottisessa tilassa tulkinta kiinnittyy siten, että nauhoitettu ääni kuulostaa samalta kuin alkuperäinen. Tätä on tutkittu tieteellisestikin. Kun tulkinta kiinnittyy, niin ääntä ei enää pysty kuulemaan eri tavalla. Lievempi muoto samasta ilmiöstä on esimerkiksi väärinkuullut laulunsanat.

      Ilmiö on hyvin relevantti tieteellisen tutkimuksen kohde. Vaikka mitään yliluonnollista ei olettaisikaan, niin ihmisen alitajunnassa on vaarallisia elementtejä, jotka pysyvät tavallisesti piilossa. Skitsofrenia-palstalla on melko runsaasti keskustelua äänten kuulemisesta. Ilmiö on hyvin todellinen kokemukselliselta kannalta.

      • niimpäs

        Tuon tyyppiseen ilmiöön se mielenterveysongelmiin liittyvä äänten kuuleminenkin perustuu. Mt-potilaat nukkuvat yleensä erittäin huonosti ja väsyneet aivot alkavat löytää tunnistettavia muotoja sieltäkin missä niitä ei ole. Toki myös muut seikat saattavat vaikuttaa, tapauskohtaisesti.

        Se, mikä näissä mt-tapauksissa ihmetyttää, on se, että he eivät erota niitä todellisista. Itsekin olen ollut joskus töissä niin väsyneenä, että näin unta silmät auki, mutta vaikka väsymystilani vuoksi varmaan olin muutaman promillen humalaa vastaavassa tilassa, en mitenkään voinut sekoittaa näkemääni todellisuuteen. Pelottavalle se kyllä hetken aikaa tuntui. Yöllä en sitten nähnytkään unta koska nukuin kuin tukki. Itse asiassa useampana yönä, kovaa univelkaa ei saa takaisin yhdessä yössä (jos koskaan).

        Eli jotain muutakin noihin liittyy, useinhan vakavista mielenterveysongelmista kärsivien aivoista löydetään pieniä vaurioita. Ehkä ne aiheuttavat sen, että sinänsä aika normaali ilmiö heillä vääristyy pahemman kerran. Jotkut heistä kyllä ilmeisesti vain uskovat riittävän vahvasti siihen, mihin haluavat uskoa ja siksi kokevat asian olevan totta.


    • okokkoh

      Nykyajan kännyköillä saa nauhoitettua varsin mielenkiintoisia ääni, jos paikka on vaan siihen sopiva. Huhhuh..kokeilkaa.

    • ghouuusts

      kokeilkaa talossa kännykällä missä äänien nauhoitus. sammuttakaa kaikki mahdolliset äänilähteet ensin, ettei tule virheellistä ääntä. Itselleni tuli ihan selkeitä sanoja muutaman kerran ja kiinnostus heräsi lisää, että mistä ne voi tulla?? ketään ei ole talossa, ei ulkona? Karmivaa, mutta myös hyvinkin kiehtovaa samalla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe