Kiinalaiset laitteet! Zoner

TomBa

Ostettiin tyttöystävälleni nyt keväällä tollanen Zoner-skootteri. Laite on toiminut ihan asiallisesti.

Huomasin vaan, että kaikki mutterit ja pultit olivat erittäin huonosti kiristetty ja ne joutuikin käymään läpi ennen kuin sillä uskalti ajaa. Toinen juttu oli se, että ensimmäisen kerran, kun tyttöystäväni ajoi skootterillaan hiekkatiellä niin bensaletku irtosi ja kaikki bensat vailuivat maahan. Kyllä oli letkun klemmarit tosi "kiinalaisia". Ne piti vaihtaa.

Muuten meillä ei ole valittamista. Hyvin käynnistyy, kulkee sen mitä tarvitsee ja kulutus pyörii tossa 2,5 L / 100km hujakoilla.

Olen nyt lukenut näitä mielipiteitä näistä laitteista ja tässä omani:

Kyllähän jos samankaltainen laite maksaa noin 3 kertaa vähemmän kuin ns "merkkituote" ja tekniikka niissä on kuitenkin lähes identtiset niin jossakin on silloin mätää. Kyllähän näiden merkkimopojen ulkonäköön on panostettu ihan eri tavalla ja voivat osatkin olla jossain määrin laadukkaampia, mutta ei se silti saa näkyä noin karkeasti hinnassa. Ja mitä kestämiseen tulee niin isosiskon lapsilla on ollut tälläinen kiinalainen skuba ja sillä on rällätty melkein 10 000 km ilman mitään isompia remontteja. Kuluvia osia menee aina niin näissä halvoissa kuin kalliimmissakin.

Eihän näitä nykyajan skoottereita ole tehtykään metsäpoluille niin kuin ne ennenaikaiset Suzukit ja Hopperit ja mitä niitä nyt olikaan silloin kuin minäkin mopoilla ajelin.

Jos me maksettin 800 egee tosta Zonerista niin aika paljon saadaan ostaa varaosia ennen kuin ollaan merkkiskoottereiden hinta tasolla. Tosiasiassa saadaan ostaa uusi samanlainen ja jättää vanha varaosiksi kun sen aika tulee ja vieläkin jää bensarahaa muutama sata egee verrattuna yhteen merkkiskootteriin.

Tarkoitukseni ei sitten ole lietsoa sotaa. Tämä oli vaan minun mielipiteeni.

Kaikille mopoilijoille aurinkoista kesää ja olkaahan varovaisia liikenteessä.

38

35144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zoner

      no onhanse noinkin mutta jos tuollainen zoner maksaa 800€ ja siinä on huollot 1000 km välein ja hihnan joutuu vaihtamaan viimestään 3500 km välein ettei jätä tielle ja ennenkuin uskaltaa lähteä ajamaan joutuu käydä joka ikisen osan läpi ja jopa vaihtaa uusiin. niin se siinä merkki mopos maksaa se laatu takuu ja se ettei niitä tarvi käyttää jatkuvasti jossain huollos/korjaamos. Ja zonerin kun vie liikkeestä ulos sen jälleenmyynti arvo on 100 € kun merkki mopo jonka ostat 2500€ ja ajat 10000 km eli noin 2 kesää ja myyt saat siitä sen 1800 € ainakin. ja huoltoja sekä osia et oo joutunut maksaa paljonkaan. eli melkein merkkimopo tulee halvemmaksi kuin halpa paska zoner.

      • mc aatu

        ottakaahan merkkimopojen omistajat selvää missä maassa ne teidän "merkit" on tehty. kasaamismaan mukaan niitä yleensä kaupataan. esim. italialaist merkkimopot kasataan vain italiassa. osat taidetaan tehdä samoissa tehtaissa kuin nuo halvemmatkin. thats it.


      • TomBa

        Kyllähän se noin menee, mutta hyvinhän tuo Zoner näyttää toimivan emännän alla, joten ainakin meidän perheessä ollaan siihen tyytyväisä.

        Noh, minäkin sitten hurahdin mopoiluun viime kesänä ja ostin itselleni oman mopon. Mulla on Piaggio Pure Jet ja hieno peli kaikin puolin ja tehoa on noin niin kuin mopoksi aika kivasti. Kuljettaa aikuista ihan piisalle asti. Naurattaa vain se, että emännän Zonerissa ei ole vielä ollut pienintäkään vikaa ton alku hässäkän jälkeen ja tuossa Piaggiossa hajosi vilkun katkaisija jo 500 km kohdalla :) Noh, takuuseenhan se meni, mutta pääsipähän emäntä leikailemaan meikäläisen "merkkimopolle" :)

        Olen kanssasi tuosta huoltoasiasta samaa mieltä, että merkkimopoilla huolto ja takuut pelaa paremmin ja varaosien saatavuus on hyvä, kun esim. näihin Kiinalaisiin varaosien saanti voi olla aika hankalaa, mutta kuiteskin ne on halpoja ja näköjään ihan kestäviäkin ( ainakin jotkut yksilöt). Emännän mopolla ajettu nyt noin 4500 km ja ainoastaan kevät huolto teetetään koneliikkeessä ja sen jälkeen kovaa ajoa loppu kesä. Hauskahan se on nyt seurata, että minkä se kestää, koska niin paljon noita Kiinalaisia on parjattu.

        Vielä tuosta jutusta, että kumpi tulee halvemmaksi. Sehän riippuu ihan siitä, että miten paljon ajelee ja miten tiuhaan vaihtaa skootteria. Jos oletettaisiin, että tuo Zoneri kestäis pikku laitolla vaikka 10 000 km niin minun puolesta sen voi sitten ajaa vaikka romulle. On se jo tuohon määrään hankkinut itsensä takaisin eli sen 700 Ekua minkä maksoi.


      • yulgiojoö


      • julli111
        yulgiojoö kirjoitti:

        Mistä löytyy Zoneriin vm. 2005 kaasutin??

        julli


    • janitam

      itse ostin kanssa tommosen zonerin ja kerkesin köröttelemään sillä 1pv/14km ennenkuin hajosi :).. olin ollut aikasemmin aamulla kyseisin vispilän kanssa liikenteessä mutta kun kävin kotona ja piti lähteä taas matkaan niin savu nousi ja kierrokset nousi mutta paikallaan pysy :) tiedä sitten mikä hajosi mutta takuuseen menee onneksi.

      • Nm. Kokemusta on

        Kyllä ainaki mun zoneri on ihan hyvin kestänyt tollaset 4000km mitkä sillä on tähän mennessä ajettu.Se on ollu huollos kerra 1000km kohalla.Kerran jäin ns. tien päälle ko variaattorihihna katkes.Mitää muuta vikaa siinä ei oo käyny ainaka isompaa.Niin ja kyllä sen kulkemaan saa.Pientä laittoo se vaatii vaan.Se vielä tuosta variaattorinhihnasta että sellane maksaa n.20€ uus, että ei mikään kauhee kallis.Sen variaattorin hihnan voi vaihtaa ite ilman mitää erikoisia työkaluja.Oikeastaa jokases zoneris ja kiinan skootterissa yleensäki taitaa nää hihnat katkeilla. Ainaki se alkuperäne aika nopeesti.
        Kyllä tohon saa tulla aika hinnakastakin vikaa että hinta menis tonne merkki skootterin tasolle.........................


      • janitam
        Nm. Kokemusta on kirjoitti:

        Kyllä ainaki mun zoneri on ihan hyvin kestänyt tollaset 4000km mitkä sillä on tähän mennessä ajettu.Se on ollu huollos kerra 1000km kohalla.Kerran jäin ns. tien päälle ko variaattorihihna katkes.Mitää muuta vikaa siinä ei oo käyny ainaka isompaa.Niin ja kyllä sen kulkemaan saa.Pientä laittoo se vaatii vaan.Se vielä tuosta variaattorinhihnasta että sellane maksaa n.20€ uus, että ei mikään kauhee kallis.Sen variaattorin hihnan voi vaihtaa ite ilman mitää erikoisia työkaluja.Oikeastaa jokases zoneris ja kiinan skootterissa yleensäki taitaa nää hihnat katkeilla. Ainaki se alkuperäne aika nopeesti.
        Kyllä tohon saa tulla aika hinnakastakin vikaa että hinta menis tonne merkki skootterin tasolle.........................

        oma zoneri tuli huollosta ja syyksi oli tullut se että variaattorin koppaan oli jotenkin oudosti päässyt kivi joka oli rikkonut tuulettimen ja käsittääkseni myös hihnan.. huollosta sanottiin että ilmeisesti jalka on pinkassut kiven sieltä tuuletusholesta sisään jolloin tuuletin paukahti :). tommostakin sattuu todella harvoin että oli kunnon tuuri kun noin kävi :) nyt toimii kaikki ja tyytyväinen olen :)


      • kattila92
        janitam kirjoitti:

        oma zoneri tuli huollosta ja syyksi oli tullut se että variaattorin koppaan oli jotenkin oudosti päässyt kivi joka oli rikkonut tuulettimen ja käsittääkseni myös hihnan.. huollosta sanottiin että ilmeisesti jalka on pinkassut kiven sieltä tuuletusholesta sisään jolloin tuuletin paukahti :). tommostakin sattuu todella harvoin että oli kunnon tuuri kun noin kävi :) nyt toimii kaikki ja tyytyväinen olen :)

        mitä eoo sit on san remossa ja keewayssa. nehän ovat paljon eri hintaisia kuin zonerit mikä niissä muka maksaa kun ne kaikki ovat kiinalaisia


      • Keupase
        kattila92 kirjoitti:

        mitä eoo sit on san remossa ja keewayssa. nehän ovat paljon eri hintaisia kuin zonerit mikä niissä muka maksaa kun ne kaikki ovat kiinalaisia

        Mikäkö maksaa?? No, Zonerit ovat oikeastaan tuommoisia markettimopoja, ja kyllä kiinalaisissakin tuotteissa voi olla hintaeroja, vai oletko niin ahdasmielinen, ettet tajua, ettei Kiinassakaan kaikki tuotteet ole samanhintaisia?


      • Outsa30

        Sai tytär Zonerin synttärilahjaks, ajo 4 päivää alla 200km, kaverit kyseli ett mistäs olet moisen ostanut kun jarru kahvatkin heiluu tuules, peilit pyörii ympyrää... niinhän siinä sit kävi ett jarru kahva jäi käteen, mettäänhän siinä mentiin. Tais olla mmanantai yksilö... toivottavasti ei tarvi alkaa tappelee maahantuojan kaa tuosta. On meinaan huonoi kokemuksii kiinalaisista tuonti pöyristä.


    • Anselmi112

      Itse sain Zoner:in kesällä ja toistatuhatta on jo ajettu. kysymykseni kuluukin että tietääkö kukan onko Zonereihin tehoputkia?

      • zonerkuski

        Zoner on pelittänyt minulla erittäin hyvin yli 10000km, eikä vikaa missään. Kun ostin zonerin vuonna 2005 uusin kaikki letkunkiristimet yms, mitkä ovat hepposta laatua näissä. Mutta olen käynyt mopon täysin läpi huoltaessani sitä. Ja sitä mieltä olen että laadultaan aivan eri luokkaa kuin esim. San Remo, Sanili, Fude yms. Eri tehtaalta tulevat, Zonerin oikea merkki on Qingqi, ja kaikki Qingqin valmistamat "kiinalaiset halpamopot/kevarit" ovat vaikuttaneet hintalaatu suhteeltaan erinomaisia ! Ei Zonerinkaan rekisteriotteessa lue että "Zoner" vaan Merkki:Qingqi kauppamerkki: QM50QT-6. Varaosia saa "Kinkkeihin" hyvin, ja zonerin, fuden ,sanremon yms osat sopivat keskenään hyvin. (moottori samaa mallia ) muoveissa /sähköissä pieniä eroja. ja vielä tuosta tehoputkesta kun kysyttiin. Ei tehoputkista ole oikeen mitään iloa näissä pikku4-tahti kiinalaisissa, ei ainakaan zonerissa vakioputki mitenkään kurista. Ja Alkuperäinen variaattorinhihnaei välttämättä ole se kaikkein kestävin, kannattaa siis vaihtaa uuteen laadukkaampaan :)


      • janitam
        zonerkuski kirjoitti:

        Zoner on pelittänyt minulla erittäin hyvin yli 10000km, eikä vikaa missään. Kun ostin zonerin vuonna 2005 uusin kaikki letkunkiristimet yms, mitkä ovat hepposta laatua näissä. Mutta olen käynyt mopon täysin läpi huoltaessani sitä. Ja sitä mieltä olen että laadultaan aivan eri luokkaa kuin esim. San Remo, Sanili, Fude yms. Eri tehtaalta tulevat, Zonerin oikea merkki on Qingqi, ja kaikki Qingqin valmistamat "kiinalaiset halpamopot/kevarit" ovat vaikuttaneet hintalaatu suhteeltaan erinomaisia ! Ei Zonerinkaan rekisteriotteessa lue että "Zoner" vaan Merkki:Qingqi kauppamerkki: QM50QT-6. Varaosia saa "Kinkkeihin" hyvin, ja zonerin, fuden ,sanremon yms osat sopivat keskenään hyvin. (moottori samaa mallia ) muoveissa /sähköissä pieniä eroja. ja vielä tuosta tehoputkesta kun kysyttiin. Ei tehoputkista ole oikeen mitään iloa näissä pikku4-tahti kiinalaisissa, ei ainakaan zonerissa vakioputki mitenkään kurista. Ja Alkuperäinen variaattorinhihnaei välttämättä ole se kaikkein kestävin, kannattaa siis vaihtaa uuteen laadukkaampaan :)

        noniinno.. itsellä kävi aika ohraset tuon zonerin kanssa.. eräs auto peruutti sitä päin työmaalla ja se kaatu ja kuinkas kävikään? melkeen kaikki katteet palasina :) muuten on toiminut aivan loistavasti mitä nyt pieniä käyntiongelmia välillä.. kuten jos tuun stop risteykeen kaasu pohjas ja irrotan kaasusta ni tuo sammuu ja aamusti joutuu käyttämään hetken aikaa että ei heti tukehdu kun antaa kaasua :) taitaa olla bensan syötössä jotain häikkää


      • ZonerRUMRUM
        janitam kirjoitti:

        noniinno.. itsellä kävi aika ohraset tuon zonerin kanssa.. eräs auto peruutti sitä päin työmaalla ja se kaatu ja kuinkas kävikään? melkeen kaikki katteet palasina :) muuten on toiminut aivan loistavasti mitä nyt pieniä käyntiongelmia välillä.. kuten jos tuun stop risteykeen kaasu pohjas ja irrotan kaasusta ni tuo sammuu ja aamusti joutuu käyttämään hetken aikaa että ei heti tukehdu kun antaa kaasua :) taitaa olla bensan syötössä jotain häikkää

        Mullaki on aamulla tollanen sama juttu, et ku kaasust päästää irti se sammuu. Ja samoin käy välillä kun menee katukivetyksen päältä. Mutta muuten oon tyytyväinen. Ja kun on vähän alle 700 tullu mittariin, nii kyl se alkaa toimia ja kiihtyy nopeammin. Johtuisko siit et osat mukautuvat ajoon tai jotain :D


      • janitam
        ZonerRUMRUM kirjoitti:

        Mullaki on aamulla tollanen sama juttu, et ku kaasust päästää irti se sammuu. Ja samoin käy välillä kun menee katukivetyksen päältä. Mutta muuten oon tyytyväinen. Ja kun on vähän alle 700 tullu mittariin, nii kyl se alkaa toimia ja kiihtyy nopeammin. Johtuisko siit et osat mukautuvat ajoon tai jotain :D

        tais löytyä vika tostaki.. kaasarin luistimen "kalvo" oli niin kulahtanu että se sai ilmaa sieltä... nyt on koko paskalaitos pihalla seisomas :)


      • Scooter
        zonerkuski kirjoitti:

        Zoner on pelittänyt minulla erittäin hyvin yli 10000km, eikä vikaa missään. Kun ostin zonerin vuonna 2005 uusin kaikki letkunkiristimet yms, mitkä ovat hepposta laatua näissä. Mutta olen käynyt mopon täysin läpi huoltaessani sitä. Ja sitä mieltä olen että laadultaan aivan eri luokkaa kuin esim. San Remo, Sanili, Fude yms. Eri tehtaalta tulevat, Zonerin oikea merkki on Qingqi, ja kaikki Qingqin valmistamat "kiinalaiset halpamopot/kevarit" ovat vaikuttaneet hintalaatu suhteeltaan erinomaisia ! Ei Zonerinkaan rekisteriotteessa lue että "Zoner" vaan Merkki:Qingqi kauppamerkki: QM50QT-6. Varaosia saa "Kinkkeihin" hyvin, ja zonerin, fuden ,sanremon yms osat sopivat keskenään hyvin. (moottori samaa mallia ) muoveissa /sähköissä pieniä eroja. ja vielä tuosta tehoputkesta kun kysyttiin. Ei tehoputkista ole oikeen mitään iloa näissä pikku4-tahti kiinalaisissa, ei ainakaan zonerissa vakioputki mitenkään kurista. Ja Alkuperäinen variaattorinhihnaei välttämättä ole se kaikkein kestävin, kannattaa siis vaihtaa uuteen laadukkaampaan :)

        Mistähän löytyisi starttimoottori? se hajosi ja en ole toistaiseksi (2 kk) löytänyt!


    • fgb

      IHAN TURHAAN RUPEET HAUKKUMAAN KIINALAISIA VEHKEITÄ, KOSKA KYLLÄ KAIKISSA ON OMIA VIKOJA... MIKÄÄN EI OLE NIIN HYVÄ MERKKI ETTÄ EI MIKÄÄN HAJOA... KAIKISSA VOI OLLA VIKOJA...

      • Vilhelm

        Hyvän hinta/laatu suhteen saa kun nykyään ostaa tuollaisen 2004-6 vuoden zonerin puoleen hintaan.
        Ensimmäinen omistaja on saanut huolehtia sisäänajoista jne. Vie vähän löböä, kulkee hyvin (kun hieman rullia vaihtaa) ja on toimintavarma. Kerran vain jäi zoner tienvarteen kun loppui bensa mutta onneksi mukana oli 1dl menovettä purkissa (testailin paljon tankillisella pääsee :D)

        Mistäköhän näin vehkeisiin saisi tavarabokseja edullisesti?


      • tomukka
        Vilhelm kirjoitti:

        Hyvän hinta/laatu suhteen saa kun nykyään ostaa tuollaisen 2004-6 vuoden zonerin puoleen hintaan.
        Ensimmäinen omistaja on saanut huolehtia sisäänajoista jne. Vie vähän löböä, kulkee hyvin (kun hieman rullia vaihtaa) ja on toimintavarma. Kerran vain jäi zoner tienvarteen kun loppui bensa mutta onneksi mukana oli 1dl menovettä purkissa (testailin paljon tankillisella pääsee :D)

        Mistäköhän näin vehkeisiin saisi tavarabokseja edullisesti?

        Citymarketissa tuntui olevan edullinen tavaraboxi. Olikohan 39€???


      • Fizzl
        Vilhelm kirjoitti:

        Hyvän hinta/laatu suhteen saa kun nykyään ostaa tuollaisen 2004-6 vuoden zonerin puoleen hintaan.
        Ensimmäinen omistaja on saanut huolehtia sisäänajoista jne. Vie vähän löböä, kulkee hyvin (kun hieman rullia vaihtaa) ja on toimintavarma. Kerran vain jäi zoner tienvarteen kun loppui bensa mutta onneksi mukana oli 1dl menovettä purkissa (testailin paljon tankillisella pääsee :D)

        Mistäköhän näin vehkeisiin saisi tavarabokseja edullisesti?

        Itse ostin eilen -05 zonerin, jolla ajettu 3000km. Maksoin 200€. Ilmeisesti kaveri oli jokseenkin epätoioinen luopumaan zoneristaan, koska 20€ palkalla vielä kävi lainaamassa pakua ja toi vehkeen minulle kotipihaan 60km päästä.
        Uusi akku kuului hintaan. Käyntiin lähtee sahaamatta ja kaikki tuntuu toimivan. Alkuperäinen omistaja on varmaankin jo korjannut kaikki kiinanihmeen lapsentaudit.

        Ajelin saman tien pari tuntia pikku pätkissä, välillä antaen jäähtyä ja välillä startaten kuumana. En löytänyt mitään vikaa. Jopa kaikki valot pelasivat kuten pitää. Ainut vaiva oli jarrujen rohina ja kitinä, joka tietysti johtuu siitä että rummut ovat ruosteessa laitteen seisottua käyttämätömänä jonkin aikaa. Ja kuten toisaalla mainittu, katteiden kiinnitykset ilmeisesti lahoavat vibraatiosta. Ilmeisesti kiinassa ei ole keksitty kumiprikkoja.

        Uskalsin tämän ostaa, koska keväällä ostin uuden Bashan 200cc crossimönkijän. Kiinan ihme vaati hieman teknistä osaamista että se saatiin ajokuntoon, mutta alkutuunauksen jälkeen kinkeistä tuntuu saavan hyvän hinta/laatu-suhteen.


      • Fizzl
        Fizzl kirjoitti:

        Itse ostin eilen -05 zonerin, jolla ajettu 3000km. Maksoin 200€. Ilmeisesti kaveri oli jokseenkin epätoioinen luopumaan zoneristaan, koska 20€ palkalla vielä kävi lainaamassa pakua ja toi vehkeen minulle kotipihaan 60km päästä.
        Uusi akku kuului hintaan. Käyntiin lähtee sahaamatta ja kaikki tuntuu toimivan. Alkuperäinen omistaja on varmaankin jo korjannut kaikki kiinanihmeen lapsentaudit.

        Ajelin saman tien pari tuntia pikku pätkissä, välillä antaen jäähtyä ja välillä startaten kuumana. En löytänyt mitään vikaa. Jopa kaikki valot pelasivat kuten pitää. Ainut vaiva oli jarrujen rohina ja kitinä, joka tietysti johtuu siitä että rummut ovat ruosteessa laitteen seisottua käyttämätömänä jonkin aikaa. Ja kuten toisaalla mainittu, katteiden kiinnitykset ilmeisesti lahoavat vibraatiosta. Ilmeisesti kiinassa ei ole keksitty kumiprikkoja.

        Uskalsin tämän ostaa, koska keväällä ostin uuden Bashan 200cc crossimönkijän. Kiinan ihme vaati hieman teknistä osaamista että se saatiin ajokuntoon, mutta alkutuunauksen jälkeen kinkeistä tuntuu saavan hyvän hinta/laatu-suhteen.

        Tuli vielä mieleen tuosta minun mökkäristä. Kesällä motocross montun varikolla minun lelulleni hieman myhäiltiin, että kuinkahan tuon mahtaa saada edes yhden kierroksen ehjänä.
        Huvittavaa oli että ajelin puoli päivää ilman mitään ongelmia samalla kun yksi kawasakin monttupyörä leikkasi kiinni, annoin työntöapua eräälle Yamahakuskille että sai mäkistartin ja istuin vieressä kun toinen jammukuski polki pyöräänsä käyntiin hiki päässä 10min ja oma lelu lähtee vieressä napista käyntiin alta sekunnin.

        Eli tällä kertaa taisin olla ainut paikalla jolla kone EI temppuillut :)

        Tokihan minun ajoni oli sellaista lapsen piiperrystä verrattuna oikeiden crossitreenaajien komeaan ralliin.


    • tuning-esa

      Hihna VOI katketa, -04 zonerilla ajettu 10000 alkup hihnalla.
      Kaasuttimen kalvo hapertuu ehkä jo vuodessa
      Käyntiä ei oikein saa täydelliseksi johtuen siitä, että näissä on kalvokaasutin.

      • Sisko on ajellut ystävänsä kanssa kahdestan tuollaisella zonerilla ja pari päivää sitten takavalo putosi. Asiaa tutkittiin perhepiirissä ja huomattiin että JOKAINEN TAKAPÄÄN MUOVIOSA ON RASITTUNUT LIITOSKODISTAAN RIKKI!!!! Eli mistä edullisesti katteet Tampereella??? Takuu on tietääkseni jo loppunut.


    • Nokisormi

      Meillä on kymppitonnin ajettu Zoneri ja hyvin pelittää. Ei kukaan sattuis tietään mistä sais Zonerin värikoodin(met hoht sininen), pitäis pikkuisen paikkailla lippausten jälkiä...

      • Spekka

        Mitä lukee zonerin rekisteröintilapussa sen merkistä? sillä kaveri osti semmotteen mopon ja siinä luki että kinroad vaikka oli zonerin teipit.. mitä siis sen skootterin lapuissa lukee?


      • Nokisormi
        Spekka kirjoitti:

        Mitä lukee zonerin rekisteröintilapussa sen merkistä? sillä kaveri osti semmotteen mopon ja siinä luki että kinroad vaikka oli zonerin teipit.. mitä siis sen skootterin lapuissa lukee?

        Jep jep, lapuissa lukee Qinqqi Qm5qt-6, eiköhän nää kaikki Hotomatsut on tehty yhtä epämääräisissä olosuhteissa,kyllä Kiinaan mopopajoja mahtuu.


    • tyytyväine

      itellä san remo vuosimallia -06 hyvin on pelannu cdi-boksi meni vuonna -08 vaihdon jälkeen toiminut moiteettomasti

    • hakk

      tietääkö kukaan mitä vikaa vois olla zonerissa kun ei lähe sähköl käymään?

    • Mopo poika

      miulla taas on semmoinen ongelma tuon zonerin kanssa että ei lähde ollenkaan käyntiin variaattorissa ei vikaa tarkistettu (poljettava koska sähköt ei toimi) niin olisiko tulppa vai mikä siinä on vikana visaiset arvauksetkin saattaisivat auttaa :)

    • egr

      Oisko sulake mennyt ja cdi-boksi kajahtanut.

    • sanili

      http://www.sanili.tk/ tuolta löytää kaikki tarvittavat tiedot kiinaskotterista koska kaikki ovat melkein samanlaisia

    • stefanus2

      Edellinen omistaja oli hukannut Zonerrista akun päällä olevan peitteen olisiko jollakulla tietoa mistä sellaisen voisi ostaa ettei tarvitsisi itse kumimatosta vääntämään

    • Hyvin on toiminu

      Taitaa sillä olla enemmän merkitystä ostatko mopon marketista vai mopoihin ja moottoripyöriin erikoistuneesta liikkestä. Minä ostin oman skootterin liikkeestä mikä myi pelkästään mopoja, skoottereita ja moottoripyöriä. Kun tein kaupat en saanut mopoa heti vaan parin päivän päästä. Myyjä kävi kaikki ruuvit ja osat läpi että kaikki varmati toimii ja mopo on turvallinen ajaa. Marketista ostettulle mopolle tuskin tehdään näin. Ja minun mopo oli myös halpa kiinalainen.

    • Qinqqi-mopo

      Mulla olis noin 2007 vm vähän ajettu Zoner/Qinqqi mopo ylimääräisenä. Ostaisko joku. Takaosan katteissa puutteita. Akku rikki ja ei käy kylmänä.

    • imekäälekaahorot

      harmi sinänsä että itse ostin juuri rempatun merkkiskootterin hintaan 370€ että niin painukaa vittuun niiden "halpojen kiinalaisten ja kalliiden eurooppalaisten skoottereiden kanssa"

      • PekaVara

        Mikä pelle tuo edellinen taas on?


    • hhhhfyhjkhujgkftgyi9or

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1658
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe