Minulla on israelilainen nettifrendi, joka voi halutessaan vaihtaa englannista hepreaan ja päinvastoin ihan vaivatta. Windows XP kuuluu hänelläkin olevan käyttöjärjestelmänä.
Yritin hänen usutuksestaan tutkia, voisiko netistä imuroida jonkinlaisen "Hebrew support" -ohjelman. Muistaakseni löysinkin jotain, mutta kantti ei kestänyt yrittää asennusta, sillä ohjeet olivat hepreaksi enkä minä sitä niin kovin hyvin vielä osaa...
Osaako joku antaa vinkkiä miten minäkin saisin masiinani suoltamaan hepreaa, että pääsisin lopullisesti häpäisemään itseni huonolla oikeinkirjoituksellani?
ivrittiä
5
740
Vastaukset
- Viaton
Erev tov ivrittiä
Olisiko sinulla laittaa tuo "Hebrew support"-ohjelman osoite tänne sivuille? Jos vaikka olisi jotain apua tuohon heprean opiskeluun.
laila tov- löytänyt
tuota aikanaan ihmettelemääni "hebrew supportin" asennusohjetta. Mutta jos kaipaat hepreankielistä oppimateriaalia, niin sitä saat vaikkapa lukemalla Yanshuf-lehteä osoitteesta
www.hebrewtoday.com
joka on vokalisoitua ja melko helppotajuista kieltä. Paperiversionkin voit tilata. Ja jos osaat kieltä paremmin, löytyy googlaamalla Maariv, Haaretz yms.
- bar
ותשתמש בה !
אל תדאג על טעויות,יש פה מספיק חברה שיתקנו אותך
תרגיש חופשי!
ja suomeksi : laita vaan.....ja käytä sitä!
Älä huolehdi virheistä, täällä on tarpeeksi porukkaa , jotka korjaa. Vapaasti vaan!
Heprea pelaa ihan hyvin myös WIN98:lla. Vaikka mulla se on kyllä pääkielenä ja näppäimistökin on hepreaksi. Suomenkielen asensin sitten myöhemmin.
Ongelma näillä ei-ivrit palstoilla on noi suunnat,teksti kulkee vasemmalta oikealle ja pilkut ja pisteet jäävät aina väärälle puolen riviä. Mutta eiköhän siitä kuitenkin selvän saa.- näköjään
onnistuu, nimittäin saat vaihdettua fonttia tälläkin palstalla. Mutta olen tyytyväinen jo siihenkin, että sain tuon Mikimalekin ohjeilla heprean toimimaan Wordissa - ellei heprea suostu tulemaan e-mailiin, kirjoitan Wordissa ja lähetän hengentuotteeni liitetiedostona.
"Täällä on tarpeeksi porukkaa"? Israelistako kirjoittelet? Toivottavasti siellä ei ole niin kuuma kuin täällä Suomessa, tännehän läkähtyy... - bar
näköjään kirjoitti:
onnistuu, nimittäin saat vaihdettua fonttia tälläkin palstalla. Mutta olen tyytyväinen jo siihenkin, että sain tuon Mikimalekin ohjeilla heprean toimimaan Wordissa - ellei heprea suostu tulemaan e-mailiin, kirjoitan Wordissa ja lähetän hengentuotteeni liitetiedostona.
"Täällä on tarpeeksi porukkaa"? Israelistako kirjoittelet? Toivottavasti siellä ei ole niin kuuma kuin täällä Suomessa, tännehän läkähtyy...Mitä vielä! Hädintuskin 40 astetta täällä meillä.
Mutta eikähän se tässä kuumene, kun edetään 'vetäytymistä' kohti.
Porukalla (=hhevre) tarkoitin kyllä näitä suomalaisia palstalaisia, joista eräät osaavat jonkinverran hepreaa.
Kuumaa kesänjatkoa vaan ja kol tuuv!
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2517581Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka481601Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää451435Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal551101Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.1131089- 75941
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62937Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.16882Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38881- 44841