KOKEMUKSIA NCH-YHTYMÄSTÄ?

Menenkö??

Mitä tiedätte ja kannattaako mennä? Edustajat vaihtuu aika tiuhaan, miksi? Kusettaako se talo jotenkin, olen kuullut pelkkää huonoa kaikista tytär-yhtiöistä, mm dyna-systems, mega metal, rocqueford, chemsearch, jne.. Kertokaa talossa työskentelevät/työskennelleet, teitä kuulemma on paljon.

70

17634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei enää

      Olin töissä vajaan vuoden dynalla ja ei mitään hyvää sanottavaa. Bruttoprovisio ja muut paskat järjestelmät, sanoisin, että mieti vielä vähintään kaksi kertaa. En itse ikinä lähtisi takaisin.

    • Muilta kysellä

      Kun on tuollainen määrä "tietoa"?????

    • Jaakko

      ja oli ihan paska firma. Muutenkin olen sitä mieltä, että jos firma ei usko itse tuotteisiinsa niin paljoa , että ei ole varaa maksaa niiden myymisestä palkkaa, niin saavat olla myymättä.

    • hirveä virhe

      voi jäädä palkka saamatta ja alueellasi ja asiakkailla voi käydä joku muukin myymässä samoja tuotteita kuin sinä

      • Oma firma

        "voi käydä" vaan käy takuuvarmasti. Nuo ovelta ovelle luukutusfirmat perustavat "menestyksensä" siihen, että laitetaan tusinatuotteille helvetinmoiset hinnat.
        Sitten ilmoitus lehteen. "Toimintamme laajentuessa etsimme alueelle x myyntiedustajaa. "Meillä on tuotteet, joita muilla ei ole." Etc. Ensinnäkin se "toiminnan laajentuminen" tulee siitä, että edellinen edustaja on joko lähtenyt tai potkittu pois.
        Se "asiakaskortisto", jonka uusi saa, on aivan toivoton. Ne asiakkaat on enimmiltään jo "kusetettu". Sinne ei enää lisää myydä. Tai korkeintaan "ostan nyt tolta yhden purkin, että pääsen siitä eroon".
        Kun edustaja lataa pitkin pikiteitä pää punaisena ja tekee sitä nappikauppaa, niin firma kyllä nappikaupoistakin saa omansa, mutta edustajan palkan kanssa on jo iso?
        Kyllä sinne kokeilemaan voi mennä, mutta vähässä ovat ne firmat ja tuotteet, jotka tarjoavat myös myyjälle edes siedettävän ansion.
        Vaihtuvuus on huikea. Kolme neljä kertaa vuodessa tietyt samat firmat hakevat edustajia. Onhan siellä se hyvä puoli, että jos alalle tosissasi aiot, niin saat edes jonkunlaisen alkeellisen koulutuksen ja myöhemmin voit perustaa vaikka oman firman.
        Pystyt kilpailemaan hinta laatusuhteella, kun hinnoissa ei ole "pörssiyhtiöiden" liituraitaporukan kuluja rasitteena.


      • Jääsula
        Oma firma kirjoitti:

        "voi käydä" vaan käy takuuvarmasti. Nuo ovelta ovelle luukutusfirmat perustavat "menestyksensä" siihen, että laitetaan tusinatuotteille helvetinmoiset hinnat.
        Sitten ilmoitus lehteen. "Toimintamme laajentuessa etsimme alueelle x myyntiedustajaa. "Meillä on tuotteet, joita muilla ei ole." Etc. Ensinnäkin se "toiminnan laajentuminen" tulee siitä, että edellinen edustaja on joko lähtenyt tai potkittu pois.
        Se "asiakaskortisto", jonka uusi saa, on aivan toivoton. Ne asiakkaat on enimmiltään jo "kusetettu". Sinne ei enää lisää myydä. Tai korkeintaan "ostan nyt tolta yhden purkin, että pääsen siitä eroon".
        Kun edustaja lataa pitkin pikiteitä pää punaisena ja tekee sitä nappikauppaa, niin firma kyllä nappikaupoistakin saa omansa, mutta edustajan palkan kanssa on jo iso?
        Kyllä sinne kokeilemaan voi mennä, mutta vähässä ovat ne firmat ja tuotteet, jotka tarjoavat myös myyjälle edes siedettävän ansion.
        Vaihtuvuus on huikea. Kolme neljä kertaa vuodessa tietyt samat firmat hakevat edustajia. Onhan siellä se hyvä puoli, että jos alalle tosissasi aiot, niin saat edes jonkunlaisen alkeellisen koulutuksen ja myöhemmin voit perustaa vaikka oman firman.
        Pystyt kilpailemaan hinta laatusuhteella, kun hinnoissa ei ole "pörssiyhtiöiden" liituraitaporukan kuluja rasitteena.

        Yritykseemme otettiin viime talvella Kerniten jääsulatusainetta. Muistelisin että kyseessä oli Kwik thaw niminen tuote. Toimii kun junan vessa. Oli toki kalliimpaa kun perinteinen jäänsulatussuola, mutta oli pirun paljon nopeampaa ja tehokkaampaa. Myyjäkin on ihan hyvä tyyppi.tavarat on tullut ajallaan ja laskut on ollut sellasia kun on sovittu. On meillä niiden muitakin tuotteita ostettu ja hyvää tavaraa on. Jos siis soittaisit minulle tuon firman edustajana, niin toivottaisin tervetulleeksi. Mielummin käytämme hyviä tuotteita jotka maksaa enemmän kun se että käytettäisiin tuotetta joka on halpaa mutta vähemmän toimivaa(esim. wurth)


      • luukuttaja
        Jääsula kirjoitti:

        Yritykseemme otettiin viime talvella Kerniten jääsulatusainetta. Muistelisin että kyseessä oli Kwik thaw niminen tuote. Toimii kun junan vessa. Oli toki kalliimpaa kun perinteinen jäänsulatussuola, mutta oli pirun paljon nopeampaa ja tehokkaampaa. Myyjäkin on ihan hyvä tyyppi.tavarat on tullut ajallaan ja laskut on ollut sellasia kun on sovittu. On meillä niiden muitakin tuotteita ostettu ja hyvää tavaraa on. Jos siis soittaisit minulle tuon firman edustajana, niin toivottaisin tervetulleeksi. Mielummin käytämme hyviä tuotteita jotka maksaa enemmän kun se että käytettäisiin tuotetta joka on halpaa mutta vähemmän toimivaa(esim. wurth)

        Asiahan on niin, että työ kuin työ vaatii ammattitaitoa. Ammattitaito kehittyy kokemuksen
        myötä. Hyvään asiakaspalveluun tarvitaan muutakin
        kuin asiakasrekisteri. Jos oma asenne ei ole kunnossa ja moraali kohdallaan ei tarvitse
        myyntiurasta haaveilla.Muutama kuukausi ei tee
        ammattilaista kenestäkään millään alalla, se vaatii pitkäjännitteisyyttä.
        Itse myyn laadukkaita ja aika kalliitakin tuotteita tyytyväisille asiakkaille.


      • Kemikaalien testaaja
        Jääsula kirjoitti:

        Yritykseemme otettiin viime talvella Kerniten jääsulatusainetta. Muistelisin että kyseessä oli Kwik thaw niminen tuote. Toimii kun junan vessa. Oli toki kalliimpaa kun perinteinen jäänsulatussuola, mutta oli pirun paljon nopeampaa ja tehokkaampaa. Myyjäkin on ihan hyvä tyyppi.tavarat on tullut ajallaan ja laskut on ollut sellasia kun on sovittu. On meillä niiden muitakin tuotteita ostettu ja hyvää tavaraa on. Jos siis soittaisit minulle tuon firman edustajana, niin toivottaisin tervetulleeksi. Mielummin käytämme hyviä tuotteita jotka maksaa enemmän kun se että käytettäisiin tuotetta joka on halpaa mutta vähemmän toimivaa(esim. wurth)

        NCH'n kunnossapidon teollisuuskemikaalit ei siltä osin kun olen niitä käytännön kokeissa testannut, toimi sen paremmin kun muidenkaan valmistajien vastaavat tuotteet, mutta ei huonomminkaan.
        Saamme täysin samantasoisia tuotteita muualta luokkaa 80% alemmilla hinnoilla.
        Lisäksi NCH'n edustajat on alkaneet valehdella suoraan, että meille tarjottu hinta perustuu NCH'n ja firmamme väliseen "vuosisopimukseen", jollaista sopimusta ei ole olemassa.


      • Peku7474
        Jääsula kirjoitti:

        Yritykseemme otettiin viime talvella Kerniten jääsulatusainetta. Muistelisin että kyseessä oli Kwik thaw niminen tuote. Toimii kun junan vessa. Oli toki kalliimpaa kun perinteinen jäänsulatussuola, mutta oli pirun paljon nopeampaa ja tehokkaampaa. Myyjäkin on ihan hyvä tyyppi.tavarat on tullut ajallaan ja laskut on ollut sellasia kun on sovittu. On meillä niiden muitakin tuotteita ostettu ja hyvää tavaraa on. Jos siis soittaisit minulle tuon firman edustajana, niin toivottaisin tervetulleeksi. Mielummin käytämme hyviä tuotteita jotka maksaa enemmän kun se että käytettäisiin tuotetta joka on halpaa mutta vähemmän toimivaa(esim. wurth)

        Valitettavasti olet harvinaista rotua ja kuulostat mukavalta. Olisipa minullekin sattunut tollasia yrittäjiä. Usein vaan tuijotettiin hintoja vaikka tuotteet olivat todella hyviä. Itse oli MegaMetallilla ja myynti kävi huonosti juuri tuosta syystä. Kunnossapidosta usein vaan on helppo lähteä karsimaan kuluja joka mielestäni on väärä suunta.


    • kokenut

      Nch tuotteet ovat arvokkaita, mutta tosi hyviä varsinkin KERNITELLÄ voiteluaineet ja kemikaalit.
      Ko. firma on antanut monelle uuden mahdollisuuden. Firmassa pärjäävät vain huippumiehet.
      Kehnot tippuvat luontaisesti pois, kun kauppa ei käy.
      Huippumiesten työehdot ovat paremmat, kuin tavistyypeillä.

      • Raimo

        Täyttä asiaa. Olen ollut nyt 2 vuotta firmassa ja rahnaa on tullut kiitettävästi. Tuotteet ovat huippuluokkaa joita ei muilta saa. Suosittelen ahkerille myyjille. Kiitosta on tullut asiakkailta.


    • mulle riitti

      palkkaussysteemi on outo!!!
      porovikka palkasta vähennetään päikkärit bensakulut.
      ja tästä maksetaan verot eläkkeet muut kulut.
      ja kun on kulut vähennetty lis päikkärit bensat
      minusta ei hyvä, .......

      • Pitkäjänteistä myyntiä.

        Ei sieltä kuulkaas kaikilta niistä provikoista km-korvauksia vähennetä. Jos alkaa myyntiä tulemaan niin siinä yrityksessä kaikki on neuvoteltavissa. Ja tulee puhelinrahaa ja extra bonuksia mitä tosin joutuu neuvottelemaan suurimman pomon kanssa mutta mitäs siitä. Ja jos osaat nauraa ja nuolla oikeassa paikassa, käyntikorttikin komistuu hienoilla titteleillä, vieläpä jopa ulkomaan kielellä. Kotiin saa värpättimiä jos jonkin laisia, painepesureita, tikkatauluja ja muuta kivaa.

        Jos myyntiä tekee NCH:lla hyvin, tekee sitä oikeastaan missä vain. Kouluna helvetin hyvä, pitkäaikaisena työnantajana perseestä. Alkaa pikkuhiljaa paljastumaan kaikkea sellaista mikä ei kuulu kunnon kaupankäyntiin.

        Jaa mistäkö tiedän? Niinpä...


      • enpä osta enää
        Pitkäjänteistä myyntiä. kirjoitti:

        Ei sieltä kuulkaas kaikilta niistä provikoista km-korvauksia vähennetä. Jos alkaa myyntiä tulemaan niin siinä yrityksessä kaikki on neuvoteltavissa. Ja tulee puhelinrahaa ja extra bonuksia mitä tosin joutuu neuvottelemaan suurimman pomon kanssa mutta mitäs siitä. Ja jos osaat nauraa ja nuolla oikeassa paikassa, käyntikorttikin komistuu hienoilla titteleillä, vieläpä jopa ulkomaan kielellä. Kotiin saa värpättimiä jos jonkin laisia, painepesureita, tikkatauluja ja muuta kivaa.

        Jos myyntiä tekee NCH:lla hyvin, tekee sitä oikeastaan missä vain. Kouluna helvetin hyvä, pitkäaikaisena työnantajana perseestä. Alkaa pikkuhiljaa paljastumaan kaikkea sellaista mikä ei kuulu kunnon kaupankäyntiin.

        Jaa mistäkö tiedän? Niinpä...

        Myyjä soitti kerran jopa 30 kertaa päivässä kuin olin koulutuksessa, taisi olla erittäin tärkeää saada kiinni ja taas yrittää pakkomyyntiä korkeaan hintaan. Kerran tilasin 2 x 10 kpl. liuskalaikkoja ja luulin että hinta oli 5 euroa kappale mutta kun lasku tuli ne olivatkin 50 euroa kappale joten piti palauttaa, kaupassa laikat maksaa noin 3-4 euroa kappale.


      • epeli2
        enpä osta enää kirjoitti:

        Myyjä soitti kerran jopa 30 kertaa päivässä kuin olin koulutuksessa, taisi olla erittäin tärkeää saada kiinni ja taas yrittää pakkomyyntiä korkeaan hintaan. Kerran tilasin 2 x 10 kpl. liuskalaikkoja ja luulin että hinta oli 5 euroa kappale mutta kun lasku tuli ne olivatkin 50 euroa kappale joten piti palauttaa, kaupassa laikat maksaa noin 3-4 euroa kappale.

        siellä voi tienata jos on hemmetin röyhkeä ja runnoo kaupat väkisin.. muutama kuukausi riitti minulle, todella hyvää oppia mutta ei sovi kaikille. tuotteet on hyviä mutta ei välttämättä ihan hintansa väärtejä.


      • määräisiä.
        epeli2 kirjoitti:

        siellä voi tienata jos on hemmetin röyhkeä ja runnoo kaupat väkisin.. muutama kuukausi riitti minulle, todella hyvää oppia mutta ei sovi kaikille. tuotteet on hyviä mutta ei välttämättä ihan hintansa väärtejä.

        Pomoilla ei mitään kaupallista tai alan koulutusta, pää ei näköjään pojilla kestä.
        Putkimiehiä, automaalareita, rekkakuskeja. Aivan kuten Anssi Kelan laulussa.


      • jacky2
        enpä osta enää kirjoitti:

        Myyjä soitti kerran jopa 30 kertaa päivässä kuin olin koulutuksessa, taisi olla erittäin tärkeää saada kiinni ja taas yrittää pakkomyyntiä korkeaan hintaan. Kerran tilasin 2 x 10 kpl. liuskalaikkoja ja luulin että hinta oli 5 euroa kappale mutta kun lasku tuli ne olivatkin 50 euroa kappale joten piti palauttaa, kaupassa laikat maksaa noin 3-4 euroa kappale.

        Ei kuule oo samoja laikkoja.


    • Kaupparatsu

      Nyt takana reilut 6kk dynan leivissä (osa NCH:ta) eikä juurikaan tee mieli kehua. Paitsi työaikoja. Työvoimatoimiston työpaikat selasin itse asiassa juuri äsken, ennen tänne siirtymistäni.
      Rahaa tulee jos vaan jaksaa "kerjätä" tapaamisia ja tuputtaa tuotteita. Tulee ihan mieleeni aika jolloin minua yritettiin johonkin verkostomarkkinointi-kusetukseen mukaan. Puhelinkäyttäytyminen on liian samankaltaista.
      Toki johtuu osin myös asiakkaiden reaktioista, eli mitä enemmän puhelimessa kertoo, sitä enemmän luulevat tuotteista tietävänsä ja osaavat jo puhelimessa kertoa ettei meillä nyt teidän tuotteita tarvita. Eräskin täti vastasi miehensä puhelimeen (kiint.huolto) ja kyseli että mitä sä sitten myyt? Vastasin että tossa on yli 300 tuotetta, kaikkea poranteristä seinäproppuihin, jolloin täti huusi miehelleen, että tarttetaanko me seinäproppuja, vastaus oli että ei, joten täti vastasi mulle ettei meillä nyt proppuja tarvita. Se siitä sitten...
      Koulutus kentälle oli 2 koulutuspäivää helsingissä ja muutama eka päivä vanhempi myyntitykki matkassa mukana. Tuotekoulutus tuli siinä samalla, eli mitä ehdit toisen myyntipuheista kuunnella ja loput onkin sen varassa, että mitä ite kyselet ja tuotekansion esitteistä luet. Pomotkaan ei välttämättä tiedä tuoteista sen enempää. Puhelintuki tosin toimii kiitettävästi, mikäli asiakas kysyy vaikeita, aina saa jonkun kiinni joka osaa vastata.
      Osa tuotteista on oikeasti toimivia (esim.kaikki Cryo-tuotteet), mutta mukana liikaa sellaista tusinakamaa, josta ei missään nimessä kannata maksaa NCH:n hintoja. Myy niitä sitten rehellisenä miehenä.
      Vaikka rekrytoinnissa ja koulutuksessa selittävätkin, ettei kilpailla esim. Wurthin kanssa, niin kyllähän se käytännössä niin vaan menee. Osa tuotteista on toki erikoiskamaa, joita ei muualta saa, ainakaan niin hyvää, mutta se tusinatavara... Ja yritysten vuosisopimukset estävät käytännössä monet kaupat, vaikka sopimukset periaatteessa muualta ostamisen sallisikin.
      Jos siis pystyy kirkkain silmin kehumaan surkeampiakin tuotteita ja myymään kerralla (useamman) vuoden tarpeet miettimättä seuraavaa käyntiä ko.asiakkaan luona, niin miksei tässä voi pärjätä. Mutta jos on tyyppi, joka ei kehtaa tai halua kehua ylihintaista tuotetta maailman parhaaksi, niin ei mielestäni kannata nähdä vaivaa.
      Ja vaikka alussa olisikin takuupalkka, niin polttoaineet ja puhelimen käytön maksat omasta pussista. Kilometrejä kertyy kuukaudessa helposti 2500km ja puhelinlasku kasvaa kevyesti 60-70€/kk.

      • Jacky2

        Mee johonkin varastopojaksi, jos pääset.


      • Fisco
        Jacky2 kirjoitti:

        Mee johonkin varastopojaksi, jos pääset.

        Niin, jos pääset. Kaupparatsuksi kyllä kelpaa kuka vaan mutta varastopojaksi täytyy päästä.
        Onhan se vaativampaa hommaa.


      • Jacky2
        Fisco kirjoitti:

        Niin, jos pääset. Kaupparatsuksi kyllä kelpaa kuka vaan mutta varastopojaksi täytyy päästä.
        Onhan se vaativampaa hommaa.

        Eipä tunnu tuo poika kummoinen kaupparatsu olla. Edustajan työ on vaativaa, ja siihen kaikista ei vaan ole. Kannattaa myöntää se itselle, eikä itkeä täällä. Niitä mukavia, helppoja hommia löytyy, kun viitsii vähän etsiä. Niistäpä vain ei saa kunnon palkkaa.


      • totta!!!!!!!!!!!!!
        Jacky2 kirjoitti:

        Eipä tunnu tuo poika kummoinen kaupparatsu olla. Edustajan työ on vaativaa, ja siihen kaikista ei vaan ole. Kannattaa myöntää se itselle, eikä itkeä täällä. Niitä mukavia, helppoja hommia löytyy, kun viitsii vähän etsiä. Niistäpä vain ei saa kunnon palkkaa.

        totta


      • Ääretön
        totta!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        totta

        Olin työhaastattelussa NCH:ssa. Onko kellään mitään tietoa, mikä on NCH:n tämän hetken tilanne? Haastattelija ei ollut oikein vakuuttava, jäi vähän sellainen tunne . Että kaikki mitä puhutaan ei ole totta. Epäselväksi jäi haastattelu tilanteessa maksestaanko päivärahat, kilometrikorvaukset ja onko vanhoja asiakkaita? Jos jollain on varmaa tietoa asiasta, miten NCH:ssa hoidetaan asiat?
        Laittaisi infoa tänne, kannattaako jatkaa työnhaku prosessia eteenpäin vai onko parempi jättää väliin kyseinen yritys?


      • degree
        Ääretön kirjoitti:

        Olin työhaastattelussa NCH:ssa. Onko kellään mitään tietoa, mikä on NCH:n tämän hetken tilanne? Haastattelija ei ollut oikein vakuuttava, jäi vähän sellainen tunne . Että kaikki mitä puhutaan ei ole totta. Epäselväksi jäi haastattelu tilanteessa maksestaanko päivärahat, kilometrikorvaukset ja onko vanhoja asiakkaita? Jos jollain on varmaa tietoa asiasta, miten NCH:ssa hoidetaan asiat?
        Laittaisi infoa tänne, kannattaako jatkaa työnhaku prosessia eteenpäin vai onko parempi jättää väliin kyseinen yritys?

        Olen ollut NCH:ssa useita vuosia, vuosi vuodelta yhtiön vähäisetkin edut huononevat. Tällä hetkellä NCH:lla useita eri myyntidivisioonia, mutta kaikki myyvät lähes samoja tuotteita. Samoilla etiketeillä samoille asiakkaille, tähän on tultu. Kenen etu tämä on ?
        Myös monet asiakkaat ihmettelevät tälläista toimintaa!!!!!.


      • jacky2
        degree kirjoitti:

        Olen ollut NCH:ssa useita vuosia, vuosi vuodelta yhtiön vähäisetkin edut huononevat. Tällä hetkellä NCH:lla useita eri myyntidivisioonia, mutta kaikki myyvät lähes samoja tuotteita. Samoilla etiketeillä samoille asiakkaille, tähän on tultu. Kenen etu tämä on ?
        Myös monet asiakkaat ihmettelevät tälläista toimintaa!!!!!.

        Se on ihan itsestä kiinni jos ei pärjää NCH:ssa. Olen ollut myös useita vuosia firmassa ja ilman työtä ei tule kauppaa. Se on tietenkin valitettavaa, ettei kotisohvalta kukaan tule ostamaan mitään. Edustajan työ on työtä ja jos sitä pelkää, kannattaa etsiä muuta helpompaa.


      • hnil
        Ääretön kirjoitti:

        Olin työhaastattelussa NCH:ssa. Onko kellään mitään tietoa, mikä on NCH:n tämän hetken tilanne? Haastattelija ei ollut oikein vakuuttava, jäi vähän sellainen tunne . Että kaikki mitä puhutaan ei ole totta. Epäselväksi jäi haastattelu tilanteessa maksestaanko päivärahat, kilometrikorvaukset ja onko vanhoja asiakkaita? Jos jollain on varmaa tietoa asiasta, miten NCH:ssa hoidetaan asiat?
        Laittaisi infoa tänne, kannattaako jatkaa työnhaku prosessia eteenpäin vai onko parempi jättää väliin kyseinen yritys?

        Olin NCH:lla töissä vajaan vuoden eikä jäänyt kyllä mitään hyvää sanottavaa. Tuo bruttoprovisiojärjestelmä on täyttä kusetusta. Eipä paljon kerry eläkkeet eikä muutkaan. Työterveyttä ei ole järjestetty ollenkaan. Muutenkin tuntuu aika oudolta toiminnalta.


      • oikeaa palkkaa.
        hnil kirjoitti:

        Olin NCH:lla töissä vajaan vuoden eikä jäänyt kyllä mitään hyvää sanottavaa. Tuo bruttoprovisiojärjestelmä on täyttä kusetusta. Eipä paljon kerry eläkkeet eikä muutkaan. Työterveyttä ei ole järjestetty ollenkaan. Muutenkin tuntuu aika oudolta toiminnalta.

        Provisiovähennysmenetelmä on raaka.
        Jatkuvassa kilpailutilanteessa täytyy ja saa myydä alennuksella, mutta sitten jääkin ilman oikeaa palkkaa, vaikka tuote on edelleen arvokas.
        Kilpailijoilla provisio on yleisesti 25 %.


      • Pelle Peloton
        oikeaa palkkaa. kirjoitti:

        Provisiovähennysmenetelmä on raaka.
        Jatkuvassa kilpailutilanteessa täytyy ja saa myydä alennuksella, mutta sitten jääkin ilman oikeaa palkkaa, vaikka tuote on edelleen arvokas.
        Kilpailijoilla provisio on yleisesti 25 %.

        En tunne yhtään kilpailijaa jolla provikka 25%, alalla kuitenkin yli 15v,


      • palkalla.
        Pelle Peloton kirjoitti:

        En tunne yhtään kilpailijaa jolla provikka 25%, alalla kuitenkin yli 15v,

        Moni NCH:lta lähtenyt on perustanut oman firman ja tarjoaa kunnon provikkaa, eikä tee järjettömiä ansiovähennyksiä.
        Myös pohjapalkka 20 % provisio on yleistä myyntialalla.
        NCH on verkostomarkkinointia, jolloin kukin ylempi esimies saa 5 % sinun myynnistäsi.


      • tusta.
        Pelle Peloton kirjoitti:

        En tunne yhtään kilpailijaa jolla provikka 25%, alalla kuitenkin yli 15v,

        Mm. iso Orabi, Normax ja IPM-Service maksavat 25 % provisiota.
        Jos antaa 20 % alennusta asiakkaalle, palkasta ei pienennetä heillä mitään, mutta NCH:lla palkkio on silloin vain 16 %, ja sittenkin vielä tuotteet ovat markkinoiden kalliimmat.


      • uyjk
        tusta. kirjoitti:

        Mm. iso Orabi, Normax ja IPM-Service maksavat 25 % provisiota.
        Jos antaa 20 % alennusta asiakkaalle, palkasta ei pienennetä heillä mitään, mutta NCH:lla palkkio on silloin vain 16 %, ja sittenkin vielä tuotteet ovat markkinoiden kalliimmat.

        Itse olin NCHlla hieman alle puoli vuotta.. Todella rankkaa hommaa, jossa kaikki työhön uppoavat kulut hoidetaan itse ja haetaan sitten veroilmoituksesta takaisin.. Muutamat tuolla pärjää todella hyvin ja on tosi paljon ihmisestä kiinni miten homma onnistuu.. Jos saat huonosti hoidetun alueen on aloittaminen ainakin tosi vaikeaa.. Asiakkaat melkein vihaisia NCH:lle.. Jos myyntityöhön haluaa, eikä mitään muuta löydy niin kannattaa mennä NCH:lle siellä voi sitten hakea jotain parempaa jos kiinnostaa.. Itse myös edelleen myyntihommissa. Tykkäsin NCH:llakin itse työstä, mutta työnantajan riistoasenne ja NCH:n huono imago tekivät päivistä joskus raskaita.


      • ex nch, ex-finnsco
        uyjk kirjoitti:

        Itse olin NCHlla hieman alle puoli vuotta.. Todella rankkaa hommaa, jossa kaikki työhön uppoavat kulut hoidetaan itse ja haetaan sitten veroilmoituksesta takaisin.. Muutamat tuolla pärjää todella hyvin ja on tosi paljon ihmisestä kiinni miten homma onnistuu.. Jos saat huonosti hoidetun alueen on aloittaminen ainakin tosi vaikeaa.. Asiakkaat melkein vihaisia NCH:lle.. Jos myyntityöhön haluaa, eikä mitään muuta löydy niin kannattaa mennä NCH:lle siellä voi sitten hakea jotain parempaa jos kiinnostaa.. Itse myös edelleen myyntihommissa. Tykkäsin NCH:llakin itse työstä, mutta työnantajan riistoasenne ja NCH:n huono imago tekivät päivistä joskus raskaita.

        No, jos vielä huonompaan haluat mennä, niin mene Finnscolle !


      • ex Turku-läntinen
        Jacky2 kirjoitti:

        Eipä tunnu tuo poika kummoinen kaupparatsu olla. Edustajan työ on vaativaa, ja siihen kaikista ei vaan ole. Kannattaa myöntää se itselle, eikä itkeä täällä. Niitä mukavia, helppoja hommia löytyy, kun viitsii vähän etsiä. Niistäpä vain ei saa kunnon palkkaa.

        Enpä ollu en, musta kun ei ollu pommittamaan jatkuvalla syötöllä mahdollisia entisiä asiakkaita, että josko sopis tulla poikkeen ihmeellisten ja huimien uutuuksien kanssa eikä kiertämään ovelta ovelle kahden ison salkun ja parin ämpärin kanssa tuputtamassa "meidän ihan ensteks laadukkaita" tuotteita. Sain mä sillä ainakin sen aikaan, että osa entisistä kontakteista ei enää vastaa edes puhelimeen kun yrittää soitella autolle huoltoa.
        Maailma muuttuu Jan... Eskoseni, tää suuri W, jota tekin niin pelkäätte on ottanut aika suuren siivun kunnossapitopuolenkin asiakkaista hoteisiinsa. Asiakkaat ovat sidottuja sopimuksiin eivätkä voi ostaa mistä tahansa mitä tahansa, varsinkaan mihin hintaan tahansa. Eivätkä toisaalta halua käyttää sopimusten suomaa mahdollisuutta kun sitten heille jää W:n kamat hyllyyn, kun ne täytetään kuitenkin.
        Mutta kokemuksia NCH:sta:
        Tuotteet oli kalliita, eikä ihan jokaiseen asiakkaaseen uponnut selitys, että laatu maksaa. 3€n poranterä on huomattavasti mukavampi antaa hukattavaksi kuin 11€:n poranterä. Firman antamat asiakaskortistot oli suurin osa vuodelta 2003, joten illat meni yhteystietoja kerätessä, päivisin kun piti olla kiertämässä maailmaa. Netin asiakastiedot oli ihan yhtä sekasin, sieltä kun yritti tulostaa asiakastietoja, sain parin kolmen muunkin alueen asiakkaiden tietoja, joita oli enemmän kuin oman alueeni. Kaikki kulut (puhelin polttoaine) meni omasta pussista, myös asiakaslahjat jos sellasia haluaa tilata jaettavaksi. Sytkiä ja kyniä tosin sain aloittaessani aika kasan jaettavaksi. Päivärahoihin ei normaali tilanteessa tule oikeutta, piiri ei ole niin suuri. Melkoinen osa asiakkaista joille sai edes kerran kaupat tehtyä, lakkasi joko vastaamasta puhelimeen tai olivat jatkossa niiiiiiin kiireisiä, että uusi tapaaminen ei kerta kaikkiaan onnistunut. Kalenterikaan ei sattumalta just silloin ollut mukana, jotta olisi voinut katsoa vaikka parin viikon päähän jonkun ajankohdan. Tai "meidän" eli NCH:n kamalle ei vaan ollut tarvetta...
        Ai niin Jacky2, vaihdoin ns.toiselle puolelle pöytää. Tervetuloa koittamaan josko kaupanteko on niiiin helppoa, kunhan sen vain osaa...


      • Kumpi se nyt olikaan
        ex Turku-läntinen kirjoitti:

        Enpä ollu en, musta kun ei ollu pommittamaan jatkuvalla syötöllä mahdollisia entisiä asiakkaita, että josko sopis tulla poikkeen ihmeellisten ja huimien uutuuksien kanssa eikä kiertämään ovelta ovelle kahden ison salkun ja parin ämpärin kanssa tuputtamassa "meidän ihan ensteks laadukkaita" tuotteita. Sain mä sillä ainakin sen aikaan, että osa entisistä kontakteista ei enää vastaa edes puhelimeen kun yrittää soitella autolle huoltoa.
        Maailma muuttuu Jan... Eskoseni, tää suuri W, jota tekin niin pelkäätte on ottanut aika suuren siivun kunnossapitopuolenkin asiakkaista hoteisiinsa. Asiakkaat ovat sidottuja sopimuksiin eivätkä voi ostaa mistä tahansa mitä tahansa, varsinkaan mihin hintaan tahansa. Eivätkä toisaalta halua käyttää sopimusten suomaa mahdollisuutta kun sitten heille jää W:n kamat hyllyyn, kun ne täytetään kuitenkin.
        Mutta kokemuksia NCH:sta:
        Tuotteet oli kalliita, eikä ihan jokaiseen asiakkaaseen uponnut selitys, että laatu maksaa. 3€n poranterä on huomattavasti mukavampi antaa hukattavaksi kuin 11€:n poranterä. Firman antamat asiakaskortistot oli suurin osa vuodelta 2003, joten illat meni yhteystietoja kerätessä, päivisin kun piti olla kiertämässä maailmaa. Netin asiakastiedot oli ihan yhtä sekasin, sieltä kun yritti tulostaa asiakastietoja, sain parin kolmen muunkin alueen asiakkaiden tietoja, joita oli enemmän kuin oman alueeni. Kaikki kulut (puhelin polttoaine) meni omasta pussista, myös asiakaslahjat jos sellasia haluaa tilata jaettavaksi. Sytkiä ja kyniä tosin sain aloittaessani aika kasan jaettavaksi. Päivärahoihin ei normaali tilanteessa tule oikeutta, piiri ei ole niin suuri. Melkoinen osa asiakkaista joille sai edes kerran kaupat tehtyä, lakkasi joko vastaamasta puhelimeen tai olivat jatkossa niiiiiiin kiireisiä, että uusi tapaaminen ei kerta kaikkiaan onnistunut. Kalenterikaan ei sattumalta just silloin ollut mukana, jotta olisi voinut katsoa vaikka parin viikon päähän jonkun ajankohdan. Tai "meidän" eli NCH:n kamalle ei vaan ollut tarvetta...
        Ai niin Jacky2, vaihdoin ns.toiselle puolelle pöytää. Tervetuloa koittamaan josko kaupanteko on niiiin helppoa, kunhan sen vain osaa...

        En yleenä jaksa kommentoida näihin NCH:ta koskeviin juttuihin ,mutta nyt on kyllä ihan pakko! Tuntuu että tässä yhtiössä ei kukaan pärjää ja kaikki on pelkkää kusetusta ,siksi ihmettelenkin miksi monet ovat olleet jo vuosia töissä täällä ? Oliskohan kuitenkin niin että nämä jotka täällä surkuttelevat kovaa kohtaloaan ja epäonneaan ovat vain sattuneet valitsemaan väärän alan itselleen ja kun ei sitten pärjätäkkään niin työnantajassa on vika ? On totta että myyntityö ei sovi kaikille kuten ei myöskään kaikista tule insinööriä . Ennakkoluuloton ja ahkera pärjää varmasti NCH:lla niinkuin missä tahansa työssä . Laiskojahan maailma ei tunnetusti elätä . Jos on kiinnostunut myyntityöstä ja haluaa tienata mukavasti ,niin suosittelen kokeilemaan , tiedä vaikka onnistuisi?

        AI NIIN ! ex Turku-läntinen: Soitappa niin tulen käymään , numero on sulla varmaan tallella!


      • provisiota.
        Kumpi se nyt olikaan kirjoitti:

        En yleenä jaksa kommentoida näihin NCH:ta koskeviin juttuihin ,mutta nyt on kyllä ihan pakko! Tuntuu että tässä yhtiössä ei kukaan pärjää ja kaikki on pelkkää kusetusta ,siksi ihmettelenkin miksi monet ovat olleet jo vuosia töissä täällä ? Oliskohan kuitenkin niin että nämä jotka täällä surkuttelevat kovaa kohtaloaan ja epäonneaan ovat vain sattuneet valitsemaan väärän alan itselleen ja kun ei sitten pärjätäkkään niin työnantajassa on vika ? On totta että myyntityö ei sovi kaikille kuten ei myöskään kaikista tule insinööriä . Ennakkoluuloton ja ahkera pärjää varmasti NCH:lla niinkuin missä tahansa työssä . Laiskojahan maailma ei tunnetusti elätä . Jos on kiinnostunut myyntityöstä ja haluaa tienata mukavasti ,niin suosittelen kokeilemaan , tiedä vaikka onnistuisi?

        AI NIIN ! ex Turku-läntinen: Soitappa niin tulen käymään , numero on sulla varmaan tallella!

        Kalleimmat tuotteet ja huonoimmat provisiot.
        Oikeaa provisiota eivät pysty maksamaan, vähennykset ovat törkeät.


      • mätästä.
        provisiota. kirjoitti:

        Kalleimmat tuotteet ja huonoimmat provisiot.
        Oikeaa provisiota eivät pysty maksamaan, vähennykset ovat törkeät.

        Pisteitä, tavaraa ja matkoja aina muutamalle samalle, joilla yritetään varsinaista isoa porukkaa sitouttaa ja motivoida.
        Oikeaa provisiota eli palkkaa ei haluta maksaa.


    • Technician

      Älä mene missään tapauksessa ainakaan, jollet ole liiton jäsen! Olen ollut aikoinaan itsekin, on tuttu lafka myyntimiesliitto SMKJ:n juristeille.

      Voi kyllä pelata ihan hyvinkin. Ja pääseehän sieltä poiskin. Varmista kuitenkin selustasi, niin saat sitten rahasikin.

      • K.Frangen

        Minkä takia täällä itkee kaiken maailman "myyntimiehet"??? Jos sitä hommaa ei osaa, niin sitten siirtyy muihin tehtäviin jos ne hommat on mukavempia ja rahakkaampia! Turha itkeä!! Hyvä, turkulainen kun siirryit toiselle puolelle pöytää...Toivottavasti pärjäät siinä hommassa???


      • on.
        K.Frangen kirjoitti:

        Minkä takia täällä itkee kaiken maailman "myyntimiehet"??? Jos sitä hommaa ei osaa, niin sitten siirtyy muihin tehtäviin jos ne hommat on mukavempia ja rahakkaampia! Turha itkeä!! Hyvä, turkulainen kun siirryit toiselle puolelle pöytää...Toivottavasti pärjäät siinä hommassa???

        Oikeaa provisiota haluavat maksaa vain heinäkuulla ja pyhien välisenä arkipäivänä, jolloin normaali kansa ei ole töissä.


    • ex-soneralainen

      tuntuu kyllä että tämä nch toimii ihan yhtä lailla kuin muutkin firmat, joilla yrittää olla myyntiedustaja/markkinoija/myyjä, mikä sitten titteli onkaan.

      Mut aatelkaas, olin SONERALLA (=hyvin varakas, iso yhtiö, lähes joka maassa ko. yrityksen tuotteita myynnissä) 8 kk töissä, kauppasin liittymiä ja puhelimia. Esimies lupasi kuun taivaalta. Yritin tosissani, yritin enemmänkin. Mitä jäi suuhun? Paskan maku. Luvattiin myyntikilpailuista palkkioita, yhden sain, yhtiö yhä "velkaa" minulle reilun määrän rahaa voittamistani myyntikisoista. Matkakorvauksia (koulutuksista yms.) sai odottaa monta kuukautta ja vasta sittenkin sain, kun soittelin about 3:lle ylemmälle portaalle ja kyselin rahojani.

      Yhtiö vaurastui kymmenillä tuhansilla euroilla minun työni avulla, mitä minä sain? Hyvä että tonnin sain käteen kuussa...

      Omasta mielestäni en ole huono myyjä (koulutuskin soneralla oli; tuputatuputatuputa!!!jatuputavieläuudestaan!Puhu vaikka paskaa, kunhan myyt!!!) , mutta en enää IKINÄ mene takaisin Soneralle. Työnantajana jäi hyvin huono muisto mieleeni.

    • Werneri II

      Itse lähdin kokeilumielellä 4 vuotta sitten ja sille tielle olen jäänyt. Myyntityö ei sovi kaikille ja pettymyksiä tulee varmasti ihan jokaiselle myyjälle, firmasta riippumatta. AIna on asiakkaita jotka ovat hankalia tai muuten vain v--maisia yleensäkkin edustajille. Tuotteet ovat hyviä ja kalliimmasta päästä joten ihan helppoa työ ei ole aloittelijoille kuitenkaan. Kaiken kuitenkin oppii ja yleensä kun myyjä on lähtenyt on todellinen syy jokin muu kuin yhtiö tai tuotteet. Yleensä se, että ei ole uskaltanut/viitsinyt tarpeeksi ovia kolkutella joka pitää paikkansa taas kaisessa myynnissä, ei vain NCH:lla. Kova työ palkitaan aina..

      • palkitaan.

        Miksi vaihtuvuus on niin suuri ?


    • jatkuva kilpailu

      ?????? ei makseta oikeaa palkkaa, pisteitä vain jaetaan.

      • AHJMEL

        Mikään ei tomi NCH:ssa joukkopako on alkanut


      • repsikka1
        AHJMEL kirjoitti:

        Mikään ei tomi NCH:ssa joukkopako on alkanut

        Mitä tarkoittaa käytännössä tuo joukkopako? Valaiskaahan asiaa ja lisää kokemuksia kehiin!


    • Värit vaihtuvat

      Asiakkaat ostavat nykyään Netistä tavaransa, eivätkä kalleimmalta piiriedustajalta.
      Oma sisäinen kilpailu on kovaa, kun 5 saman talon kaveria ovat saman asiakkaan kimussa samoilla tuotteilla. joku aina joutuu antamaan alennusta .....
      Asiakastiedostot leviävät joskus kummasti.

    • Jatkuvaa kehumista

      Kiitos, kiitos, hyvä ,hyvä.
      Elääkö kiitoksella kukaan ?
      Provisiovähennystaulukko on raaka.
      Pisteitä, eri värisiä kortteja................................................................

    • ansiomenetyksiä

      Ylistys
      ja
      alistus.

    • entinen NCH tykki

      NCH:n kokoukset ovat pelkkiä kulisseja. Vaimot älkää päästäkö puolisoita kokoukseen tai miehet älkää päästäkö vaimoanne kokoukseen. Pelkkää juomista ja naintia. Käydään vieraissa sen kun kerkiää.
      Varsinkin jos olet päällikkö tasolla.

    • Kallista kulkemista.

      Bensan hinta on muuten kallistunut rajusti.

    • K-Rautakauppias

      Kaveri kävi kääntymässä. Kusettivat täysin, tuotteet ylihinnoiteltuja eikä kauppaa saa. Palkatessa puheet kovia.

    • kallis työpaikka

      Bensan hinta nousee taas !!!

    • bensa palaa

      niinpä niin

      • jacky2

        Diisseliä, diisseliä....


    • ?????????????????

      ??????????????

    • .

      .

    • zoke

      Jaa,,
      töissä NCH:lla 7 vuotta,
      palkka yli 40,0000 euroa per vuosi,,,,,

    • Ahti23

      Mikä on tilanne? Toimiiko Nch vielä?

      • HarjakaisenTimppa

        Tekohengityksellä. Suomessa ei konttoria, myyntijohto epäpätevä, tuotteiden toimituksessa ongelmia ja kohtuuttomat odotukset työntekijöitä


      • seppppoo

        Hienoa ! Kaikki siis jatkuu kuten ennenkin....


      • Intndt

        Onko Turun voimakaksikko vielä talossa töissä?


    • Annnt

      Toinen on lähetty pois ja jäljellä oleva ei Juhannukseen kestä.....

    • Alwaysbecryin

      Mitenkäs tämä firma nykyään porskuttaa?

    • Hirttta

      Onko ketään enään töissä

    • Iktghj

      Eipä juuri

      • Päällekkäisiä...johtajia

        Ruotsalaiset ovat vallanneet firman.
        Johtajia liikaa.


    • Mitoja11

      Kyllä se on tässä, hommat kohta ohi!!!

    • Qwertyytrewq

      Hommat ohi sinulta vai nch:lta?

    • Ikhyt123

      Koska laitetaan pillit pussiin? Tapiota on tullut jo muutama vuosi putkeen...

    • adjöö

      Jos tuote-aine ei ole mitä myyjä lupaa kaupassa-kaupan jälkeen takuu on vastaus voivoi...horjuu uskottavuus TODELLA jatkossa.Ja tuotteen ostopakko kpl määrät. EI VÄKISIN MYYNTIÄ tunne tuli.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe